Dijous, 11 de novembre de 2010 ADMINISTRACIÓ LOCAL Ajuntament de Barcelona. Districte de les Corts ANUNCI Mitjançant Decret de l’Alcaldia i a instància de la Comissió de Govern del Districte de les Corts segons acord adoptat en la sessió de 14 de setembre de 2010, se disposa el següent: ESTIMAR en part les al·legacions formulades pel grup municipal del Partit Popular de Catalunya, conforme l’informe del Director de Serveis de Llicències i Espais Públics del Districte de nou de setembre de 2010, que s’acompanya a tall de motivació de les modificacions del text original del Pla Regulador de Terrasses del Districte de les Corts, al qual, a més, s'han incorporat d'ofici les modificacions puntuals i de detall que figuren al pertinent informe de data 10 de juliol de 2010 així com del precedent informe jurídic de data nou de setembre de 2010: APROVAR definitivament la proposta del Pla Regulador de Terrasses del Districte de les Corts i el seu annex gràfic, i, posteriorment, PUBLICAR el text integro amb el seu annex gràfic. Pla Regulador de Terrasses del Districte de les Corts Introducció El Districte de Les Corts no disposa d’un Pla regulador per les autoritzacions de terrasses com a desenvolupament de la normativa general de ciutat constituïda per les ordenances sobre l’ús de les vies i espais públics, la dels usos del paisatge urbà i la de les Activitats i dels Establiments de Concurrència Pública de Barcelona La necessitat de disposar d’un Pla Regulador ve motivat perquè les ordenances abans esmentades disposen d’una lectura molt general pel que fa a l’àmbit de les terrasses i no contemplen les diferents situacions que ens podem trobar a l’espai públic, ja sigui pels nous tipus d’urbanització de carrers que s’executen al districte, o bé, per l’estudi puntual de determinats casos, que surten de l’estructura normalitzada de carrers amb voreres diferenciades sobre la calçada. Això ens fa reflexionar, en el sentit d’adoptar un document de caràcter normatiu que ens ajudi a interpretar les diferents possibilitats d’aplicació i fixi uns criteris tècnics reglats que han de facilitar la tramitació i resolució de les sol·licituds. Cal dir, que ens trobem en un districte amb una configuració urbanística específica i diferent a altres districtes de la ciutat i això fa que trobem molts espais d’ús públic però de titularitat privada en els qual se’ns demana situar terrasses i que és fa necessari poder disposar d’una regulació. És cert que la dificultat tècnica d’aplicació no ve donada només per la pròpia configuració de la ciutat, sinó també com s’ha dit per la mancança de regulació, és per això que la voluntat d’aquest Pla no és només determinar on s’han de col·locar les terrasses sinó també regular com i quan s’han de poder instal·lar. Finalment, s’ha incorporat a aquest Pla un annex gràfic que ha de fer-lo més entenedor en alguns punts que ens portaven a diferents tipus d’interpretació, el qual intenta recollir les diferents possibilitats que es troben al territori. PLA REGULADOR DE TERRASSES DEL DISTRICTE DE LES CORTS, DEL TERME MUNICIPAL DE BARCELONA Aquesta regulació s’emmarca en la normativa general constituïda per les Ordenances sobre l’ús de les vies i els espais públics, la dels usos del paisatge urbà de la ciutat Barcelona i la de les Activitats i dels Establiments de Concurrència Pública de Barcelona Primer Objecte. 1. El Pla es redacta en desenvolupament de la previsió continguda a l’article 42 de l’Ordenança sobre l’ús de les Vies i els Espais Públics de Barcelona i es refereix a les instal·lacions de terrasses, dins l’àmbit territorial del Districte de Les Corts. Aquesta regulació s’emmarca, per tant en la normativa general constituïda per les Ordenances sobre l’ús de les vies i els espais públics, la dels usos del paisatge urbà de la ciutat de Barcelona i la de les Activitats i dels 1 CVE-Núm. de registre: 022010031934 Dijous, 11 de novembre de 2010 Establiments de Concurrència Pública de Barcelona, especificant i adequant les condicions d’instal·lació a les característiques del territori del Districte de Les Corts. 2. Es regulen aquestes instal·lacions en aquells espais lliures tant en sòls d’ús públic i titularitat municipal com en sòls de titularitat privada tant d’ús públic com privat amb incidència a la via pública. 3. A aquests efectes es determinen les condicions d’ubicació, superfícies a ocupar, característiques tècniques i estètiques dels elements a instal·lar i els seus horaris. Segon Definicions. a) Temporada. És el termini de vigència de l’autorització. La durada podrà ser: per un o més dies, per sis (6) mesos o de temporada d’estiu, entenent com a tal la compresa entre l’1 de maig i el 31 d’octubre; per dotze (12) mesos o temporada anual, compresa entre l’1 de gener i el 31 de desembre. Les autoritzacions s’atorguen pel termini definit a la llicència. Si no s’hi estableix termini es consideren concedides a precari un cop passat el primer any o la primera temporada. Les llicències caduquen pel transcurs del termini específic al que estan sotmeses o per renúncia expressa o tàcita a l’exercici de l’ocupació autoritzada. En cap cas no es concediran autoritzacions per temps indefinit. b) Terrassa. És l’espai degudament senyalitzat, ubicat en un lloc obert i lliure d’edificació, en domini públic o terrenys privats d’ús públic o privats amb incidència a la via pública conforme l’apartat Primer, on s’ubiquen taules, cadires, i para-sols per a ús públic i annexes a un establiment de restauració. c) Establiment de restauració. Són els que es defineixen a l’Annex 1 de la classificació d’establiments en funció de l’objecte de llur activitat de l’Ordenança Municipal de les Activitats i dels Establiments de Concurrència Pública de Barcelona, aprovada definitivament l’11 d’abril de 2003, publicada al BOP el 16 de juliol de 2003 i en vigor des del 16 de gener de 2004. Podrà sol·licitar autorització d’ús dels espais de titularitat pública o privada, el titular de la llicència municipal d’activitat dels establiments de restauració o persona que legalment els representi. d) Elements a instal·lar. Únicament es permetrà la instal·lació de taules, cadires i para-sols. No s’admet la instal·lació de vetlladors, segons el concepte de l’art. 32.2.b de l’Ordenança dels usos del paisatge urbà de la ciutat de Barcelona. Tots aquests elements hauran d’ésser desmuntables. Es permetrà, excepcionalment, la col·locació de jardineres de forma longitudinal per tal de separar o preservar als usuaris de les terrasses, únicament, de la calçada. En cap cas es permetrà que les jardineres tanquin l’espai pels laterals de la terrassa “privatitzant” el seu interior. Tercer Superfícies i ocupacions. (a) Espais a ocupar. En el cas de voreres adossades a les façanes, l’autorització permetrà l’ocupació del tram de sòl situat davant de l’establiment. Podran ésser ocupats els trams corresponents als establiments veïns i contigus amb la façana del local que donarà lloc a la terrassa, amb prèvia autorització escrita del seu titular, legalment instal·lat. No es permetrà la instal·lació d’aquests elements adossats a la façana. 2 CVE-Núm. de registre: 022010031934 Dijous, 11 de novembre de 2010 Excepcionalment, en el cas de passeigs centrals, l’autorització permetrà l’ocupació del tram de passeig situat davant de l’establiment, quan l’esmentada ocupació sigui compatible amb els usos existents. Previ estudi, es podrien admetre ocupacions longitudinals superiors. No s’autoritzarà cap ocupació davant de sortides d’emergència, llevat de les especificacions que s’estableixen en l’apartat c) següent. En qualsevol cas es respectaran els arbres, escossells, parterres, mobiliari urbà i els seus accessos i els passos de vianants. A més s'haurà de vetllar per a respectar la seva incidència amb reserves d'estacionament per a persones amb disminució. (b) Superfícies d’ocupació. Les superfícies d’ocupació autoritzada tindran les limitacions següents: 1. Autoritzacions d’ús de sòl en la via pública: 1.1.Voreres de menys de 5’00 metres d’amplària: no s’hi autoritzarà cap tipus d’ocupació. Salvat els casos en que es puguin mantenir els espais lliures mínims de pas a façana i a vorera establerts a l'Annex-gràfic 1.2. 1.2.Voreres compreses entre 5 metres i 6’70 metres d’amplària: es defineix una franja d’ocupació d'1’50 metres d’amplària separada 0’70 metres de la línia de vorera. 1.3.Voreres d’amplària superior a 6’70 metres es defineix una franja d’ocupació de 3’00 metres d’amplària separada 0’70 metres de la línia de vorera. 2. Autoritzacions d’ús de sòl de titularitat privada d’ús públic. 2.1 En els carrers, passadissos, espais entre blocs d’edificis, etc., amb una amplària inferior a 5’00 metres, no s’hi autoritzarà cap tipus d’ocupació. 2.2 En els d’amplària superior a 5’00 metres, es defineix una franja d’ocupació màxima de 3’00 metres i s’hi autoritzaran ocupacions de manera que es garanteixi una via lliure, per al cas d’intervenció, d’almenys 3 metres. 3. Autoritzacions d’ús de sòl de titularitat privada amb incidència a la via pública. L’espai a utilitzar no dificultarà ni envairà les vies d’evacuació ni dificultarà la seva accessibilitat. En general les terrasses en zona privada d’ús privat resten incloses en la pròpia llicència d’activitats del local. Per tant, aquestes autoritzacions sempre i quan tinguin incidència a la via pública queden restringides a la temporalitat i a la discrecionalitat si es sobrepassen els estàndards d’ocupació de parcel·la. 4. Les autoritzacions d’ús sòl de titularitat privada d’ús públic i d’ús privat amb incidència a la via pública són incompatibles amb les autoritzacions d’ús de sòl en la via pública. En cas de simultaneïtat s’autoritzaran preferentment les d’espai privat. 5. En tots els casos es respectaran els arbres, escossells, mobiliari urbà i els seus accessos, les sortides d’emergència i els passos de vianants. A tal efecte, s’introdueix un Annex on es regulen diferents situacions i la seva interpretació. 6. El perímetre autoritzat i la seva zona d’influència hauran de mantenir-se en perfectes condicions d’higiene i netedat. 7. La definició d’espais i usos estarà sotmesa a les variacions que comporti qualsevol modificació de les vies i places. 8. En cas de col·locació de jardineres, aquestes hauran de col·locar-se de forma longitudinal i, s’hauran de situar a 0’70 metres de la línia de vorera. La col·locació mai suposarà una disminució de les distàncies de pas mínimes assenyalades als punts 1 i 2 anteriors. (c) En carrers amb voreres útils pels vianants de 10 metres o més d’amplada, en espais oberts com a ara places, en carrers de prioritat per a vianants i en altres ubicacions singulars, l’Ajuntament, prèvia sol·licitud detallada i raonada, fixarà els perímetres dins dels quals es permetrà la instal·lació de terrasses i altres instal·lacions, tenint en compte que les ocupacions no dificultin l’accés dels vehicles del cos de bombers i d’altres cossos i forces de seguretat. A tal 3 CVE-Núm. de registre: 022010031934 Dijous, 11 de novembre de 2010 efecte s’han reflectit a l’Annex una sèrie de situacions en carrers de prioritat per a vianants amb o sense circulació de cap tipus que ja donen resposta a l’exposat. (d) Els possibles conflictes sobre ocupacions, superfícies i d’altres, seran resolts per la Regidoria del Districte, amb audiència prèvia dels interessats. (e) No podrà ser ocupada més superfície de l’assenyalada en l’autorització que faculta, únicament, la instal·lació de, jardineres, taules, cadires i para-sols, que tindran caràcter de desmuntables. (f) En espais de titularitat privada d’ús públic i ús privat amb incidència a l’espai públic es podran situar a més tarimes de regularització i tancaments perimetrals tipus barana mitjançant elements transparents. (g) Excepcionalment, quan sigui manifesta la seva singularitat i interès comercial, els espais privats podran redactar projectes d’excepcional ocupació, sent els mateixos objecte d’una regulació específica i en els quals es podran determinar altres tipus d’ocupacions diferenciades per temporada d’hivern (1/10 a 31/5) i temporada d’estiu ( 1/6 a 30/9). Quart Ús i horaris. a) Els usos admesos en les terrasses seran els compresos per als establiments de restauració segons l’Ordenança Municipal de les Activitats i dels Establiments de Concurrència Pública de Barcelona, d'11 d’abril de 2003 i vigent des del 16 de gener de 2004. Només s’admetrà la instal·lació de terrasses als establiments de restauració classificats com a (2.3.1) (2.3.2.1) (2.3.2.2) (2.3.3.1) i (2.3.3.2) (2.3.4.1) (2.3.4.2) (2.3.4.3) de l’esmentada Ordenança d'11-04-2003. En les terrasses situades en espais d’ús públic no s’hi admetrà instal·lació elèctrica. En les terrasses no es podrà instal·lar cap tipus de font acústica (musical, ambiental, etc.), llevat de les zones que per les seves especials característiques d’emplaçament i d’entorn ho permetin sempre que no sigui zona residencial. En cap cas es permetrà cablejat per l'espai públic. b) El titular de l’autorització serà responsable d’advertir el públic assistent dels possibles incompliments dels seus deures cívics com ara la producció de sorolls, l’obstrucció de les sortides d’emergència i del trànsit de persones i vehicles i d’altres similars, hauran de disposar, en cas d’ésser necessari, d’una persona encarregada de vetllar perquè no es produeixin alteracions de l’ordre públic. c) L’hora d’utilització de les terrasses serà de les 8,00 hores del matí fins les 23.00 hores de la nit. 1. Aquest horari serà el mateix per a tots els dies de la setmana, i es podrà perllongar una hora els divendres, dissabtes i vigílies de festius. 2. En qualsevol cas es fixa una tolerància, que en cap cas serà superior a mitja hora per a la instal·lació i mitja hora per a la recollida i neteja de la zona ocupada de les terrasses. 3. Els horaris establerts es podran modificar en cas que es dictés una normativa específica. En tot cas, l’horari de tancament de la terrassa no sobrepassarà l’horari màxim de tancament de l’establiment principal establert pel Departament de Governació de la Generalitat de Catalunya. 4. L’horari establert podrà reduir-se per causes excepcionals, degudament justificades i també per molèsties greus i reiterades. d) Les taules i cadires de les terrasses sols ocuparan l’espai públic durant els límits de l’horari de l’autorització i s’hauran de retirar obligatòriament de l’espai públic un cop transcorregut aquest, a excepció dels elements pesats (jardineres) i fixes (para-sols) que podran romandre a l’espai públic recollits. Una vegada transcorregut el termini de vigència de l’autorització s’haurà de retirar tot el mobiliari, inclosos els para-sols, les jardineres i altres elements annexes. 4 CVE-Núm. de registre: 022010031934 Dijous, 11 de novembre de 2010 Cinquè Instal·lacions. a) Mòdul tipus El concepte mòdul tipus de terrassa el constitueix el conjunt d’una taula i quatre cadires. Als efectes de superfície i ocupació, s’assimila al concepte fiscal d’1’50 x 1’50=2’25 m2, per la qual cosa no es podran autoritzar més mòduls que els que resultin de dividir la superfície autoritzada per 2,25. En el cas de col·locar jardineres, la longitud d’aquestes serà la longitud de la terrassa. b) Tipus de terrassa: En cap cas s’admetran terrasses de muntatge tancat, entenent per això els tancaments verticals, inclosos els fets amb materials transparents, a excepció del dit, per les incloses a l’apartat tercer punt (f) i (g). c) Materials i mides: 1. La part superior de les jardineres estarà com a màxim a 50 centímetres del paviment de la vorera. Les jardineres se separaran entre elles, un mínim de 30 centímetres i tindran unes dimensions màximes de 200 centímetres de llargària, 40 centímetres d’amplària i 50 centímetres d’alçada. 2. Els para-sols hauran de ser de roba de lona o similar i de color cru (blanc, os o similar). Es prohibeix la utilització de lona plastificada o plàstic. 3. L’alçada dels para-sols estarà dins dels marges següents: - part baixa, mínim 2’10 metres i màxim de 2’20 metres. - part alta, màxim de 2’70 metres i mínim de 2’50 metres. - part volada, màxim 0’25 metres de la línia perimetral de la superfície autoritzada. - el material que forma el pla de la coberta podrà caure en vertical un màxim de 0’30 metres. Els suports dels para-sols quan aquests siguin fixos hauran de ser del tipus encastat amb baina enrasada a la vorera i amb tapa superior. En aquest segon cas, la llicència quedarà condicionada pel dipòsit d’un aval de reposició dels elements urbanístics afectats que es fixarà en cada cas. En les terrasses no anuals, fora del període d’utilització, s’haurà de mantenir la planícia de la vorera. 4. Les cadires i taules hauran de ser metàl·liques, d’alumini o acer inoxidable i proveïdes de tacs de goma per tal de minimitzar el soroll. 5. El model de les jardineres podrà ser fitxat per l’Ajuntament de Barcelona d’acord amb el corresponent catàleg d’elements urbans. 4. Sobre aquests elements de les terrasses (para-sols, taules i cadires) només s’admetrà el missatge publicitari corresponent a la denominació genèrica de l’establiment o local de què es tracti, i no s’acceptarà cap més tipus de publicitat. El missatge publicitari podrà imprimir-se directament sobre el teixit o adherir-s’hi mitjançant material sense gruix. El missatge podrà imprimir-se o adherir-se dues vegades per element de para-sol i una vegada per element de taula o cadira. La superfície de les lletres, signes o anagrames no podrà superar el 10% del material base. 5. Aquesta publicitat només es permetrà sobre terrasses en què, per la seva mida, forma, color i disposició, s’integrin en el seu entorn. 6. Tots els elements que pertanyin a una mateixa autorització i/o establiment han d’estar fets amb materials del mateix color, disseny i textura. En cap cas les terrasses no podran tenir unes característiques de disseny, material o cromàtiques que no s’advinguin amb la resta de terrasses del seu entorn i amb l’entorn arquitectònic. 5 CVE-Núm. de registre: 022010031934 Dijous, 11 de novembre de 2010 L’Ajuntament, podrà en passeigs i entorns concrets, demanar uniformitat de criteris en els materials i tipologies dels diferents elements de les terrasses (taules, cadires, para-sols i jardineres). Sisè Documentació i llicències. 1. La petició d’autorització d’ús d’un espai de sòl en la via pública mitjançant terrasses s’haurà de formular amb el model oficial corresponent (Sol·licitud de llicència d’ocupació de la via pública “VP”), amb la documentació adjunta següent: - Nom, cognoms, adreça i dades del document nacional d’identitat de l’interessat, quan es tracti de persones físiques i, quan el sol·licitant sigui una persona jurídica, dades del nombre d’identificació fiscal. - Quan el signant actuï per representació: nom, cognoms, adreça, dades del document nacional d’identitat i qualitat en què obra el signant. - Plànol d’emplaçament, a escala 1:500, amb indicació de la superfície que s’ha d’ocupar i nombre de mòduls tipus terrassa, constituïts per una taula i quatre cadires cada un d’ells, que s’han d’instal·lar. En el plànol s’haurà de senyalar el conjunt del mobiliari urbà que pogués existir en la zona d’influència de la terrassa (per duplicat). - S’haurà d’aportar plànol de planta i secció, a escala 1:50 o 1:20, del local, incorporant la terrassa i fixant l’aforament total d’ambdues activitats en compliment de l’article 39.7.a de l’Ordenança d’establiments de concurrència pública, a part de memòria descriptiva dels materials, textures, colors, tipus i models que s’empraran (per duplicat). - Fixació de la durada de l’ocupació. - Document de compromís de finalització del desmuntatge de la totalitat de la instal·lació i de reposició dels elements de mobiliari urbà afectats, en els tres dies següents al darrer dia del període autoritzat. - Constitució d’un aval de reposició d’elements urbanístics afectats. 2. En el cas de petició d’autorització d’ús d’un espai de sòl de titularitat privada, s’haurà de formular amb el model oficial corresponent a una activitat classificada per l’OMAIIA com a règim de llicència Annex III.1 i amb tramitació de llicència excepcional per part dels Serveis Tècnics, amb la documentació adjunta següent: - Autorització del titular o titulars de l’espai físic en el qual ha de desenvolupar-se l’activitat. - Plànol d’emplaçament, a escala 1:500, amb indicació de la superfície que s’ha d’ocupar i nombre de mòduls tipus terrassa, constituïts per una taula i quatre cadires cada un d’ells, que s’han d’instal·lar. En el plànol s’haurà d’assenyalar el conjunt del mobiliari urbà que pogués existir en la zona d’influència de la terrassa (per duplicat). - S’haurà d’aportar plànol de planta i secció, a escala 1:50 o 1:20, del local, incorporant la terrassa i fixant l’aforament total d’ambdues activitats en compliment de l’article 39.7.a de l’Ordenança d’Establiments de Concurrència Pública, a part de memòria descriptiva dels materials, textures, colors, tipus i models que s’empraran (per duplicat). - Fixació de la durada de l’ocupació. - Document de compromís de finalització del desmuntatge de la totalitat de la instal·lació i de reposició dels elements de mobiliari urbà afectats, en els tres dies següents al darrer dia del període autoritzat. 3. Per a les ocupacions de sòl en la via pública mitjançant terrasses que impliquin renovacions de les ja autoritzades segons la present regulació i que no incloguin cap modificació, la documentació seria la següent: - Petició formulada amb el model oficial corresponent (Sol·licitud de llicència d’ocupació de la via pública “VP”). - Nom, cognoms, adreça i dades del document nacional d’identitat de l’interessat, quan es tracti de persones físiques i, quan el sol·licitant sigui una persona jurídica, dades del número d’identificació fiscal. 6 CVE-Núm. de registre: 022010031934 Dijous, 11 de novembre de 2010 - Quan el signant actuï per representació: nom, cognoms, adreça i dades del document nacional d’identitat i qualitat en què obra el signant. - Document de compromís de finalització del desmuntatge de la totalitat de la instal·lació i de reposició dels elements de mobiliari urbà afectats, en els tres dies següents al darrer dia del període autoritzat. - Constitució d’un aval de reposició d’elements urbanístics afectats. 4. Les ocupacions de sòl de titularitat privada mitjançant terrasses que suposin renovacions de les ja autoritzades segons la present regulació i que no incloguin cap modificació, la documentació serà la següent: - Petició formulada amb el model oficial corresponent a una activitat classificada per l’OMAIIA com a règim de llicència Annex III.1 i amb tramitació de llicència excepcional per part dels Serveis Tècnics. - Renovació de l’autorització del titular o titulars de l’espai físic en el qual s’ha de desenvolupar l’activitat. - Document de compromís de finalització del desmuntatge de la totalitat de la instal·lació i de reposició dels elements de mobiliari urbà afectats, en els tres dies següents al darrer dia del període autoritzat. 5. En cas de canvi de titularitat de l’establiment, la documentació a aportar per a l’autorització de les terrasses serà la mateixa que per les renovacions. 6. En el cas de renovacions de llicències concedides amb anterioritat a l’entrada en vigor de la present regulació, caldrà aportar plànols i memòria descriptiva de l’ocupació de la terrassa. Setè Condicions generals de la llicència. 1. Condicions d’atorgament. L'ocupació de la via pública mitjançant terrassa no es podrà realitzar fins una vegada notificada la resolució corresponent dictada per l'òrgan competent. La llicència dóna al seu titular un dret d’ús a precari, revocable per raons d’interès públic. Només hi haurà dret d’indemnització en la revocació de les llicències motivades en la modificació de criteris d’apreciació o en motius d’interès públic, i dins els terminis concedits en la llicència. Les llicències s’atorguen pels terminis definits en aquest Pla, i un cop transcorregut el primer any s’entenen concedides a precari. No hi ha dret a indemnització per la revocació o modificació de les llicències a precari. Si s’escau, la indemnització es calcularà d’acord amb els criteris de la legislació d’expropiació forçosa, tenint en compte l’amortització de les instal·lacions. A aquests efectes, si les instal·lacions no són susceptibles de ser amortitzades en un període inferior es prendrà com a període d’amortització màxim la durada de la llicència. Les llicències s’entenen atorgades sense perjudici de tercers i sempre que la instal·lació i l’ús es facin d’acord amb els criteris d’actuació que s’assenyalen, així com amb les ordenances municipals i disposicions que siguin d’aplicació. 2. Les autoritzacions queden resoltes i sense efecte, d’acord amb el règim disciplinari i sancionador de l’apartat nou, quan el beneficiari incompleix les condicions imposades per causes que li siguin imputables, amb tramitació prèvia d’expedient amb audiència a l’interessat, de conformitat amb l’article 88 del Reglament d’obres, activitats i serveis dels ens locals, aprovat per Decret de la Generalitat 179/1995, de 13 de juny. Entre les causes d’incompliment es tindran en especial consideració a aquests efectes les següents: - Manca de conservació de la senyalització de la terrassa i mobiliari o d’higiene i netedat en la terrassa i la seva zona d’influència. - Ús indegut de la terrassa - Modificació de les circumstàncies en raó de les quals va ésser atorgada l’autorització. - Ocupació de més espai del legalment autoritzat. 7 CVE-Núm. de registre: 022010031934 Dijous, 11 de novembre de 2010 - En el cas de molèsties degudament comprovades per l’administració. 3. Els Serveis Tècnics del Districte notificaran al titular de l’autorització la necessitat de desmuntatge de les terrasses per causa de possibles esdeveniments degudament autoritzats. Vuitè El titular de l’autorització haurà d’exhibir en lloc visible la cèdula de la terrassa, o en el seu defecte, l’autorització de la terrassa i tindrà els plànols autoritzats a disposició en cas d’inspecció municipal. El titular de la llicència és responsable del compliment de les obligacions que estableixen les ordenances municipals i d’altres disposicions aplicables. Novè Règim disciplinari i sancionador. El Departament de Llicències i Inspecció del Districte i la Guàrdia Urbana, podran inspeccionar i fiscalitzar en qualsevol moment l'ús de l'espai autoritzat al titular de la llicència. El règim sancionador aplicable serà el regulat pel títol 4 de l'Ordenança dels usos del paisatge urbà de Barcelona i el títol 3 de l'Ordenança sobre l'ús de les vies i els espais públics de Barcelona. Desè Règim transitori. a) La present regulació serà d’aplicació a totes les noves sol·licituds d’autorització a partir de la seva entrada en vigor, l'endemà de la seva publicació al BOP. b) Les terrasses autoritzades amb anterioritat a l’aprovació d’aquest Pla, per objecte de renovació i transmissió, podran mantenir les superfícies i condicions d’emplaçament anteriorment autoritzades. ANNEX GRÀFIC 1.1 – 1.2. – 1.2.1 – 1.2.2 – 1.2.3 – 1.3 – 1.3.1 – 1.3.2 – 1.3.3 2.2 – 2.2.1 – 2.2.2 C.1 – C.1.2 – C.2 – C.2.1 – C.3 – C.3.1 Continua en la pàgina següent 8 CVE-Núm. de registre: 022010031934 Dijous, 11 de novembre de 2010 9 CVE-Núm. de registre: 022010031934 Dijous, 11 de novembre de 2010 10 CVE-Núm. de registre: 022010031934 Dijous, 11 de novembre de 2010 11 CVE-Núm. de registre: 022010031934 Dijous, 11 de novembre de 2010 12 CVE-Núm. de registre: 022010031934 Dijous, 11 de novembre de 2010 13 CVE-Núm. de registre: 022010031934 Dijous, 11 de novembre de 2010 14 CVE-Núm. de registre: 022010031934 Dijous, 11 de novembre de 2010 15 CVE-Núm. de registre: 022010031934 Dijous, 11 de novembre de 2010 16 CVE-Núm. de registre: 022010031934 Dijous, 11 de novembre de 2010 Barcelona, 5 d'octubre de 2010 El cap del Departament de Serveis Jurídics i Secretaria, Pedro Serra i Rodríguez https: //bop.diba.cat ● bop@ diba.cat ● DL: B-41698-2002 17 CVE-Núm. de registre: 022010031934