NÚM. 31 a 30-XI-2007a GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA 1855 DISPOSICIONS GENERALS Decrets de l’Alcaldia Decret. En ús de les facultats conferides a aquesta Segon. Adscriure la Direcció de Serveis de Pres- Alcaldia per l’article 21 de la Llei reguladora de les supostos a la Direcció de Finançament i Pressu- bases del règim local, i l’article 13 de la Carta Munici- postos. pal, disposo: Tercer. Adscriure la Direcció de Control de Gestió a Crear la Direcció Adjunta per Projectes Especials la Gerència de Finances. adscrita a la Gerència de Prevenció, Seguretat i Mo- Quart. Amortitzar la Direcció de Pressupostos ads- bilitat, amb un nivell de responsabilitat 2850E de l’ac- crita a la Gerència de Finances. tual Catàleg de Llocs de Treball. Les funcions d’a- Cinquè. Els canvis esmentats es duran a terme quest lloc de treball es recullen a l’annex. amb data d’efectes 1 de novembre de 2007. Barcelona, 26 d’octubre de 2007. L’alcalde, Jordi Barcelona, 6 de novembre de 2007. L’alcalde, Jordi Hereu i Boher. Hereu i Boher. (Ref. 4817) (Ref. 4819) Annex. Descripció de funcions de la Direcció Adjunta Annex per Projectes Especials Descripció de funcions del òrgans inclosos al decret Direcció Adjunta per Projectes Especials Direcció de Finançament i Pressupostos Òrgan d’adscripció del lloc: Gerència de Prevenció, Seguretat i Mobilitat. Òrgan superior immediat: Gerència de Finances. Nivell associat: 2850E. Finalitat: Finalitat: Execució i coordinació de la gestió financera de Impulsar els projectes transversals que li siguin en- l’Ajuntament, organismes públics i societats munici- comanats per la Gerència de Prevenció, Seguretat i pals. Mobilitat. Funcions: Funcions principals: – Gestió del deute municipal. – Promoció, organització i impuls de les accions ne- – Gestió del risc del deute municipal, de conformitat cessàries per a la execució dels projectes que se amb les directrius establertes en les bases li assignin. d’execució del pressupost municipal. – Direcció dels treballs relacionats amb els projec- – Coordinació de la gestió financera dels organismes tes, així com dels grups de treball que siguin de- públics –organismes autònoms, empreses públi- signats a tal efecte. ques empresarials, consorcis i fundacions– i de les – Coordinació les implantacions dels pilots en pro- societats municipals, d’acord amb el perímetre de ves, que requereixin els projectes. consolidació establert en la llei d’estabilitat pres- – Proposició dels recursos que requerirà l’execució supostària dels projectes: canvis normatius, recursos econò- – Preparació anual del pla financer consolidat a cinc mics i humans i sistemes d’informació. anys. – Seguiment de la implantació dels projectes. – Negociació amb les entitats financeres i inversores nacionals i estrangeres dels convenis de tresoreria, de finançament, de cobertures de risc financer i de * * * serveis bancaris. Anàlisi de les propostes i as- sessorament sobre els seus avantatges i incon- venients. Decret. En ús de les facultats conferides a aquesta – Gestió administrativa dels crèdits, emprèstits i Alcaldia per l’article 21 de la Llei reguladora de les emissions de deute públic. Preparació de la do- bases del règim local, i l’article 13 de la Carta Munici- cumentació per a la seva formalització. pal, disposo: – Preparació de la informació financera per als mer- Primer. Modificar la denominació de la Direcció de cats financers, pel Ministeri d’Economia i Hisenda, Finançament per la de Direcció de Finançament i o l’autoritat que autoritzi les emissions públiques Pressupostos. de deute o l’endeutament en els mercats in- 1 a856 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA aa NÚM. 31 a 30-XI-2007 ternacionals, i per les autoritats que tutelen l’en- – Millora de la metodologia pressupostària de forma deutament municipal i el compliment de la llei coordinada amb el desenvolupament dels sis- d’estabilitat pressupostària. temes d’informació. – Elaboració dels pressupostos de tresoreria, segui- – Preparació i tramitació de les modificacions pres- ment de la seva execució i coordinació del pla de supostàries. pagaments. – Tramitació i comptabilització dels expedients de – Gestió dels crèdits i dels excedents de tresoreria modificació, ampliació, generació de crèdit i els de mitjançant inversions que reuneixin les condicions reconeixement de crèdit per a l’aprovació de de liquidesa i seguretat. l’òrgan competent. – Preparació de la informació dels moviments de – Lliurament i traspàs d’actius municipals gestionats fons bancaris i la seva formalització. pels OOPP i Empreses. – Conciliació dels comptes centralitzats de l’Ajun- – Procediment de la dotació i comptabilització pres- tament amb els comptes bancaris. supostària dels projectes d’inversió a executar per – Comptabilitat del llibre de caixa. encàrrec de l’Ajuntament als diferents OOPP i – Coordinació de les tresoreries de l’Ajuntament de Empreses. Barcelona, dels organismes públics i les societats – Recepció i comptabilització dels lliuraments d’ac- municipals, amb la finalitat de reduir els saldos tius per donar coherència comptable a les trans- ociosos de caixa. ferències de capital a favor de les esmentades en- – Coordinar les revisions de la qualificació creditícia titats. del deute municipal. – Elaboració d’estudis fiscals de Barcelona i la seva – Supervisar el control de gestió. àrea Metropolitana. Direcció de Serveis de Pressupostos Direcció de Control de Gestió Òrgan superior immediat: Direcció de Finança- Òrgan superior immediat: Gerència de Finances. ment. Finalitat: Funcions: La comprovació periòdica del grau de compliment – Elaboració i tramitació del Pressupost Municipal dels objectius i anàlisi dels indicadors de serveis. per a la seva aprovació d’acord amb el programa financer i les prioritats establertes al PAM. Funcions: – Preparació de la informació necessària per a faci- – Anàlisi dels quadres de comandament de la litar l’anàlisi i avaluació de l’assignació de recur- gerència municipal, de les Gerències Municipals i sos (corrents i d’inversió) a distribuir en les dife- dels districtes. rents gerències i districtes. – Elaboració d’informació periòdica de control de ges- – Preparació i subministrament de la informació ne- tió, basada en els quadres de comandament, inci- cessària i indispensable per a que des dels di- dències i reclamacions (IRIS) i altres indicadors. ferents sectors i districtes puguin formar el seu – Suport als districtes i Gerències Municipals en pressupost. l’anàlisi dels quadres de comandament. – Confecció del Pressupost municipal i assistència a – Propostes de millora dels quadres de comanda- la Gerència municipal i a la Presidència de la ment. Comissió de Presidència, Hisenda i Coordinació – Coordinació del procés de definició d’objectius en Territorial per a la presentació del Pressupost als els quadres de comandament. diferents òrgans de Govern. – Propostes de millora dels serveis. – Preparació de la proposta de resolució de les – Elaboració de la Memòria justificativa del cost i el al·legacions que es puguin presentar al Pressu- rendiment dels serveis que acompanya al Compte post dins del termini d’exposició al públic. General de l’Ajuntament de Barcelona. NÚM. 31 a 30-XI-2007a GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA 1857 Organigrama de la Gerència de Finances 30 Organismes adscrits Gerència de Finances Institut Municipal d’Hisenda 30 Direcció d’Empreses, Consorcis i Fundacions 28 28 28 28 28 28 28 28 Direcció de Direcció de Direcció de Direcció de Direcció de Finançament i Serveis de Serveis Serveis de Direcció de Direcció Secretaria Serveis de Consorcis i Comptabilitat d’Inversions Executiva Control Econòmic Pressupostos Control de Gestió d’Empreses Fundacions Financer 28 28 Direcció de Direcció de Serveis de Serveis Pressupost d’Administració Dependència Orgànica Dependència Funcional * * * Decret. En ús de les facultats atribuïdes per l’article Llei 3/1998, de 27 de febrer, d’intervenció integral de 13 de la Carta Municipal de Barcelona i l’article 22 del l’Administració ambiental. Reglament orgànic municipal, disposo: e) Informe preceptiu en les autoritzacions d’usos Primer. Delegar en el gerent d’Urbanisme i Infra- del sòl i d’obres, de caràcter provisional, sol·licitades estructures les següents atribucions: a l’empara dels articles 53 i 54 de la Llei d’urbanisme. f) Atorgament, denegació o altres situacions admi- 1. En matèria d’urbanisme i activitats: nistratives de llicències previstes en la Llei 10/1990, a) Atorgament, denegació o altres situacions admi- de 15 de juny, d’espectacles, activitats recreatives i nistratives de llicències urbanístiques de parcel·lació i establiments públics i l’Ordenança municipal d’activi- de constitució d’un règim de propietat horitzontal i tats i d’establiments de concurrència pública, corres- altres supòsits prevists a l’article 179.2.a) i r) del Text ponents a matèries no descentralitzades. refós de la Llei d’urbanisme, aprovat pel Decret Le- g) Atorgament, denegació o altres situacions ad- gislatiu 1/2005, de 26 de juliol. ministratives de llicències i autoritzacions relatives a b) Atorgament de llicències i autoritzacions, dene- instal·lacions de radiocomunicació, centrals i centres gació o altres situacions administratives previstes en nodals de telecomunicacions. la Llei 3/1998, de 27 de febrer, d’intervenció integral h) Adopció de mesures de protecció de la legalitat i de l’Administració ambiental i l’Ordenança municipal imposició de sancions per les infraccions en matèria d’activitats i d’intervenció integral de l’Administració d’instal·lacions de radiocomunicació, centrals i cen- ambiental de Barcelona (OMAIA) corresponents a tres nodals de telecomunicacions. matèries no descentralitzades en els Districtes. i) Cancel·lació, retorn i execució, quan s’escaigui, c) Resolució de les sol·licituds de certificacions de dels dipòsits i garanties constituïdes pels adjudi- compatibilitat urbanística prevista a la Llei 3/98, de 27 cataris de parcel·les declarades sobreres de la via pú- de febrer, d’intervenció integral de l’Administració am- blica. biental, en el seu Reglament i en l’Ordenança munici- j) Cancel·lació, retorn i execució dels dipòsits i pal d’activitats i d’intervenció integral de l’Adminis- garanties constituïdes per a garantir les obres d’ur- tració ambiental de Barcelona (OMAIA). banització en els expedients corresponents a matè- d) Emissió de l’informe previ i vinculant en les ries no descentralitzades. matèries relatives a les activitats sotmeses al règim k) Atorgament de les llicències, controls i revisions d’autorització ambiental previst a l’article 13.1 c) de la per a l’adaptació dels locals existents on s’exerceix la