Pla estratègic 2015-2020 Parc d’atraccions Tibidabo Novembre 2014 Pla Estratègic 2015 - 2020 01 Visió, Missió i Valors 2 Pla Estratègic 2015 - 2020 Visió i missió Ser el Parc de la Felicitat Fer que tothom que es relacioni amb Tibidabo se senti feliç 3 Pla Estratègic 2015 - 2020 Valors Seguretat Passió per les persones Compromís Garantim i prioritzem la Ens posem en el lloc del client, ens Tenim la voluntat d’alinear els seguretat de tothom mostrem servicials, flexibles i nostres objectius amb els de respectuosos amb els clients i els l’Empresa i expressem orgull Som rigorosos i complim companys. de formar part de PATSA. estrictament el que marquen les instruccions Establim relacions sòlides de Demostrem dedicació i ens de treball companyerisme i col·laboració. Som esforcem al màxim. un equip que ens fa respectar, reconèixer i valorar-nos mútuament. Solidaritat Il·lusió Tenim un sentiment d’unitat i cohesió Ens entusiasma la nostra feina: basat en objectius comuns. compartim i contagiem el nostre entusiasme amb una actitut Mostrem sensibilitat envers el Medi positiva, de diàleg i optimista. Ambient, la societat, els companys. Tenim la llibertat i el compromís Desenvolupem projectes i iniciatives actiu de millorar amb opinions, socials, recolzem i duem a terme actes idees, reflexions i crítiques solidaris, donem suport als col·lectius constructives. L’exercim de menys afavorits. forma honesta i responsable. 4 Pla Estratègic 2015 - 2020 02 Línies Estratègiques 5 Pla Estratègic 2015 - 2030 El Tibidabo del futur: Eixos estratègics  Solidaritat  Educació  Sostenibilitat i autosuficiència  Experiències 6 Pla Estratègic 2015 - 2020 Solidaritat El Parc d’atraccions Tibidabo és un Parc compromès socialment, s’esforça en desenvolupar projectes, i iniciatives socials i en recolzar i dur a terme actes culturals i educatius. Principals accions:  El Parc dels nens. Tibidabo ha d’esdevenir el Parc de la infància, desenvolupant una tasca de suport i conscienciació en col·laboració Fundacions i ONGs.  Desenvolupament d’accions solidaries amb convenis amb ONGs i entitats sense ànim de lucre i festes solidaries com l’Estiu sense barreres o la Festa del Cor.  Acció social: Preus familiars, com el passi Tibiclub, i avantatges pels col·lectius més desfavorits. Contractació centres de Reserva Social. 7 Pla Estratègic 2015 - 2020 Educació El Tibidabo, Parc educador, esdevindrà partícip en l’educació: activitats didàctiques on desenvolupar i ampliar coneixements a diferents nivells i obert a tothom. Principals accions:  El Tibidabo com a espai d’activitats educatives i d’oci permanent, dirigit a nens. Aquests espais permetrà potenciar l’oferta educativa amb noves activitats didàctiques, jornades formatives, així com la realització d’espectacles a cobert i exposicions dirigides als nens  Noves activitats i espais lúdics/didàctics com l’espai LEGO Educations.  Oferta gastronòmica: desenvolupar el concepte de d’alimentació saludable. 8 Pla Estratègic 2015 - 2030 Sostenibilitat i Autosuficiència Implantar mesures adreçades a aconseguir un Parc resilient i mediambientalment sostenible per, d’aquesta manera contribuir a la resiliència i sostenibilitat globals de l’ecosistema on estem integrats (Parc de Collserola). Principals accions:  Augmentar la capacitat d’autosuficiència energética del Parc: • Ús d’energies renovables: Mini eólica, geotérmica, solar. • Minimització i racionalització de consums.  Maximització de la recollida selectiva i minimització dels residus generats.  No incrementar l’accés de vehicles privats al Parc. 9 Pla Estratègic 2015 - 2020 Experiències El Parc es converteix en generador d’experiències, treballant en la millora continua dels seus serveis als clients, integrant a tots els agents implicats en la gestió i assegurant la qualitat i excel·lència en tots els procediments. Principals accions: Renovació i noves atraccions:  Renovació i noves atraccions  Intervencions i reforma d’atraccions existents. Oferta Gastronòmica:  Millora de la oferta gastronòmica per tal de fer-lo referent del menjar saludable. Excel·lència en la gestió:  Treballar segons el model EFQM de l’Excel·lència en la gestió empresarial. 10 Pla Estratègic 2015 - 2020 Gestió basada en les persones El Tibidabo s’organitza amb una gestió basada en les persones i per fer-ho aplica els criteris del model de gestió empresarial EFQM , del qual el Parc n’està certificat en el seu nivell +400. Aquest model implica en la gestió els diferents agents que intervenen com:  Lideratge  Estratègia  Personal  Col·laboradors i recursos  Processos De tots ells se’n fa un anàlisi exhaustiu, per tal de incloure’ls activament, mitjançant l’escolta, a la gestió. 11