Dimarts, 15 de març de 2011 ADMINISTRACIÓ LOCAL Ajuntament de Barcelona. Districte de Nou Barris ANUNCI En data 21 de febrer de 2011 l’Alcaldia ha resolt: APROVAR la Modificació del Pla Regulador de les Autoritzacions de Terrasses al Districte de Nou Barris i Annex gràfic d’acord amb la proposta aprovada com a tal per la Comissió de Govern del Districte de Nou Barris de 09-11-10 i que consta incorporada en el document adjunt, que substitueix, doncs, el que va ser aprovat per aquesta Alcaldia mitjançant Decret de 25-04-06; i ORDENAR la seva publicació. ANNEX Modificació del Pla regulador de les Autoritzacions de terrasses al Districte de Nou Barris Introducció El Districte de Nou Barris disposa d'un Pla Regulador de les Autoritzacions de Terrasses com a desenvolupament de la normativa general de ciutat constituïda per les ordenances sobre l'ús de les vies i espais públics i la dels usos del paisatge urbà de la ciutat de Barcelona. Aquest Pla Regulador va ser aprovat mitjançant decret de data 25-04-2006, publicat al «Butlletí Oficial de la Província» en data 28-04-2006, amb correcció d’errades «Butlletí Oficial de la Província» en data 15-05-2006, i vigent a data d'avui. Durant aquest període de vigència del Pla, s'han anat observant una sèrie de desajustos que la pràctica aplicació del Pla ens ha anat detectant, ja sigui pels nous tipus d'urbanització de carrers que s'executen al districte o per l'estudi puntual de determinats casos, a més de noves ordenances o modificació d'aquestes que s'han anat aprovant. També s’han aprovat diferents lleis estatals i autonòmiques en matèria de llicències i autoritzacions a les que cal adaptar-se. Això ens fa reflexionar, en el sentit d'adoptar una sèrie de modificacions del text, per tal d'actualitzar-lo i fer-lo més entenedor en alguns punts que ens portaven a diferents tipus d'interpretació i afegir un Annex de gràfics que facilitin llur aplicació. Pla regulador de les autoritzacions de terrasses al districte de nou barris, del terme municipal de Barcelona. Aquesta regulació s'emmarca en la normativa general constituïda per les Ordenances sobre l'ús de les vies i els espais públics i la dels usos del paisatge urbà de la ciutat Barcelona. Primer.- Objecte. 1. El Pla es redacta en desenvolupament de la previsió continguda a l'article 42 de l'Ordenança sobre l'ús de les Vies i els Espais Públics de Barcelona i es refereix a les instal·lacions de terrasses i/o vetlladors, dins l'àmbit territorial del Districte de Nou Barris. Aquesta regulació s'emmarca, per tant en la normativa general constituïda per les Ordenances sobre l'ús de les vies i els espais públics i la dels usos del paisatge urbà de la ciutat de Barcelona, especificant i adequant les condicions d'instal·lació a les característiques del territori del Districte de Nou Barris. 2. Es regulen aquestes instal·lacions en aquells espais lliures, tant en sòls d'ús públic i titularitat municipal, com puntualment en sòls de titularitat privada tant d'ús públic com privat amb incidència a la via pública, tals com espais entre blocs, passatges particulars i similars. 3. A aquests efectes es determinen les condicions d'ubicació, superfícies a ocupar, característiques tècniques i estètiques dels elements a instal·lar i els seus horaris. 1 CVE-Núm. de registre: 022011005751 Dimarts, 15 de març de 2011 Segon.- Definicions. a) Temporada. És el termini de vigència de l'autorització. La durada podrà ser: per sis (6) mesos o de temporada d'estiu, entenent com a tal la compresa entre l'1 de maig i el 31 d'octubre; per dotze (12) mesos o temporada anual, compresa entre l'1 de gener i el 31 de desembre; o anual de vigílies i festius. Les autoritzacions s'atorguen pel termini definit a la llicència. Si no s'hi estableix termini es consideren concedides a precari un cop passat el primer any o la primera temporada. Les llicències caduquen pel transcurs del termini específic al que estan sotmeses o per renúncia expressa o tàcita a l'exercici de l'ocupació autoritzada. En cap cas no es concediran autoritzacions per temps indefinit. b) Terrassa i vetlladors. D’acord amb el que estableix l’Ordenança dels Usos del Paisatge Urbà de Barcelona, s’entén per terrassa aquell espai degudament senyalitzat, ubicat en un lloc obert i lliure d'edificació, en domini públic o, terrenys privats amb incidència a la via pública, conforme l'apartat Primer, on s'ubiquen taules, cadires, i para-sols per a ús públic i annexes a un establiment de restauració situats en planta baixa. Són vetlladors, les terrasses que compten amb proteccions a la coberta. D’acord amb el que estableix al Decret 112/2010, de 31 d’agost, pel qual s’aprova el Reglament d’espectacles públics i activitats recreatives, s’entén per terrasses o vetlladors com les zones delimitades a l’aire lliure, annexos o accessoris a determinats establiments d’espectacles i d’activitats recreatives on es duen a terme les mateixes activitats que a l’establiment del qual depenen. En aquesta normativa, s’utilitzarà genèricament el terme terrasses, que inclourà els vetlladors, excepte en els casos en que a la mateixa normativa es faci especial distinció entre tots dos tipus. c) Establiment de restauració. Són els que es defineixen a l'Annex 1 (apartat 2.3) de la classificació d'establiments en funció de l'objecte de llur activitat de l'Ordenança Municipal de les Activitats i dels Establiments de Concurrència Pública de Barcelona, aprovada definitivament l'11 d'abril de 2003, publicada al «Butlletí Oficial de la Província» el 16 de juliol de 2003 i en vigor des del 16 de gener de 2004, i les que es defineixen a l’annex I (apartat IV.a) del Decret 112/2010, de 31 d’agost, pel qual s’aprova el Reglament d’espectacles públics i activitats recreatives, de desplegament reglamentari de la Llei 11/2009, del 6 de juliol, de regulació administrativa dels espectacles públics i les activitats recreatives. Podrà sol·licitar autorització d'ús dels espais de titularitat pública o privada, el titular de la llicència municipal d'activitat dels establiments de restauració o persona que legalment els representi. d) Elements a instal·lar. Únicament es permetrà la instal·lació de taules, cadires, jardineres i para-sols o similars. Tots aquests elements hauran d'ésser desmuntables. Tanmateix s’admetrà la col·locació de jardineres, tant de forma longitudinal a la vorera per tal de separar o preservar als usuaris de les terrasses i/o vetlladors de la calçada, com de forma perpendicular a la vorera tancant l’espai pels laterals de la terrassa amb elements vegetals, en els termes establerts a l’article 32.2.b de l’Ordenança dels usos del paisatge urbà de la ciutat de Barcelona. Tercer.- Superfícies i ocupacions. a) Condicions generals dels espais a ocupar. En general, les terrasses estaran situades davant de la façana de l’establiment corresponent. No es permetrà la instal·lació d’aquests elements adossats a la façana. 2 CVE-Núm. de registre: 022011005751 Dimarts, 15 de març de 2011 En el cas de voreres adossades a les façanes, l'autorització permetrà l'ocupació del tram de sòl situat davant de l'establiment. Podran ésser ocupats els trams corresponents als establiments veïns i contigus amb la façana del local que donarà lloc a la terrassa, amb prèvia autorització escrita del seu titular, legalment instal·lat. Excepcionalment, en el cas de passeigs centrals, l'autorització permetrà l'ocupació del tram de passeig situat davant de l'establiment, quan l'esmentada ocupació sigui compatible amb els usos existents. Previ estudi, es podrien admetre ocupacions longitudinals superiors. No s'autoritzarà cap ocupació davant entrades d'immobles ni de sortides d'emergència, llevat de les especificacions que s'estableixen en l'apartat c) següent. La delimitació de l'espai autoritzat que podrà ocupar la terrassa haurà de ésser degudament marcat amb una línia de 5 cm d'amplada com a màxim, de pintura deleble de color blanc o d'un altre color que s'integri millor al paisatge d'acord amb l'establert a l'article 32.3 de l'Ordenança dels Usos del Paisatge Urbà. Tots els elements autoritzats (taules, cadires, parasols, jardineres) hauran de restar a l'interior d'aquest perímetre. Una vegada realitzada aquesta senyalització s'haurà de sol·licitar la corresponent inspecció al Districte per tal que es comprovi la conformitat de l'espai assenyalat amb les condicions de la llicència concedida. La manca d'aquesta condició deixarà sense efecte la llicència. Per evitar danys als invidents les terrasses hauran de prendre les mesures necessàries perquè les persones invidents les puguin detectar a temps. El perímetre autoritzat i la seva zona d'influència hauran de mantenir-se en perfectes condicions d'higiene i netedat. b) Superfícies d'ocupació. Les superfícies d'ocupació autoritzada tindran les limitacions següents: 1. Autoritzacions d'ús de sòl en la via pública: a) Amples de vorera: • Voreres de menys de 5,00 metres d'amplària: no s'hi autoritzarà cap tipus d'ocupació. • Voreres compreses entre 5 metres i 6,70 metres d'amplària: es defineix una franja d'ocupació d'1,50 metres d'amplària separada 0,70 metres de la línia de vorada. • Voreres d'amplària superior a 6,70 metres: es defineix una franja d'ocupació de 3,00 metres d'amplària separada 0,70 metres de la línia de vorera. b) En tots els casos es respectaran els arbres, escossells, mobiliari urbà i els seus accessos, les sortides d'emergència i els passos de vianants. A tal efecte, s'introdueix un Annex on es regulen diferents situacions i la seva interpretació. c) El perímetre autoritzat i la seva zona d'influència hauran de mantenir-se en perfectes condicions d'higiene i netedat. d) La definició d'espais i usos estarà sotmesa a les variacions que comporti qualsevol modificació de les vies i places. e) En cas de col·locació de jardineres, aquestes hauran de col·locar-se de forma longitudinal i, s'hauran de situar a 0,70 metres de la línia de vorada. La col·locació mai suposarà una disminució de les distàncies de pas mínimes assenyalades als punts 1 i 2 anteriors. f) Haurà de respectar-se sempre un espai lliure mínim de 1,40 metres, per a la circulació de vianants. L'espai mínim de separació entre terrasses d'establiments contigus serà de 1,5 metres. g) Existència de Carril Bici: Quan a la vorera on es vulgui ubicar la terrassa i/o vetlladors hi hagi un espai reservat per a carril bici, per la determinació de l'amplària d'aquesta s'haurà de descomptar l'amplada del carril bici. h) Per determinats carrers i/o places del Districte es pot aprovar un projecte específic d’ordenació dels espais i característiques de les terrasses ubicades en aquell espai, que podrà delimitar i definir els models, espais i horaris que seran d’aplicació a l’àmbit assenyalat al projecte i que seran la norma complementària d’aquesta general. 3 CVE-Núm. de registre: 022011005751 Dimarts, 15 de març de 2011 i) Els possibles conflictes sobre ocupacions, superfícies i d'altres, seran resolts per la Gerència del Districte, amb audiència prèvia dels interessats. j) No podrà ser ocupada més superfície de l'assenyalada en l'autorització que faculta, únicament, la instal·lació de, jardineres, taules, cadires i para-sols, que tindran caràcter de desmuntables. 2. Autoritzacions d'ús d'un sòl de titularitat privada: 2.1. En els carrers, passadissos entre blocs d'edificis, etc., amb una amplària inferior a 5,00 metres, no s'hi autoritzarà cap tipus d'ocupació. 2.2. En els d'amplària superior a 5,00 metres, es defineix una franja d'ocupació màxima de 3,00 metres i s'hi autoritzaran ocupacions de manera que es garanteixi una via lliure, per al cas d'intervenció, d’almenys 3 metres. 2.3. En sòl de titularitat privada no es permet la instal·lació de vetlladors. Quart.- Ús, horaris i condicions d’explotació. 1. Usos. a) Els usos admesos en les terrasses seran els compresos per als establiments de restauració segons l'Ordenança Municipal de les Activitats i dels Establiments de Concurrència Pública de Barcelona, d'11 d'abril de 2003 i vigent des del 16 de gener de 2004. Només s’admetrà la instal·lació de terrasses als establiments de restauració classificats a l'Annex 1 (apartat 2.3) de l'Ordenança Municipal de les Activitats i dels Establiments de Concurrència Pública de Barcelona, aprovada definitivament l'11 d'abril de 2003; i els classificats a l’annex I (apartat IV.a) del Decret 112/2010, de 31 d’agost, pel qual s’aprova el Reglament d’espectacles públics i activitats recreatives, de desplegament reglamentari de la Llei 11/2009, del 6 de juliol, de regulació administrativa dels espectacles públics i les activitats recreatives. b) El titular de l'autorització serà responsable d'advertir el públic assistent dels possibles incompliments dels seus deures cívics com ara la producció de sorolls, l'obstrucció de les sortides d'emergència i del trànsit de persones i vehicles i d'altres similars, hauran de disposar, en cas d'ésser necessari, d'una persona encarregada de vetllar perquè no es produeixin alteracions de l'ordre públic. 2. Horaris. a) L'hora límit d'utilització de les terrasses serà les 24.00 hores. La terrassa no podrà iniciar el seu servei, en cap cas, abans de les 8 hores del matí. Aquest horari es podrà perllongar una hora en els següents supòsits: • Els divendres, dissabtes i vísperes de festius durant la temporada d’estiu (des de l’1 da maig fins el 31 d’octubre). • Tots els dies de la setmana durant els mesos de juliol i agost. En qualsevol cas es fixa una tolerància, que en cap cas serà superior a 20 minuts, per a la instal·lació i recollida i neteja de la zona ocupada de les terrasses. b) Podrà ésser dictada, amb petició prèvia, una normativa específica ampliant aquests horaris. Abans d'atorgar l'autorització seran previs i preceptius els informes de la Guàrdia Urbana i de la Inspecció de Districte. En tot cas, l'horari de tancament de la terrassa no sobrepassarà l'horari màxim de tancament de l'establiment principal establert pel Departament de Governació de la Generalitat de Catalunya. c) L'horari establert podrà reduir-se per causes excepcionals, degudament justificades i també per molèsties greus i reiterades. 4 CVE-Núm. de registre: 022011005751 Dimarts, 15 de març de 2011 3. Condicions per l'explotació de les terrasses. a) La llicència exigeix l'acceptació implícita per part dels titulars dels establiments de les següents condicions: - Les establertes a aquesta disposició i a l'article 39 de l'Ordenança Municipal de les Activitats i els Establiments de Concurrència Pública de Barcelona. - Les establertes a l'Ordenança dels Usos del Paisatge Urbà i a l'ordenança sobre l'ús de les vies i els espais públics de Barcelona que siguin d'aplicació. - Els adjudicataris seran responsables de la neteja i del bon estat de l'espai que se'ls hagi atorgat. - Els adjudicataris de les llicències hauran de vetllar pel control de les molèsties generades per l'activitat a la terrassa, especialment pel que fa al soroll, per mantenir les condicions fixades a la llicència d'acord amb el nivell guia establert en la zonificació acústica aprovada per tot l'àmbit de Barcelona. - Servir en gots i recipients de vidre, no utilitzar envasos no retornables i recollir les escombraries de manera selectiva. b) No s'admetrà la instal·lació de cap tipus de focus acústic (música ambiental, etc), megafonia, ni tampoc les actuacions en viu, llevat de les zones que per les seves especials característiques d'emplaçament i d'entorn ho permetin i sempre prèvia autorització. c) El terminis de vigència de l'autorització seran els definits a l'article 2.a, es a dir, semestral o anual. d) El compliment del vigent Decret 135/1995 de 24 de març de Desplegament de la Llei 20/1991 de 25 de novembre, de Promoció de l'Accessibilitat i de Supressió de Barreres Arquitectòniques i d'Aprovació del Codi d'Accessibilitat atenent a l'aforament que resulti de la suma del de la terrassa i el local interior destinat al públic. e) No s'admetrà la col·locació de cap altre element auxiliar com arcons, neveres, planxes, etc., d'acord amb l'establert a l'art. 39 de l'Ordenança Municipal de les Activitats i els Establiments de Concurrència Pública de Barcelona. f) Les taules i cadires de les terrasses sols ocuparan la via pública durant els límits de l'horari autoritzat. g) En cas de tenir elements fixes (para-sols) o pesats (jardineres) aquests hauran de quedar nets i recollits. Les taules i cadires s'hauran de retirar, obligatòriament, a l'interior del local un cop transcorregut l'horari autoritzat. I una vegada transcorregut el termini de vigència de l'autorització s'haurà de retirar de la via pública tot el mobiliari, inclosos els para- sols i les jardineres. Cinquè.- Instal·lacions. a) Mòdul tipus. El concepte mòdul tipus de terrassa el constitueix el conjunt d'una taula i quatre cadires. Als efectes de superfície i ocupació, s'assimila al concepte fiscal d'1,50 x 1,50 = 2,25 m2, per la qual cosa no es podran autoritzar més mòduls que els que resultin de dividir la superfície autoritzada per 2,25. En el cas de col·locar jardineres, la longitud d'aquestes serà la longitud de la terrassa. A efectes de superfície i ocupació fiscal, el mòdul s'assimilarà al concepte fiscal de 0,50 x 4,50 = 2,25 m 2, essent l'amplada fiscal de la jardinera 0,50 i la llargària fiscal mínima 4,50 metres. Si haguessin més metres de jardineres es computaran per mòduls fiscals sencers. b) Tipus de terrassa. En cap cas s'admetran terrasses de muntatge tancat, entenent per això els tancaments verticals, inclosos els fets amb materials transparents. 5 CVE-Núm. de registre: 022011005751 Dimarts, 15 de març de 2011 c) Materials i mides. 1. La part superior de les jardineres estarà com a màxim a 50 centímetres del paviment de la vorera. Les jardineres se separaran entre elles, un mínim de 30 centímetres i tindran unes dimensions màximes de 200 centímetres de llargària, 40 centímetres d'amplària i 50 centímetres d'alçada. 2. Els para-sols hauran de ser de roba de lona o similar i de color cru (blanc, os o similar) 3. L'alçada dels para-sols estarà dins dels marges següents: - Part baixa, mínim 2,10 metres i màxim de 2,20 metres. - Part alta, màxim de 2,70 metres i mínim de 2,50 metres. - Part volada, màxim 0,25 metres de la línia perimetral de la superfície autoritzada. - El material que forma el pla de la coberta podrà caure en vertical un màxim de 0,30 metres. Els suports dels para-sols podran ser de dos tipus: amb contrapès sobre el paviment o collats al paviment (encastats o sobre platina fixada amb cargols). En aquest segon cas, la llicència quedarà condicionada pel dipòsit d'un aval de reposició dels elements urbanístics afectats que es fixarà en cada cas. En les terrasses no anuals, fora del període d'utilització, s'haurà de mantenir la planície de la vorera. 4. En termes generals, les taules, les cadires, para-sols i altres elements que es col·loquin seran del material menys sorollós possible i, a més de complir amb tots els requeriments establerts en aquesta disposició, hauran d'harmonitzar entre sí i amb l'entorn en cromatisme, els materials, el disseny i la il·luminació. Les cadires seran apilables i del material menys sorollós possible, incorporant proteccions de goma per evitar el contacte directe entre elles quan s'hagin d'apilar i utilitzant tacs de goma per evitar el contacte directe de parts metàl·liques amb el sòl. Es poden posar coixins o respatllers a les cadires. No es poden deixar a la via pública ni les taules ni cadires ni parasols encara que estiguin apilades. Un cop finalitzat l'horari d'obertura de la terrassa han de ser retirats. Les taules i cadires s'hauran de retirar, obligatòriament, a l'interior del local un cop transcorregut l'horari autoritzat. Els para-sols empotrats i les jardineres, podran quedar a la vorera degudament endreçats. En tot cas, quan la terrassa romangui tancada més de 36 hores, hauran d'emmagatzemar-se tots els seus elements, inclòs les jardineres, en el local tancat a que fa referència l'article 3.3 d'aquesta normativa. 5. Sobre aquests elements de les terrasses (para-sols, taules i cadires) només s'admetrà el missatge publicitari corresponent a la denominació genèrica de l'establiment o local de què es tracti, i no s'acceptarà cap més tipus de publicitat. El missatge publicitari podrà imprimir-se directament sobre el teixit o adherir-s'hi mitjançant material sense gruix. El missatge podrà imprimir-se o adherir-se dues vegades per element de para-sol i una vegada per element de taula o cadira. La superfície de les lletres, signes o anagrames no podrà superar el 10% del material base. 6. Aquesta publicitat només es permetrà sobre terrasses en què, per la seva mida, forma, color i disposició, s'integrin en el seu entorn. 7. Tots els elements que pertanyin a una mateixa autorització i/o establiment han d'estar fets amb materials del mateix color, disseny i textura. L'Ajuntament, podrà en passeigs i entorns concrets, demanar uniformitat de criteris en els materials i tipologies dels diferents elements de les terrasses (taules, cadires, para-sols i jardineres). d) Instal·lacions. 1. La instal·lació elèctrica complirà amb l’establert en el Reglament Electrotècnic de Baixa Tensió i les seves instruccions tècniques complementaries, aprovat per Reial Decret 842/2002 de 2 d'agost de 2002. 6 CVE-Núm. de registre: 022011005751 Dimarts, 15 de març de 2011 2. La instal·lació d’enllumenat haurà de complir amb l’establert en el Decret 82/2005, de 3 de maig, pel qual s'aprova el Reglament de desenvolupament de la Llei 6/2001, de 31 de maig, d'ordenació ambiental de l'enllumenament per a la protecció del medi nocturn. La il·luminació exterior de les terrasses s’haurà de dissenyar, pel que fa als aparells i instal·lacions, de manera que previngui la contaminació lluminosa i afavoreixi l’estalvi i l’aprofitament de l’energia. 3. Les instal·lacions de climatització, siguin del tipus que siguin (elèctriques, de gas o altres) hauran de complir en tot moment la normativa específica que els sigui aplicable, tant d’àmbit municipal com sectorial. Sisè.- Documentació i llicències. 1. En cap cas s’autoritzaran ocupacions en la via pública mitjançant terrasses o vetlladors, si el titular de l’activitat no disposa de llicència municipal d’activitats i de control inicial favorable, o si l’activitat és objecte d’un procés d’inspecció, d’un expedient sancionador o de qualsevol altre procediment d’exigència de responsabilitats administratives, mentre no s’hagi complert la sanció imposada o no s’hagi resolt l’arxiu de l’expedient per manca de responsabilitats. 2. La petició d'autorització d'ús d'un espai de sòl en la via pública mitjançant terrasses s'haurà de formular amb el model oficial corresponent (Sol·licitud de llicència d'ocupació de la via pública «VP»), amb la documentació adjunta següent: - Nom, cognoms, adreça i dades del document nacional d'identitat de l'interessat, quan es tracti de persones físiques i, quan el sol·licitant sigui una persona jurídica, dades del nombre d'identificació fiscal. - Quan el signant actuï per representació: nom, cognoms, adreça, dades del document nacional d'identitat i qualitat en què obra el signant. - Plànol d'emplaçament, a escala 1:500, amb indicació de la superfície que s'ha d'ocupar i nombre de mòduls tipus terrassa, constituïts per una taula i quatre cadires cada un d'ells, que s'han d'instal·lar. En el plànol s'haurà de senyalar el conjunt del mobiliari urbà que pogués existir en la zona d'influència de la terrassa (per duplicat). - S'haurà d'aportar plànol de planta i secció, a escala 1:50 o 1:20, del local, incorporant la terrassa i fixant l'aforament total d'ambdues activitats en compliment de l'article 39.7.a de l'Ordenança d'Establiments de Concurrència Pública, a part de memòria descriptiva dels materials, textures, colors, tipus i models que s'empraran (per duplicat). - Fixació de la durada de l'ocupació. - Document de compromís de finalització del desmuntatge de la totalitat de la instal·lació i de reposició dels elements de mobiliari urbà afectats, en els tres dies següents al darrer dia del període autoritzat. - Constitució d'un aval de reposició d'elements urbanístics afectats. 3. La renovació de la llicència o pròrroga serà automàtica amb els característiques previstes en la llicència inicial. En anys successius el titular de l’activitat rebrà en el seu domicili fiscal la notificació de pagament de la taxa per la renovació. En cas de produir-se un canvi de titularitat o de les característiques de la terrassa, s’haurà de comunicar al Districte i tramitar una nova llicència de la terrassa. 4. En cas de canvi de titularitat de l'establiment, la documentació a aportar per a l'autorització de les terrasses serà la mateixa que per les renovacions. 5. En el cas de renovacions de llicències concedides amb anterioritat a l'entrada en vigor de la present regulació, caldrà aportar plànols i memòria descriptiva de l'ocupació de la terrassa. Setè.- Condicions generals de la llicència. 1. Condicions d'atorgament. La llicència dóna al seu titular un dret d'ús a precari, revocable per raons d'interès públic. Només hi haurà dret d'indemnització en la revocació de les llicències motivades en la modificació de criteris d'apreciació o en motius d'interès públic, i dins els terminis concedits en la llicència. 7 CVE-Núm. de registre: 022011005751 Dimarts, 15 de març de 2011 Les llicències s'atorguen pels terminis definits en l'apartat Segon a) Temporada, i un cop transcorregut el primer any s'entenen concedides a precari. No hi ha dret a indemnització per la revocació o modificació de les llicències a precari. Si s'escau, la indemnització es calcularà d'acord amb els criteris de la legislació d'expropiació forçosa, tenint en compte l'amortització de les instal·lacions. A aquests efectes, si les instal·lacions no són susceptibles de ser amortitzades en un període inferior es prendrà com a període d'amortització màxim la durada de la llicència. Les llicències s'entenen atorgades sense perjudici de tercers i sempre que la instal·lació i l'ús es facin d'acord amb els criteris d'actuació que s'assenyalen, així com amb les ordenances municipals i disposicions que siguin d'aplicació. 2. Les autoritzacions queden resoltes i sense efecte quan el beneficiari incompleix les condicions imposades per causes que li siguin imputables, amb tramitació prèvia d'expedient amb audiència a l'interessat, de conformitat amb l'article 88 del Reglament d'Obres, Activitats i Serveis dels ens Locals, aprovat per Decret de la Generalitat 179/1995, de 13 de juny. Entre les causes d'incompliment es tindran en especial consideració a aquests efectes les següents: - Manca de conservació de la senyalització de la terrassa i mobiliari o d'higiene i netedat en la terrassa i la seva zona d'influència. - Ús indegut de la terrassa. - Modificació de les circumstàncies en raó de les quals va ésser atorgada l'autorització. - Ocupació de més espai del legalment autoritzat. - En el cas de molèsties degudament comprovades per l'administració. 3. Els Serveis Tècnics del Districte notificaran al titular de l'autorització la necessitat de desmuntatge de les terrasses per causa de possibles esdeveniments degudament autoritzats. 4. El titular de l'autorització haurà d'exhibir en lloc visible la cèdula del vetllador, o en el seu defecte, l'autorització de la terrassa i tindrà els plànols autoritzats a disposició en cas d'inspecció municipal. El titular de la llicència és responsable del compliment de les obligacions que estableixen les ordenances municipals i d'altres disposicions aplicables. Vuitè. Règim disciplinari i sancionador 1. Els Serveis Municipals inspeccionaran i fiscalitzaran en qualsevol moment l'ús de l'espai autoritzat, efectuat pel titular de la llicència. 2. L'incompliment de qualsevol de les condicions previstes a la llicència comportarà la imposició de la sanció corresponent i/o la caducitat de la llicència. El règim sancionador aplicable serà el regulat pel Títol 4 de l'Ordenança dels Usos del Paisatge Urbà de Barcelona i pel Títol 3 de l'Ordenança sobre l'ús de les vies i els espais públics de Barcelona, d’acord amb el procediment establert a l’Ordenança Reguladora del Procediment Sancionador publicada al Butlletí Oficial de la Província de 21/04/2010. 3. La reincidència per tercera vegada en l'incompliment de les condicions d'autorització tindrà la consideració de falta molt greu, el que comportarà la revocació de la llicència en aquell mateix any (sense dret a cap indemnització) i la incapacitat per optar a l'atorgament de la mateixa a l'any següent. Novè.- Règim transitori. La present regulació serà d'aplicació a totes les noves sol·licituds d'autorització a partir de la seva entrada en vigor. Continua en la pàgina següent 8 CVE-Núm. de registre: 022011005751 Dimarts, 15 de març de 2011 ANNEX GRÀFIC 9 CVE-Núm. de registre: 022011005751 Dimarts, 15 de març de 2011 10 CVE-Núm. de registre: 022011005751 Dimarts, 15 de març de 2011 11 CVE-Núm. de registre: 022011005751 Dimarts, 15 de març de 2011 12 CVE-Núm. de registre: 022011005751 Dimarts, 15 de març de 2011 13 CVE-Núm. de registre: 022011005751 Dimarts, 15 de març de 2011 14 CVE-Núm. de registre: 022011005751 Dimarts, 15 de març de 2011 15 CVE-Núm. de registre: 022011005751 Dimarts, 15 de març de 2011 16 CVE-Núm. de registre: 022011005751 Dimarts, 15 de març de 2011 El que es fa constar als efectes oportuns. Barcelona, 1 de març de 2011 El secretari del Districte de Nou Barris, Xavier Pagès i Calvó https: //bop.diba.cat ● bop@ diba.cat ● DL: B-41698-2002 17 CVE-Núm. de registre: 022011005751