Dijous, 16 d'octubre de 2014 ADMINISTRACIÓ LOCAL Ajuntament de Barcelona ANUNCI El Plenari del Consell Municipal, en data 3 d'octubre de 2014, ha adoptat el següent acord: 1r. RESOLDRE les al·legacions presentades a la modificació de l'ordenança fiscal 3.3. de taxes per serveis urbanístics, aprovada provisionalment pel Plenari del Consell Municipal el 27 de juny de 2014, en els termes que resulten de l'informe de la Gerència d'Economia, Empresa i Ocupació, que s'adjunta; 2n APROVAR definitivament, segons l'article 1r de l'Annex, i amb efectes a partir de la seva aprovació definitiva, la modificació de l'Ordenança fiscal núm. 3.3, de taxes per serveis urbanístics. Contra l'esmentat acord els interessats podran interposar directament el recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos comptadors des del dia següent a aquesta publicació. Tanmateix es podrà utilitzar qualsevol altre recurs que s'estimi convenient. ANNEX. MODIFICACIÓ D'ORDENANCES FISCALS. Article 1r. Modificació de l'ordenança fiscal núm. 3.3, reguladora de les taxes per serveis urbanístics. Ordenança fiscal núm. 3.3. TAXES PER SERVEIS URBANÍSTICS. Art. 1r. Disposicions generals. D'acord amb allò que estableixen l'article 106è de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, l'article 57è del Text refós de la llei reguladora de les hisendes locals, i de conformitat amb els articles 15è i 19è del mateix text refós, s'estableixen taxes per les activitats dels serveis urbanístics municipals que es regeixen pels articles 20è a 27è del text refós esmentat i per aquesta Ordenança. Art. 2n. Fet imposable. 1. Constitueix el fet imposable la realització d'una activitat, tant tècnica com administrativa, que es refereixi, afecti o beneficiï de forma particular el subjecte passiu, i sigui necessària per a la prestació dels serveis següents: 1.1.- Actes d'informació, verificació i control en matèria urbanística: a) Atorgament de llicències urbanístiques exigides per la legislació d'urbanisme i la seva pròrroga. b) Tramitació de consultes prèvies, informes urbanístics i emissió de certificats. c) Tramitació de informes de idoneïtat tècnica. d) Tramitació de les comunicacions d'obres menors. e) Inspecció d'obres. f) Tramitació d'expedients contradictoris de ruïna. g) Tramitació de legalització d'obres. h) Assenyalament d'alineacions i rasants, cessions i afectacions. 1.2.- Actes d'informació, verificació i control en matèria d'activitats, establiments, instal·lacions: a) Emissió d'informe urbanístic de compatibilitat. b) Atorgament de l'autorització ambiental municipal. c) Atorgament de llicències ambientals i de llicències municipals que exigeixi la normativa sectorial. d) Tramitació de la comunicació prèvia. e) Verificació i control d'activitats, establiments i instal·lacions no sotmesos a llicència o autorització ni control previ. f) Revisió periòdica per a la renovació d'autorització ambiental municipal i de llicències ambientals. g) Control periòdic de les activitats i les instal·lacions. h) Tramitació d'informes. 1 CVE-Núm. de registre: 022014025929 Dijous, 16 d'octubre de 2014 2. No estan subjectes a aquesta taxa les activitats municipals esmentades pel que fa a les obres de simple ornament, conservació i reparació, concretament les següents: a) Obres a l'interior dels habitatges, locals, vestíbuls i escales comunitàries que no modifiquen la distribució, l'estructura o la façana, en edificis que no estiguin catalogats (A i B), protegits urbanísticament (C) o urbanísticament considerats de nivell D. b) Actuacions de neteja i arranjament de jardins i solars que no impliquin tala d'arbrat. c) Desmantellament i modificació sense impacte visual de les instal·lacions de radiocomunicacions. Art. 3r. Subjectes passius. 1. Són contribuents d'aquesta taxa les persones físiques i jurídiques, així com les entitats a què es refereix l'article 35è.4 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària, que sol·licitin o resultin beneficiades o afectades per aquests serveis, o siguin propietàries dels elements d'edificació particular en estat perillós, per tal d'obtenir de l'Administració municipal la llicència, el certificat, l'informe o l'actuació corresponents. 2. Tindran la consideració de substituts del contribuent els propietaris dels immobles en què es fan les construccions o instal·lacions o s'executen les obres, els quals podran repercutir, si és el cas, les quotes sobre els respectius beneficiaris. Art. 4t. Base imposable. La base imposable està constituïda per les tarifes corresponents incloses en l'annex d'aquesta Ordenança. Art. 5è. Exempcions, reduccions i bonificacions. Cal aplicar les que recull la legislació vigent. Art. 6è. Quota tributària. Les quotes que cal satisfer són el resultat d'aplicar les tarifes que figuren consignades en l'annex d'aquesta Ordenança. Art. 7è. Meritació. La taxa es merita i, per tant, l'obligació de contribuir neix, en el moment d'iniciar-se l'activitat municipal que constitueix el fet imposable. Quant a resultes d'una inspecció es comprovi l'existència d'obres o instal·lacions o l'exercici d'activitats sense llicència o autorització o sense haver presentat la corresponent comunicació, es considerarà iniciada l'activitat administrativa de prestació de serveis urbanístics en el moment de la comprovació. Art. 8è. Normes de gestió, liquidació i tramitació. 1. Les taxes per prestació de serveis urbanístics s'exigiran en règim d'autoliquidació, sempre que l'activitat s'iniciï a instància de l'interessat. Per a les obres subjectes a règim de llicència, el subjecte passiu practicarà l'autoliquidació d'aquesta taxa en el termini de dos mesos a comptar des del dia següent a la recepció del requeriment de l'administració perquè es practiqui. 2. S'exigiran en règim de liquidació, la qual serà practicada per l'òrgan gestor de l'expedient, quan la prestació del servei s'iniciï d'ofici. 3. En els supòsits de desistiment de la petició, caducitat del procediment o denegació de la llicència sol·licitada, es procedirà a la devolució de l'import ingressat per la taxa. 4. Un cop concedida la llicència no procedirà devolució de la taxa per motius de caducitat o renúncia de la llicència. 2 CVE-Núm. de registre: 022014025929 Dijous, 16 d'octubre de 2014 Art. 9è. 1. Atès que la realització de les obres o instal·lacions a què es refereix aquesta Ordenança pot requerir la utilització privativa o l'aprofitament especial d'elements del domini públic i comportar la seva destrucció o deteriorament, per a la reintegració de les despeses de la reconstrucció dels elements de domini públic, cal atenir-se a les normes següents: a) L'aprofitament especial derivat de les obres, instal·lacions o activitats a què es refereix aquesta Ordenança, que comporti la depreciació continuada, la destrucció o el desarranjament temporal de les obres o instal·lacions municipals, està subjecte al reintegrament del cost total de les despeses respectives de reconstrucció, reparació, reinstal·lació, adobament i conservació, sense perjudici de les taxes que es poden originar. b) La reposició dels paviments destruïts, de les calçades i de les voreres va sempre a càrrec de l'interessat. c) En cas que la inspecció facultativa municipal consideri mal compactat el terraplenament que s'ha practicat, caldrà fer- lo novament a càrrec de l'interessat. d) L'import dels treballs a càrrec de l'interessat per a la reposició de paviments, a la qual fa referència la lletra b) d'aquest article, s'ha de valorar per mitjà de la inspecció facultativa municipal. 2. L'interessat a què es refereix l'apartat anterior ha de constituir, a requeriment dels serveis tècnics municipals, un dipòsit previ de les quantitats reintegrables, en garantia de les reposicions que ells mateixos facin, sempre que les construccions, instal·lacions i/o obres no estiguin sotmeses a comunicació de primera ocupació. 3. Per determinar el càlcul del dipòsit i la quantitat a satisfer, cal atenir-se al cost suportat efectivament per l'Ajuntament per tal de practicar les reconstruccions de què es tracti, i, en tot cas, cal aplicar com a tarifes mínimes les següents: a) Ferms primaris (terra, macadams): 35,02 EUR/m2. b) Empedrats: 175,08 EUR/m2. c) Formigons: 100,22 EUR/m2. d) Aglomerats asfàltics: 88,24 EUR/m2. e) Lloses de pedra natural: 286,20 EUR/m2. f) Voreres: 100,45 EUR/m2. 4. En cas que es tracti d'un paviment no inclòs en el detall anterior, el dipòsit s'ha d'avaluar sobre la base del preu que figura per al paviment esmentat en el quadre de preus de l'Institut Tecnològic de la Construcció de Catalunya. 5. En cas que la reposició afecti diferents elements del paviment, se n'ha de valorar el cost relatiu a la reconstrucció per exigir-lo per la via administrativa. 6. En el cas que el dany sigui irreparable i la reposició resulti impossible, cal procedir de la mateixa manera que per al número anterior i recarregar en un 100% l'estimació tècnica. 7. Executades les obres i reposats els elements urbanístics de conformitat amb la llicència d'obres, es procedirà a la devolució d'ofici dels dipòsits. En el cas que els serveis tècnics competents considerin que la reposició del paviment o altres elements urbanístics no han estat satisfactoris, cal disposar d'aquest dipòsit per reconstruir-los. Art. 10è. L'exacció i la liquidació d'aquesta taxa són independents de l'exacció i de la liquidació de l'impost sobre obres, instal·lacions i construccions. Art. 11è. Infraccions i sancions. Cal atenir-se a allò que disposa l'Ordenança fiscal general. Art. 12è. En tot allò no expressament previst en aquesta Ordenança serà d'aplicació l'Ordenança fiscal general. Disposició final. Aquesta Ordenança, aprovada definitivament pel Plenari del Consell Municipal en data 3 d'octubre de 2014, entrarà en vigor a partir de la data de publicació al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona per a les obres relacionades en 3 CVE-Núm. de registre: 022014025929 Dijous, 16 d'octubre de 2014 l'Annex de tarifes corresponents a l'Epígraf I, lletres a), b), c), d), i e) i que la sol·licitud de l'informe d'idoneïtat tècnica sigui posterior a l'entrada en vigor d'aquest Ordenança. Per a la resta d'obres que la sol·licitud de l'informe sigui anterior a l'entrada en vigor de la mateixa, serà d'aplicació l'Ordenança aprovada definitivament el 31 de desembre de 2011. Mentre tant no s'acordi la modificació o derogació, continuarà vigent l'aprovada en aquest acte. ANNEX. TARIFES. Epígraf I. Obres. Les qualificacions d'obres majors o menors són les que disposen la legislació vigent, les ordenances metropolitanes d'edificació, l'Ordenança municipal reguladora dels procediments d'intervenció municipal en la tramitació d'obres, i la resta de normativa urbanística. Les quotes exigibles en concepte de taxes per llicències, comunicats d'obres, pròrrogues i informes són les següents: a) Llicència d'obres majors, en les quals la quota s'obté mitjançant el producte de la superfície de l'obra en m2 pel mòdul de 4,96 EUR/ m2 (amb un mínim de 385 EUR): • Construcció i edificació de nova planta. • Obres de gran rehabilitació que suposen una actuació global en tot l'edifici i que comporta, a més, alguna de les actuacions següents: increment de volum o sostre edificable; increment del nombre d'habitatges, departaments o unitats funcionals existents anteriorment; canvi de l'ús principal de l'edifici; redistribució general d'espais amb modificació d'elements comuns de l'edifici (façana, nuclis de comunicació vertical, patis). • Obres que suposen la substitució de l'edifici, encara que es mantingui la façana o algun element estructural. • Increment de volum o sostre edificable sense intervenció global en l'edifici. • Construccions prefabricades. b) Les llicències d'obres majors no incloses en l'apartat anterior tindran una quota fixa de 385 EUR. c) Comunicats (segons Ordenança Reguladora dels Procediments d'Intervenció Municipal en les Obres, ORPIMO): • Comunicats d'obres menors amb projecte tècnic 51 EUR • Comunicats d'obres menors amb documentació tècnica 43 EUR d) Taxes per la pròrroga de llicències d'obres majors i comunicats: • Pròrrogues de llicències d'obres majors. 206 EUR • Pròrrogues de comunicats amb projecte tècnic 160 EUR • Pròrrogues de comunicats amb documentació tècnica 114 EUR e) Taxes per la realització d'informes d'idoneïtat tècnica: • Llicències d'obres majors de l'apartat a) (amb un mínim de 240 EUR) 1,28 EUR/m2 • Llicències d'obres majors de l'apartat b) 240 EUR • Comunicats d'obres menors amb projecte tècnic 269 EUR • Comunicats d'obres menors amb documentació tècnica 185 EUR f) Per la realització d'informes sobre obres majors: • Informes de viabilitat de projectes d'obres majors. 596 EUR • Informes previs d'obres de rehabilitació que afectin a tot el edifici. 184 EUR • Per qualsevol, altre informe relatiu a obres majors. 57 EUR 4 CVE-Núm. de registre: 022014025929 Dijous, 16 d'octubre de 2014 g) Legalització d'obres majors i menors: la quota és la que correspondria a la sol·licitud de la llicència necessària per a les obres realitzades o la presentació de la corresponent comunicació. La tramitació de la comunicació de primera ocupació serà gratuïta. Epígraf II. Activitats, establiments i instal·lacions. 2.1 Per la tramitació de l'autorització municipal, corresponents a les activitats i instal·lacions de l'annex I de la Llei 20/2009, la taxa a satisfer, 2.295 EUR per autorització sol·licitada, és 2.2 Per la tramitació de la llicència ambiental corresponent a les activitats i instal·lacions de l'annex II de la Llei 20/2009, i de les llicències 1.555 EUR d'establiments regulades a la Llei 11/2009, de 6 de juliol, de regulació administrativa dels espectacles públics i les activitats recreatives, la taxa a satisfer, per cada llicència sol·licitada, és 2.3 Per la tramitació de la llicència municipal sectorial de centres de culte i actes extraordinaris, la taxa a satisfer per cada llicència sol·licitada, 227 EUR és 2.4. Per la tramitació de la llicència comercial d'establiments de superfície compresa entre 2.500 m2 i 5.000 m2. 754 EUR 2.5. Per la verificació i control de les activitats sotmeses a règim de comunicació, la taxa a satisfer, per cada comunicació, és 227 EUR 2.6. Pels procediments de revisió periòdica o per a la renovació de l'autorització, corresponents l'annex I de la Llei 20/2009, la taxa a satisfer serà el 40% de la que correspondria en cas de tractar-se de l'autorització inicial. 2.7. Pels procediments de control periòdic, corresponents als annexos I i II, de l'OMAIA, la taxa a satisfer és 227 EUR 2.8. Per la legalització d'activitats i instal·lacions sense llicència, segons el procediment que s'escaigui, en compliment d'una ordre de l'Administració, la taxa a satisfer serà igual a la que correspondria per la tramitació de l'autorització inicial, de la llicència inicial o de la comunicació prèvia. 2.9. Actes extraordinaris de control de les activitats que requereixin la realització de dictàmens pericials, mesuraments sonors o proves analítiques: a) Per cada dictamen pericial: el cost real del dictamen b) Per cada mesurament sonor: el cost real del dictamen c) Per cada prova analítica: el cost real del dictamen d) Altres mesuraments realitzats per Entitats col·laboradores 300 EUR 2.10. Per la realització d'informes d'activitats: a) Informe urbanístic de compatibilitat relatiu a les activitats i instal·lacions compreses als annex I de la Llei 20/2009, de 4 de desembre, de 596 EUR prevenció i control ambiental de les activitats, la taxa a satisfer, per cada informe sol·licitat, és b) Informe urbanístic de compatibilitat relatiu a les activitats i instal·lacions compreses als annexos II i III de la Llei 20/2009, de 4 de desembre, 184 EUR de prevenció i control ambiental de les activitats, la taxa a satisfer, per cada informe sol·licitat, és c) Informes previs d'activitats regulades al Pla d'usos en règim de distancia i/o densitat 57 EUR d) Per qualsevol altre informe previ d'activitats 57 EUR Epígraf III. Concessió de llicències o autoritzacions per a obres i instal·lacions amb motiu de l'ocupació de la via pública. 3.1. Construcció de barraques i quioscos a la via pública per a venda, exposició o similars 3.2. Claveguerons A tots els elements precedents, cal aplicar-hi una única tarifa: 171,57 EUR Epígraf IV. Col·locació de cartells publicitaris. 4.1. Construcció de cartelleres. Per cada mòdul de 3 x 4 200,48 EUR 4.2. Per la instal·lació de rètols d'identificació o publicitaris al coronament, la coberta o la mitgera d'un edifici 1.063,11 EUR 4.3. Per la legalització de col·locació de cartells publicitaris sense llicència, i per la legalització de rètols al coronament, coberta o la mitgera d'un edifici segons el procediment que s'escaigui, en compliment d'una ordre de l'Administració, la taxa a satisfer serà igual a la que correspondria per la tramitació de l'autorització inicial, de la llicència inicial o de la comunicació prèvia. 4.4. La taxa per la pròrroga de les llicències de col·locació de cartells publicitaris i de rètols publicitaris al coronament, coberta o mitgera d'un edifici serà del 50% de l'import que correspondria en cas de petició de nova llicència. Epígraf V. Inspecció d'execució d'obres a instàncies de particulars. 5.1. Per la inspecció de l'execució d'obres a la via pública i per a la seva recepció cal abonar les taxes següents: a) Connexions ordinàries, sondatges i reparacions de qualsevol mena a la via pública, per unitat 42,23 EUR b) Obres per noves instal·lacions a la via pública, per hm o fracció 169,70 EUR 5.2. Per la realització d'assaigs de la qualitat de les obres s'han d'abonar les taxes següents: a) Obres a la via pública de reparació i connexió, per unitat 48,88 EUR b) Obres a la via pública per a noves instal·lacions. Segons els assaigs practicats, amb un mínim per hm o fracció. 168,92 EUR c) Obres de construcció, reconstrucció o supressió de guals, per unitat 58,49 EUR d) Obres de construcció o reconstrucció de voreres, per cada 25 m2 o fracció 58,49 EUR 5.3. Per la inspecció d'obres d'edificació practicada a instància particular. Per informe 84,46 EUR Per informe certificat 126,70 EUR 5 CVE-Núm. de registre: 022014025929 Dijous, 16 d'octubre de 2014 Epígraf VI. Tramitació d'expedients contradictoris de ruïna. Per la tramitació de cada expedient: 2.456,78 EUR. Epígraf VII. Parcel·lacions i Propietat Horitzontal. 7.1. Per la tramitació de cada expedient de llicència de parcel·lació o de llicència de constitució o modificació de règim de propietat horitzontal o 705 EUR constitució o modificació d'un complex immobiliari 7.2. Per la tramitació d'expedients de declaració d'innecessarietat de les llicències de l'apartat 7.1 i d'altres informes relacionats amb habitabilitat i 105 EUR habitatge Epígraf VIII. Actes d'informació urbanística. 8.1. Informe urbanístic 57 EUR 8.2. Certificat de règim urbanístic 105 EUR 8.3. Plànols d'alineacions i rasants, cessions i afectacions 57 EUR Disposició final única. Aquestes modificacions entraran en vigor amb la seva publicació al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona. Barcelona, 3 d'octubre de 2014 El secretari general, Jordi Cases i Pallarès https: //bop.diba.cat ● bop@ diba.cat ● DL: B-41698-2002 6 CVE-Núm. de registre: 022014025929