Núm. 273, Annex II / Pàg. 84 BUTLLETÍ OFICIAL DE LA PROVÍNCIA DE BARCELONA 15 / 11 / 2005 Administració Local Rector, els elevarà a l’Ajuntament per a la metrà a l’Alcaldia l’ordre del dia de les reu- pública diferent de l’Ajuntament de Barcelo- seva integració en el pressupost general. nions del Consell en el moment de convocar- na o participada per aquest haurà d’aprovar- 2. El règim de variacions pressupostàries les i, com a mínim, amb setanta-dues hores se prèviament pel Consell Plenari Municipal. serà l’establert amb caràcter general pels d’antelació sobre la fixada per iniciar la ses- Article 33 organismes autònoms locals en la legislació sió, i els textos dels acords dins de les qua- pressupostària. ranta-vuit hores següents a l’acabament de la Efectivitat de la dissolució Article 26 reunió. L’acord de dissolució de l’Institut no es 2. L’alcalde/essa podrà: farà efectiu fins que l’Ajuntament no hagi Comptes anuals a) Suspendre els acords del Consell Rector establert la nova forma de gestió del servei Els comptes anuals seran sotmesos al Con- i les resolucions dels altres òrgans que consi- que el succeeixi. sell Rector per a la seva aprovació i elevació deri contraris als interessos generals del Barcelona, 24 d’octubre de 2005. a l’Ajuntament. La seva formulació i rendició municipi, o bé constitutius d’infracció mani- El Secretari general, Jordi Cases i Pallarès. l’efectuarà el/la president/a de l’Institut dins festa de les lleis. dels terminis establerts per la normativa pres- b) Requerir dels òrgans de l’Institut la tra- 022005025747 supostària. mesa de tota mena d’informes i documents. A CAPÍTOL VII c) Ordenar les inspeccions i auditories que consideri oportunes. FACULTATS DE TUTELA DE L’AJUNTAMENT 3. El reglament de règim interior, en cas Barcelona que n’hi hagués, d’acord amb el que es dis- Article 27 posa en l’article 9.1.a) dels Estatuts, haurà de ANUNCI Potestat tuïtiva ser tramès al Consell Municipal immediata- Aprovats definitivament pel Plenari del 1. La potestat tuïtiva sobre l’Institut corres- ment després de la seva aprovació. Consell Municipal de l’Ajuntament de Barce- pon a l’Ajuntament, el qual l’exercirà mit- Article 29 lona, en sessió 17 de juny de 2005, i de con- jançant els òrgans de govern competents. Recursos formitat amb l’article 201.1.d) del Reglament 2. En particular, la tutela municipal com- porta la necessària aprovació pel Consell Els actes dictats pels òrgans de l’Institut en d’Obres, Activitats i Serveis dels ens locals, l’exercici de les potestats administratives que es transcriuen els estatuts de l’entitat pública Municipal de les actuacions següents: empresarial Institut de Cultura de Barcelona. a) El pressupost, la plantilla i la relació o tingui atribuïdes seran susceptibles de recurs catàleg de llocs de treball de l’Institut, junta- d’alçada davant l’Alcaldia. ESTATUTS DE L’ENTITAT PÚBLICA ment amb els corresponents de l’Ajuntament. CAPÍTOL VIII EMPRESARIAL LOCAL b) Les operacions financeres i de crèdit. c) El balanç i la liquidació anual dels MODIFICACIÓ DELS ESTATUTS I DISSOLUCIÓ DE INSTITUT DE CULTURA DE BARCELONA comptes, inclosos els de patrimoni. L’INSTITUT d) L’establiment de les normes a partir de CAPÍTOL I Article 30 les quals els òrgans de l’Institut determinaran DISPOSICIONS GENERALS i modificaran les condicions retributives del Modificació d’Estatuts personal. La modificació dels Estatuts s’efectuarà Article 1 e) Els convenis col·lectius de treball. amb el mateix procediment i tràmits exigits Naturalesa i adscripció orgànica f) L’exigència de responsabilitats als titu- per a la seva aprovació. lars i membres dels òrgans de govern i direc- 1. L’Institut de Cultura de Barcelona (d’ara Article 31 ció de l’Institut, sense perjudici de les fun- endavant, l’Institut) es configura com una cions atribuïdes a l’Alcaldia per aquests Esta- Durada i dissolució entitat pública empresarial local de l’Ajunta- tuts. 1. L’Institut té una durada indefinida en ment de Barcelona, de conformitat amb la g) La participació en altres entitats sempre funció del compliment de les finalitats per a legislació reguladora del règim local i la que es dirigeixin a la consecució d’objectius les quals està constituït. Carta de Barcelona. afins als de l’Institut. 2. L’Institut pot ser dissolt: 2. L’Institut gaudeix de personalitat jurídi- h) L’exercici de la iniciativa pública en a) Quan ho estimi convenient l’Ajunta- ca pròpia, plena capacitat jurídica i d’obrar i l’activitat econòmica, amb la tramitació prè- ment per modificació de la forma de gestió autonomia de gestió per al compliment de les via de l’expedient corresponent. del servei. seves finalitats. i) La modificació d’aquests Estatuts. b) Perquè resulti impossible l’aplicació de 3. En conseqüència, per al compliment de j) L’acomiadament del personal laboral les seves finalitats dels mitjans i activitats de les seves funcions, dins del règim jurídic a adscrit per l’Ajuntament. què disposa. què es refereix l’article següent, podrà realit- k) La sanció disciplinària que impliqui 3. La dissolució serà acordada pel Consell zar tota classe d’actes d’administració i dis- separació del servei respecte del personal Municipal, previ informe del Consell Rector posició. funcionari adscrit per l’Ajuntament. de l’Institut. 4. Igualment, dins de la seva esfera de 3. També serà necessària l’autorització de competències, disposarà de les potestats Article 32 l’alcalde/essa per a qualsevol adquisició, administratives establertes en aquests Estatuts alienació i gravamen dels béns immobles de Destinació dels recursos de l’Institut per al compliment de les seves finalitats. propietat de l’Institut, quan no constitueixi 1. En dissoldre’s l’Institut, l’Ajuntament el 5. L’Institut es troba adscrit a la Gerència l’objecte de la seva activitat. succeirà universalment, i el seu patrimoni, Municipal de l’Ajuntament de Barcelona, a la 4. Serà necessària l’autorització de la amb tots els increments i aportacions que qual correspondrà el control de la seva eficà- Gerència Municipal de l’Ajuntament de Bar- figurin en l’actiu, revertirà a la Corporació cia. celona per a l’establiment de contractes de municipal. 6. L’Institut tindrà el seu domicili social a quantia superior a les quantitats prèviament 2. En cas de dissolució, l’Ajuntament se Barcelona, al Palau de la Virreina, La Ram- fixades per aquest òrgan. subrogarà mitjançant el mecanisme de suc- bla, núm. 99, sense perjudici de l’establiment cessió d’empresa en tots els drets i obliga- de delegacions dins la ciutat. El Consell Article 28 cions del personal que en aquell moment d’Administració podrà, però, acordar el canvi Comunicació. Informació integri la plantilla laboral de l’Institut. de domicili, sempre dins la ciutat de Barcelo- 1. El/la president/a del Consell Rector tra- 3. L’adscripció de l’Institut a una entitat na. Article 2 15 / 11 / 2005 BUTLLETÍ OFICIAL DE LA PROVÍNCIA DE BARCELONA Núm. 273, Annex II / Pàg. 85 Administració Local Règim jurídic i) Suport a les indústries culturals com a c) La potestat disciplinària respecte del L’Institut es regeix pel dret privat, excepte estratègia per enfortir i consolidar la seva par- personal funcionari, llevat de la sanció de en la formació de voluntat dels seus òrgans, ticipació en l’activitat i el creixement econò- separació del servei. en l’exercici de les potestats administratives mics. Suport a la creació de noves empreses d) La concessió de subvencions, d’acord que li siguin atribuïdes i en els aspectes que operin en l’àmbit de la cultura. amb el que es preveu a la Llei 38/2003, de específicament regulats a la Carta de Barcelo- j) Suport a la creació d’instruments finan- 17 de novembre, general de subvencions i a na, a la legislació local vigent i a la legislació cers adequats a la iniciativa empresarial del la resta de normativa aplicable. jurídico-pública que resulti d’aplicació. sector cultural (mitjançant la participació en e) La potestat d’autoorganització, dins del empreses de capital de risc o la creació de marc d’aquests Estatuts i de les directrius CAPÍTOL II fons de risc). municipals. FUNCIONS I POTESTATS k) Potenciació de les relacions entre la cul- f) La potestat de recaptació dels ingressos tura i el món universitari, promovent vincles de dret públic que tingui atribuïts. Article 3 que facilitin la interacció entre el món uni- g) La d’investigació, atermenament i recu- Funcions de l’Institut versitari i la vida cultural. peració d’ofici dels seus béns. l) Promoció del turisme cultural com a ins- h) Les de presumpció de legitimitat i d’e- 1. L’objectiu de l’Institut és desenvolupar trument de promoció internacional de la ciu- xecutivitat, d’execució forçosa i de revisió de forma directa i descentralitzada els serveis tat i de la seva vida cultural. d’ofici de llurs actes administratius. i les àrees d’actuació cultural següents: donar m) Impuls a les iniciatives que afavoreixin i) La d’inembargabilitat de llurs béns i suport a la iniciativa ciutadana i cívica; crear, la qualitat de la gestió cultural que duen a drets i les de prelació, de preferència i altres gestionar i mantenir el patrimoni artístic, terme les diverses entitats que operen a la prerrogatives, en els termes establerts a les científic, tecnològic, natural i documental; ciutat, ja sigui millorant la capacitat tècnica lleis. difondre la cultura pels districtes i barris; dels seus gestors, ja sigui creant xarxes trans- j) La d’exempció d’impostos de l’Estat i de impulsar les activitats de sectors culturals versals que els permetin beneficiar-se d’eco- la Generalitat, en els termes establerts a les sense ànim de lucre, i potenciar el diàleg nomies d’escala en la compra de béns i ser- lleis. interdisciplinari; incentivar la presència a la veis. k) Atorgar premis, d’acord amb la normati- ciutat d’indústries culturals i dels equipa- n) Promoció de la cultura científica mit- va d’aplicació aprovada per l’Ajuntament, ments d’ús cultural; promoure les activitats jançant l’impuls de programes específics que concedir subvencions i dur a terme aquelles culturals i de lleure que es desenvolupen a la facilitin la comprensió pública de la ciència. accions de foment que es considerin oportu- ciutat, participar en l’impuls de les grans o) Impuls a la cultura digital. nes. infraestructures de titularitat de l’Estat, de la p) Captació de nous públics per a la cultu- l) Qualsevol altra potestat administrativa Generalitat o de titularitat concurrent radica- ra i foment de l’augment del consum cultural que la normativa vigent atribueixi a les enti- des en el municipi, i explotar comercialment a la ciutat de Barcelona. tats públiques empresarials. els béns i les activitats de l’Institut; així com q) Qualsevol servei o activitat relacionats 2. Aquestes potestats seran exercides pels participar directament o a través de societats amb els anteriors i amb les seves funcions òrgans de l’Institut a què s’atribueixen en els mercantils en la inversió d’indústries cultu- que l’Ajuntament li pogués assignar. presents Estatuts. rals. 2. Per al millor compliment de les seves Per aconseguir els esmentats objectius CAPÍTOL III finalitats i en connexió amb el que es diu en l’Institut assumeix la gestió i realització dels l’article anterior, l’Institut podrà realitzar acti- serveis i les activitats següents: ORGANITZACIÓ I FUNCIONAMENT vitats comercials que estiguin relacionades a) Planificació i gestió, quan s’escaigui, de amb el seu objecte, d’acord amb el que acor- Secció 1a. Disposicions generals l’activitat, l’estructura i l’administració dels din el seus òrgans de govern. serveis, museus, arxius, espais escènics, audi- Article 5 3. En particular, podrà crear societats mer- toris, biblioteques, i altres centres de cultura, cantils i entitats d’altres tipus com funda- Òrgans de govern i direcció així com l’explotació dels béns culturals cions, associacions o altres persones jurídi- 1. Els òrgans de govern i direcció de l’Ins- resultants. ques sense ànim de lucre, nacionals o estran- titut són: b) Conservació, investigació, exhibició i geres, i participar-hi, així com en el fons, en a) El/la president/a. difusió, mitjançant les activitats que li són tots els casos, quan això sigui convenient per b) El/la vicepresident/a. pròpies, dels béns de caràcter cultural, histò- a la consecució de les finalitats assignades i, c) El Consell d’Administració. ric, científic i artístic, posant-los a l’abast dels sempre en tots els casos, prèvia autorització d) El/la gerent. ciutadans. del Plenari del Consell Municipal. 2. El Consell d’Administració, per al millor c) Impuls, promoció, coordinació i segui- 4. Per al millor compliment de les fun- compliment de les seves atribucions, podrà ment de tots els centres culturals públics o cions que té encomanades, l’Institut podrà crear una comissió executiva o, si s’escau, privats participats. establir tot tipus d’acords o convenis amb designar un/a conseller/a delegat/da per a l’e- d) Promoció de les actuacions i coordina- entitats o institucions públiques i privades, xercici de les funcions que per delegació se li ció de tots aquells serveis, entitats i empreses nacionals i internacionals. Especialment, encomanin. que puguin incidir en la vida cultural de la podrà signar acords amb institucions oficials ciutat. Secció 2a. El/La President/a o privades per a la canalització, gestió i e) Desenvolupament d’un concepte de administració de fons, ajudes i instruments Article 6 cultura socialment útil en el conjunt del financers relacionats amb la seva activitat. Designació i funcions desenvolupament econòmic de la ciutat i en la creació de riquesa i ocupació. Article 4 1. El/la president/a de l’Institut i, alhora, f) Promoció de la difusió internacional de Potestats administratives del seu Consell d’Administració, serà desig- la cultura catalana feta a Barcelona i de tots nat i, si escau, cessat, per l’alcalde/essa entre 1. En relació amb el que es diu en l’article aquells altres béns culturals que es produei- els regidors i regidores que integren el Con- 1.4 dels presents Estatuts i dins de l’àmbit de xin a la ciutat. sell Municipal. les seves funcions, l’Institut gaudirà de les g) Col·laboració amb altres institucions 2. Correspon al/a la president/a: potestats administratives següents: públiques per a l’impuls del coneixement i a) Ostentar la màxima representació de a) L’atorgament de permisos, llicències i de l’ús de la llengua catalana. l’Institut davant tota classe de persones i enti- concessions. h) Potenciació d’un concepte creatiu, tats. b) La potestat sancionadora en els casos obert, plural i tolerant de la cultura. b) Exercir l’alta inspecció de tots els ser- normativament previstos. Núm. 273, Annex II / Pàg. 86 BUTLLETÍ OFICIAL DE LA PROVÍNCIA DE BARCELONA 15 / 11 / 2005 Administració Local veis i la vigilància del desenvolupament de la 1. El Consell d’Administració estarà inte- amb els principis establerts en la normativa seva activitat. grat per un màxim de quinze membres, dels laboral i pressupostària vigent, i les propostes c) Vetllar pel compliment dels fins de l’Ins- quals un serà un representant de les organit- de retribucions que li sotmetin el/la presi- titut, del que disposen aquests Estatuts i llurs zacions sindicals dels/les treballadors/es de dent/a de l’Institut, dins de les normes relati- normes de desenvolupament. l’Institut. ves a la determinació i modificació de condi- d) Convocar i presidir les sessions del Con- 2. El càrrec de conseller/a no serà retribuït. cions retributives del personal que, respecte a sell d’Administració, proposar els acords que 3. El/la gerent assistirà a les reunions del això, aprovi l’Ajuntament, segons estableixen hagi d’adoptar i vetllar pel seu compliment. Consell d’Administració amb veu però sense els articles 28.2.d) i 19.2 dels Estatuts e) Proposar al Consell d’Administració vot. j) Aprovar, a proposta del/la president/a, l’estructura organitzativa. 4. Podran assistir a les sessions del Consell l’estructura organitzativa de l’Institut, el f) Proposar al Consell d’Administració el d’Administració, amb veu però sense vot, nomenament i la cessació del/la secretari/a nomenament i la separació del/la secretari/a totes aquelles persones que siguin convoca- del Consell i del personal al qual s’encomani del Consell i del personal al qual s’encomani des pel/per la president/a, en qualitat d’ex- la direcció de les unitats orgàniques que s’ha- la direcció de les unitats orgàniques en què perts en les matèries incloses en l’ordre del gin d’estructurar de l’Institut. s’hagi d’estructurar l’Institut. dia, amb la finalitat de prestar l’adequada k) Aprovar els expedients per a l’alteració g) Resoldre les reclamacions en matèria de assistència al Consell. de la qualificació jurídica i per a l’atermena- responsabilitat patrimonial i les reclamacions Article 9 ment, en ambdós casos dels béns propis. prèvies a la via civil o laboral. l) Les altres funcions que li atribueixin h) Signar convenis dins l’àmbit de les fun- Nomenament i cessament de vocals aquests Estatuts i les que expressament li cions de l’Institut. Els vocals del Consell d’Administració pugui atribuir la normativa vigent. i) Concedir les subvencions que hagi d’a- seran nomenats i, si escau, cessats per l’alcal- 2. El/la secretari/a del Consell d’Adminis- torgar l’Institut. de/essa, coincidint amb la renovació de la tració, que no en serà membre, haurà de ser j) Aprovar les despeses, els actes de dispo- corporació municipal o sempre que calgui un/a funcionari/a municipal al qual s’exigirà, sició sobre béns i fons propis i els contractes i per vacant o cessament. per ingressar-hi, titulació superior en dret i pactes de quantia inferior o igual al 5% dels Article 10 exercirà les funcions de fe pública i assesso- recursos ordinaris de l’estat de previsió d’in- rament legal dels òrgans en què pugui estruc- gressos i despeses de l’Institut i les conces- Funcions turar-se l’Institut. sions que tinguin una durada no superior als 1. Correspon al Consell d’Administració: 3. El Consell d’Administració, per a la quatre anys, sens perjudici del que disposa a) Dictar les normes de funcionament del millor realització de les seves funcions, podrà l’article 28.5 dels Estatuts. mateix Consell en allò no previst en els pre- delegar les seves atribucions, excepte les pre- k) Ratificar l’exercici de les accions i sents Estatuts i en la normativa de règim local vistes en els paràgrafs a), b), f), g), h) i) i j) de recursos judicials o administratius que corres- sobre òrgans col·legiats, i aprovar, si s’escau, l’apartat primer. Així mateix, establirà els ponguin a l’Institut en defensa dels seus inte- un reglament de règim interior. límits per sota dels quals es puguin delegar ressos i béns interposats pel/per la gerent. b) Aprovar el pla general i el programa les funcions previstes en els paràgrafs c) i d) l) Les altres funcions que li atribueixin d’actuació de l’Institut i les seves modifica- de l’apartat primer. aquests Estatuts i les que les disposicions cions. 4. Els actes del Consell d’Administració vigents puguin assignar a l’Institut i no atri- c) Aprovar les despeses, els actes de dispo- dictats en l’exercici de les potestats adminis- bueixen a altres òrgans, a més de les que li sició sobre béns i fons propis i els contractes i tratives que tingui atribuïdes no posen fi a la siguin delegades. pactes de quantia superior al 5% dels recur- via administrativa. 3. Excepcionalment, en els casos de sos ordinaris de l’estat de previsió d’ingressos Article 11 necessitat urgent que no admetin demora i despeses de l’Institut i les concessions que podrà adoptar les decisions reservades a la tinguin una durada superior als quatre anys, Funcionament del Consell competència del Consell d’Administració que sens perjudici del que disposa l’article 28.4 1. El Consell d’Administració es reunirà, siguin susceptibles de delegació, restant obli- dels Estatuts. prèvia convocatòria del/de la president/a, a la gat a informar el consell, en la seva primera d) Aprovar la participació en negocis, en seva iniciativa o a petició de, almenys, la reunió, dels acords adoptats, a fi que siguin societats mercantils o empreses, així com en meitat dels/les consellers/es, tantes vegades ratificats. fons, entitats, fundacions, associacions o com sigui necessari per al bon funcionament 4. El/la president/a podrà delegar en el/la altres persones jurídiques sense ànim de de l’Institut i, almenys, dues vegades a l’any. gerent i el personal directiu les funcions pre- lucre, nacionals o estrangeres, l’objecte de 2. El règim de constitució i funcionament vistes en l’apartat segon, amb l’excepció de les quals estigui relacionat amb els fins de del Consell d’Administració s’ajustarà a les les recollides en els paràgrafs b), c) i d). l’Institut i determinar-ne l’import fixant-ne la normes contingudes en la normativa de 5. Els actes del/la president/a dictats en l’e- forma i les condicions. règim local sobre òrgans col·legiats, les dis- xercici de les potestats administratives que e) Aprovar la formalització d’emprèstits, posicions dels presents Estatuts i les normes tingui atribuïdes no posen fi a la via adminis- crèdits, avals o altres garanties o qualssevol de funcionament intern a què es refereix l’ar- trativa. instruments financers al servei de les seves ticle 10.1.a) dels Estatuts. Article 7 finalitats. Secció 4a. El/La Gerent f) Aprovar les propostes dels estats de pre- El/la vicepresident/a visió d’ingressos i despeses, plantilla de per- Article 12 El/la vicepresident/a serà designat/da per sonal, catàleg de llocs de treball i conveni Nomenament i cessament del/la gerent l’alcalde/essa, entre els regidors i les regido- col·lectiu, i elevar-los a l’òrgan municipal 1. El/la gerent és el màxim òrgan de direc- res que integren el Consell Municipal i subs- competent per a la seva aprovació definitiva. ció ordinària i serà nomenat i cessat per l’al- tituirà el/la president/a en les seves funcions g) Aprovar el balanç, el compte de pèr- calde/essa. La designació haurà de recaure de president/a del Consell d’Administració en dues i guanys i la memòria explicativa de la en un funcionari de carrera o laboral de les els casos de vacant, absència, malaltia o una gestió anual de l’Institut i l’aplicació de resul- Administracions públiques o un professional altra causa legal. tats. del sector privat, titulat superior en ambdós Secció 3a. Consell d’Administració h) Aprovar l’inventari de béns i drets, tant casos, i amb més de cinc anys d’exercici pro- propis com adscrits, el qual haurà de ser Article 8 fessional en el segon. remès anualment a la Gerència Municipal. 2. El/la gerent serà substituït/da en cas de Composició. Retribució. Assistència i) Aprovar els criteris generals d’actuació vacant, absència, malaltia o impediment legí- en matèria de personal de l’Institut d’acord 15 / 11 / 2005 BUTLLETÍ OFICIAL DE LA PROVÍNCIA DE BARCELONA Núm. 273, Annex II / Pàg. 87 Administració Local tim per aquell/a membre directiu de l’Institut del/la gerent/a, d’acord amb el que es preveu estarà integrada per: que nomeni l’alcalde/essa i que compleixi els en els presents Estatuts. a) El personal funcionari de l’Ajuntament requisits establerts en l’apartat anterior. CAPÍTOL IV que aquest li adscrigui en aplicació dels Article 13 mecanismes de mobilitat legalment previstos, RÈGIM PATRIMONIAL que conservarà la situació de servei actiu Funcions del/la gerent amb els efectes legals corresponents. Al/la gerent li corresponen les funcions Article 15 b) El personal laboral de l’Ajuntament i següents: Patrimoni de l’Institut d’altres entitats municipals adscrit mitjançant a) L’exercici efectiu de les facultats de 1. El règim patrimonial serà l’establert en els mecanismes de mobilitat que prevegin, en representació, administració i gestió ordinària la legislació de les Administracions públiques el seu cas, el Conveni col·lectiu i la normati- de l’Institut, de conformitat amb el que es corresponent. va laboral. disposa en els presents Estatuts. 2. El patrimoni estarà integrat pels seus c) El personal contractat observant els b) Informar diligentment al Consell d’Ad- béns i drets propis, per aquells de titularitat principis d’igualtat, mèrit, capacitat i publici- ministració, així com el/la president/a, de la municipal l’adscripció o la cessió dels quals tat i les normes legals que hi fan referència, seva actuació i dels assumptes que concer- s’hagués acordat o s’acordi en el futur a favor mitjançant la corresponent convocatòria neixin a la gestió de l’Institut. de l’Institut, així com per aquells altres que li pública. c) Executar puntualment els acords del atribueixi qualsevol persona o entitat. 2. La determinació i modificació de les Consell d’Administració, sense perjudici de 3. L’Institut tindrà la lliure disposició dels condicions retributives del personal s’haurà la supervisió del/la president/a. béns i drets de domini privat o patrimonials d’ajustar en tot cas a les normes que, respec- d) Atorgar els permisos i les llicències que dels quals sigui titular, amb el límit establert te a això, aprovi l’Ajuntament, en els termes corresponguin dins l’àmbit d’actuació de per l’article 28.3 dels presents Estatuts amb establerts a l’article 28.2.d) d’aquests Estatuts. l’Institut. relació als béns immobles. Article 19 e) Desenvolupar l’estructura organitzativa i de personal d’acord amb els criteris generals Article 16 Convenis col·lectius establerts pel Consell. Recursos econòmics de l’Institut 1. La iniciació dels tràmits per a la nego- f) La prefectura superior de tots els serveis, 1. Els recursos econòmics estaran integrats ciació de convenis col·lectius de treball obres i dependències, assumint-ne la direc- per: requerirà l’autorització prèvia del/la presi- ció, l’impuls i la inspecció. a) Els béns i valors que constitueixen el dent/a de l’Institut, que haurà d’estar assa- g) Contractar al personal i determinar la seu patrimoni. bentat de les successives fases del procés fins seva retribució, dins dels acords adoptats pel b) Els productes i rendes de l’esmentat al seu acabament. Consell d’Administració i en els termes pre- patrimoni. 2. L’aprovació d’aquests convenis corres- vistos als articles 10.1.i) i 10.1.j) d’aquests c) Les consignacions específiques que tin- pon al Consell Municipal de l’Ajuntament. Estatuts i les disposicions legals d’aplicació. guin assignades en els estats de previsió d’in- 3. Al personal funcionari i laboral se li h) Disposar la sanció del personal laboral, gressos i despeses de l’Ajuntament. aplicarà l’Acord de condicions laborals i el fins i tot el seu acomiadament, si escau, així d) Les transferències corrents o de capital Conveni col·lectiu de l’Ajuntament fins que, com exercir la potestat disciplinària sobre el que procedeixin de les Administracions o si és el cas, se n’acordi un de propi. personal funcionari, en els termes previstos entitats públiques. Article 20 als articles 4.1.c) i 28.4 d’aquests Estatuts. e) Els ingressos que pugui percebre per la i) Exercir la potestat sancionadora quan Control realització de tot tipus de serveis relacionats aquesta sigui atribuïda a l’Institut per la nor- amb les seves funcions. L’Institut estarà sotmès a controls especí- mativa vigent. f) Les donacions, llegats i altres aporta- fics sobre l’evolució de les despeses de per- j) Exercir les accions i els recursos judicials cions d’entitats públiques, privades i de parti- sonal i de la gestió dels seus recursos humans o administratius que corresponguin a l’Institut culars i, en especial, d’aquelles directament per la Gerència Municipal. en defensa dels seus drets i interessos, amb relacionades amb l’Institut. CAPÍTOL VI caràcter ordinari o urgent, sense perjudici de g) Qualsevol altre recurs que li pogués ser la ratificació posterior per part del Consell atribuït. RÈGIM ECONÒMIC FINANCER d’Administració. h) Ingressos procedents de sancions en els k) Exercir la potestat de recaptació dels Secció 1a. Contractació, finançament i supòsits d’exercici de les potestats sanciona- ingressos de dret públic atribuïts a l’Institut. planificació dores de què l’Institut sigui titular. l) Exercir les altres funcions que li atribuei- Article 17 Article 21 xin aquests Estatuts i les que li delegui el Consell d’Administració o el/la president/a. Inventari Règim de contractació 2. Els actes del/la gerent/a dictats en l’exer- 1. L’Institut formarà i mantindrà actualitzat L’Institut ajustarà la seva activitat contrac- cici de les potestats administratives que tingui un inventari de la totalitat dels béns i drets tual a la legislació en matèria de contractes atribuïdes no posen fi a la via administrativa. que integren el seu patrimoni, així com dels de les administracions públiques. Secció 5a. Altres òrgans béns que li hagin estat adscrits per al compli- Article 22 Article 14 ment de les seves finalitats, el qual s’haurà de Operacions financeres remetre anualment a la Gerència Municipal. Estructura orgànica L’Institut podrà realitzar, prèvia autoritza- 2. L’inventari es rectificarà, si escau, ció de l’Ajuntament, tot tipus d’operacions 1. El Consell d’Administració serà l’enca- anualment, el 31 de desembre de cada any, i financeres i, en particular, podrà concertar rregat d’aprovar, a proposta del/la se sotmetrà a l’aprovació del Consell d’Admi- operacions actives o passives de crèdit i prés- president/a, l’estructura organitzativa de l’Ins- nistració. tec, de conformitat amb l’establert en la nor- titut en l’àmbit directiu i les funcions atribuï- CAPÍTOL V mativa reguladora de les hisendes locals i des a cada unitat. d’acord amb els límits previstos en els estats 2. El desenvolupament d’aquesta estructu- RÈGIM DE PERSONAL de previsió d’ingressos i despeses anuals. ra orgànica, dins dels criteris generals d’ac- tuació en matèria de personal que pugui esta- Article 18 Secció 2a. Comptabilitat i control blir el Consell d’Administració segons el que Personal. Provisió. Condicions retributives Article 23 es preveu a l’article 10, serà competència 1. La plantilla de personal de l’Institut Comptabilitat Núm. 273, Annex II / Pàg. 88 BUTLLETÍ OFICIAL DE LA PROVÍNCIA DE BARCELONA 15 / 11 / 2005 Administració Local L’Institut estarà sotmès al règim de comp- g) La participació en altres entitats sempre les quals està constituït. tabilitat previst en la normativa legal que que es dirigeixin a la consecució d’objectius 2. L’Institut pot ser dissolt: reguli els aspectes comptables de les admi- afins als de l’Institut. a) Quan ho estimi convenient l’Ajunta- nistracions públiques. h) L’exercici de la iniciativa pública en ment per modificació de la forma de gestió Article 24 l’activitat econòmica, amb la tramitació prè- del servei. via de l’expedient corresponent. b) Perquè resulti impossible l’aplicació de Exercici econòmic i) La modificació d’aquests Estatuts. les seves finalitats dels mitjans i activitats de L’exercici econòmic tindrà una durada 3. També serà necessària l’autorització de què disposa. anual i començarà el primer dia de gener de l’alcalde/essa per a qualsevol adquisició, 3. La dissolució serà acordada pel Consell cada any. alienació i gravamen dels béns immobles de Municipal, previ informe del Consell d’Admi- Article 25 propietat de l’Institut, quan no constitueixi nistració de l’Institut. l’objecte de la seva activitat. Règim de control Article 33 4. Correspon a l’alcalde/essa la sanció dis- El règim de control de la gestió economi- ciplinària que impliqui separació del servei Destinació dels recursos de l’Institut cofinancera el durà a terme la Intervenció respecte del personal funcionari adscrit per 1. En dissoldre’s l’Institut, el seu patrimoni, General de l’Ajuntament de conformitat amb l’Ajuntament. amb tots els increments i aportacions que el que estableix la normativa reguladora de 5. Serà necessària l’autorització de la figurin en l’actiu i el passiu, revertirà a la cor- les hisendes locals. Gerència Municipal de l’Ajuntament de Bar- poració municipal. Secció 3a. Règim pressupostari celona per a l’establiment de contractes de 2. En cas de dissolució i reestructuració, el quantia superior a les quantitats prèviament personal funcionari i laboral de l’Institut s’in- Article 26 fixades per aquest òrgan. corporarà a la plantilla de l’Ajuntament o Elaboració de l’estat de previsió d’ingressos i Article 29 dels seus organismes dependents. despeses Comunicació. Informació Article 34 L’Institut elaborarà anualment els seus Efectivitat de la dissolució estats de previsió d’ingressos i despeses, amb 1. El/la president/a del Consell d’Adminis- l’estructura que determini la normativa regu- tració trametrà a l’Alcaldia l’ordre del dia de L’acord de dissolució de l’Institut com a ladora de les hisendes locals, i una vegada les reunions del Consell en el moment de entitat pública empresarial local no es farà aprovats pel Consell d’Administració, els ele- convocar-les i, com a mínim, amb setanta- efectiu fins que l’Ajuntament no hagi esta- varà a l’Ajuntament per a la seva integració dues hores d’antelació sobre la fixada per ini- blert la nova forma de gestió del servei que el en l’Estat de previsió d’ingressos i despeses ciar la sessió, i els textos dels acords dins de succeeixi. general. les quaranta-vuit hores següents a l’acaba- Barcelona, 23 de juny de 2005. ment de la reunió. Article 27 El Secretari general, Jordi Cases i Pallarès. 2. L’alcalde/essa podrà: Comptes anuals a) Suspendre els acords del Consell d’Ad- 022005025748 Els comptes anuals seran sotmesos al Con- ministració i les resolucions dels altres òrgans A sell d’Administració per a la seva aprovació i que consideri contraris als interessos generals elevació a l’Ajuntament. La seva formulació i del municipi, o bé constitutius d’infracció rendició l’efectuarà el/la president/a de l’Ins- manifesta de les lleis. Barcelona titut dins dels terminis establerts per la nor- b) Requerir dels òrgans de l’Institut la tra- mativa pressupostària. mesa de tota mena d’informes i documents. ANUNCI c) Ordenar les inspeccions i auditories que CAPÍTOL VII consideri oportunes. Aprovats definitivament pel Plenari del FACULTATS DE TUTELA DE L’AJUNTAMENT 3. El reglament de règim interior, en cas Consell Municipal de l’Ajuntament de Barce- que n’hi hagués, d’acord amb el que es dis- lona, en sessió 14 d’octubre de 2005, i de Article 28 posa en l’article 10.1.a) dels Estatuts, haurà conformitat amb l’article 201.1.d) del Regla- de ser tramès al Consell Municipal immedia- ment d’Obres, Activitats i Serveis dels ens Potestat tuïtiva tament després de la seva aprovació. locals, es transcriuen els estatuts de l’Orga- 1. La potestat tuïtiva sobre l’Institut corres- Article 30 nisme Autònom Local Institut Municipal Fun- pon a l’Ajuntament, el qual l’exercirà mit- dació Mies Van Der Rohe. jançant els òrgans de govern competents. Recursos 2. En particular, la tutela municipal com- ESTATUTS DE L’ORGANISME AUTÒNOM Els actes dictats pels òrgans de l’Institut en porta la necessària aprovació pel Consell LOCAL l’exercici de les potestats administratives que Municipal de les actuacions següents: tingui atribuïdes seran susceptibles de recurs a) L’estat de previsió d’ingressos i despe- “INSTITUT MUNICIPAL FUNDACIÓ MIES d’alçada davant l’Alcaldia. ses, la plantilla i el catàleg de llocs de treball VAN DER ROHE” de l’Institut, juntament amb els corresponents CAPÍTOL VIII CAPÍTOL I de l’Ajuntament. MODIFICACIÓ DELS ESTATUTS I DISSOLUCIÓ DE b) Les operacions financeres i de crèdit. L’INSTITUT DISPOSICIONS GENERALS c) El balanç i la liquidació anual dels comptes, inclosos els de patrimoni. Article 31 Article 1 d) L’establiment de les normes a partir de Modificació d’Estatuts Naturalesa i adscripció orgànica les quals els òrgans de l’Institut determinaran La modificació dels Estatuts s’efectuarà 1. “L’Institut Municipal Fundació Mies Van i modificaran les condicions retributives del der Rohe” (d’ara endavant, “l’Institut”) es personal. amb el mateix procediment i tràmits exigits e) Els convenis col·lectius de treball. per a la seva aprovació. configura com un organisme autònom local f) L’exigència de responsabilitats als titu- Article 32 de l’Ajuntament de Barcelona, de conformitat amb la legislació reguladora del règim local i lars i membres dels òrgans de govern i direc- Durada i dissolució la Carta de Barcelona. ció de l’Institut, sense perjudici de les fun- cions atribuïdes a l’Alcaldia per aquests Esta- 1. L’Institut té una durada indefinida en 2. L’Institut gaudeix de personalitat jurídi- funció del compliment de les finalitats per a ca pròpia, plena capacitat jurídica i d’obrar i tuts. autonomia de gestió per al compliment de les