1Dilluns, 28 de febrer de 2011 ADMINISTRACIÓ LOCAL Ajuntament de Barcelona ANUNCI El Plenari del Consell Municipal del dia 4 de febrer de 2011 va aprovar definitivament la constitució de la Fundació 22 Arroba Barcelona així com els seus estatuts, que de conformitat amb els articles 212.5 i 201.1.d) del Reglament d’obres, activitats i serveis dels ens locals, es transcriuen íntegrament a continuació: ESTATUTS DE LA FUNDACIÓ 22 ARROBA BARCELONA Capítol I. Denominació i naturalesa Article 1 La Fundació, constituïda per l’Ajuntament de Barcelona, l’Associació Barcelona Global i la Fundació Cercle tecnològic de Catalunya, es denomina Fundació 22 ARROBA BARCELONA. S’ha de regir per les normes legals i reglamentàries que siguin aplicables, i, d’una manera especial, per aquests estatuts. Article 2 La Fundació té personalitat jurídica pròpia i plena capacitat jurídica d’obrar des que queda constituïda legalment, sense altres limitacions que les que imposin expressament les lleis o aquests estatuts. Article 3 La Fundació es constitueix per temps indefinit. Capítol II. Finalitats fundacionals Article 4 1. Els objectius de la Fundació són els següents: a) Fomentar la Economia i la Societat del Coneixement. b) Impulsar la competitivitat en els sectors econòmics considerats com estratègics per Barcelona i la seva àrea d’influència. c) Captar recursos públics i privats per a la promoció econòmica de la ciutat de BCN i la seva àrea d’influència. d) Impulsar la innovació com a motor de canvi econòmic articulant sectors econòmics i empresarials, institucions, universitats i administració pública per a convertir BCN en pol mundial d’innovació i economia del coneixement i la sostenibilitat. e) Potenciar iniciatives que facin esdevenir el districte de la innovació 22@ Barcelona com a Laboratori d’Innovació en benefici dels ciutadans. f) Col·laborar amb els agents públics i privats per a la identificació i posada a punt d’espais per a l’activitat econòmica a Barcelona. g) Recolzar i capitalitzar iniciatives públiques i privades de suport a la innovació i divulgació social de la mateixa a la ciutat de Barcelona. h) Impulsar estratègies de clusterització econòmica urbana tant al districte de la innovació 22@ com al conjunt de Barcelona i la seva àrea econòmica d’influència. i) Traslladar el model 22@ a altres districtes i exportar-lo a altres ciutats del món. j) Promoure i representar el Districte de la Innovació 22@ en fòrums nacionals i internacionals de Parcs i Clusters Urbans, Tecnològics i/o Científics, així com d’esdeveniments vinculats a l’Economia i Societat del Coneixement. C VE -N úm . d e re gi st re : 0 22 01 10 04 39 7 2Dilluns, 28 de febrer de 2011 2. Li correspon a la Fundació: a) Realitzar totes les actuacions que estiguin relacionades amb els objectius esmentats anteriorment. b) Administrar el seu patrimoni així com els béns i drets, acceptar herències, llegats i donacions. c) Adquirir, posseir, alienar i arrendar béns i drets, acceptar herències, llegats i donacions. d) Obtenir subvencions i altres ajudes d’entitats públiques o de particulars. e) Contraure obligacions i concertar crèdits. f) Prestar garanties i avals. g) Aprovar la seva pròpia organització interna. h) Exercitar accions judicials i administratives. i) Percebre les quantitats que s’estableixen per a la prestació dels serveis atribuïts a la Fundació. j) Atorgar concerts i convenis amb tota mena de persones i/o entitats públiques o privades i realitzar qualsevol altra mena d’actes i negocis jurídics congruents amb els objectius i finalitats de la Fundació. k) Atorgar premis, beques i ajudes, així com dur a terme aquelles accions de foment que es considerin oportunes. l) Qualsevol altra facultat relacionada amb els objectius de la Fundació. 3. La Fundació no comptarà amb personal propi remunerat i delegarà l’execució de les tasques d’administració, gestió i implementació de les activitats en la societat municipal Barcelona Activa SAU, en virtut del document que reguli aquesta relació que aprovarà, en el seu cas, el Patronat o el Comitè Executiu. 4. Per al millor compliment dels seus fins, la Fundació podrà realitzar quantes activitats estiguin relacionades amb el seu objecte, conforme al què acordin el seus òrgans de govern. 5. La Fundació podrà crear Delegacions o Establiments Permanents, tant a l’àmbit comunitari, com a l’àmbit internacional. Article 5 La Fundació podrà celebrar tot tipus d’acords o convenis amb entitats o institucions públiques i privades, nacionals i internacionals. Especialment, podrà establir acords amb institucions públiques o privades per a la canalització, gestió i administració de fons, ajudes i instruments financers relacionats amb la seva activitat. Article 6 La Fundació exerceix les seves funcions principalment a la ciutat de Barcelona i el seu entorn, però podrà desenvolupar les seves activitats a qualsevol lloc. Capítol III.- Beneficiaris Article 7 1. El patronat de la Fundació determinarà i escollirà lliurament els beneficiaris; sense que existeixin beneficiaris concrets i determinats, individual o col·lectivament, que estiguin legitimats per exigir els beneficis que es deriven de les activitats de la Fundació. Ningú podrà imposar l’atribució dels beneficis de la Fundació a persones determinades. 2. Els beneficiaris directes de la prestació de la Fundació seran, en general, totes aquelles persones naturals o jurídiques que prestin la seva activitat de forma habitual a Catalunya, o aquelles en les què per raó d’interès social, industrial, cultural, docent o investigador de las seva feina puguin ser mereixedores de les prestacions de la Fundació. C VE -N úm . d e re gi st re : 0 22 01 10 04 39 7 3Dilluns, 28 de febrer de 2011 3. L’accés a les prestacions particulars estarà regit pels principis de mèrit i capacitat atenent, a aquest respecte, de manera rigorosa a criteris tècnics i objectius. Capítol IV.- Domicili Article 8 La Fundació té el domicili a Barcelona, carrer Llacuna, 162. El domicili podrà ser traslladat a un altre lloc dintre de la ciutat de Barcelona, per acord del patronat. Capítol V.- Dotació i aplicació dels recursos Article 9 La dotació inicial de la Fundació queda constituïda per l’aportació de 60.000 EUR a l’acte fundacional, i pot augmentar- se amb els béns de qualsevol naturalesa que, a títol gratuït, la Fundació adquireixi amb destinació expressa a l’increment del capital fundacional. Aquest increment de la dotació s’ha d’incloure als comptes anuals que es presentin al protectorat. Article 10 Si la Fundació rep béns sense que se n’especifiqui la destinació, el patronat ha de decidir si han d’integrar-se a la dotació o han d’aplicar-se directament a la realització dels fins fundacionals. Article 11 Les rendes i els altres ingressos anuals que obtingui la Fundació s’han de destinar al compliment dels fins fundacionals dins els límits que estableixi la legislació vigent. Capítol VI. Gestió econòmica Article 12 El patrimoni de la Fundació quedarà vinculat al compliment de les finalitats fundacionals. Article 13 L’administració i disposició del patrimoni de la Fundació correspon al patronat que l’exercirà a través del Comitè Executiu. Article 14 La Fundació podrà adquirir béns i drets per qualsevol de les formes admeses en Dret. L’acceptació d’herències per la Fundació s’entendrà feta sempre a benefici d’inventari. Haurà de destinar-se a la realització dels fins fundacionals, al menys, el 70 per 100 de les rendes i altres ingressos nets que s’obtinguin, en el termini de quatre exercicis a comptar de l’inici del següent al de l’acreditació comptable. La resta s’ha d’aplicar al compliment diferit d’aquestes finalitats o a l’increment dels fons propis de la Fundació. El patronat ha d’aprovar les formes d’aplicació d’aquest romanent. Capítol VII. Del règim econòmic i comptable de la fundació Article 15 1. El tancament econòmic coincidirà amb l’any natural, finalitzat al 31 de desembre. El patronat elaborarà l’ inventari i formularà els comptes anuals amb data del dia de tancament de l’exercici econòmic. 2. Els ingressos i despeses de la Fundació es reflectiran amb claredat en un pressupost ordinari, que el patronat aprovarà anualment, abans del 31 de desembre de l’exercici anterior. Article 16 1. La Fundació haurà de portar una comptabilitat ordenada i adient a la seva activitat, que permeti el seguiment cronològic de les operacions realitzades. Per aquest fi portarà necessàriament un Llibre Diari i un Llibre d’Inventaris i Comptes Anuals. A més haurà de portar un Llibre d’Actes. C VE -N úm . d e re gi st re : 0 22 01 10 04 39 7 4Dilluns, 28 de febrer de 2011 2. Els comptes anuals de la Fundació, integrades pel balanç, el compte de resultats, l’estat de canvis en el patrimoni net, l’estat de fluxos d’efectiu i la memòria formaran una unitat, hauran de ser redactades amb claredat i mostrar la imatge fidel del patrimoni, de la situació financera i dels resultats de la Fundació. 3. La Memòria, a més de completar, ampliar i comentar la informació continguda en el balanç i en el compte de resultats, inclourà les activitats fundacionals detalladament, concretant el nombre de beneficiaris i els serveis que han rebut, i també els recursos procedents d’altres exercicis pendents de destinar, si n’hi ha, i les societats participades majoritàriament, amb la indicació del percentatge de participació. 4. Els comptes anuals de la Fundació s’hauran d’aprovar dins dels sis mesos següents al tancament de l’exercici pel patronat i es tindran que presentar al protectorat de la Generalitat, en el termini de trenta dies a comptar del dia en què s’aproven. 5. De la comptabilitat de la Fundació, se’n farà una auditoria externa, sense perjudici d’altres auditories que puguin ser exigibles. Article 17 Els recursos anuals estaran formats per: a) Les rendes que produeixi l’actiu. b) Aportacions i transferències de l’Ajuntament de Barcelona. c) Els saldos favorables que puguin resultar de les activitats fundacionals. d) Les subvencions, donacions o liberalitats que es puguin rebre. e) Qualsevol altre que pugui obtenir la fundació. Capítol VIII. Òrgans de la fundació A) Disposicions generals Article 18 El govern, l’administració, l’assessorament i la representació de la Fundació corresponen, d’acord amb la distribució de competències que s’estableix en aquests estatuts, al Patronat, al President, als Vice-presidents, al Comitè Executiu, al Consell General, al Consell Internacional i al Director General. Els òrgans de la Fundació exerciran les seves respectives funcions i competències amb independència i sense altres limitacions que les que estableixen aquests estatuts i les lleis, amb un escrupolós respecte a la voluntat dels fundadors, posada de manifest en l’escriptura de constitució i en els estatuts. En aquests Estatuts, les referències a càrrecs i funcions exercides per persones es designen amb un gènere neutre que comprèn en tots els casos sense excepció els gèneres masculí i femení. B) El patronat Article 19 La representació, el govern i l’administració de la Fundació corresponen al patronat. El patronat té les facultats d’administració i gestió, disposició i gravamen de béns, i representació de la Fundació, sense més limitacions que les resultants de la legislació en la matèria. Article 20 Correspon especialment al patronat: a) Representar la Fundació dins o fora de judici, en tota classe d’actes i contractes, i davant l’Administració i tercers, sense excepció. b) Interpretar els estatuts i, així mateix, elaborar les normes i els reglaments complementaris dels estatuts, quan s’estimi procedent, llevat dels previstos als articles 28.3, 34.3 i 35.4 d’aquests estatuts. c) Aprovar els programes d’actuació i els pressupostos de la Fundació. d) Formular i aprovar els comptes anuals. C VE -N úm . d e re gi st re : 0 22 01 10 04 39 7 5Dilluns, 28 de febrer de 2011 e) Establir les línies de distribució i aplicació dels fons disponibles segons les finalitats de la Fundació. f) Operar amb caixes i bancs, inclòs el Banc d’Espanya, i altres entitats financeres per mitjà de qualsevol de les operacions permeses pel dret, com són obrir comptes bancaris, fer-ne el seguiment i cancel·lar-los; contractar préstecs i crèdits, amb garanties -incloses les hipotecàries o les pignoratícies- o sense; gestionar descomptes de lletres de canvi, rebuts i altres documents de gir; efectuar dipòsits de diners, valors i altres béns, i concertar operacions financeres i bancàries. g) Donar i rebre en arrendament immobles, béns i serveis; concertar i rescindir contractes laborals. h) Nomenar apoderats generals o especials que representin la Fundació en totes les seves actuacions, amb les facultats necessàries i pertinents en cada cas, amb excepció de les que per llei siguin indelegables; poder conferir els oportuns poders amb facultat de substitució, si escau, i revocar-los en la data i forma que estimi procedent. Així mateix, inscriure aquests actes en el Registre de Fundacions. i) Conservar els béns i drets que integrin el patrimoni de la Fundació i mantenir-ne la productivitat, segons els criteris financers i d’acord amb les circumstàncies econòmiques, i, a aquests efectes, adquirir, alienar i gravar béns mobles i immobles. j) Vetllar perquè s’acompleixi la finalitat fundacional, la realitat de la dotació i la destinació al compliment dels fins fundacionals de les rendes i els béns de què disposi la Fundació. k) La modificació dels estatuts. l) La fusió, l’escissió i la dissolució de la Fundació. m) La constitució o la dotació d’una altra persona jurídica. n) El nomenament i atribució de competències al Comitè Executiu. o) El nomenament i atribució de competències al Consell General. p) El nomenament i atribució de facultats al Director General, d’acord amb el que es preveu a l’article 36 d’aquests estatuts. q) Qualsevol altre matèria que li sigui atribuïda per aquests estatuts i, en general, la resta de matèries que segons la llei o aquests estatuts no estigui encarregada a un altre òrgan de la Fundació. Totes les facultats esmentades s’entenen sense perjudici de l’obtenció de l’autorització del protectorat sempre que sigui legalment preceptiva. El patronat pot delegar en els patrons totes aquelles facultats que siguin delegables segons la normativa vigent. Article 21 El patronat inicial està integrat per: - L’Alcalde de Barcelona o la persona que aquest designi. - El Tinent d’Alcalde de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Barcelona. - El Gerent del Sector de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Barcelona. Els anteriors patrons tindran la condició de nats. El patronat inicial, a més, està integrat per un nombre màxim de set persones proposades pels grups municipals, nomenades per l’Alcalde a la carta fundacional. Durant els quatre anys següents a la constitució de la Fundació es mantindrà el patronat inicial, però es podrà procedir progressivament al nomenament de nous patrons fins a completar un número de 12. Els successius patronats estaran integrats per un mínim de 12 patrons i un màxim de vint-i-un i podran ser persones físiques o jurídiques. Correspon al Patronat determinar el número de patrons. Els patronats successius incorporaran, al menys: 10 membres vinculats a l’Ajuntament de Barcelona, dels quals 3 seran els patrons nats. C VE -N úm . d e re gi st re : 0 22 01 10 04 39 7 6Dilluns, 28 de febrer de 2011 El Patronat podrà incloure persones vinculades: Al Consorci Zona Franca. A la Cambra de Comerç de Barcelona. Al Consell General. A la Generalitat de Catalunya. A altres administracions públiques. Addicionalment, el Patronat podrà comptar també amb un membre proposat per la Gerència Municipal. Llevat del patronat inicial i dels patrons nats, els patrons els nomenarà el president del patronat a proposta de l’alcalde i, en el seu cas, de la Gerència Municipal, a proposta de l’entitat corresponent d’acord amb la distribució anterior, així com del Consell General, que proposarà els seus representants al Patronat de entre els seus membres. De igual manera es procedirà per la renovació dels càrrecs i per la seva substitució. El càrrec de patró tindrà una duració de quatre anys i serà reelegible. La reelecció dels patrons es realitzarà d’acord amb les mateixes normes que en el cas del nomenament. Les persones jurídiques hauran de fer-se representar en el patronat per una persona física, nomenada d’acord amb les seves pròpies normes de funcionament internes. Quan la condició de patró sigui atribuïda al titular d’un càrrec, podrà actuar en nom seu la persona que el pugui substituir d’acord amb les regles d’organització de la institució de què es tracti. Article 22 Els membres del patronat entraran en funcions després d’haver acceptat expressament el càrrec. Els que són nomenats en una reunió del patronat poden acceptar el càrrec en el mateix acte, la qual cosa ha de certificar el secretari, sense perjudici de les altres formes d’acceptació legalment previstes. Article 23 En cas d’ésser patró l’Alcalde de Barcelona, aquest serà el President del Patronat. En un altre cas, el Patronat nomenarà de entre els seus membres al President i també nomenarà a dos Vice-presidents. El president té la representació de la Fundació, dirigirà les reunions del Patronat i executarà els acords. Altrament exercirà les demés facultats que li atribueixin aquests estatuts. En cas d’absència o delegació, el president serà substituït per algun dels vice-presidents amb les mateixes funcions i facultats. El president designarà, entre els membres del Patronat, també un secretari i, eventualment, un vice-secretari. Article 24 Per delegació permanent del patronat correspon al president i, si escau, als vice-presidents, representar la Fundació. Correspon al secretari redactar les actes de les reunions del patronat, com també estendre certificats d’aquestes últimes i dels acords que s’hi prenen, amb el vist-i-plau del president, i de qualsevol llibres, documents o antecedents de la Fundació. El president és substituït, en cas d’absència o impossibilitat, per un dels vice-presidents. Article 25 El patronat s’ha de reunir almenys dos vegades a l’any, una per semestre, i, a més, sempre que sigui convenient a criteri del president o si ho requereix una quarta part dels patrons. Les reunions han de ser convocades amb un mínim de quinze dies d’antelació per qualsevol mitjà que garanteixi la recepció pels interessats i queden vàlidament constituïdes quan hi concorren almenys la meitat dels membres en primera convocatòria i una tercera part dels membres en segona convocatòria. El president presidirà les reunions del Patronat sense perjudici del que recull l’article 24 d’aquests estatuts en el cas de la seva absència o delegació. Les actes, un cop llegides en una reunió del patronat vàlidament constituïda, s’aproven per majoria simple dels presents. C VE -N úm . d e re gi st re : 0 22 01 10 04 39 7 7Dilluns, 28 de febrer de 2011 Article 26 Els acords del patronat s’adopten per majoria simple, llevat d’aquells què per Llei o per aquests estatuts s’exigeixi un número de vots superior i sempre que existeixi una quota d’assistència almenys d’una tercera part dels membres. Correspon un vot a cada patró present i no s’admeten delegacions. El vot del president té força diriment en cas d’empat. Article 27 El càrrec de patró i altres membres de comissions o responsables de funcions executives són gratuïts, però poden ser reemborsats de les despeses, degudament justificades, que els representi l’acompliment de la seva funció. C) El Comitè Executiu Article 28 Al Comitè Executiu correspondran totes aquelles funcions d’administració que li siguin delegades pel Patronat. A més de les facultats que expressament li delegui el patronat, el Comitè Executiu tindrà les següents: 1. Preparar l’ inventari, els comptes anuals de la Fundació, els pressupostos, l’estat de comptes i redactar el pla d’actuació de la Fundació que anualment s’hauran de sotmetre a l’aprovació del patronat. 2. Desenvolupar i executar els acords del patronat. 3. Elaborar els Reglaments previstos en els articles 34.3 i 35.4 d’aquests Estatuts. Article 29 El Comitè Executiu estarà integrat per cinc membres del patronat, un dels quals serà un dels vicepresidents i tindrà el càrrec de president del Comitè. Els membres del Comitè Executiu seran nomenats pel Patronat, per un termini de quatre anys. Els membres del Comitè Executiu elegiran entre ells a un secretari. Article 30 1. El Comitè Executiu es reunirà sempre que ho sol·liciti qualsevol dels seus membres, i almenys un cop cada 3 mesos. 2. Els criteris per la designació dels membres del Comitè Executiu, així com les normes de funcionament no previstes en els apartats anteriors, es regularan per mitjà d’un Reglament intern aprovat pel patronat de la Fundació. D) Consell General Article 31 Es podrà crear un Consell General, que estarà format per aquelles persones jurídiques vinculades a la Fundació pel seu compromís estable de col·laboració en els objectius d’aquesta. Article 32 1. El Consell General estarà format per un nombre indeterminat de membres, que seran nomenats pel patronat de la Fundació. El patronat podrà integrar en aquest Consell a representants dels següents sectors socials: Partits polítics amb representació a l’Ajuntament de Barcelona. Universitats de la ciutat de Barcelona i el seu entorn. Escoles de Negoci. Patronals. Sindicats. Plataformes de col·laboració entre el sector públic i el privat. Parcs científics i tecnològics de la ciutat de Barcelona i el seu entorn. Comunitat financera i inversora. Institucions de formació professional i sector educatiu. CV E- N úm . d e re gi st re : 0 22 01 10 04 39 7 8Dilluns, 28 de febrer de 2011 Associacions i col·legis professionals. 2. El Consell General tindrà les següents funcions: a) Col·laborar en la persecució dels fins i activitats de la Fundació. b) Presentar al patronat les iniciatives i opinions relacionades amb les activitats de la Fundació. c) Oferir assessorament al patronat sobre totes les qüestions que aquest sotmeti al seu coneixement o dictamen. d) Presentar propostes i informes que li siguin requerits pel president. e) Proposar dos dels seus membres perquè el representin al Comitè Executiu. f) Instar i promoure la difusió de les activitats de la Fundació. 3. El Consell General es reunirà 2 cops a l’any, prèvia convocatòria del seu president. Article 33 1. El Consell General designarà, entre els seus membres, un president i un vicepresident i, si escau, un secretari. Correspondrà al president la convocatòria, la fixació de l’ordre del dia i la regulació de l’ordre de celebració de les reunions. 2. La convocatòria es farà en la mateixa forma que en aquests estatuts se preveu per a la convocatòria del patronat. Article 34 1. Les reunions del Consell General seran vàlides siguin els que siguin el nombre de membres assistents. S’admetrà la delegació en altre membre del Consell. 2. Els acords s’adoptaran per majoria dels assistents. 3. Els criteris per la designació dels membres del Consell General, així com les normes de funcionament no previstes en aquest Estatuts, es regularan per mitjà d’un Reglament intern aprovat pel Comitè Executiu. E) El Consell Internacional Article 35 1. Es podrà crear un Consell Internacional, que estarà integrat pel president del patronat de la Fundació i per vuit membres representants dels àmbits territorials que s’assenyalen a continuació: Europa. Àsia. Àfrica. Mitjà Orient. Mediterrani. Nord-Amèrica. Latino-Amèrica. Oceania. Els membres del Consell Internacional seran nomenats pel patronat de la Fundació. 2. El Consell Internacional és l’ instrument de col·laboració amb la Fundació de personalitats i d’institucions i empreses d’altres països. 3. El Consell Internacional es reunirà un cop a l’any. 4. Els criteris per la designació dels membres del Consell Internacional, així com les normes de funcionament es regularan per mitjà d’un Reglament intern aprovat pel Comitè Executiu. F) El Director General Article 36 La direcció general recaurà en la persona que dirigeixi les activitats d’innovació i sectors estratègics dintre del Sector de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Barcelona o, en cas que l’anterior no fos possible, en la que designi el Patronat o el Comitè Executiu. C VE -N úm . d e re gi st re : 0 22 01 10 04 39 7 9Dilluns, 28 de febrer de 2011 Article 37 1. Correspondran al Director General las funcions pròpies de l’administració general i l’execució dels acord del patronat i del Comitè Executiu, si escau. Amb la finalitat de complir aquestes funcions davant tercers, el Director general tindrà la representació ordinària de la Fundació en l’àmbit judicial i extrajudicial, llevat d’aquells casos en què el Patronat designi expressament algun o alguns dels seus membres com a delegats per a l’execució d’algun acord o per la realització d’algun acte. 2. El càrrec de Director General serà incompatible amb la condició de patró. Assistirà a les reunions del Patronat quan se li demani amb veu i sense vot. Capítol IX. Conflicte d’interessos Article 38 Si hi ha un conflicte d’interessos entre la fundació i alguna persona integrant dels seus òrgans, s’ha de procedir d’acord amb el que estableix l’article 312-9 del Codi civil de Catalunya i, si s’adopta l’acord o s’executa l’acte en qüestió, s’ha de comunicar al protectorat en un termini de trenta dies. Els patrons i les persones que hi estiguin especialment vinculades, d’acord amb l’article 312-9.3 del Codi civil de Catalunya, no poden subscriure amb la fundació, sense l’autorització prèvia del protectorat, contractes de compravenda o arrendament de béns immobles o de béns mobles d’extraordinari valor, de préstec de diners, ni de prestació de serveis retribuïts. Capítol X. Modificacions estructurals i extinció de la fundació Article 39 1. Els estatuts de la Fundació es podran modificar per acord motivat del patronat i requerirà l’aprovació del protectorat, que només la podrà denegar per les causes previstes a l’article 335-1 del Codi Civil de Catalunya. 2. L’acord de modificació dels estatuts requerirà majoria absoluta dels vots del patronat. Article 40 La Fundació es podrà fusionar amb una o més fundacions. L’acord de fusió haurà de ser motivat i s’haurà d’adoptar per majoria absoluta del patronat. El protectorat ha d’aprovar l’acord de fusió adoptat. Article 41 1. L’extinció de la Fundació podrà ser acordada pel patronat quan les circumstàncies evidenciïn la necessitat o la conveniència justificada de dissoldre-la, tenint sempre en compte la voluntat dels fundadors, manifestada en l’acte constitutiu i en aquests estatuts. L’acord d’extinció exigirà majoria absoluta, haurà d’ésser motivat i aprovat pel protectorat. 2. L’extinció de la Fundació comporta la seva liquidació, que han de dur a terme el patronat, els liquidadors, si n’hi ha, o, subsidiàriament, el protectorat. El patrimoni romanent es destinarà a l’entitat designada per l’Ajuntament de Barcelona, amb l’autorització prèvia del protectorat. 3. L’Ajuntament de Barcelona designarà com a destinatària del patrimoni de la Fundació, a una fundació, una entitat pública o una altra entitat sense finalitat de lucre amb uns fins similars als de la Fundació. L’entitat destinatària ha d’ésser beneficiària del mecenatge als efectes de la Llei 49/2002, de 23 de desembre, de règim fiscal de les entitats sense ànim de lucre i dels incentius fiscals al mecenatge. 4. En el cas que no es pugui fer una cessió global caldrà procedir a la liquidació dels actius i els passius, i donar a l’haver que en resulti l’aplicació establerta en l’apartat anterior. Barcelona, 15 de febrer de 2011 El secretari general, Jordi Cases i Pallarès C VE -N úm . d e re gi st re : 0 22 01 10 04 39 7 https: //bop.diba.cat ● bop@ diba.cat ● DL: B-41698-2002