Dimecres, 27 de maig de 2015 ADMINISTRACIÓ LOCAL Ajuntament de Barcelona Gerència d'Economia, Empresa i Ocupació ANUNCI El Plenari del Consell Municipal, en sessió del dia 27-3-2015 va adoptar l'acord d'APROVAR inicialment la proposta de la modificació dels estatuts de la Fundació Navegació Oceànica de Barcelona aprovat en la sessió de Patronat de data 17 de febrer de 2015, d'acord amb el text adjunt a aquest expedient. SOTMETRE aquest acord, juntament amb els Estatuts, als tràmits d'informació pública i audiència als eventuals interessats, durant el termini de trenta dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació del corresponent acord en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona i, en cas de no presentar-s'hi al·legacions, tenir-lo per definitivament aprovat i FACULTAR a la Quarta Tinent d'Alcalde, Sra. Maite Fandos i Payà les atribucions necessàries per l'execució el present acord. L'acord del Plenari del Consell Municipal es publicà al Butlletí Oficial del la Província de Barcelona el dia 31 de març de 2015, i va estar exposat al Tauler d'Edictes de l'Ajuntament de Barcelona en data 1 d'abril de 2015. Havent transcorregut el termini de 30 dies d'exposició pública sense que s'hagin presentat al·legacions i de conformitat amb el text de l'acord esmentat, s'entén per DEFINITIVAMENT APROVAT per part de l'Ajuntament de Barcelona l'acord del Patronat de la Fundació Navegació Oceànica de Barcelona en el sentit d'aprovar la proposta de la modificació dels seus estatuts, d'acord amb el següent text annex. ESTATUTS DE LA FUNDACIÓ PER LA NAVEGACIÓ OCEÀNICA BARCELONA. Capítol I. Denominació, naturalesa i domicili. Article 1r. La Fundació es denominarà "FUNDACIÓ PER LA NAVEGACIÓ OCEÀNICA BARCELONA". Estarà subjecta a la legislació de la Generalitat de Catalunya i altra normativa que sigui d'aplicació. Article 2n. La Fundació, constituïda per temps indefinit, gaudirà de personalitat jurídica. Tindrà plena capacitat jurídica i podrà obrar per l'acompliment del seu objecte i finalitats fundacionals. Article 3r. La Fundació, que desenvoluparà les seves activitats principalment dins l'àmbit geogràfic de Catalunya, tindrà el seu domicili a Barcelona, en el carrer Escar, número 6-8.Aquest domicili podrà traslladar-se, per acord del Patronat, al lloc on aquest hi tingui la seu o al lloc on la Fundació dugui a terme, principalment, les seves activitats, sempre que aquests siguin dins el territori de Catalunya. Article 4t. La Carta Fundacional i aquests Estatuts, com també els acords i les normes complementàries que puguin adoptar els òrgans de govern de la Fundació, seran les normes per les quals, juntament amb la legislació directament aplicable, s'haurà de regir l'activitat i la vida de la Fundació. Capítol II. Objecte, finalitats i activitats fundacionals. Beneficiaris de la Fundació. Article 5è. La Fundació té per objecte fundacional, en sentit ampli, promoure i executar totes aquelles iniciatives que reverteixin en el foment i la potenciació de l'esport de navegació oceànica a vela de en qualsevol de les seves manifestacions. 1 CVE-Núm. de registre: 022015014186 Dimecres, 27 de maig de 2015 La Fundació té com a finalitats impulsar la col·laboració intersectorial dels agents socioeconòmics, fomentant la interrelació dinàmica dels diferents actors que intervenen en tal entorn: les administracions públiques; les corporacions de dret públic de base associativa; el sector privat; les federacions; els clubs i els col·lectius i entitats representatives de la societat civil interessades en el foment de la navegació oceànica a vela de competició a Catalunya. Article 6è. Per donar compliment al seu objecte i finalitats fundacionals, la Fundació realitza, entre d'altres, les activitats, següents: a) Creació d'una escuderia de navegació oceànica amb seu a la ciutat de Barcelona, que permeti posicionar la ciutat de Barcelona en el món de la navegació oceànica a nivell esportiu, tecnològic i industrial. b) Efectuar les tasques necessàries per tal que el port de Barcelona i el seu entorn assoleixin el màxim prestigi a nivell mundial com a seu de regates i esdeveniments vinculats a la navegació oceànica. c) L'administració i gestió de l'esmentada escuderia de navegació oceànica. d) Promoure i organitzar regates de navegació oceànica, així com altres competicions. e) Generar projectes de recerca i desenvolupament fent treballar conjuntament universitats, empreses i indústries. f) Aconseguir una veritable piràmide de navegants oceànics a Catalunya. g) Fomentarà l'afecció a les competicions de navegació oceànica en totes les seves manifestacions. h) Fomentarà la cultura del mar en la població i en especial en els més joves. Article 7è. Són beneficiaris de l'activitat de la Fundació qualsevol persona física o jurídica que pugui tenir interès en l'objecte i les finalitats fundacionals. La Fundació facilitarà informació suficient sobre el seu objecte, els seus fins i les seves activitats per tal de que siguin coneguts pels seus eventuals beneficiaris i altres interessats, i actuarà amb criteris d'imparcialitat i no discriminació en la determinació dels seus beneficiaris. Les ajudes que, en exercici de la seva activitat, atribueixi a persones singulars s'atorgaran exclusivament amb criteris de mèrit. Capítol III. Règim econòmic. Article 8è. 1. El patrimoni autònom de la Fundació quedarà vinculat a l'acompliment de l'objecte i finalitats fundacionals. 2. Aquest patrimoni es compondrà de: a) El capital fundacional (fons social), constituït per la dotació inicial, tal com figura a la Carta Fundacional. b) Tots aquells altres béns i drets que accepti i rebi la Fundació amb aquest caràcter amb la finalitat d'incrementar el capital fundacional. c) Tots els fruits, rendes i productes, i altres béns que el Patronat acordi expressament incorporar al capital fundacional. d) L'efectiu i els béns mobles o immobles que la Fundació adquireixi per qualsevol títol jurídic vàlid i es destinin al finançament de les seves activitats. Article 9è. 1. Per a la realització de l'objecte i finalitats fundacionals s'hi destinarà, com a mínim, el setanta per cent de les rendes i altres ingressos nets anuals que obtingui la Fundació i que no formin part del capital fundacional. El percentatge restant s'ha de destinar o bé al compliment diferit de l'objecte i fins fundacionals o bé a incrementar-ne els fons propis de la fundació. El Patronat aprovarà les formes d'aplicació d'aquest romanent. 2 CVE-Núm. de registre: 022015014186 Dimecres, 27 de maig de 2015 El producte obtingut amb l'alienació dels bens de la Fundació que el Patronat hagi acordat reinvertir i els donatius i els altres recursos obtinguts que es destinin a incrementar la dotació no entraran en el percentatge que estableix l'apartat anterior. 2. L'aplicació d'almenys el setanta per cent dels ingressos de la Fundació s'ha de fer efectiva en el termini de quatre exercicis, a comptar de l'inici del següent al de l'acreditació comptable, a excepció dels supòsits en què el Protectorat hagi autoritzat un termini diferent. 3. Les despeses derivades del funcionament del patronat i dels seus òrgans delegats, sense comptar, a aquest efecte, el cost de les funcions de direcció o gerència, no poden ésser superiors al 15% dels ingressos nets obtinguts durant l'exercici. Article 10è. 1. Els béns que integren la dotació i els destinats directament al compliment de les finalitats fundacionals només poden ésser alienats o gravats a títol onerós i respectant les condicions posades pels fundadors o els aportants. El producte obtingut amb llur alienació o gravamen s'ha de reinvertir en l'adquisició o el millorament d'altres béns tot aplicant el principi de subrogació real. 2. Si es donen circumstàncies excepcionals que impedeixen complir totalment o parcialment el deure de reinversió, el patronat, abans de dur a terme l'acte de disposició, ha de presentar una declaració responsable al protectorat en què faci constar que es donen aquestes circumstàncies i ha d'aportar un informe subscrit per tècnics independents que acrediti la necessitat de l'acte de disposició i les raons que justifiquen la no-reinversió. També ha de justificar la destinació que es doni al producte que no es reinverteixi, que ha d'estar sempre dins de les finalitats de la fundació. 3. En tots els casos, els actes d'alienació o gravamen de béns immobles, establiments mercantils o béns mobles, amb un valor de mercat superior a 15.000 EUR, s'han de comunicar al protectorat abans d'executar-los. Si el valor de mercat supera els 100.000 EUR o el 20% de l'actiu de la fundació que resulti del darrer balanç aprovat, el patronat, abans de la perfecció del contracte, ha de presentar una declaració responsable al protectorat en què faci constar que l'operació és beneficiosa per a la fundació i ha d'aportar un informe subscrit per tècnics independents que acrediti que l'operació respon a criteris economicofinancers i de mercat. Se n'exceptuen els actes d'alienació de béns negociats en mercats oficials si l'alienació es fa almenys pel preu de cotització. 4. Les persones que hagin intervingut en representació de la fundació en un acte d'alienació o gravamen que pugui ésser objecte de publicitat registral n'han de sol·licitar sense demora la inscripció en el Registre de la Propietat o en el registre que escaigui per raó de l'objecte. 5. Les alteracions patrimonials derivades dels actes d'alienació o gravamen han de quedar reflectides en l'inventari de la fundació. La realització d'aquests actes també s'ha de fer constar en la memòria dels comptes anuals. 6. L'autorització prèvia del protectorat per a fer actes de disposició, gravamen o administració extraordinària és necessària en els casos següents: a) Si el donant ho ha exigit expressament. b) Si ho estableix una disposició estatutària. c) Si els béns o drets objecte de disposició s'han rebut d'institucions públiques o s'han adquirit amb fons públics. 7. Si, en el termini de dos mesos a partir de la presentació de la sol·licitud d'autorització, el protectorat no ha dictat una resolució expressa, opera el silenci administratiu positiu i l'objecte de la sol·licitud es té per autoritzat, llevat que el protectorat hagi requerit al sol·licitant determinada documentació relativa a la sol·licitud d'autorització. Article 11è. La Fundació pot convenir amb altres persones, físiques o jurídiques, l'aportació que aquestes facin de béns i drets al seu patrimoni, i constituir-hi un fons especial destinat a l'acompliment de determinades finalitats, sempre que aquestes coincideixin amb l'objecte i fins fundacionals. Aquests fons especials es constituiran, s'extingiran i li seran d'aplicació les disposicions legals relatives a l'autorització d'actes de disposició, a la formulació de declaracions responsables, deure de reinversió i l'aplicació dels ingressos obtinguts pel compliment de les finalitats fundacionals, de conformitat amb els requisits establerts a la legislació vigent. 3 CVE-Núm. de registre: 022015014186 Dimecres, 27 de maig de 2015 Article 12è. 1. L'exercici econòmic de la Fundació coincidirà amb l'any natural. 2. Anualment el Patronat, d'una manera simultània i que reflecteixi la imatge fidel del patrimoni de la Fundació, ha de formular l'inventari i els comptes anuals.Així mateix ha d'aprovar el pressupost de l'any següent, ajustat a les disposicions legals. 3. Els comptes han d'ésser integrats per: a) El balanç de situació a data 31 de desembre de cada any, que ha d'especificar amb claredat els béns o els elements que s'integren en el capital fundacional o són finançats amb aquest capital. b) El compte de resultats. c) L'estat de canvis en el patrimoni net. d) L'estat de fluxos d'efectiu. e) La memòria, en la qual s'ha de completar, ampliar i comentar la informació continguda en el balanç i en el compte de resultats i s'han de detallar les actuacions que s'han fet en compliment de les finalitats fundacionals, en els termes previstos en la legislació vigent. 4. Els comptes de la Fundació seran aprovats pel Patronat dins dels sis mesos següents a la data de tancament de l'exercici i seran signats pel Secretari amb el vistiplau del President. Els comptes es presentaran al Protectorat en el termini de trenta dies a comptar de la seva aprovació i en la forma establerta a la normativa vigent. Article 13è. Els recursos anuals propis estaran integrats per: a) Les rendes que produeixi l'actiu. b) Els saldos favorables que poden resultar de les activitats fundacionals. c) Les donacions, patrocinis. subvencions públiques i altres aportacions rebudes per col·laborar en les activitats fundacionals, i que per tant, no hagin de ser incorporades al capital fundacional. d) La remuneració pels serveis que presti la Fundació en exercici de les seves activitats, sempre que no desvirtuïn l'interès general de l'objecte i les finalitats fundacionals i el caràcter no lucratiu de la Fundació. e) De qualsevol aportació vàlida en Dret. Article 14è. Tenen la consideració de despeses d'administració de la Fundació les derivades directament del funcionament del Patronat i dels altres òrgans de la Fundació, especialment la retribució i les despeses per les quals els Patrons o els integrants d'aquests òrgans tenen dret a ésser rescabalats. Article 15è. 1. La comptabilitat de la Fundació s'ajustarà a les normes de la comptabilitat general espanyola i a les exigències de la legislació aplicable. 2. La Fundació ha de portar, almenys, el llibre diari, el llibre d'inventari i de comptes anuals i el llibre d'actes amb els requisits establerts legalment. 3. Al llibre d'inventari i de comptes anuals de la Fundació s'hi ha de transcriure anualment l'inventari de tancament de l'exercici i els comptes anuals. 4 CVE-Núm. de registre: 022015014186 Dimecres, 27 de maig de 2015 4. El llibre d'actes ha d'aplegar les actes de les reunions del Patronat i del Comitè Executiu autenticades amb la signatura del Secretari i el vistiplau del President. Article 16è. Els comptes anuals s'han de sotmetre a una auditoria externa en els supòsits previstos en la legislació vigent sobre Fundacions. L'informe d'auditoria, que ha de contenir les dades que estableix la legislació sobre auditories, s'ha de presentar al Protectorat en el termini de seixanta dies a comptar del dia en què s'emet, i en cap cas més tard del dia en què es presenten els comptes, tot això sens perjudici del compliment, en el seu cas, de la normativa aplicable als ens dependents de l'Ajuntament de Barcelona. Article 17è. 1. La fundació podrà constituir societats i participar-hi en els termes previstos en la legislació vigent. 2. La fundació podrà gestionar directament explotacions econòmiques en els termes previstos en la legislació vigent. 3. La fundació podrà percebre, per raó del servei que presti, una remuneració per llurs activitats que no desvirtuï l'interès general de llurs finalitats. Article 18è. La documentació relativa als comptes anuals i l'Auditori externa, així com l'informe preceptiu en cas que la Fundació fes inversions financeres, es pública. Capítol IV. Dels òrgans de govern. Article 19è. 1. Els òrgans de la Fundació es classifiquen en òrgans de govern i òrgans de direcció de la gestió ordinària. El òrgans de govern son el Patronat, el President i el Consell General. 2. El Director Gerent, de conformitat amb l'article 332-2 apartat 1 del Codi Civil de Catalunya, exercirà les funcions de direcció i gestió ordinària de la Fundació, essent-li d'aplicació els articles 332-3.2 i 332-9 del mateix cos legal pel que fa a llur capacitat, a les causes d'inhabilitació, i a l'actuació en cas de conflicte d'interessos. Secció 1a. El Patronat. Article 20è. 1. El Patronat és l'òrgan suprem de govern i representació de la Fundació. Pot dur a terme tota classe d'actes jurídics i actuar en l'àmbit jurisdiccional sense altres limitacions que les establertes a la Llei. 2. També correspon al Patronat vetllar perquè s'acompleixi l'objecte i les finalitats fundacionals, així com aprovar les normes per les quals es regiran els altres òrgans de la Societat. Article 21è. 1. El Patronat és un òrgan col·legiat, integrat per quatre membres, anomenats patrons. 2. Son patrons de la Fundació, els següents: a) L'Ajuntament de Barcelona. b) La Fira Internacional de Barcelona. c) La Cambra Oficial de Comerç, Indústria i Navegació de Barcelona. d) L'Autoritat Portuària de Barcelona. D'acord amb els articles 332-3 i 332-4 del Codi Civil de Catalunya, les entitats públiques esmentades han d'ésser representades en el patronat, d'una forma estable, per les persones físiques designades al efecte, atenent al que estableixi la legislació aplicable o als Estatuts respectius d'aquelles entitats públiques amb relació a la seva representació en altres persones jurídiques. 5 CVE-Núm. de registre: 022015014186 Dimecres, 27 de maig de 2015 3. Els patrons, com a persones jurídiques públiques que son, han d'acceptar formar part del Patronat per acord del seu òrgan de govern amb facultat suficient. 4. El nomenament de patrons s'ha d'inscriure en el Registre de Fundacions. També s'ha d'inscriure el nom de la persona física que ostenta la representació de la entitat corresponent. Article 22è. La durada del càrrec de patró es per temps indefinit. Article 23è. D'acord amb l'article 332.4.2 del Codi Civil de Catalunya, els Patrons poden delegar, per escrit, el vot, respecte d'actes concrets, en un altre patró. Com sigui que la condició de patró es atribuïda, en tots els casos, per raó del càrrec, pot actuar en nom del titular d'aquest càrrec la persona que el pugui substituir d'acord amb les regles d'organització de la institució de que es tracti. Article 24è. 1. La Presidència del Patronat recaurà en la persona física que representi a l'Ajuntament de Barcelona. 2. El Patronat designarà, d'entre els seus membres, un Vice-president, que, naturalment, haurà de tenir la condició de patró. 3. La designació del càrrec de Vice-president es farà per un termini de quatre anys, si bé podrà ser reelegit. Article 25è. 1.- Els membres dels òrgans de govern de les persones jurídiques integrants del Patronat, hauran de comunicar a aquest darrer òrgan qualsevol situació de conflicte, directe o indirecte, que puguin tenir amb la Fundació abans d'adoptar qualsevol acord en el que pugui existir conflicte entre l'interès personal i el de la Fundació. 2.- Els Patrons i les persones indicades en l'article 312-9.3 del Codi Civil Català, s'abstindran de participar en tot tipus de negocis i activitats financeres que puguin comprometre l'objectivitat en la gestió de la Fundació. Anualment, el Patronat farà un informe sobre les situacions de conflictes d'interessos que s'hagin pogut produir i les mesures que es van adoptar per assegurar l'objectivitat de les decisions o acords presos. Aquest informe s'incorporarà com annex als comptes anuals de cada exercici. 3.- Els Patrons i les persones que s'hi equiparen, d'acord amb l'article 312.9.3 del Codi Civil de Catalunya, només poden realitzar operacions amb la Fundació si queda suficientment acreditada la necessitat i la prevalença dels interessos de la Fundació sobre els particulars del Patró o persona equiparada. Abans de dur a terme l'operació, el Patronat ha d'adoptar una declaració responsable i l'ha de presentar al Protectorat juntament amb la documentació justificativa pertinent, d'acord amb el que disposa l'article 332.13 del mateix Text Legal. La declaració responsable a que fa referència el paràgraf anterior, ha de respectar els requisits que estableixen els articles 312.9 i 332.13 del Codi Civil de Catalunya. 4.- Els Patrons exerciran el seu càrrec gratuïtament. No obstant això, tenen dret a la bestreta i al reembossament de les despeses degudament justificades i a la indemnització pers danys produïts per raó d'aquest exercici. Article 26è. 1. La Secretaria serà exercida per la Secretaria General de l'Ajuntament de Barcelona, que podrà delegar en funcionari municipal, al qual s'hagi exigit titulació superior en Dret o en advocat en exercici. 2. El Secretari o la Secretaria s'encarregarà d'aixecar les actes de les reunions del Patronat, i, en especial, dels acords que s'adoptin, així com de conservar l'arxiu documental de la Fundació. El Secretari o la Secretaria podrà intervenir a les reunions del Patronat amb veu però sense vot, i tindrà el deure d'advertir al Patronat de la legalitat dels acords que es vulguin adoptar. 6 CVE-Núm. de registre: 022015014186 Dimecres, 27 de maig de 2015 Article 27è. 1. El Patronat es reunirà normalment en el domicili social, si bé podrà reunir-se en altre lloc o llocs, en el Municipi del domicili social, o fora d'aquest darrer, en Espanya o a l'estranger, obligatòriament en sessió ordinària almenys dues vegades l'any, un cop el semestre de cada any natural. Podrà igualment reunir-se en diversos llocs connectats per sistemes de videoconferència o per altres mitjans de comunicació a distància sempre que permetin el reconeixement i identificació dels assistents, la permanent comunicació entre ells, amb independència del lloc on es trobin, així com la seva intervenció i emissió del vot, que podrà ser emès oralment o, si es demanés per qualsevol dels membres del Patronat concurrents, de forma escrita per correu electrònic o altres mitjans fefaents, podent, en tot cas, fer les consideracions que s'estimin oportunes per qualsevol dels Patrons assistents a la reunió. En aquest cas, s'entén que la reunió es celebra en el lloc on es troba la persona que la presideix, i si el vot és per escrit via telemàtica, s'entendran emesos en el moment de la recepció del darrer correu electrònic designat a tal efecte pel Patró que presideixi la reunió. L'emissió i recepció del vot haurà de realitzar-se en el termini màxim de quaranta vuit hores a comptar des de la finalització de la reunió, en altre cas s'entendrà com no emès i no computarà a efectes de l'acord o acords adoptats. 2. Correspondrà a la primera sessió ordinària de l'exercici: a) Examinar i aprovar, si s'escau, l'inventari i els comptes anuals, integrats pel balanç de situació, el compte de resultats, l'estat de canvis en el patrimoni net, l'estat de fluxos d'efectiu i la memòria. b) Aprovar l'aplicació dels ingressos de la Fundació. d'acord amb allò que disposa l'article 9è d'aquests Estatuts. c) Exposar, debatre i adoptar els acords que s'escaiguin relatius a d'altres assumptes que constin en la convocatòria. 3. Correspondrà a la darrera sessió ordinària de l'exercici: a) Examinar i aprovar, si s'escau, el pressupost d'ingressos i despeses per a l'exercici següent. b) Exposar, debatre i adoptar els acords que s'escaiguin relatius a d'altres assumptes que constin en la convocatòria. Article 28è. El Patronat es reunirà en sessió extraordinària, en qualsevol dels llocs i en qualsevol de les formes establertes a l'article anterior, quan el convoqui el President bé per pròpia iniciativa o bé per sol·licitar-ho la quarta part dels Patrons, en quin cas aquesta sol·licitud contindrà els punts a incloure a l'ordre del dia de la convocatòria. Article 29è. 1. La convocatòria de les sessions del Patronat la cursarà el Secretari seguint les instruccions del President, contindrà l'ordre del dia i es tramitarà com a mínim amb deu dies d'antelació, llevat dels casos d'urgència lliurement apreciada pel President, en els que serà suficient una antelació mínima de 48 hores. Es podrà utilitzar qualsevol mitjà, fins i tot telemàtic, que en garanteixi la recepció i l'origen de la transmissió, encara que no s'utilitzi la firma electrònica. 2. Podran ser convidades a les sessions del Patronat les persones que, malgrat que no tinguin la condició de Patró, el President autoritzi. Article 30è. 1. Llevat dels casos en què aquests Estatuts exigeixin una majoria especial, el Patronat quedarà vàlidament constituït i podrà adoptar acords vàlids, quan hi assisteixi almenys la meitat dels seus components, considerant-se a aquests efectes com formes d'assistència qualsevol de les assenyalades a l'article 27. 2. Si hi manca el President el substituirà el Vice-president; si també manca aquest, actuarà com a President el vocal més antic i, en cas d'igualtat, el de més edat. 3. Els acords es prendran per majoria simple dels Patrons assistents, si aquests Estatuts o la legislació aplicable no contenen altres previsions. En cas d'empat, el vot del President és diriment. 7 CVE-Núm. de registre: 022015014186 Dimecres, 27 de maig de 2015 4. El President identificarà als presents o intervinents telemàticament, bé pel seu coneixement directe o per qualsevol altre mitjà admès en dret, decidirà si la votació ha d'ésser secreta, així com si la reunió es celebri per mitjà de videoconferència o d'altres mitjans de comunicació, si ha quedat suficientment garantida la identificació dels assistents, la continuïtat de les comunicacions i la possibilitat d'intervenir a les deliberacions i l'emissió del vot, de tot lo qual haurà fer-se consta a l'Acta de la Junta. Article 31è. 1. No obstant el que s'indica en el article precedent, caldrà el vot favorable de la meitat més un dels membres del Patronat, per a: a) Cessar els Patrons de la Fundació o revocar el nomenament del Vice-president del Patronat. b) Modificar-ne els Estatuts. c) Agregar, fusionar o escindir la Fundació, o extingir-la. d) Per adoptar els acords per als quals calgui l'autorització prèvia del Protectorat o la notificació preceptiva a aquest. Article 32è. 1. El cessament dels membres del Patronat es produeix per: a) Extinció de l'entitat pública que ostenti aquesta condició. b) Renúncia d'alguna d'aquestes entitats públiques. c) Acord motivat del Patronat adoptat per la totalitat dels seus membres, exclòs el membre afectat. 2. El cessament de les persones físiques representants de les entitats públiques al patronat es produeix per: a) Cessament del President de l'entitat que tingui atribuïda la qualitat de patró. b) Revocació de la designació de la persona física representant de l'entitat, distinta del president, que tingui atribuïda la qualitat de patró. c) Sentència judicial ferma que declari que la persona física representant d'una de les entitats que tenen la condició de patró no ha exercit el càrrec amb la diligència o ha incorregut en causa de responsabilitat. d) Renúncia notificada al Patronat de la persona física representant d'una de les entitats que tenen la condició de patró. 3. La renúncia al càrrec de membre del Patronat ha de constar en qualsevol de les formes legalment establertes per a l'acceptació del càrrec, però només produeix efectes davant tercers quan s'inscriu en el Registre de Fundacions. Article 33è. Dels acord que s'adoptin en cada sessió s'estendrà la corresponent acta, que serà redactada pel Secretari –o persona delegada per aquest -, amb el vist-i-plau del President – o qui l'hagi substituït en la sessió -. L'acta podrà ser aprovada en la sessió immediatament posterior, com a primer punt de l'ordre del dia de la convocatòria, per majoria simple dels patrons assistents. L'aprovació de l'acta també pot ser delegada per el Patronat, bé al President i el Secretari – o els qui hagin actuat com a tal en la sessió -, per si sols o bé, a més d'aquests, a dos Patrons assistents a la reunió designats a aquest efecte. Article 34è. 1. El Patronat pot delegar en el President, en qualsevol Patró, en el Director Gerent, o en el Secretari, les facultats que té atribuïdes, de conformitat amb el que estableix l'article 312.1, apartat 2 del Codi Civil de Catalunya, amb les excepcions previstes a l'apartat 3 de l'article 332 del mateix text legal, que es consideren indelegables, i que són les facultats d'acordar els actes següents: a) La modificació dels Estatuts. b) La fusió, l'escissió o la dissolució de la Fundació. c) L'elaboració i l'aprovació del pressupost i dels documents que integren els comptes anuals. 8 CVE-Núm. de registre: 022015014186 Dimecres, 27 de maig de 2015 d) Els actes de disposició sobre béns que, en conjunt o individualment, tinguin un valor superior a una vintena part de l'actiu de la fundació, llevat que es tracti de la venda de títols valor amb cotització oficial per un preu que sigui almenys el de cotització. Tanmateix, es poden fer apoderaments per a l'atorgament de l'acte corresponent en les condicions aprovades pel patronat. e) La constitució o la dotació d'una altra persona jurídica. f) La fusió, l'escissió i la cessió de tots o d'una part dels actius i els passius. g) La dissolució de societats o d'altres persones jurídiques. h) Els que requereixen l'autorització o l'aprovació del protectorat o l'adopció i formalització d'una declaració responsable. i) L'adopció i formalització de les declaracions responsables. 2. El Patronat també pot nomenar apoderats generals i especials sempre que els poders no contemplin facultats de prendre acords en els actes descrits en l'apartat precedent. 3. Les delegacions, els apoderaments generals i les seves renovacions s'han d'inscriure en el Registre de Fundacions. Secció 2a. El President. Article 35è. El President del Patronat té la representació de la Fundació en judici i fora d'ell, sens perjudici de la facultat del Patronat de designar altres representants generals o especials. Article 36è. Correspon al President, i en seu defecte, al Vicepresident: a) Representar a la Fundació en judici i fora d'ell, sens perjudici d'allò que s'estableixi en l'article 41.2 d'aquests Estatuts i dels casos en que el Patronat designi uns altres representants generals o especials. b) Convocar les reunions del Patronat, de conformitat amb el que disposen aquests Estatuts. c) Actuar com a executor dels acords dels òrgans col·legiats de la Fundació, salvat que es designi expressament a un altre òrgan executiu. d) Administrar lliurement, conforme a la Llei i a aquests Estatuts, tots el béns propis que integrin el patrimoni de la Fundació, les rendes i els productes de l'activitat de la Fundació. e) Acordar la celebració de tota mena de contractes que interessin a la Fundació, amb excepció d'aquells contractes que legalment hagin d'ésser aprovats pel Patronat, i els que estan atribuïts al Director Gerent. Aquesta facultat es durà a terme dins els límits previstos per la legislació vigent en la matèria. f) Realitzar tots els actes i intervenir en negocis jurídics, que sigui convenient per a la millor administració de les rendes i béns de la Fundació; i per a l'exercici dels drets, les accions i les facultats que siguin procedents per a la més adequada realització i acompliment de l'objecte i les finalitats fundacionals. g) Totes aquelles facultats especialment atorgades per aquests Estatuts, i les que li fossin expressament delegades pel Patronat. Secció 3a. Consell General. Article 37è. 1. El Consell General es un òrgan de recolzament institucional del Patronat, i estarà composat pels membres del Patronat, així com fins a un màxim de dos representants addicionals de cadascuna de les Entitats que l'integren. Es podran convidar a les sessions del Consell General les persones vinculades amb projectes o programes que constitueixen l'objecte de la Fundació. 9 CVE-Núm. de registre: 022015014186 Dimecres, 27 de maig de 2015 2. El Consell General es reunirà quan la Presidència ho consideri necessari. a. El Consell General quedarà constituït quan hi assisteixin la tercera part dels seus membres. b. Els acords del Consell General s'adoptaran per majoria simple dels assistents. Article 38è. La durada dels representants addicionals del Ajuntament de Barcelona en el Consell General serà de quatre anys i el seu nomenament coincidirà amb cada renovació corporativa. La representació addicional dels altres patrons en el Consell General és indefinida. Les persones designades pels patrons podran ser substituïdes per l'òrgan competent de les respectives entitats. Article 39è. El Consell General tindrà les funcions següents: a) Aprovar els plans i programes dels esdeveniments esportius, de promoció econòmica i cultural relatius al objecte fundacional i els seus respectius pressupostos, com a tràmit previ a l'aprovació del Patronat. b) Fer arribar al Patronat iniciatives i opinions relacionades amb les activitats de la Fundació. c) Informar al Patronat sobre la memòria d'activitats i els pressupostos anuals de la Fundació abans que el President els elevi al màxim òrgan resolutori de la Fundació. d) Oferir assessorament al Patronat sobre totes les qüestions que aquest sotmeti al seu coneixement i dictamen. CAPÍTOL V. Gestió ordinària. Secció 1a. Gerència. Article 40è. 1. El Patronat nomenarà un Director Gerent de la Fundació. 2. El càrrec de Director Gerent, que serà retribuït, serà incompatible amb la condició de patró. El Director Gerent assistirà, amb veu però sense vot, a les reunions dels òrgans col·legiats de la Fundació. Article 41è. 1. El Director Gerent, dins els límits de la legislació vigent en la matèria, tindrà les funcions següents: a) Presentar al president, per a la seva aprovació i elevació al Patronat, quan calgui, el programa d'activitats de la Fundació i els projectes de memòria d'activitats, inventari i comptes anuals, pressupostos i liquidació del corresponent a l'exercici anterior. b) Portar la iniciativa de les tasques de finançament i contractació de la Fundació. c) Portar la direcció del personal, la seva contractació i acomiadament i negociar i adoptar acords sobre les seves retribucions dins el marc autoritzat pel President. d) Ordenar els pagaments de la Fundació. e) Exercir totes les funcions que el Patronat o el Consell General li hagi delegat. f) Formalitzar el contractes de patrocini i qualsevol altre acte d'obtenció de recursos ordinaris de la Fundació. g) Nomenar el personal de la Fundació, amb les facultats tècniques i/o administratives que determini. h) I, en general, totes aquelles altres funcions que no tinguin caràcter indelegable per Llei o per aplicació dels presents Estatuts. 10 CVE-Núm. de registre: 022015014186 Dimecres, 27 de maig de 2015 2. Amb la finalitat de complir aquestes funcions davant tercers, el Director Gerent tindrà la representació ordinària de la Fundació en l'àmbit judicial i extrajudicial. Capítol VI. Dissolució de la fundació i modificació dels seus estatuts. Article 42è. 1. A banda d'allò que estableix l'art. 335-4 del Codi civil català, la Fundació solament s'extingeix per impossibilitat sobrevinguda de continuar donant compliment al seu objecte i finalitats fundacionals, sia per la pèrdua de patrimoni o per altres causes. 2. L'extinció de la Fundació serà acordada pel Patronat, el qual haurà de justificar-ne la necessitat o conveniència, tenint sempre en compte la voluntat fundacional expressa o presumible. L'acord d'extinció haurà de ser ratificat pel Protectorat. Article 43è. En cas de dissolució de la Fundació per qualsevol de les causes legalment establertes, els béns que integrin el seu patrimoni romanent s'han d'adjudicar a l'Ajuntament de Barcelona. Aquesta adjudicació del patrimoni romanent haurà de ser autoritzada pel Protectorat abans que no s'executi. Article 44è. 1. Aquests Estatuts es poden modificar mitjançant acord del Patronat, per majoria de la meitat més un dels seus membres, si convé a l'interès de la Fundació sempre que es tingui en compte la voluntat dels fundadors. 2. La modificació dels Estatuts, un cop formalitzada en escriptura pública, es presentarà dintre del termini d'un mes per la seva aprovació pel Protectorat, així com per que procedeixin a l'anotació dels actes d'inscripció obligatòria. 3. La sol·licitud de modificació dels presents Estatuts s'ha d'acompanyar amb un certificat de l'acord del patronat en què s'identifiquin els articles que es modifiquen i llur contingut íntegre, i també amb el text refós actualitzat dels seus articles. Barcelona, 15 de maig de 2015 El secretari general, Jordi Cases i Pallarès https: //bop.diba.cat ● bop@ diba.cat ● DL: B-41698-2002 11 CVE-Núm. de registre: 022015014186