Dilluns, 16 de març de 2015 ADMINISTRACIÓ LOCAL Ajuntament de Barcelona ANUNCI El plenari del Consell Municipal en sessió del dia 27 de febrer de 2015 va acordar: APROVAR les modificacions del catàleg de llocs de treball i taules retributives respecte a les aprovades pels acords dels plenaris del Consell Municipal de 21 de desembre de 2012, 24 de juliol de 2013 i 20 de desembre de 2013, en els termes que s'adjunten a l'annex. PUBLICAR aquest acord i el seu annex 1 en la Gaseta municipal de Barcelona i al web municipal i de forma resumida al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona. Annex 1. Modificacions als annexos de l’Acord del Consell Plenari del 21 de desembre de 2012, modificat el 24 de juliol de 2013 i el 20 de desembre de 2013, sobre l’aprovació del Sistema d’Ordenació Municipal, que inclou el catàleg de llocs de treball de l’Ajuntament de Barcelona, les categories professionals i les taules retributives. Aquest annex conté les modificacions a realitzar sobre els annexos dels proppassats Acords del Consell Plenari sobre l’aprovació del Sistema d’Ordenació Municipal: Annex 1: Catàleg de llocs de treball Annex 3: Taules retributives Per a cada incorporació, modificació o eliminació es fa referència a la pàgina de la Gaseta Municipal en la que es va aprovar el text refós. La codificació de la pàgina (pe. la 4256) té la següent forma: GM-4256. 1. Modificacions a l’Annex 1: Catàleg de llocs de treball, de l’Acord del Consell Plenari del 21 de desembre de 2012, modificat el 24 de juliol de 2013 i el 20 de desembre de 2013 sobre l’aprovació del Sistema d’Ordenació Municipal 1.1. Creació de lloc de treball. • Crear el lloc de treball de Tècnic 3 de la família de Serveis Socials amb la categoria d’accés de TS Pedagogia 80.30.SS.30. 1.2. Afegir categoria a llocs de treball. • Afegir la categoria de TS Pedagogia al lloc de treball de Tècnic 1 de la família de Serveis Socials 80.10.SS.10 (GM- 4232). • Afegir la categoria de TS Pedagogia al lloc de treball de Tècnic 2 de la família de Serveis Socials 80.20.SS.10 (GM- 4234). • Afegir la categoria d’Administrativa al lloc de treball de Suport 4 de la família General 90.40.GE.20 (GM-4222). 1.3. Modificar categoria a lloc de treball. • Modificar la denominació de la categoria d’Auxiliar d’Oficis per la d’Auxiliar de Suport Logístic al lloc de treball de Suport 5 de la família General 90.50.GE.20 (GM-4229). • Restringir les categories tècniques de la família de Serveis de Prevenció i Extinció a la Tècnica Mitjana del SPEIS i Tècnica Superior del SPEIS. Amortitzar els llocs 80.30.PE.10, 80.30.PE.20, 80.30.PE.30, 80.40.PE.10, 80.40.PE.20. • Modificar la denominació dels llocs ocupats per les categories de TM en Infermeria del SPEIS que passen a denominar-se Tècnic 3 Infermeria SPEIS i Tècnic 4 Infermeria SPEIS (GM-4390 a 4411). 1.4. Afegir Subgrup d’accés a lloc de treball. • Afegir el subgrup C1 al lloc de treball de Suport 4 de la família General 90.40.GE.20 (GM-4222) A continuació s’adjunten les fitxes corresponents a les modificacions esmentades. Tècnic 3 80.30.SS.30 Família professional: Serveis Socials 1 CVE-Núm. de registre: 022015006754 Dilluns, 16 de març de 2015 Classificació Àmbit funcional: Tècnic Tipus de lloc: Tècnic Vinculació: Funcionària Subgrup d’accés: A1 Destinació: 22 Sistema de provisió: Concurs de mèrits Classe de lloc: Lloc base Nivell Hay: 12 Categories TS Pedagogia Esquema retributiu Destinació: 22 Complement específic: 80.30 Competències Compromís professional: 3 Treball en equip: 2 Orientació a servei públic: 3 Pensament analític: 3 Recerca d’informació i actualització de coneixement: 2 Flexibilitat i obertura al canvi: 2 Autoconfiança: 2 Rigor i organització: NA Comunicació i influència: NA Empatia: 4 Visió global: NA Lideratge i desenvolupament: NA Confidencialitat: NA Direcció de persones: NA Missió Realitzar funcions complexes de caràcter tècnic pròpies de la seva família professional, en les matèries i processos que siguin competència de l’òrgan on presten els seus serveis. Descripció funcional 1. Les funcions bàsiques del lloc de treball són: • Desenvolupar treballs tècnics i estudis de la seva especialitat, sobre les matèries que siguin competència de l’òrgan on presten els seus serveis (4.4) • Redactar informes, dictàmens o propostes de resolució que siguin competència de l’òrgan on presten els seus serveis, d’acord amb la normativa o els procediments establerts (4.5) • Prestar serveis directes ciutadans i/o usuaris de la Corporació Municipal determinant mesures i mobilitzant els recursos disponibles, en el marc de les competències de l’òrgan on presten els seus serveis (4.6) • Assessorar i donar suport a altres tècnics, en el marc de les Competències i recursos de l’òrgan on presten servei (3.12) • Exercir l’actuació inspectora, si correspon a l’òrgan on presten els seus serveis (4.8) 2. Aquest tipus de tècnic actua en un àmbit tàctic i amb component tècnic, realitzant tasques complexes de caràcter tècnic, integrades dins de processos definits, requerint de coneixement de la relació entre diferents processos del seu àmbit funcional o família professional. 3. Requereixen de coneixements en un camp tècnic, científic o especialitzat. 4. Les tasques d’aquest lloc de treball es desenvolupen habitualment dins d’un marc normatiu i procediments estandarditzat. 2 CVE-Núm. de registre: 022015006754 Dilluns, 16 de març de 2015 5. Disposen de llibertat per planificar i organitzar el seu temps i rebre supervisió sobre els resultats. 6. Requereixen de la capacitat de comunicació i influència necessària per interactuar amb la ciutadania o amb personal de la Corporació Municipal influint-los i donant-los servei en el seu àmbit de competència. Tècnic 1 80.10.SS.10 Família professional: Serveis Socials Classificació Àmbit funcional: Tècnic Tipus de lloc: Tècnic Vinculació: Funcionària Subgrup d’accés: A1 Destinació: 26 Sistema de provisió: Concurs de mèrits Classe de lloc: Lloc de promoció Nivell Hay: 15 Categories TS Psicologia TS Pedagogia Esquema retributiu Destinació: 26 Complement específic: 80.10 Competències Compromís professional: 3 Treball en equip: 3 Orientació a servei públic: 4 Pensament analític: 4 Recerca d’informació i actualització de coneixement: 3 Flexibilitat i obertura al canvi: 3 Autoconfiança: NA Rigor i organització: 3 Comunicació i influència: 3 Empatia: NA Visió global: NA Lideratge i desenvolupament: NA Confidencialitat: NA Direcció de persones: NA Missió Actuar com a referent de la seva família professional, en una o vàries de les seves especialitats, derivant del seu treball coneixements i experiència, criteris i directrius globals d’actuació aplicables a la Corporació Municipal, i desenvolupant els processos tècnics del seu àmbit de competència en matèries considerades crítiques o d’elevat impacte per a l’organització. Descripció funcional 1. Les funcions bàsiques del lloc de treball són: • Assessorar a la Corporació Municipal en les qüestions que siguin objecte de la seva família professional o en el marc d’una especialització concreta. Representar tècnicament en la seva especialitat a la Corporació Municipal (3.6) • Establir línies de treball, criteris i marcs de referència en l’àmbit per la transformació i millor dels serveis, processos i recursos objecte de l’òrgan on presten els seus serveis i de la seva família professional (3.8) • Elaborar o dirigir l’elaboració d’informes, dictàmens o propostes de resolució de gran complexitat o impacte per a la Corporació Municipal. Assessorar a altres tècnics en la seva especialitat professional (3.7) • Dirigir treballs tècnics i estudis de la seva família professional sobre les matèries competència de l’òrgan on presten els seus serveis (3.5) • Exercir l’actuació inspectora i/o supervisió tècnica, si correspon a l’òrgan on presten els seus serveis (4.8) 3 CVE-Núm. de registre: 022015006754 Dilluns, 16 de març de 2015 2. Aquest tipus de tècnic actua en un àmbit tàctic i amb cert component estratègic, adaptant i traduint polítiques del seu àmbit funcional o de la seva família professional a processos tècnics i establint criteris d’actuació o de referència en el seu marc d’especialització. 3. És el màxim referent tècnic en la seva especialitat en la Corporació Municipal, requerint d’un coneixement ampli i contrastat en el seu camp tècnic, científic o especialitzat. 4. Les tasques d’aquest lloc de treball es desenvolupen habitualment sense un marc normatiu i/o de processos estandarditzats. 5. Disposen de llibertat per definir línies de treball i criteris d’actuació per desenvolupar les funcions de l’òrgan on actua i de la seva família professional. 6. Requereixen d’una alta capacitat de comunicació i influència per exercir un impacte a un alt nivell de l’organització, assessorant, influint i assolint maneres d’actuar o línies de treball noves o diferents. 7. No tenen ascendència jeràrquica sobre altres persones però sí una gran influència tècnica, podent supervisar tasques realitzades per altres tècnics. Tècnic 2 80.20.SS.10 Família professional: Serveis Socials Classificació Àmbit funcional: Tècnic Tipus de lloc: Tècnic Vinculació: Funcionària Subgrup d’accés: A1 i A2 Destinació: 24 Sistema de provisió: Concurs de mèrits Classe de lloc: Lloc de promoció Nivell Hay: 13 Categories TS Pedagogia, TS Psicologia, TM Treball Social, TM Educació Social Esquema retributiu Destinació: 24 Complement específic: 80.20 Competències Compromís professional: 3 Treball en equip: 3 Orientació a servei públic: 3 Pensament analític: 3 Recerca d’informació i actualització de coneixement: 3 Flexibilitat i obertura al canvi: 2 Autoconfiança: NA Rigor i organització: 2 Comunicació i influència: 2 Empatia: NA Visió global: NA Lideratge i desenvolupament: NA Confidencialitat: NA Direcció de persones: NA Missió Realitzar funcions tècniques pròpies de la seva família professional, en les matèries i processos que siguin competència de l’òrgan on presten els seus serveis, de manera autònoma, d’acord amb la normativa i directrius establertes. Descripció funcional 1. Les funcions bàsiques del lloc de treball són: 4 CVE-Núm. de registre: 022015006754 Dilluns, 16 de març de 2015 • Definir procediments, normes, protocols i sistemes per al desenvolupament de l’actuació en l’àmbit de la seva família professional dins de l’òrgan on presten els seus serveis (3.11) • Planificar la implantació i gestionar serveis competència de l’òrgan on s’adscriuen, i controlar la qualitat i compliment de la seva execució (3.13) • Assessorar tècnicament sobre procediments relatius a les matèries, assumptes i processos que siguin objecte de l’òrgan on presten els seus serveis (3.9) • Supervisar informes, dictàmens i propostes de resolució realitzats per altres tècnics, i elaborar els de major complexitat (3.10) • Planejar i desenvolupar treballs tècnics i estudis en l’àmbit de la seva família professional, sobre les matèries competència de l’òrgan on presten els seus serveis (4.3) • Exercir l’actuació inspectora i/o supervisió tècnica, si correspon a l’òrgan on presten els seus serveis (4.8) 2. Aquest tipus de tècnic actua en un àmbit tàctic i amb component tècnic, contribuint a la millora de protocols i processos del seu àmbit funcional o de la seva família professional. 3. Requereixen de coneixements en un camp tècnic, científic o especialitzat. 4. Les tasques d’aquest lloc de treball es desenvolupen habitualment dins d’un marc normatiu i procediments estandarditzat, 5. Disposen de llibertat per implantar l’operativa de l’òrgan on presta els seus serveis i rebre supervisió sobre els resultats. 6. Requereixen de la capacitat de comunicació i influència necessària per interactuar amb la ciutadania o amb personal de la Corporació Municipal influint-los i donant-los servei en el seu àmbit de competència. 7. Poden supervisar tasques realitzades per altres tècnics i administratius de l’òrgan on presta els seus serveis. Cap del SPEIS: 20.10.PE.10 Família professional: Prevenció i Extinció Classificació Àmbit funcional: Directiu Tipus de lloc: Direcció Vinculació: Funcionària Subgrup d’accés: A1 Destinació: 30 Sistema de provisió: Lliure designació Classe de lloc: Lloc de promoció Nivell Hay: 19 Categories TS SPEIS Esquema retributiu Destinació: 30 Complement específic: 20.10 Competències Compromís professional: 4 Treball en equip: 5 Orientació a servei públic: 5 Pensament analític: NA Recerca d’informació i actualització de coneixement: NA Flexibilitat i obertura al canvi: 4 Autoconfiança: NA Rigor i organització: NA Comunicació i influència: 5 Empatia: NA Visió global: 4 Lideratge i desenvolupament: 5 Confidencialitat: NA 5 CVE-Núm. de registre: 022015006754 Dilluns, 16 de març de 2015 Direcció de persones: 5 Missió Exercir la direcció executiva del SPEIS i definir d’acord amb les línies estratègiques del Govern Municipal, els sistemes, programes i plans d’acció per la prestació dels serveis del seu àmbit de responsabilitat, així com supervisar la seva implantació i planificar, organitzar i coordinar els recursos necessaris per tal d’aconseguir l’acompliment dels objectius. Descripció funcional 1. Les funcions bàsiques del lloc de treball són: • Dirigir i supervisar les operacions del Servei de Prevenció i Extinció d'Incendis, per tal d’assegurar que els serveis prestats a la ciutadania responguin a les seves necessitats i es prestin de manera eficaç i eficient (2.2) • Exercir la direcció superior de la planificació, organització i prestació dels serveis del Servei de Prevenció i Extinció d'Incendis (2.3) • Dirigir i controlar els serveis operatius mitjançant els comandaments de les Divisions (2.4) • Impulsar la implantació i el compliment dels objectius a assolir, rebudes de l'Alcalde o del càrrec en qui aquest delegui (1.2) 2. Les tasques d’aquest lloc de treball no requereixen de supervisió i disposen de llibertat d’actuació. 3. Les tasques d’aquest lloc de treball no es desenvolupen en un marc normatiu o de processos estandarditzats. Actua en un marc d’alta complexitat tècnica, de recursos i d’impacte organitzatiu. 4. Les tasques d’aquest lloc de treball requereixen de la interacció amb la ciutadania o altres direccions dins i fora de la gerència per informar-los o assistir-los sobre els procediments, serveis i recursos de la seva competència. De la mateixa manera es requereix de la relació amb proveïdors externs i altres operadors per dur a terme el control de serveis fruit de contractes, convenis o altres sistemes de col·laboració. Poden representar a nivell de direcció, a la Corporació Municipal en les relacions amb entitats internes i externes. 5. Aquest lloc de treball requereix de coneixements específics en els processos i sistemàtica de treball de la Corporació Municipal. El lloc requereix de competència directiva per al comandament del personal. Cap de Divisió: 20.20.PE.10 Família professional: Prevenció i Extinció Classificació Àmbit funcional: Directiu Tipus de lloc: Direcció Vinculació: Funcionària Subgrup d’accés: A1 Destinació: 28 Sistema de provisió: Lliure designació Classe de lloc: Lloc de promoció Nivell Hay: 18/19 Categories TS SPEIS Esquema retributiu Destinació: 28 Complement específic: 20.20 Competències Compromís professional: 4 Treball en equip: 4 Orientació a servei públic: 4 Pensament analític: NA Recerca d’informació i actualització de coneixement: NA Flexibilitat i obertura al canvi: 4 Autoconfiança: NA Rigor i organització: NA 6 CVE-Núm. de registre: 022015006754 Dilluns, 16 de març de 2015 Comunicació i influència: 5 Empatia: NA Visió global: 4 Lideratge i desenvolupament: 5 Confidencialitat: NA Direcció de persones: 5 Missió Assessorar i dirigir aquells serveis, sistemes i programes que li siguin assignats, d’acord amb les directrius i els objectius fixats pels seus superiors per tal d’assolir i integrar els resultats esperats amb la qualitat, eficàcia i eficiència requerida. Descripció funcional 1. Les funcions bàsiques del lloc de treball són: • Dirigir i controlar els serveis operatius mitjançant els comandaments de les Divisions (2.4) • Desenvolupar i executar el pla de treball per tal d’aconseguir els objectius marcats pel Govern Municipal (3.2) • Dirigir el disseny de la planificació, la coordinació, l’execució i l'avaluació dels programes, processos i serveis de l'òrgan on està adscrit per l’acompliment dels objectius marcats (3.3) • Dirigir els recursos humans, econòmics, materials i tecnològics adscrits, en funció dels resultats esperats i integrar la prevenció de riscos laborals, d’acord amb el sistema de gestió de seguretat i salut laboral de l’Ajuntament (2.7) 2. Les tasques d’aquest lloc de treball no requereixen de supervisió i disposen de llibertat d’actuació. La coordinació amb la direcció de suport polític, s’estableix mitjançant informes de gestió o a través de reunions periòdiques. 3. Les tasques d’aquest lloc de treball no es desenvolupen necessàriament en un marc normatiu o de processos estandarditzats. En cas d’existir, requereixen de la seva interpretació. Aquest lloc actua en un marc d’alta complexitat tècnica, de recursos i d’impacte organitzatiu. 4. Les tasques d’aquest lloc de treball requereixen de la interacció regular amb la ciutadania i agents externs; així com amb personal de la Corporació Municipal per informar-los o assistir-los sobre els procediments, serveis i recursos que siguin competència de l’òrgan on presten els seus serveis. De la mateixa manera es requereix de la relació amb proveïdors externs i altres operadors per dur a terme el seguiment i/o control de serveis fruit de contractes, convenis o altres sistemes de col·laboració. Poden representar tècnicament a la Corporació Municipal en les relacions amb entitats internes i externes. 5. Aquest lloc de treball requereix d’una competència, relacional i directiva adequada per a l’abordatge de situacions força complexes i d’impacte social. Cap d’Unitat: 40.10.PE.10 Família professional: Prevenció i Extinció Classificació Àmbit funcional: Comandament Tipus de lloc: Cap de Departament Vinculació: Funcionària Subgrup d’accés: A1/A2 Destinació: 26 Sistema de provisió: Lliure designació Classe de lloc: Lloc de promoció Nivell Hay: 16 Categories TS SPEIS, TM SPEIS Esquema retributiu Destinació: 26 Complement específic: 40.10 Competències Compromís professional: 4 Treball en equip: 4 Orientació a servei públic: 4 7 CVE-Núm. de registre: 022015006754 Dilluns, 16 de març de 2015 Pensament analític: NA Recerca d’informació i actualització de coneixement: NA Flexibilitat i obertura al canvi: 4 Autoconfiança: NA Rigor i organització: NA Comunicació i influència: 4 Empatia: NA Visió global: 3 Lideratge i desenvolupament: 4 Confidencialitat: NA Direcció de persones: 4 Missió Assessorar i dirigir aquells serveis, sistemes i programes que li siguin assignats, d’acord amb les directrius i els objectius fixats pels seus superiors per tal d’assolir i integrar els resultats esperats amb la qualitat, eficàcia i eficiència requerida. Descripció funcional 1. Les funcions bàsiques del lloc de treball són: • Dirigir la planificació, coordinació, execució i control dels programes, processos i serveis de l'òrgan on està adscrit en funció dels resultats esperats (3.1) • Determinar els protocols, paràmetres tècnics, circuits i procediments per a la realització dels objectius assenyalats i/o dels serveis prestats, la seva coordinació i control de les prestacions (3.4) • Dirigir els recursos humans, econòmics, materials i tecnològics adscrits, en funció dels resultats esperats i integrar la prevenció de riscos laborals, d’acord amb el sistema de gestió de seguretat i salut laboral de l’Ajuntament (2.7) • Garantir la comunicació interna en la unitat, així com la coordinació entre els torns (3.26) 2. Les tasques d’aquest lloc de treball no requereixen de supervisió i disposen de llibertat d’actuació. La coordinació amb la direcció de suport polític, s’estableix mitjançant informes de gestió o a través de reunions periòdiques. 3. Les tasques d’aquest lloc de treball no es desenvolupen necessàriament en un marc normatiu o de processos estandarditzats. En cas d’existir, requereixen de la seva interpretació. Aquest lloc actua en un marc d’alta complexitat tècnica, de recursos i d’impacte organitzatiu. 4. Les tasques d’aquest lloc de treball requereixen de la interacció regular amb la ciutadania i agents externs; així com amb personal de la Corporació Municipal per informar-los o assistir-los sobre els procediments, serveis i recursos que siguin competència de l’òrgan on presten els seus serveis. De la mateixa manera es requereix de la relació amb proveïdors externs i altres operadors per dur a terme el seguiment i/o control de serveis fruit de contractes, convenis o altres sistemes de col·laboració. Poden representar tècnicament a la Corporació Municipal en les relacions amb entitats internes i externes. 5. Aquest lloc de treball requereix d’una competència, relacional i directiva adequada per a l’abordatge de situacions força complexes i d’impacte social. Tècnic 1 80.10.PE.10 Família professional: Serveis de Prevenció i Extinció Classificació Àmbit funcional: Tècnic Tipus de lloc: Tècnic Vinculació: Funcionària Subgrup d’accés: A1 Destinació: 26 Sistema de provisió: Concurs de mèrits Classe de lloc: Lloc de promoció Nivell Hay: 15 Categories TS SPEIS 8 CVE-Núm. de registre: 022015006754 Dilluns, 16 de març de 2015 Esquema retributiu Destinació: 26 Complement específic: 80.10 Competències Compromís professional: 3 Treball en equip: 3 Orientació a servei públic: 4 Pensament analític: 4 Recerca d’informació i actualització de coneixement: 3 Flexibilitat i obertura al canvi: 2 Autoconfiança: NA Rigor i organització: 3 Comunicació i influència: 3 Empatia: 3 Visió global: NA Lideratge i desenvolupament: NA Confidencialitat: NA Direcció de persones: NA Missió Actuar com a referent de la seva família professional, en una o vàries de les seves especialitats, derivant del seu treball coneixements i experiència, criteris i directrius globals d’actuació aplicables a la Corporació Municipal, i desenvolupant els processos tècnics del seu àmbit de competència en matèries considerades crítiques o d’elevat impacte per a l’organització. Descripció funcional 1. Les funcions bàsiques del lloc de treball són: • Assessorar a la Corporació Municipal en les qüestions que siguin objecte de la seva família professional o en el marc d’una especialització concreta. Representar tècnicament en la seva especialitat a la Corporació Municipal (3.6) • Establir línies de treball, criteris i marcs de referència en l’àmbit per la transformació i millor dels serveis, processos i recursos objecte de l’òrgan on presten els seus serveis i de la seva família professional (3.8) • Elaborar o dirigir l’elaboració d’informes, dictàmens o propostes de resolució de gran complexitat o impacte per a la Corporació Municipal. Assessorar a altres tècnics en la seva especialitat professional (3.7) • Dirigir treballs tècnics i estudis de la seva família professional sobre les matèries competència de l’òrgan on presten els seus serveis (3.5) • Exercir l’actuació inspectora i/o supervisió tècnica, si correspon a l’òrgan on presten els seus serveis (4.8) 2. Aquest tipus de tècnic actua en un àmbit tàctic i amb cert component estratègic, adaptant i traduint polítiques del seu àmbit funcional o de la seva família professional a processos tècnics i establint criteris d’actuació o de referència en el seu marc d’especialització. 3. És el màxim referent tècnic en la seva especialitat en la Corporació Municipal, requerint d’un coneixement ampli i contrastat en el seu camp tècnic, científic o especialitzat. 4. Les tasques d’aquest lloc de treball es desenvolupen habitualment sense un marc normatiu i/o de processos estandarditzats. 5. Disposen de llibertat per definir línies de treball i criteris d’actuació per desenvolupar les funcions de l’òrgan on actua i de la seva família professional. 6. Requereixen d’una alta capacitat de comunicació i influència per exercir un impacte a un alt nivell de l’organització, assessorant, influint i assolint maneres d’actuar o línies de treball noves o diferents. 7. No tenen ascendència jeràrquica sobre altres persones però sí una gran influència tècnica, podent supervisar tasques realitzades per altres tècnics. 9 CVE-Núm. de registre: 022015006754 Dilluns, 16 de març de 2015 Tècnic 2 80.20.PE.10 Família professional: Serveis de Prevenció i Extinció Classificació Àmbit funcional: Tècnic Tipus de lloc: Tècnic Vinculació: Funcionària Subgrup d’accés: A1/A2 Destinació: 24 Sistema de provisió: Concurs de mèrits Classe de lloc: Lloc de promoció Nivell Hay: 13 Categories TS SPEIS, TM SPEIS Esquema retributiu Destinació: 24 Complement específic: 80.20 Competències Compromís professional: 3 Treball en equip: 3 Orientació a servei públic: 3 Pensament analític: 3 Recerca d’informació i actualització de coneixement: 3 Flexibilitat i obertura al canvi: 2 Autoconfiança: NA Rigor i organització: 2 Comunicació i influència: 2 Empatia: 4 Visió global: NA Lideratge i desenvolupament: NA Confidencialitat: NA Direcció de persones: NA Missió Realitzar funcions tècniques pròpies de la seva família professional, en les matèries i processos que siguin competència de l’òrgan on presten els seus serveis, de manera autònoma, d’acord amb la normativa i directrius establertes. Descripció funcional 1. Les funcions bàsiques del lloc de treball són: • Definir procediments, normes, protocols i sistemes per al desenvolupament de l’actuació en l’àmbit de la seva família professional dins de l’òrgan on presten els seus serveis (3.11) • Planificar la implantació i gestionar serveis competència de l’òrgan on s’adscriuen, i controlar la qualitat i compliment de la seva execució (3.13) • Planejar i desenvolupar treballs tècnics i estudis de la seva família professional, sobre les matèries competència de l’òrgan on presten els seus serveis (4.3) • Assessorar tècnicament sobre procediments relatius a les matèries, assumptes i processos que siguin objecte de l’òrgan on presten els seus serveis (3.9) • Supervisar informes, dictàmens i propostes de resolució realitzats per altres tècnics, i elaborar els de major complexitat (3.10) • Realitzar tasques específiques de Cap de Guàrdia, si s'escau, d'acord amb el nivell d'emergència 4 (8.1) 2. Aquest tipus de tècnic actua en un àmbit tàctic i amb component tècnic, contribuint a la millora de protocols i processos del seu àmbit funcional o de la seva família professional. 10 CVE-Núm. de registre: 022015006754 Dilluns, 16 de març de 2015 3. Requereixen de coneixements en un camp tècnic, científic o especialitzat. 4. Les tasques d’aquest lloc de treball es desenvolupen habitualment dins d’un marc normatiu i procediments estandarditzat, 5. Disposen de llibertat per implantar l’operativa de l’òrgan on presta els seus serveis i rebre supervisió sobre els resultats. 6. Requereixen de la capacitat de comunicació i influència necessària per interactuar amb la ciutadania o amb personal de la Corporació Municipal influint-los i donant-los servei en el seu àmbit de competència. 7. Poden supervisar tasques realitzades per altres tècnics i administratius de l’òrgan on presta els seus serveis. Tècnic 3 80.30.PE.40 Família professional: Serveis de Prevenció i Extinció Classificació Àmbit funcional: Tècnic Tipus de lloc: Tècnic Vinculació: Funcionària Subgrup d’accés: A2 Destinació: 22 Sistema de provisió: Concurs de mèrits Classe de lloc: Lloc de promoció Nivell Hay: 12 Categories TM SPEIS Esquema retributiu Destinació: 22 Complement específic: 80.30 Competències Compromís professional: 3 Treball en equip: 2 Orientació a servei públic: 3 Pensament analític: 3 Recerca d’informació i actualització de coneixement: 3 Flexibilitat i obertura al canvi: 2 Autoconfiança: 3 Rigor i organització: NA Comunicació i influència: NA Empatia: 4 Visió global: NA Lideratge i desenvolupament: NA Confidencialitat: NA Direcció de persones: NA Missió Realitzar funcions complexes de caràcter tècnic pròpies de la seva família professional, en les matèries i processos que siguin competència de l’òrgan on presten els seus serveis. Descripció funcional 1. Les funcions bàsiques del lloc de treball són: • Desenvolupar treballs tècnics i estudis de la seva especialitat, sobre les matèries que siguin competència de l’òrgan on presten els seus serveis (4.4) • Redactar informes, dictàmens o propostes de resolució que siguin competència de l’òrgan on presten els seus serveis, d’acord amb la normativa o els procediments establerts (4.5) • Prestar serveis directes ciutadans i/o usuaris de la Corporació Municipal determinant mesures i mobilitzant els recursos disponibles, en el marc de les competències de l’òrgan on presten els seus serveis (4.6) 11 CVE-Núm. de registre: 022015006754 Dilluns, 16 de març de 2015 • Assessorar i donar suport a altres tècnics, en el marc de les Competències i recursos de l’òrgan on presten servei (3.12) • Exercir l’actuació inspectora i/o supervisió tècnica, si correspon a l’òrgan on presten els seus serveis (4.8) 2. Aquest tipus de tècnic actua en un àmbit tàctic i amb component tècnic, realitzant tasques complexes de caràcter tècnic, integrades dins de processos definits, requerint de coneixement de la relació entre diferents processos del seu àmbit funcional o família professional. 3. Requereixen de coneixements en un camp tècnic, científic o especialitzat. 4. Les tasques d’aquest lloc de treball es desenvolupen habitualment dins d’un marc normatiu i procediments estandarditzat. 5. Disposen de llibertat per planificar i organitzar el seu temps i rebre supervisió sobre els resultats. 6. Requereixen de la capacitat de comunicació i influència necessària per interactuar amb la ciutadania o amb personal de la Corporació Municipal influint-los i donant-los servei en el seu àmbit de competència. Tècnic 3 80.30.PE.50 Família professional: Serveis de Prevenció i Extinció Classificació Àmbit funcional: Tècnic Tipus de lloc: Tècnic Vinculació: Funcionària Subgrup d’accés: A1 Destinació: 22 Sistema de provisió: Concurs de mèrits Classe de lloc: Lloc base Nivell Hay: 12 Categories TS SPEIS Esquema retributiu Destinació: 22 Complement específic: 80.30 Competències Compromís professional: 3 Treball en equip: 2 Orientació a servei públic: 3 Pensament analític: 3 Recerca d’informació i actualització de coneixement: 3 Flexibilitat i obertura al canvi: 2 Autoconfiança: 3 Rigor i organització: NA Comunicació i influència: NA Empatia: 4 Visió global: NA Lideratge i desenvolupament: NA Confidencialitat: NA Direcció de persones: NA Missió Realitzar funcions complexes de caràcter tècnic pròpies de la seva família professional, en les matèries i processos que siguin competència de l’òrgan on presten els seus serveis. Descripció funcional 1. Les funcions bàsiques del lloc de treball són: • Desenvolupar treballs tècnics i estudis de la seva especialitat, sobre les matèries que siguin competència de l’òrgan on presten els seus serveis (4.4) 12 CVE-Núm. de registre: 022015006754 Dilluns, 16 de març de 2015 • Redactar informes, dictàmens o propostes de resolució que siguin competència de l’òrgan on presten els seus serveis, d’acord amb la normativa o els procediments establerts (4.5) • Prestar serveis directes ciutadans i/o usuaris de la Corporació Municipal determinant mesures i mobilitzant els recursos disponibles, en el marc de les competències de l’òrgan on presten els seus serveis (4.6) • Assessorar i donar suport a altres tècnics, en el marc de les Competències i recursos de l’òrgan on presten servei (3.12) • Exercir l’actuació inspectora i/o supervisió tècnica, si correspon a l’òrgan on presten els seus serveis (4.8). 2. Aquest tipus de tècnic actua en un àmbit tàctic i amb component tècnic, realitzant tasques complexes de caràcter tècnic, integrades dins de processos definits, requerint de coneixement de la relació entre diferents processos del seu àmbit funcional o família professional. 3. Requereixen de coneixements en un camp tècnic, científic o especialitzat. 4. Les tasques d’aquest lloc de treball es desenvolupen habitualment dins d’un marc normatiu i procediments estandarditzat. 5. Disposen de llibertat per planificar i organitzar el seu temps i rebre supervisió sobre els resultats. 6. Requereixen de la capacitat de comunicació i influència necessària per interactuar amb la ciutadania o amb personal de la Corporació Municipal influint-los i donant-los servei en el seu àmbit de competència. Tècnic 3 80.30.PE.60 Família professional: Serveis de Prevenció i Extinció Classificació Àmbit funcional: Tècnic Tipus de lloc: Tècnic Vinculació: Funcionària Subgrup d’accés: A2 Destinació: 22 Sistema de provisió: Concurs de mèrits Classe de lloc: Lloc de promoció Nivell Hay: 10 Categories TM en Infermeria SPEIS Esquema retributiu Destinació: 22 Complement específic: 80.30 Competències Compromís professional: Treball en equip: Orientació a servei públic: Pensament analític: Recerca d’informació i actualització de coneixement: Flexibilitat i obertura al canvi: Autoconfiança: Rigor i organització: Comunicació i influència: Empatia: Visió global: Lideratge i desenvolupament: Confidencialitat: Direcció de persones: Missió Pendent Decret d’Alcaldia 13 CVE-Núm. de registre: 022015006754 Dilluns, 16 de març de 2015 Descripció funcional Pendent Decret d’Alcaldia Tècnic 4 SPEIS: 80.40.PE.30 Família professional: Serveis de Prevenció i Extinció Classificació Àmbit funcional: Tècnic Tipus de lloc: Tècnic Vinculació: Funcionària Subgrup d’accés: A2 Destinació: 20 Sistema de provisió: Concurs de mèrits Classe de lloc: Lloc base Nivell Hay: 10 Categories TM SPEIS Esquema retributiu Destinació: 20 Complement específic: 80.40 Competències Compromís professional: 2 Treball en equip: 2 Orientació a servei públic: 3 Pensament analític: 2 Recerca d’informació i actualització de coneixement: 2 Flexibilitat i obertura al canvi: 2 Autoconfiança: 2 Rigor i organització: NA Comunicació i influència: NA Empatia: 3 Visió global: NA Lideratge i desenvolupament: NA Confidencialitat: NA Direcció de persones: NA Missió Realitzar funcions de caràcter tècnic pròpies de la seva família professional, integrades dins de processos definits I actuant en un plau operatiu que siguin competència de l’òrgan on presten els seus serveis. Descripció funcional 1. Les funcions bàsiques del lloc de treball són: • Prestar serveis directes ciutadans i/o usuaris de la Corporació Municipal determinant mesures i mobilitzant els recursos disponibles, en el marc de les competències de l’òrgan on presten els seus serveis (4.6) • Executar treballs tècnics de la seva especialitat, sobre les matèries que siguin competència de l’òrgan on presten els seus serveis (4.7) • Redactar informes, dictàmens o propostes de resolució que siguin competència de l’òrgan on presten els seus serveis, d’acord amb la normativa o els procediments establerts (4.5) • Exercir l’actuació inspectora i/o supervisió tècnica, si correspon a l’òrgan on presten els seus serveis (4.8) 2. Aquest tipus de tècnic actua en un pla operatiu, interpretant els procediments de cara a resoldre els problemes dins de normes o marcs establerts. 3. Requereixen d’un coneixement ampli i especialitzat de mètodes, tècniques i processos. 14 CVE-Núm. de registre: 022015006754 Dilluns, 16 de març de 2015 4. Les tasques d’aquest lloc de treball es desenvolupen habitualment dins d’un marc estandarditzat, 5. Disposen de llibertat per planificar i organitzar el seu temps. 6. Requereixen de la capacitat de comunicació i influència necessària per interactuar amb la ciutadania o amb personal de la Corporació Municipal influint-los i donant-los servei en el seu àmbit de competència. Tècnic 4 INFERMERIA SPEIS: 80.40.PE.40 Família professional: Serveis de Prevenció i Extinció Classificació Àmbit funcional: Tècnic Tipus de lloc: Tècnic Vinculació: Funcionària Subgrup d’accés: A2 Destinació: 20 Sistema de provisió: Concurs de mèrits Classe de lloc: Lloc base Nivell Hay: 10 Categories TM en Infermeria del SPEIS Esquema retributiu Destinació: 20 Complement específic: 80.40 Competències Compromís professional: Treball en equip: Orientació a servei públic: Pensament analític: Recerca d’informació i actualització de coneixement: Flexibilitat i obertura al canvi: Autoconfiança: Rigor i organització: Comunicació i influència: Empatia: Visió global: Lideratge i desenvolupament: Confidencialitat: Direcció de persones: Missió Pendent Decret d’Alcaldia Descripció funcional Pendent Decret d’Alcaldia SUPORT 4. 90.40.GE.20 Família professional: General Classificació Àmbit funcional: Suport Tipus de lloc: Suport Vinculació: Funcionari Subgrup d’accés: C1 i C2 Destinació: 16 Sistema de provisió: Concurs de mèrits Classe de lloc: Lloc de promoció Nivell Hay: 7 Categories Administrativa i Auxiliar administrativa 15 CVE-Núm. de registre: 022015006754 Dilluns, 16 de març de 2015 Esquema retributiu Destinació: 16 Complement específic: 90.40 Competències Compromís professional: 1 Treball en equip: 2 Orientació a servei públic: 2 Pensament analític: 1 Recerca d’informació i actualització de coneixement: NA Flexibilitat i obertura al canvi: 1 Autoconfiança: 1 Rigor i organització: 2 Comunicació i influència: 1 Empatia: NA Visió global: NA Lideratge i desenvolupament: NA Confidencialitat: NA Direcció de persones: NA Missió Realitzar tasques administratives, com a recolzament específic a un equip, o tasques específiques dins d’un procediment, en les matèries, processos i actuacions que siguin competència de l’òrgan on presten els seus serveis, d’acord amb les instruccions del superior i els procediments establerts, per aconseguir la seva realització en termes de fiabilitat. Descripció funcional 1. Les funcions bàsiques del lloc de treball són: • Prestar serveis directes als ciutadans o al personal de la Corporació Municipal, sobre els processos que executa, en el marc de les competències i recursos de l’òrgan on presten servei (6.2) • Realitzar tasques de suport administratiu: Anàlisi bàsica, recerca i explotació de dades als sistemes d’informació; comprovació i introducció de dades als sistemes d’informació; elaboració de documents administratius; gestió integral de l’arxiu, la manipulació, la reproducció i el trasllat dels expedients i documents sobre els que treballa; registre de documents. Els documents i expedients podran ser físics o electrònics (6.5) • Realitzar tramitacions i activitats d’un procés administratiu, detectant les possibles incidències i gestionant la seva resolució, tot garantint la fiabilitat (6.6) • Realitzar tràmits, informar i resoldre consultes telefònicament i presencial als ciutadans o al personal de la Corporació Municipal, en el marc de les Competències i recursos de l’òrgan on presten servei (6.7) 2. Les tasques d’aquest lloc de treball requereixen de supervisió directa per indicar-li les prioritats o normes a seguir. 3. Les tasques d’aquest lloc de treball s’han de desenvolupar sobre un marc de processos estandarditzats. 4. Les tasques d’aquest lloc de treball requereixen de la interacció amb la ciutadania o amb personal de la Corporació Municipal per facilitar informació i desenvolupar tramitacions administratives. SUPORT 5: 90.50.GE.20 Família professional: General Classificació Àmbit funcional: Suport Tipus de lloc: Suport Vinculació: Laboral Subgrup d’accés: C2 Destinació: 14 Sistema de provisió: Concurs de mèrits Classe de lloc: Lloc base Nivell Hay: 6 16 CVE-Núm. de registre: 022015006754 Dilluns, 16 de març de 2015 Categories Auxiliar de Suport Logístic Esquema retributiu Destinació: 14 Complement específic: 90.50 Competències Compromís professional: 1 Treball en equip: 1 Orientació a servei públic: 1 Pensament analític: 1 Recerca d’informació i actualització de coneixement: NA Flexibilitat i obertura al canvi: 1 Autoconfiança: 1 Rigor i organització: 1 Comunicació i influència: 1 Empatia: NA Visió global: NA Lideratge i desenvolupament: NA Confidencialitat: NA Direcció de persones: NA Missió A determinar mitjançant Decret d’Alcaldia Descripció funcional A determinar mitjançant Decret d’Alcaldia 2. Modificacions a l’Annex 3: Taules Retributives, de l’Acord del Consell Plenari del 21 de desembre de 2012, modificat el 24 de juliol de 2013 i el 20 de desembre de 2013, sobre l’aprovació del Sistema d’Ordenació Municipal. 2.1. Modificar a l’apartat m del punt 4 la possibilitat d’assignar el complement als EAIA (GM-4445): Atenció directa intensiva: s’atribueix a les dotacions de llocs de treball sense comandament assignades a: oficines d’atenció directa intensiva (OAC, IMH i OMIC); a les dotacions de llocs tècnics d’atenció directa intensiva assignades als CSS i EAIA; a les dotacions de llocs de suport d’atenció directa intensiva assignades als CSS i EAIA; a les dotacions de llocs de treball sense comandament que tinguin assignades la resolució de llicències i inspeccions al territori, amb atenció directa intensiva; i a les dotacions de llocs de treball de les escoles bressol. De la mateixa manera, modificar la denominació del complement (GM-4446): Plus atenció directa intensiva serveis socials bàsics i EAIA. Grup C 2.2. Incorporar el punt 8: 8.1. Conceptes retributius en jornades reduïdes prèvies a l’aplicació del SOM (GM-4448): En el cas de reduccions de jornada es genera en el procés de migració de SOM un complement personal (Complement de Migració de Jornada, CMJ), com a resultat de les diferències entre el sistema de càlcul anterior de les reduccions de jornada i l’actual. Com a criteri general, té l’objectiu de garantir la mateixa retribució en el moment de la migració. Aquest complement absorbeix les diferències retributives que no encaixen en la resta de conceptes com a resultat de la reducció de jornada. Aquest Complement de Migració de Jornada desapareix quan la persona retorna a la seva jornada ordinària i tots els seus conceptes retributius passen a ser complerts. Aquest complement és a extingir i només el percebran les persones que el tenen assignat com a resultat de la migració retributiva al SOM, i permetrà garantir l’equitat retributiva respecte al sistema anterior mentre duri la reducció de jornada a la que estan associats. En cas de passar a jornades ordinàries es deixarà de percebre, i no es podrà recuperar en cas d’una eventual nova reducció. 2.3. Incorporar al punt 8: 8.2. Conceptes retributius no recollits al SOM (GM-4448): En el cas dels complements retributius existents a l’organització de manera no general es genera en el procés de migració de SOM un complement personal per les diferències (CPD), que recull aquestes. 17 CVE-Núm. de registre: 022015006754 Dilluns, 16 de març de 2015 Com a criteri general, té l’objectiu de garantir la mateixa retribució en el moment de la migració. Aquest complement absorbeix les diferències retributives que no encaixen en la resta de conceptes retributius del catàleg. Aquest complement personal desapareix quan la persona canvia de categoria o de dotació de lloc de treball on tots els seus conceptes retributius passaran a ser els del Catàleg. Aquest complement és a extingir i només el percebran les persones que el tenen assignat com a resultat de la migració retributiva al SOM, i permetrà garantir l’equitat retributiva respecte al sistema anterior mentre romanguin a la seva actual dotació de lloc de treball. En cas de canviar de dotació es deixarà de percebre, i no es podrà recuperar en cas d’una eventual retorn al lloc anterior. Barcelona, 6 de març de 2015 El secretari general, Jordi Cases i Pallarés https: //bop.diba.cat ● bop@ diba.cat ● DL: B-41698-2002 18 CVE-Núm. de registre: 022015006754