Dilluns, 2 de juliol de 2012 ADMINISTRACIÓ LOCAL Ajuntament de Barcelona ANUNCI La Comissió de Govern, en data 6 de juny de 2012, va acordar: “APROVAR inicialment les bases reguladores d’una subvenció sobre la quota líquida de l’Impost sobre Béns Immobles, corresponent al domicili habitual, per persones vídues majors de 65 anys amb una renda inferior a 1,5 vegades el Salari Mínim Interprofessional, segons proposta annexa; SOTMETRE les esmentades bases a informació pública, d’acord amb els articles 124.2 del Reglament d’Obres, Activitats i Serveis dels Ens Locals (ROAS), aprovat pel Decret 179/1995, de 13 de juny i 48.1 de la Llei 30/1992, durant un termini de 20 dies hàbils, a partir del dia següent al de la seva publicació al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, i TENIR-LES per aprovades definitivament, sempre que no s’hagin formulat al·legacions durant el període d’informació pública.” La Comissió de Govern, en data 20 de juny de 2012, va acordar: “MODIFICAR, segons informes inclosos en l’expedient, les bases reguladores d’una subvenció sobre la quota líquida de l’Impost sobre Béns Immobles, corresponent al domicili habitual, per persones vídues majors de 65 anys amb una renda inferior a 1,5 vegades el Salari Mínim Interprofessional, aprovades inicialment per la Comissió de Govern de 6 de juny de 2012.” L’expedient romandrà exposat al públic per a la seva consulta a les dependències de la Direcció d’Administració General, Plaça Sant Miquel, s/n, Edifici Novíssim, planta 4, durant el termini de vint dies hàbils, comptats des de l’endemà de la publicació d’aquest anunci en el Butlletí Oficial de la Província, perquè es puguin presentar les al·legacions que es considerin adients. BASES REGULADORES PER A L’ATORGAMENT D’UNA SUBVENCIÓ EQUIVALENT AL 50% DE LA QUOTA LÍQUIDA DE L’IMPOST SOBRE BÉNS IMMOBLES, EN FAVOR DE LES PERSONES VÍDUES, MAJORS DE 65 ANYS, AMB UNA RENDA INFERIOR A 1,5 VEGADES EL SALARI MÍNIM INTERPROFESSIONAL Primera.- Objecte L’objecte d’aquestes bases és regular l’atorgament de subvencions, per import equivalent al 50% de la quota líquida de l’impost sobre Béns Immobles corresponent a l’habitatge habitual d’aquelles persones vídues, majors de 65 anys, que són subjectes passius de l’impost o se’ls repercuteix la quota en els rebuts del lloguer i tenen uns ingressos inferiors a 1,5 vegades el Salari Mínim Interprofessional. Segona.- Finalitat La finalitat d’aquestes subvencions és contribuir al sosteniment d’un col·lectiu de persones, respecte de les quals concorren circumstàncies que les fan particularment vulnerables al risc de pobresa i exclusió social, mitjançant la compensació parcial de la càrrega tributària municipal associada a la l’habitatge habitual. Tercera.- Règim jurídic Les subvencions a les que fan referència aquestes bases tenen caràcter voluntari i eventual, són lliurament revocables en tot moment, no generen cap dret a l’obtenció de subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent. Estan afectes al compliment de la finalitat d’interès general a que es condiciona el seu atorgament, i tenen caràcter no devolutiu, sense perjudici del reintegrament inherent a l’incompliment de les condicions i càrregues imposades en l’acte de concessió. El procediment per a l’atorgament de les subvencions es tramitarà en règim de concurrència pública no competitiva. La gestió de les subvencions s’efectuarà d’acord amb els principis establerts en la normativa general reguladora de les subvencions de l’Ajuntament de Barcelona i la restant normativa aplicable en matèria de subvencions. Quarta.- Destinataris Podran sol·licitar la subvenció les persones que siguin vidus o vídues, amb una edat de 65 anys o més, tinguin ingressos inferiors a 1,5 vegades el Salari Mínim Interprofessional, que siguin subjectes passius de l’impost sobre béns immobles, o llogaters a qui el propietari repercuteixi l’impost, sempre que es tracti del seu habitatge habitual. 1 CVE-Núm. de registre: 022012015270 Dilluns, 2 de juliol de 2012 Cinquena.- Domicili habitual S’entendrà com a domicili habitual, als efectes de l’atorgament de la subvenció, aquell en el que estigui empadronat el beneficiari de la subvenció l’ú de gener de l’any de la quota a subvencionar. Sisena.- Condicions i requisits 1. Els sol·licitants, en la data de meritació de la quota a subvencionar, han de reunir els següents requisits: a. Ésser subjecte passiu de l’Impost sobre Béns Immobles, o bé tenir repercutit en el lloguer la quota de l’impost. b. Estar empadronat a la ciutat de Barcelona. c. Que la quota de l’impost per la qual es sol·licita la subvenció correspongui a l’habitatge habitual de l’interessat. d. Tenir la condició de vidu o vídua. e. Tenir 65 anys d’edat o més. f. Tenir uns ingressos anuals, per qualsevol concepte, inferiors a 1,5 vegades el Salari Mínim Interprofessional en còmput anual, en l’exercici anterior a aquell en què es produeix la meritació de la quota a subvencionar, d’acord amb la base setena. 2. Els sol·licitants en la data de presentació de la seva sol·licitud han d’estar al corrent de les obligacions fiscals amb l’Ajuntament, resta d’Administracions, i amb la Seguretat Social. La presentació de declaració responsable substituirà a la presentació dels certificats de trobar-se al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social. Setena.- Quantia de la subvenció 1. L’import de la subvenció serà el 50 per cent de la quota líquida de l’Impost sobre Béns Immobles corresponent a l’habitatge habitual de l’interessat i corresponent a l’exercici en què es publica la convocatòria. 2. No es tindrà en compte, als efectes de determinar l’import d’aquesta subvenció, la quota del Tribut de la Mobilitat exigit per l’Àrea metropolitana de Barcelona i gestionat conjuntament amb l’impost sobre béns immobles. 3. No es podran concedir subvencions per una quantia superior al crèdit disponible. Vuitena.- Convocatòria pública i sol·licituds 1. El procediment es tramitarà mitjançant convocatòria pública de l’Institut Municipal d’Hisenda, que s’ajustarà a allò que disposen aquestes bases. 2. La sol·licitud s’haurà de presentar, mitjançant model d’instància normalitzat, dins el termini establert a la convocatòria pública. 3. En les sol·licituds hi haurà de constar: a) Nom, cognoms i NIF del sol·licitant. b) Petició concreta de la subvenció. c) Declaració responsable, indicant les següents circumstàncies, referides a 1 de gener de l’exercici en què es merita la quota a subvencionar: c.1. Ésser subjecte passiu de l’Impost sobre Béns Immobles, o bé tenir repercutida la quota de l’impost en el lloguer. c.2. La quota de l’impost per la qual es sol·licita la subvenció correspon a l’habitatge habitual de l’interessat. c.3. Tenir la condició de vidu o vídua. c.4. Tenir 65 anys o més. 2 CVE-Núm. de registre: 022012015270 Dilluns, 2 de juliol de 2012 c.5. Haver tingut, en l’exercici anterior, uns ingressos anuals inferiors al llindar que especificarà cada any en la convocatòria pública corresponent, i que equivaldrà, en qualsevol cas, a 1,5 vegades el Salari Mínim Interprofessional. d) En el cas de llogaters del domicili habitual als quals el propietari repercuteixi en la renda del lloguer l’impost sobre béns immobles, contracte de lloguer de l’habitatge i còpia de tots els rebuts de l’any de la quota a subvencionar, fins al mes anterior a la data de la convocatòria, on es reflecteixi la repercussió. e) Autorització expressa a l’Institut Municipal d’Hisenda, per dur a termes les consultes necessàries amb les altres administracions públiques, amb la finalitat de comprovar les circumstàncies expressades en la sol·licitud i el compliment dels requisits per a l’atorgament de la subvenció. f) Sol·licitud de transferència bancària per al pagament de la subvenció degudament complimentat i signat per l’interessat. g) Lloc, data i signatura del sol·licitant. 4. La sol·licitud de subvenció s’haurà d’adreçar a l’Institut Municipal d’Hisenda de Barcelona, Avinguda Litoral núm. 30, i es podrà presentar en el registre de l’Institut Municipal d’Hisenda, en qualsevol altra oficina del registre municipal o per qualsevol altra modalitat de les previstes a l’article 38 apartat 4t de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i el procediment administratiu comú. 5. La presentació de la sol·licitud implica: a) L’acceptació plena de les bases reguladores de la subvenció. b) L’autorització a l’Institut Municipal d’Hisenda, per dur a termes les consultes necessàries amb les altres administracions públiques tendents a comprovar les circumstàncies expressades en la sol·licitud i el compliment dels requisits per a l’atorgament de la subvenció. Novena.- Resolució de les sol·licituds 1. La proposta d’atorgament la formularà un òrgan col·legiat integrat per: el/la Gerent de l’Institut Municipal d’Hisenda, el/la Secretari/ària Delegat de l’Institut Municipal d’Hisenda i el/la Cap del Departament de Recursos de l’Institut Municipal d’Hisenda. 2. La resolució sobre l’atorgament d’aquesta subvenció serà adoptada per el/la Regidora/a que tingui la delegació en matèria de tributs. 3. El termini màxim per a la resolució serà de tres mesos des de la presentació de la sol·licitud. 4. La resolució posarà fi a la via administrativa, contra la qual els interessats podran interposar, amb caràcter potestatiu, recurs de reposició en el termini d’un mes, o recurs contenciós administratiu, o qualsevol altre recurs que considerin convenient per a la defensa dels seus interessos. 5. Transcorregut el termini fixat sense que s’hagi notificat una resolució expressa, s’entendrà desestimada la sol·licitud d’atorgament de la subvenció. Desena.- Incompatibilitats 1. Aquesta subvenció serà incompatible amb altres ajuts que, per aquest mateix concepte, hagin percebut els beneficiaris en aquell exercici. 2. La subvenció no serà acumulable amb les bonificacions o subvencions pels conceptes de família monoparental o família nombrosa. Onzena.- Crèdit pressupostari Aquesta subvenció anirà a càrrec de la partida pressupostària 0703-48935-23102 “Subvenció IBI a persones vídues”. Dotzena.- Pagament 1. El termini de pagament serà el que estableixin les normes municipals vigents. 3 CVE-Núm. de registre: 022012015270 Dilluns, 2 de juliol de 2012 2. El pagament de la subvenció s’efectuarà, mitjançant transferència bancària, en el compte de l’entitat bancària indicat pel beneficiari. Tretzena.- Vigència Aquestes bases tindran vigència a partir de l’endemà de la seva publicació. La primera convocatòria es produirà dins de l’exercici 2012. Catorzena.- Règim sancionador 1. Els beneficiaris restaran sotmesos a les responsabilitats i al règim sancionador que sobre sancions administratives estableix la normativa aplicable en matèria de subvencions, la Llei general pressupostària i la Llei general tributària. 2. L’Institut Municipal d’Hisenda iniciarà un procediment de reintegrament de la subvenció concedida i abonada indegudament de conformitat amb la legislació vigent. Quinzena.- Publicitat La publicitat de les bases reguladores d’aquesta subvenció s’efectuarà mitjançant la seva publicació en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, en la web de l’Institut Municipal d’Hisenda de Barcelona (www.bcn.cat/hisenda) i amb una referència d’aquest anunci en la Gaseta municipal. Setzena.- Normativa aplicable En tot allò no previst en aquestes Bases s’estarà al que disposen la Normativa municipal general reguladora de les subvencions, aprovada pel Plenari del Consell Municipal de 17 de desembre de 2010, la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel que s’aprova el Reglament de la Llei general de subvencions i altra normativa concordant. Barcelona, 20 de juny de 2012 El secretari general, Jordi Cases i Pallarès https: //bop.diba.cat ● bop@ diba.cat ● DL: B-41698-2002 4 CVE-Núm. de registre: 022012015270