Dilluns, 14 d'abril de 2014 ADMINISTRACIÓ LOCAL Ajuntament de Barcelona ANUNCI L'Alcaldia, en data 27 de març de 2014 ha adoptat la següent resolució: APROVAR INICIALMENT la instrucció relativa al procediment d'habilitació dels gestors de runa mitjançant recipients fins a un metre cúbic de capacitat que s'annexa al present decret, de conformitat amb els articles 67-1, 67-8 i concordants de l'Ordenança del Medi Ambient de Barcelona, SOTMETRE l'expedient a informació pública durant un període de trenta dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la seva publicació al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, dins dels quals els interessats podran examinar-lo i presentar les reclamacions que estimin oportunes i considerar-lo APROVAT DEFINITIVAMENT si dins d'aquest termini no es presenten reclamacions susceptibles de produir-hi modificacions. FIXAR en 1.000 EUR la fiança inicial i indivisible per l'habilitació de gestors de runes i que cobreix fins a 2.000 llicències de sacs de runes fins a 1 m3 anuals. A partir de les 2.000 llicències adquirides es podrà ampliar el dipòsit en trams indivisibles de 1.000 llicències, amb un dipòsit addicional de 500 EUR per cada nou tram. DEIXAR SENSE EFECTE la normativa d'homologació de les empreses responsables dels sacs de runes, aprovada per l'Alcaldia el 27 d'abril de 2001 i publicada al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona el 28 de maig de 2001. L'expedient restarà exposat al públic pel termini de trenta dies hàbils a la Secretaria delegada d'Hàbitat Urbà, situada al carrer Torrent de l'Olla, 218-220, 4a, 08012 de Barcelona, de dilluns a divendres en horari de 9h a 14h. Dins el termini esmentat, que començarà a comptar a partir del dia següent de la publicació al Butlletí Oficial de la Província (Butlletí Oficial de la Província de Barcelona), els interessats podran examinar-lo i presentar les al·legacions que considerin pertinents. INSTRUCCIÓ PER L'APLICACIÓ DEL PROCEDIMENT D'HABILITACIÓ DELS GESTORS DE RUNA MITJANÇANT RECIPIENTS FINS A 1 M3. 1.- Objecte i finalitat. És objecte d'aquesta instrucció desenvolupar el procediment d'habilitació dels gestors privats de runa procedent d'obra menor i reparacions domiciliàries regulat al Títol 6, Capítol 7 de l'Ordenança General del Medi Ambient Urbà de Barcelona (OMA, en endavant), articles 67-1 i següents. L'habilitació faculta a l'operador privat que acredita el compliment dels requisits establerts en l'OMA i aquesta instrucció per l'exercici de l'activitat de gestor de runa en la ciutat de Barcelona. L'efectiu exercici d'aquesta activitat requereix la prèvia adquisició de les llicència d'ocupació de la via pública a les que fa esment l'article 67-7 OMA. 2.- Requisits i documentació. L'habilitació exigeix, d'acord amb l'art. 67-8 de l'OMA, la presentació de la corresponent sol·licitud acompanyada de la documentació següent: I. Full de sol·licitud d'habilitació (model oficial adjunt). II. Còpia compulsada DNI del representant legal de l'empresa, escriptura de poders i escriptura de constitució de l'empresa. III. Acreditació de la condició de gestor de residus o de transportista de residus atorgada per la Generalitat. IV. Acreditació, en cas que qui sol·liciti l'habilitació sigui transportista de residus, de les empreses subcontractades i llur condició de gestors de residus atorgada per l'organisme autonòmic competent. 1 CVE-Núm. de registre: 022014008806 Dilluns, 14 d'abril de 2014 V. Acreditació, en cas que qui sol·liciti l'habilitació sigui gestor de residus, si ha de subcontractar el transport, de les empreses subcontractades i llur condició de transportistes de residus atorgada per l'organisme autonòmic competent. VI. Acreditació de la constitució de la fiança en la forma que es descriu a l'apartat 5 d'aquesta instrucció. VII. Acreditació de la constitució d'una assegurança de responsabilitat civil per un valor d'un milió d'EUR de danys a tercers. VIII. Acreditació d'estar al corrent de compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social que imposen les disposicions vigents. IX. Justificant del pagament de la taxa prevista a l'Ordenança fiscal 3.4. X. Memòria tècnica: Haurà de contenir un projecte d'actuació que descrigui del sistema de gestió integral del servei de recollida de runa, des de l'adquisició de l'exacció municipal fins a la disposició de la runa en un dipòsit controlat de runa. Concretament haurà d'incloure's les següents descripcions: i. Sistema d'identificació dels productors de residus. ii. Sistema de control de seguiment dels recipients. iii. Horaris dels serveis de recollides. iv. Sistemes de recollida. v. Sistema d'identificació, detecció i control dels sacs a la via pública, incloent la documentació de les empreses especialitzades en el sistema contractades, en el seu cas. vi. Lloc de tractament dels residus controlat. XI. Declaració de mitjans materials: i. Vehicles que s'empraran per desenvolupar el servei, amb la descripció de les característiques tècniques, còpia compulsada del permís de circulació, còpia compulsada del certificat de la ITV al corrent, còpia compulsada de l'assegurança de vehicles per cadascun dels vehicles emprats. Només els vehicles declarats podran desenvolupar el servei. ii. Elements de contenció, aportant el certificat d'homologació de fabricació dels recipients homologats. 3.- Tràmit. Un cop presentada la documentació complerta, i sempre que es compleixin amb els requisits establerts a l'OMA i resta de normativa vigent d'aplicació, el sol·licitant quedarà habilitat per exercir l'activitat. Nogensmenys, els serveis municipals podran revisar en qualsevol moment la documentació presentada i realitzar les tasques inspectores necessàries per comprovar la seva veracitat i adequació. La inexactitud, la falsedat o l'omissió, de caràcter essencial, en qualsevol dada que consti en la documentació presentada determinen, prèvia la tramitació corresponent, la impossibilitat de continuar duent a terme l'activitat, sens perjudici de les responsabilitats penals, civils o administratives que escaiguin. 4.- Terminis i vigència de l'habilitació. No es podrà iniciar l'exercici de l'activitat sense la prèvia presentació de la sol·licitud i documentació que l'ha d'acompanyar. La durada de l'habilitació coincideix amb l'any natural i caldrà renovar-la anualment mitjançant la presentació de la corresponent sol·licitud i d'aquells documents que hagin caducat o hagin sofert modificacions junt amb una declaració de vigència d'aquells altres que encara la mantinguin de l'any anterior. 2 CVE-Núm. de registre: 022014008806 Dilluns, 14 d'abril de 2014 5.- Fiança. Entre la documentació a aportar junt amb la sol·licitud d'habilitació haurà d'acreditar-se la constitució de la fiança que garanteix el compliment de les obligacions adquirides respecte de l'exercici de l'activitat així com de l'impagament de les sancions imposades, de conformitat amb l'article 67-8-2.A. f) OMA. Aquesta fiança, establerta en proporció al volum de sacs gestionats, queda fixada com segueix: Dipòsit inicial (vàlid fins a 2.000 llicències de sacs anuals): 1.000.-EUR. Per cada tram addicional de fins a 1.000 llicències anuals més: 500.-EUR. Aquesta garantia haurà de ser dipositada, pel que fa al primer tram, durant el tràmit de l'habilitació, en la seva integritat, sense que sigui divisible. Cada tram addicional de 1.000 llicències, caldrà que sigui dipositat en el moment que es superin el nombre de llicències venudes per tal de poder adquirir-ne de noves, no essent tampoc divisibles. Un cop finalitzat l'any es retornarà la fiança, excepte que hi hagi sancions que no hagin estat pagades en període voluntari, que es detrauran d'aquesta fiança, tal i com es preveu a l'article 610-2-5 de l'OMA. Es podrà arbitrar un sistema de traspàs de les fiances dipositades en anys anteriors i que no hagin estat executades. 6.- Drets i obligacions del gestor de runes habilitat. Un cop obtinguda l'habilitació el gestor de runes pot iniciar l'activitat de gestió de runes procedents d'obres menors i de reparació domiciliària. Aquesta activitat haurà d'exercir-se respectant les previsions de l'OMA i, en especial els articles 67-9 i següents en els quals es detallen les obligacions dels gestors de runes i tot allò referent a la identificació, instal·lació i retirada dels recipients de runa. Així mateix, caldrà que el gestor acompleixi tot allò compromès en la documentació presentada per la seva habilitació. 7.- Incompliment i règim sancionador. El règim sancionador és el previst als articles 610-1 i següents de l'OMA. En cas d'incompliment reiterat de les obligacions del servei, serà d'aplicació l'art. 610-2.5 i.6 de l'OMA. En conseqüència, les multes que no siguin abonades en període voluntari es detrauran de la fiança aportada per a l'habilitació. Si se superés aquest import, i se superés en nombre de deu sancions més pel mateix motiu, la sanció serà de 3 mesos de suspensió de l'habilitació i no es podrien col·locar sacs a la ciutat en aquest període. Per cada deu sancions més, sempre pel mateix motiu, s'ampliaria el període en terminis de 3 en tres mesos fins a arribar a la suspensió per un any. La revocació es donarà quan s'hagi arribat al termini de suspensió per un any i hi hagin 10 sancions més pel mateix motiu. La revocació implicarà la no habilitació de l'empresa en el següent any. (S'annexa model de sol·licitud d'habilitació). 3 CVE-Núm. de registre: 022014008806 Dilluns, 14 d'abril de 2014 Barcelona, 1 d'abril de 2014 La secretària delegada d'Hàbitat Urbà, p. d. 02.05.2012, Rosa Martin i Niubó https: //bop.diba.cat ● bop@ diba.cat ● DL: B-41698-2002 4 CVE-Núm. de registre: 022014008806