964 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA NÚM. 6 10-2-2013   DISPOSICIONS GENERALS Decrets de l’alcaldia Decret. Atès que l’ús del vehicle elèctric és un instrument idoni per disminuir l’impacte ambiental en l’àmbit de la mobilitat i alhora contribuir a la necessitat d’estalvi energètic, es va crear la Taula Municipal de coordinació del Vehicle Elèctric i el comitè de direcció del Projecte del vehicle elèctric amb la finalitat de definir una sèrie de polítiques públiques per promoure el seu ús i crear noves oportunitats de negoci i llocs de treball, això com el impuls de diferents estratègies en l’àmbit ambiental i de mobilitat a la ciutat. Atès que es vol concentrar en un sòl òrgan la definició de les línies estratègiques municipals per fomentar l’ús del vehicle elèctric, la seva implantació i seguiment, es considera necessari unificar en un sòl òrgan aquestes funcions. Per tot això fent ús de les atribucions que em confereix l’article 13 de la Carta municipal de Barcelona, disposo: Primer. Crear la Taula Municipal de Coordinació del Programa d’acció per a la implementació del Vehicle Elèctric a Barcelona, com a instancia responsable de la direcció i coordinació de les polítiques municipals que es duguin a terme en l’àmbit del vehicle elèctric. Segon. Fixar com a funcions de la Taula Municipal de Coordinació del Programa d’acció per a la implementació del Vehicle Elèctric a Barcelona les següents: 1. Definició de les línies estratègiques municipals per potenciar la mobilitat en vehicle elèctric com a eina de desenvolupament econòmic i tecnològic que aposta pel compromís mediambiental. 2. Direcció i coordinació de les actuacions de les diferents regidories, en l’àmbit de les respectives competències, per a l’impuls de les actuacions municipals en tots aquells aspectes relacionats amb el vehicle elèctric. 3. Promoure, avaluar i incorporar vehicles elèctrics a les flotes públiques de la ciutat on sigui possible. Impulsar, promoure i facilitar la implementació del vehicle elèctric en flotes privades que operin a la ciutat. 4. Control i seguiment de l’estat d’implantació de la infraestructura associada al vehicle elèctric: punts de recàrrega i centre de control. a. Establiment de les condicions temporals preferents d’utilització de l’espai públic per als vehicles elèctrics amb l’objectiu de promocionar-los, sense perjudici de les competències decisòries dels òrgans municipals competents. b. Establiment dels requeriments d’implantació comuns als diferents actors implicats que permetin un estàndard per garantir un mínim nivell tècnic i de servei al ciutadà, sense perjudici de les competències decisòries dels òrgans municipals competents. c. Afavorir el desplegament i la implantació a la ciutat d’empreses de gestió de la recàrrega de vehicles elèctrics. Establir les condicions en què podran operar a la via pública. 5. Definició, seguiment i aprovació dels indicadors que permetin avaluar l’estat de la implementació del vehicle elèctric a la ciutat. 6. Direcció, coordinació i, si escau, interlocució amb altres Administracions Públiques i institucions d’àmbit estatal, europeu i internacional amb competències en l’àmbit del vehicle elèctric, així com entitats i plataformes promotores del vehicle elèctric, especialment pel que fa a l’obtenció de recursos econòmics que permetin l’impuls de projectes en aquest camp. 7. Coordinació comunicativa i d’esdeveniments promocionals. 8. Consolidació i representació de la marca LIVE. Seguiment, promoció i col·laboració en la plataforma LIVE, com a instrument de coordinació público-privat estratègic per a la bona implementació i promoció del vehicle elèctric a Barcelona. NÚM. 6 10-2-2013 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA 965   Tercer. Determinar la composició de la Taula Municipal de Coordinació del Programa d’acció per a la implementació del Vehicle Elèctric a Barcelona, que queda integrada per les següents persones: President: El/la Tercer/a Tinent d’Alcalde Vicepresident/a: El/la Regidor/a de Mobilitat Membres: El/la Primer/a Tinent d’Alcalde El/la Segon/a Tinent d’Alcalde El/la Regidor/a de Medi Ambient i Serveis Urbans El/la Gerent Municipal El/la Gerent de Recursos El/la Gerent d’Economia i promoció Econòmica El/la Gerent d’Hàbitat Urbà El/la Gerent de Prevenció, Seguretat i Mobilitat El/la Director/a de l’Agència de l’Energia de Barcelona El/la Director/a de Barcelona de Serveis Municipals, SA El/la Director/a de Serveis d’Infraestructures i Espai Públic Quart. Aquest Comitè podrà crear grups de treball adreçats a l’estudi, debat i proposta d’aspectes concrets relacionats amb les seves funcions. El President, a proposta dels membres de la Taula, designarà les persones membres dels grups. Cinquè. La Taula Municipal de Coordinació del Programa d’acció per a la implementació del Vehicle Elèctric a Barcelona es configura com un òrgan col.legiat amb funcions de direcció, coordinació i impuls i resta sotmès al règim jurídic en matèria d’òrgans col.legiats establert a la llei 30/1992, de règim jurídic de les Administracions Públiques i el Procediment Administratiu Comú, a la Llei 26/2010, de 3 d’agost, de règim jurìdic i procediment de les administracions públiques de Catalunya i normativa concordant. Sisè. Les sessions de la esmentada Taula tindran una periodicitat semestral, amb independència de la convocatòria extraordinària de sessions que es pugui dur a terme. Setè. Deixar sense efecte els decrets de 21 de maig de 2012 de creació i regulació de la Taula Municipal del Vehicle Elèctric i de 2 d’agost de 2012 de creació i regulació del Comitè de Direcció del Projecte Vehicle Elèctric. Barcelona, 21 de gener de 2013. L’alcalde, Xavier Trias i Vidal de Llobatera. (Ref. 85/13) * * * Decret. En ús de les facultats atribuïdes a aquesta Alcaldia per l’article 13 de la Carta Municipal de Barcelona i l’article 22 del Reglament Orgànic de l’Ajuntament de Barcelona, disposo: Primer. Delegar en la Comissió de Govern l’aprovació de les convocatòries per a l’atorgament de les subvencions regulades per les Bases per a la realització de projectes, activitats i serveis de districte i de ciutat, aprovades per acord de la Comissió de Govern en sessió de data 19 de desembre de 2012 i publicades al BOP de data 27/12/2012. Segon. Delegar la competència per aprovar les resolucions d’inadmissió de sol·licituds, d’atorgament o denegació provisionals i definitives de subvencions, així com les possibles modificacions, en els presidents/es dels Consells de Districtes i regidors/es de l’àmbit material objecte de subvenció. Tercer. Donar compte de les resolucions dictades en virtut de la present delegació a la Comissió de Govern de l’Ajuntament. Quart. Delegar la resolució dels recursos que es puguin interposar contra les resolucions indicades en el paràgraf anterior en el primer tinent d’Alcalde. Cinquè. Delegar la competència per a l’autorització, disposició i obligació de les corresponents despeses en els gerents de Sector i de Districte, mitjançant la tramitació dels corresponents documents comptables.