Núm. 273, Annex II / Pàg. 80 BUTLLETÍ OFICIAL DE LA PROVÍNCIA DE BARCELONA 15 / 11 / 2005 Administració Local f) L’exigència de responsabilitats als titu- per a la seva aprovació. règim local i la Carta de Barcelona. lars i membres dels òrgans de govern i direc- Article 31 2. L’Institut gaudeix de personalitat jurídi- ció de l’Institut, sense perjudici de les fun- ca pròpia, plena capacitat jurídica i d’obrar i cions atribuïdes a l’Alcaldia per aquests Esta- Durada i dissolució autonomia de gestió per al compliment de les tuts. 1. L’Institut té una durada indefinida en seves finalitats. g) La participació en altres entitats sempre funció del compliment de les finalitats per a 3. En conseqüència, per al compliment de que es dirigeixin a la consecució d’objectius les quals està constituït. les seves funcions, dins del règim jurídic a afins als de l’Institut. 2. L’Institut pot ser dissolt: què es refereix l’article següent, podrà realit- h) L’exercici de la iniciativa pública en a) Quan ho estimi convenient l’Ajunta- zar tota classe d’actes d’administració i dis- l’activitat econòmica, amb la tramitació prè- ment per modificació de la forma de gestió posició. via de l’expedient corresponent. del servei. 4. Igualment, dins de la seva esfera de i) La modificació d’aquests Estatuts. b) Perquè resulti impossible l’aplicació de competències, disposarà de les potestats j) L’acomiadament del personal laboral les seves finalitats dels mitjans i activitats de administratives establertes en aquests Estatuts adscrit per l’Ajuntament. què disposa. per al compliment de les seves finalitats. k) La sanció disciplinària que impliqui 3. La dissolució serà acordada pel Consell 5. L’Institut es troba adscrit a la Gerència separació del servei respecte del personal Municipal, previ informe del Consell Rector Municipal de l’Ajuntament de Barcelona, a la funcionari adscrit per l’Ajuntament. de l’Institut. qual correspondrà el control de la seva eficà- 3. També serà necessària l’autorització de Article 32 cia. l’alcalde/essa per a qualsevol adquisició, 6. L’Institut tindrà el seu domicili social a alienació i gravamen dels béns immobles de Destinació dels recursos de l’Institut Barcelona, a l’avinguda Drassanes, número propietat de l’Institut, quan no constitueixi Al dissoldre’s la Institució, l’Ajuntament la 6-8 planta 21, sense perjudici de l’establi- l’objecte de la seva activitat. succeirà universalment i revertiran al patri- ment de delegacions dins la ciutat. El Consell 4. Serà necessària l’autorització de la moni municipal tots els béns, instal·lacions i Rector podrà, però, acordar el canvi de Gerència Municipal de l’Ajuntament de Bar- serveis de la Institució. En cas de dissolució, domicili, sempre dins la ciutat de Barcelona. celona per a l’establiment de contractes de el personal funcionari i laboral de l’Institut quantia superior a les quantitats prèviament s’incorporarà a la plantilla de l’Ajuntament o CAPÍTOL II fixades per aquest òrgan. dels seus Organismes dependents. FUNCIONS I POTESTATS Article 28 Article 33 Article 2 Comunicació. Informació Efectivitat de la dissolució Funcions de l’Institut 1. El/la president/a del Consell Rector tra- L’acord de dissolució de l’Institut no es 1. L’Institut es regeix pel dret administra- metrà a l’Alcaldia l’ordre del dia de les reu- farà efectiu fins que l’Ajuntament no hagi nions del Consell en el moment de convocar- establert la nova forma de gestió del servei tiu, i li corresponen les funcions següents la les i, com a mínim, amb setanta-dues hores que el succeeixi. realització de les següents funcions: a) Protegir mantenir i millorar els valors d’antelació sobre la fixada per iniciar la ses- Barcelona, 24 d’octubre de 2005. paisatgístics que conformen la imatge de la sió, i els textos dels acords dins de les qua- El Secretari general, Jordi Cases i Pallarès. ciutat de Barcelona i vetllar per l’ús ordenat i ranta-vuit hores següents a l’acabament de la 022005025746 racional del paisatge urbà, com a instrument reunió. decisió per a la conservació de l’entorn. 2. L’alcalde/essa podrà: A * Proposar els procediments de programes a) Suspendre els acords del Consell Rector i campanyes adreçades a la millora del pai- i les resolucions dels altres òrgans que consi- satge urbà, i exercir la seva gestió. deri contraris als interessos generals del Barcelona * Emetre informes sobre l’estat de conser- municipi, o bé constitutius d’infracció mani- vació dels elements del paisatge urbà. festa de les lleis. ANUNCI * Conèixer dels expedients de llicències b) Requerir dels òrgans de l’Institut la tra- Aprovats definitivament pel Plenari del d’obres que siguin susceptibles de distorsio- mesa de tota mena d’informes i documents. c) Ordenar les inspeccions i auditories que Consell Municipal de l’Ajuntament de Barce- nar l’entorn paisatgístic, i emetre informe en consideri oportunes. lona, en sessió 14 d’octubre de 2005, i de cas que aquesta distorsió es consideri proba- 3. El reglament de règim interior, en cas conformitat amb l’article 201.1.d) del Regla- ble. Gestionar l’Inventari d’Elements Singu- lars de Paisatge. que n’hi hagués, d’acord amb el que es dis- ment d’Obres, Activitats i Serveis dels ens b) Promoure la participació de la societat posa en l’article 9.1.a) dels Estatuts, haurà de locals, es transcriuen els estatuts de l’Orga- nisme Autònom Local Institut Municipal del civil i del sector privat, tant en la responsabi- ser tramès al Consell Municipal immediata- Paisatge Urbà i la Qualitat de Vida. litat del manteniment, com en la directa ment després de la seva aprovació. recuperació del paisatge i la promoció dels Article 29 ESTATUTS DE L’ORGANISME AUTÒNOM seus valors. Recursos LOCAL * Assessorar els particulars per al tracta- Els actes dictats pels òrgans de l’Institut en ment dels espais de propietat privada, d’ús o “INSTITUT MUNICIPAL DE PAISATGE l’exercici de les potestats administratives que de percepció comunitària. URBÀ I LA QUALITAT DE VIDA” tingui atribuïdes seran susceptibles de recurs * Assessorar els particulars sobre aplica- d’alçada davant l’Alcaldia. cions del color, ús tipogràfic i, en general, CAPÍTOL I sobre opcions que afectin el paisatge urbà i CAPÍTOL VIII DISPOSICIONS GENERALS no estiguin regulats amb caràcter imperatiu per les ordenances municipals. MODIFICACIÓ DELS ESTATUTS I DISSOLUCIÓ DE Article 1 * Col·laborar amb empreses o entitats en L’INSTITUT Naturalesa i adscripció orgànica la recerca d’esponsors o patrocinadors per al Article 30 finançament d’obres, programes o serveis de 1. L’Institut Municipal de Paisatge Urbà i titularitat municipal o d’interès públic en Modificació d’Estatuts la Qualitat de Vida (d’ara en endavant, “l’Ins- benefici del paisatge urbà, de la imatge de la La modificació dels Estatuts s’efectuarà titut”) es configura com un organisme autò- ciutat o de la qualitat de vida urbana. amb el mateix procediment i tràmits exigits nom local de l’Ajuntament de Barcelona, de * Rebre, estudiar, informar, redactar i exe- conformitat amb la legislació reguladora del 15 / 11 / 2005 BUTLLETÍ OFICIAL DE LA PROVÍNCIA DE BARCELONA Núm. 273, Annex II / Pàg. 81 Administració Local cutar projectes de patrocini i col·laboració de tament li pogués assignar. Secció 1a. Disposicions generals peticions d’entitats públiques i privades que 2. Per al millor compliment de les seves proposin usos especials del paisatge urbà. finalitats i en connexió amb el que es diu en Article 4 * L’elaboració d’estudis, dossiers, redacció l’article anterior, l’Institut podrà realitzar acti- Òrgans de govern i direcció i execució de projectes de patronici i vitats comercials que estiguin relacionades 1. Els òrgans de govern i direcció de l’Ins- col·laboració per iniciativa pròpia o per amb el seu objecte, d’acord amb el que acor- titut són: encàrrec de terceres persones. din el seus òrgans de govern. a) El/la president/a. c) Coordinar les actuacions de totes les 3. En particular, podrà crear societats mer- b) El/la vicepresident/a. instàncies que intervenen en la preservació i cantils i entitats d’altres tipus com funda- c) El Consell Rector. millora del paisatge urbà i la qualitat de vida, cions, associacions o altres persones públi- d) El/la gerent. i proposar les normatives orientades a la pro- ques sense ànim de lucre, nacionals o estran- 2. El Consell Rector, per al millor compli- tecció i millora del paisatge urbà i a la regu- geres, i participar-hi, així com en el fons, en ment de les seves atribucions, podrà crear lació dels seus usos. tots els casos, quan això sigui convenient per una comissió executiva o, si s’escau, designar * Participar en les comissions municipals a la consecució de les finalitats assignades i, un/a conseller/a delegat/da per a l’exercici de que tractin temes que incideixin en el paisat- sempre en tots els casos, prèvia autorització les funcions que per delegació se li encoma- ge urbà de la ciutat. del Plenari del Consell Municipal. nin. * Proposar als òrgans municipals compe- 4. Per al millor compliment de les fun- Secció 2a. El/La President/a tents les modificacions i actualitzacions que cions que té encomanades, l’Institut podrà requereixi la normativa del paisatge urbà en establir tot tipus d’acords o convenis amb Article 5 ordre al seu perfeccionament. entitats o institucions públiques i privades, Designació i funcions * L’Organisme col·laborarà amb els Dis- nacionals i internacionals. Especialment, trictes per tal d’establir una acció coordinada podrà signar acords amb institucions oficials 1. El/la president/a de l’Institut i, alhora, de control i millora del paisatge urbà, en l’e- o privades per a la canalització, gestió i del seu Consell Rector, serà designat i, si xercici de les seves respectives competèn- administració de fons, ajudes i instruments escau, cessat, per l’alcalde/essa entre els regi- cies. financers relacionats amb la seva activitat. dors i regidores que integren el Consell d) Dur a terme la gestió general de l’Orde- Municipal. Article 3 nança Municipal del Paisatge Urbà de la ciu- 2. Correspon al/a la president/a: tat de Barcelona, gestionar l’ús publicitari de Potestats administratives a) Ostentar la màxima representació de la via pública i el que vaig lligat a les conces- 1. En relació amb el que es diu en l’article l’Institut davant tota classe de persones i enti- sions municipals en la matèria. 1.4 dels presents Estatuts i dins de l’àmbit de tats. * Mantenir el cens d’usos autoritzats, fer el les seves funcions, l’Institut gaudirà de les b) Exercir l’alta inspecció de tots els ser- control de la vigència dels permisos, declarar potestats administratives següents: veis i la vigilància del desenvolupament de la les caducitats i vetllar pel compliment dels a) L’atorgament de permisos, llicències i seva activitat. pactes. concessions. c) Vetllar pel compliment dels fins de l’Ins- * Portar un registre municipal d’infraccions b) La potestat sancionadora en els casos titut, del que disposen aquests Estatuts i llurs a la normativa del paisatge urbà. normativament previstos. normes de desenvolupament. * Tramitar i resoldre les incidències que es c) La potestat disciplinària respecte del d) Convocar i presidir les sessions del Con- produeixin en relació amb llicències i autorit- personal funcionari, llevat de la sanció de sell Rector, proposar els acords que hagi d’a- zacions que impliquin ús del paisatge, com separació del servei. doptar i vetllar pel seu compliment. ara pròrrogues, renovacions, transmissions, d) La concessió de subvencions, d’acord e) Proposar al Consell Rector l’estructura suspensions, caducitats, revocacions, amb el que es preveu a la Llei 38/2003, de organitzativa. anul·lacions, indemnitzacions i altres anàlo- 17 de novembre, general de subvencions i a f) Proposar al Consell Rector el nomena- gues, dins dels límits de la seva competència. la resta de normativa aplicable. ment i la separació del/la secretari/a del Con- * Emetre informes d’impacte paisatgístic, e) La potestat d’autoorganització, dins del sell i del personal al qual s’encomani la en especial en relació amb les propostes de marc d’aquests Estatuts i de les directrius direcció de les unitats orgàniques en què modificació o nova instal·lació de mobiliari municipals. s’hagi d’estructurar l’Institut. urbà. f) La potestat de recaptació dels ingressos g) Resoldre les reclamacions en matèria de * Incoar i tramitar expedients sancionadors de dret públic que tingui atribuïts. responsabilitat patrimonial i les reclamacions per infraccions de les ordenances que regu- g) La d’investigació, atermenament i recu- prèvies a la via civil o laboral. len el paisatge urbà i els seus usos. peració d’ofici dels seus béns. h) Signar convenis dins l’àmbit de les fun- * Instruir expedients d’execució forçosa h) Les de presumpció de legitimitat i d’e- cions de l’Institut. dels actes administratius dictats en matèries xecutivitat, d’execució forçosa i de revisió i) Concedir les subvencions que hagi d’a- previstes per les ordenances que regulin el d’ofici de llurs actes administratius. torgar l’Institut. paisatge urbà i els seus usos. i) La d’inembargabilitat de llurs béns i j) Aprovar les despeses, els actes de dispo- * Gestionar les Ordenances Fiscals que drets i les de prelació, de preferència i altres sició sobre béns i fons propis i els contractes i regulin els usos especials del paisatge urbà. prerrogatives, en els termes establerts a les pactes de quantia inferior o igual al 5% dels * Coordinar i supervisar la redacció de lleis. recursos ordinaris del pressupost de l’Institut i codis, disposicions, homologacions annexes j) La d’exempció d’impostos de l’Estat i de les concessions que tinguin una durada no que es puguin dictar com a complement a la Generalitat, en els termes establerts a les superior als quatre anys, sens perjudici del l’Ordenança esmentada. lleis. que disposa l’article 27.4 dels Estatuts. e) Promoure Barcelona i el seu model de k) Qualsevol altra potestat administrativa k) Les altres funcions que li atribueixin transformació urbana com a referent per al que la normativa vigent atribueixi als Orga- aquests Estatuts i les que les disposicions conjunt de ciutats del món. nismes Autònoms Locals. vigents puguin assignar a l’Institut i no atri- * Assessorar altres ciutat del món sobre les 2. Aquestes potestats seran exercides pels bueixen a altres òrgans, a més de les que li polítiques i instruments d’aplicació en la òrgans de l’Institut a què s’atribueixen en els siguin delegades. millora i protecció del paisatge urbà. presents Estatuts. 3. Excepcionalment, en els casos de f) Exercir les funcions de Secretariat de la necessitat urgent que no admetin demora CAPÍTOL III Comissió Mixta del Paisatge Urbà. podrà adoptar les decisions reservades a la g) Qualsevol altres relacionades amb les O competència del Consell Rector que siguin RGANITZACIÓ I FUNCIONAMENT anteriors i amb les seves funcions que l’Ajun- susceptibles de delegació, restant obligat a Núm. 273, Annex II / Pàg. 82 BUTLLETÍ OFICIAL DE LA PROVÍNCIA DE BARCELONA 15 / 11 / 2005 Administració Local informar el consell, en la seva primera reu- sos ordinaris del pressupost de l’Institut i les seves competències, excepte les previstes en nió, dels acords adoptats, a fi que siguin rati- concessions que tinguin una durada superior els paràgrafs a), b), f), g), h) i j) de l’apartat ficats. als quatre anys, sense perjudici del que dis- primer. Així mateix, establirà els límits per 4. El/la president/a podrà delegar en el/la posa l’article 27.4 dels Estatuts. sota dels quals es puguin delegar les funcions gerent i el personal directiu les funcions pre- d) Aprovar la participació en negocis, en previstes en els paràgrafs c) i d) de l’apartat vistes en l’apartat segon, amb l’excepció de societats mercantils o empreses, així com en primer. les recollides en els paràgrafs b), c) i d. Els fons, entitats, fundacions, associacions o 5. Els actes del Consell Rector dictats en actes del/la president/a dictats en l’exercici altres persones jurídiques sense ànim de l’exercici de les potestats administratives que de les potestats administratives que tingui lucre, nacionals o estrangeres, l’objecte de tingui atribuïdes no posen fi a la via adminis- atribuïdes no posen fi a la via administrativa. les quals estigui relacionat amb els fins de trativa. Article 6 l’Institut i determinar-ne l’import fixant-ne la Article 10 forma i les condicions. El/La Vicepresident/a e) Aprovar la formalització d’emprèstits, Funcionament del Consell El/la Vicepresident/a serà designat/da per crèdits, avals o altres garanties o qualssevol El Consell Rector es reunirà, prèvia convo- l’alcalde/essa, entre els regidors i regidores instruments financers al servei de les seves catòria del/de la president/a, a la seva inicia- que integren el Consell Municipal, i substi- finalitats. tiva o a petició de, almenys, la meitat dels/les tuirà el/la president/a en les seves funcions de f) Aprovar els pressupostos anuals de l’Ins- consellers/es, tantes vegades com sigui president/a del Consell Rector en els casos de titut, plantilla de personal, relació o catàleg necessari per al bon funcionament de l’Insti- vacant, absència, malaltia o altra causa legal. de llocs de treball i conveni col·lectiu, i ele- tut i, almenys, dues vegades a l’any. Secció 3a. Consell Rector var-los a l’òrgan municipal competent per a 1. El règim de constitució i funcionament la seva aprovació definitiva. del Consell Rector s’ajustarà a les normes Article 7 g) Aprovar les propostes del balanç, el contingudes en la normativa de règim local Composició. Retribució. Assistència compte de pèrdues i guanys i la memòria sobre òrgans col·legiats, les disposicions dels 1. El Consell Rector estarà integrat per un explicativa de la gestió anual de l’Institut i presents Estatuts i les normes de funciona- màxim de quinze membres nomenats per l’aplicació de resultats, i elevar-los a l’òrgan ment intern a què es refereix l’article 9.1.a) l’alcalde, dels quals: municipal competent per a la seva aprovació dels Estatuts. a) Com a mínim la meitat han de ser regi- definitiva. Secció 4a. El/La Gerent dors de l’Ajuntament, amb representació dels h) Aprovar l’inventari de béns i drets, tant diversos Grups Municipals. propis com adscrits, el qual haurà de ser Article 11 b) Un representant dels treballadors de remès anualment a la Gerència Municipal. Nomenament i cessament del/la gerent l’Institut designat pels seus òrgans de repre- i) Aprovar els criteris generals d’actuació 1. El/la gerent és el màxim òrgan de direc- sentació i un altre de les organitzacions sindi- en matèria de personal de l’Institut d’acord ció ordinària i serà nomenat i cessat per l’al- cals majoritàries d’acord amb el què, en cada amb els principis establerts en la normativa calde/essa. La designació haurà de recaure moment, estableixin els acords que s’adoptin laboral i pressupostària vigent, i les propostes en un funcionari de carrera o laboral de les amb aquestes entitats, s’integraran al Consell de retribucions que li sotmetin el/la presi- Administracions públiques o un professional Rector de l’Institut. dent/a de l’Institut, dins de les normes relati- del sector privat, titulat superior en ambdós 2. El càrrec de conseller/a no serà retribuït. ves a la determinació i modificació de condi- casos, i amb més de cinc anys d’exercici pro- 3. El/la gerent assistirà a les reunions del cions retributives del personal que, respecte a fessional en el segon. Consell Rector amb veu però sense vot. això, aprovi l’Ajuntament, segons estableixen 2. El/la gerent serà substituït/da en cas de 4. Podran assistir a les sessions del Consell els articles 27.2.d) i 19 dels Estatuts vacant, absència, malaltia o impediment legí- Rector, amb veu però sense vot, totes aque- j) Aprovar, a proposta del/la president/a, tim per aquell/a membre directiu de l’Institut lles persones que siguin convocades pel/per l’estructura organitzativa de l’Institut, el que nomeni l’alcalde/essa i que compleixi els la president/a,, en qualitat d’experts en les nomenament i la separació/la cessació del/la requisits establerts en l’apartat anterior. matèries incloses en l’ordre del dia, amb la secretari/a del Consell i del personal al qual Article 12 finalitat de prestar la deguda assistència al s’encomani la direcció de les unitats orgàni- Consell. ques que s’hagin d’estructurar de l’Institut. Funcions del/la gerent k) Ratificar l’exercici de les accions i Article 8 Al/la gerent li corresponen les funcions recursos judicials o administratius que corres- següents: Nomenament i cessament de vocals ponguin a l’Institut en defensa dels seus inte- a) L’exercici efectiu de les facultats de Els vocals del Consell Rector seran nome- ressos i béns interposats pel/la gerent. representació, administració i gestió ordinària nats i, si escau, cessats per l’alcalde/essa, l) Aprovar els expedients per a l’alteració de l’Institut, de conformitat amb el que es coincidint amb la renovació de la corporació de la qualificació jurídica i per a l’atermena- disposa en els presents Estatuts. municipal o sempre que calgui per vacant o ment, en ambdós casos dels béns propis b) Informar diligentment al Consell Rector, cessament. m) Les altres funcions que li atribueixin així com el/la president/a, de la seva actuació aquests Estatuts i les que expressament li Article 9 i dels assumptes que concerneixin a la gestió pugui atribuir la normativa vigent.. de l’Institut. Funcions 2. El/la secretari/a del Consell Rector, que c) Executar puntualment els acords del 1. Correspon al Consell Rector: no en serà membre, haurà de ser un/a funcio- Consell Rector, sense perjudici de la supervi- a) Dictar les normes de funcionament del nari/a municipal al qual s’exigirà, per ingres- sió del/la president/a. mateix Consell en allò no previst en els pre- sar-hi, titulació superior en dret i exercirà les d) Atorgar els permisos i les llicències que sents Estatuts i en la normativa de règim local funcions de fe pública i assessorament legal corresponguin dins l’àmbit d’actuació de sobre òrgans col·legiats, i aprovar, si s’escau, dels òrgans en què pugui estructurar-se l’Ins- l’Institut. un reglament de règim interior. titut. e) Desenvolupar l’estructura organitzativa i b) Aprovar el pla general i el programa 3. La intervenció de l’Institut serà exercida de personal d’acord amb els criteris generals d’actuació de l’Institut i les seves modifica- per l’Interventor/a de l’Ajuntament o pel fun- establerts pel Consell. cions cionari/a en el qual delegui, i assistirà a les f) La prefectura superior de tots els serveis, c) Aprovar les despeses, els actes de dispo- sessions del Consell Rector amb veu però obres i dependències, assumint-ne la direc- sició sobre béns i fons propis i els contractes i sense vot. ció, l’impuls i la inspecció. pactes de quantia superior al 5% dels recur- 4. El Consell Rector, per a la millor realit- g) Contractar al personal i determinar la zació de les seves funcions, podrà delegar les 15 / 11 / 2005 BUTLLETÍ OFICIAL DE LA PROVÍNCIA DE BARCELONA Núm. 273, Annex II / Pàg. 83 Administració Local seva retribució, dins dels acords adoptats pel per: dent/a de l’Institut, que haurà d’estar assa- Consell Rector i en els termes previstos als a) Els béns i valors que constitueixen el bentat de les successives fases del procés fins articles 9.1.i) i 9.1.j) d’aquests Estatuts i les seu patrimoni. al seu acabament. disposicions legals d’aplicació. b) Els productes i rendes de l’esmentat 2. L’aprovació d’aquests convenis corres- h) Disposar la sanció del personal laboral, patrimoni. pon al Consell Municipal de l’Ajuntament. fins i tot el seu acomiadament, si escau, així c) Les consignacions específiques que tin- 3. Al personal funcionari i laboral se li com exercir la potestat disciplinària sobre el guin assignades en pressupost de l’Ajunta- aplicarà l’Acord de condicions laborals i el personal funcionari, en els termes previstos ment. Conveni col·lectiu de l’Ajuntament fins que, als articles 3.1 c) i 27.2 d’aquests Estatuts. d) Les transferències corrents o de capital si és el cas, se n’acordi un de propi. i) Exercir la potestat sancionadora quan que procedeixin de les Administracions o Article 19 aquesta sigui atribuïda a l’Institut per la nor- entitats públiques. mativa vigent. e) Els ingressos que pugui percebre per la Control j) Exercir les accions i els recursos judicials realització de tot tipus de serveis relacionats L’Institut estarà sotmès a controls especí- o administratius que corresponguin a l’Institut amb les seves funcions. fics sobre l’evolució de les despeses de per- en defensa dels seus drets i interessos, amb f) Les donacions, llegats i altres aporta- sonal i de la gestió dels seus recursos humans caràcter ordinari o urgent, sense perjudici de cions d’entitats públiques, privades i de parti- per la Gerència Municipal. la ratificació posterior per part del Consell culars i, en especial, d’aquelles directament CAPÍTOL VI Rector. relacionades amb l’Institut. k) Exercir la potestat de recaptació dels g) Qualsevol altre recurs que li pogués ser RÈGIM ECONÒMIC FINANCER ingressos de dret públic atribuïts a l’Institut. atribuït. d) Aprovar l’extinció de drets sobre béns h) Ingressos procedents de sancions en els Secció 1a. Contractació, finançament i de domini públic propis, en virtut d’autoritza- supòsits d’exercici de les potestats sanciona- planificació ció atorgada pel gerent. dores de què l’Institut sigui titular. Article 20 l) Exercir les altres funcions que li atribuei- Article 16 xin aquests Estatuts i les que li delegui el Règim de contractació Consell Rector o el/la president/a. Inventari L’Institut ajustarà la seva activitat contrac- 2. Els actes del/la gerent/a dictats en l’exer- 1. L’Institut formarà i mantindrà actualitzat tual a la legislació en matèria de contractes cici de les potestats administratives que tingui un inventari de la totalitat dels béns i drets de les administracions públiques. atribuïdes no posen fi a la via administrativa. que integren el seu patrimoni, així com dels Article 21 Secció 5a. Altres òrgans béns que li hagin estat adscrits per al compli- ment de les seves finalitats, el qual s’haurà de Operacions financeres Article 13 remetre anualment a la Gerència Municipal. L’Institut podrà realitzar, prèvia autoritza- Estructura orgànica 2. L’inventari es rectificarà, si escau, ció de l’Ajuntament, tot tipus d’operacions 1. El Consell Rector serà l’encarregat d’a- anualment, el 31 de desembre de cada any, i financeres i, en particular, podrà concertar provar, a proposta del/la president/a, l’estruc- se sotmetrà a l’aprovació del Consell Rector. operacions actives o passives de crèdit i prés- tec, de conformitat amb l’establert en la nor- tura organitzativa de l’Institut en l’àmbit CAPÍTOL V mativa reguladora de les hisendes locals i directiu i les funcions atribuïdes a cada uni- RÈGIM DE PERSONAL d’acord amb els límits previstos en els pressu- tat. postos anuals. 2. El desenvolupament d’aquesta estructu- Article 17 ra orgànica, dins dels criteris generals d’ac- Secció 2a. Comptabilitat i control tuació en matèria de personal que pugui esta- Personal. Provisió. Condicions retributives Article 22 blir el Consell Rector segons el que es preveu 1. La plantilla de personal de l’Institut a l’article 9, serà competència del/la gerent/a, estarà integrada per: Comptabilitat d’acord amb el que es preveu en els presents a) El personal funcionari de l’Ajuntament L’Institut estarà sotmès al règim de comp- Estatuts. que aquest li adscrigui en aplicació dels tabilitat previst en la normativa legal que C IV mecanismes de mobilitat legalment previstos, reguli els aspectes comptables de les admi- APÍTOL que conservarà la situació de servei actiu nistracions públiques. RÈGIM PATRIMONIAL amb els efectes legals corresponents. Article 23 b) El personal laboral de l’Ajuntament i Article 14 d’altres entitats municipals adscrit mitjançant Exercici econòmic Patrimoni de l’Institut els mecanismes de mobilitat que prevegin, en L’exercici econòmic tindrà una durada 1. El règim patrimonial serà l’establert a la el seu cas, el Conveni col·lectiu i la normati- anual i començarà el primer dia de gener de corresponent legislació de les Administra- va laboral. cada any. cions públiques corresponent. c) El personal contractat observant els Article 24 2. El patrimoni estarà integrat pels seus principis d’igualtat, mèrit, capacitat i publici- Règim de control béns i drets propis, per aquells de titularitat tat i les normes legals que hi fan referència, El règim de control de la gestió econòmic municipal l’adscripció la cessió dels quals mitjançant la corresponent convocatòria pública. financera el durà a terme la Intervenció s’hagués acordat o s’acordi en el futur a favor General de l’Ajuntament de conformitat amb de l’Institut, així com per aquells altres que li 2. La determinació i modificació de les el que estableix la normativa reguladora de atribueixi qualsevol persona o entitat. condicions retributives del personal s’haurà 3. L’Institut tindrà la lliure disposició dels d’ajustar en tot cas a les normes que, respec- les hisendes locals. béns i drets de domini privat o patrimonials te a això, aprovi l’Ajuntament, en els termes Secció 3a. Règim pressupostari dels quals sigui titular, amb el límit establert establerts a l’article 27.2.d) d’aquests Estatuts. Article 25 per l’article 27.3 dels presents Estatuts amb Article 18 Elaboració del pressupost relació als béns immobles. Convenis col·lectius 1. L’Institut elaborarà anualment els seus Article 15 1. La iniciació dels tràmits per a la nego- pressupostos, amb l’estructura que determini Recursos econòmics de l’Institut ciació de convenis col·lectius de treball la normativa reguladora de les hisendes 1. Els recursos econòmics estaran integrats requerirà l’autorització prèvia del/la presi- locals, i una vegada aprovats pel Consell Núm. 273, Annex II / Pàg. 84 BUTLLETÍ OFICIAL DE LA PROVÍNCIA DE BARCELONA 15 / 11 / 2005 Administració Local Rector, els elevarà a l’Ajuntament per a la metrà a l’Alcaldia l’ordre del dia de les reu- pública diferent de l’Ajuntament de Barcelo- seva integració en el pressupost general. nions del Consell en el moment de convocar- na o participada per aquest haurà d’aprovar- 2. El règim de variacions pressupostàries les i, com a mínim, amb setanta-dues hores se prèviament pel Consell Plenari Municipal. serà l’establert amb caràcter general pels d’antelació sobre la fixada per iniciar la ses- Article 33 organismes autònoms locals en la legislació sió, i els textos dels acords dins de les qua- pressupostària. ranta-vuit hores següents a l’acabament de la Efectivitat de la dissolució Article 26 reunió. L’acord de dissolució de l’Institut no es 2. L’alcalde/essa podrà: farà efectiu fins que l’Ajuntament no hagi Comptes anuals a) Suspendre els acords del Consell Rector establert la nova forma de gestió del servei Els comptes anuals seran sotmesos al Con- i les resolucions dels altres òrgans que consi- que el succeeixi. sell Rector per a la seva aprovació i elevació deri contraris als interessos generals del Barcelona, 24 d’octubre de 2005. a l’Ajuntament. La seva formulació i rendició municipi, o bé constitutius d’infracció mani- El Secretari general, Jordi Cases i Pallarès. l’efectuarà el/la president/a de l’Institut dins festa de les lleis. dels terminis establerts per la normativa pres- b) Requerir dels òrgans de l’Institut la tra- 022005025747 supostària. mesa de tota mena d’informes i documents. A CAPÍTOL VII c) Ordenar les inspeccions i auditories que consideri oportunes. FACULTATS DE TUTELA DE L’AJUNTAMENT 3. El reglament de règim interior, en cas Barcelona que n’hi hagués, d’acord amb el que es dis- Article 27 posa en l’article 9.1.a) dels Estatuts, haurà de ANUNCI Potestat tuïtiva ser tramès al Consell Municipal immediata- Aprovats definitivament pel Plenari del 1. La potestat tuïtiva sobre l’Institut corres- ment després de la seva aprovació. Consell Municipal de l’Ajuntament de Barce- pon a l’Ajuntament, el qual l’exercirà mit- Article 29 lona, en sessió 17 de juny de 2005, i de con- jançant els òrgans de govern competents. Recursos formitat amb l’article 201.1.d) del Reglament 2. En particular, la tutela municipal com- porta la necessària aprovació pel Consell Els actes dictats pels òrgans de l’Institut en d’Obres, Activitats i Serveis dels ens locals, l’exercici de les potestats administratives que es transcriuen els estatuts de l’entitat pública Municipal de les actuacions següents: empresarial Institut de Cultura de Barcelona. a) El pressupost, la plantilla i la relació o tingui atribuïdes seran susceptibles de recurs catàleg de llocs de treball de l’Institut, junta- d’alçada davant l’Alcaldia. ESTATUTS DE L’ENTITAT PÚBLICA ment amb els corresponents de l’Ajuntament. CAPÍTOL VIII EMPRESARIAL LOCAL b) Les operacions financeres i de crèdit. c) El balanç i la liquidació anual dels MODIFICACIÓ DELS ESTATUTS I DISSOLUCIÓ DE INSTITUT DE CULTURA DE BARCELONA comptes, inclosos els de patrimoni. L’INSTITUT d) L’establiment de les normes a partir de CAPÍTOL I Article 30 les quals els òrgans de l’Institut determinaran DISPOSICIONS GENERALS i modificaran les condicions retributives del Modificació d’Estatuts personal. La modificació dels Estatuts s’efectuarà Article 1 e) Els convenis col·lectius de treball. amb el mateix procediment i tràmits exigits Naturalesa i adscripció orgànica f) L’exigència de responsabilitats als titu- per a la seva aprovació. lars i membres dels òrgans de govern i direc- 1. L’Institut de Cultura de Barcelona (d’ara Article 31 ció de l’Institut, sense perjudici de les fun- endavant, l’Institut) es configura com una cions atribuïdes a l’Alcaldia per aquests Esta- Durada i dissolució entitat pública empresarial local de l’Ajunta- tuts. 1. L’Institut té una durada indefinida en ment de Barcelona, de conformitat amb la g) La participació en altres entitats sempre funció del compliment de les finalitats per a legislació reguladora del règim local i la que es dirigeixin a la consecució d’objectius les quals està constituït. Carta de Barcelona. afins als de l’Institut. 2. L’Institut pot ser dissolt: 2. L’Institut gaudeix de personalitat jurídi- h) L’exercici de la iniciativa pública en a) Quan ho estimi convenient l’Ajunta- ca pròpia, plena capacitat jurídica i d’obrar i l’activitat econòmica, amb la tramitació prè- ment per modificació de la forma de gestió autonomia de gestió per al compliment de les via de l’expedient corresponent. del servei. seves finalitats. i) La modificació d’aquests Estatuts. b) Perquè resulti impossible l’aplicació de 3. En conseqüència, per al compliment de j) L’acomiadament del personal laboral les seves finalitats dels mitjans i activitats de les seves funcions, dins del règim jurídic a adscrit per l’Ajuntament. què disposa. què es refereix l’article següent, podrà realit- k) La sanció disciplinària que impliqui 3. La dissolució serà acordada pel Consell zar tota classe d’actes d’administració i dis- separació del servei respecte del personal Municipal, previ informe del Consell Rector posició. funcionari adscrit per l’Ajuntament. de l’Institut. 4. Igualment, dins de la seva esfera de 3. També serà necessària l’autorització de competències, disposarà de les potestats Article 32 l’alcalde/essa per a qualsevol adquisició, administratives establertes en aquests Estatuts alienació i gravamen dels béns immobles de Destinació dels recursos de l’Institut per al compliment de les seves finalitats. propietat de l’Institut, quan no constitueixi 1. En dissoldre’s l’Institut, l’Ajuntament el 5. L’Institut es troba adscrit a la Gerència l’objecte de la seva activitat. succeirà universalment, i el seu patrimoni, Municipal de l’Ajuntament de Barcelona, a la 4. Serà necessària l’autorització de la amb tots els increments i aportacions que qual correspondrà el control de la seva eficà- Gerència Municipal de l’Ajuntament de Bar- figurin en l’actiu, revertirà a la Corporació cia. celona per a l’establiment de contractes de municipal. 6. L’Institut tindrà el seu domicili social a quantia superior a les quantitats prèviament 2. En cas de dissolució, l’Ajuntament se Barcelona, al Palau de la Virreina, La Ram- fixades per aquest òrgan. subrogarà mitjançant el mecanisme de suc- bla, núm. 99, sense perjudici de l’establiment cessió d’empresa en tots els drets i obliga- de delegacions dins la ciutat. El Consell Article 28 cions del personal que en aquell moment d’Administració podrà, però, acordar el canvi Comunicació. Informació integri la plantilla laboral de l’Institut. de domicili, sempre dins la ciutat de Barcelo- 1. El/la president/a del Consell Rector tra- 3. L’adscripció de l’Institut a una entitat na. Article 2