10324 Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya Núm. 3652 – 7.6.2002 DECRET Barcelona, 28 de maig de 2002 s’hagin d’executar en l’horitzó temporal de deu 151/2002, de 28 de maig, pel qual s’aprova la mo- anys, definint-ne les característiques, la progra- dificació de determinats articles dels Estatuts del JORDI PUJOL mació de les inversions proposant els convenis de Consorci autonòmic per a la coordinació del sis- President de la Generalitat de Catalunya finançament a subscriure i la supervisió dels cor- tema metropolità de transport públic de l’àrea de responents projectes als efectes de verificar el Barcelona, Autoritat del Transport Metropolità, FELIP PUIG I GODES compliment dels objectius de la planificació, i es- i es disposa la publicació del text íntegre dels Es- Conseller de Política Territorial pecíficament l’elaboració dels instruments de tatuts. i Obres Públiques planificació per a la coordinació del Sistema Me- tropolità de Transports Públics Col·lectius (SMT- En virtut del Decret 48/1997, de 18 de febrer, PC) incloent-hi el Pla Intermodal de Transports, es va constituir el Consorci autonòmic per a la co- ANNEX si s’escau. ordinació del sistema metropolità de transport Estatuts del Consorci autonòmic per a la coor- 1.2 Elaboració dels programes d’inversions públic de l’àrea de Barcelona, Autoritat del Trans- dinació del sistema metropolità de transport per als períodes plurianuals i, en conseqüència, port Metropolità, i se’n van aprovar els Estatuts. públic de l’àrea de Barcelona, Autoritat del proposta dels Convenis de Finançament d’In- Aquest consorci ha estat constituït per la Gene- Transport Metropolità. frastructures a subscriure entre l’AGE i la Ge- ralitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona neralitat de Catalunya, així com dels instruments i l’Entitat Metropolitana del Transport i, d’acord I. DISPOSICIONS GENERALS que donin cobertura a l’execució d’altres inver- amb els seus estatuts, s’hi poden adherir totes les sions que es realitzin mitjançant altres fórmu- administracions públiques titulars de serveis pú- Article 1 les. blics de transports col·lectius que pertanyin a l’àm- Naturalesa, finalitat i administracions participants 1.3 Seguiment de l’execució de les inversi- bit format per les comarques de l’Alt Penedès, el La Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament ons en curs en el sistema previstes en els instru- Baix Llobregat, el Barcelonès, el Garraf, el Ma- de Barcelona i l’Entitat Metropolitana del ments de programació, ja siguin executades amb resme, el Vallès Occidental i el Vallès Oriental. Transport constitueixen un Consorci interad- càrrec als convenis de finançament d’infrastruc- ministratiu per al compliment de les finalitats La Resolució 392/VI del Parlament de Cata- tures que subscriguin l’AGE i la Generalitat de que s’expressen en aquests Estatuts. lunya, sobre la composició dels òrgans de govern Catalunya, o bé a l’empara d’altres fórmules de Aquest Consorci té caràcter voluntari i es crea de l’Autoritat del Transport Metropolità, ha finançament. per temps indefinit. S’hi poden adherir totes les instat el Govern a promoure, de comú acord 1.4 Planificació dels serveis i l’establiment administracions titulars de serveis públics de amb els altres membres del consorci, la repre- de programes d’explotació coordinada per a to- transports col·lectius, individualment o a través sentació en els òrgans de govern del Consorci tes les empreses que els presten i l’observació d’entitats que les agrupin i representin, que dels municipis de les comarques anteriorment de l’evolució del mercat global dels desplaça- pertanyin a l’àmbit format per les comarques de esmentades que no formen part de l’Entitat ments, amb especial atenció al seguiment del l’Alt Penedès, el Baix Llobregat, el Barcelonès, Metropolitana del Transport. comportament del transport privat. el Garraf, el Maresme, el Vallès Occidental i el 2. Relacions amb operadors de transport Aquesta circumstància juntament amb la Vallès Oriental. És una entitat de dret públic, col·lectiu. necessitat d’introduir determinats canvis que amb personalitat jurídica i patrimoni propis 2.1 Concertació, per delegació o conjunta- s’han plantejat en el temps transcorregut des de creada a l’empara del que disposa la Llei 30/ ment amb els titulars del servei, de contractes- la seva constitució, tant pel que fa a les seves 1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les programa o uns altres tipus de convenis amb les funcions com a la seva organització, aconsellen administracions públiques i del procediment empreses prestadores dels serveis de transport modificar el text dels Estatuts. administratiu comú. públic en el seu àmbit territorial. De conformitat amb l’article 24 dels matei- 2.2 Elaboració dels contractes-programa a Article 2 xos Estatuts, aquesta modificació ha estat apro- subscriure entre l’ATM i els operadors. Denominació i domicili vada pel Consell d’Administració del Consor- 2.3 Seguiment dels convenis i contractes de L’entitat constituïda es denomina Autoritat ci en data 13 de desembre de 2001, i ratificada gestió de totes les empreses privades i públiques del Transport Metropolità, Consorci per a la co- per l’Entitat Metropolitana del Transport en del Sistema Metropolità de Transport Públic ordinació del sistema metropolità de transport data 14 de febrer de 2002 i per l’Ajuntament de Col·lectiu. públic de l’àrea de Barcelona (en endavant, Barcelona en data 15 de febrer de 2002. 2.4 Seguiment de l’evolució i el compliment ATM). L’entitat té establert el seu domicili so- dels contractes-programa vigents amb Trans- Per tot això, a proposta del conseller de Po- cial a Barcelona (08021), al carrer Muntaner, ports Metropolitans de Barcelona i amb Ferro- lítica Territorial i Obres Públiques i d’acord amb número 315-321. La decisió del canvi de domicili carrils de la Generalitat de Catalunya. el Govern, correspon al Consell d’Administració. 2.5 Elaboració de propostes de concertació amb RENFE relatives a la integració dels ser- Article 3 veis de rodalies de Barcelona de l’esmentada DECRETO: Objectiu companyia en el Sistema Metropolità de Trans- L’ATM té com a finalitat articular la coopera- Article 1 port Públic Col·lectiu. ció entre les administracions públiques titulars Es modifiquen els articles 1, 2, 4, 6, 10 i 18 dels 3. Finançament del sistema per les adminis- dels serveis i de les infraestructures del transport Estatuts del Consorci autonòmic per a la coor- tracions. públic col·lectiu de l’àrea de Barcelona que en for- dinació del sistema metropolità de transport 3.1 Elaboració de les propostes de conve- men part, així com la col·laboració amb aquelles públic de l’àrea de Barcelona, Autoritat del nis de finançament amb les diferents adminis- altres que, com l’Administració de l’Estat (en Transport Metropolità, aprovats pel Decret 48/ tracions públiques responsables del finançament endavant AGE), hi estan compromeses finan- 1997, de 18 de febrer. del transport públic amb definició de les apor- cerament o són titulars de serveis propis o no tras- tacions de recursos pressupostaris al sistema. passats, mitjançant l’elaboració i el seguiment de Article 2 3.2 Concertació dels acords de finançament tots els instruments jurídics, tècnics i financers que Es disposa la publicació, com a annex, del text amb les administracions públiques per tal de es considerin convenients, i, en general, la realit- íntegre dels Estatuts del consorci autonòmic per subvenir al dèficit dels serveis i les despeses de zació de les funcions que li siguin encomanades a la coordinació del sistema metropolità de trans- funcionament de l’estructura de gestió. per les entitats que la componen. port públic de l’àrea de Barcelona, Autoritat del 3.3 Control dels ingressos, els costos i les in- Transport Metropolità, el qual incorpora les versions de les empreses prestadores a l’efecte modificacions aprovades per aquest Decret. Article 4 del que es disposa en els apartats anteriors. Funcions 4. Ordenació de tarifes. Les funcions que corresponen a l’ATM són 4.1 Exercici mancomunat de les potestats D les que a continuació es detallen: sobre tarifes pròpies de les administracions ti- ISPOSICIÓ FINAL 1. Planificació d’infrastructures i serveis: tulars de transport col·lectiu i entre aquestes la Aquest Decret entrarà en vigor l’endemà de 1.1 Planificació d’infrastructures de transport interlocució única del sistema amb l’Adminis- la seva publicació al DOGC. públic col·lectiu i la programació d’aquelles que tració econòmica. Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya Núm. 3652 – 7.6.2002 10325 4.2 Elaboració i aprovació d’un marc de ta- de l’AGE a títol d’observadors amb veu però mateixes entitats a les quals hagin de represen- rifes comú dins d’una política de finançament sense vot, d’acord amb la distribució següent: tar. que defineixi el grau de cobertura dels costos per a) El president, que és el conseller o conse- 3. Poden participar en les activitats d’aquesta ingressos de tarifes i la definició del sistema de llera de Política Territorial i Obres Públiques o Ponència, per invitació del seu president, repre- tarifes integrat. persona que designi. sentants d’entitats o administracions interessa- 4.3 Titularitat dels ingressos de tarifes per b) El vicepresident primer, que és l’alcalde des en els temes concrets a debatre a les sessi- títols combinats i repartiment que s’escaigui o alcaldessa de Barcelona o persona que designi. ons. entre els operadors. c) El vicepresident segon, que és el president 4. La PUB ha de reunir-se preceptivament 5. Comunicació. o presidenta de l’Entitat Metropolitana del com a mínim dues vegades l’any, prèvia convo- 5.1 Difusió de la imatge corporativa del sis- Transport o persona que designi. catòria del seu president, per conèixer i delibe- tema metropolità de transport públic col·lectiu d) Vuit vocalies en representació i desig- rar sobre totes aquelles qüestions que li siguin sot- i de la mateixa ATM amb total respecte i com- nades per la Generalitat de Catalunya, cinc en meses pels òrgans de govern del Consorci. patibilitat amb les pròpies dels titulars i opera- representació de les administracions locals dors. fundadores designades de comú acord per Article 9 5.2 Realització de campanyes de comunica- l’Ajuntament de Barcelona i l’Entitat Metro- La Ponència tècnica d’operadors del transport ció amb l’objectiu de promoure la utilització de politana del Transport, i dues en representació col·lectiu metropolità l’esmentat sistema entre la població. de les administracions que s’adhereixin con- 1. La Ponència tècnica d’operadors del 5.3 Publicitat, informació i relacions amb els forme s’estableix a l’article 1. transport col·lectiu metropolità (en endavant usuaris. Aquestes dues darreres vocalies seran de- PTO) és l’òrgan de col·laboració i consulta del 6. Marc normatiu futur. signades, per majoria de vots, en un acte únic Consorci en qüestions de caràcter tècnic i eco- 6.1 Estudi i elaboració de propostes a les convocat a l’efecte en el si de l’ATM, essent nòmic. administracions consorciades, individualment electors un representant de cadascuna de les La PTO es compon inicialment dels següents o a través de les entitats que les agrupen i repre- administracions que s’adhereixin. El represen- membres: senten en el si de l’ATM, d’adaptació del marc tant de les entitats que agrupin diversos mu- President: el director general. normatiu per tal de fer possible l’exercici pel nicipis, per delegació, emetrà un únic vot que Fins a dos representants per cadascun dels Consorci de les atribucions previstes en el marc correspondrà a un nombre de vots equivalent tres operadors públics: Ferrocarrils de la Gene- de les seves competències. al nombre de municipis que representi l’en- ralitat de Catalunya, Renfe i TMB (Ferrocarril 6.2 Exercici de les competències adminis- titat i que es trobin compresos dins l’àmbit Metropolità de Barcelona, SA, i Transports de tratives respecte de l’ordenació dels serveis del competencial de l’ATM. El Consell d’Admi- Barcelona, SA). seu àmbit territorial que les administracions pú- nistració de l’ATM podrà establir les normes Fins a dos representants de les empreses bliques signants de l’Acord-marc de 28 de juliol de procediment adequades. operadores de serveis urbans i interurbans con- de 1995 i les adherides decideixin atribuir-li. e) Dos vocals observadors designats per cessionàries de les administracions consorcia- 6.3 Establiment de relacions amb les altres l’AGE. des, preferentment a través d’associacions que administracions per al millor compliment de les Assistirà també a les sessions el director ge- les agrupin. funcions atribuïdes a l’ATM de conformitat amb neral amb veu però sense vot. Forma part també d’aquesta Ponència, i n’ac- els seus estatuts. tua com a secretari, un càrrec directiu del Con- Article 7 sorci proposat a aquest efecte pel director ge- El director general neral. II. RÈGIM ORGÀNIC El director general desenvolupa la funció del 2. Els membres de la PTO han de ser nome- primer nivell executiu. És un professional i, per nats pel president de l’ATM a proposta de les Article 5 tant, retribuït, i la seva situació la regula un mateixes empreses o entitats a les quals hagin Òrgans de govern, gestió i consulta contracte laboral. de representar. 1. Regiran el Consorci inicialment els òrgans 3. Podran participar en les activitats de la següents: Article 8 Ponència tècnica, a instàncies del director gene- a) El Consell d’Administració. La Ponència d’usuaris i beneficiaris del transport ral, representants d’entitats o administracions b) El president. col·lectiu metropolità interessades en els temes concrets a debatre en c) El director general. 1. La Ponència d’usuaris i beneficiaris del les sessions. 2. El Consell d’Administració podrà deter- transport col·lectiu metropolità (en endavant 4. La PTO ha de reunir-se preceptivament minar eventualment la creació dins el mateix PUB) és l’òrgan de participació i consulta dels com a mínim dues vegades l’any, prèvia convo- Consell d’un Comitè Executiu com a òrgan més agents institucionals i socials en el funcionament catòria del seu president, per conèixer i deliberar reduït de direcció-administració, a qui podrà del sistema metropolità de transport públic sobre totes aquelles qüestions tècniques que li delegar les atribucions que consideri oportunes. col·lectiu de l’àrea de Barcelona. siguin sotmeses pels òrgans de govern del Con- 3. El Consorci tindrà també tres òrgans La PUB es compon inicialment dels membres sorci. consultius: la Ponència d’usuaris i beneficia- següents: ris del transport col·lectiu metropolità, la President: el vicepresident segon de l’ATM. Article 10 Ponència tècnica d’operadors de transport Un vocal del Consell d’Administració de La Comissió d’assessorament jurídic col·lectiu metropolità i la Comissió d’assesso- l’ATM, per cadascuna de les esferes administra- La Comissió d’assessorament jurídic du a rament jurídic. tives integrades en el Consorci. terme les activitats d’assistència i assessorament 4. El Consorci tindrà integrada a la seva or- Representants de la Federació de Municipis jurídic que requereixi el Consell d’Administració ganització executiva una Secretaria General, el de Catalunya i de l’Associació Catalana de Mu- o la Direcció General de l’ATM. responsable de la qual actuarà com a secretari nicipis. La componen cinc llicenciats en dret, tres del Consell d’Administració i del Comitè Exe- Representants de les organitzacions empre- designats per cadascuna de les administracions cutiu, si s’escau. sarials amb més implantació a Catalunya. fundadores del Consorci, un designat per les Ad- Representants dels sindicats amb més implan- ministracions i organitzacions adherides i el Article 6 tació a Catalunya. secretari general de l’ATM. El Consell d’Administració. Naturalesa i com- Representants d’associacions o col·lectius posició d’especial rellevància per a la matèria. Article 11 El Consell d’Administració és l’òrgan rector El director general de l’ATM. Competències del Consell d’Administració de l’ATM, a la qual dirigeix de manera col·le- Forma part també d’aquesta ponència, i n’ac- Són competències del Consell d’Administra- giada. El componen vint membres, divuit de ple tua com a secretari, un membre del quadre di- ció: dret en representació de les administracions rectiu del Consorci proposat a aquest efecte pel a) Aprovar els projectes de contractes-pro- constituents i de les administracions que s’hi director general. grama i convenis de finançament. adhereixin individualment o representades per 2. Els membres de la PUB han de ser nome- b) Aprovar el nou model de sistema de ta- entitats que les agrupin, i dos en representació nats pel president de l’ATM a proposta de les rifes. 10326 Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya Núm. 3652 – 7.6.2002 c) Exercir les potestats atribuïdes al Consorci c) Dirigir de forma immediata el personal punt següent, per majoria simple; el vot de qua- en matèria de tarifes. al servei de l’ATM, organitzar i inspeccionar litat del president desfarà l’empat. d) Aprovar el projecte de pressupost de els òrgans tècnics i administratius al servei de 2. Cal una majoria qualificada de dos terços l’ATM i fer un seguiment periòdic d’ingressos l’ATM i exercir la potestat disciplinària quan per a les qüestions següents: i despeses. aquesta correspongui al Consorci. a) Aprovació de la proposta del Pla director e) Aprovar els convenis d’adhesió al Consor- d) Autoritzar despeses i ordenar pagaments del PIT o d’aquest Pla si s’escau. ci d’altres administracions públiques i determi- amb càrrec als pressupostos de l’ATM, amb els b) Aprovació de les revisions de tarifes. nar, si fa al cas, l’ampliació del Consell d’Admi- límits que estableixi el Consell d’Administració. c) Aprovació dels esquemes globals de finan- nistració. e) Exercir indistintament amb el president çament del SMTPC. f) Convenir amb la Generalitat, l’Ajunta- la representació de l’ATM davant dels òrgans d) Aprovació del pressupost anual del Con- ment de Barcelona, l’EMT i els altres ens adhe- administratius i jurisdiccionals, decidir l’exercici sorci i, si s’escau, de les seves bases d’execució rits les aportacions a realitzar. de tota mena d’accions legals en defensa dels i del reglament de règim interior. g) Fer el seguiment de l’execució dels con- drets i legítims interessos de l’entitat i conferir e) Nomenament i separació del director ge- venis i contractes-programa i rebre dels opera- els poders necessaris a aquests efectes. neral. dors tota la informació tècnica i economicofinan- f) Celebrar contractes en nom i representació f) Aprovació dels convenis d’adhesió al Con- cera necessària. del Consorci en virtut de les competències o sorci d’altres administracions públiques i les am- h) Crear, si fa al cas, la Comissió Executiva, poders que li siguin atorgats pels òrgans de go- pliacions, si fa al cas, del Consell d’Administra- atribuir-li funcions i designar els seus membres. vern de l’entitat. ció. i) Aprovar la normativa derivada dels pre- En general, totes les funcions de gestió que sents Estatuts. li siguin encomanades pels òrgans de govern del Article 17 j) Nomenar el director general a proposta del Consorci. Eficàcia dels acords per a les entitats consorci- president. ades k) Aprovar les despeses i autoritzar contrac- Les decisions i acords del Consorci obliguen tes sens perjudici de les facultats que el Consell III. RÈGIM FUNCIONAL les administracions consorciades. d’Administració acordi atribuir a altres òrgans de govern del Consorci. Article 14 I, en general, les que poguessin derivar-se de Règim general de funcionament IV. RÈGIM FINANCER fer possible l’exercici de les funcions encoma- 1. El règim de sessions i acords del Consor- nades a l’ATM. ci i en general el seu funcionament es regula per Article 18 aquests Estatuts i el Reglament de règim inte- Règim economicofinancer Article 12 rior, i, altrament, per les normes esmentades a 1. Els recursos econòmics amb els quals pot Competències del president del Consell d’Admi- l’article 23 d’aquests Estatuts. comptar l’ATM són: nistració 2. Els acords i resolucions del Consorci s’han a) En tot cas, les aportacions de l’AGE, la Corresponen al president del Consell d’Ad- de publicar o notificar de la forma que preveu Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de ministració les competències següents: la legislació aplicable en la matèria, sens perju- Barcelona, l’EMT i les altres administracions o a) Exercir la representació de l’ATM davant dici de donar-los, si fa al cas, la màxima difusió entitats que les agrupin, que posteriorment s’ad- dels òrgans administratius i jurisdiccionals, a través dels mitjans de comunicació social. hereixin al Consorci, d’acord amb els convenis l’exercici de tota mena d’accions legals en de- de finançament o contractes-programa subscrits fensa dels drets i interessos legítims de l’enti- Article 15 entre aquestes institucions i l’ATM. tat i conferir els poders necessaris a aquests Sessions b) Subvencions, aportacions o donacions efectes. 1. El Consell d’Administració ha de realitzar d’entitats de dret públic o privat. b) Convocar les sessions ordinàries i extra- reunió ordinària com a mínim una vegada al tri- c) Si fa al cas, les cessions del producte d’im- ordinàries del Consell d’Administració i fixar- mestre. La periodicitat de l’esmentada reunió postos finalistes. ne els ordres del dia, tenint en compte, si fa al ordinària ha de ser mensual mentre no existeixi d) Ingressos obtinguts per la prestació de cas, les peticions de la resta de membres efec- el Comitè Executiu, sens perjudici de les sessi- serveis, del rendiment del seu patrimoni i de tuades oportunament. Presidir les sessions, ons extraordinàries que siguin convocades pel qualssevol altres que li puguin correspondre moderar-ne el desenvolupament i suspendre- president. d’acord amb les lleis. les motivadament. 2. Els membres del Consell d’Administració 2. Amb aquests recursos, l’ATM ha de cobrir c) Visar les actes i certificacions dels acords podran delegar el vot a un altre membre del les seves despeses, entre les quals hi ha les se- del Consell. Consell, expressament per a cada sessió. güents: d) Proposar al Consell d’Administració el 3. El Comitè Executiu, si es creés, s’ha de a) Les de tota mena convingudes amb els nomenament del director general del Consorci. reunir en sessió ordinària una vegada al mes. operadors per la producció i prestació de serveis e) Expedir els nomenaments dels titulars dels 4. Cada vegada que es realitzi sessió del Con- en els respectius contractes-programa. òrgans de l’ATM. sell d’Administració i del Comitè Executiu s’ha b) Les pròpies de funcionament i les inver- f) Exercir les competències que li delegui el d’estendre la corresponent acta que, un cop sions necessàries per al normal exercici de les Consell d’Administració. aprovada en la sessió següent, ha de ser trans- seves funcions. g) Assegurar el compliment de les lleis i dels crita en el corresponent llibre d’actes, per la qual c) Qualsevol altra derivada de l’elaboració, presents Estatuts. cosa es poden utilitzar mitjans mecànics de trans- gestió i execució del Pla de la SMTPC que hagi I, en general, qualsevol altra que la legislació cripció pel sistema de fulls mòbils i posterior d’anar a càrrec seu. vigent atribueixi als presidents d’òrgans col·- enquadernació. 3. Si de cas alguna de les entitats consorcia- legiats o bé que no estigui assignada expressa- 5. Dins del primer trimestre de cada any, el des incomplís les seves obligacions financeres ment al Consell d’Administració. Consell d’Administració ha de considerar la envers l’ATM, el Consell d’Administració ha de memòria de gestió i rendició de comptes de procedir a requerir-li’n el compliment. Si pas- Article 13 l’any anterior. En la reunió que s’ha de realitzar sat el termini d’un mes des del requeriment no Competències del director general dins de l’últim trimestre de cada any, el Con- s’haguessin realitzat les aportacions previstes, Correspon al director general: sell d’Administració haurà de considerar el pro- el Consell d’Administració, un cop escoltada a) Dirigir els serveis de l’ATM en el pla tèc- grama d’actuacions i el pressupost de l’any l’entitat afectada, pot suspendre-la de la seva nic, econòmic i administratiu sota l’autoritat i su- següent. participació en l’ATM. pervisió del Consell d’Administració. b) Gestionar les relacions amb els operadors, Article 16 Article 19 els òrgans d’execució i de gestió de les adminis- Acords Fiscalització tracions públiques competents en matèria de 1. Els acords del Consell d’Administració, i 1. El control de caràcter financer en l’ATM transport, els sindicats, i els usuaris i les seves as- del Comitè Executiu, si fa al cas, s’han d’adoptar, s’efectuarà mitjançant procediments d’auditoria, sociacions. excepte en els casos que s’especifiquen en el els quals substituiran la intervenció prèvia de les Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya Núm. 3652 – 7.6.2002 10327 operacions corresponents i tindrà com a objecte Article 25 entitats representatives del sector del transport comprovar el funcionament economicofinancer Separació de membres del Consorci per fomentar la realització d’activitats de forma- del Consorci. 1. Qualsevol entitat consorciada podrà sepa- ció pel que suposen tant pel que fa al suport de 2. Les auditories esmentades en l’apartat rar-se del Consorci, sempre que compleixi les l’associacionisme en el sector com per la seva anterior s’efectuaran sota la direcció d’un in- condicions següents: progressiva professionalització. terventor, funcionari públic d’una de les admi- a) Avís previ d’un any adreçat al president nistracions consorciades, designat pel Consell del Consorci. Així mateix, es considera convenient ampliar d’Administració, i d’acord amb les següents b) Estar al corrent del compliment de les aquest règim d’ajuts, d’una banda, a totes les normes: obligacions i dels compromisos anteriors i ga- modalitats de transport i, d’altra banda, a les a) D’una manera anual, de l’1 de febrer al 31 rantir el compliment de les obligacions pendents. entitats i fundacions que sense ànim de lucre de març, amb referència a l’exercici anterior; l’in- 2. La separació voluntària de l’ATM de qual- tenen com a objectiu primordial el desenvolu- forme de l’auditoria s’haurà de lliurar abans del sevol de les administracions consorciades haurà pament de tasques de formació i investigació 30 d’abril següent. de comunicar-se formalment al Consell d’Ad- en el sector del transport i també per inclou- b) D’una forma periòdica, però no prefixa- ministració a través del seu president, amb una re aquelles activitats formatives vinculades a da, almenys una vegada cada any segons els antelació mínima d’un any i prèvia liquidació la logística. criteris que establirà la intervenció. de les obligacions pendents. A més a més, les Per tot això, d’acord amb el Decret legisla- mencionades entitats solament podran retirar- tiu 9/1994, de 13 de juliol, pel qual s’aprova el Article 20 se de l’ATM si ha transcorregut un termini Text refós de la Llei de finances públiques de Comptabilitat mínim de cinc anys des que entraren a formar- Catalunya i la resta de normativa vigent apli- De la comptabilitat de l’ens caldrà fer les ne part. cable, auditories exigibles per la legislació aplicable a 3. La separació no podrà comportar pertor- les entitats consorciades. El Consorci està sub- bació en la realització de qualsevol dels serveis jecte a la fiscalització del Tribunal de Comptes o activitats del Consorci ni perjudici per als in- ORDENO: del Regne i de la Sindicatura de Comptes de teressos públics que se li hagin encomanat. Catalunya, d’acord amb les competències res- Article 1 pectives d’aquests dos òrgans de fiscalització. Article 26 Fer pública la convocatòria per a l’atorgament Dissolució i liquidació del Consorci d’ajuts per fomentar activitats de formació en Article 21 1. El Consorci es podrà dissoldre per qual- el sector del transport i la logística. Dotació fundacional sevol de les causes següents: La dotació fundacional es determina en el a) Per acord del Consell d’Administració amb Article 2 Conveni de constitució i en els posteriors d’ad- el quòrum establert en l’article 16.2 d’aquests Aprovar les bases que amb caràcter general hesió d’altres administracions. Estatuts, que haurà de ser ratificat per les enti- han de regir la convocatòria, les quals figuren tats públiques consorciades. a l’annex d’aquesta Ordre. b) Per transformació del Consorci en una V. RÈGIM DEL PERSONAL altra entitat i per acord del Consell d’Adminis- Article 3 tració, també ratificat per les entitats públiques La concessió d’aquests ajuts s’imputa amb Article 22 consorciades de la manera establerta en el su- càrrec a la posició pressupostària D/489160000/ Règim del personal pòsit anterior. 5324 del centre gestor 16.01 del pressupost de El personal al servei de l’ATM serà contractat 2. L’acord de dissolució determinarà la for- la Generalitat de Catalunya per un import mà- en règim de relació laboral. Així mateix, les ad- ma en què s’hagi de procedir per a la liquidació xim de 420.708,48 euros. ministracions consorciades o els seus ens instru- dels béns, drets i obligacions del Consorci i la re- mentals hi podran adscriure personal en comis- versió de les obres i instal·lacions existents a Barcelona, 30 de maig de 2002 sió de serveis o en la situació administrativa que favor de les entitats consorciades. legalment correspongui. FELIP PUIG I GODES (02.137.083) Conseller de Política Territorial i Obres Públiques VI. RÈGIM JURÍDIC Article 23 ORDRE Règim jurídic PTO/185/2002, de 30 de maig, per la qual es fa ANNEX 1. Els actes de tots els òrgans del Consorci pública la convocatòria per a l’atorgament de Bases esgoten la via administrativa, excepte els dictats subvencions per al foment d’activitats de forma- pel director general en l’exercici de les compe- ció en el sector del transport i se n’aproven les —1 Objecte tències previstes a l’article 13.b) dels presents bases. 1.1 Aquesta convocatòria té per objecte Estatuts, que podran ser objecte de recurs d’al- l’atorgament per part del Departament de Po- çada davant el Consell d’Administració. El Departament de Política Territorial i Obres lítica Territorial i Obres Públiques dels ajuts per 2. L’ATM es regeix per aquests Estatuts i el Públiques de la Generalitat de Catalunya és al foment d’activitats de formació en el sector seu Reglament de règim interior i supletòria- conscient de la necessitat de fomentar la realit- del transport i la logística que siguin dutes a ter- ment per la Llei estatal 30/1992, de 26 de novem- zació d’activitats de formació dels professionals me durant l’any 2002. bre, i 7/1985, de 2 d’abril, i les lleis de Catalunya del sector del transport, ja es tracti dels matei- 1.2 El Departament de Política Territorial 13/1989, de 14 de desembre, 7/1987, de 4 d’abril, xos titulars de les empreses de transport o dels i Obres Públiques atorga els ajuts per la realit- i 8/1987, de 15 d’abril, i les disposicions que les seus treballadors. zació de les activitats de formació següents: despleguen. a) Cursos de formació en matèries vincula- Amb aquesta finalitat, mitjançant l’Ordre de des al transport i la logística. 30 d’octubre de 2000 es va fer una convocatò- b) Organització de jornades, conferències i ria d’ajuts per al foment d’activitats de forma- . seminaris orientats al perfeccionament del co- VII MODIFICACIÓ, DISSOLUCIÓ, LIQUIDACIÓ ció en el sector del transport per carretera adre- neixement del sector. Article 24 çada a les associacions i entitats representatives c) Cursos de reciclatge i perfeccionament en Modificació dels Estatuts de les empreses de transport, sota la considera- matèries vinculades a l’objecte d’aquests. La modificació d’aquests Estatuts, previ acord ció que aquestes han d’assumir un paper fona- d) Activitats de formació orientades al conei- del Consell d’Administració amb el quòrum es- mental en el desenvolupament d’aquestes acti- xement de les noves tecnologies i la seva apli- tablert en l’article 16.2, haurà de ser ratificada vitats. cació al sector. per la totalitat de les entitats consorciades i Atesa la positiva acollida d’aquesta iniciati- 1.3 Els ajuts poden cobrir fins a un màxim aprovada amb les mateixes formalitats empra- va, es considera procedent continuar aquest del 90% del cost total de les activitats de forma- des per a la aprovació dels Estatuts inicials. règim de col·laboració amb les associacions i ció.