i REGLAMENT DE LES 1NSTAL.LACIONS ESPORTIVES DE LA CIUTAT DE BARCELONA (Aprovat pel ConseU Plenari inicialment el 22 de mar< i definitivament el 29 de novembre, i vigent des del dia 9 de febrer de 1992 segons anunci publicat en el Butlletí Oficial de la Província, núm. 34, del dia anterior) 1 Sobre les instaLlacions esportives de lu ciutat de Barcelona Article 1 Són instal.lacions esportives les construccions i els recintes de tota mena dedicats a la practica d'activitats físiques i esportives tant si tenen un caire competitiu com si no, amb inclusió de llurs serveis complementaris i dels espais reservats per als espectadors, quan n'hi hagi. Article 2 Aquest Reglament s'aplicara al conjunt d'instal.lacions esportives de titularitat pública municipal. A la resta d'instal.lacions esportives públiques i a les instal.lacions esportives privades de la ciutat, s'hi aplicara el que es preveu en els Capítols IV i VI. Sobre les instal.lacions municipals esportives Secció l a . Normes generals I Article 3 l Són instal.lacions municipals esportives (IME)t ots els edificis, terrenys, recintes i dependencies de titularitat munici- pal destinats a la practica esportiva. Article 4 Les IME definides en l'article antefior són béns de domini públic afectes al servei públic. També ho són els béns mobles incorporats permanentment Esports d'iniciació. a qualsevol IME perque s'hi duguin a terme les activitats que Educació física escolar. els són propies. Esport de manteniment i de lleure. Esports de competició. Article 5 b) En cada instal.lació, s'hi practicara la modalitat esportiva Les IIvíE hauran de complir les normes urbanístiques, les de a la qual estigui específicament destinada. seguretat, accessibilitat i adaptabilitat pel que fa a les persones c) Sempre que sigui tkcnicament possible, i sense desvirtuar amb disminucions. També hauran de complir les normes la naturalesa de la instal.lació, s'hi podran practicar altres d'higiene i, a tal efecte, 1"Area de Salut Pública de esports i activitats recreatives o culturals. l'Ajuntament, els trametra un informe anual sobre els aspectes En aquests casos, caldra dirigir la sol.licitud d'autorització higiknico-sanitaris del medi ambient. . a l'organ municipal del qual depengui la competencia de la gestió de la instal.lació sense que aixb substitueixi l'obtenció Article 6 obligada dels permisos previstos legalment per a la celebració Les M E , sigui quina sigui la seva forma de gestió, són d'aquests tipus d'actes o activitats. d'accés lliure per als ciutadans sense cap altra limitació que el pagament del preu corresponent per utilitzar-les i la de la Article 9 mateixa naturalesa de la instal.lació. a) En igualtat de condicions i dins l'horari lectiu, que sera el que estableixi el Departament d'Ensenyament de la Article 7 Generalitat de Catalunya, tenen accés preferent a les IME: A cada una de les IME ha de figurar amb carhcter preceptiu Les escoles públiques que estiguin situades en el Districte un rktol d'acord amb el model aprovat per l'Ajuntament, en un corresponent i que no disposin d'instal.lacions propies, o bé si lloc visible i de ficil accés per a l:usuari, en el qual s'indiqui: els espais dels que disposen no permeten objectivament a) El preu de l'ús ocasional dels serveis de la instal.lació. l'ensenyament de l'educació física. b) L'horari de l'activitat. Les escoles privades, en les mateixes circumsthncies c) L'horari d'informació al públic. esmentades abans. d) El nombre d'usuaris, la capacitat i les principals En ambdós casos, aquesta preferencia només es tindrh en característiques tkcniques. compte en l'ensenyament de l'educació física o d'activitats e) Els serveis que s'hi presten o els programes que s'hi esportives als alumnes. realitzen. b) Fora de l'horari escolar, qualsevol IME haura d'oferir f) El nom del responsable de la instal.lació. programes de promoció i d'iniciació esportiva per a tots els g) El nom del responsable tecnic esportiu. ciutadans, segons la capacitat i la disponibilitat de la instal.lació. Article 8 c) Caldra fomentar programes esportius dirigits a persones a) Les 1ME es destinaran a les practiques següents: amb disminucions, a la gent gran i a altres sectors de la població amb situacions socials discriminatbries. A les IME gestionades per entitats esportives sense hnim de d) Les Associacions de Pares d7Alumnes,e n el lucre, els seus organismes representatius articularan aquesta desenvolupament de programes esportius extraescolars, tindran participació. A les IME gestionades de manera directa per una atenció especial; quan no disposin d'instal.lacions prbpies I'Ajuntament, n'articularh la participació una associació a les seves escoles. d'usuaris, sempre que ho permeti la naturalesa de la instal.lació. l Article 10 L'Ajuntament de Barcelona elaborara un pla de protecció i Article 14 emergencia per a les IME de conformitat amb les disposicions Qualsevol usuari té dret a sol.licitar informació sobre la legals vigents i concretament amb allb que preveu l'ordre minis- gestió de les IME a 1'Ajuntament. terial del 29 de novembre de 1984 que aprova el manual d'auto- protecció per al desenvolupament del pla d'emergencia contra in- Article 15 cendis i d'evacuació en locals i edificis, com també amb allb que Qualsevol usuari d'una instal.lació, i també qualsevol preveu el Reglament General de policia d'espectacles, si s'escau. ciutada, pot fer les reclamacions o els suggeriments que cregui que són escaients en relació amb el funcionament o amb la Article 11 gestió de la instal.lació, mitjanpnt un escrit dirigit al President L'Ajuntament fomentara totes aquelles actuacions i del Consell Municipal del Districte on estigui situada la activitats que tendeixin a eliminar la violencia en la practica de instal.lació o al Regidor-Conseller d'Esports, indistintament. l'esport i, si se'n produís, pel que fa a les IME o a qualsevol altra instal.lació esportiva, prendrh les mesures que calguin. Article 16 El ciutadh té dret a ser informat sobre les condicions d'ús de , les IME i sobre els programes esportius que s'hi desenvolupen. Secció 2a. Sobre drets dels usuaris Secció 3a. Article 12 Sobre la publicitat i la utilització L'usuari, sempre que pagui el preu corresponent, té dret a de la imatge de les ZME utilitzar les instal.lacions de la manera que preveuen aquest reglament i les normes d'ús particulars. Article 17 L'ús de la instal.lació no podrh ésser exclusiu dels socis ni Són de titularitat pública amb carhcter general els drets dels abonats de les entitats que gestionen una M E . econbmics que generi l'exposició de qualsevol element de publicitat, esthtica o movible, permanent o no, realitzada per Article 13 qualsevol element tecnic o natural a l'interior de qualsevol L'usuari té dret a participar en la gestió de la instal.lació esportiva. IME, llevat que el contracte estableixi el contrari, sense que el conveni impliqui l'exempció del pagament del tribut o del preu l'h-ea d'Esports té la competencia de la gestió del servei. públic establert per 1'Ajuntament per aquest concepte. b) Instal.lacions de Districte. Són aquelles en les quals el Consell Municipal de Districte té la competencia de la gestió Article 18 del servei. Qualsevol tipus de senyalització que tingui la instal.laci6, El Palau Sant Jordi, el Velbdrom Municipal d'Horta, el sigui interna o externa ha d'estar d'acord amb la normativa Palau Municipal d'Esports i 1'Estadi Olímpic de Montjuic, per municipal corresponent. t les seves característiques especials En tot cas, en la senyalització esmentada s'indicarh de mane- que permeten la celebració d'activitats extraesportives de ra expressa la titularitat pública municipal de la instal.lació. tipus cultural, estan gestionases per l'empresa pública Barcelo- 4 na Promoció d'Instal.lacions Olímpiques, SA. Article 19 La qualificació d'aquestes instal.lacions correspon a la En qualsevol informació que faci referencia als serveis de la Comissió de Govern segons la proposta de 1"Area d'Esports. instal.lació o a la mateixa instal.lació, s'hi hauri de consignar la denominació oficial i la titularitat de 1'Ajuntament de Barcelona. Secció 2a. Article 20 Formes de gestió L'brgan municipal que tingui la competencia de la gestió de la instal.lació pot autoritzar l'existencia de publicitat no perma- Article 22 nent amb motiu d'esdeveniments esportius, si ho sol.licita Cal entendre per formes de gestió de les IME les dels serveis l'entitat organitzadora. Aquesta autorització no eximeix del públics que ofereixen per atendre la demanda dels ciutadans. pagament dels tributs o dels preus públics conesponents. Article 23 Es gestionen de forma directa quan el servei es realitza pel personal dependent de la Corporació. Es gestionen de manera indirecta quan el servei, sense Sobre la gestió de les instal.lacions deixar de ser públic, és portat a terme per persones naturals o municipals esportives jurídiques que desenvolupen una activitat substitutbria o concurrent pel que fa a les de 1'Ajuntament en l'exercici de les Secció l a . seves competencies en materia esportiva. Normes generals Article 24 Article 21 En tots els casos de gestió indirecta, el fet de reunir la Les instal.lacions municipals esportives es classifiquen en: condició d'entitat esportiva sense &nimd e lucre constituir&u n a) 1nstal.lacions d'hmbit de ciutat. Són aquelles en les quals merit preferent. Article 25 b) S'extingeix pel transcurs del temps sense que calgui un La regulació de cada forma de gestió sera determinada per requeriment previ. la legislació actual aplicable a les Corporacions Locals. c) La Corporació pot deixar sense efecte l'autorització abans que venci el termini establert, sigui per causa d'interes Article 26 públic, sigui per incompliment de les obligacions que estableix L'Ajuntament pot fomentar la construcció d'instaLlacions l'acord corresponent o aquest reglament, i sense dret a cap b esportives en terrenys de propietat municipal a c k e c de la mena d'indemnització. iniciativa privada pels mitjans que la legislació li permet, sempre que la titularitat del servei sigui pública, que hi hagi una demanda Article 29 social que ho justifiqui i que se'n garanteixi l'execució. L'autorització de l'ús correspon al Regidor-President del En aquests suposits, cal que els ofertors actuin, d'acord amb Consell Municipal del Districte o al Regidor d'Esports per la seva oferta, amb entitats esportives sense hnim de lucre, amb delegació de 1'Alcaldia. En tot cas, cal instruir un expedient en experiencia esportiva i que desenvolupin la seva activitat en que cal consignar: l'entorn social on s'emplaci la futura instal.lació. a) Un informe de justificació de l'autorització d'ús. b) La descripció de I'immoble i una relació detallada dels seus béns mobles. Secció 3a. c) Un acord en que s'estableixin els drets i les obligacions que L'autorització de l'ús de les ZME assumeix l'entitat. Aquest acord ha de ser segons el model tipus aprovat per la Comissió de Govern a proposta de l'kea d'Esports. Article 27 d) En els casos en que els Consells Municipals de Districte La Corporació, fins que no sigui adoptada la forma de tramitin els expedients, sera preceptiu un informe de 1"Area gestió definitiva podra autoritzar la-gestió de les IME, amb d'Esports. De la mateixa manera, en els casos en que la caracter temporal, a entitats, associacions o federacions iniciativa correspongui a l 'kea d9Esports,s era preceptiu un esportives legalment constituides i inscrites en el Registre informe del Districte afectat. d'Associacions Esportives de la Direcció General de 1'Esport de la Generalitat de Catalunya. Secció 4a. Article 28 6 Sobre manteniment i la conservació de les ZME Les característiques de l'autorització d'ús són les següents: a) Tenen un carkter provisional que no pot sobrepassai- Article 30 I'any. Un cop transcorregut aquest període, es gestionara la L'Ajuntament ha de vetllar per un manteniment i per una instal.lació segons les formes que preveuen els articles de la conservació adequats del conjunt de béns de diferents tipus que secció anterior, excepte quan sigui per una causa imputable a constitueixen les M E p er tal de prestar el servei públic a que 1'Administració. estan destinades durant la vida útil de l'edifici. Article 3 1 fonamentals de la insta.lació i totes les operacions de Totes les IME tindran un inventari del conjunt dels béns manteniment i de conservació que s'hi duguin a terme. Els segons el model annex, on anotaran les altes i les baixes. Serveis Tecnics del Districte o de 1"Area d'Esports, segons Aquest inventari es presentara a I'organ competent arnb la correspongui, segellaran anualment aquest camet. memoria de gestió anual. b Article 32 Secció 5a. L'Ajuntament, mitjancant 1"Area d'Esports, dictara les Sobre el r2gim econdmic de les IME normes específiques oportunes sobre el manteniment de les instal.lacions que caldrh complir obligatoriament, a més del Article 36 que especifiquin els plecs de clhusules o condicions que Cade IME haurh de definir-se com a Centre de Cost regeixin la forma de gestió de cada IME. Singularitzat, reflectit en un compte d'explotació segons el Pla General Comptable. Article 33 Per tal de garantir i d'ordenar l'execució de les diferents Article 37 tasques de manteniment, cada IME disposarh d'un programa de En les instal.lacions esportives de Districte, la proposta manteniment que permeti el coneixement permanent de I'estat d'aprovació de preus correspondrh als Consells Municipals de l'edifici i dels seus elements. respectius després d'un informe del Consell de 1'Esport del Districte. Article 34 En les instal.lacions esportives d'ambit de ciutat, aquesta Dintre del primer trimestre de l'any, les entitats que gestio- proposta correspondrh a 1"Area d'Esports. nen la IME o els responsables municipals, en els casos de Per tal de documentar adequadament la proposta de preus gestió directa, hauran de presentar a I'organ municipal que de cada IME, caldra presentar una memoria de gestió esportiva tingui la competencia de la gestió de cada instal.lació, un i economica. informe on es proposin les actuacions previstes d'acord amb el Aquesta haurh d'incloure la determinació del preu real programa de manteniment per a l'exercici següent amb la basat en els costos permanents, l'amortització i els costos de valoració corresponent i adjuntaran la descripció de l'estat de reposició, així com la proposta de preu d'ús. En el cas que I conservació actual i el camet de manteniment.També hi aquest darrer sigui diferent del preu real, la diferencia haurh de inclouran aquelles accions que calguin, encaminades a la futura ser equilibrada amb una subvenció municipal. reversió, si escau, de la IME. Els preus s'aplicaran a partir de 1'1 d'octubre de l'any en 4 que s'aprovin. Article 35 Cada IME disposarh d'un camet de manteniment segons el Article 38 model annex, en el qual s'anotaran les característiques L'aprovació dels preus de les IME correspon a la Comissió de Govern, a proposta de 1"Area d'Esports, després d'un Article 43 informe del Consell Municipal d'Esports. a) Les competicions esportives que tinguin lloc a les IME Correspondrh a 1"Area d'Esports trametre l'acord oportú a seran de lliure accés per al públic. la Comissió de Govern perquk l'adopti; en aquest sentit, els b) Es podrh exigir el pagament de l'entrada sempre que Consells Municipals de Districte respectius hauran de remetre, abans ho autoritzi l'organisme municipal del qual depengui la abans del 30 d'abril de cada any, la documentació esmentada responsabilitat de la gSstió de la instaLlació. en l'article anterior. Ii 1 Article 44 Article 39 j Els ingresos pel concepte d'entrades i tots els altres que es El pagament del preu per poder utilitzar la instal.lació és puguin produir en una IME amb motiu de la celebració compe- obligatori tant si es tracta d'un usuari individual com de centres ticions o altres espectacles esportius, correspondran íntegrament a docents públics o privats, de clubs o d'entitats de qualsevol l'entitat organitzadora o promotora, sempre que, prkviarnent, mena. hagi satisfet a 1'Ajuntament el preu corresponent a la utilització de la IME i un cop fetes les retencions fiscals que calguin. Article 40 Només amb carhcter excepcional, es poden eximir del pagament del preu, totalment o parcialment, les persones Secció 6a. naturals o jurídiques que ho demanin basant-se en una manca Drets i obligacions de la gestió indirecta de capacitat economica suficient que sigui un obstacle per a accedir a l'activitat esportiva i que ho puguin acreditar. Article 45 Les persones naturals o jurídiques que gestionen de forma Article 4 1 . indirecta instal.lacions esportives municipals tenen els drets i La sol.licitud d'exempció, total o parcial, del pagament s'ha les obligacions establertes en el plec de condicions, en l'acord de trametre al Regidor-Conseller de 1"Area d'Esports o al o en el contracte corresponent, segons la forma de gestió de Regidor-President del Consell Municipal del Districte que es tracti. corresponent, els quals hauran de resoldre en el termini mhxim de vuit dies. Contra aquesta resolució, es pot interposar el Article 46 recurs d'alcada corresponent davant 1'Alcalde de Barcelona. 1 Independentment del que s'ha indicat abans, la persona natural o jurídica que gestiona la instal.lació esportiva té com a Article 42 r drets: Arnb cahcter excepcional, 1'Ajuntament pot declarar no sub- P a) Contractar pel seu compte el personal del tipus que jectes a pagament total o parcial, i per interks públic, les persones cregui que és pertinent per dur a terme la gestió de la naturals o jurídiques que realitzin actes o programes esportius de instal.lació. cariicter puntual que promocionin la irnatge de la ciutat. b) Utilitzar les instal.lacions per a les seves activitats d'acord amb el calendari d'activitats i arnb els horaris l'aprovació previa de 1"Area d'Esports i, si escau, l'informe establerts anualment. favorable de 1"Area de Salut Pública respecte als aspectes c) Percebre dels usuaris els preus corresponents per la sanitaris. utilització del servei, excepte en els casos d'arrendament de Les actuacions esmentades tindran lloc quan les serveis, en els quals el conjunt dels rendiments s'ha d'ingressar circumsthncies ho aconsellin o quan ho exigeixin normes o a la corporació municipal. preceptes legals i revertiran a 1'Ajuntament. d) Participar, si escau, en el corresponent Consell Munici- e) Portar al dia un llibre d'inventari arnb una indicació pal de 1'Esport arnb un representant de les installacions del detallada dels béns i també de la valoració i de l'estat actual de Districte i exercir els seus drets de la' manera que preveu la la instal.lació. normativa de funcionament de les instal.lacions. f) Assumir els desperfectes ocasionats en el conjunt de béns e) Concertar la utilització de la instal.lació arnb altres que constitueixen la instal.lació; per tal de garantir aquesta entitats d'acord arnb les cl~usulesd el contracte o amb el plec obligació, caldra establir una pblissa d'assegurances que de condicions. cobreixi els riscos de: robatori, incendi, desperfectes i f) Elaborar les normes de funcionament de la instal.lació i responsabilitat civil dels usuaris. concertar activitats no previstes al calendari. Article 48 Article 47 En relació amb les obligacions de l'entitat gestora, podrh La persona natural o jurídica que gestiona la IME esta ser causa de resolució contractual l'incompliment d'alguna de obligada a complir els aspectes següents: les obligacions següents: a) A part de les normes d'aquest Reglament, les ordres a) El deure de qualsevol persona natural o jurídica que d'Alcaldia i els acords dels diferents brgans de la Corporació gestiona una IME de proporcionar a la Corporació, dintre del que el puguin afectar. , primer trimestre de cada any, la memoria de gestió esportiva i b) Seguir les orientacions i, si escau, complir el programa economica de la manera que estableix l'annex d'aquest d'activitats que elabori 1"Area d'Esports de I'Ajuntament i el reglament. Consell Municipal del Districte respectiu. b) El deure d'executar arnb diligencia les tasques de c) Respectar la titularitat pública de la inseal.lació; en manteniment i de conservació adequades perque la IME conseqüencia, qualsevol tipus de publicitat que es faci en compleixi l'objecte al qual esta destinada. relació arnb la instal.lació haura de reflectir la titularitat c) El deure de respectar I'accés lliure dels ciutadans sense esmentada i incloure l'anagrama oficial de l'Ajuntament, com cap altra limitació que el pagament del preu corresponent per també les paraules «AJUNTAMENT DE BARCELONA». utilitzar-la i la de la mateixa naturalesa de la instal.lació. 9 És obligatori respectar escrupolosament la normativa d) L'aplicació dels preus públics aprovats per la Comissió corresponent que aprovi I'organisme municipal competent. de Govem i el pagament del Canon que estableixi el d) En cas d'obres de millora, de remodelació o de corresponent plec de condicions. rehabilitació, s'hauran d'obtenir les llicencies corresponents i Article 53 El Consell Municipal de 1'Esport del Districte és l'organ Sobre control, participació i seguiment en general consultiu que té per objecte la participació del moviment de la gestió de les IME esportiu i ciutadh en l'elaboració de la política esportiva del Districte. Article 49 Són organs de gestió: 1''Area d'Esports, els Consells Article 54 Municipals de Districte en els h b i t s de competencia respec- Les funcions del Consell Municipal de 1'Esport del tius i Barcelona Promoció d'Instal.lacions Olímpiques, SA. Districte s6n: l. Vetllar per l'aplicació i el compliment estrictes dels plecs Article 50 de condicions, dels contractes o dels acords de cessió d'ús i Són organs de participació, d'assessorament i de seguiment dels preceptes d'aquest reglament. de la gestió els que s'indiquen a continuació: 2. Emetre un informe sobre la memoria anual referent a la 1. El Consell Municipal d'Esports. gestió i a la conservació de les ME, com també la proposta de 2. El Consell Municipal d'Esports del Districte corresponent. preus per a la temporada següent. 3. Participar en l'elaboració dels criteris de la política Article 5 1 esportiva del Districte i especialment en allo que fa referencia a La composició i les funcions del Consell Municipal la gestió de les IME. d'Esports seran determinades per resolució de 1'Alcaldia. 4. Valorar el resultat de l'actuació de la política esportiva Es crea un grup de treball de gestió de les IME, on hi haurh desenvolupada pel Districte corresponent. representants de tots els Districtes i del moviment esportiu 5. Ser informat anualment per 1"Area d'Esports, de les organitzat, i que depen del Consell~Municipadl 'Esports. línies d'actuació per al conjunt de la ciutat en la materia de la seva competencia. Article 52 6. Assessorar el Consell Municipal de Districte en materia ~ ' k e da7E sportsi els Consells Municipals de Districte de política esportiva. conesponents, durant el primer quadrimestre de l'any trametran al Consell Municipals d'Esports una memoria anual . Article 55 L de gestió de totes les IME, un informe de l'estat de conservació Els Consells Municipals d'Esports de Districte han de tenir, de la instal.lació, i la proposta de preus corresponent per a la pel cap baix, la composició següent: temporada següent. President, el Regidor-President del Consell Municipal del " La memoria de gestió tindrh les línies que s'estableixin Districte, o la persona en qui delegui. d'acord amb el model annex. Vice-president primer: el Coordinador de Serveis de 1"Area d'Esports. Vice-president segon: el Coordinador de Serveis del Districte. Vice-president tercer: el Conseller d'Esports del Districte. er executar en l'exercici pressupostari Vocals: 1 Representant de cada grup municipal, present en el posta de preus d'utilització de les IME. Consell Municipal de Districte. ogrames esportius del Districte. 1 Representant de cada entitat gestora d'instal.lacions ;ecretari amb veu i vot en aquells casos en municipals. ixi un organ de gestió singular 3 Representants de les escoles públiques i privades que tives. utilitzen les instal.lacions. ns d'instaLlacions esportives i de les entitats 5 Representants de les entitats que utilitzen les :e en coordinació amb l 'hea d'Esports. instal.lacions. 1 Representant de les entitats de dismirruits del Districte. 2 Representants de les entitats cíviques del Districte. Article 56 ms esportives privades El Regidor-President del Districte lliurara al Consell zrcelona Municipal del Districte la proposta de composició del Consell Municipal de 1'Esport de Districte i el seu reglament de funcionament corresponent. Dins d'aquest, es podra constituir, Municipal, amb els mecanismes que la en cas que es consideri convenient, una comissió de seguiment :rmet, vetllara perquk les instal.lacions de la gestió de cada instal.lació. euneixin els requisits mínims que it esportiva propia de la seva naturalesa. Article 57 . Sera Secretari del Consell Municipal de 1'Esport del Districte un tkcnic adscrit a la plantilla de personal del mateix en l'article anterior, 1' Ajuntament, Districte, el qual dependra directament del Cap de la Divisió de mpetkncies, adoptara el1 mateix les Serveis Personals. Es dedicara exclusivament al les sol.licitara de 17Administració desenvolupament de les tasques de caire esportiu que siguin tir als ciutadans: competkncia del Districte i concretament a les que s'indiquen a L erveis de la manera en que s'han ofert. continuació: jequades per a una protecció física, en 1. Supervisar totes les IME que siguin de competkncia del iagi les condicions higikniques Districte. ticular. 2. Elaborar l'informe anual de gestió de les IME per al ició sobre els serveis que s'ofereixen Consell Municipal del Districte. 3. Elaborar l'informe anual sobre lkstat de conservació i que s'hi desenvolupa és físico-esportiva. Article 60 Article 64 La corporació exigir&,e n cas de nova instal.lació o de En qualsevol cas, la utilització de les instal.lacions reforma substancial, el compliment de la normativa vigent de esportives dels centres docents públics, la titularitat de domini supressió de barreres arquitectbniques. D'altra banda, i en el dels quals correspongui al municipi de Barcelona, haura de mateix sentit, fomentara amb mesures estimuladores la respcctar la programació d'activitats escolars i extraescolars remodelació, i l'adequació d'instal.lacions existents, i en dels esmentats centres i es dirigir2 a la realització d'activitats concret la inclusió d'elements i d'ajuts tkcnics que facin educatives, culturals, esportives i d'altres de carhcter social. possible o que facilitin per a tothom l'accés a l'activitat esportiva. Article 65 Sens perjudici del que es disposa als articles precedents, Article 61 1' Ajuntament de Barcelona, per mitja del Regidor President del Per sol.licitar la llickncia d'obertura de qualsevol installació Districte, previa delegació de I'Alcalde, podrk subscriure o activitat esportiva, caldrh acreditar l'existkncia d'un Pla de convenis amb el Departament d'Ensenyament de la Generalitat protecció i d'emergkncia. per a la utilització de les instal.lacions esportives dels centres docents públics dependents de 17Administracióe ducativa. En aquests convenis, es regulara l'ús, la vigilancia i la responsabilitat de les instal.lacions. Znsta1.lacions esportives de les escoles públiques Article 66 Els convenis que regulen la utilització extraescolar Article 62 d'uquestes instal.lacions s'han d'establir entre els consells Totes les escoles públiques de nova creació hauran de d'escola, el Director de l'escola i 1'Ajuntament per mitja del preveure l'existkncia d'espais adequats per a l'activitat física Regidor-President del Districte i, si escau, per l'entitat, el club i esportiva, d'acord amb la normativa del Departament esportiu o l'associació que s'encarregui de la gestió d'aquests d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya. equipaments. Micle 63 Article 67 El procediment per a la utilització, per part de Els convenis a que fa esment l'article anterior han de l'Ajuntament, de les instal.lacions esportives dels centres consignar els horaris d'utilització i respectar com a prioritats docents públics dependents de 1'Administració educativa, fora d'ús les següents: de l'horari lectiu, sera l'establert pel Departament a) La iniciació esportiva dels mateixos alumnes del centre. d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, en funció d'allb b) La utilització de les instal.lacions per desenvolupar-hi els que disposa la Disposició Addicional 17.6 de la Llei Orghnica jocs esportius escolars. d'ordenació General del Sistema Educatiu (LOGSE). Article 68 Article 73 Segons el que es preveu en aquest Capítol, tenen la mateixa Qualsevol propietari o representant legal de l'entitat que va consideració les instal.lacions esportives d'escoles de nivel1 fer la inscripció i també qualsevol persona que hi acrediti un secundari i les d'educació especial de titularitat municipal. interes legítim pot sol.licitar i obtenir la certificació que demostri que una instal.lació esportiva esta censada. Article 74 Cada quatre anys s'actualitzara el cens d'instal.lacions i Sobre el cens d'instal.lacions esportives I'Ajuntament enviara un impres al domicili social o a la seu de la ciutat de Barcelona dels gestors per tal que n'actualitzin les dades. Article 69 Article 75 Es constitueix el Cens Municipal d'Instal.lacions Esportives Cada dos anys, es publicara el cens en el qual han de adscrit a 1"Area d'Esports com a competencia obligatoria, d'a- figurar, com a mínim, les dades següents: cord amb l'article 38.1 de la Llei 811988 del 7 d'abril, de 1'Esport. La denominació de la instal.lació. El nom del titular. Article 70 L'adreca i el telefon. El Cens sera únic, estructurat, pero, per seccions El Districte municipal. corresponents a cadascun dels Districtes municipals en que es Els serveis que ofereix la instal.lació (programa esportiu). divideix territorialment la ciutat, i és descentralitzat quant a la El nombre maxim d'usuaris i la cabuda. seva gestió. . L'horari d'activitats. L'horari d'informació al públic. Article 7 1 S'hauran d'inscriure en el Cens Municipal totes les Article 76 instal.lacions esportives, públiques o privades, que estiguin Qualsevol titular que s'hagi de dirigir a 1'Administració situades dins del terme municipal de la ciutat de Barcelona, Municipal per resoldre assumptes relacionats amb la llevat d'aquelles que formen part de residencies privades instal.lació esportiva, n'ha d'acreditar convenientment la col.lectives o individuals. inscripció. L'absencia d'aquest requisit sera qualificada com a defecte formal i sera causa d'inadmissibilitat. Article 72 Cal fer la sol.licitud d'atorgament d'inscripció al Consell Article 77 Municipal del Districte corresponent el qual diligenciar2 el Qualsevol persona natural o jurídica que en el seu patrimoni document corresponent i en remetri l'original a 1 ' ~ r e a posseeixi instal.lacions esportives i que sol.liciti una subvenció d'Esports perque sigui registrat. a 1'Ajuntament per a efectuar-hi qualsevol tipus d'activitat - . . -. - - esportiva, ha d'acreditar, juntament amb la sol.licitud, que les instal.lacions estan inscrites al cens. En el termini de dotze ' - T . , i , reglament, les instal.lacions esportives de caracter privat s'hauran d'inscriure al cens municipal d'instal.lacions esportives de 1'Ajuntament de Barcelona. Quarta Única En el termini de dotze mesos a partir de l'aprovació Les IME que estiguin en regim de concessió administrativa d'aquest reglament, 1"Area d'Esports elaborara un Pla en el moment que s'aprovi aquest reglament, s'han de regir pel d'Adequació quadriennal de les ME, d'acord amb la legislació que estableix el plec de condicions econbmico-administratives vigent de supressió de barreres arquitectoniques. corresponent i també per les disposicions d'aquest reglament. Cinquena En el termini de dotze mesos a partir de l'aprovació d'aquest reglament, 1"Area d'Esports elaborara un pla per a adequar les piscines municipals a la normativa vigent, Primera d'acord amb el Reglament Sanitari de Piscines d'ús col- Les entitats afectades per l'aprovació d'aquest Reglament, i lectiu de la Generalitat de Catalunya (Decret 193187 en cas que ho desitgin, disposaran de dotze mesos per sol.licitar del 19 de maig) a 1'Administració Municipal que revisi la forma de gestió de la M E . En els casos en que la gestió adopti una forma diferent de Sisena l'actual, caldra extingir prkviament? de comú acord, la relació En el termini de sis mesos a partir de I'aprovació d'aquest contractual existent. reglament, es constituiran kls Consells Municipals d7Esportsd e Districte. Segona Caldra regularitzar les cessions d'IME que existeixen actualment en el termini de dotze mesos des de l'aprovació d'aquest reglament i d'acord amb els seus preceptes. Un cop hagi transcorregut aquest termini, i sempre que no Queda derogat el reglament sobre 1"Us de les Installacions sigui imputable a 1'Administració Municipal, s'ordenara el Municipals Esportives aprovat per acord del Consell Plenari de 9 desallotjament de les persones naturals o jurídiques que ocupin del maq de 1982 i vigent a partir del 7 d'agost del mateix any. la IME corresponent i s'iniciara el procediment adequat per a Els béns regulats d'acord amb aquella normativa hauran una bona gestió. d'acomodar el seu rkgim a aquest reglament, dins els límits que estableixen aquestes disposicions transitories.