Districte de Sant Martí REGLAMENT INTERN D’ORGANITZACIÓ I FUNCIONAMENT DEL DISTRICTE (Aprovat per al Consell Plenari del Districte en sessió ordinaria del 29/01/02, i rectificat en sessió ordinària del 12/3/02, i ratificat pel Plenari en Consell Municipal de 26/04/02.) Ajuntament de Barcelona TÍTOL PRELIMINAR: DISPOSICIONS GENERALS Article 1.- Àmbit L’àmbit d’aplicació d’aquest Reglament és el Districte de Sant Martí. Article 2.- Objecte Aquest Reglament concreta i adequa allò que es preveu en les Normes Reguladores del Funcionament dels Districtes. En tot allò no tingut en compte en aquest Reglament intern seran d’aplicació les Normes reguladores del funcionament dels districtes, el Reglament orgànic municipal i la Carta Municipal. Article 3.- Composició 1.- El Districte de Sant Martí està format per quatre territoris: Clot-Camp de l’Arpa, Poblenou, la Verneda i el Besòs, dins dels quals es comprenen els diversos barris que integren el districte. 2.- El Consell de Districte fixa els límits i la denominació de cada un d’aquests barris, tenint en compte llurs realitats històriques i socials. Aquest acord s’ha de sotmetre a l’òrgan competent municipal. Article 4.- Competències Les competències del Districte de Sant Martí són les determinades en el Títol I de les Normes reguladores del funcionament dels districtes. TÍTOL I. ORGANITZACIÓ DEL DISTRICTE Capítol 1r: Estructura orgànica Article 5.- Òrgans del Districte 1. Els districtes constitueixen una estructura orgànica complexa integrada pels òrgans següents: a) El Consell del Districte b) El president/a del Consell del Districte c) El regidor/a del Districte d) La Comissió de Govern del Districte e) Les comissions i òrgans consultius i de participació previstes en les Normes reguladores del funcionament dels districtes i per aquest Reglament intern. 2. El funcionament del Consell del Districte s’articula a través de la Junta de portaveus i dels grups municipals de districte. Capítol 2n. El Consell del Districte Article 6.- Naturalesa i composició 1. El Consell del Districte és l'òrgan de representació i participació col·lectiva del districte. 2. El Consell del Districte està integrat per: a) president/a del Consell, b) quinze consellers/res, c) regidor/a de Districte i d) regidors/res adscrits. 3. El regidor/a de Districte i els regidor/res adscrits actuaran amb veu i sense vot. 4. Podran assistir-hi, amb veu i sense vot, el/la gerent del districte, o qualsevol altre persona quan sigui requerida per tal de facilitar la presentació dels punts de l’ordre del dia. FAIG CONSTAR: que aquest reglament ha estat aprovat pel Consell plenari del Districte de 1 Sant Martí en sessions celebrades el 29 de gener de 2002 i 12 de març de 2002 i ratificat pel Plenari en Consell Municipal de 26 d’abril de 2002. 5. El/la cap de la Secretaria del districte actuarà de secretari. Article 7.- Mandat 1. El mandat dels membres del Consell de Districte tindrà la mateixa durada que la del consistori. 2. Els Consell de Districte s’haurà de constituir com a màxim tres mesos després de la constitució del consistori. 3. El Consell de Districte treballarà en funcions fins al nomenament dels nous consellers/es sota la presidència del Regidor/a del Districte nomenat amb aquest efecte. Article 8.- Atribucions Correspon al Consell del Districte: 1. Aprovar el Reglament intern d'organització i funcionament del districte. 2. Proposar a l’òrgan municipal competent l’aprovació d’instruments d’ordenació urbanística que afectin l’àmbit territorial del districte. 3. Aprovar el Programa d’actuacion del districte i sotmetre’l al Consell Municipal. 4. Proposar als òrgans de govern municipal la inclusió de punts en l’ordre del dia i traslladar-hi les propostes d’acord. 5. Elaborar estudis sobre les necessitats del districte. 6. Emetre informe preceptiu, d’acord amb el que preveu el Reglament Orgànic Municipal, en els procediments següents: a) Programa d’Actuació Municipal. b) Instruments d’ordenació urbanística que afectin l’àmbit territorial del districte. c) Projectes d’equipaments del districte. d) Concessió d’habitatges en el territori del districte. e) Desenvolupament del procés de descentralització i participació. f) Peticions i iniciatives individuals i col·lectives de la ciutadania. g) Pressupostos municipals. 7. El control i la fiscalització dels òrgans quan l’àmbit territorial sigui el del districte. 8. La resta d’atribucions que li siguin expressament conferides. Article 9.- Delegació de competències El Consell de Districte podrà delegar a la Comissió de Govern les atribucions referides en l’article 8, llevat de les que s’indiquen en els apartats 2 i 4, mitjançant acord, i a proposta de la mateixa Comissió de Govern, en el qual s’indicarà, si s’escau, les condicions específiques de l’exercici de la delegació. Capítol 3r: El president o presidenta del Consell del Districte Article 10.- Nomenament i separació 1. El president o presidenta del Consell del Districte és nomenat i separat per l’alcalde o alcaldessa d’entre els regidors/es, a proposta del Consell del Districte, reunit en sessió extraordinària i amb aquest efecte. 2. El president o presidenta del Consell del Districte només podrà exercir el seu dret a vot en cas d’empat. 3. Per raons motivades d'interès municipal general, l'alcalde o alcaldessa podrà suspendre en les seves funcions el president/a del Consell de Districte, i donar trasllat de l’acord al Consell Municipal de l'Ajuntament a la primera sessió que celebri per a la seva ratificació Article 11.- Atribucions Correspon al president/a del Consell de Districte: 2 Ajuntament de Barcelona 1. Representar l'Ajuntament i el Districte en la demarcació del districte, sense perjudici de la funció representativa general de l'alcalde. 2. Convocar, presidir i establir l’ordre del dia, d’acord amb la Junta de portaveus, de les sessions del Consell de Districte. 3. Vetllar pel correcte desenvolupament de les sessions del Consell del Districte. 4. Sotmetre al Consell de Districte el projecte de reglament intern d’organització i funcionament del districte. 5. Sotmetre al Consell del Districte la proposta del Pla i del Programa d’Actuació perquè, si s’escau, l’aprovi. 6. Elevar als òrgans municipals les propostes i informes del Consell de Districte. 7. Impulsar els serveis i les obres que es facin en l’àmbit territorial del districte i donar-ne compte al Consell del Districte. 8. Fomentar les relacions de l'Ajuntament amb la ciutadania i les entitats del districte i informar els ciutadans de l'activitat municipal mitjançant els corresponents òrgans de participació. 9. Convocar, presidir i establir l’ordre del dia de les sessions dels òrgans de participació en els supòsits que s’estableixi normativament. 10. Les altres que li deleguin expressament Article 12.- Suplència En cas de vacant, absència o malaltia, la presidència del Consell de Districte serà assumida pel regidor/a de Districte o pel regidor/a adscrit/a. El suplent serà designat/a per l’Alcaldia a proposta del Consell de Districte. Article 13.- Vicepresidenta L’alcalde o alcaldessa nomenarà a proposta del Consell del Districte i d’entre els consellers o conselleres del Districte, un vicepresident o vicepresidenta del Consell de Districte en qui es podrà delegar la presidència dels òrgans de participació en els casos previstos en aquestes normes. Capítol 4rt: Els Consellers i les Conselleres de Districte Article 14.- Nomenament i separació 1. Els consellers i les conselleres de Districte seran nomenats i separats per l'alcalde. 2. El seu nomenament i cessament serà a proposta dels presidents dels Grups Municipals amb presència al consistori. El nombre ha d’ésser proporcional als resultats obtinguts en el districte en les eleccions municipals per cadascun dels partits o coalicions que s’hagin presentat en el territori de cadascun dels districtes i que hagin obtingut un mínim del 5% dels vots del Districte de Sant Martí. Article 15.- Funcions Són funcions del conseller/a de Districte: 1. Assistir a les sessions del Consell del Districte. 2. Assistir a les reunions de les comissions i d’altres òrgans del Districte que li correspongui. 3. Proposar la inclusió a l'ordre del dia de les reunions dels diferents òrgans de participació, així com dels diferents òrgans de govern i comissions de treball del districte, de propostes, proposicions i/o mocions que siguin competència de cada un d'aquests òrgans. 4. Presentar propostes, proposicions, mocions i/o precs i preguntes, a l’òrgan competent, sobre necessitats, activitats, problemes o qualsevol altre assumpte que sigui significatiu per al districte. 5. Mantenir-se assabentat dels assumptes relacionats amb el districte. FAIG CONSTAR: que aquest reglament ha estat aprovat pel Consell plenari del Districte de 3 Sant Martí en sessions celebrades el 29 de gener de 2002 i 12 de març de 2002 i ratificat pel Plenari en Consell Municipal de 26 d’abril de 2002. 6. Intervenir amb caràcter institucional en les reunions públiques, per afavorir el diàleg amb els ciutadans. 7. Fomentar les relacions de l'Ajuntament amb el moviment associatiu del districte i informar els ciutadans de l'activitat municipal mitjançant els corresponents òrgans de participació. 8. Assistir als actes públics organitzats pel districte o l'Ajuntament en el seu àmbit territorial, amb el reconeixement protocol·lari que correspon a un conseller/a 9. Exercir les funcions que li delegui expressament el regidor/a de Districte o el president/a del Consell de Districte. Article 16.- Drets i deures 1. Els consellers i les conselleres de districte tenen el dret a ser convocats i el deure d’assistir, amb veu i vot, a les sessions dels òrgans que en formin part, en funció d’aquest reglament. Aquest dret i obligació d’assistència són també exigibles en relació als òrgans dels quals formin part en representació expressa del Consell del Districte. 2. Els consellers i les conselleres tenen el dret a obtenir del govern i de l’administració executiva del districte els antecedents, les dades i les informacions que, estiguin en poder dels serveis municipals i que siguin necessaris per al desenvolupament de llurs funcions. 3. En la seva condició de membres dels diferents òrgans del Consell del Districte, els consellers/es obtindran informació dels assumptes inclosos en l’ordre del dia dels òrgans dels quals siguin membres mitjançant l’accés als expedients corresponents, en un termini mínim de 5 dies hàbils. Aquest accés s’haurà d’implementar a través de l’estructura executiva del districte. 4. L’Ajuntament vetllarà perquè es reconegui la condició de conseller o consellera de Districte en els actes de caràcter institucional convocats pel Districte o per l’Ajuntament, amb el reconeixement protocol·lari que correspongui. Article 17.- Retribucions Els consellers i conselleres de Districte percebran, a càrrec del pressupost municipal, unes retribucions en concepte de dietes en aquells casos presents en aquest Reglament i en funció de l’exercici de les funcions que s’hi determinen. Capítol 5è: Els regidors i les regidores adscrits al districte Article 18.- Nomenament L’alcalde o alcaldessa podrà nomenar un o més regidors adscrits al districte a proposta dels grups municipals. Gaudiran de veu, però no de vot, en els òrgans en què participin, segons allò establert per aquest reglament intern. Capítol 6è: La Junta de portaveus Article19.- Composició 1. Es crearà una Junta de portaveus, presidida pel president/a del Consell del Districte o conseller/a en qui es delegui. 2. Estarà formada pel regidor/a del Districte o el conseller/a en qui es delegui i pels portaveus de cada un dels grups polítics presents al Consell del Districte. 3. Els portaveus disposaran de vot ponderat. 4. Els consellers/es membres de la Junta de portaveus percebran dietes per a l’exercici de la seva dedicació que puguin garantir el desenvolupament de la seva tasca d’una manera suficient. 4 Ajuntament de Barcelona Article 20.- Atribucions 1. La Junta de portaveus aprovarà l’ordre del dia de les sessions del Consell de Districte a proposta de la Comissió de Govern del Districte. 2. La Junta de portaveus determinarà les proposicions o mocions, presentades pels grups municipals, que hauran d’anar al Consell de Districte. En aquest assumpte serà d’aplicació el que determina el Reglament Orgànic Municipal 3. Per acord de la Junta podran introduir-se modificacions en l’ordre del dia del Consell. 4. Podrà ser objecte de debat per la Junta qualsevol altra qüestió relacionada amb el funcionament de les sessions del Consell. Capítol 7è: Els Grups Municipals de districte Article 21.- Formació i mitjans 1. Cada grup polític, amb representació al Consell del Districte, formarà un Grup Municipal de districte i designarà un conseller/a portaveu i els consellers/es representants d'aquest grup en les diferents comissions en els casos previstos en aquest reglament. 2. L’organització executiva del districte vetllarà perquè els grups municipals disposin dels mitjans materials i humans per poder desenvolupar la seva tasca de manera adequada. Capítol 8è: El regidor o regidora de Districte. Article 22.- Nomenament El regidor o regidora de Districte és nomenat directament per l’alcalde o alcaldessa. Article 23.- Atribucions Són atribucions del regidor o regidora de Districte: a) Assistir als Consells del Districte amb veu i sense vot. b) Dirigir l’administració del districte i exercir la direcció del personal adscrit. c) Inspeccionar els serveis i les obres del Districte. d) Disposar despeses dins el límit de la seva competència, autoritzar i ordenar el pagament i retre comptes. e) Elaborar la plantilla orgànica del Districte i definir l’organització dels serveis. f) Vetllar per la protecció ciutadana al Districte i adoptar, en el cas d’emergència, les mesures necessàries de caràcter urgent per a la seguretat de les persones i els bens. g) Atendre la direcció dels serveis municipals del districte pel que fa a la firma, resolucions, actes administratius i atribucions relatives a les funcions delegades directament per l'alcalde i exclusivament en l’àmbit territorial del districte de Sant Martí. h) Assegurar la relació constant del Districte amb els diferents sectors de l’Administració municipal. i) Executar els acords dels òrgans col·legiats del Districte. j) Convocar i presidir la Comissió de Govern del Districte. k) Convocar i presidir les reunions de les comissions consultives de govern. l) Convocar i presidir les comissions de treball i altres òrgans executius, i de participació en els supòsits que estableixi la normativa. m) Proposar la inclusió a l'ordre del dia de les sessions dels diferents òrgans de participació del Districte d'assumptes que siguin competència d'aquests òrgans. n) Fomentar les relacions de l'Ajuntament amb el moviment ciutadà del districte i informar els ciutadans de l'activitat municipal mitjançant els corresponents òrgans de participació. FAIG CONSTAR: que aquest reglament ha estat aprovat pel Consell plenari del Districte de 5 Sant Martí en sessions celebrades el 29 de gener de 2002 i 12 de març de 2002 i ratificat pel Plenari en Consell Municipal de 26 d’abril de 2002. o) Representar els interessos del Districte en els òrgans municipals als que assisteixi en la seva qualitat de regidor/a de Districte. p) Les altres que li delegui l’alcalde o alcaldessa. 2. Les funcions de caràcter administratiu i de direcció del Regidor/a del Districte seran vehiculades a través de l’estructura executiva del Districte. Article 24.- Delegacions 1. El regidor/a de Districte podrà delegar les seves funcions pròpies en qualsevol dels altres regidors vinculats al districte, en el vicepresident/a del Districte o en els consellers o conselleres. 2. Les atribucions que impliquin exercici d’autoritat només podran delegar-se en un regidor/a 3. No són susceptibles de delegació aquelles funcions delegades per l’alcalde. Article 25.- Conseller/a tècnic/a El regidor/a de Districte comptarà amb el suport d’un conseller/a tècnic/a que assumirà també la funció d’impulsar els òrgans de participació i de govern. Capítol 9è.: La Comissió de Govern del Districte Article 26.- Atribucions 1. La Comissió de Govern és l’òrgan executiu que assisteix el regidor/a del Districte en la direcció del govern del districte. 2. La Comissió de Govern tractarà i emetrà informes relatius als assumptes relacionats en l’article 8 d’aquest reglament i, en general, de tots aquells temes que afectin el districte. 3. La Comissió de Govern exercirà les atribucions que li delegui el Consell del Districte, i n’haurà de donar compte en la primera sessió ordinària següent que celebri el Consell. 4. La Comissió de Govern proposarà l’ordre del dia del Consell de Districte i fixarà la de les Comissions Consultives del Govern. Article 27.- Composició 1. La Comissió de govern serà formada pel regidor/a de districte, que actuarà de president, i cinc consellers o conselleres. 2. Actuarà de secretari el/la cap de la Secretaria del Districte. 3. El nomenament i la separació dels conselleres i conselleres del districte membres de la Comissió de govern correspondrà al regidor/a del Districte que haurà de designar-los d’entre els consellers i conselleres del Districte i donar-ne compte al Consell. 4. A les reunions de la Comissió de Govern del Districte podran assistir-hi, amb caràcter informatiu, totes aquelles persones que el regidor/a de Districte estimi convenient, a fi i efecte d’ajudar al millor procés de presa de decisions. Amb caràcter habitual hi podran assistir, amb veu i sense vot, el/la gerent/a del Districte i el conseller/a tècnic/a del districte. Article 28.- Sessions La Comissió de Govern es reunirà una vegada al mes de forma ordinària i, de manera extraordinària, quan ho estimi oportú la mateixa Comissió o el regidor/a del Districte. Article 29.- Estatut dels membres de la Comissió 1. Els consellers i conselleres membres de la Comissió de Govern podran exercir –per delegació del regidor/a de Districte- la presidència de les Comissions Consultives de govern determinades en aquest Reglament. 6 Ajuntament de Barcelona 2. En virtut de la seva dedicació en la presidència de les citades comissions, un màxim de tres conselleres/es percebran dietes per l’exercici de la seva responsabilitat. Capítol 10è.: Les comissions consultives de Govern. Article 30.- Naturalesa i nombre 1. A efectes informatius, de participació ciutadana i d’assistència a la gestió es crearan comissions consultives de Govern. 2. Aquestes comissions podran ser estables o especials en funció dels assumptes a tractar. 3. Són comissions del districte de caràcter permanent les de: - Medi ambient, urbanisme i obres; - Serveis a les persones i benestar social; i - Via Pública, seguretat, mobilitat i serveis municipals. 4. Per iniciativa de la Comissió de Govern i prèvia aprovació del Consell del Districte, es podran crear totes aquelles altres comissions que es cregui convenient. Article 31.- Composició, funcions i règim de funcionament 1. Les comissions consultives de Govern estaran integrades per un/a representant de cada grup municipal de Districte, que disposaran de vot ponderat, i pels regidors/es adscrits, amb veu i sense vot. 2. Les comissions consultives de govern seran presidides pel regidor/a de Districte que podrà delegar en els consellers/es membres de la Comissió de Govern del Districte. 3. Les comissions consultives de Govern debatran els assumptes de la seva competència que figurin en l’ordre del dia de la propera sessió del Consell de Districte. També podran proposar a la Comissió de Govern del Districte temes a debatre en el Consell del Districte. 5. Les Comissions es reuniran de manera ordinària abans de la convocatòria de cada Consell del Districte, llevat que no hi hagi assumptes de la seva competència a tractar, i de manera extraordinària quan siguin convocades pel seu president/a. 6. Els grups polítics presents podran intervenir en cada un dels punts de l’ordre del dia. Primer intervindran, seguint un ordre de menor a major nombre de consellers i /o representativitat, els grups de l’oposició, i després, en el mateix ordre, els grups de l’equip de govern. 7. Les comissions consultives de Govern seran obertes a la ciutadania del districte. Les entitats podran intervenir en els punts de l’ordre del dia corresponents als apartats de la part de decisió i de control amb posterioritat de les intervencions dels consellers i/o regidors/es. 8. Les entitats que desitgin intervenir ho hauran de sol·licitar mitjançant la presentació d'un escrit en l’oficina del registre general d’entrada de documents de l’Ajuntament corresponent al Districte de Sant Martí abans de les 24 hores de la celebració de la sessió, detallant-hi de manera específica el punt en què es vol intervenir. 9. Serà facultat del president o presidenta valorar la pertinència o no de les intervencions sol·licitades. 10. Les comissions podran reunir-se, en funció dels temes a tractar, de manera conjunta i/o amb caràcter territorial. TÍTOL II.- RÈGIM DE FUNCIONAMENT DEL CONSELL DEL DISTRICTE Article 32.- Iniciativa per a l’adopció d’acords 1. La iniciativa ordinària en el procés de formació de la voluntat del Consell de Districte correspon, un cop preparats els expedients per l’Administració executiva, a la Comissió de Govern del FAIG CONSTAR: que aquest reglament ha estat aprovat pel Consell plenari del Districte de 7 Sant Martí en sessions celebrades el 29 de gener de 2002 i 12 de març de 2002 i ratificat pel Plenari en Consell Municipal de 26 d’abril de 2002. Districte, sense perjudici de la iniciativa derivada dels instruments de participació ciutadana previstos en les Normes reguladores del funcionament dels districtes. 2. Les iniciatives dirigides al Consell hauran de ser dictaminades o informades per la Comissió de Govern del districte, llevat dels supòsits de les mocions o proposicions que hauran de ser considerades per la Junta de portaveus. Article 33.- Celebració de sessions 1. El Consell del Districte es reunirà en sessió ordinària una vegada cada dos mesos, i en sessió extraordinària cada cop que sigui convocat pel seu president/a, que sigui sol·licitat per una quarta part dels membres del Consell o per la Comissió de Govern del Districte. 2. Totes les sessions del Consell seran públiques. La participació dels ciutadans en les sessions dels Consells de Districte es desenvoluparà de conformitat amb aquest Reglament i amb les Normes reguladores del funcionament dels districtes. 3. El president o la presidenta del consell del districte, amb comunicat a la Comissió de Govern del Districte i comunicat a la Junta de portaveus, podrà, de manera extraordinària i motivadament, ajornar el Consell del Districte. Article 34.- Estructura de l’ordre del dia L’ordre del dia de les sessions ordinàries del Consell de Districte s’estructurarà d’acord amb els apartats següents: 1. Aprovació de l’acta de la sessió anterior. 2. Part informativa: informació del govern del districte, que inclou les mesures o iniciatives del govern, el desenvolupament del PAM i del Pressupost del Districte, el despatx d’ofici i l’informe del regidor o regidora del Districte. 3. Part decisòria: propostes d’acord, i proposicions, sense perjudici de les mocions que puguin presentar-se amb posterioritat. 4. Part de control: fiscalització dels òrgans de govern a través de la presentació de precs, preguntes i declaracions de grup. Article 35.- Debats 1. Els grups polítics presents en el Consell del Districte podran intervenir en cada un dels punts de l’ordre del dia. Primer intervindran, seguint en ordre de menor a major nombre de consellers i /o representativitat, els grups de l’oposició i després, en el mateix ordre, els grups de l’equip de govern. 2. El ponent de cadascun dels punts obrirà el debat. Finalitzada la seva intervenció, en primer lloc, donarà la paraula als representants de les entitats i ciutadans o ciutadanes que correspongui, després s’obrirà el torn d’intervenció dels grups i regidors adscrits, si així ho sol·liciten. Aquests últims ho faran tot seguit de la intervenció del conseller del mateix grup al que pertanyin. Finalment es tancarà el debat amb el posicionament de vot, si procedeix. 3. El president o la presidenta establirà un segon torn d’intervencions en algun punt de l’ordre del dia, a petició dels consellers/eres. 4. És d’aplicació la regulació del Reglament orgànic municipal relativa al sentit del vot, les classes de votacions, els sistema de votació i l’explicació del vot. En cap cas es podrà delegar el vot. Article 36.- Intervencions dels ciutadans/es 1. Les entitats i els ciutadans i les ciutadanes del districte podran intervenir, si ho desitgen, en el transcurs de la sessió sobre els punts dels apartats tercer i quart que figurin en l’ordre del dia. 2. Els ciutadans i les ciutadanes que desitgin intervenir ho hauran de sol·licitar mitjançant presentació d’escrit en l’oficina del registre general d’entrada de documents de l’Ajuntament corresponent al Districte de Sant Martí abans de les 24 hores de la celebració de la sessió, detallant en el mateix de manera específica el punt en què es vol intervenir. 3. Serà facultat del president o presidenta valorar la pertinència o no de les intervencions sol·licitades. 8 Ajuntament de Barcelona 4. De manera excepcional, i un cop finalitzat l’ordre del dia, el president o Presidenta podrà concedir la paraula a les entitats i als ciutadans i ciutadanes assistents que desitgin intervenir sobre algun tema general d’interès del districte. 5. A fi de valorar la pertinença de les intervencions excepcionals a què es refereix l’apartat anterior, el president del Consell del Districte obrirà, trenta minuts abans de l’inici de la sessió, un acte de recepció de les persones que desitgin realitzar una intervenció d’aquest tipus. TÍTOL III.- LA PARTICIPACIÓ CIUTADANA AL DISTRICTE Article 37.- Regulació 1. La promoció de la participació ciutadana fonamentarà tota l'actuació del Districte, en tant que dret fonamental de la ciutadania i principi inspirador de l'administració municipal. 2. Els processos de consulta ciutadana, de participació ciutadana individualitzada, d’iniciativa ciutadana, de comissions arbitrals o de mediació, i, en general, totes aquelles qüestions no previstes en aquest Reglament, vindran regulats per les Normes de Participació Ciutadana de l’Ajuntament. Capítol 1r.: El Consell Ciutadà del Districte Secció 1ª: Finalitats Article 38.- Naturalesa El Consell Ciutadà del Districte és el màxim òrgan consultiu i de participació de districte en totes les qüestions referents a les seves competències. S’hi integraran representants de les entitats i associacions, dels altres consells sectorials de participació del districte, així com ciutadans i ciutadanes a títol individual. El Consell Ciutadà serà renovat per mandats. Article 39.- Funcions El Consell Ciutadà del Districte té per objecte: 1. Assessorar al Consell del Districte en la definició de les grans línies de la política i la gestió del districte i generar-ne consens ciutadà. 2. Conèixer i debatre, d’acord amb el que estableix el Reglament Orgànic Municipal, el Programa d'Actuació, les Ordenances i Reglaments Generals del districte 3. Conèixer i debatre els pressupostos municipals i els resultats dels indicadors de la gestió municipal, en especial els del Districte. 4. Conèixer i debatre els grans projectes del districte. 5. Donar suport als consells sectorials del districte i conèixer les seves conclusions, iniciatives i deliberacions. FAIG CONSTAR: que aquest reglament ha estat aprovat pel Consell plenari del Districte de 9 Sant Martí en sessions celebrades el 29 de gener de 2002 i 12 de març de 2002 i ratificat pel Plenari en Consell Municipal de 26 d’abril de 2002. Article 40.- Facultats Atès el caràcter consultiu i de participació del Consell, les seves resolucions tindran rang de recomanació per als òrgans de govern del districte. I en virtut de les seves competències, podrà: 1. Fer propostes de punts a l’ordre del dia del Consell del Districte. 2. Ser consultat a instàncies del president/a del Consell del Districte, del regidor/a del Districte o del Consell del Districte. 3. Proposar iniciatives ciutadanes i sol·licitar la convocatòria d’audiències públiques d’àmbit de districte. Secció 2ª: Composició i funcionament Article 41.- Composició 1. El Consell Ciutadà del Districte està presidit pel president o la presidenta del Consell del Districte o pel regidor/a del Districte o vicepresident/a en qui delegui. 2. El Consell Ciutadà del districte està composat per: a) El president/a del Consell del Districte, el regidor/a del districte, els regidors/es adscrits i tots/es els consellers/es de Districte. b) Representants de les associacions i entitats del districte, degudament inscrites en el Registre d’entitats del districte, en representació dels diferents barris i sectors temàtics, escollits en un mínim de 17: - 1 representant de cadascuna de les associacions del veïns dels barris del districte. - 1 representant per cadascuna de les coordinadores d’entitats. - Per cadascun dels territoris del districte estaran representades aquelles entitats que ho sol·licitin que designaran un representant a aquests efectes. c) Un terç del conjunt dels seus membres estarà format per ciutadans i ciutadanes escollits aleatòriament del cens del districte i amb criteris de paritat per sexes. d) Un/a representant de cadascun dels Consells Sectorials del Districte. e) El Cap de la Secretaria tècnica, que actuarà com a secretari/a. f) Podran assistir-hi el gerent/a i el conseller/a tècnic del Districte, i en general, tots aquells tècnics que el president/a consideri necessaris per al seu bon funcionament. Article 42.- Funcionament El Consell Ciutadà del Districte es reunirà, com a mínim, dos cops a l’any de manera ordinària i de manera extraordinària cada cop que el convoqui el seu president/a, la majoria dels consellers/eres del Districte, o a petició de la meitat més un dels seus membres. Es garantirà a tos els membres del Consell Ciutadà del Districte el dret a consultar la informació relativa a l’ordre del dia. Capítol 2n.: L’Audiència Pública de l’Estat del districte. Article 43.- Objecte Amb la finalitat de potenciar la comunicació periòdica entre el Consell del Districte i la ciutadania i de servir com a instància d’interrelació permanent, es convocarà, com a mínim cada dos mesos, l’Audiència Pública de l’Estat del districte. El districte garantirà la celebració de les sessions de l’Audiència Pública per territoris. Article 44.- Composició i funcionament L’Audiència Pública del districte estarà presidit pel president/a del Consell del Districte o regidor/a del Districte o conseller/a en qui delegui. Estarà obert a tota la ciutadania i s’hi podrà tractar qualsevol tema relatiu al districte. 10 Ajuntament de Barcelona Es garantirà l’assistència del gerent/a, i, en general, de tots aquells tècnics que el president/a consideri necessaris per al seu bon funcionament. Es donarà resposta a totes les preguntes formulades durant la mateixa sessió o per escrit el més aviat possible. S’aixecarà acta de les sessions on es farà constar un resum dels seu desenvolupament. Capítol 3r.: Les Comissions de Treball i els Consells sectorials i d’equipament. Secció 1a: Les Comissions de treball. Article 45.- Objecte i règim 1. Per iniciativa de la Comissió de Govern es podran crear comissions de treball per portar a terme estudis i activitats i per fer el seguiment dels projectes i/o iniciatives que es determinin. 2. Les comissions de treball seran presidides pel regidor/a del districte o conseller/a en qui delegui. 3. Les comissions de treball seran obertes a la participació de la ciutadania. 4. Les comissions de treball podran ser estables o puntuals, i/o vinculats a projectes comunitaris, d’àmbit districte, territori o barri, en funció de la temàtica que s’hi desenvolupi Es garantirà la presència de tots els grups municipals de districte en les Comissions de Treball. 5. L’acord de constitució de la comissió determinarà els seus membres i serà la Comissió la que reguli el seu règim de funcionament. Secció 2a: Els Consells sectorials. Article 46.- Objecte i composició 1. Per iniciativa de la Comissió de Govern es podran crear Consells sectorials com a instrument de seguiment temàtic entre la tasca de govern del districte i la ciutadania. 2. Els Consells sectorials seran presidits pel regidor/a de districte o conseller/a en qui delegui. 3. Existirà un vicepresident escollit d’entre les associacions que hi formen part. 4. Cada Consell sectorial elaborarà el seu propi reglament de composició i funcionament, en tot cas, però, hi hauran de formar part: a) El conseller/a responsable de cada una de les àrees compreses en l'àmbit d'actuació del Consell sectorial. b) Un conseller/a representant de cada un dels grups polítics presents al Consell del Districte. c) Una representació de les entitats vinculades a la temàtica del Consell sectorial, d’acord amb cadascun dels reglaments específics. d) Un terç del total de membres seran representants de la ciutadania, a títol individual, escollits entre els usuaris dels equipaments vinculats a la temàtica del consell (si és el cas) i/o persones de reconeguda vàlua vinculades a la temàtica que tracti el Consell sectorial. La regulació de l’elecció dependrà del Reglament intern de cada Consell Sectorial . 5. Tindran les funcions de formular propostes d’actuació, emetre informes a iniciativa pròpia o a petició municipal i fer un seguiment del funcionament del serveis i equipaments. 6. Un cop a l’any els Consells Sectorials presentaran un informe balanç de la seva actuació al Consell Ciutadà del Districte. FAIG CONSTAR: que aquest reglament ha estat aprovat pel Consell plenari del Districte de 11 Sant Martí en sessions celebrades el 29 de gener de 2002 i 12 de març de 2002 i ratificat pel Plenari en Consell Municipal de 26 d’abril de 2002. Article 47.- Nombre La Comissió de Govern determinarà el nombre de Consells Sectorials al Districte. Secció 3a: Els Consells d’equipament Article 48.- Composició i funcions 1. Els equipaments del Districte que determini la Comissió de Govern disposaran d’un Consell d’equipament. 2. Aquest Consell d’equipament estarà presidit pel regidor/a de Districte o Conseller/a en qui delegui. També en formaran part un representant de l’entitat gestora de l’equipament, un representant d’entitats usuaris, un representant dels usuaris/es a títol individual, i un conseller en representació de cadascun dels grups municipals de districte. La Comissió de Govern establirà el sistema de nomenament dels representants esmentats. 3. Tindran les funcions bàsiques de seguiment de la gestió i de la programació dels Consells d'equipament. 4. Un cop a l’any els consells d’equipament presentaran un informe al Consell sectorial corresponent. Secció 4a: Informació Article 49.- Informació Els districte vetllarà perquè la informació necessària per al bon funcionament dels òrgans de govern i de participació ciutadana al districte arribi als seus destinataris amb criteris d’eficàcia i celeritat, per a la qual cosa establirà els mitjans necessaris i potenciarà la utilització de les eines electròniques, informàtiques i telemàtiques. Art. 50 . La web de districte A fi de facilitar la participació de la ciutadania en el Consell del Districte i en els òrgans de participació previstos en aquest reglament, el Districte disposarà d’una web on figurarà també la convocatòria dels citats òrgans, amb expressió específica de l’hora, lloc i ordre del dia de cada convocatòria DISPOSICIONS ADDICIONALS Disposició addicional primera: En tot allò que fa referència al Règim d’acords s’estarà a allò que disposen les Normes reguladores del funcionament dels Districtes. En tot allò no tingut en compte en aquest Reglament intern seran d’aplicació les Normes reguladores del funcionament dels Districtes, el Reglament orgànic municipal i la Carta municipal. Disposició addicional segona: En la lectura d'aquest Reglament caldrà atenir-se a allò que estableixen les Normes de Participació Ciutadana i les modificacions que s'hi produeixin i que afectin qualsevol element d'aquest Reglament seran d’aplicació automàtica. Així mateix, també caldrà atenir-se a les prescripcions de l’Estatut del conseller/a, quan aquest hagi estat aprovat. DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA Queda derogat el Reglament de Règim Interior del Districte de Sant Martí. 12 Ajuntament de Barcelona FAIG CONSTAR: que aquest reglament ha estat aprovat pel Consell plenari del Districte de 13 Sant Martí en sessions celebrades el 29 de gener de 2002 i 12 de març de 2002 i ratificat pel Plenari en Consell Municipal de 26 d’abril de 2002.