1712 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA NÚM. 13 20-4-2013 Decrets de l’Alcaldia Decret. En ús de les facultats conferides a aquesta Alcaldia per l’article 21 de la Llei Reguladora de les Bases del Règim Local, i l’article 13 de la Carta Municipal, disposo: Crear el Departament d’Acció Comunitària, adscrit a la Direcció de Serveis d'Immigració i Interculturalitat, amb les funcions que es detallen als annexos i assignar-li una dotació del lloc de cap de departament 1 (40.10.GE.10) del vigent Catàleg de Llocs de Treball. Traslladar el Departament de Serveis Jurídics, adscrit a la Direcció de Recursos de la Gerència de Qualitat de Vida, Igualtat i Esports, a dependència de la pròpia Gerència. Barcelona, 12 d’abril de 2013. L’alcalde, Xavier Trias i Vidal de Llobatera. (Ref. Exp. 13-OR000006) ANNEX1: DESCRIPCIÓ DE LES FUNCIONS DEL DEPARTAMENT D’ACCIÓ COMUNITÀRIA Departament d’Acció Comunitària Òrgan superior immediat: Direcció de Serveis d'Immigració i Interculturalitat Finalitat: Lidera i coordina les polítiques d’acció comunitària i les actuacions sobre els assentaments irregulars a la ciutat. Funcions: • Definir l’estratègia i coordinar les accions en matèria d’acció comunitària a la ciutat de Barcelona. • Definir l’estratègia i coordinar les actuacions en relació als assentaments irregulars a la ciutat de Barcelona. • Mantenir la interlocució i la coordinació amb les associacions, agents i operadors implicats en l’execució dels plans comunitaris, així com en les actuacions sobre els assentaments irregulars, en els diferents barris de la ciutat. • Liderar les accions de coordinació transversal entre les diferents gerències de l’Ajuntament, especialment en les territorials, en matèria d’acció comunitària. • Fer el seguiment, coordinació i foment de la cooperació, si s’escau, de les polítiques d’acció comunitària i sobre els assentaments irregulars, impulsades per altres administracions a la ciutat.