Serveis Generals i Coordinació Territorial Ajuntament ~r. de Barcelona INSTRUCCIÓ SOBRE LA CUSTODIA 1 TITULARITAT DEL PATRIMONI DOCUMENTAL DE L'AJUNTAMENT DE BARCELONA l. CONSIDERACIONS GENERALS Davant la necessitat de coordinar la gestió i la preservació del patrimoni documental de I'Ajuntament de Barcelona, ates el seu gran valor historie com a llegat cultural d'interes per a la Ciutat, i per tal que sigui adoptada pels responsables corresponents de les dependencies, serveis i entitats municipals, es dicta la instrucció següent: 11 . CONSIDERACIONS ESPECÍFIQUES Primer.- El patrimoni documental municipal haura de romandre a I'Ajuntament de Barcelona i només podra ser transmes o cedit a altres persones jurídiques publiques i privades, d'acord ambla legislació vigent i preví acord de l'organ de govern municipal competent. Segon.- D'acord amb l'art. 2 i 6 de la Llei 10/2001 , de 13 de juliol, d'arxius i documents, art. 19.2 de la Llei 9/1993, de 30 de setembre, del patrimoni cultural catala, i l'art. 49.2 de la Llei 16/1985, de 25 de juny, del patrimoni historie espanyol, formen part del patrimoni documental els documents públics els quals són els que es produeixen o reben en l'exercici de les seves funcions: a) Els organs de govern i auxiliars de I'Ajuntament, tant de l'administració centralitzada com de la descentralitzada territorialment i funcional. b) Les persones jurídiques públiques o privades vinculades a I'Ajuntament o que en depenen tot restant incloses les societats amb participació majoritaria de I'Ajuntament. e) Les persones físiques o jurídiques concessionaries de serveis municipals en alió que fa referencia a aquests serveis. d) Les persones físiques o jurídiques que exerceixen funcions públiques, en alió que fa referencia a aquests serveis. Tercer.- D'acord amb l'art. 2 i 13 de la Llei 10/2001, de 13 de juliol, d'arxius i documents, art. 19.2 de la Llei 9/1993, de 30 de setembre, del patrimoni cultural catala i l'art. 49.2 de la Llei 16/1985, de 25 de juny, del patrimoni historie espanyol, formen part del patrimoni documental els següents documents privats: a) Els aportats per les persones físiques o jurídiques que, malgrat no tenir vinculació amb la gestió deis serveis municipals, facin cessió expressa deis seus fons documentals. b) Aquells que hagi ingressat I'Ajuntament mitjanc;ant llegat historie o adquisició a tercers. Serveis Generals 1 Coordinació Territorial Ajuntament de Barcelona Quart.- Els documents públics que formen part del patrimoni documental municipal són inalienables, inembargables i imprescriptibles, sens perjudici de la transmissibilitat deis béns culturals d'interés nacional o d'interés local a altres administracions públiques i de les cessions sense transmissió de titularitat. Cinque.- Qualsevol trasllat de a la documentació municipal per a la seva deguda conservació tora de les dependéncies deis sectors, districtes, instituts i empreses municipals (amb participació municipal majoritaria), previa justificació de les circumstancies que ho motivin, haura de ser autoritzada peral Direcció Executiva del Sistema Municipal d'Arxius, sens perjudici del que disposa l'apartat primer. Sise.- D'acord amb les disposicions legalment establertes, i transcorregut el període d'utilització administrativa deis documents municipals, s'hauran d'aplicar els criteris d'avaluació i tria, tant pel que fa a determinar la seva conservació per raó del valor cultural, informatiu o jurídic, o bé la seva eliminació. Cap document municipal pot ésser eliminat si no se segueix la normativa i el procediment establert. Barcelona, 23 de gener de 2009 Joaquim Borras i Gómez ~flver en cap