23 I 4 I 2004 BUTLLETÍ OFICIAL DE LA PROVÍNCIA DE BARCELONA Núm. 98 I Pàg. 119 CONSORCIS Consorci de les Drassanes de Barcelona Museu Marítim ANUNCI Anunci del Consorci de les Drassanes de Barcelona, sobre aprovació definitiva de la modificació dels Estatuts pels que es regeix. El Consell General del Consorci de les Drassanes de Barcelona, en sessió celebrada el dia 11 de desembre de 2003, aprovà ele- var i donar trasllat a l'Autoritat Portuària de Barcelona, a l'Ajuntament de Barcelona i a la Diputació de Barcelona, com a ens consor- ciats integrants del Consorci, de la proposta de modificació dels estatuts del mateix, per tal que fos aprovat pels respectius òrgans de govern. Les entitats consorciades, Autoritat Portuà- ria de Barcelona, Ajuntament de Barcelona i Diputació de Barcelona, aprovaren, d'acord amb la proposta presentada pel Consorci, la modificació dels estatuts del mateix, mit- jançant acord del Consell d'Administració de 28 de gener de 2004, Plenari del Consell Municipal de 20 de febrer de 2004 i Sessió Plenària de 26 de febrer de 2004, respectiva- ment. Els acords es varen exposar al públic i el text dels estatuts varen restar a disposició del públic per consulta a les dependències del Consorci, mitjançant anuncis en el BuTLLETí OFICIAL DE LA PRovíNCIA de Barcelona núm. 61 el dia 11 de març de 2004 i en el Diari Ofi- cial de la Generalitat de Catalunya núm. 4091 el dia 15 de març de 2004. Havent transcorregut el termini preceptiu de 30 dies sense que s'hagin presentat recla- macions, de conformitat amb l'acord del Consell General del Consorci adoptat en la data esmentada, l'acord de modificació dels estatuts del Consorci de les Drassanes de Bar- celona i el text que l'acompanyava s'entenen definitivament aprovats. Es publica íntegrament el text dels estatuts modificats, que entren en vigor el dia d'a- questa publicació. ESTATUTS DEL "CONSORCI DE LES DRASSANES REIALS I MUSEU MARfTIM DE BARCELONA" "TAULA PREÀMBUL TíTOL PRIMER DISPOSICIONS GENERALS Article 1. Objecte, denominació i mem- bres. Article 2. Incorporació de nous membres. Article 3. Domicili. Article 4. Durada. Article 5. Naturalesa, capacitat, potestats i prerrogatives. Article 6. Finalitats i serveis. Altres Entitats TíTOL SEGON RÈGIM ORGÀNIC I FUNCIONAL Capítol 1 Òrgans de govern i de gestió Article 7. Òrgans. Secció Primera. El Consell General: Article 8. Concepte. Article 9. Composició. Article 1 O. Competències. Secció Segona. La Comissió Executiva: Article 11. Concepte. Article 12. Composició. Article 13. Competències. Secció Tercera. La Presidència: Article 14. Concepte. Article 15. Competències. Secció Quarta. Les Vicepresidències: Article 16. Concepte. Secció Cinquena. La Direcció General: Article 17. Concepte. Article 18. Competències. Secció Sisena. Règim de delegació de competències orgàniques: Article 19. Règim de delegació interorgà- nica. Capítol 2 Funcionament dels òrgans col·legiats i règim de recursos Article 20. Periodicitat de les sessions. Article 21. Convocatòria de les sessions. Article 22. Quòrum de constitució i cele- bració de les sessions. Article 23. Règim de majories requerides en funció dels tipus d'acords. Article 24. Sistema de votació. Article 25. Règim de recursos contra els actes dels òrgans de govern i d'administració. Article 26. Altres aspectes de funciona- ment dels òrgans col·legiats. TíTOL TERCER FUNCIONS DE SECRETARIA, INTERVENCIÓ I TRESORERIA DE FONS Article 27. Secretaria, Intervenció i Treso- reria. Article 28. Exercici de les funcions. Article 29. Disposició de fons. TíTOL QUART RELACIONS AMB ELS ENS CONSORCIATS Article 30. Nivells de relació. Article 31. Règim d'informació. Article 32. Règim de coordinació i d'as- sistència. Article 33. Encomanda o encàrrec de ges- tió i de funcions. Article 34. Règim de delegació intersub- jectiva. Article 35. Règim de ratificacions per les entitats consorciades. TíTOL CINQUÈ RELACIONS AMB ELS USUARIS DELS SERVEIS PÚBLICS DEL CONSORCI Article 36. Drets i deures dels usuaris. Article 37. Responsabilitat patrimonial. TíTOL SISÈ RÈGIM DEL PERSONAL AL SERVEI DEL CONSORCI Article 38. Determinacions generals. Article 39. Tipus de personal i règims apli- cables. Article 40. Representació i negociació col-lectiva. TíTOL SETÈ RÈGIM PATRIMONIAL, PRESSUPOSTARI I FINANÇAMENT Article 41. Hisenda. Article 42. Règim econòmic i financer, pressupostari i comptable. Article 43. Patrimoni del consorci. Article 44. Règim dels béns adscrits per les entitats consorciades. Article 45. Règim dels béns, drets i accions adquirits pel Consorci. TíTOL VUITÈ EXTINCIÓ I LIQUIDACIÓ Article 46. Causes d'extinció. Article 47. Procediment i efectes de la dis- solució. TíTOL NOVÈ RÈGIM JURÍDIC, MODIFICACIÓ DELS ESTATUTS I DURADA DEL MANDAT DELS ÒRGANS DE GOVERN DEL CONSORCI Article 48. Règim jurídic del Consorci. Article 49. Procediment de modificació dels Estatuts. Article 50. Durada del mandat dels òrgans de govern del Consorci. Article 51. Procediment de separació dels membres. DISPOSICIONS ADDICIONALS Disposició Addicional Única: Efectes de les modificacions legislatives. DISPOSICIONS TRANSITÒRIES Disposició Transitòria Única: Personal funcionari adscrit. DISPOSICIONS FINALS Disposició Final Única: Entrada en vigor. PREÀMBUL El MUSEU MARÍTIM DE BARCELONA L'antecedent principal del Museu Marítim de Barcelona el trobem en la creació, l'any 1929, de la junta de Patronat de l'Institut Nàutic de la Mediterrània, la qual va impul- sar, a partir de 1931, la creació d'un Museu Naval i d'una Biblioteca especialitzada. El personal adscrit a aquest projecte i les col·leccions que va aplegar són el nucli origi- nal de l'actual Museu Marítim de Barcelona. Simultàniament, la ciutat de Barcelona recu- perava les Drassanes Reials, gràcies a un acord amb les autoritats militars, les quals Núm. 98 I Pàg. 120 BUTLLETÍ OFICIAL DE LA PROVÍNCIA DE BARCELONA 23 I 4 I 2004 varen donar el recinte a la ciutat de Barcelo- na, abandonant-lo definitivament l'any 193S. La idea d'instal·lar un museu marítim dins del recinte de les Drassanes ja era una realitat. El 23 d'octubre de 1936 es va crear el Museu Marítim de Catalunya, depenent de la Generalitat de Catalunya. Aquest museu pas- sava a ocupar una part de l'edifici medieval. Entre 1936 i 1939 es va realitzar la valuosa tasca de salvament del patrimoni marítim català, en perill a causa de la guerra. També es varen fer grans obres de restauració de les Drassanes i es varen arribar a habilitar algu- nes sales de l'espai que havia de contenir l'exposició permanent, però no es va arribar a obrir al públic. En acabar la guerra, l'equip tècnic va con- tinuar així com els treballs de restauració de part de l'edifici i d'habilitació d'espais, i finalment, el 18 de gener de 1941 va ser inaugurat el Museu Marítim de Barcelona, depenent ara de la Diputació de Barcelona. En el moment de la seva inauguració, el museu ocupava escassament uns 4.000 m2, ja que una part del museu havia quedat mal- mesa durant un bombardeig l'any 1938. L'any 1943 es va iniciar la restauració de diverses parts. A partir de 19S8 el Museu va viure un moment d'expansió, ja sigui en l'o- cupació de l'edifici com la incorporació de la rèplica de la nau Santa Maria o la construc- ció de la rèplica, a mida natural, de la Galera Reial. Cap el 198S el museu ocupava uns 1 0.000 m2. En aquesta data cal destacar el Pla Director de Reforma i Restauració de les Drassanes, que tenia com a objectiu princi- pal la creació d'un gran centre cultural de difusió de totes les activitats relacionades amb el mar i la navegació i la restauració integral del conjunt monumental de les Dras- sanes, la Muralla i el Baluard. El Museu Marítim de Barcelona va ser ins- crit amb el número 43 en el Registre de Museus de Catalunya com a museu monogràfic mitjançant Resolució de 17 de gener de 1996 emesa pel Conseller de Cultu- ra de la Generalitat de Catalunya. LES DRASSANES REIALS L'any 1378 el rei Pere IV, el Consell de Cent i la Diputació del General van signar una "Concòrdia" per tal de portar a terme la construcció de les Reials Drassanes. Aquell esperit de col·laboració entre diferents insti- tucions va permetre l'aixecament d'aquestes Reials Drassanes. El Museu Marítim de Barcelona es troba situat dins les Reials Drassanes de Barcelona, un dels monuments arquitectònics més nota- bles del gòtic civil català. En el segle Xlii s'i- nicia la seva construcció, lligada a la Corona catalana-aragonesa, per a respondre a les necessitats de bastir bons i forts vaixells per al protecció del comerç marítim. El creixe- ment de l'edifici continuà al llarg dels segles, fins arribar al segle XVII en la construcció de les últimes naus. Les Drassanes de Barcelona són un dels conjunts d'arquitectura gòtica civil més conservats del món, així com un Altres Entitats dels únics exemples d'edificació per a usos industrials de l'època que es conserva. El conjunt d'edificacions de les Reials Drassanes va ser inclòs en el Registre de Patrimoni Històric, Artístic i Científic de Catalunya l'any 1937, i va ser declarat Monument Històric Artístic d'Interès Nacio- nal mitjançant Decret del Consell de Minis- tres del Govern Espanyol el S de març de 1976. El Museu Marítim de Barcelona, va ser declarat Monument Històric-Artístic d'Interès Nacional mitjançant Decret d'1 de març de 1962, afectant aquesta declaració a l'edifici en el que està instal·lat. El CONSORCI El precedent del Consorci de les Drassanes de Barcelona fou el "Patronato del Museo Marítima de las Reales Atarazanas de Barce- lona" constituït el 14 de juny de 1974, inte- grat per l'Ajuntament i la Diputació Provin- cial de Barcelona. La finalitat del Patronat era el desenvolupament de les activitats maríti- mes i culturals que realitzava el Museu Marí- tim instal·lat a l'edifici de les Drassanes. L'A- juntament cedia al Patronat l'ús de l'edifici i de les instal·lacions de les Drassanes per un període de SO anys, sempre que continués destinat a la finalitat prevista o no es dissol- gués o modifiqués el Patronat. La necessitat de continuar les tasques de rehabilitació de l'edifici de les Reials Drassa- nes, de projecció i desenvolupament de les activitats relacionades amb la cultura maríti- ma i de promoció de la ciutat que en ell es realitzen, i la integració del conjunt de les Drassanes en la façana marítima de Barcelo- na, aconsellaren la creació d'un ens que pogués dur a terme aquestes noves activitats, i que substituís l'antic Patronat del Museu Marítim. Les institucions que havien de col·laborar en la realització de les funcions esmentades eren: - L'Ajuntament de Barcelona, com a titular de l'edifici de les Drassanes des de l'any 193S i encarregat de gestionar la part del mateix destinat a activitats de promoció de la ciutat. - La Diputació de Barcelona, com a res- ponsable del Museu Marítim i titular dels béns en ell adscrits des de l'any 1939. - El Port Autònom de Barcelona que, en el marc de la rehabilitació del Port Vell, podia col·laborar en la recuperació i el desenvolu- pament de l'edifici de les Drassanes i de les activitats que en ell es desenvolupessin i que expressa la seva voluntat de col-laborar amb la ciutat i de fer participar, així, el conjunt dels agents econòmics i socials del món marítim i portuari en la gestió del Consorci. La col·laboració entre aquestes dues admi- nistracions locals (Ajuntament i Diputació de Barcelona) i l'Administració institucional estatal del Port Autònom de Barcelona, a més de la possible incorporació d'altres institu- cions públiques o privades interessades en el desenvolupament de les activitats de la nova entitat, aconsellaren la creació d'un ens con- sorcia!. El Consorci de les Drassanes de Barcelona fou constituït el dia 1 de febrer de 1993 entre l'Ajuntament de Barcelona, la Diputació de Barcelona i l'Autoritat Portuària de Barcelona (ens públic creat per la transformació del Port Autònom de Barcelona), amb la finalitat de portar a terme la rehabilitació i conservació de l'edifici de les Drassanes Reials, realitzar activitats de promoció de la cultura marítima i d'interès ciutadà, la gestió del Museu Marí- tim i coordinar la gestió de les tasques que s'hi desenvolupessin, d'acord amb els Esta- tuts que es varen aprovar en aquest mateix acte constitutiu. El Consorci es va crear com una entitat pública de caràcter associatiu i naturalesa voluntària i amb caràcter local i personalitat jurídica pròpia. Els primers Estatuts del Consorci varen ser aprovats pels tres ens consorciats fundadors amb la seva constitució el dia 1 de febrer de 1993, i foren posteriorment modificats en sessions celebrades pel Consell General el dia 26 de maig de 199S i el dia 3 de novem- bre de 1999. Les entitats consorciades, Dipu- tació de Barcelona, Autoritat Portuària de Barcelona i Ajuntament de Barcelona van ratificar el darrer acord del Consell General mitjançant acords plenari de 24 de novembre de 1999, del Consell d'Administració de 1S de desembre de 1999 i plenari de 28 de gener de 2000, respectivament. Els Estatuts foren publicats al BUTLLETf OFICIAL DE LA PROVINCIA de Barcelona número 52 d'1.03.2000, pp. 91-94. Des de la creació del Consorci, el Museu Marítim ha viscut anys de gran activitat i el gran projecte de futur és la restauració defini- tiva del conjunt arquitectònic i la implantació d'una nova museografia. Arribat el tercer mil·leni hi ha hagut un canvi de cultura organitzativa amb un museu més interactiu. Tot això aconsella la modificació dels estatuts del Consorci -que s'han actualitzat tant en els aspectes normatius com d'estruc- tura- amb l'objectiu de què la nova regulació contribueixi a assolir les fites que el Consorci de les Drassanes Reials i Museu Marítim de Barcelona s'ha plantejat en aquesta nova etapa lligades estretament al conjunt arqui- tectònic i al seu contingut per tal de garantir la seva conservació per a les generacions futures. TÍTOL PRIMER DISPOSICIONS GENERALS Article 1 Objecte, denominació i membres 1. El Consorci de les Drassanes Reials i Museu Marítim de Barcelona és un ens con- sorcia! públic de caràcter local que té per objecte: a) La conservació i la rehabilitació del conjunt patrimonial immoble on s'allotgen les Drassanes Reials i el Museu Marítim de Barcelona. b) La prestació dels serveis vinculats al 23 I 4 I 2004 BUTLLETÍ OFICIAL DE LA PROVÍNCIA DE BARCELONA Núm. 98 I Pàg. 121 Museu Marítim de Barcelona. 2. El Consorci de les Drassanes Reials i Museu Marítim de Barcelona (en endavant, "el Consorci") és integrat per la Diputació de Barcelona, l'Ajuntament de Barcelona i l'Au- toritat Portuària de Barcelona, a l'empara de les previsions contingudes a la normativa de règim local de Catalunya. Article 2 Incorporació de nous membres 1. Es podran incorporar al Consorci altres Administracions públiques per a finalitats d'interès comú, així com entitats privades sense ànim de lucre que tinguin finalitats d'interès públic concurrents amb l'objecte i finalitats del Consorci, que es comprometin a fer aportacions regulars per al seu funciona- ment. 2. La incorporació de nous membres al Consorci requerirà la formalització del con- veni corresponent, on s'especificaran les con- dicions d'integració, les aportacions econò- miques i l'acceptació dels presents Estatuts, i l'acord previ favorable del Consorci i de les entitats consorciades. 3. L'eventual necessitat de modificar els Estatuts per aquest motiu es regirà pel que disposa l'article 49. Article 3 Domicili 1. El domicili del Consorci radicarà a l'edi- fici de les Drassanes Reials de la ciutat de Barcelona, a l'Avinguda de les Drassanes, s/n, i n'ocuparà les seves dependències. 2. La Presidència del Consorci podrà dis- posar, per raons d'especial significació o d'urgència, que les sessions dels òrgans col·legiats es celebrin a la seu o altra dependència pròpia o de qualsevol dels ens o entitats que en formen part. 3. La Comissió Executiva del Consorci podrà disposar la creació de delegacions o d'oficines tècniques on i quan sigui necessari per al correcte compliment de les seves fina- litats. 4. El Consell General del Consorci podrà modificar el domicili establert a l'apartat pri- mer. Article 4 Durada El Consorci tindrà una durada indefinida. Article S Naturalesa, capacitat, potestats i prerrogatives 1. El Consorci és una entitat administrativa de caràcter local i gaudeix de personalitat jurídica pròpia i de plena capacitat jurídica i d'obrar per tal de crear i gestionar serveis públics i realitzar activitats econòmiques d'interès local o comú, en l'àmbit de les seves finalitats estatutàries. Per tal de donar compliment a aquestes finalitats, el Consorci podrà realitzar o prestar, de forma unificada, tota mena de serveis o activitats susceptibles de ser assumides individualment pels seus membres, en el marc de la legislació de Altres Entitats règim local i de la normativa sectorial aplica- ble. 2. En l'àmbit de les seves competències, el Consorci podrà adquirir, posseir, reivindicar, permutar, gravar i alienar tota classe de béns, celebrar contractes, assumir obligacions, interposar recursos i exercir qualsevol acció prevista a la llei. 3. El Consorci, en l'àmbit determinat per les seves finalitats i atès que es tracta d'un ens institucional de caràcter local, té les mateixes potestats i prerrogatives de què poden gaudir els ens locals no-territorials o institucionals en virtut de l'article 8 del Text Refós de la Llei Municipal i de Règim Local de Catalunya, de conformitat amb les especi- ficitats que s'expressen a continuació: 3.a) El Consorci té les potestats següents: 1. La reglamentària, en relació amb els serveis prestats. 2. La d'autoorganització, en el marc dels presents Estatuts. 3. La tributària, referida a l'establiment de taxes. 4. La financera, en relació amb l'establi- ment de preus públics en qualsevol cas i amb l'aprovació dels pressupostos i l'apel·lació al crèdit en els termes fixats a les lleis. S. La de programació o de planificació. 6. La d'execució forçosa i la sancionadora, en relació amb els serveis i béns del Consor- ci. 7. La de revisió d'ofici dels seus actes i acords. 8. Les necessàries per a la protecció dels béns del Consorci o adscrits per les entitats consorciades. 3.b) El Consorci té les prerrogatives següents: 1. La de presumpció de legitimitat i d'exe- cutivitat dels seus actes i acords. 2. La d'inembargabilitat dels seus béns i drets, en els termes estrablerts a les lleis, i les de prelació, de preferència i altres prerrogati- ves reconegudes a la hisenda pública en rela- ció amb els seus crèdits, sens perjudici de les que corresponen a la hisenda de l'Estat i de la Generalitat. 3. La d'exempció dels impostos estatals, autonòmics i locals, en els termes establerts per les lleis. 3.c) En cas d'insuficiènCia de les previ- sions anteriors, correspondran al Consorci totes les potestats i prerrogatives atorgades per la legislació bàsica de règim local als municipis, províncies i illes, sempre que siguin necessàries per al compliment de la seva finalitat i la prestació dels seus serveis. 4. En qualsevol cas, el Consorci pot emprar la via administrativa de constrenyi- ment per tal de recaptar o recuperar, per ell mateix, els ingressos i altres drets de caràcter públic de què sigui creditor, sens perjudici que pugui encarregar les gestions recaptatò- ries que consideri oportunes a qualsevol dels ens locals territorials que l'integren. Article 6 Finalitats i serveis Les finalitats a aconseguir i els serveis a prestar pel Consorci són els següents: a) La rehabilitació i la conservació del conjunt d'edificacions que formen les Dras- sanes Reials de Barcelona. b) La gestió del Museu Marítim de Barce- lona. e) La conservació, la protecció, la recupe- ració, l'estudi i la difusió del patrimoni cultu- ral marítim català. d) El foment i la promoció d'exposicions, estudis i investigacions, que contribueixin al coneixement de la història i la situació actual dels diferents sectors marítims. e) La més amplia difusió de la cultura marítima i oceanogràfica del nostre país amb especial atenció als programes dirigits a esco- lars i estudiants. f) La gestió de la part de l'edifici destinada a la realització d'activitats d'interès ciutadà. g) Totes les que estiguin directament o indirecta relacionades amb les finalitats esmentades anteriorment. TÍTOL SEGON RÈGIM ORGÀNIC I FUNCIONAL CAPiTOL 1 ÒRGANS DE GOVERN I DE GESTIÓ Article 7 Òrgans 1 . Els òrgans de govern i de gestió del Consorci són, amb caràcter necessari, els següents: 1) El Consell General. 2) La Comissió Executiva. 3) La Presidència. 4) Dues Vicepresidències. S) La Direcció General. 2. El Consorci, mitjançant acord del Con- sell General, podrà dotar-se dels òrgans com- plementaris que es considerin pertinents per a l'acompliment de les seves finalitats. Secció Primera. El Consell General: Article 8 Concepte El Consell General és l'òrgan superior de govern del Consorci, amb capacitat per adoptar quantes resolucions consideri escaients per al bon funcionament i assoli- ment del seu objecte i finalitats. Article 9 Composició 1. El Consell General tindrà la composició següent: a) Presidència: La persona titular de la Pre- sidència de la Diputació de Barcelona, o Diputat o Diputada en qui hagi delegat. b) Vicepresidències: En nombre de dues, la primera correspon a la persona titular de l'Alcaldia de l'Ajuntament de Barcelona, o persona en qui delegui, i la segona a la per- sona titular de la Presidència de l'Autoritat Portuària de Barcelona, o persona en qui delegui. e) Vocalies: En nombre de dotze, amb la Núm. 98 I Pàg. 122 BUTLLETÍ OFICIAL DE LA PROVÍNCIA DE BARCELONA 23 I 4 I 2004 distribució següent: - Sis seran designades per la Diputació de Barcelona. - Tres seran designades per l'Ajuntament de Barcelona i, - Dues seran designades per l'Autoritat Portuària de Barcelona. - Una correspondrà a la persona titular de la Direcció General. 2. L'eventual incorporació de nous mem- bres al Consorci suposarà la modificació del primer apartat en el sentit d'afegir les voca- lies que es determinin en l'acord correspo- nent. Article 1 O Competències Correspondrà al Consell General: 1. Dirigir i supervisar les diferents àrees i línies d'actuació en ordre a la realització de les finalitats del Consorci. 2. Impulsar la realització dels programes de desenvolupament del Consorci i del seu Museu, i aprovar la memòria anual. 3. Exercir el control i la fiscalització de la resta d'òrgans del Consorci. 4. Aprovar els reglaments, les ordenances i l'inventari general. S. Aprovar el pressupost i les seves modifi- cacions d'acord amb les bases d'execució, disposar les despeses en matèria de la seva competència i aprovar el compte general; tot això d'acord amb el que disposa la Llei 3911988, de 28 de desembre, reguladora de les Hisendes Locals. 6. Aprovar les formes de gestió dels serveis i la creació d'òrgans desconcentrats. 7. Acceptar la delegació de competències i l'encàrrec de gestió i de funcions fets per altres Administracions públiques diferents de les consorciades. 8. Aprovar la plantilla i la relació de llocs de treball. 9. Aprovar, autoritzar la despesa i adjudi- car els expedients de contractació la quantia dels quals excedeixi del 20% dels recursos ordinaris del pressupost del Consorci, així com els contractes i concessions plurianuals quan la seva durada sigui superior a quatre anys en tot cas, i els plurianuals de durada inferior quan el seu import acumulat superi el percentatge indicat, referit als recursos ordi- naris del pressupost del primer exercici. 1 O. Atorgar la concessió de béns o serveis per més de cinc anys, sempre que la seva quantia excedeixi del 20% dels recursos ordi- naris del pressupost del Consorci. 11. Aprovar operacions financeres o de crèdit, quan el seu import superi el 10% dels recursos ordinaris del pressupost del Consor- ci, així com les operacions de crèdit previstes a l'article 158.5 de la Llei 3911988. 12. Imposar i ordenar les taxes. 13. Alienar béns, quan la seva quantia excedeixi del 20% dels recursos ordinaris del pressupost del Consorci. 14. Alterar la qualificació jurídica dels béns demanials. 15. Aprovar la cessió gratuïta de béns immobles, a títol de propietat, a altres Admi- Altres Entitats nistracions o institucions públiques. 16. Adoptar els acords del Consorci en relació amb: a) La integració de noves entitats. b) La modificació dels Estatuts. e) La dissolució del propi Consorci. 17. Exercir aquelles altres competències que, essent inherents a les comeses pròpies del Consorci, la Llei 711985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases de Règim Local, atri- bueixi al Ple de l'entitat local amb el caràcter d'indelegables. Secció Segona. La Comissió Executiva: Article 11 Concepte La Comissió Executiva és l'òrgan col·legiat que assumeix el govern i la gestió ordinàries del Consorci. Article 12 Composició 1. La Comissió Executiva tindrà la compo- sició següent: a) Presidència: La persona titular de la Pre- sidència de la Diputació de Barcelona, o Diputat o Diputada en qui hagi delegat. b) Vocalies: En nombre de sis, amb la dis- tribució següent: - Tres seran designades per la Diputació de Barcelona. - Una serà designada per l'Ajuntament de Barcelona. - Una serà designada per l'Autoritat Por- tuària de Barcelona. - Una correspondrà a la persona titular de la Direcció General. Les persones designades per les entitats consorciades ho seran d'entre les que formin part del Consell General. 2. L'eventual incorporació de nous mem- bres al Consorci suposarà la modificació del primer apartat en el sentit d'afegir les voca- lies que es determinin en l'acord d'incorpora- ció. Article 13 Competències Correspondrà a la Comissió Executiva: 1. Fer el seguiment de la gestió ordinària del Consorci. 2. Declarar la lesivitat dels actes del Con- sorci. 3. Aprovar, autoritzar la despesa i adjudi- car els expedients de contractació la quantia dels quals excedeixi del 1 0% dels recursos ordinaris del pressupost del Consorci i no en superi el 20%, i sempre que no tinguin una durada superior a quatre anys. 4. Aprovar els projectes d'obres i de ser- veis quan sigui competent per a la seva con- tractació o concessió i quan encara no esti- guin previstos al Pressupost. S. Adquirir béns i drets quan el seu valor superi el 10% dels recursos ordinaris del Pressupost, així com les alienacions patrimo- nials en els casos següents: - Quan es tracti de béns immobles o de béns mobles, que estiguin declarats de valor històric o artístic i no estiguin previstes en el Pressupost. - Quan siguin previstes al Pressupost i excedeixin el percentatge que s'indica per a les adquisicions de béns. 6. Aprovar l'establiment i la modificació de preus públics quan no cobreixin el cost del servei. 7. Aprovar convenis amb altres entitats l'import dels quals superi el 10% dels recur- sos ordinaris del pressupost del Consorci. 8. Adoptar actes i autoritzar i disposar des- peses, incloses les plurianuals, en l'àmbit de les seves competències, sempre que s'obser- vin les prescripcions següents: a) Que no s'ampliï el nombre de quatre anualitats, limitació que no regirà en l'arren- dament d'immobles. b) Que, en relació amb les inversions i les transferències de capital i amb les transferèn- cies corrents que es derivin de convenis subs- crits amb entitats públiques o privades sense ànim de lucre, no se superin els percentatges del 70% per a l'exercici següent immediat, del 60% per al segon exercici, i del 50%, per al tercer i quart, percentatges tots ells referits al crèdit corresponent a l'any en què va com- prometre's l'operació. 9. Exercir les funcions assignades a la Comissió especial de comptes, i informar sobre els assumptes que s'elevin al Consell General. 1 O. Exercir aquelles altres competències que, essent inherents a les comeses pròpies del Consorci, la Llei 711985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases de Règim Local, atri- bueixi al Ple de l'entitat local amb el caràcter de delegables. Secció Tercera. La Presidència: Article 14 Concepte 1. La Presidència del Consorci té atribuïda la màxima representació legal d'aquest i en dirigeix el govern i l'administració. 2. La Presidència del Consorci correspon a la persona titular de la Presidència de la Diputació de Barcelona o Diputat o Diputada en qui hagi delegat. 3. Amb caràcter general, la Presidència podrà comparèixer sense necessitat de poder previ i especial davant tota classe d'autori- tats, tribunals i jutjats de qualsevol ordre o jurisdicció, així com davant de tot tipus d'instàncies administratives i altres persones, públiques i privades, físiques i jurídiques. Article 15 Competències La Presidència tindrà atribuïdes les com- petències següents: 1. Exercir la representació institucional i l'alta direcció del Consorci. 2. Convocar, presidir, suspendre i aixecar les sessions del Consell General i les de la Comissió Executiva, dirigir-ne les delibera- cions i decidir els empats amb vot de quali- tat. 3. Exercir en cas d'urgència les funcions 23 I 4 I 2004 BUTLLETÍ OFICIAL DE LA PROVÍNCIA DE BARCELONA Núm. 98 I Pàg. 123 encomanades al Consell General i a la Comissió Executiva, donant compte de les resolucions que adopti a la següent reunió de l'òrgan col·legiat corresponent. 4. Nomenar la persona que hagi d'ocupar el càrrec de la Direcció General. 5. Exercir la direcció superior del personal, que inclou l'acomiadament del personal laboral i la proposta a l'Administració matriu de la imposició de sancions al personal fun- cionari adscrit per la comissió de faltes molt greus, donant-ne compte al Consell General en la primera sessió que tingui lloc. 6. En matèria de personal: a) Aprovar l'oferta pública d'ocupació i les seves bases. b) Nomenar i disposar el cessament dels càrrecs de comandament del Consorci. e) Resoldre els expedients d'incompatibili- tats. 7. Exercir les accions judicials i adminis- tratives i la defensa del Consorci. 8. Aprovar les operacions de crèdit en els supòsits no reservats al Consell General i concertar les operacions de tresoreria. 9. Aprovar la liquidació del pressupost. 1 O. Nomenar la persona que exerceixi la Tresoreria del Consorci. 11. Totes aquelles altres competències que, essent inherents a les comeses pròpies del Consorci, la llei 711985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local, atri- bueixi a la Presidència de l'entitat local amb el caràcter d'indelegables. Secció Quarta. Les Vicepresidències: Article 16 Concepte 1 . Corresponen a les Vicepresidències les funcions de substitució de la Presidència en els casos d'absència, vacant, malaltia o deure legal d'abstenció. La Vicepresidència Primera del Consorci correspon a la persona titular de l'Alcaldia de l'Ajuntament de Barcelona o en qui delegui, i la Vicepresidència Segona correspon a la persona titular de la Presidència de l'Autoritat Portuària de Barcelona o en qui delegui. 2. Les Vicepresidències podran exercir, a més, totes aquelles altres funcions i comeses específiques que la Presidència els delegui. Secció Cinquena. La Direcció General: Article 17 Concepte 1. La Direcció General és l'òrgan d'admi- nistració que assumeix la direcció i la coordi- nació de la gestió del Consorci. 2. La persona titular de la Direcció Gene- ral serà nomenada per la Presidència del Consorci i del seu nomenament es retrà compte als òrgans col·legiats d'aquest. 3. La provisió de la Direcció General seguirà els requeriments previstos per al siste- ma de lliure designació; en el cas que la per- sona proposada no fos funcionari o funcionà- ria de carrera amb els requisits exigits a la Relació de llocs de treball, el seu règim serà el de personal laboral d'alta direcció. Altres Entitats Article 18 Competències Correspondrà a la Direcció General: 1. Executar i fer complir els actes dels òrgans de govern i adoptar les mesures que exigeixi el seu millor compliment. ~- Organitzar, dirigir, coordinar i inspec- cionar els programes i els serveis, de confor- mitat amb les directrius dels òrgans de govern i adoptar les disposicions de règim interior necessàries per al funcionament del Consorci. 3. Elaborar els programes culturals i geren- cials que permetin el correcte desenvolupa- ment dels serveis del Consorci. 4. Assumir la representació del Consorci quan no sigui exercida per la Presidència. 5. Elaborar els projectes de pressupost, liquidació i compte general, les propostes de plantilla i la relació i la classificació dels llocs de treball. 6. En matèria de personal: a) Proposar el nomenament i cessament dels càrrecs de comandament. b) Sancionar els empleats, llevat de l'aco- miadament del personal laboral i la proposta a l'Administració matriu de la imposició de sancions al personal funcionari adscrit per la comissió de faltes molt greus. e) Exercir la resta de competències que integrin el comandament directe en matèria de personal. 7. Aprovar la cessió temporal dels béns culturals mobles i fons museístics en el marc de les finalitats estatutàries. 8. Aprovar, autoritzar la despesa i adjudi- car els expedients de contractació la quantia dels quals no excedeixi del 1 0% dels recur- sos ordinaris del pressupost del Consorci, i sempre que no tinguin una durada superior a quatre anys. 9. Adquirir béns i drets quan el seu valor no superi el 1 O% dels recursos ordinaris del Pressupost, i acceptar subvencions. 1 O. Reconèixer les obligacions, ordenar els pagaments i obrir i cancel·lar tota mena de comptes corrents. 11 . Aprovar les bases, la convocatòria i l'atorgament de beques i premis. 12. Aprovar l'establiment i la modificació de preus públics quan cobreixin el cost del servei. 13. Aprovar convenis amb altres entitats l'import dels quals no superi el 10% dels recursos ordinaris del pressupost del Consor- ci. 14. Adoptar actes i autoritzar i disposar despeses, incloses les plurianuals, en l'àmbit de les seves competències, sempre que s'ob- servin les prescripcions següents: a) Que no s'ampliï el nombre de quatre anualitats, limitació que no regirà en l'arren- dament d'immobles. b) Que, en relació amb les inversions i les transferències de capital i amb les transferèn- cies corrents que es derivin de convenis subs- crits amb entitats públiques o privades sense ànim de lucre, no se superin els percentatges del 70% per a l'exercici següent immediat, del 60% per al segon exercici, i del 50%, per al tercer i quart, percentatges tots ells referits al crèdit corresponent a l'any en què va com- prometre's l'operació. 15. Qualsevulla altra comesa que li enco- manin el Consell General o la resta d'òrgans de govern. 16. Totes aquelles altres competències que, essent inherents a les comeses pròpies del Consorci, la llei 711985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local, atri- bueixi a la Presidència de l'entitat local amb el caràcter de delegables. Secció Sisena. Règim de delegació de competències orgàniques: Article 19 Règim de delegació interorgànica 1 . Les competències atribuïdes als òrgans del Consorci seran susceptibles de delegació de conformitat amb el règim general que la regula. 2. En tot cas, la delegació de l'exercici de les competències assignades als diferents òrgans esmentats exigirà el compliment dels requisits següents: a) Que es disposi mitjançant un acte admi- nistratiu de l'òrgan que tingui assignada la competència. b) Que es fixi l'àmbit d'assumptes, les facultats delegades i les condicions especials. e) Que es publiqui en el BuTLLETí OFICIAL DE LA PROVÍNCIA de Barcelona. CAPíTOl 2 FUNCIONAMENT DELS ÒRGANS COl·lEGIATS I RÈGIM DE RECURSOS Article 20 Caràcter i periodicitat de les sessions 1. El Consell General es reunirà, com a mínim, dues vegades a l'any en sessió ordinària. 2. La Comissió Executiva es reunirà, com a mínim, una vegada al trimestre en sessió ordinària. 3. El Consell General i la Comissió Execu- tiva es reuniran en sessió extraordinària sem- pre que ho consideri necessari la Presidència o a petició d'una quarta part de llurs respec- tius membres o bé de tots els membres repre- sentants d'una de les entitats consorciades. 4. La fixació de les dates de les sessions es determinarà per la Presidència i mantindrà una periodicitat regular pel que fa a les ordinàries. Article 21 Convocatòria de les sessions 1. Les sessions dels òrgans col·legiats han de convocar-se, al menys, amb dos dies hàbils d'antelació, llevat de les extraordinà- ries que ho hagin estat amb caràcter urgent, quina convocatòria amb aquest caràcter haurà de ser ratificada pel propi òrgan. 2. La convocatòria es comunicarà per escrit a cadascun dels membres de l'òrgan col·legiat i expressarà el lloc, dia i hora de celebració de la sessió, així com tots els Núm. 98 I Pàg. 124 BUTLLETÍ OFICIAL DE LA PROVÍNCIA DE BARCELONA 23 I 4 I 2004 assumptes que hagin de tractar-s'hi. Article 22 Quòrum de constitució i celebració de les sessions 1. En primera convocatòria, el quòrum per a la vàlida celebració de les sessions dels òrgans col·legiats serà d'un terç del nombre legal total dels seus membres, que mai no podrà ser inferior a tres persones. 2. En segona convocatòria, mitja hora després, serà suficient la presència de tres membres; aquest quòrum haurà de mantenir- se al llarg de la sessió. 3. En qualsevol cas, no es podrà celebrar cap sessió sense l'assistència de les persones que ocupin la Presidència i la Secretaria, o de les persones que les substitueixin d'acord amb les previsions d'aquests Estatuts. 4. En el cas de què, per no assolir-se el quòrum exigit, no es celebrés la sessió, podrà tenir lloc una reunió informativa per donar compte als presents dels assumptes que havien estat inclosos a l'ordre del dia. De concórrer les circumstàncies indicades al paràgraf anterior, quedaran acreditades les raons d'urgència per tal que la Presidència del Consorci, sí així ho considera oportú, exerceixi les competències de l'òrgan col-legiat, al qual se'n donarà compte, a la següent sessió que celebri, a l'efecte de ratifi- cació. 5. A les sessions dels òrgans col-legiats hi assistiran, amb veu i sense vot, les persones que exerceixin els càrrecs de secretari i inter- ventor o funcionaris en qui hagin delegat. A criteri de la Presidència podran ser convocats altres responsables del Consorci o persones alienes, que informaran o assessoraran a l'òr- gan col·legiat sobre els assumptes per als quals es requereixi la seva presència. Article 23 Règim de majories requerides en funció dels tipus d'acords 1. Els acords dels òrgans col·legiats s'a- dopten, com a regla general, per majoria sim- ple dels membres presents. Existeix majoria simple quan els vots afirmatius són més que els negatius. 2. S'adoptaran per majoria absoluta del nombre legal de membres del Consell Gene- ral els acords per a l'adopció dels quals la Llei 711985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local, així com la seva nor- mativa de desplegament i la legislació secto- rial, exigeixin aquest quòrum qualificat referit al nombre legal de membres de la corpora- ció. Article 24 Sistema de votació l. L'adopció dels acords es produeix mit- jançant assentiment o per votació ordinària, llevat que l'òrgan col·legiat acordi, per a un cas concret, la votació nominal. 2. El vot podrà emetre's en sentit afirmatiu o negatiu. Els membres també podran abste- nir-se de votar. L'absència d'un o varis mem- bres de l'òrgan col·legiat, un cop iniciada la Altres Entitats deliberació d'un assumpte, equival, als efec- tes de la votació corresponent, a l'abstenció. 3. Quan es produeixi empat, es repetirà la votació i si se'n torna a produir de nou deci- dirà la Presidència amb el seu vot de qualitat. Article 25 Règim de recursos contra els actes dels òrgans de govern i d'administració 1. Contra els actes sobre aplicació i efecti- vitat dels tributs i de la resta d'ingressos de dret públic locals, els interessats podran for- mular recurs de reposició preceptiu davant l'òrgan que els hagi dictat. 2. Contra els actes administratius dictats per la Direcció General relatius a les matèries no incloses a l'apartat primer, els interessats podran formular recurs d'alçada davant la Presidència del Consorci, d'acord amb allò que és previst a la legislació de règim jurídic de les Administracions públiques i del proce- diment administratiu comú. 3. Les disposicions de caràcter general i els actes administratius adoptats per la Pre- sidència, el Consell General i la Comissió Executiva del Consorci exhaureixen la via administrativa, essent susceptibles de recurs contenciós administratiu en els termes i con- dicions establerts a la legislació processal i administrativa. Contra els actes administratius esmentats cabrà recurs de reposició, amb caràcter potestatiu i previ al contenciós administratiu. 4. En els supòsits en què, per raó d'urgèn- cia, la Presidència del Consorci exerceixi competències atribuïdes a òrgans col·legiats, els interessats podran formular recurs de reposició potestatiu davant d'aquella Pre- sidència. Contra l'acord de ratificació del decret de la Presidència del Consorci, adoptat per l'òr- gan col·legiat corresponent, els interessats podran formular recurs de reposició potesta- tiu. Article 26 Altres aspectes de funcionament dels òrgans coJ./egiats En tot allò no previst en els presents Esta- tuts, el règim de convocatòria i desenvolupa- ment de les sessions, així com el d'adopció d'acords, i la seva impugnaCió, s'acomoda- ran a allò que s'estableix a la legislació de règim local. TfTOL TERCER FUNCIONS DE SECRETARIA, INTERVENCIÓ I TRESORERIA DE FONS Article 27 Secretaria, Intervenció i Tresoreria El Consorci estarà assistit per una Secreta- ria, una Intervenció i una Tresoreria. Article 28 Exercici de les funcions Els càrrecs de la Secretaria i la Intervenció del Consorci seran exercits per les persones que ho siguin, respectivament, de l'ens que tingui atribuïda la Presidència del Consorci, o bé pels funcionaris o funcionàries en qui aquelles deleguin. La Tresoreria serà exercida per un empleat del Consorci nomenat per la Presidència. Article 29 Disposició de fons Dels fons en disposaran, conjuntament, les persones titulars o autoritzades per la Direc- ció General, la Intervenció i la Tresoreria. TfTOL QUART RELACIONS AMB ELS ENS CONSORCIATS Article 30 Nivells de relació La relació entre el Consorci i els ens con- sorciats podrà establir-se, amb caràcter gene- ral, en els nivells d'informació, assistència, coordinació, encàrrec de gestió i de funcions, i delegació. Article 31 Règims i sistemes d'informació i comunicació 1 . El Consorci i les entitats consorciades es facilitaran recíprocament la informació sobre la pròpia gestió que sigui rellevant per al desenvolupament adequat de l'exercici de llurs competències respectives. 2. El Consorci i les entitats consorciades desenvoluparan els processos i tècniques de col·laboració mútua que siguin adients per tal de compartir l'optimització de llurs res- pectius sistemes d'informació i comunicació. Article 32 Règim de coordinació i d'assistència 1. Les entitats consorciades podran adop- tar mesures de coordinació i assistència envers el Consorci, de caràcter general o contingent. 2. En el marc de les mesures d'assistència, i a fi d'acomplir les seves funcions, el Con- sorci es podrà valer dels serveis administra- tius i tècnics de qualsevulla de les seves enti- tats consorciades i, alhora, podrà formalitzar amb aquestes els instruments de cooperació que consideri pertinents. 3. Les entitats consorciades es podran valer dels serveis administratius i tècnics del Consorci quan raons tècniques o d'especialit- zació així ho aconsellin. Article 33 Encomanda o encàrrec de gestió i de funcions 1. La realització d'activitats de caràcter material, tècnic o de serveis de la competèn- cia del Consorci podrà ser encarregada a uni- tats, organismes o societats de cadascuna de les entitats consorciades, o a d'altres consor- cis en els quals aquestes participin, per raons d'eficàcia o d'optimització dels mitjans dis- ponibles. 2. L'encomanda o encàrrec de gestió o de funcions no suposa Ja cessió de la titularitat de la competència ni dels elements substan- 23 I 4 I 2004 BUTLLETÍ OFICIAL DE LA PROVÍNCIA DE BARCELONA Núm. 98 I Pàg. 125 tius del seu exercici, i correspondrà a l'òrgan competent del Consorci l'adopció dels actes administratius definitius o complementaris que donin suport o en els quals s'integri la concreta activitat objecte de l'encàrrec. 3. La realització d'activitats establertes amb caràcter general en l'àmbit de les enti- tats consorciades i del Consorci es durà a terme d'acord amb les determinacions apro- vades, les quals fixaran les activitats incloses, el seu termini de vigència i la naturalesa i l'a- bast de la gestió i funcions encomanades. 4. Les activitats realitzades per compte del Consorci tindran validesa plena i no necessi- taran de l'adopció d'un acte exprés d'encà- rrec pels seus òrgans de govern. 5. Per raons d'eficàcia o d'optimització dels mitjans disponibles, podrà ser encarrega- da al Consorci la realització d'activitats de caràcter material, tècnic o de serveis de la competència de les entitats consorciades, amb les mateixes determinacions establertes als apartats anteriors. Article 34 Règim de delegació intersubjectiva 1 . El Consorci podrà efectuar la delegació intersubjectiva de competències de gestió a favor d'una o vàries de les entitats consorcia- des en aquells casos en què, per motiu de complexitat tècnica o altres raons que com- portin una insuficient capacitat de gestió en determinats àmbits, l'aplicació de l'institut de l'encàrrec de gestió no pogués donar cober- tura a totes les funcionalitats exigides. 2. La delegació intersubjectiva de com- petències suposa la cessió dels elements substantius de l'exercici de la competència per compte del Consorci, que en manté la titularitat. En l'exercici d'aquestes funcions, les entitats delegades gaudeixen de totes les potestats i les prerrogatives atribuïdes per la legislació. 3. Per a la seva aplicació, l'òrgan compe- tent del Consorci ha d'adoptar l'acord de delegació a favor de l'entitat o entitats con- sorciades, els òrgans competents de les quals han d'adoptar els acords correlatius d'accep- tació. Una referència d'aquests acords es publicarà al BuTLLETI OFICIAL DE LA PROVINCIA de Barcelona. 4. L'acord de delegació ha de contenir les determinacions per les quals es regirà la dele- gació, i que faran referència, com a mínim, als aspectes relatius al seu contingut, caràc- ter, durada, medis i òrgans actuants, i altres condicions aplicables. Aquestes determinacions específiques con- tingudes en l'acord de delegació podran addicionalment ser formalitzades, si es creu necessari, en un acord de col·laboració entre el consorci i l'entitat o entitats delegades. Article 35 Règim de ratificacions per les entitats consorciades Hauran de ser ratificats pels òrgans com- petents de les entitats consorciades els acords relatius a: a) Modificació dels Estatuts. Altres Entitats b) Incorporació de nous membres al Con- sorci. e) Aportacions de caràcter econòmic al Consorci per part de les entitats consorciades en la part que els afecti. d) Dissolució del Consorci. TÍT~L CINQUÈ RELACIONS AMB ELS USUARIS DELS SERVEIS PÚBLICS DEL CONSORCI Article 36 Drets i deures dels usuaris Els drets i deures dels usuaris en relació amb els serveis públics prestats pel Consorci són els definits i regulats en les normatives respectives que determinen l'abast i el règim jurídic de les prestacions corresponents. Article 37 Responsabilitat patrimonial 1 . Quan de la gestió dimanant del consor- ci es derivi responsabilitat patrimonial envers tercers, els particulars tindran dret a ser res- cabalats de tota lesió que pateixin en llurs béns i drets, de conformitat amb les previ- sions dels articles 139 a 144 de la Llei 3011992, de 26.11, de règim jurídic de les Administracions públiques i del procediment administratiu comú. 2. Sens perjudici de les previsions de l'a- partat anterior i per al cas que la satisfacció patrimonial hagués de ser assumida per les entitats consorciades, la redistribució interna dels seus efectes econòmics es farà a parts o quotes proporcionals a la representació de les entitats consorciades en el si del Consell General. TÍTOL SISÈ RÈGIM DEL PERSONAL AL SERVEI DEL CONSORCI Article 38 Determinacions generals 1. El Consorci disposarà del personal necessari per al compliment del seu objecte i finalitats. El seu nombre, categories i funcions vindran determinades en la plantilla i en la relació de llocs de treball aprovades pel Con- sell General. 2. Les places de la plantilla i els llocs de treball seran establerts i modificats atenent els principis d'eficàcia, economia i racionalit- zació de recursos, en el marc de la legislació aplicable a l'Administració Local. 3. La selecció del personal del Consorci, qualsevol que sigui el règim jurídic de la seva relació de servei amb aquest, es farà d'acord amb els principis d'igualtat, publicitat, mèrit i capacitat. Article 39 Tipus de personal i règims aplicables 1 . El Consorci podrà disposar de personal propi o de personal adscrit per les entitats consorciades, en règim funcionarial o labo- ral. 2. El personal laboral restarà sotmès a l'Es- tatut dels treballadors, al conveni col·lectiu, als altres pactes que formalitzi el Consorci amb els representants dels treballadors i a la resta de normativa legal vigent. 3. Els funcionaris dels ens consorciats ads- crits al Consorci es regiran per la normativa aplicable a la funció pública local de Cata- lunya. 4. Quant al procediment disciplinari, la qualificació de faltes i la determinació de les sancions del personal funcionari, s'aplicarà el que disposa la normativa establerta per als funcionaris locals de Catalunya, i per al per- sonal laboral el que fixi l'Estatut dels treballa- dors i el conveni col·lectiu vigent. Article 40 Representació i negociació col·lectiva Correspon al Consorci la determinació i la negociació quan sigui procedent, d'acord amb la legislació aplicable i la relació d'ocu- pació existent en cada cas, del marc laboral i les condicions de treball del personal vincu- lat al Consorci. TÍTOL SETÈ RÈGIM PATRIMONIAL, PRESSUPOSTARI I FINANÇAMENT Article 41 Hisenda 1. El Consorci, per a la realització del seu objecte i finalitats, disposarà dels recursos següents: a) Aportacions de les entitats consorciades. b) Taxes, preus públics i altres rendiments que obtingui per la prestació directa o indi- recta de serveis. e) Subvencions i altres ingressos de dret públic o privat, incloent els procedents d'ini- ciatives de mecenatge i esponsorització. d) Operacions de crèdit. e) Qualsevol altre que pugui correspondre al Consorci d'acord amb la legislació. 2. Els acords del Consorci que suposin aportacions extraordinàries de caràcter econòmic per part de les entitats consorcia- des al Consorci hauran de ser ratificats pels respectius òrgans de govern competents. Article 42 Règim econòmic i financer, pressupostari i comptable El règim econòmic i financer del Consorci serà l'establert a la normativa vigent per als ens locals catalans en matèria pressupostària, financera, de control i comptabilitat. Article 43 Patrimoni del consorci Constitueixen el patrimoni del Consorci: a) Els béns que li siguin adscrits en ús per les entitats consorciades. b) Els béns, drets i accions que adquireixi per qualsevol títol legítim, tot incloent les propietats incorporals morals i d'explotació d'autoria derivades de les seves creacions pròpies, així com els drets de propietat indus- Núm. 98 I Pàg. 126 BUTLLETÍ OFICIAL DE LA PROVÍNCIA DE BARCELONA 23 I 4 I 2004 trial sobre els seus signes i denominacions distintius. Article 44 Règim dels béns adscrits per les entitats consorciades 1. Els béns adscrits en ús al Consorci per les entitats consorciades conserven la seva qualificació jurídica i titularitat originària. Les facultats de disposició limitades que es puguin reconèixer a favor del Co~sorci seran les que constin als acords de cessió correspo- nents, circumscrivint-se aquestes, en tot cas, a les seves finalitats estatutàries. 2. La cessió, per l'Ajuntament de Barcelo- na al Consorci, de l'ús del recinte de les Drassanes de Barcelona, delimitat per l'Av. de les Drassanes, Pg. de Josep Carner, Av. del Paral·lel i la Porta de Santa Madrona, ho és per tot el temps de duració del Consorci, amb l'obligació per part d'aquest de conser- var-lo i utilitzar-lo de conformitat amb les finalitats estatutàries. 3. La cessió, per la Diputació de Barcelona al Consorci, de la gestió de tots els elements de la seva propietat adscrits a les Drassanes Reials, ho és per tot el temps de duració del Consorci, amb l'obligació per part d'aquest de conservar-los i mantenir-los segons les finalitats estatutàries. Article 45 Règim dels béns, drets i accions adquirits pel Consorci 1. Els béns, drets i accions adquirits pel Consorci es regiran per les normes regulado- res del patrimoni dels ens locals catalans i per la legislació específica de patrimoni històric, artístic i cultural. 2. La marca "Museu Marítim Drassanes Reials de Barcelona", amb el logotip gràfic corresponent, és una denominació distintiva de la imatge corporativa del Consorci. Els òrgans de govern i d'administració han de fer-ne ús en totes les seves activitats oficials, i resta expressament prohibida la seva utilitza- ció per tota persona física o jurídica aliena al Consorci llevat que disposin d'una autoritza- ció expressa concedida per resolució de la Presidència. TÍTOL VUITÈ EXTINCIÓ I LIQUIDACIÓ Article 46 Causes d'extinció El Consorci podrà extingir-se per alguna de les causes següents: a) Per disposició legal. b) Per impossibilitat d'acomplir les seves finalitats. e) Per acord de les entitats consorciades. d) Per acord o transferència del Museu Marítim a la Generalitat, a un Consell Comarcal o a un Municipi, en els termes pre- vistos a la Disposició Addicional 5 de la Llei 1711990, de 2 de novembre, de Museus. Article 47 Altres Entitats Procediment i efectes de la dissolució 1. En cas de dissolució del Consorci, ces- sarà la representació de tots els òrgans per realitzar nous contractes i contraure noves obligacions, i es nomenarà, a l'efecte, una Comissió Liquidadora. 2. L'acord de dissolució haurà de contenir els eriteris de liquidació del Consorci, així com la reversió automàtica a cada ens con- sorciat dels seus béns i drets, i la determina- ció de l'assumpció de les obligacions respec- tives. 3. L'acord de dissolució haurà de determi- nar la destinació dels funcionaris i personal del Consorci a les plantilles respectives dels ens consorciats, amb respecte de tots els seus drets. 4. La dissolució per la causa prevista a la lletra d) de l'article 45 es regirà pel què es disposi en els acords de transferència. TÍTOL NOVÈ RÈGIM JURÍDIC, MODIFICACIÓ DELS ESTATUTS I DURADA DEL MANDAT DELS ÒRGANS DE GOVERN DEL CONSORCI Article 48 Règim jurídic del Consorci En tot allò no previst en aquests Estatuts o a les seves eventuals modificacions, regiran les prescripcions contingudes en la normativa de règim local aplicable als ens locals de Catalunya. Article 49 Procediment de modificació dels Estatuts La modificació dels Estatuts del Consorci, amb l'acord previ del Consell General adop- tat per la majoria absoluta del nombre le~~l dels seus membres si escau, ha de ser ratifi- cada per les entitats consorciades i acordada amb les mateixes formalitats que per a l'apro- vació. Article 50 Durada del mandat dels òrgans de govern del Consorci 1. La finalització del mandat dels òrgans de govern unipersonals i dels membres dels col·legiats coincidirà amb la de les Corpora- cions Locals. Nogensmenys, continuaran en les seves funcions sols per a l'administració ordinària fins a la renovació dels membres. 2. Les previsions anteriors no seran d'apli- cació a la Direcció General, l'exercici de la qual seguirà les determinacions pròpi~s de!~ relació estatutària o laboral d'alta d1recc1o que la vincula amb el Consorci. Article 51 Procediment de separació dels membres 1. Cadascun dels membres del Consorci podrà separar-se d'aquest efectuant el corres- ponent avís previ davant el propi Consorci amb un mfnim de sis mesos d'antelació, sem- pre que estigui al corrent en el compliment de les seves obligacions i compromisos pen- dents. 2. Un cop rebut l'avís previ de separació d'algun membre es reunirà el Consell Gene- ral per tal d'impulsar, si escau, les modifica- cions estatutàries i pressupostàries oportunes o, si escau, la dissolució del Consorci. DISPOSICIONS ADDICIONALS Disposició Addicional Única Efectes de les modificacions legislatives 1. Les prescripcions d'aquests Estatuts que incorporen o reprodueixen aspectes de la legislació bàsica de l'Estat o l'autonòmica d'aplicació als consorcis locals catalans s'en- tendran automàticament modificades en el moment en què es produeixi la seva revisió. 2. En cas de verificar-se aquesta revisió, s'autoritza la Presidència del Consorci per introduir al text dels Estatuts les modifica- cions corresponents o els aclariments perti- nents. 3. Les modificacions o aclariments derivats de la revisió operada en la legislació bàsica de l'Estat o l'autonòmica d'aplicació als con- sorcis locals catalans no necessitaran de l'ex- pressa publicació per part del Consorci ni dels ens consorciats. 4. La remissió que es fa en els presents Estatuts a les normes legals de qualsevol altre àmbit, general o sectorial, s'entendrà referida a les successives que interpretin, ampliïn, condicionin, substitueixin, modifiquin o deroguin les vigents. DISPOSICIONS TRANSITÒRIES Disposició Transitòria Única Personal funcionari adscrit 1 . Els funcionaris adscrits pels ens consor- ciats que prestin els seus serveis al Consorci es mantindran en la situació de servei actiu a l'Administració de procedència, i s'integren a la plantilla i en la relació de llocs de tre~all del Consorci a tots els efectes, causant ba1xa a la plantilla i relació de llocs de treball d'a- quella. Aquest personal es podrà reintegr~r a la plantilla d'origen per qualsevol dels siste- mes previstos legalment. 2. Respecte del personal funcionari adscrit que s'integra a la plantilla del Consorci, les Administracions de procedència mantindran el seu expedient personal. A aquests efectes, el Consorci els notificarà tots els acords i resolucions que els afectin. El Consorci exercirà directament respecte d'aquests funcionaris totes les atribucions legals en matèria de personal, llevat de les que facin referència a: a) Modificació de les situacions adminis- tratives i extinció de la relació funcionarial. b) Imposició de sancions per la comissió de faltes molt greus. En aquests dos supòsits, l'òrgan competent del Consorci elevarà proposta a l'Administra- ció de procedència per a què aquesta resol- gui. 3. Els acords sobre condicions de personal vigents per a les entitats consorciades s'en- tendran aplicables al respectiu personal fun- cionari que hagin adscrit al Consorci. 4. Els òrgans de representació de les enti- 23 I 4 I 2004 BUTLLETÍ OFICIAL DE LA PROVÍNCIA DE BARCELONA Núm. 98 I Pàg. 127 tats consorciades assumiran la defensa i la gestió dels interessos dels respectius col-lec- tius de personal funcionari que hagin estat adscrits per aquelles. DISPOSICIONS FINALS Disposició Final Única Entrada en vigor Els presents Estatuts seran vigents quan hagin estat aprovats pels òrgans competents dels ens consorciats i publicats en el BuTLLETí OFICIAL DE LA PROVÍNCIA." Barcelona, 22 d'abril de 2004. El Secretari del Consorci de les Drassanes Reials i Museu Marítim de Barcelona, josep M. Esquerda i Roset. 022004008078 --· Consorci d'Osona de Serveis Socials EDICTE Aprovat inicialment pel Ple del Consell Plenari del Consorci d'Osona de Serveis Socials Comarcal, en la sessió del dia 31 de març de 2004, el pressupost general del Con- sorci per a l'exercici del 2004, les respectives bases d'execució, i la plantilla de personal que comprèn tots els llocs de treball reservats a funcionaris, personal laboral i eventual. Es fa públic per al coneixement general que l'expedient estarà exposat a la Secretaria del Consorci d'Osona de Serveis Socials, situada al carrer Historiador Ramon d'Abadal i de Vinyals, 5, 3a planta de la ciutat de Vic, per un terminí de quinze dies hàbils, durant els quals es podran examinar i presentar davant del Consell Plenari les reclamacions que es considerin convenients, tal com disposa l'ar- ticle 169 del RD Legislatiu 212004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals. En el supòsit que no s'hi presenti cap reclamació, el pressupost, juntament amb les bases d'execució, la plantilla de personal i l'expedient tramitat, es considerarà aprovat definitivament sense necessitat d'adoptar un nou acord. En cas contrari, el Consell Plenari disposarà del terminí d'un mes per a resol- dre-les. Vic, 1 d'abril 2004. El President, jordi Fàbrega i Colomer. 022004007690 --· UNED Terrassa EDICTE Aprovat per la Junta Rectora del Consorci del Centre Associat de la UNED de Terrassa, en sessió del passat 21 d'abril, el pressupost i la plantilla per al 2004, s'exposa al públic per un termini de quinze dies hàbils, compta- dors des de la present publicació, als efectes Altres Entitats dels interessats. Així mateix, en la mateixa sessió s'aprovà inicialment la Liquidació del pressupost i el Compte General corresponents a l'exercici 2003, que resten en exposició durant el ter- mini legal preceptiu. Terrassa, 22 d'abril de 2004. 'El President del Consorci, Pere Navarro i Morera. 022004008065 --· EMPRESES I SOCI ET ATS Foment de Ciutat Vella, S.A. ANUNCI Mitjançant acord en avinença es fixà el preu just dels drets de propietat de les finques que es detallen seguidament, per la qual cosa comuniquem als interessats que el pròxim dia 26 d'abril, a les oficines de Foment de Ciutat Vella, S.A., Societat declarada Benefi- ciària de les expropiacions del Districte de Ciutat Vella segons Acord de la Comissió de Govern de 6111102, publicat al BuTLLETí OFI- CIAL DE LA PROVÍNCIA núm. 283 de 26111102, carrer Pintor Fortuny 17-19 de Barcelona, es procedirà a la formalització de l'Acta de Pagament i Ocupació: - Núm. Exp.: 1041101; finca carrer jaume Giralt, 44, pis primer porta primera; titular registra!: juan Bonastre Bernada i Alberta Escude Catasus; hora: 1 0,00. - Núm. Exp.: 1 035100; finca carrer jaume Giralt, 38, pis quart porta primera; titular registra I: Gaspar Mart in Sanchez; hora: 10,30. - Núm. Exp.: 1 038100; finca carrer Jaume Giralt, 44, local baixos porta segona; titular registra!: Leandro Brulles Guivernau; hipote- ca a favor de la Caixa d'Estalvis i Pensions de Barcelona; hora: 11 ,00. - Núm. Exp.: 1 057100; finca carrer jaume Giralt, 46/Sant Pere Més Baix 70, pis tercer; titular registra!: Fundació Foment de l'Habi- tatge Social; hora: 11 ,30. Barcelona, 16 d'abril de 2004. El Director General, josep M. de Torres Sanahuja. 022004007816 --·