Districte de Les Corts REGLAMENT DE RÈGIM INTERN DELS CONSELLS SECTORIALS DEL DISTRICTE DE LES CORTS ÍNDEX TÍTOL I OBJECTE I COMPOSICIÓ CAPÍTOL PRIMER Art. 1 Naturalesa i objecte Art. 2 Funcions CAPÍTOL SEGON Art. 3 Composició Art. 4 Drets i deures dels membres TÍTOL II RÈGIM DE FUNCIONAMENT CAPÍTOL PRIMER Art. 5 Convocatòria Art. 6 Funcionament de les sessions CAPÍTOL SEGON Art. 7 De la Secretaria del Consell CAPÍTOL TERCER Art. 8 Els equips de treball Pàgina 2 TÍTOL I OBJECTIU I COMPOSICIÓ CAPÍTOL PRIMER Art. 1 Naturalesa i objecte Els Consells Sectorials del districte de les Corts són òrgans de participació i consulta en el seu propi àmbit constituïts a impuls de la Comissió de Govern a l’empara de l’article 48 de les NRFD i de l’art. 46 del Reglament Intern d’Organització i Funcionament del Districte de les Corts amb l’objectiu de servir com instrument de seguiment temàtic entre el govern i la ciutadania. Art. 2 Funcions Els Consells Sectorials t indran les següents funcions: a) Formular propostes d’actuació b) Emetre informes a iniciativa pròpia o a petició municipal en el seu àmbit d'actuació. c) Realitzar el seguiment del funcionament dels serveis i equipaments municipals del sector. d) Elaborar i presentar, cada any, un informe balanç de la seva actuació en el Consell Ciutadà del d istricte. CAPÍTOL SEGON Art. 3 Composició a) L’estructura dels Consells Sectorials està integrada per: La presidència La vicepresidència El/la secretari/a Els membres 1. La presidència del Consell serà exercida pel regidor/a del districte o conseller/a en qui delegui. 2. La vicepresidència s’escollirà entre les associacions que en formin part. 3. Així mateix en formen part els membres següents. Pàgina 3 El Conseller/a responsable de l’àrea compresa en l’ àmbit d’actuació del Consell Sectorial. Un Conseller/a en representació de cada un dels grups polít ics presents en el Consell del Districte. Una representació de les entitats vinculades a la temàtica del Consell Sectorial, inscrites en el fitxer General d’Entitats Ciutadanes de l’Ajuntament de Barcelona, per pròpia voluntat i que així ho manifestin expressament; llevat que algun reglament específic determini una altra cosa. Les entitats gestores dels equipaments municipals vinculats a la temàtica del Consell Sectorial en qualitat de membres nats. Es podran incorporar, fins a un terç, del total dels seus membres, a títol individual experts i personalitats de consens i de reconeguda vàlua vinculats a la temàtica del Consell . 4. Actuarà com a secretari/a un tècnic del districte, designat per la gerència . 5. També podran participar a les sessions professionals o persones convidades en funció dels temes a tractar. b) La duració del càrrec és la del mandat municipal en el qual van ser designats els membres del Consell Sectorial, llevat que es perdi l’esmentada condició. c) La condició de membre del Consell Sectorial es perdrà per alguna de les següents causes: Revocació del mandat conferit per la seva organització, entitat o institució. Renúncia personal i irrevocable. Incapacitat permanent legalment reconeguda. Inhabilitació per ocupar càrrecs públics per sentència judicial ferma. Art. 4 Drets i deures dels membres 1. En general els membres tenen dret a : a) Assistir , prèvia convocatòria en temps i forma, a les sessions. b) Conèixer de forma prèvia l'ordre del dia i obtenir informació sobre els temes inclosos. Pàgina 4 c) Exercir el dret a vot. d) Disposar d’una còpia del reglament i ntern. e) Opinar sobre els temes objecte de debat en la reunió. Així mateix, tenen l’obligació de: a) Assistir a les reunions convocades b) Donar a la informació rebuda el tractament que correspongui en l’exercici de la seva condició com a membre del Consell Sectorial . 2. En concret: a) La Presidència 1. Representar i exercir la direcció del Consell 2. Convocar les sessions i fixar l’ordre del dia. 3. Presidir les sessions i dirigir les deliberacions del Consell Sectorial i dirimir en cas d’empat. 4. Vetllar pel compliment dels acords. 5. Resoldre els dubtes que es puguin presentar per l’aplicació d’aquesta normativa. 6. Designar un secretari/a d’actes de les sessions del Consell , en cas d’absència del secretari/a del mateix. 7. Proposar el calendari de reunions. 8. Autoritzar amb la seva signatura els escrits oficials del Consell. b) La Secretaria 1. Assistir a les reunions del Consell Sectorial amb veu i sense vot. 2. Redactar l’acta de les reunions. 3. Expedir certificacions de les actes i acords del Consell amb el vist i plau del president. 4. La custodia del llibre d’ac tes, que un cop aprovades seran signades pel secretari/a i autoritzades pel president/a. 5. Enviar les convocatòries de les reunions amb la documentació pertinent. 6. Preparar la documentació pels membres del Consell. 7. Lliurar els justificants d’assistència dels consellers/res en règim de dedicació ordinària als efectes previstos per l’article 17.5 de les NRFD. 8. Confeccionar l’ordre del dia de conformitat amb les instruccions del president/a. Pàgina 5 TÍTOL II RÈGIM DE FUNCIONAMENT CAPÍTOL PRIMER Art. 5 Convocatòria a) El Consell Sectorial es reunirà almenys, dues vegades a l'any en reunió ordinària i en sessió extraordinària sempre que el/la president/a ho consideri necessari o bé ho sol·licit i de forma motivada la meitat mé s un dels seus membres. b) Les convocatòries per les reunions ordinàries es faran amb suficient antelació i s'acompanyaran de l'ordre del dia i l 'acta de l'anterior reunió i , quan procedeixi, de la documentació pertinent. Les sessions extraordinàries es realitzaran en un termini de 72 hores. La convocatòria amb la documentació indicada com a imprescindible, es remetrà per mitjans telemàtics als membres que hagin indicat aquest sistema com a preferent o n’hagin admès la utilització. Art. 6 Funcionament de les sessions 1. Es considera vàlidament constituït el Consell quan assisteixin la majoria dels seus membres. 2. Si en la primera convocatòria no s’arriba al quòrum legal necessari, es podrà constituir vàlidament en segona convocatòria, trenta minuts després de l’hora assenyalada per la primera, sempre que assisteixin un terç dels membres. 3. Els acords s’intentaran adoptar per consens i , en tot cas, amb el vot majoritari dels membres presents. CAPÍTOL SEGON Art. 7 De la Secretaria del Consell a) La secretaria estarà a càrrec d ’un tècnic/a del Districte, donant-li el suport administratiu i tècnic necessari per al seu bon funcionament. b) El/la secretari/a farà constar, a l’acta de cada sessió, els següents apartats: Pàgina 6 1. Lloc de la reunió 2. Dia, mes i hora de començament. 3. Nom i cognoms del president/a, dels vocals membres i absents que hagin excusat la seva assistència, així com els que no hi siguin sense haver -se excusat, del secretari/a o del seu substitut i de les persones que han participat en la reunió com assessors. 4. Caràcter ordinari o extraordinar i de la sessió. 5. Assumptes que figuren en l’ordre del dia. 6. Aspectes que ha estat objecte de deliberació. 7. Relació d’acords, informes o dictàmens aprovats. 8. Totes les incidències que, a judici del secretari/a hagin de figurar en l’acta. 9. Hora d’aixecament de la sessió. c) Per tal de facilitar la participació ciutadana i , com a mesura de reforç del propis consells, a la pàgina web del Districte figurarà la convocatòria de les sessions amb expressió específica de l’hora, lloc i ordre del dia . CAPITOL TERCER Article 8 Els grups de treball 1. A iniciativa del Ple del Consell Sectorial es podran crear grups de treball , de caràcter estable o temporal, per tractar temes específics d’interès, així com per dur a terme el seguiment dels projectes i iniciatives que es determinin. DISPOSICIÓ ADICIONAL I ÚNICA El tot el previst en aquesta Norma, serà d ’aplicació supletòria les NRFD, NRPC i el RIOFD. DISPOSICIÓ FINAL El present Reglament Intern serà vigent, un cop aprovat pel Consell del Districte, el mateix dia que sigui inserit a la pàgina web del Districte. Barcelona, 1 de desembre de 2011 Pàgina 7