NÚM. 13 30-4-2015 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA 2653 potencialitats educatives que acull la ciutat de Barcelona i de contribuir a convertir- la en referent mundial en aquest àmbit. Funcions: • Vetllar per l’aplicació dels principis de la Carta de Ciutats Educadores a l’Ajuntament i a la ciutat de Barcelona, tot facilitant el coneixement i la difusió del concepte de Ciutat Educadora. • Constituir, convocar i coordinar les taules de treball polítiques i tècniques impulsades des de la Regidoria competencial, i vetllar per l’acompliment dels acords. • Fer seguiment del desplegament de la declaració del XIII Congrés Internacional de Ciutats Educadores, especialment pel que fa als diferents serveis municipals. • Treballar conjuntament amb els sectors, gerències, districtes i organismes autònoms de l’Ajuntament per valorar, des de la perspectiva de Ciutat Educadora, les diferents actuacions que es realitzen, elaborar-ne un registre i, si s’escau, suggerir-ne de noves.. • Promoure trobades i seminaris que contribueixin a generar nou pensament i discurs i anàlisis acurades sobre les polítiques de qualitat respecte a la ciutat educadora. • Compartir idees, activitats, metodologies, bones pràctiques i objectius d’experiències de ciutat educadora tant amb entitats i organitzacions de Barcelona, com amb altres ciutats d’arreu. • Escriure, publicar i difondre, quan s’escaigui, el pensament, les propostes o les experiències impulsades des de la ciutat i l’Ajuntament de Barcelona relacionades amb el model de ciutats educadores. • Detectar, seleccionar i proposar les experiències de referència de l’Ajuntament de Barcelona per presentar als congressos internacionals i nacionals de l’Associació Internacional de Ciutats Educadores o d’altres fòrums semblants. • Representar a nivell tècnic a l’Ajuntament de Barcelona davant el Comitè Executiu de l’Associació Internacional de Ciutats Educadores i a la Comissió de Seguiment de la Red Española de Ciudades Educadoras, donant suport a la representació política. • Liderar i coordinar, per part de l’Ajuntament de Barcelona, alguna de les xarxes temàtiques de la Red Española de Ciudades Educadoras. • Fer el tancament i les accions per disseminar els resultats del XIII Congrés Internacional de Ciutats Educadores, i assessorar a la ciutat seu de la XIV edició del Congrés Internacional de Ciutats Educadores. * * * Decret. En ús de les facultats conferides a aquesta Alcaldia per l’article 21 de la Llei Reguladora de les Bases del Règim Local, i l’article 13 de la Carta Municipal, disposo: Crear la Direcció de Serveis de Secretaria Tècnic-Jurídica, adscrita a la Direcció de Serveis Generals de la Gerència de Recursos, amb les funcions que es detallen als annexos i assignar-li una dotació del lloc de Director/a 2 [20.20.GE.10] del vigent Catàleg de Llocs de Treball. Fer efectius els canvis d’aquest decret amb data 15 d’abril de 2015. Barcelona, 17 d’abril de 2015. L’alcalde, Xavier Trias i Vidal de Llobatera. (Ref. 1132/15) ANNEX1: DESCRIPCIÓ DE LES FUNCIONS DE LA DIRECCIÓ DE SERVEIS TÈCNIC-JURÍDICA Direcció de Serveis de Secretaria Tècnic-Jurídica Òrgan superior immediat: Direcció de Serveis Generals Nivell Associat: 28 2654 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA NÚM. 13 30-4-2015 Missió: Suport jurídic als òrgans unipersonals, directius i operatius de la Gerència i a la relació d’aquesta amb els òrgans de govern de l’Ajuntament, especialment en els àmbits d’assessorament jurídic, procediment i actuació administrativa, i tramitació d’aquells expedients administratius específics de la Gerència. Funcions: • Dirigir, coordinar i supervisar la resposta a les peticions d'assessorament jurídic plantejades per la Gerència i, en general pel conjunt de l’organització executiva en els àmbits materials de la seva competència. • Col·laborar en els procediments d’elaboració de la normativa municipal a petició d’altres òrgans de l’estructura executiva. • Assistir als serveis jurídics centrals en el suport a la defensa de la Gerència en procediments administratius o judicials. • Controlar l’homogeneïtzació i establiment de criteris uniformes, en relació als procediments administratius de la Gerència i elaborar propostes d’instruccions i protocols. • Impulsar i coordinar el procés de normalització d’expedients i supervisar el seu compliment. • Dirigir, coordinar i supervisar el tràmit dels expedients administratius i el seu trasllat a òrgans de govern. • Exercir les funcions en l’àmbit de la fe pública local i l’assessorament local preceptiu en l’àmbit de les competències de la Gerència del Sector Proposar a la Gerència del Sector l'adopció d'acords en les matèries pròpies de les seves competències. • Representar a la Gerència del Sector, per delegació d'aquesta, en les matèries pròpies de les seves competències. * * * Decret. En ús de les atribucions que em confereix l’article 13 de la Carta Municipal de Barcelona, disposo: Primer. Delegar en els gerents de Sectors, Districtes i Organismes públics dependents, la facultat d’aprovar i signar els acords per a l’activitat formativa en alternança en el desenvolupament de la beca de formació, així com dels convenis de col·laboració per a la formació pràctica en centres de treball, sempre que tinguin lloc a l’empara del conveni signat entre aquest Ajuntament i el Consorci d’Educació de Barcelona per promoure, impulsar i desenvolupar, en règim d’alternança i amb formació dual, els cicles formatius de grau mitjà i superior, en centres de formació professional de titularitat municipal, a la ciutat de Barcelona; sense perjudici del deure de remetre la proposta de l’acord i del conveni, i com a tràmit previ a la seva signatura, a la Gerència de Recursos Humans i Organització, per tal que sigui emès el preceptiu informe per la Direcció de Serveis Jurídics i Promoció de Recursos Humans. Segon. Establir que en les resolucions adoptades en exercici de les facultats delegades en aquest decret es farà constar expressament que s’actua per delegació de l’Alcalde. Aquestes resolucions exhauriran la via administrativa, d’acord amb l’article 52 de la llei 7/1985, de 2 d’abril i 109 de la llei 30/1992, de 26 de novembre. Tercer. Determinar que les delegacions d’atribucions conferides en aquesta resolució seran efectives a partir del dia següent al de la seva signatura, sens perjudici de la publicació en el Butlletí Oficial de la Província i en la Gaseta Municipal. Quart. Donar compte d’aquesta resolució al Plenari del Consell Municipal en la primera sessió que celebri. Barcelona, 17 d’abril de 2015. L’alcalde, Xavier Trias i Vidal de Llobatera. (Ref. 1138/15) * * *