NÚM. 17 10-6-2015 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA 3183 ANNEX 1: DESCRIPCIÓ DE LES FUNCIONS DELS ÒRGANS AFECTATS Servei de Documentació i Accés al Coneixement Òrgan superior immediat: Direcció de Serveis Generals Nivell Associat: 24 Missió: Impuls de l’accés lliure, gratuït i, sense restriccions legals ni econòmiques, als documents públics municipals, especialment en formats digitals, per potenciar la transparència, les oportunitats d’equitat econòmica, el diàleg intercultural i la reutilització de la informació municipal. Funcions: • Impulsar la descoberta i accés permanent dels documents públics de l’Ajuntament de Barcelona, especialment en el mon digital, per garantir una visió a llarg termini per la societat actual i futures. • Impulsar la reutilització dels documents municipals per permetre explotacions innovadores i contribuir a potenciar el creixement econòmic de la ciutat. • Afavorir la mobilitat dels usuaris en l’accés digital als documents municipals, en qualsevol moment i des de qualsevol lloc, via els dispositius mòbils connectats a les xarxes digitals o altres canals que puguin existir. • Garantir que els departaments municipals tenen les evidències documentals, fiables i sòlides que li permeten prendre les decisions adequades, elaborar normes, dissenyar programes i assolir els objectius marcats. • Assegurar l'ús efectiu, eficient i sostenible dels recursos d’informació municipals i dels sistemes d’informació aplicats a biblioteques, des d’una perspectiva transversal i dins del marc dels drets de la informació i les bones pràctiques internacionals. • Posar en valor les col·leccions impreses municipals com a important element patrimonial diferenciador apostant per la seva transformació a formats digitals. • Liderar els serveis de documentació municipals, des d’una perspectiva transversal, per tot l’Ajuntament de Barcelona i ens vinculats • Cooperar amb la resta d’actors de la ciutat, especialment amb el Consorci de Biblioteques de Barcelona, per acostar la documentació municipal a la ciutadania. * * * Dictamen. Vista la proposta de la Gerència de Recursos Humans i Organització, la Gerència de Recursos aprova la següent resolució: Assignar la denominació i les funcions que es detallen als annexos al Centre de Gestió d'Emergències, adscrit a la Divisió d’Operacions de la Direcció del Servei de Prevenció, Extinció d'Incendis i Salvament. Fer efectius els canvis d’aquest expedient amb data 11 de maig de 2015. Barcelona, 15 de maig de 2015.El gerent de Recursos, Joan Angulo i Arrese. (Ref. Exp. 15-OR000019) 3184 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA NÚM. 17 10-6-2015 ANNEX 1: DESCRIPCIÓ DE LES FUNCIONS DELS ÒRGANS AFECTATS Centre de Gestió d'Emergències Òrgan superior immediat: Divisió d'Operacions Missió: Atenció a les urgències i emergències específiques del Servei de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvament. Funcions: • Prestar atenció telefònica als/les ciutadans/es davant situacions de risc. • Gestionar i mobilitzar recursos propis del Servei de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvament o d’altres serveis municipals. • Coordinar-se de manera permanent amb el cos de bombers i altres operadors o entitats. • Col·laborar en l’activació i desactivació dels plans d’emergència municipals. • Gestionar i difondre la informació en el cas d’emergències als serveis corresponents. • Registrar i valorar l’evolució de les emergències, dels accidents i dels episodis de risc potencial. • Participar als CECORs municipals i CCA (Centre de comandament avançat) de les intervencions que ho requereixen.