Dilluns, 27 d'abril de 2015 ADMINISTRACIÓ LOCAL Ajuntament de Barcelona Gerència d'Economia, Empresa i Ocupació ANUNCI El Plenari del Consell Municipal, en sessió del dia 27 de març de 2015 va adoptar el següent acord: Ratificar l'acord del Consell Rector del Consorci de l'Auditori i l'Orquestra aprovat en la sessió de data 4 de desembre de 2014, en el sentit d'aprovar definitivament la proposta de la modificació dels seus estatuts, d'acord amb el text següent, adjunt a aquest expedient, ESTATUTS DEL CONSORCI DE L'AUDITORI I L'ORQUESTRA Capítol 1 Disposicions generals Article 1 Naturalesa i personalitat jurídica 1.1 El Consorci de L'Auditori i l'Orquestra (d'ara endavant, el Consorci) té caràcter local i és un ens de dret públic de caràcter associatiu i de naturalesa voluntària integrat per l'Ajuntament de Barcelona i l'Administració de la Generalitat de Catalunya, com entitats fundadores. 1.2 El Consorci té personalitat jurídica pròpia i independent de la dels seus membres i plena capacitat d'obrar per complir les seves finalitats. El Consorci està adscrit a l'Ajuntament de Barcelona. 1.3 El Consorci està sotmès al dret públic, a la normativa dels ens locals i a la que conforma el règim especial de Barcelona, a les disposicions d'aquests estatuts i a la reglamentació interna dictada per al desenvolupament d'aquests. Article 2 Membres El nombre de membres del Consorci es pot ampliar amb altres entitats públiques o privades sense ànim de lucre, que tinguin finalitats d'interès públic concurrents. L'admissió de nous membres i la seva representació als òrgans col·legiats de govern s'ha d'acordar pel Consell Rector, per majoria de dos terços. Article 3 Durada El Consorci es constitueix per temps indefinit. Article 4 Domicili El Consorci té la seva seu a la ciutat de Barcelona, al carrer Lepant, 150. Article 5 Finalitats i Pla director 5.1 El Consorci té les finalitats següents: a) La gestió i promoció de l'Auditori, concebut com un complex de prestació de tot tipus de serveis relacionats amb la música en col·laboració, si escau, amb altres entitats públiques o privades, estatals o estrangeres. b) La gestió i promoció de l'Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya (OBC, d'ara endavant) en tots els seus aspectes, musical, administratiu i econòmic, per tal de fer realitat una orquestra simfònica d'alt nivell, capaç de fer arribar als ciutadans la creació musical simfònica del passat i la que es fa actualment, i contribuir així al desenvolupament de la sensibilitat de la població i a l'enriquiment de la vida cultural. El Consorci, mitjançant les 1 CVE-Núm. de registre: 022015010977 Dilluns, 27 d'abril de 2015 actuacions i gires de l'OBC, ha de difondre l'activitat musical catalana, tant pel que fa a directors o directores i intèrprets com a la totalitat del repertori. c) La gestió i promoció del patrimoni musical català a través, entre d'altres, del Museu de la Música i del Centre Robert Gerhard. d) La gestió i promoció de la Banda Municipal de Barcelona o d'altres formacions musicals, la gestió de les quals sigui encarregada al Consorci per les entitats consorciades. e) La producció d'enregistraments en col·laboració, si escau, amb altres productors fonogràfics i la seva explotació comercial. f) La creació dels fons bibliogràfics i documentals que facilitin el coneixement i la difusió de la música, compositors, intèrprets, instruments, entre d'altres relacionades amb la música i l'edifici de l'Auditori. g) I en general, l'organització, promoció, producció de concerts i activitats musicals, els enregistraments i produccions musicals i audiovisuals. 5.2 El Consorci ha d'establir, amb les entitats que l'integren, un Pla director de caràcter quadriennal. El Pla director ha d'incloure el projecte estratègic, el programa quadriennal d'activitats i les aportacions econòmiques de cadascuna de les entitats consorciades. El Consorci i els òrgans competents de les entitats consorciades han d'aprovar el Pla director. El Pla director ha de preveure una Comissió de Seguiment. La composició i les seves funcions s'han de regular en el propi Pla director. Article 6 Potestats del Consorci El Consorci té les potestats següents: a) La reglamentària, en relació amb els serveis prestats. b) La d'autoorganització, en el marc dels presents Estatuts. c) La tributària, referida a l'establiment de taxes. d) La financera, en relació amb l'establiment de preus públics i amb l'aprovació dels pressupostos i l'apel·lació al crèdit en els termes fixats a les lleis. e) La de planificació i programació. f) La d'execució forçosa i la sancionadora, en relació amb els serveis i béns del Consorci. g) La de revisió d'ofici dels seus actes i acords. h) Les necessàries per a la protecció dels béns del Consorci o adscrits per les entitats consorciades. Article 7 Atribucions del Consorci El Consorci, com a entitat pública amb personalitat jurídica pròpia, gaudeix de les atribucions inherents a aquesta condició, i les exerceix en el marc del que estableixen aquests Estatuts i en les normes legals que li són d'aplicació. El Consorci assumeix particularment les atribucions següents: a) Contractar el personal, les obres, els serveis i els subministraments que siguin adients. b) Adquirir, posseir, disposar, arrendar i administrar tot tipus de béns mobles i immobles, com també gravar-los, hipotecar-los, constituir penyora o altres garanties. c) Acceptar llegats, herències, donacions o subvencions i ajuts, tant si provenen d'entitats públiques o privades com de persones privades. d) Exercir les accions judicials i administratives que calguin en defensa dels seus interessos. 2 CVE-Núm. de registre: 022015010977 Dilluns, 27 d'abril de 2015 Capítol 2 Òrgans del Consorci Article 8 Òrgans de govern i de gestió 8.1 Són òrgans de govern i gestió del Consorci: a) Presidència. b) Vicepresidències (dues com a màxim). c) Consell Rector d) Comissió Executiva. e) Gerència. f) Direcció. 8.2 Mitjançant el reglament de règim interior, o per acord del Consell Rector, es poden crear i regular altres òrgans d'assessorament, informació o gestió. Article 9 Presidència i vicepresidències del Consorci 9.1 La Presidència del Consorci correspon a l'alcalde o alcaldessa de Barcelona o la persona que designi. Corresponen a la Presidència del Consorci les atribucions següents: a) Exercir la màxima representació del Consorci. b) Convocar, presidir i donar per finalitzades les reunions del Consell Rector i dirigir les deliberacions. c) Aprovar la liquidació del pressupost donant compte al Consell Rector. d) Signar l'acta de les reunions del Consell Rector i donar el vist-i-plau a les certificacions que en lliuri la secretaria. e) Vetllar pel compliment dels acords i les resolucions dels altres òrgans de govern del Consorci. f) Exercir les accions judicials i administratives. g) El desenvolupament de totes les altres facultats que li delegui el Consell Rector. 9.2 La vicepresidència primera correspon a la persona titular del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya o persona que designi. 9.3 La vicepresidència segona és designada per l'alcalde o alcaldessa de Barcelona. Només es pot designar una vicepresidència segona si la presidència del Consorci és ocupada per una persona externa a l'Administració a què està adscrit el Consorci. 9.4 La vicepresidència primera i la vicepresidència segona, per aquest ordre, exerceixen les funcions pròpies de la Presidència en cas d'absència, malaltia o impossibilitat d'aquesta. 9.5 La Presidència pot delegar en la Gerència o en la Direcció la funció inclosa en la lletra f) de l'apartat 1. 9.6 Les funcions de representació es poden delegar a les vicepresidències i als altres membres del Consell Rector. Article 10 Composició del Consell Rector 10.1 El Consell Rector és l'òrgan superior de govern i administració del Consorci. S'integra pels membres següents: a) Presidència: la Presidència del Consorci. b) Vicepresidències: les Vicepresidències del Consorci. c) Vocalies: El Consell Rector està integrat per dotze vocals designats per cadascuna de les entitats consorciades. Per part de l'Ajuntament de Barcelona, els vocals són designats per l'alcalde o alcaldessa i, per part de l'Administració de la Generalitat, els vocals són designats per la persona titular del Departament de Cultura. Aquestes dotze vocalies es distribueixen entre les entitats consorciades en funció de la contribució econòmica que faci cada una d'acord amb el Pla director. Cada administració consorciada ha de determinar, entre les seves vocalies, les que han de ser ocupades per personalitats de la vida cultural, experts en l'àmbit musical o personalitats del món econòmic. 3 CVE-Núm. de registre: 022015010977 Dilluns, 27 d'abril de 2015 Amb tot, cap entitat consorciada pot quedar sense representació en el Consell Rector. 10.2 La Secretaria del Consell Rector, amb veu però sense vot, correspon a la Secretaria del Consorci. 10.3 Per acord del Consell Rector es pot ampliar la seva composició fins a tres vocals més, en cas que s'incorporin noves entitats al Consorci. 10.4 El o la gerent i la persona titular de la Direcció del Consorci han d'assistir, amb veu i sense vot, a les reunions del Consell Rector. Article 11 Exercici del càrrec 11.1 Els membres del Consell Rector són nomenats per un període de quatre anys renovables, a excepció dels membres designats per raó del càrrec ocupat a les entitats consorciades. Els membres del Consell Rector poden ser revocats lliurement i en qualsevol moment per l'autoritat o la institució competent en cada cas. 11.2 Si durant el transcurs del mandat dels membres del Consell Rector algun dels vocals és baixa en l'entitat que representi, l'entitat corresponent procedirà a designar-ne el substitut. 11.3 L'exercici del càrrec és gratuït i incompatible amb altres càrrecs o funcions remunerades pel Consorci. Article 12 Funcions del Consell Rector 12.1 Les funcions del Consell Rector són: a) Fixar les directrius, els criteris generals, els objectius i les prioritats d'actuació del Consorci. b) Exercir el control superior de l'actuació del Consorci i dels seus òrgans i ordenar les mesures correctores o de millora que cregui adients. c) Aprovar l'ampliació del Consorci amb noves entitats públiques o privades i la seva representació als òrgans de govern, amb l'autorització prèvia dels òrgans competents de l'Ajuntament de Barcelona i de l'Administració de la Generalitat. d) Aprovar els pressupostos anuals d'ingressos i despeses del Consorci, les bases d'execució i el compte general. e) Modificar els Estatuts. f) Aprovar, modificar o suprimir les taxes, tarifes o els preus dels serveis que presti el Consorci. g) Aprovar les operacions de crèdit quan el seu import superi el 10% dels recursos ordinaris del pressupost, sens perjudici que s'ha de sotmetre a l'autorització dels òrgans competents de l'Ajuntament de Barcelona i de l'Administració de la Generalitat. h) Aprovar la plantilla del personal, la relació dels llocs de treball i l'organigrama fins al nivell de les direccions, que ha d'ajustar-se a la normativa aplicable a les entitats locals en matèria de personal. L'expedient que aprovi o modifiqui la plantilla i la relació de llocs de treball ha de contenir informe preceptiu de la Gerència de Recursos Humans de l'Ajuntament de Barcelona. i) Aprovar el Pla director, a proposta de la Comissió Executiva. j) Aprovar el nomenament i el cessament del director o directora del Consorci, del o de la gerent del Consorci, del director o directora Titular de l'OBC, del director o directora tècnic/a de l'OBC, del director o directora del Museu de la Música, del director o directora titular de la Banda Municipal de Barcelona i director o directora tècnic/a de la Banda Municipal de Barcelona, a proposta conjunta de les entitats consorciades. k) Designar els membres de la Comissió Executiva, a proposta de les entitats consorciades, en nombre proporcional a les seves aportacions econòmiques al Consorci. l) Aprovar la programació de la Temporada musical de l'Auditori, un cop consultat el Consell Assessor. 4 CVE-Núm. de registre: 022015010977 Dilluns, 27 d'abril de 2015 m) Aprovar la disposició i alienació dels béns propis i els drets del Consorci i la seva transacció quan sigui superior al 15% dels recursos ordinaris del Pressupost. n) Aprovar la dissolució del Consorci. o) Nomenar i cessar els vocals del Consell Assessor previstos a l'apartat b.1 de l'article 19.3 i aprovar, si escau, les indemnitzacions per la seva assistència a les reunions de l'òrgan esmentat. p) Aprovar els reglaments de règim interior que desenvolupi aquests Estatuts. 12.2 En casos d'urgència la Comissió Executiva pot exercir les funcions del Consell Rector que s'assenyalen als apartats h) i i) de l'article 12 si bé el Consell Rector, a la primera sessió que celebri, l'ha de ratificar. La resta de funcions del Consell Rector són indelegables. Article 13 Règim de les sessions i adopció d'acords del Consell Rector 13.1 El Consell Rector es reuneix ordinàriament un cop cada semestre i, amb caràcter extraordinari, sempre que la Presidència ho consideri oportú, per iniciativa pròpia o a sol·licitud de la meitat dels seus membres de dret. 13.2 Les reunions se celebren, en primera convocatòria, quan hi concorren la meitat dels seus membres. En segona convocatòria, el quòrum és d'un terç dels membres, i és necessari, en qualsevol cas, que hi estiguin representades les dues administracions públiques fundadores. No es pot celebrar la sessió sense la presència de la Presidència i de la secretaria o les persones que les substitueixin. 13.3 Els acords del Consell Rector s'adopten, per regla general, per majoria simple dels membres presents a la reunió. En cas d'empat s'ha de repetir la votació i, si persisteix l'empat, decideix la Presidència o qui la substitueixi. 13.4 Els acords del Consell Rector que s'adopten per majoria de, com a mínim, les tres quartes parts dels membres presents a la reunió, són els següents: a) Aprovar l'ampliació del Consorci amb noves entitats públiques o privades i la seva representació als òrgans de govern. b) Aprovar el Pla Director. c) Modificar els estatuts. d) Aprovar la dissolució del Consorci. e) Aprovar l'ampliació del Consell Rector fins a tres vocals més en el supòsit previst a l'article 10.3. f) Aprovar el pressupost i el compte general del Consorci i l'apel·lació al crèdit. Article 14 Composició de la Comissió Executiva La Comissió Executiva està integrada pels membres següents: a) La Presidència, que és exercida per la Presidència del Consorci o la persona en qui delegui. b) La Vicepresidència, que és exercida per la Vicepresidència primera del Consorci o la persona en qui delegui. c) Vocalies: un màxim de sis vocals designats pel Consell Rector a proposta de l'Ajuntament de Barcelona i l'Administració de la Generalitat de Catalunya. Els vocals són designats en proporció a la contribució econòmica que faci cada entitat consorciada d'acord amb el que s'estableixi en el Pla director quadriennal. En tot cas, s'ha de respectar la proporcionalitat que ostenta cada una de les entitats consorciades en el Consell Rector. d) El o la gerent i la persona titular de la Direcció del Consorci, amb veu i sense vot. e) Secretaria: correspon a la Secretaria del Consorci, amb veu i sense vot. 5 CVE-Núm. de registre: 022015010977 Dilluns, 27 d'abril de 2015 Article 15 Funcions de la Comissió Executiva 15.1 La Comissió Executiva té les atribucions següents: a) Proposar al Consell Rector el Pla director, que ha d'elaborar la Gerència. b) Formular els comptes per tal que siguin auditats i sotmetre'ls al Consell Rector per a la seva aprovació. c) La contractació d'obres, serveis i subministraments quan el seu import superi el 10% dels recursos ordinaris del pressupost o suposin una despesa pluriennal superior als 4 anys. d) Autoritzar i disposar despeses i reconèixer obligacions que superin el 10% dels recursos ordinaris. e) Aprovar els convenis de col·laboració amb altres entitats públiques o privades. f) Aprovar la disposició i alienació dels béns propis i dels drets del Consorci i la seva transacció que no superin el 15% dels recursos ordinaris del Pressupost. g) Aprovar les operacions de crèdit quan el seu import no superi el 10% dels recursos ordinaris del Pressupost, sens perjudici que s'ha de sotmetre a l'autorització dels òrgans competents de l'Ajuntament de Barcelona i de l'Administració de la Generalitat. h) Aprovar els projectes d'obres del Consorci. i) Aprovar inicialment la plantilla de personal, la relació dels llocs de treball i l'organigrama fins al nivell de les direccions i elevar-les a l'aprovació del Consell Rector. j) Acceptar donacions, aportacions, herències i llegats fets a favor del Consorci. k) Les altres que rebi en delegació o qualsevol altra no expressament atribuïda a altre òrgan de govern del Consorci. 15.2 La Comissió Executiva pot delegar en la Gerència tot el que consideri oportú. No obstant això, en cap cas són delegables les atribucions dels apartats a), b), c), d), e) i i) de l'apartat anterior. Article 16 Règim de les sessions i adopció d'acords de la Comissió Executiva 16.1 La Comissió Executiva pot ser convocada amb caràcter ordinari un cop cada dos mesos i, amb caràcter extraordinari, sempre que la Presidència ho consideri adient, per iniciativa pròpia o a sol·licitud de la meitat dels seus membres de dret. 16.2 El quòrum per a la celebració vàlida de les sessions de la Comissió Executiva és de la meitat dels seus membres i cal que, en qualsevol cas, hi estiguin representades les dues administracions públiques fundadores. En cap cas es poden celebrar sessions sense l'assistència de la Presidència i la secretaria o de les persones que les substitueixin. 16.3 La validesa dels acords de la Comissió Executiva requereix el vot favorable de la majoria simple dels membres presents, tret de la proposta del Pla Director que requereix, el vot favorable de tres quartes parts dels membres presents. Article 17 Convocatòria de les sessions del Consell Rector i de la Comissió Executiva 17.1 Les convocatòries de les sessions dels òrgans col·legiats de govern s'han de notificar amb un mínim de cinc dies d'antelació i han d'incloure l'ordre del dia de la sessió amb tots els punts que hagin fixat la Presidència i les vicepresidències i amb tota la documentació necessària per desenvolupar la sessió. 17.2 No obstant això, amb dos dies d'antelació els membres de l'òrgan col·legiat poden proposar incloure altres punts en l'ordre del dia. 17.3 Excepcionalment i en casos justificats es poden convocar sessions amb caràcter urgent sense complir l'antelació mínima que estableix l'apartat 1, en cas d'urgència apreciada per la Presidència, la qual cosa ha de constar en la convocatòria. 6 CVE-Núm. de registre: 022015010977 Dilluns, 27 d'abril de 2015 17.4 Els òrgans de govern es poden reunir excepcionalment mitjançant videoconferència, multiconferència o qualsevol altre sistema que no impliqui la presència física dels seus membres. En aquests casos és necessari garantir la identificació dels assistents a la reunió, la continuïtat en la comunicació, la possibilitat d'intervenir en les deliberacions i l'emissió del vot. La reunió s'ha d'entendre celebrada en el lloc on es trobi la Presidència. En les reunions virtuals s'han de considerar membres assistents aquells que hagin participat en la multiconferència o videoconferència. En aquests casos, excepcionalment, els òrgans de govern poden adoptar acords mitjançant l'emissió del vot per correspondència postal, comunicació telemàtica o qualsevol altre mitjà, sempre que quedin garantits els drets d'informació i de vot, que quedi constància de la recepció del vot i que se'n garanteixi la seva autenticitat. S'entén que el vot s'adopta al lloc del domicili del Consorci i en la data de recepció del darrer dels vots vàlidament emesos. Article 18 Gerència 18.1 Correspon a la Gerència, d'acord amb les directrius fixades pel Consell Rector, impulsar i coordinar el funcionament dels serveis al seu càrrec, portar a terme la gestió dels recursos financers, patrimonials, personals i tecnològics que tingui o li siguin adscrits i ordenar-los en la forma més adient per tal d'obtenir la màxima rendibilitat i eficiència en la consecució dels objectius assenyalats. En general, li correspon desenvolupar totes aquelles funcions que no tinguin caràcter estrictament vinculat a la programació i direcció artística. 18.2 En particular, la Gerència té les atribucions següents: a) Dirigir l'administració del Consorci executant els acords dels òrgans de govern. b) Gestionar els recursos financers i la gestió pressupostària i comptable. c) Autoritzar i disposar despeses i reconèixer obligacions fins al 10% dels recursos ordinaris, ordenar pagaments i retre comptes. d) Presentar els comptes a la Comissió Executiva perquè siguin auditats. e) Contractar obres, subministraments i serveis sempre que el seu import no superi el 10% dels recursos ordinaris del Pressupost i que no suposin una despesa plurianual superior als 4 anys. f) Dirigir el personal. Aquesta competència inclou la formalització de la contractació, l'acomiadament, la incoació d'expedients disciplinaris i la sanció del personal del Consorci i la proposta a la Comissió Executiva de la plantilla de personal, la relació de llocs de treball i l'organigrama fins al nivell de les direccions. g) Elaborar el Pla director, incorporant els continguts artístics i la línia de programació que proposi el Consell Assessor. h) Gestionar el patrimoni del Consorci i dels béns que corresponen als serveis al seu càrrec, i adquirir-ne quan sigui competent per raó de la seva quantia. i) Les altres atribucions que li siguin delegades pels diversos òrgans de govern. Article 19 Direcció i Consell Assessor 19.1 Correspon a la persona titular de la Direcció del Consorci, d'acord amb les directrius fixades pel Consell Rector, les funcions següents: a) La direcció artística de L'Auditori, d'acord amb els objectius artístics establerts en el Pla director aprovat durant la seva vigència. b) Les funcions d'alta direcció i comandament dels serveis vinculats a la programació i direcció artística: Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya (OBC), Banda Municipal de Música (BMB), el Museu de la Música i el Centre Robert Gerhard i altres programacions musicals promogudes per l'Auditori. c) L'elaboració de plans anuals d'actuació en el marc del Pla director, que defineixin els objectius artístics i la programació d'activitats, així com les memòries d'activitat, que donin compte del seu grau de compliment. d) Les altres funcions que li puguin delegar la resta d'òrgans del Consorci. 7 CVE-Núm. de registre: 022015010977 Dilluns, 27 d'abril de 2015 19.2 Correspon al Consell Assessor, com a òrgan d'orientació artística de la Direcció del Consorci, les atribucions següents: a) Proposar, atesos els objectius artístics de L'Auditori, els criteris de la programació de les seves àrees artístiques, així com els o les intèrprets solistes i directors o directores convidades. b) Proposar els enregistraments d'acord amb els objectius generals. c) Controlar la qualitat dels resultats artístics de L'Auditori. 19.3 El Consell assessor s'integra per: a) Presidència: és exercida per la Direcció de L'Auditori. b) Vocalies: b.1) Vuit persones, com a màxim, de reconegut prestigi en el món artístic musical, que seran nomenades i cessades pel Consell Rector, a proposta de la Direcció de L'Auditori. b.2) El/la director/a Titular i el/la director/a tècnica de l'OBC, en les reunions relatives a la programació de la temporada musical i el pla d'activitats de l'OBC. b.3) El/la director/a Titular i el/la director/a tècnica de la Banda Municipal de Barcelona, en les reunions relatives a la programació de la temporada musical i el pla d'activitats de la Banda Municipal de Barcelona. Article 20 Secretaria i Intervenció 20.1 El Consorci compta amb Secretaria i Intervenció, que assisteixen amb veu i sense vot a les reunions del Consell Rector i de la Comissió Executiva. 20.2 La Secretaria és exercida per la Secretaria General de l'Ajuntament de Barcelona o pel personal funcionari municipal en què delegui i al qual s'hagi exigit per ingressar-hi titulació superior en Dret. La Secretaria exerceix les seves funcions de fe pública i assessorament legal dels òrgans de govern del Consorci. 20.3 La funció pública de control i fiscalització interna de la gestió economicofinancera i pressupostària, correspondrà a la Intervenció General de l'Ajuntament de Barcelona o a funcionaris tècnics que actuaran per delegació d'aquesta i s'exercirà d'acord a la normativa que regeix a l'Ajuntament de Barcelona. Capítol 3 Règim econòmic i patrimonial Article 21 Pressupost i comptes anuals 21.1 El Consell Rector aprova anualment el pressupost del Consorci. 21.2 Les aportacions de les administracions consorciades es poden fer en concepte d'aportació ordinària o d'aportació de capital. 21.3 El Consorci es sotmet al règim de comptabilitat pública establert a la normativa vigent per als ens locals en matèria pressupostària i de gestió dels seus recursos econòmics i a la normativa que sobre la matèria estableixi l'Ajuntament de Barcelona. El Consorci forma part dels pressupostos i s'inclou en el compte general de l'Ajuntament de Barcelona. 21.4 Sense perjudici de les auditories externes a que es puguin sotmetre, els comptes anuals del Consorci es sotmetran en tot cas a una auditoria externa sota la direcció de la Intervenció General de l'Ajuntament de Barcelona. 21.5 El Consorci es sotmet als terminis d'aprovació de comptes, d'aprovació de pressupost, així com els requeriments d'informació comptable i financera, al calendari municipal, sense perjudici del compliments dels terminis previstos a la normativa d'aplicació. 8 CVE-Núm. de registre: 022015010977 Dilluns, 27 d'abril de 2015 Article 22 Recursos econòmics i autoritzacions. Per a la realització dels seus fins, el Consorci disposa dels recursos següents: a) Aportacions dels ens consorciats. b) El producte dels serveis i activitats que el Consorci dugui a terme. c) Les subvencions públiques o privades. d) Els ingressos en concepte de lloguer a tercers de les sales i espais. e) Altres ingressos de dret públic o privat o aquells que li puguin correspondre d'acord amb les lleis. Sense perjudici del compliment de les previsions aplicables sobre estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera, cal l'autorització prèvia de l'Ajuntament de Barcelona i de la Generalitat de Catalunya per: i. La creació o participació en societats, fundacions, associacions o qualsevol altra persona jurídica d'àmbit nacional o estranger. ii. Per a la concertació de qualsevol operació financera, tal com préstecs, crèdits i avals. Article 23 Patrimoni 23.1 El Consorci posseeix un patrimoni vinculat a les seves finalitats específiques, que està integrat pels béns següents: a) Els béns que adquireixi el Consorci per qualsevol concepte. b) Els béns donats o cedits en propietat per les entitats públiques o privades que integren el Consorci. 23.2 El patrimoni del Consorci queda reflectit en l'inventari corresponent, que ha de revisar i aprovar anualment el Consell Rector. 23.3. El règim jurídic del patrimoni del Consorci i, en especial, el relatiu als béns de domini públic, és l'establert per la normativa de patrimoni dels ens locals. Capítol 4 Règim jurídic Article 24 Règim jurídic 24.1 El Consorci es regeix per aquests Estatuts i pels seus reglaments de règim interior dictats per desenvolupar-los. 24.2 En els aspectes no previstos en aquests Estatuts, s'aplica la normativa que conforma el règim especial de Barcelona i la resta de normativa en matèria de règim local. La contractació es regeix per la legislació de contractes del sector públic. 24.3. Contra els actes administratius dels òrgans del Consorci es pot interposar recurs d'alçada davant l'òrgan superior jeràrquic exceptuant els acords del Consell Rector que esgoten la via administrativa. Capítol 5 Personal Article 25 Personal 25.1 El Consorci disposarà del personal necessari per al compliment de les seves finalitats i que estarà constituït per: a) personal adscrit per les Administracions participants. Aquest personal s'integrarà en la plantilla del Consorci, romanent el personal funcionari en la situació administrativa que correspongui en la seva Administració d'origen, i el personal laboral, mitjançant el mecanisme de successió d'empresa o el que correspongui d'acord amb la legislació laboral vigent. b) personal propi, que engloba el personal contractat en règim laboral amb anterioritat a 31 de desembre de 2013 i les contractacions que es puguin efectuar en el marc de la normativa local i pressupostària. 9 CVE-Núm. de registre: 022015010977 Dilluns, 27 d'abril de 2015 25.2 El Consorci no pot tenir personal eventual. 25.3 El personal del Consorci es regeix per la normativa de funció pública o per la legislació laboral, segons s'escaigui, i les demés normes convencionalment aplicables. 25.4 El nombre, categories i funcions del personal s'han de determinar en la plantilla, la relació de llocs de treball o altres instruments de gestió i planificació que s'aprovin, amb l'autorització prèvia de l'Ajuntament de Barcelona. 25.5 La selecció del personal s'ha de fer mitjançant convocatòria pública d'acord amb els principis d'igualtat, publicitat, mèrit i capacitat, sens perjudici de les especialitats que resultin d'aplicació al personal directiu. Capítol 6 Modificació dels Estatuts, separació, dissolució i liquidació del Consorci Article 26 Modificació dels Estatuts La modificació d'aquests Estatuts requereix l'acord del Consell Rector del Consorci, adoptat per la majoria prevista a l'article 13.4, i amb la ratificació posterior de cadascuna de les administracions i entitats consorciades. Article 27 Separació del Consorci 27.1. L'exercici del dret de separació produeix la dissolució del Consorci, tret que la resta dels seus membres acordin la seva continuïtat i segueixin pertanyent al Consorci, com a mínim, dues Administracions, o dues entitats o organismes públics vinculats o dependents de més d'una Administració. 27.2. Qualsevol de les entitats consorciades es pot separar del Consorci en qualsevol moment mitjançant un escrit notificat al màxim òrgan de govern de l'entitat. 27.3 Quan l'exercici del dret de separació no comporti la dissolució del Consorci s'aplicaran les següents regles: a) Es calcularà la quota de separació que li correspongui a qui exerciti el seu dret de separació, d'acord amb la participació que li hagués correspost en el saldo resultant del patrimoni net, d'haver tingut lloc la liquidació, tenint en compte que el criteri de repartiment serà el següent: Es considera quota de separació la que l'hi hagués correspost en la liquidació. En defecte de determinació de la quota de liquidació es tindrà en compte, tant el percentatge de les aportacions que hagi efectuat qui exerceixi el dret de separació al fons patrimonial del Consorci, com el finançament concedit cada any. Si el membre del Consorci que se separa no hagués realitzar aportacions per no estar obligat a fer-ho, el criteri de repartiment serà la participació en els ingressos que, en el seu cas, hagués rebut durant el temps que ha format part del Consorci. S'acordarà pel Consorci la forma i condicions en què tindrà lloc el pagament de la quota de separació, en el supòsit en què aquesta resulti positiva, així com la forma i condicions del pagament del deute que correspongui a qui exerceixi el dret de separació si la quota és negativa. L'efectiva separació del Consorci es produirà un cop determinada la quota de separació, en el supòsit en què aquesta resulti positiva, o un cop s'hagi pagat el deute, si la quota és negativa. b) Si el Consorci estigués adscrit, d'acord amb el previst en la Llei, a l'Administració que ha exercit el dret de separació, tindrà que acordar-se pel Consorci, a quina de les restants Administracions o entitats o organismes públics vinculats o dependents d'una Administració que continuïn en el Consorci, s'adscriu en aplicació dels criteris establerts en la llei. 27.4. En el cas que alguna de les entitats consorciades vulgui exercir el dret de separació i això impliqui l'automàtica dissolució del mateix per estar format únicament per dues entitats consorciades, per tal de salvaguardar la pròpia continuïtat de l'entitat, s'iniciaran, amb el corresponent acord previ per part de l'Administració d'adscripció, els tràmits per a la constitució d'un Ens que assumeixi els fins del Consorci, o en el seu cas, la incorporació a l'Ajuntament de Barcelona o a l'ens que es determini. 10 CVE-Núm. de registre: 022015010977 Dilluns, 27 d'abril de 2015 Article 28 Dissolució 28.1 La dissolució del Consorci correspon acordar-la al Consell Rector per la majoria prevista a l'article 13.4. 28.2 La dissolució del Consorci les han de ratificar l'Ajuntament de Barcelona i l'Administració de la Generalitat de Catalunya. 28.3 Amb l'acord de dissolució del Consorci s'extingeix la representació de tots els seus òrgans per subscriure nous contractes i contreure obligacions. 28.4 La dissolució del Consorci o la separació d'una de les administracions fundadores no comporta la desaparició de la responsabilitat subsidiària en relació amb els deutes contrets i el dèficit acumulat en el moment de la dissolució o separació. Article 29. Liquidació del Consorci 29.1 La dissolució del Consorci produeix la seva liquidació i extinció. En tot cas, serà causa de dissolució que els fins estatutaris del Consorci hagin estat acomplerts. 29.2 El màxim òrgan de govern del Consorci, en adoptar l'acord de dissolució, nomenarà un liquidador. A falta d'aquest acord, el liquidador serà la Gerència del Consorci. 29.3. El liquidador calcularà la quota de liquidació que correspon a cada membre del Consorci d'acord amb la participació que li pertoqui en el saldo resultant del patrimoni net després de la liquidació, tenint en compte que el criteri de repartiment tindrà en consideració tant el percentatge de les aportacions que hagi efectuat cada membre del Consorci al fons patrimonial del mateix com el finançament concedit cada any. Si algun dels membres del Consorci no hagués realitzat aportacions per no estar obligat a fer-ho, el criteri de repartiment serà la participació en els ingressos que, en el seu cas, hagués rebut durant el temps que ha estat membre del Consorci. 29.4 S'acordarà pel Consorci la forma i condicions en què tindrà lloc el pagament de la quota de liquidació en el supòsit en què aquesta resulti positiva. 29.5 Les entitats consorciades poden acordar per unanimitat del Consell Rector la cessió global d'actius i passius a una altra entitat jurídicament adequada amb la finalitat de mantenir la continuïtat de l'activitat i assolir els objectius del Consorci que es liquida. Disposició transitòria primera.- Composició del Consell Rector En el moment que entrin en vigor aquests Estatuts, a l'Ajuntament de Barcelona li corresponen 7 vocals al Consell Rector i a l'Administració de la Generalitat de Catalunya li corresponen 5 vocals al Consell Rector. La composició del Consell Rector es completa amb la presidència i les vicepresidències d'acord amb els articles 9 i 10. La variació de les aportacions econòmiques efectuades per les administracions consorciades comporta la modificació del nombre de vocals que designen. La nova distribució de les vocalies s'ha d'establir per acord del Consell Rector. Disposició transitòria segona.- Composició de la Comissió Executiva En el moment que entrin en vigor aquests Estatuts, a l'Ajuntament de Barcelona li corresponen 4 vocals a la Comissió Executiva i a l'Administració de la Generalitat de Catalunya li correspon 2. La composició de la Comissió Executiva es completa amb la presidència i la vicepresidència d'acord amb l'article 14. La variació de les aportacions de les administracions consorciades comporta la modificació del nombre de vocals que designen. La nova distribució de les vocalies s'ha d'establir per acord del Consell Rector. Barcelona, 16 d'abril de 2015 El secretari general, Jordi Cases i Pallarès https: //bop.diba.cat ● bop@ diba.cat ● DL: B-41698-2002 11 CVE-Núm. de registre: 022015010977