Panel 1 Barcelona, Ciutat de l’esport entre les ciutats del món Relator Pedro Palacios COI Quins són les tres propostes o els reptes que considero prioritaris perquè Barcelona esdevingui ciutat de l’esport entre les ciutats del món ? Nom Organització PROPOSTES Jaime Alguersuari Alesport RPM  Creació d’un comitè de recerca i selecció d’esdeveniments esportius multidisciplinaris, amb la President major capacitat de generar difusió mediàtica general ( format per periodistes, experts de màrqueting, empresaris amb gran reconeixement…). Objectius: selecció d’esdeveniments esportius amb màxima capacitat de generar imatge en mitjans de comunicació i que garanteixi fluxos de persones, etc.  Creació d’un Taller d’Opinió amb l’objectiu d’establir recerca de prioritats, bé d’esdeveniments, congressos, establiments de premis de final d’any–gales...  Optimitzar la imatge de la ciutat en els actuals esdeveniments que es celebren anualment a la ciutat de Barcelona. Sixte Cambra Torneig Comte de  Potenciar al màxim els esdeveniments de dimensió internacional que es celebren anualment Godó a la ciutat. Director  Creació de la màxima complicitat ciutadana amb els esdeveniments esportius importants i internacionals a la ciutat.  Incentivar una acció conjunta i institucional per promoure la marca Barcelona com a ciutat de l’esport. Panel 1 Barcelona, Ciutat de l’esport entre les ciutats del món Josep M. Carreras Sindicatura de Comptes  Concentrar esforços per aconseguir que les activitats esportives incorporin dins del seu Síndic missatge aspectes per al foment de la ciutat de Barcelona. Establiment de mecanismes de col·laboració entre el sector públic i els clubs esportius de major activitat internacional per tal de concretar actuacions.  Per incrementar la consideració internacional de Barcelona com a ciutat esportiva, no hi ha dubte que una mesura és acollir esdeveniments de gran projecció. Per aconseguir-ho, caldria examinar sistemàticament quins són els esdeveniments esportius que tenen una major projecció mediàtica (ja siguin de localització única o etapes d'un circuit ) i d'aquests seleccionar aquells que, per localització geogràfica, instal·lacions esportives, capacitat organitzativa, oferta de serveis, etc., fan que Barcelona disposi d'un avantatge comparatiu clar respecte a altres ciutats.  Aprofitar la celebració del Fòrum de les Cultures del 2004, precisament per desenvolupar aquesta idea de Barcelona ciutat de l'esport, per mitjà d' activitats centrades en els principis de la federació d'esports per a tothom, potenciant algun tipus de prova de participació multitudinària que també pot tenir un ressò internacional important i una possible repetició temporal. Pere Duran Turisme de Barcelona  Captació d’esdeveniments esportius de caràcter internacional i nacional (competicions, Director congressos, seminaris, stages – estades – etc.) amb la col·laboració pública i privada i amb la complicitat dels ciutadans.  Promoció i comunicació internacional i nacional dels diferents esdeveniments esportius amb la incorporació d’una estratègia de comercialització.  Dotar la ciutat de les infrastructures i serveis esportius adients, que possibilitin la pràctica real de l’esport en tots els seus àmbits i manifestacions (des del visitant de cap de setmana fins a l’escolar, passant pels stages dels equips d’alta competició i del ciutadà mateix). Panel 1 Barcelona, Ciutat de l’esport entre les ciutats del món Manuel Ibern Consorci 2003  Crear un instrument de l’esport a la ciutat de Barcelona, on, entre altres, Barcelona Promoció Director executiu es converteixi en l’element motor de la captació d’esdeveniments esportius. Establint una cooperació permanent de treball entre els diferents sectors de la ciutat afectats per l’esport.  Mantenir, estimular i reforçar el nucli de directius esportius i professionals en tots els camps de l’esport. Els recursos humans amb contactes, influència i prestigi internacional són, sens dubte, l’actiu esportiu més important de la ciutat en la seva història i haurà de ser-ho encara més en el futur.  Barcelona, com a capital de clubs esportius, ha d’estar present en la majoria d’esports en el màxim nivell de les categories nacionals, amb projecció en les competicions europees. Josep Mateu RACC  Barcelona Capital Mundial del Futbol i/o Bàsquet Esdeveniments de 1r nivell internacional amb Negre Director General ressò mediàtic mundial. Dotar Barcelona de 3 o 4 grans esdeveniments esportius anuals. Potenciar tradicions esportives característiques de la ciutat (futbol, motor, tennis) Aprofitar i potenciar esdeveniments ja existents (motor: GP d’Espanya de F-1 (“vestir BCN de F-1, “vestir” el GP de BCN), tennis (Torneig Comte Godó. (situar-lo en 1a. categoria ATP) Creació d’un esdeveniment singular. (Futbol: aconseguir l’organització de la Copa Intercontinental, Toyota Cup. De nova creació: Copa Intercontinental de Bàsquet (Campió de Lliga Europea, vs Campió NBA, a partit únic).  Barcelona Capital Mundial de al Medicina Esportiva. Posicionament d’esport i ciència: Organització anual d’un congrés de medicina esportiva especialitzada al més alt nivell mundial. Barcelona disposa de tradició de congressos, de tradició en congressos mèdics, d’especialistes de primera línia mundial de medicina esportiva quan la medicina esportiva està en creixement, tant a alt nivell com per l’augment de la pràctica esportiva dels ciutadans.  Barcelona Capital Mundial de l'Esport Base. Activitat d’esport d’alt nivell / esport base jove. Creació d’un campus esportiu (estatal i/o internacional) dirigit a nens / nenes i joves. Que uneixi esport de base amb esport d’alt nivell (clínics), Centrat en un esport tradicional de Barcelona (tennis , futbol, bàsquet…) evolutiu en el temps (es comença amb una disciplina i poden crear-se nous campus d’altres disciplines), evolutiu en edats (per exemple, clínics de tennis i golf cercant turisme d’alt nivell). Panel 1 Barcelona, Ciutat de l’esport entre les ciutats del món Perdro Palacios Periodista  SPORT FASHION, Barcelona, ciutat líder a Espanya dels sectors de moda / disseny i esport. Assessor de comunicació Unir aquests dos grans motors econòmics amb la creació d’un esdeveniment anual que de la Fundació del Comitè serveixi per a la presentació mundial de les novetats de les multinacionals del sector de la Olímpic Internacional. moda esportiva (Nike, Adidas, Mizuno, Descente…). Passarel·la amb esportistes per presentar les novetats de les seves marques respectives: el Saló Gaudí de la moda esportiva, amb repercussions mediàtiques, econòmiques, turístiques, etc.  Fòrum de l’esport. Barcelona serà amfitriona i organitzadora el 2004 del Fòrum de les Cultures. L’esport, com a fenomen social i integrador, mobilitza milions de persones de tot el món. En el context del Fòrum del 2004, convocar el Fòrum de l’esport, amb el patrocini del CIO i de les federacions internacionals, com a marc de diàleg i reflexió sobre el futur de l’esport. En l’actualitat existeixen trobades de reflexió regulars (congressos, conferències, seminaris…) que serveixen perquè la gent de l’esport aporti noves idees i comparteixi experiències. Després de l’experiència del “Fòrum de l’Esport”, transformar Barcelona en escenari permanent de diàleg del món de l’esport i que Barcelona aculli les reunions i assemblees oferint instal·lacions i equipaments turístics. Jordi Vallverdú Barcelona Promoció  Aconseguir la col·laboració i la complicitat de les institucions públiques catalanes i de les Director General empreses privades amb presència a Barcelona amb la finalitat de consolidar els grans esdeveniments de freqüència anual existents, així com aconseguir que d’altres ja existents o de nova creació puguin assolir el mateix nivell esportiu i de projecció.  Creació d’una entitat de gestió consensuada per les institucions públiques catalanes i els sectors empresarials de la ciutat amb la finalitat d’atraure a Barcelona grans esdeveniments esportius puntuals, que tinguin una autèntica projecció internacional, en la línia dels ja obtinguts per la ciutat com la Final Four de l’Eurolliga de bàsquet (2003) i el Campionat del Món de Natació (2003).  Oferir Barcelona amb els avantatges suficients i tots els seus atractius per tal de captar l’establiment a la ciutat d’algun dels principals organismes mundials, europeus i espanyols del camp esportiu, tant a nivell institucional com federatiu. Un del avantatges significatius podria ésser l’oferiment de la seu en condicions favorables en un edifici singular a Montjuïc, com ha succeït amb l’Eurolliga de bàsquet