Dimarts, 14 d'agost de 2012 ADMINISTRACIÓ LOCAL Ajuntament de Barcelona. Districte de Sants-Montjuïc ANUNCI Aprovades per la Comissió de Govern de data 30 de juliol de 2012 i de conformitat amb l’article 5 de la normativa general reguladora de les subvencions, aprovada pel Ple del Consell Municipal de 17 de desembre de 2010, es transcriuen tot seguit, amb obertura d’informació pública pel període de 20 dies, les següents: BASES PEL PROGRAMA D’AJUTS A L’ESPORT BASE 2012-2013 DEL DISTRICTE DE SANTS-MONTJUÏC Primera.- Objecte i finalitat L’objecte d’aquestes bases és l’atorgament d’un ajut públic, en forma de subvenció, a les persones físiques constituïdes en unitats familiars per tal de garantir que cap menor pugui resultar exclòs de la pràctica esportiva per raons econòmiques en el Districte de Sants-Montjuïc i amb aquest motiu s’activa un pla d’ajuts econòmics destinats a facilitar i sufragar el cost d’aquesta pràctica esportiva. Segona.- Destinataris La subvenció estarà adreçada a les unitats familiars que tinguin uns ingressos iguals o inferiors a nou mil nou-cents cinquanta nou euros amb seixanta-sis cèntims (9.959,66) bruts anuals per a cada membre de la unitat familiar. S’atorgaran tants ajuts econòmics com permeti el pressupost municipal destinat a tal efecte i, en tot cas, cada nen o nena tindrà dret a un ajut per a tot el curs 2012-2013. La renda personal disponible es calcularà dividint els ingressos anuals declarats entre el nombre total de membres de la unitat familiar, tenint en compte que un membre de la unitat familiar amb discapacitat compta com a dos. L’accés als trams d’ajuts econòmics anirà en funció de la renda personal disponible de la família, segons el nivell de renda del quadre següent: De 0 a 3.907,99 EUR: 50%. De 3.908 a 6.140,99 EUR: 25%. De 6.141 a 9.959,66 EUR: 15%. Tercera.- Règim jurídic Les subvencions a les que fan referència aquestes bases tenen caràcter voluntari i eventual, no generant cap dret a l’obtenció de subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent. El procediment per a la concessió de les subvencions es tramitarà a traves de convocatòria, de conformitat amb l’acord del Consell Municipal en sessió de 17 de desembre de 2010 pel que modifica la Normativa general reguladora de les subvencions de l’Ajuntament de Barcelona, aprovada pel mateix Consell Plenari de 4 de febrer de 2005 i l’article 22.2.c) de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. La gestió de les subvencions s’efectuarà d’acord amb els principis establerts en l’esmentada Normativa general reguladora de les subvencions de l’Ajuntament de Barcelona i la restant normativa aplicable en matèria de subvencions. Quarta.- Tramitació i resolució El procediment d’aquesta subvenció serà instruït pel Districte de Sants-Montjuïc, qui efectuarà la proposta d’atorgament i denegació provisional de subvencions corresponents d’acord amb l’informe i proposta de concessió de la Comissió col·legiada integrada per la Direcció de Serveis a les Persones i els diferents Tècnics de la mateixa especialistes en la matèria, actuant d’acord amb el que es preveu a l’art. 8 de les referides normes reguladores. La proposta de resolució d’atorgament provisional l’efectuarà l’òrgan instructor i es notificarà als interessats, d’acord amb el que estableix l’article 59.6.b) de la Llei 30/92, de 26 de novembre, mitjançant la publicació en el Butlletí Oficial de la Província i, un cop es tingui constància de la seva publicació, al diari oficial, en el tauler d’edictes del Districte. 1 CVE-Núm. de registre: 022012019205 Dimarts, 14 d'agost de 2012 El text de la mateixa publicació especificarà si s’escau, el detall de la documentació administrativa pendent de presentar per part dels interessats, que haurà de ser lliurada al Districte de Sants-Montjuïc. La publicació en el Butlletí Oficial de la Província de la resolució d’atorgament i denegació provisional obrirà un termini de deu dies hàbils per a la formulació d'al·legacions, que es podran presentar a qualsevol de les Oficines del Registre General de l’Ajuntament. Una vegada vençut el termini del tràmit d'audiència i examinades les al·legacions que es presentin, si s’escau, per les persones interessades, s’emetrà proposta de resolució definitiva. La resolució definitiva sobre l’atorgament d’aquesta subvenció serà adoptada per l’Alcalde o persona en qui delegui. Aquestes subvencions seran compatibles amb qualsevol altra atorgada per altres Administracions o ens públics o privats per a la mateixa finalitat. El termini màxim per a resoldre i notificar o publicar la resolució del procediment serà com a màxim de sis mesos a partir de la publicació de la corresponent convocatòria al Butlletí Oficial de la Província. Les propostes de resolució d’atorgament tant provisional com definitiu de les subvencions es publicaran en el mateix Butlletí Oficial. La resolució posarà fi a la via administrativa, contra la qual els interessats podran interposar, amb caràcter potestatiu, recurs de reposició en el termini d’un mes, i, davant de la desestimació d’aquest, recurs contenciós administratiu, o qualsevol altre recurs que considerin convenient per a la defensa dels seus interessos. Transcorregut el termini fixat sense que s’hagi notificat una resolució expressa, s’entendrà desestimada la sol·licitud d’atorgament de la subvenció. El venciment el termini màxim sense haver notificat la resolució als interessats els legitima per a entendre desestimada per silenci administratiu la seva sol·licitud. Cinquena.- Sol·licitud L‘imprès de sol·licitud s’haurà de presentar en el termini de deu dies hàbils comptadors a partir del dia següent a la finalització del termini d’informació pública iniciat amb la publicació de les presents bases en el Butlletí Oficial de la Província. Les persones interessades a sol·licitar la subvenció hauran d’adreçar-se a la Direcció de Serveis a les Persones del Districte de Sants Montjuïc (C/ Creu Coberta núm. 104 planta 1a), durant el període establert, amb la següent documentació: - Formulari emplenat, signat per la família i segellat per l’entitat esportiva. - Original i còpia del DNI de la persona sol·licitant (pare, mare o tutor que realitza la sol·licitud). - Llibre de família on figura l'infant que s’inscriu i el full dels progenitors. En el cas d’infants nascuts fora del país, passaport de l’infant o passaport del pare o de la mare on constin les dades de l’infant o la fotocòpia de la partida de naixement del país originari. - En cas de que el tutor no siguin els progenitors, haurà de presentar la resolució de l’organisme que li ha atorgat la guarda. - Declaració de renda de la unitat familiar (última disponible): original i còpia de la pàgina on consten els membres de la unitat familiar, del full resum de rendiments i deduccions, i document d’ingrés o devolució segellat per l’entitat bancària o la delegació d’Hisenda corresponent. - Certificat de disminució oficial (només en cas que a la unitat familiar hi hagi un membre amb disminució). - Certificat de separació o divorci, si s’escau (original i còpia) on consti el pacte econòmic. En el cas que no hi hagi obligació de fer la declaració de renda, és imprescindible presentar el certificat que acrediti aquesta situació i els documents següents que s’escaiguin: - Certificat d’ingressos de pensió dels membres de la unitat familiar. Original i còpia. - El full de salari de tots els membres en edat activa de la unitat familiar on viu l’infant. Original i fotocòpia. - La resolució com a beneficiar del PIRMI –fotocòpia- de la unitat familiar on viu el noi o la noia. 2 CVE-Núm. de registre: 022012019205 Dimarts, 14 d'agost de 2012 - En cas d’estar en situació d’atur o de no declarar ingressos, els membres de la unitat familiar en edat activa hauran de presentar el document acreditatiu (emès per la OTG) on es consigna si cobren subsidi d’atur, com també la quantitat que perceben per aquest concepte. - Declaració jurada dels ingressos no acreditables de la unitat familiar: quantitat, concepte i persona que els rep. Aquesta declaració no substitueix en cap cas l’obligació d’acreditar la resta d’ingressos. Sisena.- Condicions i requisits Per tenir accés als ajuts econòmics, cal que el nen o nena, i els pares i/o tutors, estiguin empadronats al Districte de Sants Montjuïc. També hauran d’aportar certificat de trobar-se al corrent de les obligacions tributàries amb l’Ajuntament i resta d’Administracions, i amb la Seguretat Social. La presentació de declaració responsable substituirà la presentació dels certificats (article 24.4 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel que es va aprovar el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions). En cap cas es pot incórrer en cap prohibició de les previstes a les condicions generals de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. Setena.- Quantia de la subvenció L’import de la subvenció serà fins al límit de sis-cents (600) euros per ajut. En cas d'esgotar-se l'import global màxim que consta a la base següent, els ajuts seran atorgats mitjançant prorrateig entre els beneficiaris, de conformitat amb l'art. 22.1 de la Llei General de Subvencions. Vuitena.- Crèdit pressupostari Aquesta subvenció anirà a càrrec de la posició pressupostària 48901 34101 0603, amb un import màxim per a tota la convocatòria de 23.000,00 euros. Novena.- Pagament El pagament de la subvenció es realitzarà com a lliurament de fons amb caràcter previ a la justificació (pagaments a compte o anticipats) per a dur a terme les actuacions inherents a la subvenció. S’efectuarà, mitjançant transferència bancària a favor de l’entitat esportiva escollida, essent aquesta la que assumirà l’obligació de justificar a l'Ajuntament l’efectiva destinació de la subvenció en el ben entès de que l’usuari/a completarà la temporada esportiva. Desena.- Justificació i control L’Ajuntament podrà comprovar, en qualsevol moment i pels mitjans que cregui oportuns, el destí de les quantitats atorgades en relació amb les seves finalitats. El perceptor de la subvenció haurà de donar lliure accés a les actuacions municipals de comprovació pertinents. El perceptor de la subvenció haurà d’aportar, en un termini no superior als sis mesos, a comptar des de la data de la transferència rebuda, la justificació dels fons rebuts mitjançant la memòria de funcionament de l’activitat subvencionada, signada pel representant legal, així com certificació relativa a que el beneficiari ha assistit i desenvolupat l’activitat objecte de subvenció. La manca de justificació o la justificació incompleta dels fons rebuts podrà comportar l’anul·lació total o parcial de la subvenció i el reintegrament en les condicions previstes. Onzena.- L’anul·lació i el reintegrament Sense perjudici de l’exigència de les responsabilitats que s’escaiguin, l’Ajuntament procedirà a l’anul·lació total o parcial de l'aportació atorgada en els casos d’incompliment següents: - De l’obligació de justificació. - De la finalitat per a la qual l’aportació va ser concedida. - De les condicions imposades als beneficiaris amb motiu de la concessió de l’aportació. 3 CVE-Núm. de registre: 022012019205 Dimarts, 14 d'agost de 2012 - De les obligacions fiscals comptables o de conservació de documents. També constituirà motiu d’anul·lació la resistència, excusa, obstrucció o negativa a les actuacions de comprovació i control per part de l’òrgan municipal respecte de l’aportació realitzada. Per fer efectiu l’import total o parcial de l’aportació a retornar, a la qual s’afegiran els interessos de demora corresponents, es podrà procedir per la via de constrenyiment quan no es retorni el reintegrament de manera voluntària. Dotzena.- Règim sancionador Els beneficiaris restaran sotmesos a les responsabilitats i al règim sancionador que estableix la normativa aplicable en matèria de subvencions i la Llei general pressupostària. El Districte de Sants-Montjuïc iniciarà un procediment de reintegrament de la subvenció concedida i abonada indegudament o no justificada adientment, de conformitat amb la normativa aplicable. Tretzena.- Publicitat La publicitat d’aquestes Bases particulars s’efectuarà mitjançant la publicació en el Butlletí Oficial de la Província. Una referència d’aquest anunci s’ inserirà en la Gaseta Municipal. A més de la publicació en el Butlletí Oficial de la Província, la resolució definitiva de l’Alcalde atorgant la subvenció podrà ser difosa pels mitjans més adequats per tal que tots els afectats tinguin coneixement del seu contingut. Catorzena.- Normativa aplicable En tot allò no previst en aquestes Bases s’estarà a allò que al respecte disposen la Normativa general reguladora de les subvencions de l’Ajuntament de Barcelona, aprovada pel Consell Plenari de 4 de febrer de 2005 i posteriorment modificada per acord del mateix Consell en sessió de 17 de desembre de 2010, la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel que s’aprova el Reglament de la Llei general de subvencions i la resta de normativa esmentada a l’article setze de la normes municipals reguladores de les subvencions. Barcelona, 1 d’agost de 2012 El cap del Departament de Serveis Jurídics-Secretaria, Juan Carlos Parejo Perogil https: //bop.diba.cat ● bop@ diba.cat ● DL: B-41698-2002 4 CVE-Núm. de registre: 022012019205