NÚM. 18 10-VI-2004 mic, el d'atenció i informació ciutadana, etc., són no- més alguns exemples de sectors afectats i que han de treballar coordinadament en un projecte que afec- ta al conjunt de l'organització pública. És amb aquest objectiu, coordinació i debat, i en ús de les atribuci- ons que tinc conferides per l'article 13 de la Carta Municipal de Barcelona, disposo: Primer. Crear la Comissió de I'Administració Elec- trónica de I'Ajuntament de Barcelona (CAEB). Segon. Designar membres de l'esmentada Comis- sió de I'Administració Electrónica de I'Ajuntament de Barcelona, les persones següents: 1 President: - lm. Sr. José Ignacio Cuervo i Argudin, quart tinent d'alcalde. Vicepresident: - lm. Sr. Jaume Oliveras i Maristany, regidor ponent de Ciutat del Coneixement. Membres: - lm. Sr. Eugeni Forradellas i Bombardó, regidor ponent de Sol i Habitatge. - Gerent adjunt d'Organització i Sistemes d'lnfor- mació - Gerent de Serveis Generals - Director de l'lnstitut Municipal d'lnformatica de Barcelona - Director de I'Assessoria Jurídica - Director d'Atenció al Ciutada - Director de Coordinació i Recursos d'Urbanisme - Director gerent de l'lnstitut Municipal d'Hisenda de Barcelona - Secretari general - Interventor general - Tresorera Actuaran com a secretaris: - Sra. Montserrat Tintó i Gimbernat, professora de dret administratiu de la UPF i especialista en ad- ministració electrónica. - Sra. Conxita Riasol i Altisent. Tercer. Assignar-li les funcions següents: - Fer propostes d'actuació als organs de govern municipal per impulsar el projecte d'administració electrónica a I'Ajuntament de Barcelona. - Valoració, analisis i seguiment de les normes le- gals que regulen l'ús deis mitjans electronics i telematics a les administracions públiques. - Constituir un lloc de debat, discussió i proposta entre els diferents ambits i sectors municipals di- rectament implicats en el projecte. - Analitzar la situació interna del projecte d'adminis- tració electrónica. - Valorar projectes i propostes que estan desenvo- lupant altres institucions i administracions. - Definir estrategies i propasar actuacions. - Realitzar un seguiment de les modificacions le- gals i la seva afectació al projecte. - Valorar les diferents alternatives tecniques. - Establir mecanismes de coordinació tecnica entre els diferents sectors municipals implicats. - Analisi i valoració deis diferents projectes con- crets d'implantació de mecanismes d'administra- ció electrónica. - Valoració deis aplicatius tecnologics. - Seguiment deis processos d'implantació. - Valoració sobre la implicació en el projecte deis diferents ambits o sectors municipals. - Establiment de criteris vinculats a la seguretat. GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA 875 - Propasar mecanismes de relació interadministra- tiva i seguiment d'actuacions d'entitats prestado- res de serveis d'administració electrónica. - Seguiment projecte Administració Oberta de Ca- talunya. - Seguiment Agencia Catalana de Certificació. - Seguiment projecte CAT365. - Seguiment projectes MAP de relacions interadmi- nistratives per mitjans telematics. - Propostes de noves vies de relació interadmi- nistrativa (Registre de Contractistes, INEM, INE, etc.) La Comissió es configura com un instrument de co- ordinació transversal, amb facultats d'informe a peti- ció deis organs directius, sense facultats resolutives i vinculada als organs de govern de l'administració mu- nicipal executiva. Quart. Constituir el Comite Permanent de la Comis- sió d'Administració Electrónica de I'Ajuntament de Barcelona, sota la direcció del gerent adjunt d'Orga- nització i Sistemes d'lnformació, que podra constituir equips de treball entre membres de la Comissió d'Ad- ministració Electrónica de I'Ajuntament de Barcelona i aquelles persones que, sense ser membres de lama- teixa, puguin aportar opinió i proposta sobre els punts de l'ordre del día. lgualment podra convidar a partici- par a persones alienes a l'administració municipal, que pels seus coneixements i trajectoria professional puguin aportar opinió als projectes que tracta la Co- missió. Cinque. Assignar al Comite Permanent de la Comissió d'Administració Electrónica de I'Ajuntament de Barcelona les funcions següents: - Preparar l'ordre del dia de la Comissió d'Adminis- tració Electrónica de I'Ajuntament de Barcelona. - Elaborar els dictamens per a la seva aprovació. - Fer el seguiment deis acords que s'estableixin a l'esmentada Comissió. Barcelona, 1 O de maig de 2004. L'alcalde, Joan Clos i Matheu. (Ref. 1754) * * * Decret. L'article 21.8 de I'Ordenan<;a sobre protec- ció del patrimoni arquitectonic historicoartístic de la ciutat de Barcelona en la versió aprovada per acord del Consell Metropolita de la Corporació Metropolita- na de Barcelona de data 24 d'abril de 1986, preveu la constitució d'una "Comissió Tecnica pel Manteniment i Millora de I'Eixample" i en concreta la seva compe- tencia i els seus objectius. Aquest article estableix que la constitució de la Comissió es realitzara per de- cret de I'Aicaldia que determinara el nombre deis seus membres, el seu reglament funcional i concreta- ra les entitats ciutadanes que la compondran. El decret d'Aicaldia de 9 de mar<; de 1987 designa- va els membres que havien de compasar l'esmenta- da Comissió. Posteriorment, el text refós de I'Ordenan<;a de re- habilitació i millora de I'Eixample, aprovada definiti- vament per acord del Consell Plenari de 22 de no- vembre de 2002, en l'article 28 estableix les competencies de l'esmentada Comissió alhora que recull la figura de la Ponencia Tecnica de la Comis- sió. 876 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA Per aixo, i en compliment del que disposa l'article 28 del text refós de I'Ordenan<;a de rehabilitació i mi- llora de I'Eixample i d'acord amb l'article 13 de la Car- ta Municipal de Barcelona, disposo: Primer. Aprovar el Reglament de funcionament de la Comissió Técnica pel manteniment i millora de I'Ei- xample, amb l'objecte d'establir el seu regim de funci- onament. Segon. Establir la composició de la Comissió, la qual estara formada per dotze membres, sis deis quals representaran a I'Ajuntament, quatre represen- taran a les entitats ciutadanes que es~iran a continu- ació, un representant de la corresponent Comissió de Qualitat, i un nomenat pel president/a. Seran membres de la Comissió, per part de I'Ajun- tament, els que a continuació es relacionen o qui els substitueixin: a) President/a: regidor/a del Districte de I'Eixample. b) Vicepresident/a: director/a d'Actuació Urbanís- tica. e) Vocals: - Gerent del Districte de I'Eixample - Cap del Departament de Llicencies de la Direcció d'Actuació Urbanística - Director/a de Serveis tecnics de I'Eixample - Cap de Projecte de Revisió del Cataleg, que actu- ara com a secretari/aria. Seran membres de la Comissió, per part de les entitats ciutadanes els que a continuació es relacio- nen o qui els substitueixin: a) Dega/ana del Col-legi d'Arquitectes de Catalunya b) President/a del Foment de les Arts Decoratives e) Director/a de I'Escola Técnica Superior d'Arqui- tectura de Barcelona d) President/a de I'Associació de Promotors i Cons- tructors de Catalunya Sera membre de la Comissió, per part de la cor- responent Comissió de Qualitat: - El/la nomenat/ada pel Comissionat de I'Aicaldia d'lnfrastructures i Urbanisme. Els membres de la Comissió podran ser rellevats cada quatre anys. La Comissió podra requerir la presencia, amb veu i sense vot, d'altres persones que es considerin adi- ents per a opinar sobre temes deis que es tractin. La Presidencia de la Comissió podra delegar les seves funcions en la Vicepresidencia. Seran funcions de la Presidencia presidir les reuni- ons de la Comissió, fent valer, si s'escau, el seu vot de qualitat i donar el seu vist i plau a la redacció de les actes. Tercer. Concretar les competencies atribu"ides a la Comissió segons l'article 28 del text refós de I'Orde- nan<;a de rehabilitació i millora de I'Eixample, com a organ que té funcions d'interpretació, d'emissió d'in- formes i de proposició de modificacions de normativa, en els termes definits en la seva constitució. Els informes emesos per la Comissió són necessa- ris pera resoldre sobre els projectes d'obres presen- tats a la Corporació dins del sector del Conjunt Espe- cial de I'Eixample, delimitat a l'article 20 de I'Ordenan<;a i a l'article 1 del Text Refós abans es- mentat; tindran caracter preceptiu els informes sobre sol-licituds d'enderrocs d'edificis en el Sectors Espe- cial i de Conservació i sobre els recursos interposats contra resolucions denegatories de !licencies fona- mentades en criteris estetics o compositius (article NÚM. 18 10-VI-2004 28. b i f) del text refós de I'Ordenan<;a de rehabilitació i millora de I'Eixample. La Comissió també podra emetre els informes que se li encarreguin en ordre a la protecció, manteniment i millora del Sector Conjunt Especial de I'Eixample. En concret les seves funcions seran: 1. Dins del Sector de Conservació i per que es lliuri informe de: 1) Enderrocs d'edificis. 2) Expedients contradictoris de ru"ina. 3) Expedients d'inclusió al Registre de Solars. 4) Expedients governatius d'enderroc a l'empara de la llei d'arrendaments urbans. 5) Expedients que no s'ajustin als requisits de tipus compositius i formals assenyalats als articles d'aquesta ordenan<;a autoritzant solucions dife- rents a les regulades. 6) Els recursos de les denegacions de les !licencies basats en criteris estetics i compositius. 7) lnterpretació, en els casos de dubte o imprecisió, del sentit propi de les disposicions d'aquesta Or- denan<;a. 8) L'interes artístic d'espais, jardins, edificis i ele- ments en funció deis seus valors compositius, tra- dicionals o histories. 2. Fora del Sector de Conservació i per que es lliuri informe Amb caracter preceptiu: 1) Els recursos de les denegacions de !licencies ba- sats en criteris estetics i compositius. 2) lnterpretació, en els casos de dubte o imprecisió, del sentit propi de les disposicions d'aquesta Or- denan<;a. 3) L'interes artístic d'espais, jardins, edificis i ele- ments en funció deis seus valors compositius, tra- dicionals o histories. Amb caracter optatiu: sobre la resta de temes. Quart. Establir el regim de reunions i funcionament: La Comissió es reunira de forma periódica i d'acord amb les necessitats per resoldre els temes de la seva competencia, previa convocatoria realitzada directa- ment pel secretari/aria als seus membres que s'haura d'efectuar, com a mínim, amb quaranta vuit hores d'antelació. Els/les membres de la Comissió tindran a la seva disposició, des de la seva convocatoria, la documen- tació relativa als assumptes inclosos a l'ordre del dia pel seu examen. Per poder elaborar la pertinent ordre del dia s'hau- ran de presentar els assumptes a tractar, al secretari/ aria de la Comissió, durant la primera setmana de cada mes. La reunió comen<;ara amb la lectura i aprovació de l'acta de la reunió anterior i seguidament es tractaran els temes de l'ordre del dia. Perqué la celebració de la reunió sigui valida, cal- dra la presencia durant tota la seva celebració, del nombre de membres que sigui equivalent a la majoria absoluta deis membres de la Corporació. En tot cas, caldra la presencia del president/a i del secretari/aria o de les persones que els substitueixin. Els informes s'aprovaran per majoria simple i po- dran limitar-se a ratificar o donar la seva conformitat a !'informe presentat pels serveis administratius o bé formularan una proposta alternativa. En cas d'em- pat, el vot del president/a tindra el caracter de diri- ment. NÚM. 18 10-VI-2004 Excepcionalment, i amb el previ acord de la majo- ria simple de la Comissió en que s'apreci"i la seva ur- gencia, es podran estudiar els assumptes aportats di- rectament a la Comissió, sense !'informe previ de la Ponencia técnica a que despreses fara al·lusió. També, quan ho consideri convenient, la Comissió podra sol·licitar el pronunciament de la corresponent Comissió de Qualitat sobre els projectes presentats. El/la president/a comptara amb la col·laboració i suport administratiu del Sector d'Urbanisme, en con- cret de la Direcció d'Actuació Urbanística -Projecte de Revisió del Cataleg- per a impu~ar i seguir els assumptes que corresponguin a la seva competencia i dirigir el funcionament de la Comissió. El/la secretari/aria de la Comissió haura de convo- car i estendre acta de cada reunió, la qual s'incloura en el pertinent llibre d'actes i haura de remetre els in- formes de la Ponencia al president/a de la Comissió per tal que s'incloguin dins l'ordre del dia de la prope- ra reunió de la Comissió. Les reunions de la Comissió i de la Ponencia tin- dran lloc en dependencias del sector d'Urbanisme o en el lloc que determini el/la president/a. Cinque. Crear la Ponencia técnica de la Comissió Técnica pel manteniment i millora de I'Eixample. T ots els assumptes a tractar per la Comissió hau- ran de ser informats previament per una Ponencia técnica, que es reunira com a mínim una vegada al mes, llevat el mes d'agost, i al menys, una setmana abans de la reunió de la Comissió. La Ponencia estara presidida pel vicepresident/a i com a vocals es designen el/la cap del Departament de llicencies de la Direcció d'Actuació Urbanística i el/la director/a de Serveis Tecnics de I'Eixample, dos deis representants d'institucions ciutadanes relacio- nadas a l'article Segon -que s'aniran tomant entre si-, i el/la cap del Projecte de Revisió del Cataleg qui al- hora exercira les funcions de secretari/aria de la Po- nencia. Les funcions de la Ponencia són les d'informar els assumptes que es presentaran a la Comissió, validar, si s'escau, la documentació presentada i que reculli acords i observacions de la Comissió i decidir sobre les consultes previes definides a l'article 176.5 de les Ordenances Metropolitanas d'Edificació i, en el Sec- tor Especial sobre les peticions d'enderroc, els expe- dients de la subdelegació del Govern a Barcelona a !'empara de la llei d'arrendaments urbans i les llicen- cies d'obra nova. Sise. En tot alió que no s'hagi establert en aquest reglament sera aplicable la normativa relativa al funci- onament deis órgans coHegiats de govern municipal i de procediment administratiu aplicable a l'efecte. Barcelona, 1 O de maig de 2004. L'alcalde, Joan Clos i Matheu. (Ref. 1755) * * * Decret. Ates que, per Reial Decret 561/2004 de 19 d'abril, s'han convocat eleccions al Parlament Euro- peu, i a fi d'acomplir el que disposa l'article 26 de la Llei Organica 5/1985, de 19 de juny, del regim electo- ral general, juntament amb les seves modificacions GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA 877 posteriors, referent a la formació de les Meses Elec- torals que hauran de constituir-se i fent ús de les atri- bucions que tinc conferidas per l'article 13 de la Carta Municipal de Barcelona, disposo: Designar la Comissió encarregada d'efectuar el sorteig entre els electors pel nomenament de presi- dents i vocals que hauran de constituir les Meses Electorals, formada pel sotsdirector d'lnformació de Base i Cartografia de l'lnstitut Municipal d'lnformatica, senyor Lluís Sanz i Marco; els funcionaris adscrits a l'esmentat lnstitut Municipal, senyor Josep Maria Boleda i Rossell i senyor Josep F. Olivé i Figa i actu- ant com a secretari el secretari general de I'Ajunta- ment, o persona en qui delegui, i fixar el dia 15 de maig a les 9,30 hores a les dependencias de l'lnstitut Municipal d'lnformatica (pla<;a de Caries Pi i Sunyer, núm. 8-1 O, 1 a planta), pera la celebració de l'esmen- tat sorteig. Barcelona, 1 O de maig de 2003. L'alcalde, Joan Clos i Matheu. (Ref. 1756) * * * Decret. En ús de les atribucions que em confereix l'article 13 de la Carta Municipal de Barcelona, dispo- so: Modificar el decret de I'Aicaldia, de data 16 de juliol de 2003, en el sentit de canviar la denominació del sector de Prevenció i Seguretat, que passara a deno- minar-se sector de Seguretat i Mobilitat; i per tant, modificar igualment el Decret de I'Aicaldia de data 4 de febrer de 2004 de designació del Sr. Joan Albert Dalmau i Balague en el sentit que dita designació sera de gerent de Seguretat i Mobilitat. Barcelona, 10 de maig de 2004. L'alcalde, Joan Clos i Matheu. (Ref. 1759) Decret. En ús de les facultats conferidas a aquesta Alcaldia per l'article 21 de la Llei reguladora de les bases del regim local, i l'article 13 de la Carta Munici- pal, disposo: Crear la Direcció de Serveis de Gestió Económica i Control de Recursos, adscrita a la Gerencia del Sec- tor de Prevenció i Seguretat, amb les funcions deter- minadas en el document annex. Suprimir !'actual Servei d'Administració i Personal, depenent de la Gerencia del Sector de Prevenció i Seguretat. Adscriure el personal assignat a l'extingit Servei d'Administració i Personal, a la Direcció de Serveis de Gestió Económica i Control de Recursos així com el responsable de relacions laborals de la Guardia Ur- bana. Nomenar al Sr. Mariano Fuertes i Garcia director de Gestió Económica i Control de recursos deixant sense efecte el seu nomenament anterior com a di- rector de Serveis Centrals de Contractació. Barcelona, 14 de maig de 2004. L'alcalde, Joan Clos i Matheu. (Ref. 1825)