Núm. 273, Annex II / Pàg. 80 BUTLLETÍ OFICIAL DE LA PROVÍNCIA DE BARCELONA 15 / 11 / 2005 Núm. 273, Annex II / Pàg. 80 BUTLLETÍ OFICIAL DE LA PROVÍNCIA DE BARCELONA 15 / 11 / 2005 g) La participació en altres entitats sempre que es dirigeixin a la consecució d.objectius afins als de l.Institut. h) L.exercici de la iniciativa pública en l.activitat econòmica, amb la tramitació prè- via de l.expedient corresponent. i) La modificació d.aquests Estatuts. j) L.acomiadament del personal laboral adscrit per l.Ajuntament. k) La sanció disciplinària que impliqui separació del servei respecte del personal funcionari adscrit per l.Ajuntament. 3. També serà necessària l.autorització de l.alcalde/essa per a qualsevol adquisició, alienació i gravamen dels béns immobles de propietat de l.Institut, quan no constitueixi l.objecte de la seva activitat. 4. Serà necessària l.autorització de la Gerència Municipal de l.Ajuntament de Bar- celona per a l.establiment de contractes de quantia superior a les quantitats prèviament fixades per aquest òrgan. Article 28 Comunicació. Informació 1. El/la president/a del Consell Rector tra- metrà a l.Alcaldia l.ordre del dia de les reu- nions del Consell en el moment de convocar- les i, com a mínim, amb setanta-dues hores d.antelació sobre la fixada per iniciar la ses- sió, i els textos dels acords dins de les qua- ranta-vuit hores següents a l.acabament de la reunió. 2. L.alcalde/essa podrà: a) Suspendre els acords del Consell Rector i les resolucions dels altres òrgans que consi- deri contraris als interessos generals del municipi, o bé constitutius d.infracció mani- festa de les lleis. b) Requerir dels òrgans de l.Institut la tra- mesa de tota mena d.informes i documents. c) Ordenar les inspeccions i auditories que consideri oportunes. 3. El reglament de règim interior, en cas que n.hi hagués, d.acord amb el que es dis- posa en l.article 9.1.a) dels Estatuts, haurà de ser tramès al Consell Municipal immediata- ment després de la seva aprovació. Article 29 Recursos Els actes dictats pels òrgans de l.Institut en l.exercici de les potestats administratives que tingui atribuïdes seran susceptibles de recurs d.alçada davant l.Alcaldia. CAPÍTOL VIII MODIFICACIÓ DELS ESTATUTS I DISSOLUCIÓ DE L.INSTITUT Article 30 Modificació d.Estatuts La modificació dels Estatuts s.efectuarà amb el mateix procediment i tràmits exigits Administració Local per a la seva aprovació. Article 31 Durada i dissolució 1. L.Institut té una durada indefinida en funció del compliment de les finalitats per a les quals està constituït. 2. L.Institut pot ser dissolt: a) Quan ho estimi convenient l.Ajunta- ment per modificació de la forma de gestió del servei. b) Perquè resulti impossible l.aplicació de les seves finalitats dels mitjans i activitats de què disposa. 3. La dissolució serà acordada pel Consell Municipal, previ informe del Consell Rector de l.Institut. Article 32 Destinació dels recursos de l.Institut Al dissoldre.s la Institució, l.Ajuntament la succeirà universalment i revertiran al patri- moni municipal tots els béns, instal·lacions i serveis de la Institució. En cas de dissolució, el personal funcionari i laboral de l.Institut s.incorporarà a la plantilla de l.Ajuntament o dels seus Organismes dependents. Article 33 Efectivitat de la dissolució L.acord de dissolució de l.Institut no es farà efectiu fins que l.Ajuntament no hagi establert la nova forma de gestió del servei que el succeeixi. Barcelona, 24 d.octubre de 2005. El Secretari general, Jordi Cases i Pallarès. 022005025746 · Barcelona ANUNCI Aprovats definitivament pel Plenari del Consell Municipal de l.Ajuntament de Barce- lona, en sessió 14 d.octubre de 2005, i de conformitat amb l.article 201.1.d) del Regla- ment d.Obres, Activitats i Serveis dels ens locals, es transcriuen els estatuts de l.Orga- nisme Autònom Local Institut Municipal del Paisatge Urbà i la Qualitat de Vida. (Comentario Resaltado AM36256 15/11/2005 10:14:55 en blanco) ESTATUTS DE L.ORGANISME AUTÒNOM (Comentario Resaltado AM36256 15/11/2005 10:14:52 en blanco) LOCAL .INSTITUT MUNICIPAL DE PAISATGE URBÀ I LA QUALITAT DE VIDA. CAPÍTOL I DISPOSICIONS GENERALS Article 1 Naturalesa i adscripció orgànica 1. L.Institut Municipal de Paisatge Urbà i la Qualitat de Vida (d.ara en endavant, .l.Ins- titut.) es configura com un organisme autò- nom local de l.Ajuntament de Barcelona, de conformitat amb la legislació reguladora del règim local i la Carta de Barcelona. 2. L.Institut gaudeix de personalitat jurídi- ca pròpia, plena capacitat jurídica i d.obrar i autonomia de gestió per al compliment de les seves finalitats. 3. En conseqüència, per al compliment de les seves funcions, dins del règim jurídic a què es refereix l.article següent, podrà realit- zar tota classe d.actes d.administració i dis- posició. 4. Igualment, dins de la seva esfera de competències, disposarà de les potestats administratives establertes en aquests Estatuts per al compliment de les seves finalitats. 5. L.Institut es troba adscrit a la Gerència Municipal de l.Ajuntament de Barcelona, a la qual correspondrà el control de la seva eficà- cia. 6. L.Institut tindrà el seu domicili social a Barcelona, a l.avinguda Drassanes, número 6-8 planta 21, sense perjudici de l.establi- ment de delegacions dins la ciutat. El Consell Rector podrà, però, acordar el canvi de domicili, sempre dins la ciutat de Barcelona. CAPÍTOL II FUNCIONS I POTESTATS Article 2 Funcions de l.Institut 1. L.Institut es regeix pel dret administra- tiu, i li corresponen les funcions següents la realització de les següents funcions: a) Protegir mantenir i millorar els valors paisatgístics que conformen la imatge de la ciutat de Barcelona i vetllar per l.ús ordenat i racional del paisatge urbà, com a instrument decisió per a la conservació de l.entorn. * Proposar els procediments de programes i campanyes adreçades a la millora del pai- satge urbà, i exercir la seva gestió. * Emetre informes sobre l.estat de conser- vació dels elements del paisatge urbà. * Conèixer dels expedients de llicències d.obres que siguin susceptibles de distorsio- nar l.entorn paisatgístic, i emetre informe en cas que aquesta distorsió es consideri proba- ble. Gestionar l.Inventari d.Elements Singu- lars de Paisatge. b) Promoure la participació de la societat civil i del sector privat, tant en la responsabi- litat del manteniment, com en la directa recuperació del paisatge i la promoció dels seus valors. * Assessorar els particulars per al tracta- ment dels espais de propietat privada, d.ús o de percepció comunitària. * Assessorar els particulars sobre aplica- cions del color, ús tipogràfic i, en general, sobre opcions que afectin el paisatge urbà i no estiguin regulats amb caràcter imperatiu per les ordenances municipals. * Col·laborar amb empreses o entitats en la recerca d.esponsors o patrocinadors per al finançament d.obres, programes o serveis de titularitat municipal o d.interès públic en benefici del paisatge urbà, de la imatge de la ciutat o de la qualitat de vida urbana. * Rebre, estudiar, informar, redactar i exe- 15 / 11 / 2005 BUTLLETÍ OFICIAL DE LA PROVÍNCIA DE BARCELONA Núm. 273, Annex II / Pàg. 81 15 / 11 / 2005 BUTLLETÍ OFICIAL DE LA PROVÍNCIA DE BARCELONA Núm. 273, Annex II / Pàg. 81 l cutar projectes de patrocini i col·laboració de peticions d.entitats públiques i privades que proposin usos especials del paisatge urbà. * L.elaboració d.estudis, dossiers, redacció i execució de projectes de patronici i col·laboració per iniciativa pròpia o per encàrrec de terceres persones. c) Coordinar les actuacions de totes les instàncies que intervenen en la preservació i millora del paisatge urbà i la qualitat de vida, i proposar les normatives orientades a la pro- tecció i millora del paisatge urbà i a la regu- lació dels seus usos. * Participar en les comissions municipals que tractin temes que incideixin en el paisat- ge urbà de la ciutat. * Proposar als òrgans municipals compe- tents les modificacions i actualitzacions que requereixi la normativa del paisatge urbà en ordre al seu perfeccionament. * L.Organisme col·laborarà amb els Dis- trictes per tal d.establir una acció coordinada de control i millora del paisatge urbà, en l.e- xercici de les seves respectives competèn- cies. d) Dur a terme la gestió general de l.Orde- nança Municipal del Paisatge Urbà de la ciu- tat de Barcelona, gestionar l.ús publicitari de la via pública i el que vaig lligat a les conces- sions municipals en la matèria. * Mantenir el cens d.usos autoritzats, fer el control de la vigència dels permisos, declarar les caducitats i vetllar pel compliment dels pactes. * Portar un registre municipal d.infraccions a la normativa del paisatge urbà. * Tramitar i resoldre les incidències que es produeixin en relació amb llicències i autorit- zacions que impliquin ús del paisatge, com ara pròrrogues, renovacions, transmissions, suspensions, caducitats, revocacions, anul·lacions, indemnitzacions i altres anàlo- gues, dins dels límits de la seva competència. * Emetre informes d.impacte paisatgístic, en especial en relació amb les propostes de modificació o nova instal·lació de mobiliari urbà. * Incoar i tramitar expedients sancionadors per infraccions de les ordenances que regu- len el paisatge urbà i els seus usos. * Instruir expedients d.execució forçosa dels actes administratius dictats en matèries previstes per les ordenances que regulin el paisatge urbà i els seus usos. * Gestionar les Ordenances Fiscals que regulin els usos especials del paisatge urbà. * Coordinar i supervisar la redacció de codis, disposicions, homologacions annexes que es puguin dictar com a complement a l.Ordenança esmentada. e) Promoure Barcelona i el seu model de transformació urbana com a referent per al conjunt de ciutats del món. * Assessorar altres ciutat del món sobre les polítiques i instruments d.aplicació en la millora i protecció del paisatge urbà. f) Exercir les funcions de Secretariat de la Comissió Mixta del Paisatge Urbà. g) Qualsevol altres relacionades amb les anteriors i amb les seves funcions que l.Ajun- tament li pogués assignar. 2. Per al millor compliment de les seves finalitats i en connexió amb el que es diu en l.article anterior, l.Institut podrà realitzar acti- vitats comercials que estiguin relacionades amb el seu objecte, d.acord amb el que acor- din el seus òrgans de govern. 3. En particular, podrà crear societats mer- cantils i entitats d.altres tipus com funda- cions, associacions o altres persones públi- ques sense ànim de lucre, nacionals o estran- geres, i participar-hi, així com en el fons, en tots els casos, quan això sigui convenient per a la consecució de les finalitats assignades i, sempre en tots els casos, prèvia autorització del Plenari del Consell Municipal. 4. Per al millor compliment de les fun- cions que té encomanades, l.Institut podrà establir tot tipus d.acords o convenis amb entitats o institucions públiques i privades, nacionals i internacionals. Especialment, podrà signar acords amb institucions oficials o privades per a la canalització, gestió i administració de fons, ajudes i instruments financers relacionats amb la seva activitat. Article 3 Potestats administratives 1. En relació amb el que es diu en l.article 1.4 dels presents Estatuts i dins de l.àmbit de les seves funcions, l.Institut gaudirà de les potestats administratives següents: a) L.atorgament de permisos, llicències i concessions. b) La potestat sancionadora en els casos normativament previstos. c) La potestat disciplinària respecte del personal funcionari, llevat de la sanció de separació del servei. d) La concessió de subvencions, d.acord amb el que es preveu a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i a la resta de normativa aplicable. e) La potestat d.autoorganització, dins del marc d.aquests Estatuts i de les directrius municipals. f) La potestat de recaptació dels ingressos de dret públic que tingui atribuïts. g) La d.investigació, atermenament i recu- peració d.ofici dels seus béns. h) Les de presumpció de legitimitat i d.e- xecutivitat, d.execució forçosa i de revisió d.ofici de llurs actes administratius. i) La d.inembargabilitat de llurs béns i drets i les de prelació, de preferència i altres prerrogatives, en els termes establerts a les lleis. j) La d.exempció d.impostos de l.Estat i de la Generalitat, en els termes establerts a les lleis. k) Qualsevol altra potestat administrativa que la normativa vigent atribueixi als Orga- nismes Autònoms Locals. 2. Aquestes potestats seran exercides pels òrgans de l.Institut a què s.atribueixen en els presents Estatuts. CAPÍTOL III ORGANITZACIÓ I FUNCIONAMENT Secció 1a. Disposicions generals Article 4 Òrgans de govern i direcció 1. Els òrgans de govern i direcció de l.Ins- titut són: a) El/la president/a. b) El/la vicepresident/a. c) El Consell Rector. d) El/la gerent. 2. El Consell Rector, per al millor compli- ment de les seves atribucions, podrà crear una comissió executiva o, si s.escau, designar un/a conseller/a delegat/da per a l.exercici de les funcions que per delegació se li encoma- nin. Secció 2a. El/La President/a Article 5 Designació i funcions 1. El/la president/a de l.Institut i, alhora, del seu Consell Rector, serà designat i, si escau, cessat, per l.alcalde/essa entre els regi- dors i regidores que integren el Consell Municipal. 2. Correspon al/a la president/a: a) Ostentar la màxima representació de l.Institut davant tota classe de persones i enti- tats. b) Exercir l.alta inspecció de tots els ser- veis i la vigilància del desenvolupament de la seva activitat. c) Vetllar pel compliment dels fins de l.Ins- titut, del que disposen aquests Estatuts i llurs normes de desenvolupament. d) Convocar i presidir les sessions del Con- sell Rector, proposar els acords que hagi d.a- doptar i vetllar pel seu compliment. e) Proposar al Consell Rector l.estructura organitzativa. f) Proposar al Consell Rector el nomena- ment i la separació del/la secretari/a del Con- sell i del personal al qual s.encomani la direcció de les unitats orgàniques en què s.hagi d.estructurar l.Institut. g) Resoldre les reclamacions en matèria de responsabilitat patrimonial i les reclamacions prèvies a la via civil o laboral. h) Signar convenis dins l.àmbit de les fun- cions de l.Institut. i) Concedir les subvencions que hagi d.a- torgar l.Institut. j) Aprovar les despeses, els actes de dispo- sició sobre béns i fons propis i els contractes i pactes de quantia inferior o igual al 5% dels recursos ordinaris del pressupost de l.Institut i les concessions que tinguin una durada no superior als quatre anys, sens perjudici del que disposa l.article 27.4 dels Estatuts. k) Les altres funcions que li atribueixin aquests Estatuts i les que les disposicions vigents puguin assignar a l.Institut i no atri- bueixen a altres òrgans, a més de les que li siguin delegades. 3. Excepcionalment, en els casos de necessitat urgent que no admetin demora podrà adoptar les decisions reservades a la competència del Consell Rector que siguin susceptibles de delegació, restant obligat a Núm. 273, Annex II / Pàg. 82 BUTLLETÍ OFICIAL DE LA PROVÍNCIA DE BARCELONA 15 / 11 / 2005 Núm. 273, Annex II / Pàg. 82 BUTLLETÍ OFICIAL DE LA PROVÍNCIA DE BARCELONA 15 / 11 / 2005 l informar el consell, en la seva primera reu- nió, dels acords adoptats, a fi que siguin rati- ficats. 4. El/la president/a podrà delegar en el/la gerent i el personal directiu les funcions pre- vistes en l.apartat segon, amb l.excepció de les recollides en els paràgrafs b), c) i d. Els actes del/la president/a dictats en l.exercici de les potestats administratives que tingui atribuïdes no posen fi a la via administrativa. Article 6 El/La Vicepresident/a El/la Vicepresident/a serà designat/da per l.alcalde/essa, entre els regidors i regidores que integren el Consell Municipal, i substi- tuirà el/la president/a en les seves funcions de president/a del Consell Rector en els casos de vacant, absència, malaltia o altra causa legal. Secció 3a. Consell Rector Article 7 Composició. Retribució. Assistència 1. El Consell Rector estarà integrat per un màxim de quinze membres nomenats per l.alcalde, dels quals: a) Com a mínim la meitat han de ser regi- dors de l.Ajuntament, amb representació dels diversos Grups Municipals. b) Un representant dels treballadors de l.Institut designat pels seus òrgans de repre- sentació i un altre de les organitzacions sindi- cals majoritàries d.acord amb el què, en cada moment, estableixin els acords que s.adoptin amb aquestes entitats, s.integraran al Consell Rector de l.Institut. 2. El càrrec de conseller/a no serà retribuït. 3. El/la gerent assistirà a les reunions del Consell Rector amb veu però sense vot. 4. Podran assistir a les sessions del Consell Rector, amb veu però sense vot, totes aque- lles persones que siguin convocades pel/per la president/a,, en qualitat d.experts en les matèries incloses en l.ordre del dia, amb la finalitat de prestar la deguda assistència al Consell. Article 8 Nomenament i cessament de vocals Els vocals del Consell Rector seran nome- nats i, si escau, cessats per l.alcalde/essa, coincidint amb la renovació de la corporació municipal o sempre que calgui per vacant o cessament. Article 9 Funcions 1. Correspon al Consell Rector: a) Dictar les normes de funcionament del mateix Consell en allò no previst en els pre- sents Estatuts i en la normativa de règim local sobre òrgans col·legiats, i aprovar, si s.escau, un reglament de règim interior. b) Aprovar el pla general i el programa d.actuació de l.Institut i les seves modifica- cions c) Aprovar les despeses, els actes de dispo- sició sobre béns i fons propis i els contractes i pactes de quantia superior al 5% dels recur- sos ordinaris del pressupost de l.Institut i les concessions que tinguin una durada superior als quatre anys, sense perjudici del que dis- posa l.article 27.4 dels Estatuts. d) Aprovar la participació en negocis, en societats mercantils o empreses, així com en fons, entitats, fundacions, associacions o altres persones jurídiques sense ànim de lucre, nacionals o estrangeres, l.objecte de les quals estigui relacionat amb els fins de l.Institut i determinar-ne l.import fixant-ne la forma i les condicions. e) Aprovar la formalització d.emprèstits, crèdits, avals o altres garanties o qualssevol instruments financers al servei de les seves finalitats. f) Aprovar els pressupostos anuals de l.Ins- titut, plantilla de personal, relació o catàleg de llocs de treball i conveni col·lectiu, i ele- var-los a l.òrgan municipal competent per a la seva aprovació definitiva. g) Aprovar les propostes del balanç, el compte de pèrdues i guanys i la memòria explicativa de la gestió anual de l.Institut i l.aplicació de resultats, i elevar-los a l.òrgan municipal competent per a la seva aprovació definitiva. h) Aprovar l.inventari de béns i drets, tant propis com adscrits, el qual haurà de ser remès anualment a la Gerència Municipal. i) Aprovar els criteris generals d.actuació en matèria de personal de l.Institut d.acord amb els principis establerts en la normativa laboral i pressupostària vigent, i les propostes de retribucions que li sotmetin el/la presi- dent/a de l.Institut, dins de les normes relati- ves a la determinació i modificació de condi- cions retributives del personal que, respecte a això, aprovi l.Ajuntament, segons estableixen els articles 27.2.d) i 19 dels Estatuts j) Aprovar, a proposta del/la president/a, l.estructura organitzativa de l.Institut, el nomenament i la separació/la cessació del/la secretari/a del Consell i del personal al qual s.encomani la direcció de les unitats orgàni- ques que s.hagin d.estructurar de l.Institut. k) Ratificar l.exercici de les accions i recursos judicials o administratius que corres- ponguin a l.Institut en defensa dels seus inte- ressos i béns interposats pel/la gerent. l) Aprovar els expedients per a l.alteració de la qualificació jurídica i per a l.atermena- ment, en ambdós casos dels béns propis m) Les altres funcions que li atribueixin aquests Estatuts i les que expressament li pugui atribuir la normativa vigent.. 2. El/la secretari/a del Consell Rector, que no en serà membre, haurà de ser un/a funcio- nari/a municipal al qual s.exigirà, per ingres- sar-hi, titulació superior en dret i exercirà les funcions de fe pública i assessorament legal dels òrgans en què pugui estructurar-se l.Ins- titut. 3. La intervenció de l.Institut serà exercida per l.Interventor/a de l.Ajuntament o pel fun- cionari/a en el qual delegui, i assistirà a les sessions del Consell Rector amb veu però sense vot. 4. El Consell Rector, per a la millor realit- zació de les seves funcions, podrà delegar les seves competències, excepte les previstes en els paràgrafs a), b), f), g), h) i j) de l.apartat primer. Així mateix, establirà els límits per sota dels quals es puguin delegar les funcions previstes en els paràgrafs c) i d) de l.apartat primer. 5. Els actes del Consell Rector dictats en l.exercici de les potestats administratives que tingui atribuïdes no posen fi a la via adminis- trativa. Article 10 Funcionament del Consell El Consell Rector es reunirà, prèvia convo- catòria del/de la president/a, a la seva inicia- tiva o a petició de, almenys, la meitat dels/les consellers/es, tantes vegades com sigui necessari per al bon funcionament de l.Insti- tut i, almenys, dues vegades a l.any. 1. El règim de constitució i funcionament del Consell Rector s.ajustarà a les normes contingudes en la normativa de règim local sobre òrgans col·legiats, les disposicions dels presents Estatuts i les normes de funciona- ment intern a què es refereix l.article 9.1.a) dels Estatuts. Secció 4a. El/La Gerent Article 11 Nomenament i cessament del/la gerent 1. El/la gerent és el màxim òrgan de direc- ció ordinària i serà nomenat i cessat per l.al- calde/essa. La designació haurà de recaure en un funcionari de carrera o laboral de les Administracions públiques o un professional del sector privat, titulat superior en ambdós casos, i amb més de cinc anys d.exercici pro- fessional en el segon. 2. El/la gerent serà substituït/da en cas de vacant, absència, malaltia o impediment legí- tim per aquell/a membre directiu de l.Institut que nomeni l.alcalde/essa i que compleixi els requisits establerts en l.apartat anterior. Article 12 Funcions del/la gerent Al/la gerent li corresponen les funcions següents: a) L.exercici efectiu de les facultats de representació, administració i gestió ordinària de l.Institut, de conformitat amb el que es disposa en els presents Estatuts. b) Informar diligentment al Consell Rector, així com el/la president/a, de la seva actuació i dels assumptes que concerneixin a la gestió de l.Institut. c) Executar puntualment els acords del Consell Rector, sense perjudici de la supervi- sió del/la president/a. d) Atorgar els permisos i les llicències que corresponguin dins l.àmbit d.actuació de l.Institut. e) Desenvolupar l.estructura organitzativa i de personal d.acord amb els criteris generals establerts pel Consell. f) La prefectura superior de tots els serveis, obres i dependències, assumint-ne la direc- ció, l.impuls i la inspecció. g) Contractar al personal i determinar la 15 / 11 / 2005 BUTLLETÍ OFICIAL DE LA PROVÍNCIA DE BARCELONA Núm. 273, Annex II / Pàg. 83 15 / 11 / 2005 BUTLLETÍ OFICIAL DE LA PROVÍNCIA DE BARCELONA Núm. 273, Annex II / Pàg. 83 l seva retribució, dins dels acords adoptats pel Consell Rector i en els termes previstos als articles 9.1.i) i 9.1.j) d.aquests Estatuts i les disposicions legals d.aplicació. h) Disposar la sanció del personal laboral, fins i tot el seu acomiadament, si escau, així com exercir la potestat disciplinària sobre el personal funcionari, en els termes previstos als articles 3.1 c) i 27.2 d.aquests Estatuts. i) Exercir la potestat sancionadora quan aquesta sigui atribuïda a l.Institut per la nor- mativa vigent. j) Exercir les accions i els recursos judicials o administratius que corresponguin a l.Institut en defensa dels seus drets i interessos, amb caràcter ordinari o urgent, sense perjudici de la ratificació posterior per part del Consell Rector. k) Exercir la potestat de recaptació dels ingressos de dret públic atribuïts a l.Institut. d) Aprovar l.extinció de drets sobre béns de domini públic propis, en virtut d.autoritza- ció atorgada pel gerent. l) Exercir les altres funcions que li atribuei- xin aquests Estatuts i les que li delegui el Consell Rector o el/la president/a. 2. Els actes del/la gerent/a dictats en l.exer- cici de les potestats administratives que tingui atribuïdes no posen fi a la via administrativa. Secció 5a. Altres òrgans Article 13 Estructura orgànica 1. El Consell Rector serà l.encarregat d.a- provar, a proposta del/la president/a, l.estruc- tura organitzativa de l.Institut en l.àmbit directiu i les funcions atribuïdes a cada uni- tat. 2. El desenvolupament d.aquesta estructu- ra orgànica, dins dels criteris generals d.ac- tuació en matèria de personal que pugui esta- blir el Consell Rector segons el que es preveu a l.article 9, serà competència del/la gerent/a, d.acord amb el que es preveu en els presents Estatuts. CAPÍTOL IV RÈGIM PATRIMONIAL Article 14 Patrimoni de l.Institut 1. El règim patrimonial serà l.establert a la corresponent legislació de les Administra- cions públiques corresponent. 2. El patrimoni estarà integrat pels seus béns i drets propis, per aquells de titularitat municipal l.adscripció la cessió dels quals s.hagués acordat o s.acordi en el futur a favor de l.Institut, així com per aquells altres que li atribueixi qualsevol persona o entitat. 3. L.Institut tindrà la lliure disposició dels béns i drets de domini privat o patrimonials dels quals sigui titular, amb el límit establert per l.article 27.3 dels presents Estatuts amb relació als béns immobles. Article 15 Recursos econòmics de l.Institut 1. Els recursos econòmics estaran integrats per: a) Els béns i valors que constitueixen el seu patrimoni. b) Els productes i rendes de l.esmentat patrimoni. c) Les consignacions específiques que tin- guin assignades en pressupost de l.Ajunta- ment. d) Les transferències corrents o de capital que procedeixin de les Administracions o entitats públiques. e) Els ingressos que pugui percebre per la realització de tot tipus de serveis relacionats amb les seves funcions. f) Les donacions, llegats i altres aporta- cions d.entitats públiques, privades i de parti- culars i, en especial, d.aquelles directament relacionades amb l.Institut. g) Qualsevol altre recurs que li pogués ser atribuït. h) Ingressos procedents de sancions en els supòsits d.exercici de les potestats sanciona- dores de què l.Institut sigui titular. Article 16 Inventari 1. L.Institut formarà i mantindrà actualitzat un inventari de la totalitat dels béns i drets que integren el seu patrimoni, així com dels béns que li hagin estat adscrits per al compli- ment de les seves finalitats, el qual s.haurà de remetre anualment a la Gerència Municipal. 2. L.inventari es rectificarà, si escau, anualment, el 31 de desembre de cada any, i se sotmetrà a l.aprovació del Consell Rector. CAPÍTOL V RÈGIM DE PERSONAL Article 17 Personal. Provisió. Condicions retributives 1. La plantilla de personal de l.Institut estarà integrada per: a) El personal funcionari de l.Ajuntament que aquest li adscrigui en aplicació dels mecanismes de mobilitat legalment previstos, que conservarà la situació de servei actiu amb els efectes legals corresponents. b) El personal laboral de l.Ajuntament i d.altres entitats municipals adscrit mitjançant els mecanismes de mobilitat que prevegin, en el seu cas, el Conveni col·lectiu i la normati- va laboral. c) El personal contractat observant els principis d.igualtat, mèrit, capacitat i publici- tat i les normes legals que hi fan referència, mitjançant la corresponent convocatòria pública. 2. La determinació i modificació de les condicions retributives del personal s.haurà d.ajustar en tot cas a les normes que, respec- te a això, aprovi l.Ajuntament, en els termes establerts a l.article 27.2.d) d.aquests Estatuts. Article 18 Convenis col·lectius 1. La iniciació dels tràmits per a la nego- ciació de convenis col·lectius de treball requerirà l.autorització prèvia del/la presi- dent/a de l.Institut, que haurà d.estar assa- bentat de les successives fases del procés fins al seu acabament. 2. L.aprovació d.aquests convenis corres- pon al Consell Municipal de l.Ajuntament. 3. Al personal funcionari i laboral se li aplicarà l.Acord de condicions laborals i el Conveni col·lectiu de l.Ajuntament fins que, si és el cas, se n.acordi un de propi. Article 19 Control L.Institut estarà sotmès a controls especí- fics sobre l.evolució de les despeses de per- sonal i de la gestió dels seus recursos humans per la Gerència Municipal. CAPÍTOL VI RÈGIM ECONÒMIC FINANCER Secció 1a. Contractació, finançament i planificació Article 20 Règim de contractació L.Institut ajustarà la seva activitat contrac- tual a la legislació en matèria de contractes de les administracions públiques. Article 21 Operacions financeres L.Institut podrà realitzar, prèvia autoritza- ció de l.Ajuntament, tot tipus d.operacions financeres i, en particular, podrà concertar operacions actives o passives de crèdit i prés- tec, de conformitat amb l.establert en la nor- mativa reguladora de les hisendes locals i d.acord amb els límits previstos en els pressu- postos anuals. Secció 2a. Comptabilitat i control Article 22 Comptabilitat L.Institut estarà sotmès al règim de comp- tabilitat previst en la normativa legal que reguli els aspectes comptables de les admi- nistracions públiques. Article 23 Exercici econòmic L.exercici econòmic tindrà una durada anual i començarà el primer dia de gener de cada any. Article 24 Règim de control El règim de control de la gestió econòmic financera el durà a terme la Intervenció General de l.Ajuntament de conformitat amb el que estableix la normativa reguladora de les hisendes locals. Secció 3a. Règim pressupostari Article 25 Elaboració del pressupost 1. L.Institut elaborarà anualment els seus pressupostos, amb l.estructura que determini la normativa reguladora de les hisendes locals, i una vegada aprovats pel Consell Núm. 273, Annex II / Pàg. 84 BUTLLETÍ OFICIAL DE LA PROVÍNCIA DE BARCELONA 15 / 11 / 2005 Núm. 273, Annex II / Pàg. 84 BUTLLETÍ OFICIAL DE LA PROVÍNCIA DE BARCELONA 15 / 11 / 2005 l Rector, els elevarà a l.Ajuntament per a la seva integració en el pressupost general. 2. El règim de variacions pressupostàries serà l.establert amb caràcter general pels organismes autònoms locals en la legislació pressupostària. Article 26 Comptes anuals Els comptes anuals seran sotmesos al Con- sell Rector per a la seva aprovació i elevació a l.Ajuntament. La seva formulació i rendició l.efectuarà el/la president/a de l.Institut dins dels terminis establerts per la normativa pres- supostària. CAPÍTOL VII FACULTATS DE TUTELA DE L.AJUNTAMENT Article 27 Potestat tuïtiva 1. La potestat tuïtiva sobre l.Institut corres- pon a l.Ajuntament, el qual l.exercirà mit- jançant els òrgans de govern competents. 2. En particular, la tutela municipal com- porta la necessària aprovació pel Consell Municipal de les actuacions següents: a) El pressupost, la plantilla i la relació o catàleg de llocs de treball de l.Institut, junta- ment amb els corresponents de l.Ajuntament. b) Les operacions financeres i de crèdit. c) El balanç i la liquidació anual dels comptes, inclosos els de patrimoni. d) L.establiment de les normes a partir de les quals els òrgans de l.Institut determinaran i modificaran les condicions retributives del personal. e) Els convenis col·lectius de treball. f) L.exigència de responsabilitats als titu- lars i membres dels òrgans de govern i direc- ció de l.Institut, sense perjudici de les fun- cions atribuïdes a l.Alcaldia per aquests Esta- tuts. g) La participació en altres entitats sempre que es dirigeixin a la consecució d.objectius afins als de l.Institut. h) L.exercici de la iniciativa pública en l.activitat econòmica, amb la tramitació prè- via de l.expedient corresponent. i) La modificació d.aquests Estatuts. j) L.acomiadament del personal laboral adscrit per l.Ajuntament. k) La sanció disciplinària que impliqui separació del servei respecte del personal funcionari adscrit per l.Ajuntament. 3. També serà necessària l.autorització de l.alcalde/essa per a qualsevol adquisició, alienació i gravamen dels béns immobles de propietat de l.Institut, quan no constitueixi l.objecte de la seva activitat. 4. Serà necessària l.autorització de la Gerència Municipal de l.Ajuntament de Bar- celona per a l.establiment de contractes de quantia superior a les quantitats prèviament fixades per aquest òrgan. Article 28 Comunicació. Informació 1. El/la president/a del Consell Rector tra- metrà a l.Alcaldia l.ordre del dia de les reu- nions del Consell en el moment de convocar- les i, com a mínim, amb setanta-dues hores d.antelació sobre la fixada per iniciar la ses- sió, i els textos dels acords dins de les qua- ranta-vuit hores següents a l.acabament de la reunió. 2. L.alcalde/essa podrà: a) Suspendre els acords del Consell Rector i les resolucions dels altres òrgans que consi- deri contraris als interessos generals del municipi, o bé constitutius d.infracció mani- festa de les lleis. b) Requerir dels òrgans de l.Institut la tra- mesa de tota mena d.informes i documents. c) Ordenar les inspeccions i auditories que consideri oportunes. 3. El reglament de règim interior, en cas que n.hi hagués, d.acord amb el que es dis- posa en l.article 9.1.a) dels Estatuts, haurà de ser tramès al Consell Municipal immediata- ment després de la seva aprovació. Article 29 Recursos Els actes dictats pels òrgans de l.Institut en l.exercici de les potestats administratives que tingui atribuïdes seran susceptibles de recurs d.alçada davant l.Alcaldia. CAPÍTOL VIII MODIFICACIÓ DELS ESTATUTS I DISSOLUCIÓ DE L.INSTITUT Article 30 Modificació d.Estatuts La modificació dels Estatuts s.efectuarà amb el mateix procediment i tràmits exigits per a la seva aprovació. Article 31 Durada i dissolució 1. L.Institut té una durada indefinida en funció del compliment de les finalitats per a les quals està constituït. 2. L.Institut pot ser dissolt: a) Quan ho estimi convenient l.Ajunta- ment per modificació de la forma de gestió del servei. b) Perquè resulti impossible l.aplicació de les seves finalitats dels mitjans i activitats de què disposa. 3. La dissolució serà acordada pel Consell Municipal, previ informe del Consell Rector de l.Institut. Article 32 Destinació dels recursos de l.Institut 1. En dissoldre.s l.Institut, l.Ajuntament el succeirà universalment, i el seu patrimoni, amb tots els increments i aportacions que figurin en l.actiu, revertirà a la Corporació municipal. 2. En cas de dissolució, l.Ajuntament se subrogarà mitjançant el mecanisme de suc- cessió d.empresa en tots els drets i obliga- cions del personal que en aquell moment integri la plantilla laboral de l.Institut. 3. L.adscripció de l.Institut a una entitat pública diferent de l.Ajuntament de Barcelo- na o participada per aquest haurà d.aprovar- se prèviament pel Consell Plenari Municipal. Article 33 Efectivitat de la dissolució L.acord de dissolució de l.Institut no es farà efectiu fins que l.Ajuntament no hagi establert la nova forma de gestió del servei que el succeeixi. Barcelona, 24 d.octubre de 2005. El Secretari general, Jordi Cases i Pallarès. 022005025747 · Barcelona ANUNCI Aprovats definitivament pel Plenari del Consell Municipal de l.Ajuntament de Barce- lona, en sessió 17 de juny de 2005, i de con- formitat amb l.article 201.1.d) del Reglament d.Obres, Activitats i Serveis dels ens locals, es transcriuen els estatuts de l.entitat pública empresarial Institut de Cultura de Barcelona. ESTATUTS DE L.ENTITAT PÚBLICA EMPRESARIAL LOCAL INSTITUT DE CULTURA DE BARCELONA CAPÍTOL I DISPOSICIONS GENERALS Article 1 Naturalesa i adscripció orgànica 1. L.Institut de Cultura de Barcelona (d.ara endavant, l.Institut) es configura com una entitat pública empresarial local de l.Ajunta- ment de Barcelona, de conformitat amb la legislació reguladora del règim local i la Carta de Barcelona. 2. L.Institut gaudeix de personalitat jurídi- ca pròpia, plena capacitat jurídica i d.obrar i autonomia de gestió per al compliment de les seves finalitats. 3. En conseqüència, per al compliment de les seves funcions, dins del règim jurídic a què es refereix l.article següent, podrà realit- zar tota classe d.actes d.administració i dis- posició. 4. Igualment, dins de la seva esfera de competències, disposarà de les potestats administratives establertes en aquests Estatuts per al compliment de les seves finalitats. 5. L.Institut es troba adscrit a la Gerència Municipal de l.Ajuntament de Barcelona, a la qual correspondrà el control de la seva eficà- cia. 6. L.Institut tindrà el seu domicili social a Barcelona, al Palau de la Virreina, La Ram- bla, núm. 99, sense perjudici de l.establiment de delegacions dins la ciutat. El Consell d.Administració podrà, però, acordar el canvi de domicili, sempre dins la ciutat de Barcelo- na. Article 2