Dijous, 28 de maig de 2015 ADMINISTRACIÓ LOCAL Ajuntament de Barcelona Gerència d'Economia, Empresa i Ocupació ANUNCI El Plenari del Consell Municipal, en sessió extraordinària del dia 05-05-2015 va adoptar l'acord de RATIFICAR l'acord del Consell General del Consorci del Museu de Ciències Naturals de Barcelona aprovat en la sessió de 19 de setembre de 2014, en el sentit d'aprovar definitivament la proposta de la modificació deis seus estatuts, amb l'objecte d'adaptar- los a la Llei 27/2013, de 27 de desembre, de racionalització i sostenibilitat de 1'Administració local i a la llei 15/2014, de 16 de setembre, de racionalització del Sector Públic i altres mesures de reforma administrativa, d'acord amb el següent text, adjunt a aquest expedient. ESTATUTS DEL CONSORCI DEL MUSEU DE CIÈNCIES NATURALS DE BARCELONA. CAPÍTOL I. Disposicions generals. Article 1. Naturalesa i personalitat jurídica. 1.1. El Consorci del Museu de Ciències Naturals de Barcelona (d'ara endavant, el Consorci) es constitueix com un ens de dret públic de caràcter associatiu i voluntari, integrat per la Administració de la Generalitat de Catalunya, a traves del Departament competent en matèria de cultura, i l'Ajuntament de Barcelona. El Consorci està adscrit a l'Ajuntament de Barcelona. 1.2. El Consorci te personalitat jurídica pròpia i independent de la dels seus membres i plena capacitat d'obrar per complir les seves finalitats. 1.3. El nombre de membres del Consorci es pot ampliar amb altres entitats publiques o privades l'admissió de les quals han d'acordar els dos terços dels membres del Consell General. Article 2. Durada i domicili. 2.1. El Consorci es constitueix per temps indefinit. 2.2. El Consorci te el seu domicili social al Museu Blau (Plaça Leonardo da Vinci, 4-5). Aquest domicili pot ser canviat per acord del Consell General. Article 3. Finalitats i contracte programa. 3.1. El Consorci te per objecte: a) Gestionar el Museu de Ciències Naturals de Barcelona. b) Impulsar el procés perquè aquest Museu sigui reconegut com a museu nacional, d'acord amb l'article 20 de la Llei 17/1990, de 2 de novembre, de museus, i esdevingui el Museu Nacional de Ciències Naturals de Catalunya, que coordini la xarxa dels museus de ciències naturals de Catalunya. c) Custodiar el fons de Ciències Naturals del Museu de Ciències Naturals de Barcelona que reuneix una bona representació de la flora, la fauna i la geologia de Catalunya i terres properes, especialment de la Mediterrània occidental, mantenint una infraestructura constituïda per col·leccions, bases de dades i aplicacions tecnològiques, al servei de les necessitats científiques i tècniques. d) Promoure la recerca, la descoberta, l'aprenentatge i l'interès per la natura, reunint informació i generant coneixement científic sobre la diversitat natural, actuant com a centre de referencia del patrimoni natural de Catalunya i assolint estàndards científics internacionals. 1 CVE-Núm. de registre: 022015014341 Dijous, 28 de maig de 2015 e) Exposar i difondre el patrimoni natural amb una clara vocació educativa, servint les necessitats d'aprenentatge que tenen els ciutadans i donant suport a la formació integral mitjançant els programes educatius. f) Assumir la responsabilitat de respondre als reptes i necessitats que el país i el mon tenen plantejats en relació amb el patrimoni natural, fent una contribució important en qüestions d'alt interès social, com la conservació de la biodiversitat, la gestió mediambiental, el canvi global o la salut publica. g) Treballar en col·laboració amb els diferents agents de l'entorn de les ciències naturals, promovent la participació i la cooperació col·lectiva. 3.2. El Consorci pot exercir, en l'àmbit determinat pel seu objecte i les seves finalitats, totes les potestats i prerrogatives de les quals poden gaudir els ens de dret públic no territorials, i particularment, les atribucions següents: a) Administrar el seu patrimoni, així com els bens i drets dels quals sigui titular o estigui en possessió. b) Adquirir, posseir, alienar i arrendar bens i drets, acceptar herències, llegats i donacions. c) Obtenir subvencions i altres ajuts d'entitats publiques o privades i de particulars. d) Contractar personal, obres, serveis i subministraments. e) Contraure obligacions i concertar crèdits. Per a la concertació de qualsevol operació de crèdit, cal l'aprovació prèvia de cada ens consorciat. f) Prestar garanties i avals. Per a l'atorgament d'avals a operacions de crèdit, cal l'aprovació prèvia de cada ens consorciat. g) Aprovar la seva organització interna. h) Exercitar accions judicials i administratives. i) Percebre les quantitats que s'estableixin per a la prestació dels serveis atribuïts al Consorci, si fos el cas. j) Atorgar concerts i subscriure convenis amb tota mena de persones i/o entitats publiques o privades i realitzar qualsevol altra mena d'actes i negocis jurídics congruents amb els objectius i finalitats del Consorci. k) Atorgar premis, beques i ajuts, així com dur a terme aquelles accions de foment que es consideri oportunes. l) Exercir qualsevol altra facultat necessària per a la consecució dels objectius del Consorci. 3.3. Per al millor compliment de les seves finalitats, el Consorci pot realitzar totes aquelles activitats que estiguin relacionades amb el seu objecte, conformement al que acordin el seus òrgans de govern. En particular, pot participar en societats mercantils, en societats de capital-risc i altres entitats similars, així com promoure la constitució d'entitats, fundacions, associacions o altres persones jurídiques, nacionals o estrangeres. Aquesta participació del Consorci en qualsevol d'aquests supòsits ha de ser autoritzada per cadascuna de les entitats consorciades. 3.4 Així mateix, per a la realització de les seves finalitats el Consorci pot dur a terme tot tipus de convenis i acords amb entitats i institucions, nacionals i internacionals, especialment per a la canalització, gestió i administració de fons, ajuts i instruments financers relacionats amb la seva activitat. 3.5 El Consorci ha d'establir, amb les administracions publiques que l'integren, un contracte programa de caràcter quadriennal. El contracte programa ha d'incloure els projectes estratègics, el programa quadriennal d'activitats, el projecte museològic i museogràfic, i també les aportacions econòmiques de cadascuna de les administracions consorciades. El Consorci i els òrgans competents de les administracions publiques consorciades han d'aprovar el contracte programa. Article 4. Mitjans. Per complir les seves finalitats, el Consorci disposa dels mitjans essencials següents: 2 CVE-Núm. de registre: 022015014341 Dijous, 28 de maig de 2015 a) Les aportacions econòmiques que acordin l'Administració de la Generalitat de Catalunya i l'Ajuntament de Barcelona, d'acord amb l'article 21.3 d'aquests Estatuts, que han de ser suficients per cobrir les despeses de funcionament ordinari del Museu. b) Els fons museístics propietat de l'Ajuntament de Barcelona que conformen les col·leccions del Museu Ciències Naturals de Barcelona, que a títol de comodat se cedeixin al Consorci, en les condicions que s'estableixin en el contracte corresponent. Aquests fons estan conformats per les col·leccions de Zoologia, Geologia i Botànica, d'acord amb la documentació que consta al Museu. c) Els edificis propietat de l'Ajuntament de Barcelona que actualment constitueixen la seu del Museu de Ciències Naturals de Barcelona (Castell dels Tres Dragons i Museu Martorell –Parc de la Ciutadella- i Jardí Botànic de Montjuic i Museu Blau), que s'adscriuen al Consorci, sens perjudici de la concreció definitiva dels edificis que han de conformar les futures seus. d) Els recursos econòmics del Consorci indicats a l'article 22 d'aquests Estatuts, així com el patrimoni que en el futur se li pugui adscriure per al compliment de les seves finalitats. Article 5. Emblema. El Consorci pot adoptar un emblema com a símbol distintiu. CAPÍTOL II. Òrgans del Consorci. SECCIÓ 1a. Òrgans de govern i gestió. Article 6. Òrgans. 6.1. Son òrgans del Consorci: a) El Consell General. b) La Presidència del Consell General. c) La Vicepresidència del Consell General. d) La Comissió Delegada. e) La Presidència de la Comissió Delegada. f) La Direcció. g) La Gerència. 6.2. El director o directora pot disposar d'una comissió assessora. SECCIÓ 2a. El Consell General. Article 7. Composició del Consell General. 7.1. El Consell General es l'òrgan superior de govern del Consorci. La Presidència del Consell, que ho es del Consorci, correspon de manera rotatòria, per períodes de dos anys, a la persona titular del Departament de la Generalitat de Catalunya competent en matèria de cultura, i a l'alcalde o a l'alcaldessa de Barcelona. Qui no exerceixi les funcions de presidència, tindrà la condició de vicepresident o vicepresidenta durant aquest període. 7.2. Integren també el Consell General fins a un màxim de catorze vocals, designats per les entitats consorciades, en un nombre proporcional a la contribució econòmica que facin. Cadascuna de les entitats consorciades, d'entre els seus vocals, en designarà, com a mínim, dues persones amb una trajectòria professional reconeguda al sector de les ciències naturals. 7.3. La Secretaria del Consell General, amb veu però sense vot, correspon a la Secretaria del Consorci. 7.4. Si, d'acord amb el que preveu l'article 1.3 d'aquests Estatuts, el Consell General aprova la incorporació al Consorci d'alguna altra entitat, en el mateix acord s'ha de fixar el nombre de vocalies que li correspondran als òrgans de govern del Consorci. 7.5. El director o directora i el o la gerent assisteixen a les reunions del Consell General amb veu però sense vot. 3 CVE-Núm. de registre: 022015014341 Dijous, 28 de maig de 2015 Article 8. Exercici del càrrec. 8.1. Excepte la Presidència, la Vicepresidència i les vocalies designades per raó del càrrec ocupat a les entitats consorciades, la durada del mandat de la resta de membres del Consell General es d'un màxim de quatre anys renovables. 8.2. L'exercici del càrrec es gratuït i incompatible amb altres càrrecs, funcions o encàrrecs remunerats pel Consorci. Article 9. Funcions del Consell General. Les funcions del Consell General son: a) Acordar l'ampliació del Consorci amb noves entitats publiques o privades. b) Aprovar els pressupostos anuals d'ingressos i despeses, les bases d'execució del pressupost i la rendició de comptes. c) Proposar a les entitats consorciades la modificació dels Estatuts del Consorci. d) Aprovar, si s'escau, el reglament de regim interior. e) Aprovar les operacions de crèdit si tenen una durada superior a un any i si l'import acumulat dins de cada exercici econòmic supera el 15% dels recursos ordinaris del pressupost del Consorci, i les operacions de crèdit a curt termini quan l'import acumulat de les operacions vives superi el 15% dels recursos corrents en l'exercici anterior. f) Designar els membres de la Comissió Delegada. g) Ratificar el nomenament de la Presidència de la Comissió Delegada. h) Nomenar el director o directora, a proposta de la Comissió Delegada. i) Contractar obres, serveis i subministraments quan el seu import superi el 15% dels recursos ordinaris del pressupost i/o sigui d'una durada superior als 4 anys. j) Disposar i alienar els bens i els drets del Consorci i realitzar transaccions quan el valor superi el 15% dels recursos ordinaris del pressupost. k) Aprovar el contracte programa, a proposta de la Comissió Delegada. l) Aprovar la plantilla de personal, la relació dels llocs de treball i altres instruments de gestió i planificació i l'estructura organitzativa fins al nivell de direccions, a proposta de la Comissió Delegada. m) Crear delegacions o representacions en altres ciutats i designar les persones que les hagin de dirigir. n) Ratificar la incorporació de peces patrimonials destinades a incrementar el fons de la col·lecció del Museu i que hagi aprovat la Comissió Delegada. s) Aprovar la dissolució del Consorci. Article 10. La Presidència i la Vicepresidència del Consell General. 10.1. La Presidència del Consell General ho es també del Consorci. 10.2. Les funcions de la Presidència del Consell General són: a) Representar el Consorci. b) Convocar i presidir les reunions del Consell General. c) Aprovar la liquidació del pressupost, donant compte al Consell General. 4 CVE-Núm. de registre: 022015014341 Dijous, 28 de maig de 2015 d) Vetllar pel compliment dels acords adoptats pel Consell General. 10.3 La Vicepresidència exerceix les funcions pròpies de la Presidència en cas d'absència, malaltia o impossibilitat d'aquesta. 10.4. Les funcions de representació es poden delegar a la Vicepresidència i als altres membres del Consell General. SECCIÓ 3a. La Comissió Delegada. Article 11. Composició i funcions de la Comissió Delegada. 11.1. La Comissió Delegada esta integrada per un màxim de sis membres designats pel Consell General, proposats per les entitats consorciades en un nombre proporcional a la contribució econòmica que facin. 11.2. La Presidència de la Comissió Delegada ha de recaure en un dels seus membres i es designa, per la mateixa Comissió, amb caràcter rotatori entre els entitats consorciades per un període de dos anys. El nomenament de la Presidència ha de ser ratificat pel Consell General. 11.3. El director o directora i el o la gerent assisteixen a les reunions de la Comissió amb veu però sense vot. 11.4. La Secretaria de la Comissió Delegada, amb veu però sense vot, es la Secretaria del Consorci. 11.5. Les funcions de la Comissió Delegada són: a) Estudiar i preparar les sessions del Consell General i fer el seguiment de l'execució dels acords que es prenguin. b) Aprovar, a proposta de la Direcció, la compra de peces patrimonials finançades pel Consorci, que ha de ratificar el Consell General, i ser informada de la incorporació de peces patrimonials per compra, donació, dipòsit o qualsevol altre títol destinades al Museu. c) Aprovar inicialment, a proposta de la Direcció, el contracte programa del museu, i elevar-lo a l'aprovació del Consell General. d) Establir convenis amb altres entitats, publiques o privades, dedicades a finalitats semblants. e) Alienar el patrimoni propi del Consorci quan el seu valor no superi el 15% dels recursos ordinaris del pressupost. f) Establir els serveis del museu. g) Aprovar nous projectes d'obres del museu. h) Nomenar el o la gerent. i) Aprovar inicialment la plantilla de personal i la relació dels llocs de treball i l'estructura organitzativa fins al nivell de direccions i elevar-les a l'aprovació del Consell General. j) Aprovar les convocatòries dels processos de selecció de personal. k) Exercir accions administratives i judicials. l) Exercir totes aquelles altres funcions que li encomani o li delegui el Consell General, llevat de les que s'assenyalen als apartats a), b), c) i n) de l'article 9, que son indelegables. m) Exercir totes aquelles altres funcions que no estiguin expressament atribuïdes a cap altre òrgan. 11.6. En casos d'urgència, la Presidència de la Comissió Delegada pot exercir tota mena d'accions administratives i judicials, si be amb l'obligació d'informar-ne la Comissió Delegada a la primera sessió que celebri. 11.7. La Comissió Delegada pot crear les comissions de treball, permanents o temporals, que consideri necessàries per desplegar les seves funcions. 5 CVE-Núm. de registre: 022015014341 Dijous, 28 de maig de 2015 11.8. En casos d'urgència, la Comissió Delegada pot exercir les funcions del Consell General que s'assenyalen als apartats l'apartat g) i h) de l'article 9, si be amb l'obligació d'informar-ne el Consell General a la primera sessió que celebri. SECCIÓ 4a. La Direcció i la seva comissió assessora. Article 12. La Direcció. 12.1. La Direcció, d'acord amb les directrius fixades pel Consell General, del qual depèn jeràrquicament, te les funcions següents: a) La direcció de l'administració i l'execució dels acords del Consell General i de la Comissió Delegada. b) La direcció tècnica del Museu. c) La direcció de tot el personal. d) El desplegament de l'estructura organitzativa, a proposta de Gerència. e) L'assessorament tècnic dels altres òrgans del Consorci. f) L'elaboració del contracte programa del Museu. g) L'exercici de les altres funcions que el Consell General o la Comissió Delegada li delegui, excepte les que es preveuen als apartats e), g) i i) de l'article 11.5 pel que fa a la Comissió Delegada, i les que es preveuen com a indelegables a l'article 11.5.k) pel que fa al Consell General. 12.2. A efectes retributius, el lloc de treball del director o directora s'assimila a director general. 12.3. El càrrec de director o directora es incompatible amb el de vocal del Consell General. Article 13. Comissió assessora. Per exercir les seves funcions, la Direcció podrà disposar de l'assistència d'una comissió assessora, els membres de la qual son nomenats per la Comissió Delegada a proposta del director o directora. SECCIÓ 5a. La Gerència. Article 14. La Gerència. 14.1. La Gerència depèn jeràrquicament de la Direcció i te les funcions següents: a) Autoritzar i disposar despeses i reconèixer obligacions, amb els límits que el Consell General li delegui, i ordenar pagaments i retre comptes. b) Contractar obres, serveis i subministraments de durada igual o inferior a 4 anys sempre que el seu import no superi el 15% dels recursos ordinaris del pressupost. c) Formalitzar la contractació del personal en regim laboral; acordar la imposició de sancions al personal laboral, fins i tot el seu acomiadament, i exercir la potestat disciplinaria sobre el personal funcionari llevat de la separació del servei. d) Gestionar els bens immobles adscrits al Consorci. e) Resoldre les sol·licituds de compatibilitat d'activitats del personal laboral. f) Exercir les altres funcions que la Direcció li delegui. 14.2. A efectes retributius, el lloc de treball del gerent s'assimila a sotsdirector general. 14.3. El càrrec de gerent es incompatible amb el de vocal del Consell General. 6 CVE-Núm. de registre: 022015014341 Dijous, 28 de maig de 2015 CAPÍTOL III. Regim de funcionament. Article 15. Sessions. 15.1. El Consell General es reuneix com a mínim dues vegades l'any en sessió ordinària. No obstant això, el Consell General pot acordar una periodicitat mes gran de les sessions ordinàries. 15.2. En sessió extraordinària, el Consell General es reuneix sempre que sigui convocat per la seva Presidència o la Vicepresidència o quan ho sol·liciti la quarta part dels seus membres. 15.3. La Comissió Delegada es reuneix amb la periodicitat que aquesta acordi, i sempre que la convoqui la seva Presidència o que ho sol·licitin tres dels seus membres. Article 16. Convocatòria de les sessions. 16.1. Les convocatòries de totes les sessions s'han de notificar amb tres dies d'antelació, i han d'incloure l'ordre del dia de la sessió amb tots els punts que hagin fixat la Presidència i la Vicepresidència, i també tota la documentació necessària per desenvolupar la sessió. 16.2. No obstant això, amb dos dies d'antelació els membres del Consell General o de la Comissió Delegada poden proposar incloure altres punts en l'ordre del dia. 16.3. A les sessions convocades a petició d'una quarta part dels membres del Consell General o de tres dels membres de la Comissió Delegada, a mes dels punts que aquests proposin, la Presidència i la Vicepresidència hi poden afegir els que considerin convenients. 16.4. Excepcionalment i en casos justificats es poden convocar sessions amb caràcter urgent, sense complir l'antelació mínima que s'estableix a l'apartat 1, la qual cosa ha de constar a la convocatòria. 16.5. També es considera valida la constitució de qualsevol òrgan col·legiat del Consorci si, encara que no s'hagin convocat formalment, hi son presents tots els seus membres i aquests ho acorden per unanimitat. Article 17. Ordre del dia i quòrum d'assistència. 17.1. El Consell General i la Comissió Delegada nomes poden deliberar i prendre acords sobre les qüestions que s'hagin inclòs en l'ordre del dia. No obstant això, a les sessions ordinàries i amb la declaració d'urgència aprovada prèviament per majoria absoluta, es poden tractar altres assumptes. 17.2. El Consell General i la Comissió Delegada queden constituïts vàlidament si assisteix un terç dels seus membres, sempre que hi sigui present la Presidència o la Vicepresidència i el secretari o secretaria, o qui els substitueixi. A mes, caldrà la presencia d'un mínim d'una persona representant de l'Ajuntament de Barcelona i una altra de l'Administració de la Generalitat de Catalunya. Article 18. Adopció d'acords. 18.1. Els acords del Consell General i de la Comissió Delegada s'adopten, per regla general, per majoria simple. En cas d'empat s'ha de repetir la votació, i si persisteix l'empat decideix la Presidència o qui la substitueixi. 18.2. Es necessari el vot favorable de, com a mínim, la majoria dels representants presents de l'Administració de la Generalitat de Catalunya i l'Ajuntament de Barcelona per adoptar els acords següents, al Consell General: a) Proposar la modificació dels Estatuts. b) Ampliar el Consorci a altres entitats i determinar el nombre de vocalies que els correspondran d'acord amb l'article 7.4. c) Aprovar la dissolució del Consorci. d) Crear delegacions o representacions en altres ciutats i designar les persones que les hagin de dirigir. 7 CVE-Núm. de registre: 022015014341 Dijous, 28 de maig de 2015 e) Nomenar el director o directora. f) Aprovar el contracte programa. g) Contractar obres i serveis quan el seu import superi el 15% dels recursos ordinaris del pressupost. h) Disposar i alienar els bens i els drets del Consorci i realitzar transaccions quan el valor superi el 15% dels recursos ordinaris del pressupost. 18.3. Es necessari el vot favorable de, com a mínim, la majoria dels representants presents de l'Administració de la Generalitat de Catalunya i l'Ajuntament de Barcelona per adoptar els acords següents, a la Comissió Delegada: a) Aprovar, a proposta de la Direcció, la incorporació de peces patrimonials finançades pel Consorci. b) Aprovar, inicialment, a proposta de la Direcció, el contracte programa del Museu, i elevar-lo a l'aprovació del Consell General. c) Aprovar nous projectes d'obres del Museu. d) Nomenar el o la gerent. e) Aprovar inicialment la plantilla de personal, la relació dels llocs de treball i l'estructura organitzativa fins al nivell de direccions. f) Alienar el patrimoni propi del Consorci quan el seu valor no superi el 15% dels recursos ordinaris del pressupost. Article 19. Secretaria i Intervenció. La Secretaria es exercida per al Secretaria General de l'Ajuntament de Barcelona o pel personal funcionari municipal en què delegui i al qual s'hagi exigit per ingressar-hi titulació superior en dret. La funció pública de control i fiscalització interna de la gestió econòmica-financera i pressupostari, correspondrà a la Intervenció General de l'Ajuntament de Barcelona o per funcionaris tècnics que actuaran per delegació d'aquest i que la exercirà d'acord a la normativa que regeix l'Ajuntament de Barcelona. Article 20. Recursos humans. 20.1. El Consorci disposarà del personal necessari pel compliment de les seves finalitats, i que estarà constituït per: a) Personal adscrit per administracions participants. El personal laboral s'ha d'integrar a la plantilla del Consorci mitjançant el mecanisme de l'absorció d'empresa, o la que correspongui d'acord amb la legislació laboral vigent. El personal funcionari integrat al Consorci roman en la situació administrativa que correspongui en la seva administració d'origen. b) Personal propi, que engloba el personal contractat en règim laboral amb anterioritat a 31 de desembre de 2013 i les contractació que es puguin efectuar en el marc de la normativa local i pressupostària. 20.2. El Consorci no pot tenir personal eventual. 20.3. El personal del Consorci es regeix per la normativa de funció pública o per la legislació laboral, segons s'escaigui, i les demés normes convencionalment aplicables. 20.4. A aquests efectes, els funcionaris municipals poden ser adscrits en les mateixes condicions que preveu l'article 300.2 del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel que s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de regim local de Catalunya i l'article 191 del Reglament del personal al servei de les entitats locals, aprovat pel Decret 214/1990, de 30 de juliol. 8 CVE-Núm. de registre: 022015014341 Dijous, 28 de maig de 2015 CAPÍTOL IV. Règim pressupostari, comptable i de control. Article 21. Pressupost i comptes anuals. 21.1. El Consorci es sotmet al règim de comptabilitat pública establert a la normativa vigent per als ens locals en matèria pressupostària i de gestió dels seus recursos econòmics i a la normativa que sobre la matèria estableix l'Ajuntament de Barcelona. El Consorci forma part dels pressupostos i s'inclou en el compte general de l'Ajuntament de Barcelona. Els comptes anuals del Consorci es sotmetran a una auditoria externa sota la direcció de la Intervenció General de l'Ajuntament de Barcelona. El Consorci es sotmet als terminis d'aprovació de comptes, d'aprovació de pressupost, així com els requeriments d'informació comptable i financera, al calendari municipal, sense perjudici del compliment dels terminis previstos a la normativa d'aplicació. 21.2. El Consell General aprova anualment el pressupost del Consorci, el projecte del qual el preparen la Direcció i la Gerència i el presenta la Gerència amb l'informe previ de la Intervenció. En qualsevol cas, els acords relatius a despeses d'inversió els han de ratificar les institucions consorciades. 21.3. Les aportacions de les administracions consorciades es poden fer en concepte d'aportació ordinària o d'aportació de capital. 21.4. El Consorci ha de trametre el compte general a les institucions consorciades. 21.5. Sense perjudici del compliment de les previsions aplicables sobre estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera, cal l'autorització prèvia de l'Ajuntament de Barcelona i de l'Administració de la Generalitat de Catalunya per: a) La creació o participació en societats, fundacions, associacions o qualsevol altra persona jurídica d'àmbit nacional o estranger. b) Per la concertació de qualsevol operació financera, tals com préstecs, crèdits i avals. Article 22. Recursos econòmics. Els recursos econòmics del Consorci son: a) Les aportacions que acordin les entitats consorciades, d'acord amb el que disposa l'article 4.a) i 21.3 d'aquests Estatuts. L'aportació de l'Administració Generalitat de Catalunya i de l'Ajuntament de Barcelona han de ser paritàries. b) Les donacions i les subvencions publiques o privades. c) El producte dels serveis o les activitats que el centre presti o dugui a terme. d) El producte de l'explotació del seu patrimoni. e) Els ingressos en concepte de lloguer o cessió a tercers de les sales i els espais. f) El crèdits i préstecs que li siguin concedits. g) Qualssevol altres que li puguin correspondre d'acord amb les lleis. CAPÍTOL V. Regim jurídic. Article 23. Regim jurídic. 23.1. El consorci està sotmès al dret públic i es regeix per la normativa aplicable a les entitats locals i a la que constitueix el règim especial de Barcelona, a la normativa sobre museus, a aquests estatuts i a la reglamentació interna dictada en desplegament d'aquests. 23.2. Contra els actes administratius de la Gerència, la Direcció o la Comissió Delegada, es pot interposar recurs d'alçada davant del Consell General. Els acords del Consell General exhaureixen la via administrativa. 9 CVE-Núm. de registre: 022015014341 Dijous, 28 de maig de 2015 23.3. És preceptiva la interposició de reclamacions administratives prèvies a les vies jurisdiccionals civil i laboral de conformitat amb l'establert als articles 120 i següents de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de regim jurídic de les administracions publiques i del procediment administratiu comú. CAPÍTOL VI. Modificació dels Estatuts, separació i dissolució del Consorci. Article 24. Modificació dels Estatuts. La modificació dels Estatuts s'ha de fer a proposta del Consell General i amb la posterior aprovació de cadascuna de les administracions i entitats consorciades. Article 25. Separació del Consorci. 25.1. L'exercici del dret de separació produeix la dissolució del consorci tret que la resta dels seus membres, acordin la seva continuïtat i segueixin pertanyent al consorci, com a mínim, dos Administracions, o dos entitats o organismes públics vinculats o dependents de més d'una Administració. 25.2. Qualsevol de les entitats consorciades pot acordar exercir el dret de separació del Consorci en qualsevol moment, per a la qual cosa ha de notificar aquesta circumstància per escrit al Consell General. 25.3 Quan l'exercici del dret de separació no comporti la dissolució del consorci s'aplicaran les següents regles: a) Es calcularà la quota de separació que li correspongui a qui exerciti el seu dret de separació, d'acord amb la participació que li hagués correspost en el saldo resultant del patrimoni net, d'haver tingut lloc la liquidació, tenint en compte que el criteri de repartiment serà el següent: Es considera quota de separació la que l'hi hagués correspons en la liquidació. En defecte de determinació de la quota de liquidació es tindrà en compte, tant el percentatge de les aportacions que hagi efectuat qui exerceixi el dret de separació al fons patrimonial del consorci, com el finançament concedit cada any. Si el membre del consorci que se separa no hagués realitzar aportacions per no estar obligat a fer-ho, el criteri de repartiment serà la participació en els ingressos que, en el seu cas, hagués rebut durant el temps que ha format part del consorci. S'acordarà pel consorci la forma i condicions en què tindrà lloc el pagament de la quota de separació, en el supòsit en què aquesta resulti positiva, així com la forma i condicions del pagament del deute que correspongui a qui exerceixi el dret de separació si la quota és negativa. L'efectiva separació del consorci es produirà un cop determinada la quota de separació, en el supòsit en què aquesta resulti positiva, o un cop s'hagi pagat el deute, si la quota és negativa. b) En cas que l'Administració que exerceix el dret de separació sigui aquella a la qual està adscrit el consorci, el consorci ha d'acordar a quina de les restants administracions, entitats o organismes públics vinculats o dependents d'una Administració que són membres s'adscriu. 25.4. En cas que el consorci estigui format únicament per dues entitats consorciades, en cas que una de les entitats consorciades vulgui exercir el dret de separació, per tal de salvaguardar la continuïtat del Museu de les Ciències Naturals, s'ha de constituir un nou ens que assumeixi els objectius del consorci o, alternativament, incorporar el Museu a l'Ajuntament de Barcelona o a l'entitat que es determini. Article 26. Dissolució. 26.1. Sense perjudici d'allò establert per a la separació del Consorci en aquests Estatuts, la dissolució del Consorci correspon acordar-la al Consell General amb el vot qualificat previst a l'article 18.2 d'aquests Estatuts. L'acord de dissolució ha d'establir la nova forma de gestió del Museu de Ciències Naturals de Barcelona o, si s'escau, del Museu Nacional de Ciències Naturals de Catalunya. 26.2. La dissolució del Consorci i la nova forma de gestió del centre les han de ratificar l'Administració de la Generalitat de Catalunya i l'Ajuntament de Barcelona. 26.3. Amb l'acord de dissolució del Consorci s'extingeix la representació de tots els seus òrgans per subscriure nous contractes i contreure noves obligacions. 10 CVE-Núm. de registre: 022015014341 Dijous, 28 de maig de 2015 Article 27. Liquidació del Consorci. 27.1 La dissolució del consorci produeix la seva liquidació i extinció. En tot cas serà causa de dissolució que els fins estatutaris del consorci hagin estat acomplerts. 27.2 El Consell General a l'adoptar l'acord de dissolució nomenarà un liquidador. A falta d'aquest acord, el liquidador serà el/la Gerent del consorci. 27.3. El liquidador calcularà la quota de liquidació que correspon a cada membre del consorci d'acord amb la participació que li correspongui en el saldo resultant del patrimoni net després de la liquidació, tenint en compte que el criteri de repartiment tindrà en compte el percentatge de les aportacions que hagi efectuat cada membre del consorci al fons patrimonial del mateix, com el finançament concedit cada any. Si algun dels membres del consorci no hagués realitzat aportacions per no estar obligat a fer-ho, el criteri de repartiment serà la participació en els ingressos que, en el seu cas, hagués rebut durant el temps que ha estat membre del consorci. 27.4 S'acordarà pel consorci la forma i condicions en què tindrà lloc el pagament de la quota de liquidació en el supòsit en què aquesta resulti positiva. Article 28. Cessió global d'actius i passius. Les entitats consorciades podran acordar, per unanimitat, la cessió global d'actius i passiu a una altre entitat jurídicament adequada amb la finalitat de mantenir la continuïtat de l'activitat i aconseguir els objectius del consorci que es liquida. Disposició Addicional. Formes de gestió del Museu. Per a la gestió del Museu de Ciències Naturals de Barcelona o, si s'escau, del Museu Nacional de Ciències Naturals de Catalunya, el Consorci pot adoptar qualsevol de les formes previstes a la legislació vigent. Disposicions transitòries. Primera.- Aportacions econòmiques. Inicialment i fins que el Museu sigui reconegut com a museu nacional les aportacions econòmiques de l'Administració de la Generalitat de Catalunya poden ser inferiors a les de l'Ajuntament de Barcelona. Segona.- Exercici de les presidències. 1. La Presidència del Consorci correspon a l'alcalde o alcaldessa de Barcelona fins que s'iguali l'aportació econòmica de l'Administració de la Generalitat de Catalunya o fins que el Govern de la Generalitat aprovi la despesa pluriennal que prevegi la paritat en les aportacions. A partir d'aquest moment, s'iniciarà la presidència rotatòria prevista a l'article 7.1 dels presents Estatuts. 2. Correspon a l'Ajuntament de Barcelona la primera presidència rotativa de la Comissió Delegada prevista a l'article 11.2 dels presents Estatuts. La Presidència per part de l'Ajuntament es mantindrà fins que s'arribi a la paritat econòmica de les entitats consorciades o fins que el Govern de la Generalitat aprovi la despesa pluriennal que prevegi la paritat en les aportacions. Tercera.- Seus del Museu. En el moment de l'aprovació d'aquests Estatuts, les seus del Museu de Ciències Naturals de Barcelona les configuren els equipaments municipals següents: l'edifici del Castell dels Tres Dragons i l'edifici del Museu Martorell, ambdós al Parc de la Ciutadella (Ps. Picasso, s/n), el Jardí Botànic de Barcelona (nou i històric) a la Muntanya de Montjuic, i el Museu Blau (edifici del Fòrum, obra dels arquitectes Herzog & de Meuron). Quan es creï, si s'escau, el Museu Nacional de Ciències Naturals de Catalunya l'Administració de la Generalitat de Catalunya ha d'adscriure al Consorci un nou edifici per acollir les instal·lacions i serveis que actualment conté el Castell dels Tres Dragons. 11 CVE-Núm. de registre: 022015014341 Dijous, 28 de maig de 2015 Quarta.- Subrogació. El Consorci se subroga en els compromisos vigents relatius a la gestió del Museu de Ciències Naturals de Barcelona sempre que així ho acordi el Consell General un cop realitzada una auditoria prèvia. Cinquena.- Successió d'empresa. Opera la successió d'empresa prevista a l'article 44 del Text refós de la Llei de l'estatut dels treballadors respecte del personal laboral que prèviament a la constitució del Consorci treballin al Museu de Ciències Naturals de Barcelona. Sisena.- Personal. 1. S'entenen vigents per al personal que, procedent de la plantilla de l'Ajuntament de Barcelona, o de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, passi a prestar els seus serveis al Consorci, els acords o convenis aplicables respectivament al personal de l'Ajuntament de Barcelona, o de la Generalitat de Catalunya, fins que, per negociació de les condicions de treball en el Consorci es procedeixi a la firma de un nou acord, pacte o conveni col·lectiu nou. 2. Igualment, fins a l'elecció dels òrgans unitaris o sindicals representants del personal del Consorci, els òrgans de representació de l'Ajuntament de Barcelona i de l'Administració de la Generalitat de Catalunya assumeixen la defensa i gestió dels interessos dels respectius col·lectius procedents de totes dues entitats. 3. En el si del Consorci s'ha de constituir una comissió en la qual hi participin representants tant del propi Consorci com representació sindical dels diferents col·lectius de personal que hi presten serveis, i que ha de tenir per objecte tractar regularment les qüestions relacionades o que se'n derivin de l'aplicació al personal dels diversos convenis i pactes de condicions de treball. Disposició final. Per a l'entrada en vigor d'aquests Estatuts es necessària la seva aprovació per part dels òrgans de govern de les entitats consorciades i la seva publicació al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya i al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona. Barcelona, 18 de maig de 2015 El secretari general, Jordi Cases i Pallarès https: //bop.diba.cat ● bop@ diba.cat ● DL: B-41698-2002 12 CVE-Núm. de registre: 022015014341