ENQUESTA ÒMNIBUS MUNICIPAL DIRECCIÓ DE COMERÇ I CONSUM PRESENTACIÓ DE RESULTATS DESEMBRE 2008 r 0 8 0 3 1 Registre d’Enquestes i Estudis d’Opinió r08031 ENQUESTA ÒMNIBUS MUNICIPAL DIRECCIÓ DE COMERÇ I CONSUM DESEMBRE 2008 Direcció de Comunicació Corporativa i Qualitat Direcció de Serveis d’Estudis i Avaluació Paradís, n. 14, Planta: 3 Tel. 934 027 918 FAX. 934 023 210 08002 Barcelona Protegim el Medi Ambient. No imprimiu aquest document si no és necessari. Tots els drets reservats. Aquesta publicació no pot ser reproduïda, ni en tot ni en part, ni registrada en o transmesa per un sistema de recuperació en cap forma ni en cap mitja sigui electrònic, mecànic, per fotocòpia, de gravació o altres, sense el permís del propietari del copyright. 2 ÍNDEX 006 HÀBITS DE COMPRA 011 TRANSPORT UTILITZAT PER 0 ANAR A COMPRAR 016 COMPRA A ZONES COMERCIALS 018 VALORACIÓ DE LES ZONES 0 COMERCIALS 019 COMPRA PER INTERNET 022 TAULES D’EVOLUCIÓ 036 DADES D’IDENTIFICACIÓ E N Q U E S T A O M N I B U S M U N I C I P A L P R E S E N T A C I Ó D E R E S U L T A T S 3 FITXA TÈCNICA ÀMBIT PROCEDIMENT DE MOSTREIG El bloc de preguntes de Comerç i Consum Municipi de Barcelona S'ha realitzat una mostra aleatòria forma part de l‘ÒMNIBUS MUNICIPAL de estratificada segons districte, sexe, edat i DESEMBRE de 2008. GRANDÀRIA DE LA MOSTRA nacionalitat. S’han aplicat quotes per 1000 entrevistes. cadascun dels estrats calculades segons el Padró municipal d’Habitants UNIVERS Població de Barcelona de 16 i més anys amb ERROR MOSTRAL llar amb telèfon. Per a un nivell de confiança del 95,5% (2s), i P = Q, l'error és de ±3,16 per al conjunt de METODOLOGIA la mostra. Entrevista telefònica. DATA DE REALITZACIÓ AFIXACIÓ El 24, 25, 26, 27 i 28 de novembre de Proporcional. 2008. PONDERACIÓ No procedeix. EMPRESA DE TREBALL DE CAMP GESOP E N Q U E S T A O M N I B U S M U N I C I P A L P R E S E N T A C I Ó D E R E S U L T A T S 4 SIGLES Base. Perfil d’enquestats que responen a la pregunta de l’estudi Número de respostes. Quantitat de respostes valorades per la pregunta concreta de l’estudi. Tipus de resposta. Possibilitat o possibilitats que s’han contemplat per la pregunta formulada E N Q U E S T A O M N I B U S M U N I C I P A L P R E S E N T A C I Ó D E R E S U L T A T S 5 DIRECCIÓ DE COMERÇ I CONSUM E N Q U E S T A O M N I B U S M U N I C I P A L P R E S E N T A C I Ó D E R E S U L T A T S 6 HÀBITS DE COMPRA % 80 P1.- A QUIN ESTABLIMENT ACOSTUMA A COMPRAR: a) ELS ALIMENTS 60 56 57 55 La majoria dels barcelonins diu que acostuma 52 52 52 52 51 a comprar els aliments al supermercat 49 49 47 (56,6%), per davant dels que compren als mercats municipals (21,9%) i a les botigues 44 43 44 44 41 de barri o especialitzades (13,1%). 40 En menor mesura els consultats compren els 34 aliments als hipermercats, centres comercials 33 o grans magatzems. 31 29 29 29 27 Les dones i els majors de 55 anys acostumen 27 27 25 25 25 a anar més a comprar al mercat i a les 24 24 22 botigues de barri o especialitzades, mentre 22 que els homes i els més joves tendeixen més a 20 22 anar al supermercat. 18 Evolució: El desembre de 2008 torna a 16 1716 16 16 1615 16 1615 augmentar el percentatge dels que compren 14 13 13 13 els aliments als supermercats i assoleix el 5 5 5 5 5 4 5 5 valor més alt de la sèrie. Aquest tipus 4 4 4 4 4 4 43 d’establiment es manté com el preferit per la 4 4 5 4 majoria de barcelonins per a comprar 4 4 40 3 3 3 3 32 2 3 3 productes alimentaris. 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 P1. 1000 Al supermercat Al hipermercat Al mercat municipal Altres A la botiga del barri/especialitzada E N Q U E S T A O M N I B U S M U N I C I P A L P R E S E N T A C I Ó D E R E S U L T A T S 7 HÀBITS DE COMPRA % 80 P1.- A QUIN ESTABLIMENT ACOSTUMA A COMPRAR: b) ALTRES PRODUCTES D’ÚS QUOTIDIÀ 62 62 62 62 60 60 60 58 59 58 58 59 56 5655 56 Pel que fa a la compra d’altres productes d’ús quotidià (neteja, perfumeria,...), la majoria de barcelonins també opta pel supermercat 44 (58,5%), seguit a força distància per la botiga de barri o especialitzada (24,5%). 40 En molta menor mesura, els consultats 37 compren aquest tipus de productes als centres comercials, als hipermercats, als mercats 30 municipals o als grans magatzems. 2827 27 26 26 26 26 26 25 Els majors de 64 anys opten més per la botiga 24 24 25 de barri o especialitzada, mentre els més joves 22 21 tendeixen a preferir els supermercats i els 20 centres comercials per la compra d’aquest tipus de productes. Evolució: Els resultats es mantenen estables 9 7 7 6 7 6 6 6 6 6 6 7 6 6 6 7 respecte la consulta de juny d’aquest mateix 6 6 6 5 6 6 5 5 6 5 4 5 5 4 4 5 any. 4 5 3 4 4 4 4 3 3 4 3 4 4 4 0 2 1 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 P1. 1000 Al supermercat Als centres comercials A la botiga del barri/especialitzada Altres Al hipermercat E N Q U E S T A O M N I B U S M U N I C I P A L P R E S E N T A C I Ó D E R E S U L T A T S 8 HÀBITS DE COMPRA % 80 75 74 72 P3.- A QUIN ESTABLIMENT ACOSTUMA 71 69 A COMPRAR: 67 66 66 a) LA ROBA I EL CALÇAT 63 63 62 61 60 59 60 57 Poc més de la meitat dels barcelonins tria les 51 botigues de barri o especialitzades per comprar la roba i el calçat, mentre una quarta part opta per anar als centres comercials i un 15,2% als grans magatzems. 40 A la resta d’establiments comercials molt pocs barcelonins hi compren roba o calçat. Les dones i a mesura que augmenta l’edat de l’entrevistat creix la tendència a comprar la 26 roba i el calçat a les botigues de barri o 23 24 2422 especialitzades. Per contra a mesura que 20 20 redueix l’edat del consultat més és prefereix 18 1920 17 17 comprar aquests productes als centres comercials, fins assolir el 50,5% de joves 13 13 13 entre 16 i 25 anys. 11 10 15 12 Evolució: Per a la compra de roba i calçat, 11 12 12 12 12 12 1211 12 1110 11 continua la tendència descendent a anar a les 9 4 4 9 3 4 2 2 2 2 3 3 2 2 2 2 2 botigues de barri o especialitzades (5,9% 1 menys respecte a fa sis mesos), en favor dels 0 centres comercials i els grans magatzems. 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 P3. 1000 A la botiga del barri/especialitzada A l’hipermercat Als centres comercials Altres Al gran magatzem E N Q U E S T A O M N I B U S M U N I C I P A L P R E S E N T A C I Ó D E R E S U L T A T S 9 HÀBITS DE COMPRA % 80 P3.- A QUIN ESTABLIMENT ACOSTUMA A COMPRAR: b) ELS PRODUCTES DE PARAMENT DE 63 64 63 62 LA LLAR 60 59 60 57 55 56 55 55 52 53 Per a la compra de productes de parament per 52 la llar, la majoria dels consultats solen anar a 47 botigues de barri o especialitzades, encara que 45 continua la tendència a la baixa, accentuada sobretot al llarg d’aquest any 2008. 40 En menor mesura, els barcelonins també compren aquest tipus de productes als centres comercials (19,1%) i els grans magatzems (14,2%), per davant dels que ho fan al supermercat (7,5%) o altres tipus d’establiments (4,9%). Evolució: La tendència a anar a la botiga de 1920 17 18 18 barri o especialitzada continua la tendència a 16 16 16 16 1615 14 la baixa en favor dels centres comercials i 13 13 12 14 14 14 12 12 13 grans magatzems. 11 11 12 12 11 1110 11 9 12 8 8 1211 8 7 8 8 6 7 8 10 5 4 5 7 7 7 6 66 5 5 67 5 4 65 5 5 3 5 30 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 P3. 1000 A la botiga del barri/especialitzada Al supermercat Als centres comercials Altres Al gran magatzem E N Q U E S T A O M N I B U S M U N I C I P A L P R E S E N T A C I Ó D E R E S U L T A T S 10 HÀBITS DE COMPRA % 80 P3.- A QUIN ESTABLIMENT ACOSTUMA A COMPRAR: 66 66 c) ELS PRODUCTES D’OCI I CULTURA 64 63 64 60 60 58 58 58 57 57 56 55 54 53 La compra de productes d’oci i cultura els 50 consultats la fan majorment a les botigues de barri o especialitzades (50,3%). Però també, en menor mesura, als centres comercials (22,2%) i als grans magatzems (13,7%). Tant sols l’1,5% de barcelonins compren aquest 40 tipus de productes a l’hipermercat. La compra de productes d’oci i cultura a les botigues de barri o especialitzades és més freqüent entre les persones d’edat més avançada, mentre que entre els menors de 25 22 21 21 22 22 anys el percentatge cau gairebé 12 punts per 20 20 2020 20 sota la mitjana (38,7%). Per contra, els grans 20 16 16 magatzems i sobretot els centres comercials 1514 14 13 14 1413 són més preferits pels joves. 12 12 12 1211 12 1211 9 Evolució: També per l’oci i la cultura es 12 12 13 tendeix cada cop menys a comprar a botigues 11 6 5 4 3 3 3 4 4 de barri en favor dels centres comercials i els 3 3 32 1 2 2 2 grans magatzems, per bé que la tendència no 3 3 4 és tant forta com per altres productes. 0 2 2 2 2 3 3 32 1 2 2 1 2 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 P3. 1000 A la botiga del barri/especialitzada Al hipermercat Als centres comercials Altres Al gran magatzem E N Q U E S T A O M N I B U S M U N I C I P A L P R E S E N T A C I Ó D E R E S U L T A T S 11 TRANSPORT PER ANAR A % COMPRAR 100 P2.- SISTEMA DE TRANSPORT PER 86 87 ANAR A COMPRAR: 85 85 86 84 83 83 83 83 82 82 82 a) ELS ALIMENTS 81 80 80 80 En referència al sistema de transport utilitzat per fer la compra dels aliments, el 81,7% dels consultats diu que hi va a peu, per un 13,7% 60 que utilitza el transport privat, principalment el cotxe, i el 3,6% el transport públic. Entre les persones que tenen entre 35 i 44 anys augmenta la tendència a utilitzar el cotxe per realitzar les compres d’alimentació, per 40 contra, entre la gent més gran es té lleugerament més tendència a anar a peu. Evolució: El sistema de transport utilitzat per la compra d’alimentació es manté estable respecte la passada consulta. 20 15 13 13 14 11 11 12 11 11 1210 10 10 109 9 6 5 5 6 4 4 5 5 5 5 5 4 3 4 42 0 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 P2. 1000 A Peu Transports públics Transports privats Altres E N Q U E S T A O M N I B U S M U N I C I P A L P R E S E N T A C I Ó D E R E S U L T A T S 12 TRANSPORT PER ANAR A % COMPRAR 100 P2.- SISTEMA DE TRANSPORT PER 87 ANAR A COMPRAR: 84 83 b) ALTRES PRODUCTES D’ÚS 81 81 8179 79 79 8078 79 78 79 79 QUOTIDIÀ 80 76 Per comprar altres productes d’ús quotidià (neteja, perfumeria...), el 79,1% hi va a peu, el 13,4% en transport privat, principalment el 60 cotxe, i el 6,5% en transport públic. El 0,5% dels compradors hi va en bicicleta. Evolució: Aquestes proporcions es mantenen estables respectes les anteriors consultes. 40 20 15 15 12 13 13 1312 13 13 11 12 12 13 13 10 11 7 7 8 6 6 6 6 6 7 6 75 3 10 42 0 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 P2. 1000 A Peu Transports públics Transports privats Altres E N Q U E S T A O M N I B U S M U N I C I P A L P R E S E N T A C I Ó D E R E S U L T A T S 13 TRANSPORT PER ANAR A % COMPRAR 80 P4.- SISTEMA DE TRANSPORT PER ANAR A COMPRAR: a) LA ROBA I EL CALÇAT 59 60 5857 58 54 55 5453 53 53 53 Per comprar roba i calçat, el 45,1% de 5251 51 barcelonins diu que hi va a peu, el 34,0% en transport públic (principalment el 21,5% en 47 metro i el 12,3% en autobús) i el 18,2% en 45 transport privat (el 13,4% en cotxe, el 4,0% en moto). El 0,8% dels compradors hi va en bicicleta. 40 Entre les persones de 45 a 54 anys i les 33 34 majors de 64 el percentatge de persones que 31 30 30 31 va a comprar roba i calçat a peu assoleix el 28 2928 28 28 29 50%. Per contra, entre els joves creix 27 26 26 26 considerablement els que hi van amb metro, sobretot entre els menors de 25 anys, entre els que assoleix el 40,9%. En canvi, entre els 20 més grans que utilitzen el transport públic agrada més l’autobús. 20 1918 18 18 16 17 16 Evolució: Continua la tendència a la baixa 15 15 16 1514 15 d’anar a comprar la roba i el calçat a peu (en 13 14 relació al menor ús del barri per aquestes compres) i s’utilitza cada vegada més el transport públic. 0 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 P4. 1000 A Peu Transports públics Transports privats Altres E N Q U E S T A O M N I B U S M U N I C I P A L P R E S E N T A C I Ó D E R E S U L T A T S 14 TRANSPORT PER ANAR A % COMPRAR 80 P4.- SISTEMA DE TRANSPORT PER ANAR A COMPRAR: b) EL PARAMENT DE LA LLAR 61 60 58 57 56 57 56 56 56 54 53 53 5453 Per comprar productes de parament de la llar, 52 50 51 el 50,6% diu que va a peu, un 20,7% en transport públic (en concret, el 11,6% en metro, el 8,8% en autobús i el 0,3% en taxi) i un altre 20,7% en transport privat (per a més detall, el 18,0% en cotxe i el 2,3% en moto). 40 El 0,4% dels compradors agafa la bicicleta. Evolució: Aquestes proporcions es mantenen estables a fa sis mesos. 26 24 24 23 24 23 24 22 21 22 22 21 2120 21 20 22 16 20 20 21 19 19 1918 18 18 17 15 16 16 17 15 0 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 P4. 1000 A Peu Transports públics Transports privats Altres E N Q U E S T A O M N I B U S M U N I C I P A L P R E S E N T A C I Ó D E R E S U L T A T S 15 TRANSPORT PER ANAR A % COMPRAR 80 P4.- SISTEMA DE TRANSPORT PER ANAR A COMPRAR: c) ELS PRODUCTES D’OCI I CULTURA 60 56 53 En referència al sistema de transport utilitzar 50 50 51 50 50 per a comprar productes d’oci i cultura, el 48 49 49 46,6% diu anar-hi a peu, el 28,4% en 46 46 46 4745 transport públic (el 18,0% en metro, el 44 10,3% en autobús, el 0,1% en tren) i el 16,4% en transport privat (l’11,1% en cotxe i 40 el 4,3% en moto). L’1,0% d’aquests compradors hi van en bicicleta. 32 32 30 30 31 30 Evolució: No es detecta un canvi d’hàbits 29 28 2827 28 27 2827 recent pel que fa als desplaçaments quan van 25 24 a comprar productes d’aquest tipus. 20 21 18 18 17 18 17 16 16 16 16 1615 15 15 15 14 0 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 P4. 1000 A Peu Transports públics Transports privats Altres E N Q U E S T A O M N I B U S M U N I C I P A L P R E S E N T A C I Ó D E R E S U L T A T S 16 COMPRA A ZONES COMERCIALS P5.- ACOSTUMA A COMPRAR A ALGUNA ZONA COMERCIAL DE BARCELONA? I A QUINA ZONA COMERCIAL DE Juny Des. Juny Des. Juny Des. Juny Des. Juny Des. Juny Des. Juny Des. Juny Des. 01 01 02 02 03 03 04 04 05 05 06 06 07 07 08 08 BARCELONA ACOSTUMA A COMPRAR? BARNACENTRE 27,2 20,5 20,0 11,8 17,0 7,6 14,8 14,9 17,3 14,4 8,6 10,6 9,7 11,7 14,3 16,0 DIAGONAL-ILLA 11,8 5,9 2,8 12,0 11,9 10,0 8,3 9,3 10,5 10,3 10,9 9,8 10,5 9,9 8,5 12,4 RAMBLA CATALUNYA - - 12,3 15,5 15,7 16,5 14,2 14,5 13,8 13,1 17,1 17,7 16,0 14,0 11,5 11,1 El desembre de 2008 creix el nombre de PASSEIG DE GRÀCIA - - 12,0 11,2 10,4 12,0 12,2 10,1 11,0 10,4 11,9 11,3 14,6 11,6 8,9 5,7 persones que va a alguna zona comercial de L'EIX DE SANT ANDREU 2,7 4,3 - 4,8 5,8 3,6 4,0 4,1 3,3 5,3 4,1 4,1 4,9 3,3 3,9 5,4 Barcelona per comprar. El percentatge dels que SANTS-CREU COBERTA 3,7 6,0 6,4 6,3 7,3 4,7 5,6 5,7 7,4 6,9 7,4 3,5 3,5 4,7 5,5 5,3 diuen no acostumar a anar a cap zona GRAN DE GRÀCIA 1,9 4,3 4,0 3,4 6,3 3,0 3,9 3,6 3,0 4,2 3,9 3,3 3,7 4,0 3,8 4,1 comercial es redueix fins el 36,8%. LES RAMBLES 1,7 0,9 6,8 5,3 3,5 5,9 4,0 2,9 3,1 4,4 4,6 3,2 2,7 3,7 2,1 4,1 Les zones comercials més freqüentades són: BULEVARDS DE NOU BARRIS 2,4 2,3 2,9 1,7 2,5 1,4 2,3 2,0 1,6 2,9 2,0 1,7 1,4 1,4 1,6 3,7 Barnacentre (16,0%), Diagonal-Illa (12,4%), EIX SANTS-LES CORTS - - - - - - - - - - - - 1,6 0,3 0,6 2,7 Rambla de Catalunya (11,1%), Passeig de POBLE NOU 0,4 1,3 1,6 2,6 1,6 1,4 1,7 0,9 1,5 1,0 1,8 1,4 0,6 1,2 1,4 2,6 Gràcia (5,7%), l’Eix de Sant Andreu (5,4%), SANT ANTONI CENTRE COMERCIAL 2,2 2,5 1,7 1,4 3,9 3,2 2,8 1,0 2,0 3,7 2,1 1,6 3,2 1,9 1,9 2,4 Sants-Creu Coberta (5,3%), Gran de Gràcia L'EIX HORTA 1,1 2,0 1,5 1,4 1,7 1,2 1,7 2,2 3,0 1,4 0,8 0,7 1,2 1,3 1,1 2,3 (4,1%) i les Rambles (4,1%), entre altres. DRETA DE L'EIXAMPLE 1,6 3,5 3,2 2,1 2,5 1,3 2,7 2,1 3,0 1,3 1,1 1,3 1,4 1,9 1,4 1,9 SARRIÀ 0,3 0,9 1,4 0,7 1,3 1,3 0,5 1,1 0,8 0,2 0,4 0,5 0,6 0,7 0,7 1,5 Evolució: El desembre de 2008 gairebé totes L'EIX MARAGALL 0,3 0,3 0,7 0,9 1,3 1,3 0,5 1,0 1,1 0,6 0,3 0,3 0,9 0,9 0,5 1,0 les zones comercials de Barcelona augmenten VERNEDA EIX COMERCIAL - - - - - - - - - - - - 1,5 0,3 0,2 0,4 el seu percentatge de visitants, a excepció de GRÀCIA NOVA 0,7 0,5 0,3 0,1 1,1 0,4 1,4 1,2 0,8 0,8 0,3 0,5 1,2 0,6 1,2 0,3 La Rambla de Catalunya i el Passeig de Gràcia BARNAVASI-GALVANY 0,2 1,2 1,1 0,2 0,6 0,3 0,2 0,4 0,2 0,3 0,1 1,3 0,3 0,1 0,3 0,3 que continuen disminuint-lo. NOU DRASSANES 0,1 0,1 - 0,1 0,3 - 0,3 0,3 0,2 - - 0,2 0,2 0,1 0,2 0,1 P. DE GRÀCIA/RBLA. CATALUNYA 5,0 19,8 - - - - - - - - - - - - - - SAGRADA FAMILIA - - - 0,8 - - - - - - - - - - - - ALTRES 0,9 2,4 12,3 - - - - - - - - 1,7 0,1 0,4 - - NO ACOSTUMO ANAR-HI 48,4 40,1 36,0 38,9 34,9 45,5 37,9 44,0 41,0 40,4 41,4 44,2 42,4 46,0 47,0 36,8 NO SAP / NO CONTESTA 0,0 0,3 - 0,3 0,1 0,3 - 0,4 - - 0,5 - 0,4 0,4 1,9 1,3 N (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) P5. Suma de dues respostes 1000 E N Q U E S T A O M N I B U S M U N I C I P A L P R E S E N T A C I Ó D E R E S U L T A T S 17 COMPRA A ZONES COMERCIALS P6.- QUIN TIPUS DE PRODUCTE Primera Zona ACOSTUMA A COMPRAR A LA ZONA Juny Des. Juny Des. Juny Des. Juny Des. Juny Des. Juny Des. Juny Des. Juny Des. COMERCIAL DE BARCELONA? 01 01 02 02 03 03 04 04 05 05 06 06 07 07 08 08 ROBA, CALÇAT 78,3 78,9 79,8 70,1 78,5 77,7 79,4 74,6 76,6 79,0 75,4 76,5 74,1 69,6 78,3 70,8 OCI (LLIBRES, CDS, JOCS..) 31,4 29,0 30,2 24,0 28,6 24,5 25,1 23,2 26,4 21,3 17,9 28,3 16,8 20,7 28,6 27,6 PARAMENT DE LA LLAR 8,7 12,9 12,2 13,0 10,2 5,5 11,3 8,1 12,0 8,4 6,0 8,6 6,8 4,1 8,6 8,7 El tipus de producte que més s’acostuma a ALIMENTS 15,7 21,3 19,2 24,3 17,5 10,5 15,9 14,7 13,9 12,8 16,5 8,1 22,6 17,4 17,4 27,3 comprar a les zones comercials és la roba i el ALTRES PRODUCTES QUOTIDIANS 13,8 9,6 15,2 7,7 10,0 10,0 11,4 7,0 7,8 8,1 7,2 5,0 9,4 8,4 10,2 15,2 calçat (es cita al 70,8% de les respostes a la ALTRES 0,8 0,8 0,2 1,3 0,6 1,1 0,3 0,5 0,7 0,7 1,9 0,5 1,0 1,5 1,0 0,2 primera zona comercial esmentada i al 76,9% NS-NC 0,6 0,3 0,2 0,2 0,2 0,6 0,3 1,1 0,0 0,5 1,4 0,5 0,0 0,2 0,0 0,6 de les respostes per la segona zona N (516) (596) (640) (608) (650) (542) (621) (556) (590) (596) (581) (558) (572) (536) (511) (619)comercial). En segon lloc i a força distància, el 27,6% de les respostes esmenta l’oci (llibres, CD’s, jocs,...) a la primera zona i el 34,1% en la segona i els aliments (el 27,3% a la primera zona i el 15,7% a la segona). Segona Zona Segueixen altres productes quotidians (15,2% Juny Des. Juny Des. Juny Des. Juny Des. Juny Des. Juny Des. Juny Des. Juny Des. 01 01 02 02 03 03 04 04 05 05 06 06 07 07 08 08 primera zona i 8,7% a la segona) i parament per la llar (el 8,7% a la primera zona i el ROBA, CALÇAT 61,1 59,7 66,7 67,9 67,3 60,8 76,8 58,1 61,5 69,4 59,1 65,6 59,5 63,7 73,5 76,9 9,2% a la segona). OCI (LLIBRES, CDS, JOCS..) 39,7 38,2 29,6 30,7 41,8 34,0 30,0 32,3 37,7 27,8 26,9 26,5 26,0 24,5 29,2 34,1 PARAMENT DE LA LLAR 9,5 13,6 7,8 6,5 11,1 9,6 12,6 18,4 14,6 11,1 10,4 12,2 13,2 6,4 10,3 9,2 Evolució: El desembre de 2008 augmenta de forma considerable la compra d’aliments i ALIMENTS 11,1 11,5 14,8 8,4 7,1 7,7 6,3 4,6 4,5 3,7 6,2 4,8 6,6 6,4 9,7 15,7 altres productes quotidians a les zones ALTRES PRODUCTES QUOTIDIANS 7,9 11,0 7,4 8,8 8,1 6,7 6,8 5,5 4,0 6,0 6,7 4,8 7,5 13,2 4,9 8,7 comercials respecte la passada consulta. ALTRES 0,8 0,0 0,4 0,9 0,7 0,5 0,5 0,0 0,0 1,9 2,6 1,1 1,3 0,5 0,0 0,0 NS-NC 1,6 0,5 1,5 0,5 0,0 0,0 0,5 0,9 0,0 0,9 2,6 1,1 0,0 0,0 1,6 1,3 N (126) (191) (270) (215) (297) (209) (190) (217) (247) (216) (193) (189) (227) (204) (185) (229) P6. Acostumen a comprar a alguna zona comercial 1000 Suma de les dues respostes E N Q U E S T A O M N I B U S M U N I C I P A L P R E S E N T A C I Ó D E R E S U L T A T S 18 VALORACIÓ DE LES ZONES COMERCIALS P7.- QUE ÉS EL QUE MÉS VALORA DE LES ZONES COMERCIALS ON VA A COMPRAR? Juny Des. Juny Des. Juny Des. Juny Des. Juny Des. Juny Des. Juny Des. Juny Des. 01 01 02 02 03 03 04 04 05 05 06 06 07 07 08 08 VARIETAT 54,1 61,1 63,4 56,6 52,0 54,1 52,7 50,4 57,8 51,3 45,1 47,0 46,2 44,8 37,8 39,7 PROXIMITAT 15,9 13,1 17,3 18,3 20,3 15,5 20,1 19,1 16,3 16,1 14,8 14,0 17,0 18,3 22,1 19,5 CONCENTRACIÓ DE BOTIGUES 1,6 2,5 1,1 5,6 8,6 5,4 6,4 5,9 3,9 4,4 5,5 7,0 7,3 2,8 12,9 14,7 El que més valoren els barcelonins de la zona PASSEIG I COMPRA 5,6 4,4 4,1 4,4 6,2 2,2 2,9 2,7 4,2 1,7 3,6 2,7 1,7 1,1 5,3 5,2 comercial on van a comprar és la varietat AMBIENT 2,9 3,7 2,3 3,9 6,9 11,1 7,2 4,0 4,1 6,9 6,0 2,5 3,1 4,9 3,3 4,5 (s’esmenta en el 39,7% de les respostes). En TIPUS DE BOTIGUES 3,3 3,7 2,5 1,8 5,7 5,5 6,1 3,6 5,6 3,7 3,6 5,0 4,0 6,3 6,3 4,2 segon lloc també es valora la proximitat de la BEN COMUNICAT 2,1 2,7 2,2 3,3 2,3 3,9 2,3 2,7 3,7 2,2 1,2 2,5 4,2 2,6 5,3 4,2 zona comercial (19,5%) i l’elevat grau de TRACTE AL CLIENT 4,8 6,2 5,3 4,9 4,5 5,7 2,6 10,6 5,4 4,9 7,2 7,0 6,5 6,5 3,1 4,0 concentració de botigues (14,7%). QUALITAT 5,8 9,2 10,9 7,9 10,6 6,5 5,6 9,9 7,1 6,7 5,7 5,9 7,5 6,2 2,7 3,9 En menor mesura, els barcelonins també PREU 6,2 7,2 5,2 7,2 3,5 4,4 3,1 7,7 10,5 5,0 5,9 8,8 7,7 6,0 4,9 3,4 valoren de les zones comercials on van a COMODITAT 4,5 7,0 6,3 4,1 1,5 3,3 2,9 3,2 3,9 2,3 2,9 2,5 3,1 2,4 1,6 3,2 comprar que si pugui passejar i comprar, TIPUS DE PRODUCTES 4,8 2,0 6,4 4,3 4,8 4,1 3,5 4,7 7,6 3,7 5,5 5,2 3,5 6,0 4,3 3,1 l’ambient, el tipus de botigues que hi ha, que L'ESPAI 2,1 0,3 2,0 4,3 5,5 7,7 5,6 3,1 4,4 6,9 3,6 3,8 3,3 6,7 3,1 3,1 estigui ben comunicada, el tracte al client, la TRANQUIL.LITAT 1,0 1,5 1,3 0,8 2,0 0,9 0,6 0,4 0,2 1,0 - 1,8 2,1 2,1 3,9 2,3 qualitat, el preu, la comoditat o el tipus de COSTUMS I CONEIXEMENT 3,7 3,4 2,3 2,5 5,2 1,1 2,1 2,2 2,0 2,5 2,1 2,2 2,3 1,5 2,5 1,8 productes dels que disposa, entre altres. APARCAMENT 1,2 0,2 0,9 1,2 0,9 0,4 0,6 0,9 0,7 0,7 0,2 0,5 0,9 0,6 0,6 0,6 HORARI 0,2 0,3 0,6 0,3 0,2 0,9 0,2 0,5 0,8 - 1,0 0,2 - 0,2 0,4 0,6 Evolució: La varietat de la zona comercial SERVEIS 1,0 0,3 0,6 1,0 0,9 0,2 0,5 0,5 0,7 0,7 1,4 0,2 0,9 0,9 1,0 0,3 continua sent l’aspecte citat amb més LLIBERTAT D'ELECCIÓ 0,6 0,0 0,3 0,2 0,9 0,2 0,5 0,2 0,3 0,5 0,3 0,4 0,5 0,4 0,8 0,3 insistència pels barcelonins, i la proximitat i la FORMA DE PAGAMENT 0,4 0,0 - - - - 0,2 0,2 - - 0,2 - - - - - concentració de botigues es mantenen el segon TOT - - - 0,2 0,2 1,7 1,4 2,3 0,3 0,7 0,7 0,4 0,5 - 1,6 0,5 i el tercer respectivament. RES - - - - - - - - - - - - 0,9 1,3 - - ALTRES 2,1 2,7 4,2 0,8 0,8 1,5 1,1 0,4 1,5 2,2 3,4 3,2 - - - 1,0 NS-NC 0,2 0,2 0,8 0,8 1,2 1,5 1,3 2,7 0,3 1,3 1,7 1,4 1,4 1,1 2,7 4,5 N (516) (596) (640) (608) (650) (542) (621) (556) (590) (596) (581) (558) (572) (536) (511) (619) P7. Acostumen a comprar a alguna zona comercial 619 Suma de les dues respostes E N Q U E S T A O M N I B U S M U N I C I P A L P R E S E N T A C I Ó D E R E S U L T A T S 19 COMPRA PER INTERNET % 40 36,4 36,6 P8.- HA COMPRAT ALGUNA VEGADA PER INTERNET? 33,1 29,2 30 27,4 26,1 El 36,6% de barcelonins diu haver comprat alguna vegada per Internet. Hi compren més els 23,7 homes (el 47,4%) que les dones (el 27,2%), i 23,0 22,2 és més habitual per a les persones de 25 a 34 anys (el 61,0%), les de 35 a 44 anys (50,3%) i d’alt nivell d’estudis (el 56,7%) que per altres 19,220 sectors de població. 16,6 Evolució: Malgrat la tendència a incrementar el 15,5 nombre de compradors per Internet consulta rere consulta, en aquest desembre de 2008 s’ha mantingut estable respecte el juny 11,0 d’aquest mateix any. 10,39,6 9,5 10 6,9 5,9 0 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 P8. 1000 E N Q U E S T A O M N I B U S M U N I C I P A L P R E S E N T A C I Ó D E R E S U L T A T S 20 COMPRA PER INTERNET % 100 P9.- AMB QUINA FREQÜÈNCIA ACOSTUMA A COMPRAR PER 82 INTERNET? 78 79 80 77 76 76 75 74 72 7371 71 71 70 69 67 La majoria de consultats diu que compra per Internet de forma ocasional (77,0%). El 12,3% ho fa mensualment, el 5,7% cada dos mesos, 60 el 3,6% cada 15 dies i el 1,4% setmanalment. Evolució: La gran majoria dels que compren per Internet ho continuen fent de forma ocasional. 40 20 18 15 14 16 14 14 11 13 13 11 1112 12 12 8 7 10 10 9 6 9 10 5 6 5 7 9 7 7 7 5 6 6 5 3 53 4 5 4 3 4 3 3 5 3 3 4 0 3 3 3 22 21 2 2 3 3 3 1 4 3 1 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 P9. Han comprat alguna vegada per Internet Setmanalment Cada dos mesos 366 Cada quinze dies Ocasionalment Mensualment E N Q U E S T A O M N I B U S M U N I C I P A L P R E S E N T A C I Ó D E R E S U L T A T S 21 COMPRA PER INTERNET P10.- QUIN TIPUS DE PRODUCTE ACOSTUMA A COMPRAR PER INTERNET? Les compres més habituals per Internet són les Juny Des. Juny Des. Juny Des. Juny Des. Juny Des. Juny Des. Juny Des. Juny Des. relacionades amb el lleure. El 92,1% dels que 01 01 02 02 03 03 04 04 05 05 06 06 07 07 08 08 han comprat alguna vegada per Internet diu OCI EN GENERAL (LLIBRES, CDS, JOCS..) 79,2 73,7 61,8 71,8 71,6 69,3 77,1 76,6 83,1 79,6 82,5 82,0 82,9 71,3 81,3 92,1 que ha comprat productes d’oci, VIATGES 17,7 21,1 - - 21,3 22,3 41,7 36,0 41,4 36,5 42,3 41,4 44,5 10,9 42,9 40,4 concretament, el 40,4% ha comprat viatges, el ENTRADES ESPECTACLES - - - - 5,8 11,4 11,5 8,6 11,0 9,6 8,8 8,8 11,6 - 12,4 14,5 14,5% entrades per espectacles, el 13,9% LLIBRES 34,4 29,5 - - 23,9 18,7 10,4 18,5 12,2 13,5 18,6 16,5 13,7 - 15,1 13,9 llibres, el 10,4% música i el 12,8% altres ALTRES LLEURE 7,3 2,1 - - 6,5 4,2 5,2 7,7 7,2 9,6 4,0 6,1 3,8 - 3,6 12,8 productes relacionats amb el lleure. El 17,2% MÚSICA 19,8 21,1 - - 14,2 12,7 8,3 5,9 11,4 10,4 8,8 9,2 9,2 - 7,4 10,4 dels consultats que han comprat per Internet INFORMÀTICA I TELEFONIA 12,5 10,5 5,5 1,9 14,8 16,9 13,5 11,3 7,6 23,0 11,7 15,7 18,2 6,9 12,9 17,2 en alguna ocasió, han comprat productes ALIMENTS 19,8 25,3 27,3 30,1 22,6 21,7 14,6 21,6 23,2 13,0 16,8 17,2 9,9 17,2 17,9 12,6 d’informàtica i telefonia, el 12,6% aliments, el 12,3% roba i calçat, el 3,6% parament per la ROBA, CALÇAT 3,1 2,1 4,5 1,0 4,5 4,2 3,6 4,1 5,5 7,4 6,2 5,7 5,8 6,9 7,1 12,3 llar i un altre 3,6% altres productes quotidians. ALTRES PRODUCTES QUOTIDIANS 6,3 7,4 5,5 8,7 7,7 6,6 4,2 5,9 7,6 3,5 4,0 4,2 5,5 2,7 7,7 3,6 PARAMENT DE LA LLAR 0,0 2,1 2,7 4,9 0,6 4,8 2,6 3,6 2,1 3,5 2,6 1,5 3,4 2,1 5,8 3,6 Evolució: En relació a fa un any, el volum de PER AL COTXE - - - - 1,3 0,6 - - - - - - - - - - compra de productes i serveis de lleure per ALTRES 17,7 10,5 8,2 1,9 3,9 2,4 2,1 2,7 3,0 3,0 10,2 6,5 5,1 4,5 0,5 0,5 Internet augmenta més de vint punts NS-NC 0,0 0,0 0,9 0,0 0,0 0,0 0,5 0,5 0,0 0,0 0,0 0,0 1,0 0,6 0,3 - percentuals. També augmenta considerablement la compra de productes N (96) (95) (110) (103) (155) (166) (192) (222) (237) (230) (274) (261) (292) (331) (364) (366) d’informàtica i telefonia i la roba i el calçat. P10. Han comprat alguna vegada per Internet 366 Suma de les dues respostes E N Q U E S T A O M N I B U S M U N I C I P A L P R E S E N T A C I Ó D E R E S U L T A T S 22 TAULES D'EVOLUCIÓ E N Q U E S T A O M N I B U S M U N I C I P A L P R E S E N T A C I Ó D E R E S U L T A T S 23 TAULES D'EVOLUCIÓ 1.- A QUIN ESTABLIMENT ACOSTUMA COMPRAR: ELS ALIMENTS % Juny 01 Des. 01 Juny 02 Des. 02 Juny 03 Des. 03 Juny 04 Des. 04 Juny 05 Des. 05 Juny 06 Des. 06 Juny 07 Des. 07 Juny 08 Des. 08 A LA BOTIGA DEL BARRI 14,4 16,0 13,2 21,1 - - - - - - - - - - - - A LA BOTIGA ESPECIALITZADA 1,6 1,5 0,9 0,8 - - - - - - - - - - - - A LA BOTIGA DEL BARRI / ESPECIALITZADA - - - - 15,8 16,7 15,6 16,3 13,3 13,1 15,0 16,2 15,6 14,8 16,0 13,1 AL MERCAT MUNICIPAL 34,4 28,6 29,0 25,1 33,1 30,8 27,4 24,8 26,5 27,0 24,9 29,3 22,0 24,1 23,6 21,9 AL SUPERMERCAT 41,3 43,9 48,9 43,2 43,9 43,7 49,0 50,7 52,0 52,3 51,8 47,3 56,0 54,7 52,0 56,6 AL HIPERMERCAT 3,5 5,0 5,2 4,7 3,0 3,6 4,6 4,3 3,9 3,8 4,5 4,1 3,1 4,0 4,8 3,2 AL GRAN MAGATZEM 1,2 1,5 0,8 2,0 1,5 1,3 0,7 1,6 1,2 1,5 0,8 1,0 1,2 1,0 1,0 1,1 ALS CENTRES COMERCIALS 2,0 2,7 1,7 2,2 2,5 3,2 1,3 1,9 2,5 2,1 2,3 1,5 1,7 1,1 1,7 2,7 ALTRES 0,9 0,2 0,1 0,3 0,2 0,2 0,1 0,2 0,1 0,1 0,2 NO SAP 0,7 0,6 0,2 0,5 0,1 0,5 1,3 0,4 0,4 - 0,5 0,6 0,4 0,2 0,6 1,2 NO CONTESTA - - - 0,1 0,1 - 0,1 - - 0,1 - - - - 0,2 - N (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) 1.- A QUIN ESTABLIMENT ACOSTUMA COMPRAR: ALTRES PRODUCTES D'ÚS QUOTIDIÀ (NO ALIMENTS) % Juny 01 Des. 01 Juny 02 Des. 02 Juny 03 Des. 03 Juny 04 Des. 04 Juny 05 Des. 05 Juny 06 Des. 06 Juny 07 Des. 07 Juny 08 Des. 08 A LA BOTIGA DEL BARRI 17,0 20,4 20,1 29,6 - - - - - - - - - - - - A LA BOTIGA ESPECIALITZADA 7,4 6,7 9,8 7,2 - - - - - - - - - - - - A LA BOTIGA DEL BARRI / ESPECIALITZADA - - - - 26,7 26,2 23,7 26,4 21,9 26,1 25,9 21,2 26,4 28,1 24,9 24,5 AL MERCAT MUNICIPAL 2,4 2,8 3,6 3,0 2,8 2,8 2,6 5,2 3,4 3,1 3,1 5,4 2,8 3,4 3,1 3,6 AL SUPERMERCAT 61,9 55,5 55,1 44,1 58,3 56,2 62,3 55,9 61,7 58,1 57,9 61,6 59,1 59,6 59,9 58,5 AL HIPERMERCAT 4,5 6,5 6,0 6,1 4,3 5,8 6,1 5,9 5,5 4,9 6,0 5,4 4,6 3,7 4,4 3,7 AL GRAN MAGATZEM 2,1 2,6 2,0 5,2 3,1 3,3 2,3 1,9 2,5 3,6 1,8 1,9 3,0 2,4 2,2 2,9 ALS CENTRES COMERCIALS 3,0 4,3 2,9 3,8 4,4 4,9 1,3 4,1 4,1 3,3 3,6 3,3 3,5 2,2 3,8 5,4 ALTRES 1,0 0,2 0,1 0,3 0,1 0,1 0,2 0,1 0,5 0,3 0,2 0,1 0,2 0,2 0,5 NO SAP 0,7 1,0 0,4 0,6 0,1 0,7 1,4 0,5 0,4 0,6 1,5 1,0 0,5 0,4 1,3 0,9 NO CONTESTA - - - 0,1 0,2 - 0,1 - - - - 0,1 0,1 - 0,2 - N (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) E N Q U E S T A O M N I B U S M U N I C I P A L P R E S E N T A C I Ó D E R E S U L T A T S 24 TAULES D'EVOLUCIÓ 2.- I QUIN SISTEMA DE TRANSPORT ACOSTUMA UTILITZAR PER ANAR A COMPRAR: ELS ALIMENTS % Juny 01 Des. 01 Juny 02 Des. 02 Juny 03 Des. 03 Juny 04 Des. 04 Juny 05 Des. 05 Juny 06 Des. 06 Juny 07 Des. 07 Juny 08 Des. 08 A PEU 86,4 84,5 87,3 81,8 85,2 83,5 83,2 81,2 83,2 81,8 80,3 82,9 82,9 86,0 80,1 81,7 METRO 0,9 2,1 1,4 2,7 1,7 2,2 3,2 2,9 2,4 2,6 2,6 2,1 1,4 2,0 1,2 1,6 AUTOBÚS 1,3 2,1 1,5 3,1 2,4 2,3 2,2 3,3 2,2 2,5 2,7 2,8 3,3 1,8 2,0 2,0 TAXI - - - 0,2 0,1 - - - 0,2 - - - 0,1 0,3 0,2 - TREN 0,2 - 0,1 0,1 - - - 0,1 0,1 0,1 0,1 - 0,1 0,1 0,1 - MOTO 0,5 0,7 0,6 1,0 0,9 0,3 1,0 1,1 1,0 1,1 1,2 1,0 1,7 0,8 1,9 1,4 COTXE 8,4 9,4 9,0 10,2 9,3 10,7 9,0 10,5 9,8 11,6 11,9 10,1 9,6 8,4 13,0 12,1 BICICLETA - - - - - - - - - - - - 0,4 0,1 0,2 0,2 ALTRES 1,6 0,5 0,1 0,8 0,3 0,6 0,3 0,7 0,8 0,2 0,8 0,5 0,3 0,1 0,4 0,5 NO SAP 0,7 0,7 - 0,1 - 0,4 1,1 0,2 0,3 - 0,4 0,6 0,2 - 0,5 0,4 NO CONTESTA - - - - 0,1 - - - - 0,1 - - - 0,4 0,4 0,1 N (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) 2.- I QUIN SISTEMA DE TRANSPORT ACOSTUMA UTILITZAR PER ANAR A COMPRAR: ALTRES PRODUCTES D'ÚS QUOTIDIÀ (NO ALIMENTS) % Juny 01 Des. 01 Juny 02 Des. 02 Juny 03 Des. 03 Juny 04 Des. 04 Juny 05 Des. 05 Juny 06 Des. 06 Juny 07 Des. 07 Juny 08 Des. 08 A PEU 83,6 80,6 87,0 76,4 81,4 79,2 80,6 78,2 79,3 78,5 78,9 79,7 78,3 83,4 79,1 79,1 METRO 1,9 3,1 1,3 5,4 3,4 3,0 2,5 3,4 3,3 3,4 3,1 2,4 3,0 2,9 1,6 2,9 AUTOBÚS 1,3 2,8 1,0 4,8 2,6 3,7 3,1 3,5 2,9 2,6 3,3 3,4 5,0 2,3 2,2 3,6 TAXI 0,2 - 0,1 0,1 0,1 - 0,1 0,2 0,2 0,1 - - 0,1 - 0,2 TREN - - - - - - 0,2 0,2 - 0,3 0,3 - - 0,1 - MOTO 0,7 0,9 0,8 1,1 1,5 0,7 1,2 1,5 1,5 1,3 0,7 1,2 1,8 0,8 1,9 1,7 COTXE 10,1 11,5 9,5 10,8 10,3 12,2 10,7 11,7 11,5 13,4 11,8 11,3 10,6 9,5 12,7 11,2 BICICLETA - - - - - - - - - - - - 0,5 0,2 0,3 0,5 ALTRES 1,5 0,2 0,2 1,0 0,4 0,8 0,5 0,9 1,0 0,1 1,0 0,9 0,4 0,2 0,4 0,8 NO SAP 0,7 0,9 0,1 0,2 0,1 0,4 1,1 0,4 0,3 0,3 0,9 1,0 0,3 0,1 1,3 0,2 NO CONTESTA - - - 0,2 0,2 - - - - - - 0,1 - 0,5 0,3 N (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) E N Q U E S T A O M N I B U S M U N I C I P A L P R E S E N T A C I Ó D E R E S U L T A T S 25 TAULES D'EVOLUCIÓ 3.- A QUIN ESTABLIMENT ACOSTUMA COMPRAR: LA ROBA I EL CALÇAT % Juny 01 Des. 01 Juny 02 Des. 02 Juny 03 Des. 03 Juny 04 Des. 04 Juny 05 Des. 05 Juny 06 Des. 06 Juny 07 Des. 07 Juny 08 Des. 08 A LA BOTIGA DEL BARRI 33,7 31,1 26,8 35,1 - - - - - - - - - - - - A LA BOTIGA ESPECIALITZADA 39,8 40,2 48,4 34,0 - - - - - - - - - - - - A LA BOTIGA DEL BARRI / ESPECIALITZADA - - - - 72,3 60,7 65,5 63,3 67,4 65,6 60,4 61,7 63,4 59,0 56,9 51,0 AL MERCAT MUNICIPAL 0,9 1,0 1,1 0,8 0,7 1,4 1,4 1,1 0,8 1,2 0,4 1,3 1,1 1,8 0,7 1,1 AL SUPERMERCAT 0,2 0,7 0,8 0,2 0,5 0,3 0,9 0,4 0,4 0,4 0,3 0,8 0,8 0,5 0,6 AL HIPERMERCAT 1,1 1,3 1,5 1,0 1,2 1,9 1,4 1,6 1,6 1,0 1,3 0,7 1,6 1,9 1,4 1,3 AL GRAN MAGATZEM 11,4 11,5 10,3 12,0 11,1 12,1 9,3 12,4 10,2 12,0 11,7 11,4 12,1 10,6 12,0 15,2 ALS CENTRES COMERCIALS 11,0 12,9 9,3 13,2 12,9 18,2 19,8 18,5 17,4 17,1 22,4 23,2 19,9 23,5 24,1 26,2 ALTRES 1,0 1,0 0,4 2,0 0,3 2,2 0,7 1,0 1,3 1,8 1,6 0,5 0,3 1,0 1,2 0,3 NO COMPRA 0,6 NO SAP 0,9 0,9 1,3 1,0 0,7 2,5 1,5 1,1 0,9 0,8 1,7 0,9 0,7 1,3 2,8 3,4 NO CONTESTA - 0,1 0,2 0,1 0,6 0,5 0,1 0,1 - 0,1 0,1 - 0,1 0,1 0,4 0,3 N (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) E N Q U E S T A O M N I B U S M U N I C I P A L P R E S E N T A C I Ó D E R E S U L T A T S 26 TAULES D'EVOLUCIÓ 3.- A QUIN ESTABLIMENT ACOSTUMA COMPRAR: ELS PRODUCTES DE PARAMENT DE LA LLAR % Juny 01 Des. 01 Juny 02 Des. 02 Juny 03 Des. 03 Juny 04 Des. 04 Juny 05 Des. 05 Juny 06 Des. 06 Juny 07 Des. 07 Juny 08 Des. 08 A LA BOTIGA DEL BARRI 32,7 28,9 25,7 36,0 - - - - - - - - - - - - A LA BOTIGA ESPECIALITZADA 30,4 33,0 37,9 22,9 - - - - - - - - - - - - A LA BOTIGA DEL BARRI / ESPECIALITZADA - - - - 63,1 51,5 55,3 55,7 54,7 56,7 55,1 59,8 52,4 52,8 46,8 44,7 AL MERCAT MUNICIPAL 0,4 0,8 0,8 0,7 0,5 0,6 0,7 1,0 1,2 1,3 0,9 0,9 0,8 1,0 0,4 0,7 AL SUPERMERCAT 2,6 5,9 4,5 7,5 3,2 7,4 7,4 5,5 7,9 8,2 5,9 4,5 12,0 10,1 8,2 7,5 AL HIPERMERCAT 2,1 3,3 4,1 4,1 3,4 3,5 5,3 3,3 4,4 4,3 4,3 3,3 3,3 3,9 3,8 3,5 AL GRAN MAGATZEM 12,9 10,9 12,8 12,1 11,5 12,4 9,2 12,0 11,5 11,4 10,3 11,1 12,5 11,3 14,0 14,2 ALS CENTRES COMERCIALS 11,5 11,1 8,4 11,0 14,8 16,0 13,5 17,4 15,7 14,3 17,6 16,4 16,3 15,7 18,2 19,1 ALTRES 2,5 0,9 0,6 1,8 0,3 0,9 0,6 1,0 1,5 0,5 1,5 0,6 0,2 0,7 0,6 0,7 NO COMPRA 3,3 NO SAP 4,9 4,8 5,0 3,5 2,1 6,8 7,8 4,1 2,8 3,1 4,1 3,4 2,3 4,3 6,8 4,8 NO CONTESTA - 0,4 0,2 0,4 1,1 0,9 0,2 - 0,3 0,2 0,3 - 0,2 0,2 1,2 1,5 N (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) E N Q U E S T A O M N I B U S M U N I C I P A L P R E S E N T A C I Ó D E R E S U L T A T S 27 TAULES D'EVOLUCIÓ 3.- A QUIN ESTABLIMENT ACOSTUMA COMPRAR: ELS PRODUCTES D'OCI I CULTURA % Juny 01 Des. 01 Juny 02 Des. 02 Juny 03 Des. 03 Juny 04 Des. 04 Juny 05 Des. 05 Juny 06 Des. 06 Juny 07 Des. 07 Juny 08 Des. 08 A LA BOTIGA DEL BARRI 24,0 21,4 20,5 26,2 - - - - - - - - - - - - A LA BOTIGA ESPECIALITZADA 40,2 41,7 45,4 33,7 - - - - - - - - - - - - A LA BOTIGA DEL BARRI / ESPECIALITZADA - - - - 65,9 53,9 63,8 53,4 58,2 56,5 57,7 58,1 57,3 54,8 56,0 50,3 AL MERCAT MUNICIPAL 0,2 0,1 0,4 0,6 0,3 0,4 0,6 0,4 0,2 0,2 0,3 0,3 0,3 0,3 0,2 AL SUPERMERCAT 0,4 0,4 0,8 1,5 0,6 1,0 0,6 1,5 0,9 1,1 1,0 1,1 1,0 1,3 0,6 1,0 AL HIPERMERCAT 1,7 2,4 1,8 1,7 1,3 1,9 2,2 3,4 2,7 2,8 2,6 1,5 2,6 3,5 1,2 1,5 AL GRAN MAGATZEM 11,9 12,0 12,1 13,6 11,5 11,8 9,3 13,4 11,0 14,1 10,7 11,9 12,8 11,8 12,0 13,7 ALS CENTRES COMERCIALS 13,6 14,8 10,5 12,5 15,5 20,4 16,2 20,9 20,2 19,5 19,5 21,2 20,4 21,7 21,9 22,2 ALTRES 2,7 1,2 1,9 3,5 0,5 1,8 2,0 2,6 2,6 1,6 3,0 0,8 0,9 1,9 1,2 1,4 NO COMPRA 4,3 NO SAP 5,0 5,1 6,3 5,8 2,0 7,9 5,0 4,4 3,3 3,5 4,8 5,3 3,8 4,3 5,4 3,7 NO CONTESTA 0,3 0,9 0,3 0,9 2,4 0,9 0,3 - 0,9 0,7 0,4 0,1 0,9 0,4 1,4 1,7 N (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) E N Q U E S T A O M N I B U S M U N I C I P A L P R E S E N T A C I Ó D E R E S U L T A T S 28 TAULES D'EVOLUCIÓ 4.- I QUIN SISTEMA DE TRANSPORT ACOSTUMA UTILITZAR PER ANAR A COMPRAR: LA ROBA I EL CALÇAT % Juny 01 Des. 01 Juny 02 Des. 02 Juny 03 Des. 03 Juny 04 Des. 04 Juny 05 Des. 05 Juny 06 Des. 06 Juny 07 Des. 07 Juny 08 Des. 08 A PEU 58,7 53,8 57,1 50,9 58,3 53,2 57,7 51,1 52,7 53,1 52,7 54,5 54,1 52,2 47,4 45,1 METRO 17,0 19,5 17,8 21,1 15,0 16,8 15,0 16,3 19,4 16,6 15,9 15,2 17,4 17,5 18,6 21,5 AUTOBÚS 9,1 10,7 9,3 11,4 9,8 10,2 10,1 9,8 9,4 11,8 11,5 10,6 12,0 10,4 11,3 12,3 TAXI 0,4 0,4 0,7 0,6 0,1 0,8 0,1 0,6 0,4 0,4 0,5 0,3 0,6 0,5 0,4 TREN 0,2 - 0,6 0,2 0,6 0,3 0,3 1,2 0,5 0,3 0,5 - 0,1 0,4 0,4 0,2 MOTO 2,8 3,0 2,9 3,0 4,0 4,0 3,1 4,2 3,4 4,1 2,2 4,0 3,6 3,6 4,2 4,0 COTXE 10,1 11,9 10,6 11,3 10,8 11,5 12,3 15,3 12,9 12,7 14,1 14,2 11,3 13,5 14,1 13,4 BICICLETA - - - - - - - - - - - - 0,2 1,1 1,1 0,8 TRAMVIA - - - - - - - - - - - - 0,3 - - ALTRES 0,8 0,2 0,3 0,9 0,1 0,8 0,2 0,4 0,8 0,3 1,4 0,5 - - 0,6 0,5 CAP / NO COMPRA - - - - - - - - - - - - - - - 0,8 NO SAP 0,9 0,4 0,6 0,4 0,7 2,1 1,1 0,9 0,5 0,4 1,2 0,7 0,3 0,8 1,4 0,7 NO CONTESTA - 0,1 0,1 0,2 0,6 0,3 0,1 0,2 - 0,3 - - 0,1 - 0,5 0,7 N (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) E N Q U E S T A O M N I B U S M U N I C I P A L P R E S E N T A C I Ó D E R E S U L T A T S 29 TAULES D'EVOLUCIÓ 4.- I QUIN SISTEMA DE TRANSPORT ACOSTUMA UTILITZAR PER ANAR A COMPRAR: ELS PRODUCTES DE PARAMENT DE LA LLAR % Juny 01 Des. 01 Juny 02 Des. 02 Juny 03 Des. 03 Juny 04 Des. 04 Juny 05 Des. 05 Juny 06 Des. 06 Juny 07 Des. 07 Juny 08 Des. 08 A PEU 56,7 54,0 56,2 53,3 57,0 53,3 60,7 51,7 52,7 55,5 53,9 56,2 55,8 57,7 49,9 50,6 METRO 13,2 15,2 14,4 15,9 13,8 12,8 8,7 12,7 14,9 12,3 10,9 11,6 13,3 12,1 12,3 11,6 AUTOBÚS 7,8 8,0 8,6 9,1 9,0 7,7 6,7 10,0 7,6 9,3 9,9 8,6 10,1 7,5 8,0 8,8 TAXI 0,2 0,5 0,3 0,4 0,2 0,5 0,2 0,5 0,5 0,3 0,4 0,4 0,6 0,2 0,4 0,3 TREN 0,5 0,1 0,3 0,3 0,4 0,4 0,3 0,5 0,4 0,3 0,3 0,1 - 0,3 0,4 MOTO 2,3 2,0 1,9 2,4 2,9 2,9 1,7 3,6 3,0 2,6 2,4 3,3 2,3 2,7 2,5 2,3 COTXE 13,1 14,7 13,8 13,7 13,6 15,1 13,7 16,6 17,2 16,1 16,8 16,0 15,4 14,9 18,8 18,0 BICICLETA - - - - - - - - - - - - 0,1 0,7 0,5 0,4 TRAMVIA - - - - - - - - - - - - 0,1 - - ALTRES 2,0 0,7 0,3 1,3 0,1 0,9 0,4 0,6 1,2 0,7 1,5 0,4 0,4 - 0,4 0,4 CAP / NO COMPRA - - - - - - - - - - - - - - - 3,3 NO SAP 4,2 4,0 4,1 3,0 1,8 5,8 7,3 3,7 2,0 2,6 3,7 3,4 1,7 3,6 5,4 2,9 NO CONTESTA - 0,8 0,1 0,6 1,2 0,6 0,3 0,1 0,5 0,3 0,2 - 0,2 0,3 1,4 1,4 N (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) E N Q U E S T A O M N I B U S M U N I C I P A L P R E S E N T A C I Ó D E R E S U L T A T S 30 TAULES D'EVOLUCIÓ 4.- I QUIN SISTEMA DE TRANSPORT ACOSTUMA UTILITZAR PER ANAR A COMPRAR: ELS PRODUCTES D'OCI I CULTURA % Juny 01 Des. 01 Juny 02 Des. 02 Juny 03 Des. 03 Juny 04 Des. 04 Juny 05 Des. 05 Juny 06 Des. 06 Juny 07 Des. 07 Juny 08 Des. 08 A PEU 50,1 46,4 48,1 43,6 52,5 48,5 56,2 44,6 46,1 46,4 49,8 49,3 50,5 49,5 49,6 46,6 METRO 18,8 21,5 19,5 21,5 18,0 17,0 15,0 16,9 19,9 18,1 14,4 15,6 17,3 18,7 18,8 18,0 AUTOBÚS 7,6 9,7 9,7 9,9 9,0 9,1 8,2 10,4 9,1 11,8 9,6 10,8 11,4 8,8 8,2 10,3 TAXI 0,4 0,4 0,4 0,3 0,1 0,4 0,1 0,7 0,6 0,2 0,5 - 0,5 0,5 0,3 TREN 0,5 0,1 0,5 0,3 0,4 0,6 0,3 0,7 0,5 0,4 0,4 0,1 0,2 0,3 0,5 0,1 MOTO 2,9 3,2 3,0 3,1 4,3 3,7 2,9 4,6 4,2 3,8 3,4 4,0 3,0 3,4 3,9 4,3 COTXE 12,2 12,6 11,8 12,5 10,8 11,3 11,4 15,9 13,6 13,8 13,9 14,0 12,3 12,3 11,4 11,1 BICICLETA - - - - - - - - - - - - 0,5 1,2 1,0 1,0 TRAMVIA - - - - - - - - - - - - 0,3 0,1 - ALTRES 2,5 1,1 1,6 2,6 0,8 1,5 1,3 2,1 2,5 1,0 3,1 0,7 0,4 - 0,7 0,8 CAP / NO COMPRA - - - - - - - - - - - - - - - 4,3 NO SAP 4,5 4,2 5,2 5,3 1,8 7,2 4,3 4,0 2,5 3,4 4,6 5,5 3,3 3,7 4,4 2,5 NO CONTESTA 0,5 0,8 0,2 0,9 2,3 0,7 0,3 0,1 1,0 1,1 0,3 - 0,3 1,5 1,2 1,0 N (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) E N Q U E S T A O M N I B U S M U N I C I P A L P R E S E N T A C I Ó D E R E S U L T A T S 31 TAULES D'EVOLUCIÓ 5.- VOSTÈ ACOSTUMA A COMPRAR A ALGUNA ZONA COMERCIAL DE BARCELONA? I A QUINA ZONA COMERCIAL ACOSTUMA A COMPRAR? (SUMA DE DUES RESPOSTES) % Juny 01 Des. 01 Juny 02 Des. 02 Juny 03 Des. 03 Juny 04 Des. 04 Juny 05 Des. 05 Juny 06 Des. 06 Juny 07 Des. 07 Juny 08 Des. 08 P. DE GRÀCIA/RBLA. CATALUNYA 5,0 19,8 - - - - - - - - - - - - - - PASSEIG DE GRÀCIA - - 12,0 11,2 10,4 12,0 12,2 10,1 11,0 10,4 11,9 11,3 14,6 11,6 8,9 5,7 RAMBLA CATALUNYA - - 12,3 15,5 15,7 16,5 14,2 14,5 13,8 13,1 17,1 17,7 16,0 14,0 11,5 11,1 GRAN DE GRÀCIA 1,9 4,3 4,0 3,4 6,3 3,0 3,9 3,6 3,0 4,2 3,9 3,3 3,7 4,0 3,8 4,1 POBLE NOU 0,4 1,3 1,6 2,6 1,6 1,4 1,7 0,9 1,5 1,0 1,8 1,4 0,6 1,2 1,4 2,6 L'EIX HORTA 1,1 2,0 1,5 1,4 1,7 1,2 1,7 2,2 3,0 1,4 0,8 0,7 1,2 1,3 1,1 2,3 SANTS-CREU COBERTA 3,7 6,0 6,4 6,3 7,3 4,7 5,6 5,7 7,4 6,9 7,4 3,5 3,5 4,7 5,5 5,3 SARRIÀ 0,3 0,9 1,4 0,7 1,3 1,3 0,5 1,1 0,8 0,2 0,4 0,5 0,6 0,7 0,7 1,5 BARNAVASI-GALVANY 0,2 1,2 1,1 0,2 0,6 0,3 0,2 0,4 0,2 0,3 0,1 1,3 0,3 0,1 0,3 0,3 NOU DRASSANES 0,1 0,1 - 0,1 0,3 - 0,3 0,3 0,2 - - 0,2 0,2 0,1 0,2 0,1 BARNACENTRE 27,2 20,5 20,0 11,8 17,0 7,6 14,8 14,9 17,3 14,4 8,6 10,6 9,7 11,7 14,3 16,0 BULEVARDS DE NOU BARRIS 2,4 2,3 2,9 1,7 2,5 1,4 2,3 2,0 1,6 2,9 2,0 1,7 1,4 1,4 1,6 3,7 GRÀCIA NOVA 0,7 0,5 0,3 0,1 1,1 0,4 1,4 1,2 0,8 0,8 0,3 0,5 1,2 0,6 1,2 0,3 DRETA DE L'EIXAMPLE 1,6 3,5 3,2 2,1 2,5 1,3 2,7 2,1 3,0 1,3 1,1 1,3 1,4 1,9 1,4 1,9 L'EIX MARAGALL 0,3 0,3 0,7 0,9 1,3 1,3 0,5 1,0 1,1 0,6 0,3 0,3 0,9 0,9 0,5 1,0 L'EIX DE SANT ANDREU 2,7 4,3 - 4,8 5,8 3,6 4,0 4,1 3,3 5,3 4,1 4,1 4,9 3,3 3,9 5,4 LES RAMBLES 1,7 0,9 6,8 5,3 3,5 5,9 4,0 2,9 3,1 4,4 4,6 3,2 2,7 3,7 2,1 4,1 SANT ANTONI CENTRE COMERCIAL 2,2 2,5 1,7 1,4 3,9 3,2 2,8 1,0 2,0 3,7 2,1 1,6 3,2 1,9 1,9 2,4 DIAGONAL-ILLA 11,8 5,9 2,8 12,0 11,9 10,0 8,3 9,3 10,5 10,3 10,9 9,8 10,5 9,9 8,5 12,4 EIX SANTS-LES CORTS - - - - - - - - - - - - 1,6 0,3 0,6 2,7 VERNEDA EIX COMERCIAL - - - - - - - - - - - - 1,5 0,3 0,2 0,4 SAGRADA FAMILIA - - - 0,8 - - - - - - - - - - - - ALTRES 0,9 2,4 12,3 - - - - - - - - 1,7 0,1 0,4 - - NO ACOSTUMO ANAR-HI 48,4 40,1 36,0 38,9 34,9 45,5 37,9 44,0 41,0 40,4 41,4 44,2 42,4 46,0 47,0 36,8 NO SAP / NO CONTESTA - 0,3 - 0,3 0,1 0,3 - 0,4 - - 0,5 - 0,4 0,4 1,9 1,3 N (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) E N Q U E S T A O M N I B U S M U N I C I P A L P R E S E N T A C I Ó D E R E S U L T A T S 32 TAULES D'EVOLUCIÓ 6.- I QUIN TIPUS DE PRODUCTE ACOSTUMA A COMPRAR-HI A LA ZONA COMERCIAL DE BARCELONA? (PRIMERA ZONA) (SUMA DE LES DUES RESPOSTES) (BASE: ACOSTUMEN A COMPRAR A ALGUNA ZONA COMERCIAL DE BARCELONA) % Juny 01 Des. 01 Juny 02 Des. 02 Juny 03 Des. 03 Juny 04 Des. 04 Juny 05 Des. 05 Juny 06 Des. 06 Juny 07 Des. 07 Juny 08 Des. 08 ALIMENTS 15,7 21,3 19,2 24,3 17,5 10,5 15,9 14,7 13,9 12,8 16,5 8,1 22,6 17,4 17,4 27,3 ALTRES PRODUCTES QUOTIDIANS 8,7 12,9 12,2 13,0 10,2 5,5 11,3 7,0 7,8 8,1 7,2 5,0 9,4 8,4 10,2 15,2 ROBA, CALÇAT 78,3 78,9 79,8 70,1 78,5 77,7 79,4 74,6 76,6 79,0 75,4 76,5 74,1 69,6 78,3 70,8 PARAMENT DE LA LLAR 13,8 9,6 15,2 7,7 10,0 10,0 11,4 8,1 12,0 8,4 6,0 8,6 6,8 4,1 8,6 8,7 OCI (LLIBRES, CDS, JOCS..) 31,4 29,0 30,2 24,0 28,6 24,5 25,1 23,2 26,4 21,3 17,9 28,3 16,8 20,7 28,6 27,6 ALTRES 0,8 0,8 0,2 1,3 0,6 1,1 0,3 0,5 0,7 0,7 1,9 0,5 1,0 1,5 - 0,2 NS 0,2 0,3 0,2 0,2 0,2 0,6 0,3 1,1 - 0,5 1,4 0,5 - 0,2 1,0 0,6 NC 0,4 - - - - - - - - - - - - - - - N (516) (596) (640) (608) (650) (542) (621) (556) (590) (596) (581) (558) (572) (536) (511) (619) 6.- I QUIN TIPUS DE PRODUCTE ACOSTUMA A COMPRAR-HI A LA ZONA COMERCIAL DE BARCELONA? (SEGONA ZONA) (SUMA DE LES DUES RESPOSTES) (BASE: ACOSTUMEN A COMPRAR A ALGUNA ZONA COMERCIAL DE BARCELONA) % Juny 01 Des. 01 Juny 02 Des. 02 Juny 03 Des. 03 Juny 04 Des. 04 Juny 05 Des. 05 Juny 06 Des. 06 Juny 07 Des. 07 Juny 08 Des. 08 ALIMENTS 11,1 11,5 7,8 8,4 7,1 7,7 6,3 4,6 4,5 3,7 6,2 4,8 6,6 6,4 9,7 15,7 ALTRES PRODUCTES QUOTIDIANS 7,9 11,0 7,4 8,8 8,1 6,7 6,8 5,5 4,0 6,0 6,7 4,8 7,5 13,2 4,9 8,7 ROBA, CALÇAT 61,1 59,7 66,7 67,9 67,3 60,8 76,8 58,1 61,5 69,4 59,1 65,6 59,5 63,7 73,5 76,9 PARAMENT DE LA LLAR 9,5 13,6 14,8 6,5 11,1 9,6 12,6 18,4 14,6 11,1 10,4 12,2 13,2 6,4 10,3 9,2 OCI (LLIBRES, CDS, JOCS..) 39,7 38,2 29,6 30,7 41,8 34,0 30,0 32,3 37,7 27,8 26,9 26,5 26,0 24,5 29,2 34,1 ALTRES 0,8 - 0,4 0,9 0,7 0,5 0,5 - - 1,9 2,6 1,1 1,3 0,5 - NS - 0,5 1,5 0,5 - - 0,5 0,9 - 0,9 2,6 1,1 - - 1,6 0,9 NC 1,6 - - - - - - - - - - - - - - 0,4 N (126) (191) (270) (215) (297) (209) (190) (217) (247) (216) (193) (189) (227) (204) (185) (229) E N Q U E S T A O M N I B U S M U N I C I P A L P R E S E N T A C I Ó D E R E S U L T A T S 33 TAULES D'EVOLUCIÓ 7.- QUÈ ÉS EL QUE MÉS VALORA DE LES ZONES COMERCIALS ON VA A COMPRAR? (SUMA DE DUES RESPOSTES) (BASE: ACOSTUMEN A COMPRAR A ALGUNA ZONA COMERCIAL DE BARCELONA) % Juny 01 Des. 01 Juny 02 Des. 02 Juny 03 Des. 03 Juny 04 Des. 04 Juny 05 Des. 05 Juny 06 Des. 06 Juny 07 Des. 07 Juny 08 Des. 08 VARIETAT 54,1 61,1 63,4 56,6 52,0 54,1 52,7 50,4 57,8 51,3 45,1 47,0 46,2 44,8 37,8 39,7 TRACTE AL CLIENT 4,8 6,2 5,3 4,9 4,5 5,7 2,6 10,6 5,4 4,9 7,2 7,0 6,5 6,5 3,1 4,0 PASSEIG I COMPRA 5,6 4,4 4,1 4,4 6,2 2,2 2,9 2,7 4,2 1,7 3,6 2,7 1,7 1,1 5,3 5,2 COMODITAT 4,5 7,0 6,3 4,1 1,5 3,3 2,9 3,2 3,9 2,3 2,9 2,5 3,1 2,4 1,6 3,2 PROXIMITAT 15,9 13,1 17,3 18,3 20,3 15,5 20,1 19,1 16,3 16,1 14,8 14,0 17,0 18,3 22,1 19,5 QUALITAT 5,8 9,2 10,9 7,9 10,6 6,5 5,6 9,9 7,1 6,7 5,7 5,9 7,5 6,2 2,7 3,9 PREU 6,2 7,2 5,2 7,2 3,5 4,4 3,1 7,7 10,5 5,0 5,9 8,8 7,7 6,0 4,9 3,4 AMBIENT 2,9 3,7 2,3 3,9 6,9 11,1 7,2 4,0 4,1 6,9 6,0 2,5 3,1 4,9 3,3 4,5 CONCENTRACIÓ DE BOTIGUES 1,6 2,5 1,1 5,6 8,6 5,4 6,4 5,9 3,9 4,4 5,5 7,0 7,3 2,8 12,9 14,7 APARCAMENT 1,2 0,2 0,9 1,2 0,9 0,4 0,6 0,9 0,7 0,7 0,2 0,5 0,9 0,6 0,6 0,6 BEN COMUNICAT 2,1 2,7 2,2 3,3 2,3 3,9 2,3 2,7 3,7 2,2 1,2 2,5 4,2 2,6 5,3 4,2 COSTUMS I CONEIXEMENT 3,7 3,4 2,3 2,5 5,2 1,1 2,1 2,2 2,0 2,5 2,1 2,2 2,3 1,5 2,5 1,8 TIPUS DE BOTIGUES 3,3 3,7 2,5 1,8 5,7 5,5 6,1 3,6 5,6 3,7 3,6 5,0 4,0 6,3 6,3 4,2 TIPUS DE PRODUCTES 4,8 2,0 6,4 4,3 4,8 4,1 3,5 4,7 7,6 3,7 5,5 5,2 3,5 6,0 4,3 3,1 SERVEIS 1,0 0,3 0,6 1,0 0,9 0,2 0,5 0,5 0,7 0,7 1,4 0,2 0,9 0,9 1,0 0,3 FORMA DE PAGAMENT 0,4 - - - - - 0,2 0,2 - - 0,2 - - - - - L'ESPAI 2,1 0,3 2,0 4,3 5,5 7,7 5,6 3,1 4,4 6,9 3,6 3,8 3,3 6,7 3,1 3,1 LLIBERTAT D'ELECCIÓ 0,6 - 0,3 0,2 0,9 0,2 0,5 0,2 0,3 0,5 0,3 0,4 0,5 0,4 0,8 0,3 HORARI 0,2 0,3 0,6 0,3 0,2 0,9 0,2 0,5 0,8 - 1,0 0,2 - 0,2 0,4 0,6 TRANQUIL.LITAT 1,0 1,5 1,3 0,8 2,0 0,9 0,6 0,4 0,2 1,0 - 1,8 2,1 2,1 3,9 2,3 TOT - - - 0,2 0,2 1,7 1,4 2,3 0,3 0,7 0,7 0,4 0,5 - 1,6 0,5 RES - - - - - - - - - - - - 0,9 1,3 - - ALTRES 2,1 2,7 4,2 0,8 0,8 1,5 1,1 0,4 1,5 2,2 3,4 3,2 - - - 1,0 NS 0,2 0,2 0,8 0,8 1,2 1,5 1,3 2,2 0,3 1,3 1,7 1,4 1,4 1,1 2,7 4,0 NC - - - - - - - 0,5 - - - - - - - 0,5 N (516) (596) (640) (608) (650) (542) (621) (556) (590) (596) (581) (558) (572) (536) (511) (619) E N Q U E S T A O M N I B U S M U N I C I P A L P R E S E N T A C I Ó D E R E S U L T A T S 34 TAULES D'EVOLUCIÓ 8.- HA COMPRAT ALGUNA VEGADA PER INTERNET (COMERÇ ELECTRÒNIC)? (*) % Juny 00 Des. 00 Juny 01 Des. 01 Juny 02 Des. 02 Juny 03 Des. 03 Juny 04 Des. 04 Juny 05 Des. 05 Juny 06 Des. 06 Juny 07 Des. 07 Juny 08 Des. 08 SÍ 5,9 6,9 9,6 9,5 11,0 10,3 15,5 16,6 19,2 22,2 23,7 23,0 27,4 26,1 29,2 33,1 36,4 36,6 NO 94,0 92,7 90,2 90,4 88,7 89,7 84,4 83,4 80,6 77,7 76,3 77,0 72,5 73,9 70,3 66,7 63,6 63,4 NS-NC 0,1 0,4 0,2 0,1 0,3 - 0,1 - 0,2 0,1 - - 0,1 - 0,5 0,2 - - N (799) (839) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (*) JUNY I DESEMBRE DE 2000 ES DEMANAVA A TOTS ELS QUE ACOSTUMEN A REALITZAR LES COMPRES A CASA SEVA, MENTRE QUE A PARTIR 2001 ES PREGUNTA A TOTHOM. FINS EL 2003 ES DEMANAVA SI HAVIA COMPRAT "ALGUNA COSA" 9.- AMB QUINA FREQÜÈNCIA ACOSTUMA A COMPRAR PER INTERNET? (BASE: HAN COMPRAT ALGUNA VEGADA PER INTERNET) % Juny 01 Des. 01 Juny 02 Des. 02 Juny 03 Des. 03 Juny 04 Des. 04 Juny 05 Des. 05 Juny 06 Des. 06 Juny 07 Des. 07 Juny 08 Des. 08 SETMANALMENT 2,1 1,1 1,8 2,9 2,6 1,8 2,6 3,6 2,5 3,0 2,6 2,7 3,4 2,7 3,0 1,4 CADA DUES SETMANES 5,2 3,2 2,7 4,9 4,5 4,2 5,2 1,8 5,1 1,7 4,7 3,1 1,0 3,9 4,1 3,6 MENSUALMENT 8,3 6,3 10,0 11,7 11,6 15,1 10,4 17,6 12,7 13,5 11,3 13,8 13,7 16,0 14,3 12,3 CADA DOS MESOS 6,3 7,4 10,9 4,9 2,6 7,2 5,7 9,5 8,9 7,4 8,8 10,7 9,9 7,3 7,1 5,7 OCASIONALMENT 78,1 82,1 74,5 75,7 78,7 71,7 76,0 66,7 70,9 73,9 72,6 69,7 70,9 68,6 71,4 77,0 NS - - - - - - - 0,5 - 0,4 - - 1,0 1,5 - - NC - - - - - - - 0,5 - - - - - - - - N (96) (95) (110) (103) (155) (166) (192) (222) (237) (230) (274) (261) (292) (331) (364) (366) E N Q U E S T A O M N I B U S M U N I C I P A L P R E S E N T A C I Ó D E R E S U L T A T S 35 TAULES D'EVOLUCIÓ 10.- I QUIN TIPUS DE PRODUCTE ACOSTUMA A COMPRAR-HI PER INTERNET? (BASE: HAN COMPRAT ALGUNA VEGADA PER INTERNET) (SUMA DE LES DUES RESPOSTES) % Juny 01 Des. 01 Juny 02 Des. 02 Juny 03 Des. 03 Juny 04 Des. 04 Juny 05 Des. 05 Juny 06 Des. 06 Juny 07 Des. 07 Juny 08 Des. 08 ALIMENTS 19,8 25,3 27,3 30,1 22,6 21,7 14,6 21,6 23,2 13,0 16,8 17,2 9,9 17,2 17,9 12,6 ALTRES PRODUCTES QUOTIDIANS 6,3 7,4 5,5 8,7 7,7 6,6 4,2 5,9 7,6 3,5 4,0 4,2 5,5 2,7 7,7 3,6 ROBA, CALÇAT 3,1 2,1 4,5 1,0 4,5 4,2 3,6 4,1 5,5 7,4 6,2 5,7 5,8 6,9 7,1 12,3 PARAMENT DE LA LLAR - 2,1 2,7 4,9 0,6 4,8 2,6 3,6 2,1 3,5 2,6 1,5 3,4 2,1 5,8 3,6 LLIBRES 34,4 29,5 - - 23,9 18,7 10,4 18,5 12,2 13,5 18,6 16,5 13,7 - 15,1 13,9 VIATGES 17,7 21,1 - - 21,3 22,3 41,7 36,0 41,4 36,5 42,3 41,4 44,5 10,9 42,9 40,4 MÚSICA 19,8 21,1 - - 14,2 12,7 8,3 5,9 11,4 10,4 8,8 9,2 9,2 - 7,4 10,4 ENTRADES ESPECTACLES - - - - 5,8 11,4 11,5 8,6 11,0 9,6 8,8 8,8 11,6 - 12,4 14,5 ALTRES LLEURE 7,3 2,1 - - 6,5 4,2 5,2 7,7 7,2 9,6 4,0 6,1 3,8 - 3,6 12,8 OCI EN GENERAL (LLIBRES, CDS, JOCS..) - - 61,8 71,8 - - - - - - - - - 60,4 - - INFORMÀTICA I TELEFONIA 12,5 10,5 5,5 1,9 14,8 16,9 13,5 11,3 7,6 23,0 11,7 15,7 18,2 6,9 12,9 17,2 PER AL COTXE - - - - 1,3 0,6 - - - - - - - - - - ALTRES 17,7 10,5 8,2 1,9 3,9 2,4 2,1 2,7 3,0 3,0 10,2 6,5 5,1 4,5 0,5 0,5 NS - - 0,9 - - - 0,5 0,5 - - - - 1,0 0,6 0,3 - N (96) (95) (110) (103) (155) (166) (192) (222) (237) (230) (274) (261) (292) (331) (364) (366) E N Q U E S T A O M N I B U S M U N I C I P A L P R E S E N T A C I Ó D E R E S U L T A T S