5 a20 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA aa NÚM. 5 a 10-II-2008 – Que el consorci estigui finançat majoritàriament prestades i k) comissions de qualsevol tipus i altres per l’Ajuntament de Barcelona o els seus ens despeses. En qualsevol moment la Direcció de Fi- depenents. nançament i Pressupostos podrà sol·licitar qualsevol – En cas d’igualtat amb altres ens consorciats quant altra informació necessària que permeti complimentar a la participació, l’aportació financera i els drets la documentació a presentar per l’Ajuntament de Bar- socials, s’atendrà a l’àmbit territorial on es des- celona a les autoritats competents en matèria de tute- envolupi l’actuació objecte del consorci. la financera, d’acord amb les disposicions establertes e) Les institucions sense ànim de lucre que estiguin en la legislació vigent. controlades o finançades majoritàriament per l’Ajun- La Direcció de Finançament i Pressupostos de tament de Barcelona o algun dels seus ens de- l’Ajuntament de Barcelona serà l’encarregada de pre- penents. En cas d’igualtat de participació, d’apor- sentar davant de les autoritats competents en matèria tació financera i de drets socials, s’atendrà a de tutela financera la informació que estableix la l’àmbit territorial on es desenvolupi l’actuació legislació vigent relativa a les operacions de finan- objecte de l’institució. çament regulades en el present Decret. f) Qualsevol altre ens no inclòs en els apartats an- teriors que es classifiqui com agent del sector Disposició derogatòria públic local de l’Ajuntament de Barcelona per les Es deixa sense efecte la Instrucció de l’Alcaldia de institucions amb competència en matèria de comp- 2 d’octubre de 1996 relativa al règim de tramitació per tabilitat nacional (Instituto Nacional de Estadística i a l’aprovació de les operacions de crèdit per part dels Intervención General de la Administración del Es- organismes i entitats depenents de l’Ajuntament, així tado). com el Decret de l’Alcaldia de 19 de juny de 2003 so- bre disposicions per donar compliment a les dis- 2. Àmbit objectiu posicions de la Llei d’estabilitat pressupostària. Les operacions subjectes als procediments previs- Barcelona, 24 de gener de 2008. L’alcalde, Jordi tos en aquest Decret són les operacions de préstec, Hereu i Boher. crèdit i emissions de deute públic en totes les seves (Ref. 230) modalitats, els avals i garanties prestats en qualsevol classe de crèdit, les operacions d’arrendament fi- nancer, així com qualsevol altra que afecti a la posició * * * financera futura de l’entitat. Estan subjectes tant les operacions a curt termini com les operacions a llarg termini. Decret. En ús de les facultats conferides a aquesta 3. Règim de tramitació dels expedients per a l’apro- Alcaldia per l’article 21 de la Llei Reguladora de les vació de les operacions incloses a l’article 2 Bases del Règim Local, i l’article 13 de la Carta Muni- La concertació de qualsevol de les operacions cipal, disposo: financeres, tant a curt com a llarg termini, incloses a Primer. Modificar la denominació de la Gerència de l’article 2 requerirà, quan sigui preceptiu per la le- Recursos Humans per la de Gerència de Recursos gislació vigent, l’aprovació de l’alcalde o del Plenari Humans i Organització i adscriure-li els òrgans amb del Consell Municipal, i, en el cas que no estigui les denominacions i funcions que es detallen a l’in- previst per la legislació vigent, l’aprovació de la forme i als annexos. Comissió de Govern. Segon. Crear la Direcció de Serveis de Desenvolu- Els expedients d’aprovació de les operacions fi- pament i Atenció al Personal, adscrita a la Gerència nanceres hauran de tramitar-se des de la Direcció de de Recursos Humans i Organització, amb un nivell Finançament i Pressupostos hauran de constar d’una equivalent 2850E del vigent Catàleg de llocs de tre- memòria signada per la gerència de l’entitat respecti- ball, i adscriure-li les funcions i departaments que es va, un informe emès per la Intervenció de l’ens en els detallen als annexos. casos en que sigui preceptiu, i un informe favorable Tercer. Crear la Direcció Executiva del Projecte de emès per la Direcció de Finançament i Pressupostos. Sistema d’Informació, adscrita a la Gerència de Re- cursos Humans i Organització, amb un nivell equi- 4. Tramesa mensual de la informació relativa a les valent 2850E del vigent Catàleg de llocs de treball, operacions incloses a l’article 2 amb les funcions que es detallen als annexos i En el termini dels cinc primers dies de cada mes, adscriure-li provisionalment, el Departament de Ges- totes les entitats a què fa referència l’article 1 hauran tió Administrativa i el Departament de Gestió de Re- de trametre a la Direcció de Finançament i Pres- cursos Humans, i les funcions requerides per a la supostos la informació relativa a la situació de les seva direcció. operacions financeres subjectes a aquest decret en el Quart. Crear el Departament de Comunicació Inter- darrer dia del mes anterior. Com mínim s’haurà na, adscrit de la Direcció de Serveis de Desenvolupa- d’aportar la següent informació: a) tipus d’operació, b) ment i Atenció al Personal, amb un nivell equivalent import nominal, c) saldo viu a la data de tancament 2616X del vigent Catàleg de llocs de treball, amb les del mes anterior, d) entitat o entitats prestadores, e) funcions que es detallen als annexos. destí dels recursos, f) data del contracte i data d’en- Cinquè. Adscriure provisionalment el Departament trada en vigor de l’operació, en cas de ser diferent, g) de Gestió Econòmica, i les funcions requerides per a data de venciment, h) termini de reembors amb la seva direcció, a la Direcció d’Organització i Plani- indicació dels períodes de carència, en cas d’haver- ficació. n’hi, i) tipus d’interès amb indicació de l’índex de Sisè. Amortitzar el Departament d’Auditoria Ope- referència en cas de ser tipus variable, j) garanties rativa i el Departament de Normativa Organitzativa i NÚM. 5 a 10-II-2008a GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA 521 considerar a les seves responsables com a llocs Direcció de Serveis de Desenvolupament i Aten- singularitzats de Director de Projecte d’Organització, ció al Personal amb un nivell equivalent 2619X del vigent Catàleg de llocs de treball i les funcions que es detallen als annexos. Òrgan superior immediat: Gerència de Recursos Setè. Amortitzar la Direcció de Recursos Humans i Humans i Organització. Organització, la Direcció de Serveis d’Administració Nivell associat: 28. de Personal i la Direcció de Serveis de Planificació i Desenvolupament de Recursos Humans. Finalitat: Barcelona, 28 de gener de 2008. L’alcalde, Jordi Disseny, direcció i coordinació dels serveis d’aten- Hereu i Boher. ció directa al personal en l’àmbit de recursos humans. (Ref. 281) Direcció, coordinació i impuls dels programes de desenvolupament i comunicació interna de recursos humans. ANNEX 1: DESCRIPCIÓ DE FUNCIONS DE LA Funcions principals: GERÈNCIA DE RECURSOS HUMANS I ORGANIT- – Dirigir els serveis d’atenció directa al personal mu- ZACIÓ nicipal; l’Oficina d’Atenció al Personal. Dissenyar els criteris d’atenció al personal i establir el siste- ma de coordinació dels diferents punts amb què es prestarà aquesta atenció. Gerència de Recursos Humans i Organització – Dirigir els programes de desenvolupament i for- mació de l’Ajuntament. – Dissenyar i dirigir el Pla de Comunicació Interna Òrgan superior immediat: Gerència Municipal. de l’Ajuntament. Nivell associat: 30. – Coordinar l’actuació dels òrgans que tenen al seu càrrec els diversos programes sectorials de for- Finalitat: mació del personal municipal. Definició i direcció del desenvolupament de les – Impulsar les relacions amb organismes i insti- polítiques corporatives de recursos humans de l’Ajun- tucions externes per tal d’afavorir els mecanismes tament, i el disseny de les estructures organitzatives de col·laboració en matèria de formació i pro- que configuren el conjunt de l’organització municipal. moció: Escola d’Administració Pública de Cata- lunya, Universitats, Escoles de Formació, etc. Funcions principals: – Establir el sistema de coordinació dels diferents – Determinar les polítiques de gestió de recursos departaments de Recursos Humans de les ge- humans i les estructures organitzatives més ade- rències, districtes i organismes públics, per tal quades per a la consecució dels objectius pro- d'assegurar la seva coherència amb la planificació posats i impulsar els canvis i millores necessàries. en matèria de desenvolupament. – Exercir la direcció superior de tots els assumptes – Qualsevol altre de naturalesa anàloga que li sigui relacionats amb la gestió dels recursos humans. encomanada. – Participar i impulsar els dissenys i les estratègies de canvi de cada una de les parts de l’organització per garantir la correcta adequació dels recursos humans a la consecució dels resultats plantejats. Departament de Desenvolupament – Dirigir les polítiques de disseny i implantació de les estructures organitzatives i el seu dimensio- nament. Òrgan superior immediat: Direcció de Serveis de – Dur a terme la direcció funcional dels diferents Desenvolupament i Atenció al Personal. departaments de Recursos Humans de la Ge- Nivell associat: 26. rència, Districtes i Organismes públics, per tal d’assegurar la coherència global de l’Ajuntament Finalitat: alhora que l’especificitat de cadascun dels orga- Elaboració, desenvolupament i execució dels dife- nismes. rents programes de desenvolupament i comunicació – Garantir l’adequació de les actuacions en l’àmbit de recursos humans. dels recursos humans al marc normatiu vigent. – Dirigir les polítiques de relacions laborals i dels Funcions principals: serveis de prevenció de riscos i salut laborals. – Gestionar el diagnòstic de necessitats formatives. – Representar a l’Ajuntament de Barcelona en ma- – Proposta, desenvolupament, control i avaluació tèria de recursos humans davant dels diferents del pla de formació per al personal municipal. organismes i fòrums i impulsar-hi els canvis i mi- – Decidir i gestionar els sistemes i processos, im- llores necessàries en el marc de l’administració lo- pulsant els canvis i millores necessàries per a la cal. realització dels plans del Departament. – Representació a la Gerència Municipal, per dele- – Donar suport amb mitjans propis o externs, als gació d’aquesta, en les actuacions pròpies de les sectors, districtes i organismes públics en matèria seves competències. de formació. 5 a22 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA aa NÚM. 5 a 10-II-2008 Departament de Comunicació Interna – Dissenyar i impulsar les polítiques que s’hagin de dur a terme en matèria de salut laboral i prevenció Òrgan superior immediat: Direcció de Serveis de de riscos laborals i supervisar i coordinar la seva Desenvolupament i Atenció al Personal. execució. Nivell associat: 26. – Coordinar i supervisar les gestions necessàries per al manteniment del registre de personal tant Finalitat: documental com informàtic. Elaboració, desenvolupament i execució dels dife- – Coordinar i supervisar l’administració del personal rents programes de comunicació de recursos hu- de l’Ajuntament d’acord amb la normativa vigent. mans. – Controlar i supervisar la gestió del temps del per- sonal de l’Ajuntament i proposar i impulsar me- Funcions principals: sures i criteris per a l’aplicació de la normativa – Dissenyar i gestionar el pla de comunicació inter- corresponent. na en coordinació amb la Direcció de Comu- – Assessorar les diferents unitats de l’Ajuntament nicació Corporativa i Qualitat. en matèria de recursos humans i relacions labo- – Establir el sistema de coordinació amb els dife- rals. rents departaments de les gerències, districtes i – Definir i unificar els criteris d’actuació en matèria organismes públics, per impulsar i dinamitzar el de gestió del personal adscrit a les diferents pla de comunicació interna. unitats, garantir la seva adequació a la normativa vigent, i coordinar, supervisar i dirigir la seva implantació. Direcció de Serveis de Gestió i Relacions Labo- – Qualsevol altre de naturalesa anàloga que li sigui rals encomanada. Òrgan superior immediat: Gerència de Recursos Humans i Organització. Nivell associat: 28. Departament de Selecció i Promoció de Recursos Humans Finalitat: Direcció dels processos de selecció, gestió admi- Òrgan superior immediat: Direcció de Serveis de nistrativa i econòmica del personal. Disseny i coor- Gestió i Relacions Laborals. dinació de la política de relacions laborals i la ne- Nivell associat: 26. gociació col·lectiva. Finalitat: Funcions principals: Gestionar els processos de selecció i promoció de – Planificar i supervisar els processos de provisió Recursos Humans. de llocs de treball i de selecció de personal con- vocats per l’Ajuntament. Funcions principals: – Preparar i supervisar la tramitació de les ofertes – Gestionar els processos de selecció en ofertes públiques d’ocupació. públiques d’ocupació, promocions internes i pro- – Establir i coordinar els procediments i supervisar mocions professionals (concursos i lliures desig- les gestions necessàries per a la incorporació, la nacions). mobilitat, la carrera professional i el cessament de – Gestionar els processos de selecció en relació a la relació del personal de l’Ajuntament. les borses de treball per a la cobertura de llocs de – Impulsar i supervisar les actuacions adreçades a treball temporal. la promoció interna, l’avaluació de l’acompliment, – Donar suport i assessorament al Departament de la carrera professional i d’altres àrees d’actuació Gestió de Recursos Humans en matèria de perfils de millora de recursos humans. professionals, capacitats, etc. – Supervisar la gestió de nòmines i garantir que el – Donar suport als districtes, sectors i organismes règimen retributiu i les nòmines del personal públics en matèria de selecció i promoció de Re- s’ajustin a la legalitat vigent. cursos Humans. – Controlar i supervisar l’elaboració i pagament de – Decidir i gestionar els sistemes i processos, im- la nòmina i fer-ne el seguiment pressupostari. pulsant els canvis i millores necessàries per a la – Supervisar els procediments de la seguretat social realització dels plans del departament. i d’altres règims de previsió social que són d’aplicació al personal de l’Ajuntament. – Dissenyar, dirigir i coordinar la política de rela- Departament de Prevenció de Riscos Laborals cions laborals de l’Ajuntament, dirigir les nego- ciacions i participar en la resolució dels conflictes Òrgan superior immediat: Direcció de Serveis de que es puguin produir amb el personal de l’Ajun- Gestió i Relacions Laborals. tament. Nivell associat: 26. – Coordinar els diferents processos d’eleccions sin- dicals. Finalitat: – Mantenir les relacions ordinàries i representar Dur a terme les activitats preventives a fi de garan- l’Ajuntament en els òrgans de relacions laborals i tir l’adequada protecció de la seguretat i la salut del seguretat i salut laboral. treballadors. NÚM. 5 a 10-II-2008a GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA 523 Funcions principals: Funcions principals: – Prevenció de riscos: determinació d’objectius i – Confecció i tramitació de les nòmines de paga- procediments en matèria preventiva. ment de les retribucions del personal. – Determinació de mesures preventives. – Elaboració del Capítol I del Pressupost. – Salut laboral. – Administració del Capítol I del Pressupost de la – Relacions amb la representació sindical en la Gerència. negociació de convenis i pactes laborals en ma- – Relació amb la Seguretat Social. tèria de salut laboral i prevenció de riscos. – Pla de Pensions. – Decidir i gestionar els sistemes i processos, im- – Decidir i gestionar els sistemes i processos, im- pulsant els canvis i millores necessàries per a la pulsant els canvis i millores necessàries per a la realització dels plans del Departament. realització dels plans del Departament. – Donar suport a les gerències, districtes i orga- – Donar suport a sectors, Districtes i organismes nismes públics, en matèria de prevenció de riscos públics en matèria econòmica del personal. laborals. Direcció Executiva del Projecte de Sistema d’In- Direcció d’Organització i Planificació formació Òrgan superior immediat: Gerència de Recursos Òrgan superior immediat: Gerència de Recursos Humans i Organització. Humans i Organització. Nivell associat: 30. Nivell associat: 28. Finalitat: Finalitat: Disseny i proposició de l’estructura orgànica muni- Impulsar la implantació del projecte d’unificació cipal i del seu dimensionament. Planificació de les dels sistemes d’informació de recursos humans. necessitats organitzatives de recursos humans. Funcions principals: Funcions principals: – Dirigir els diferents grups de treball interns i ex- – Dissenyar, revisar i proposar l’estructura orgànica terns implicats la definició i execució del projecte. municipal, per respondre a les competències i – Gestionar les incidències derivades de l’execució projectes estratègics de l’Ajuntament. de les diferents fases del projecte. – Impulsar les propostes de modificació de l’orga- – Elaborar informes i indicadors de seguiment. nigrama municipal, amb la seva divisió de fun- – Liderar la gestió del canvi que implica el projecte. cions i competències i tipologia d’òrgans. – Qualsevol altre de naturalesa anàloga que li sigui – Auditar l’estructura orgànica, per garantir un ade- encomanada. quat dimensionament i assignació de recursos i perfils. Auditoria operativa. Impulsar plans de Departament de Gestió Administrativa auditoria periòdica i sistemàtica. – Gestionar l’estructura de llocs de treball municipal, Òrgan superior immediat: Direcció Executiva del mitjançant la seva descripció, valoració i classi- Projecte de Sistema d’Informació. ficació. Nivell associat: 26. – Assessorar i assistir a les gerències municipals en Finalitat: el disseny i impacte dels canvis organitzatius, Tramitació, supervisió, coordinació i seguiment de derivats de l’aparició o canvi de nous serveis i les situacions administratives del personal. funcions. – Mantenir les competències transferides als dis- Funcions principals: trictes d’acord amb les delegacions d’Alcaldia i – Registre i arxiu de personal. altres òrgans. – Tramitació de nomenaments. – Gestionar i mantenir el Cartipàs Municipal, man- – Administració de classes passives. tenint i actualitzant la intranet municipal i altres – Reingressos de personal. elements de consulta. – Tramitació de les situacions administratives del – Planificar les necessitats globals de recursos hu- personal funcionari i del personal en règim de mans de la vessant pressupostària, organitzativa i contracte laboral. de dimensionament. – Reconeixement d’antiguitat. – Qualsevol altre de naturalesa anàloga que li sigui – Control de presència. encomanada. – Decidir i gestionar els sistemes i processos, im- pulsant els canvis i millores necessàries per a la realització dels plans del Departament. Departament de Gestió Econòmica – Donar suport a sectors, districtes i organismes públics en matèria d’administració del personal. Òrgan superior immediat: Direcció d’Organització i Planificació. Nivell associat: 26. Departament de Gestió de Recursos Humans Finalitat: Òrgan superior immediat: Direcció Executiva del Administració del Capítol 1 del pressupost, i con- Projecte de Sistema d’Informació. fecció de la nòmina. Nivell associat: 26. 5 a24 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA aa NÚM. 5 a 10-II-2008 Finalitat: – Tramitació dels expedients disciplinaris incoats al Gestionar la plantilla municipal aplicant les estra- personal funcionari i laboral per faltes greus i tègies i directrius de la direcció. molts greus de l’Ajuntament. – Tramitació dels expedients de compatibilitats del Funcions principals: personal de l’Ajuntament. – Gestionar, controlar i mantenir actualitzades les – Tramitació d’expedients d’execució de sentències plantilles municipals. en matèria de personal. – Distribuir i gestionar la mobilitat d’efectius (rein- – Tramitació dels expedients de resolució de recur- gressos; trasllats; permutes; redistribució, etc.) sos administratius interposats contra actes i reso- – Gestionar les borses de treball per la cobertura de lucions administratives en matèria de personal. llocs de treball temporals. – Representació i defensa de l’Ajuntament de Bar- – Decidir i gestionar els sistemes i processos, im- celona i els seus organismes públics davant dels pulsant els canvis i millores necessàries per a la jutjats del social i organismes competents en realització dels plans del Departament. matèria laboral i seguretat social (Departament de – Donar suport a les Gerències, als Districtes i als Treball de la Generalitat, TGSS, INSS i Inspecció organismes públics en matèria de gestió dels re- de Treball). cursos humans. – Seguiment dels recursos contenciosos administra- tius en matèria de personal. – Proposar i elaborar criteris per a l’aplicació ho- Gabinet Tècnic de Projectes mogènia de la normativa en matèria de personal. – Emissió d’informes jurídics i dictàmens en matèria Òrgan superior immediat: Gerència de Recursos de personal. Humans i Organització. – Qualsevol altre de naturalesa anàloga que li sigui Nivell associat: 26. encomanada. Finalitat: Suport a la Gerència en el seguiment dels projectes estratègics i en l’elaboració d’informació de gestió i ANNEX 2: DESCRIPCIÓ DE FUNCIONS DEL LLOC prospectiva. DE TREBALL DE DIRECTOR DE PROJECTE D’OR- GANITZACIÓ Funcions principals: – Realitzar el seguiment de l’execució dels projectes estratègics de la Gerència. Director de Projecte d’Organització – Preparar estudis de prospectiva i comparació amb les millors pràctiques en matèria de recursos Codi Lloc de Treball: 2619X. humans. – Planificar i gestionar els actuals sistemes d’infor- Finalitat: mació de la Gerència. Definició, direcció i impuls de projectes organit- – Elaborar informes, memòries i indicadors de la zatius. Gerència. – Projectes de millora. Funcions principals: – Obtenir i elaborar informació sobre els recursos – Definició, direcció i impuls de projectes amb els humans per a l’organització municipal. diferents departaments municipals, dins de l’àmbit – Qualsevol altre de naturalesa anàloga que li sigui de la Direcció i/o Gerència a la que pertanyen. encomanada. – Direcció dels equips de treball que es determinin per a cada projecte, tant amb personal propi com amb equips externs. Gabinet Tècnic Jurídic – Coordinació i seguiment de projectes executats per proveïdors externs o interns. Òrgan superior immediat: Gerència de Recursos – Interlocució amb les gerències i direccions recep- Humans i Organització. tores dels projectes que es desenvolupin, si així Nivell associat: 26. ho considera oportú la Direcció i/o Gerència a la que pertanyen. Finalitat: – Anàlisi de requeriments i assessorament. Assessorament i suport tècnic jurídic en matèria de – Control de gestió, planificació, contractació, repor- personal a la Gerència i a tota l’organització munici- ting i seguiment dels projectes. Gestió de riscos i pal. avaluació de resultats. – Estudis de viabilitat, definició i implantació de cri- Funcions principals: teris que garanteixin la coherència, robustesa i sos- – Assessorament i suport tècnic jurídic a la Ge- tenibilitat tecnològica i funcional dels processos rència, a òrgans descentralitzats i organismes pú- municipals. blics de l’Ajuntament en matèria de personal. – Realització dels projectes que li siguin encomanats. NÚM. 5 a 10-II-2008a GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA 525 ANNEX 3: ORGANIGRAMA Organigrama de Recursos Humans i Organització 30 Gerència de Recursos Humans i Organització Òrgans de Suport 28 28 30 28 26 Direcció de Serveis de Direcció de Serveis de Direcció Executiva del Desenvolupament i Gestió i Relacions Direcció d’Organització i Projecte de Sistema Atenció al Personal Laborals Planificació d’Informació Gabinet Tècnic de Projectes 26 26 26 26 26 26 26 26 Departament de Departament de Departament de Departament de Comunicació Prevenció de Selecció i Promoció Departament de Departament de Departament de Desenvolupament de Recursos Gestió Econòmica Gestió de Recursos Gestió Gabinet Tècnic Interna Riscos Laborals Humans Humans Administrativa Jurídic Adscripció provisional