1Dilluns, 9 de maig de 2011 ALTRES ENTITATS Consorci del Parc de Collserola ANUNCI Exp. 2010/175-AG L'Assemblea General del Consorci del Parc de Collserola, en la seva sessió de data 28 d’abril de 2011, va aprovar, entre d’altres, els acords que tot seguit es transcriuen: “1. Ratificar les actuacions materials dutes a terme per la Mancomunitat de Municipis de l’Àrea Metropolitana de Barcelona, per a la modificació dels Estatuts del Consorci del Parc de Collserola, segons la sol·licitud adoptada per l’acord de l’Assemblea General del Consorci de 21 de setembre de 2010. 2. Determinar que l’òrgan que ha presentat l’escrit per part de l’Entitat Municipal Descentralitzada de Valldoreix durant el període d’informació pública no reuneix el requisit de capacitat pel que fa a l’òrgan competent per sol·licitar la incorporació com a membre de ple dret a l’Assemblea General del Consorci i, per tant, no pot ser considerat com una al·legació, d’acord amb l’informe que consta a l’expedient. 3. Donar per aprovat definitivament el text dels Estatuts del Consorci del Parc Natural de la Serra de Collserola, d’acord amb el text que s’adjunta en annex, de conformitat amb l’article 322 del Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s’aprova el Reglament d’obres, activitats i serveis dels ens locals, i amb l’article 10.a) dels vigents Estatuts de l’entitat. 4. Notificar el text dels Estatuts del Consorci del Parc Natural de la Serra de Collserola, juntament amb els acords de tots els ens consorciats, a la Direcció General d’Administració Local de la Generalitat de Catalunya, segons l’establert a l’article 313.5 del Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s’aprova el Reglament d’obres, activitats i serveis dels ens locals. 5. Publicar un anunci d’aprovació definitiva del text dels Estatuts del Consorci del Parc Natural de la Serra de Collserola al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya i al tauler d’edictes de l’entitat, per a general coneixement. 6. Notificar aquests acords a tots els ens consorciats, per al seu coneixement i als efectes legals escaients.” En conseqüència, s’ha d’entendre aprovat definitivament el text dels Estatuts del Consorci del Parc Natural de la Serra de Collserola que es reprodueix a continuació: “Estatuts del Consorci del Parc Natural de la Serra de Collserola Títol I Disposicions generals Article 1 Constitució i entitats que integren el Consorci 1. El Consorci del Parc Natural de la Serra de Collserola és un ens consorcial públic, de caràcter local i de naturalesa associativa i institucional, constituït per acomplir les finalitats assenyalades en els presents Estatuts i a l'empara del que estableixen l'article 87 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, l'article 269 i següents del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 55 de la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya. 2. El Consorci del Parc Natural de la Serra de Collserola (en endavant el Consorci) és integrat per les institucions següents: la Diputació de Barcelona, la Mancomunitat de Municipis de l'Àrea Metropolitana de Barcelona, la Generalitat de Catalunya mitjançant el Departament de Medi Ambient i Habitatge, l'Ajuntament de Barcelona, l'Ajuntament de Cerdanyola del Vallès, l'Ajuntament del Papiol, l'Ajuntament d'Esplugues de Llobregat, l'Ajuntament de Molins de Rei, l'Ajuntament de Montcada i Reixac, l'Ajuntament de Sant Cugat del Vallès, l'Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat i l'Ajuntament de Sant Just Desvern. C VE -N úm . d e re gi st re : 0 22 01 10 11 31 8 2Dilluns, 9 de maig de 2011 3. D'altra banda, altres administracions i entitats actuants que persegueixin finalitats d'interès general concurrents amb les pròpies de les entitats públiques consorciades podran incorporar-se en el Consorci, mitjançant sol·licitud de l'ens i acord d'admissió de I'Assamblea General, amb modificació, si s'escau, d'aquests Estatuts. 4. El Consorci, en l'àmbit determinat pel seu objecte i les seves finalitats, té la potestat i prerrogatives de què poden gaudir els ens no territorials en virtut de l'article 8 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. 5. En allò que no està inclòs en aquests Estatuts serà d'aplicació la normativa vigent que regeixi per a les entitats locals. Article 2 Denominació i personalitat jurídica L'Entitat consorciada tindrà el nom de Consorci del Parc Natural de la Serra de Collserola i gaudirà de personalitat jurídica pròpia distinta dels ens consorciats i capacitat jurídica, i d'obrar i gestionar serveis i activitats d'interès local o general, per al compliment de les seves finalitats generals de conformitat amb els articles d'aquests Estatuts. El Consorci, per mitjà dels seus òrgans, a més de les facultats que com a entitat de dret públic li corresponen podrà, amb caràcter enunciatiu i no limitatiu: a) adquirir, posseir, gaudir, reivindicar, permutar, gravar i alienar tota mena de béns i drets reals, excepte els béns de domini públic adscrits als serveis que presti; b) dur a terme l'estudi, projecció, promoció i realització de tota classe d'accions, obres i activitats d'acord amb les seves finalitats; c) fer contractes i convenis; d) sol·licitar i rebre avals i préstecs; e) assumir obligacions; f) interposar recursos i exercir les accions previstes a les lleis. Article 3 Seu social El Consorci tindrà el seu domicili en l'edifici seu de la carretera de l'Església, número 92 (ctra. de Vallvidrera - Sant Cugat, km 4,7) del municipi de Barcelona. Títol II Àmbit funcional Article 4 Finalitats Sense perjudici de les competències pel que fa a la declaració de Collserola com a espai natural de protecció especial i dels efectes d'aquesta declaració, que corresponen en tot cas a la Generalitat de Catalunya, el Consorci exercirà les competències de gestió, de caràcter general o local, que corresponen als ens consorciats respecte al Parc Natural de la Serra de Collserola, aprovat pel Decret 146/2010, de 19 d'octubre, col·laborant així mateix per a aquest fi amb les diferents administracions públiques amb competències concretes en l'àmbit territorial i, en concret: - L'ordenació del Parc, el seu desenvolupament com a tal, així com la seva corresponent gestió, utilitzant per a això qualsevol de les formes de gestió establertes per la legislació de règim local. - Possibilitar la participació dels ajuntaments i altres ens del Consorci per tal de delimitar i cercar solucions globals als problemes del Parc. - Informar sobre les activitats que afectin l'espai i requerir l'Administració competent per al compliment del que s'ha acordat. C VE -N úm . d e re gi st re : 0 22 01 10 11 31 8 3Dilluns, 9 de maig de 2011 - Vetllar pel compliment de la legislació i planejament vigent. - Promoure inversions i serveis propis de l'espai natural. - Establir acords de col·laboració amb altres entitats sense ànim de lucre, que coincideixin essencialment amb els objectius del Consorci. - Promoure la captació, coordinació i gestió d'ajuts i fons comunitaris i d'altres administracions i ens que els puguin atorgar. Article 5 Àmbit El Consorci tindrà com a àmbit territorial l'àrea delimitada pel Parc Natural de la Serra de Collserola i pel Pla especial de protecció del medi natural i del paisatge, o el que resulti de les seves modificacions, i que actualment comprèn part de l'àmbit dels municipis del Papiol, Molins de Rei, Sant Feliu de Llobregat, Sant Just Desvern, Esplugues de Llobregat, Barcelona, Montcada i Reixac, Cerdanyola del Vallès, i Sant Cugat del Vallès. Excepcionalment, i a causa del context metropolità en el qual s'ubica el Parc Natural, el Consorci podrà estendre el seu àmbit territorial al del terme municipal dels municipis consorciats, sempre que sigui d'interès per a l'assoliment dels objectius del Parc Natural, i prèvia la formalització dels instruments de gestió corresponents. Article 6 Funcions El Consorci realitzarà per a la consecució de les esmentades finalitats, les funcions següents: - Redactar i/o promoure estudis, plans i informes relatius a l'espai protegit, catàlegs d'edificis o monuments d'especial protecció. - Gestionar i desenvolupar el Pla especial de protecció del medi natural i del paisatge i del Pla rector d'ús i gestió. - Proporcionar assessorament i ajuda tècnica necessaris als ajuntaments i ens del Consorci, en matèria de la gestió de l'espai natural. - Estudiar, projectar i instal·lar els serveis necessaris a l'espai natural, així com l'arranjament de camins, accessos, etc. - Realitzar, contractar i fer el seguiment de les obres i actuacions corresponents, fins i tot els serveis de manteniment i gestió posterior de les instal·lacions i serveis de l'espai natural. - Informar, amb caràcter previ, sobre qualsevol proposta d'actuació a desenvolupar en tots els sectors de l'àmbit de l'espai natural, d'acord amb els aspectes específics que per a aquest es regulin. - Actuar a tots els efectes com a òrgan de representació dels ens del Consorci, amb tot el que faci referència a l'espai natural. - Dur a terme l'elaboració, control i realització del planejament, gestió i disciplina urbanística dins l'àmbit de l'espai natural, prèvia delegació, si s'escau, dels membres consorciats, així com la formació del patrimoni de sòl que comporti l'esmentada gestió segons preveu la legislació vigent. - Promoure campanyes i accions de protecció i millora de l'espai natural. Article 7 Durada La durada del Consorci és per temps indefinit. C VE -N úm . d e re gi st re : 0 22 01 10 11 31 8 4Dilluns, 9 de maig de 2011 Títol III Govern i Administració Article 8 Òrgans del Consorci Els òrgans de govern, administració i participació del Consorci són: L'Assemblea General. El president, dos vicepresidents i el vicepresident executiu. La Comissió Executiva. El Consell Consultiu. El director gerent. Article 9 L'Assemblea General. Naturalesa i composició 1. L'Assemblea General és l'òrgan suprem de deliberació i decisió del Consorci. També és l'òrgan rector del Parc Natural als efectes del que preveu l'article 10.2 del Decret 146/2010, de 19 d'octubre. Els seus integrants seran designats o cessats pels respectius òrgans de govern dels ens consorciats. 2. La composició de l'Assemblea General és de 10 membres de la Generalitat de Catalunya, 10 membres de la Diputació de Barcelona, 10 membres de la Mancomunitat de Municipis de l'Àrea Metropolitana de Barcelona i un membre de cada ajuntament adherit al Consorci. 3. Quan alguna persona que formi part de l'Assemblea General cessi del seu càrrec o lloc dels respectius organismes que integren el Consorci, cessarà automàticament del seu càrrec en els òrgans del Consorci, i l'ens al qual pertanyi n'anomenarà una altra que la substitueixi. De la mateixa manera es procedirà en cas de mort, malaltia, absència o dimissió d'un membre de l'Assemblea General. 4. A petició d'algun dels membres consorciats l'Assemblea podrà convocar, si ho considera oportú, a més dels membres que la integren, uns altres representants amb veu però sense vot, que tindran la consideració de convidats o observadors per tractar temàtiques concretes. Article 10 Atribucions de l'Assemblea General 1. Correspon a l'Assemblea General: a) L'aprovació i modificació dels Estatuts. b) La dissolució i liquidació del Consorci. c) L'admissió de nous integrants en el Consorci i la separació dels seus membres. d) El nomenament del president, vicepresidents i vicepresident executiu. e) L'aprovació del Pla rector d'ús i gestió. f) L'aprovació del pressupost anual del Consorci, així com de la plantilla del personal. g) L'aprovació i censura dels comptes. h) L'alienació dels béns i drets del Consorci i la contractació administrativa i privada atribuïda per la legislació de règim local a l'òrgan superior de l'entitat. i) L'elecció dels membres de la Comissió Executiva i dels vocals dels diferents sectors del Consell Consultiu, a proposta de la Comissió Executiva. j) Qualsevol de les funcions que la legislació atribueix a l'òrgan rector del Parc Natural. C VE -N úm . d e re gi st re : 0 22 01 10 11 31 8 5Dilluns, 9 de maig de 2011 2. Les decisions estratègiques que pugui prendre l'Assemblea General hauran de comptar amb el vot favorable de la Generalitat de Catalunya. Es consideren decisions estratègiques les següents: a) Modificació dels Estatuts. b) Incorporació de nous membres al Consorci. c) Aportacions de caràcter econòmic al Consorci per part de les entitats consorciades en la part que els afecti. d) Dissolució del Consorci. Article 11 Sessions de l'Assemblea General 1. L'Assemblea General es reunirà com a mínim una vegada a l'any, en sessió ordinària. En sessió extraordinària, totes les vegades que sigui necessari, prèvia convocatòria pel president o bé quan ho proposi la tercera part dels seus membres. 2. Les sessions es podran celebrar tant en la seu del Consorci com en la seu dels ens consorciats. 3. El president enviarà les convocatòries de la reunió als membres de l'Assemblea General, com a mínim amb dos dies d'antelació. En la corresponent convocatòria de les sessions el president indicarà la data, l'hora, el lloc i l'ordre dels temes que s'hi han de tractar, i el secretari n'aixecarà l'acta corresponent. 4. En tot el que no s'oposi a aquests Estatuts, el seu règim de funcionament s'acomodarà al que disposa la legislació de règim local per als plens municipals. Article 12 El president, els vicepresidents i el vicepresident executiu 1. El president i els dos vicepresidents seran escollits per l'Assemblea General entre els seus membres designats en representació de la Generalitat, la Diputació o la Mancomunitat, de manera que cada càrrec sigui ostentat per un representant de cadascuna d'aquestes tres administracions. A partir del primer nomenament, que recaurà en un representant dels ens locals consorciats, els següents seran escollits per rotació entre els representants de cadascuna de les tres administracions, per mandats de dos anys. 2. Els vicepresidents substituiran el president en els casos d'absència, vacant o malaltia, en les competències d'aquest. 3. El president designarà un vicepresident executiu, que assumirà les funcions que determina l'article 15. 4. Sens perjudici d'un canvi de nomenament, la durada d'aquests càrrecs està vinculada als mandats municipals. Article 13 Atribucions del president Correspon al president: a) Elaborar l'ordre del dia de les reunions de l'Assemblea General. b) Convocar, presidir i aixecar les sessions de l'Assemblea General. c) Publicar, executar i fer complir els acords de l'Assemblea General i dictar les disposicions particulars que exigeixin el seu millor compliment. d) Comparèixer sense necessitat de poder previ davant tota classe d'autoritats, tribunals i jutjats de qualsevol ordre o jurisdicció, així com davant tot tipus de persones públiques privades, físiques i jurídiques, a efectes judicials, administratius i representatius. e) En casos d'urgència, l'exercici d'accions judicials o administratives. f) Les que li siguin delegades per l'Assemblea General. g) Vot de qualitat en cas d'empat en les votacions. CV E- N úm . d e re gi st re : 0 22 01 10 11 31 8 6Dilluns, 9 de maig de 2011 h) Les competències no atribuïdes expressament als altres òrgans. i) La contractació administrativa i privada atribuïda per la legislació de règim local al president de l'entitat. j) En casos d'urgència, les competències de l'Assemblea General establertes a les lletres f) a i) de l'article 10 i de la Comissió Executiva, i donar-ne compte de les resolucions que adopti a la sessió següent dels òrgans col·legiats per a la seva ratificació. Article 14 La Comissió Executiva La Comissió Executiva és un òrgan operatiu l'objecte del qual és fer el seguiment i establir els mecanismes de posada en marxa de les decisions preses en l'Assemblea General. També és l'òrgan gestor del Parc Natural als efectes del que preveu l'article 10.3 del Decret 146/2010, de 19 d'octubre. Les seves atribucions i funcions seran les següents: a) Tramitar els plans i altres instruments d'ordenació i gestió establerts a la legislació urbanística. b) Proposar a l'Assemblea General l'aprovació dels programes d'actuació i les seves revisions anuals. c) Sotmetre a l'aprovació de les autoritats competents qualsevol tipus de document i projecte urbanístic. d) Informar sobre els plans i projectes elaborats per administracions i particulars, en el seu àmbit territorial i d'acord amb les normes reguladores que incideixin en la seva gestió i desenvolupament. e) Elevar a l'Assemblea General els projectes de pressupost i plantilla del personal per a la seva aprovació. f) Gestionar el patrimoni de sòl públic dins el seu àmbit territorial, amb la facultat d'adquirir, reivindicar, permutar, gravar o administrar tota mena de béns, així com assumir titularitats fiduciàries o dominicals de disposició, quan aquestes competències no estiguin atribuïdes a l'Assemblea General. g) Acceptar subvencions, donatius i cessions de tota mena. h) Tramitar i aprovar projectes d'expropiació forçosa. i) Aprovar projectes i inversions i la corresponent contractació administrativa i privada en les quanties atribuïdes per delegació del president o de l'Assemblea General. j) Acordar operacions de crèdit i contractes de tresoreria. k) Nomenar el director gerent. I) Exercir accions i interposar recursos judicials i administratius, així com l'exercici de la defensa en els procediments incoats contra el Consorci. m) Donar compte anualment a l'Assemblea General de la tasca realitzada, mitjançant memòria informativa. n) Proposar a l'Assemblea General l'aprovació i les modificacions d'aquests Estatuts, dels reglaments, ordenances i altres normes aplicables aprovades per aquell. o) Aprovar les modificacions de pressupost quan no li correspongui al director gerent. p) Qualsevol altra que li sigui delegada per l'Assemblea General. q) Qualsevol de les funcions que la legislació atribueix a l'òrgan gestor del Parc Natural. Article 15 Composició de la Comissió Executiva 1. La Comissió Executiva es designarà a proposta del president i amb l'aprovació de l'Assemblea General. C VE -N úm . d e re gi st re : 0 22 01 10 11 31 8 7Dilluns, 9 de maig de 2011 2. La seva composició es fixarà en 20 membres dels quals 3 com a mínim seran representants de la Generalitat de Catalunya, 3 seran representants de la Diputació de Barcelona i 3 de la Mancomunitat de Municipis de l'Àrea Metropolitana de Barcelona, sense que els designats hagin de ser necessàriament membres de l'Assemblea General. 3. El president de l'Assemblea General, que ho serà també de la Comissió Executiva, podrà delegar aquesta funció en el vicepresident executiu, el qual tindrà, a més, les funcions següents: a) Presentar als òrgans competents per a la seva aprovació els plans i altres instruments d'ordenació i de gestió establerts a la legislació urbanística. b) Presentar els programes d'actuació i les seves revisions anuals als òrgans competents per a la seva aprovació. c) Presentar els projectes de pressupost i de la plantilla de personal. d) Redactar els projectes d'expropiació forçosa. e) Presentar la memòria anual. f) Coordinar i dirigir els serveis del Consorci. g) Aprovar les modificacions del pressupost en casos d'urgència, i donar-ne compte a la Comissió Executiva. h) Les que expressament li deleguin els altres òrgans del Consorci. Article 16 Sessions de la Comissió Executiva La Comissió Executiva es reunirà com a mínim amb una periodicitat trimestral per tractar els assumptes de la seva competència. Article 17 El Consell Consultiu 1. El Consell Consultiu és l'òrgan de caràcter consultiu, on s'integraran els sectors socials, acadèmics, culturals, professionals, econòmics i entitats privades sense finalitat de lucre, que persegueixin finalitats d'interès general concurrents amb les pròpies del Consorci. 2. El Consell Consultiu es regirà pel seu reglament, que aprovarà l 'Assemblea General, la qual també n'aprovarà les competències i la composició. 3. Així mateix, entre d'altres, les funcions d'aquest Consell seran les d'informació, consulta i assessorament respecte al Pla d'actuacions i inversions del Consorci. Article 18 Director gerent El director gerent serà designat per la Comissió Executiva i assistirà i participarà en les seves reunions. El nomenament haurà de recaure en una persona especialment capacitada per a aquest càrrec. Correspondran al director gerent les atribucions i funcions següents: a) Executar i fer complir els acords de la Comissió Executiva. b) Exercir el comandament directe del personal i dels serveis del Consorci. c) Preparar l'avantprojecte de pressupost del Consorci i dels programes d'actuació. d) Elaborar els instruments urbanístics i els projectes, i resoldre sobre les autoritzacions necessàries en l'execució de les previsions del Pla especial de protecció del medi natural i del paisatge i del Pla rector d'ús i gestió, de les ordenances i d'altres normes reguladores que incideixin en la gestió i desenvolupament del Parc. e) Redactar la memòria anual per a la seva aprovació per part de la Comissió Executiva. C VE -N úm . d e re gi st re : 0 22 01 10 11 31 8 8Dilluns, 9 de maig de 2011 f) Realitzar els actes de tràmit i impulsar els procediments. g) Realitzar les contractacions administratives i privades de caràcter menor i el procediment negociat en les quanties atribuïdes per delegació del president. h) Preparar la plantilla de personal. i) Aprovar les modificacions del pressupost que afectin el mateix grup de funció o quan es refereixin exclusivament al capítol 1, així com ordenar els pagaments. j) Realitzar totes aquelles funcions que li deleguin els altres òrgans del Consorci. Article 19 Secretari, interventor i tresorer 1. El Consorci estarà assistit per secretari, interventor i tresorer i seran el secretari, l'interventor i el tresorer de la institució local que designi l'Assemblea General, els quals podran designar el personal que pugui suplir-los, per delegació. 2. El secretari assistirà amb veu però sense vot a les reunions de l'Assemblea General i de la Comissió Executiva i aixecarà les actes corresponents. 3. Així mateix, l'interventor podrà assistir a les sessions de l'Assemblea General i de la Comissió Executiva amb veu però sense vot. Article 20 Règim de sessions El règim de sessions i l'adopció d'acords dels diversos òrgans de govern i assessorament s'ajustaran al que disposa la legislació de règim local amb el que no estigui establert en aquests Estatuts. Article 21 Personal El Consorci podrà disposar del personal necessari, el nombre, la categoria i funcions del qual es determinarà en les plantilles formulades i aprovades per l'Assemblea General. A més del personal propi, les entitats consorciades podran assignar funcions de suport entre els treballadors de la seva plantilla. Els llocs de treball que es contractin des del Consorci per prestar els seus serveis estaran subjectes a les disposicions del règim funcionarial o laboral. L'aprovació de la plantilla es farà conjuntament amb l'aprovació del pressupost. Article 22 Recursos administratius Els actes administratius que emanin del director gerent seran susceptibles de recurs administratiu d'alçada davant la Comissió Executiva, d'acord amb les disposicions de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. Els actes administratius que emanin dels altres òrgans de l'entitat posen fi a la via administrativa i s'hi podrà interposar, si s'escau, el recurs contenciós administratiu. Títol IV Règim economicofinancer Article 23 Règim econòmic El règim economicofinancer del Consorci s'ajustarà a la normativa vigent en cada moment per als ens locals en matèria pressupostaria i de gestió dels seus recursos econòmics. C VE -N úm . d e re gi st re : 0 22 01 10 11 31 8 9Dilluns, 9 de maig de 2011 Article 24 Patrimoni del Consorci Constituiran el patrimoni del Consorci: a) Els béns que li adscriguin els ens consorciats. b) Els que el propi Consorci adquireixi mitjançant qualsevol títol legítim. Article 25 Recursos del Consorci Per a la realització dels seus fins, el Consorci disposarà dels recursos següents: a) Aportacions dels ens consorciats. b) Productes del seu patrimoni. c) Rendiments dels seus serveis. d) Subvencions i altres ingressos de dret públic o privat. e) Emprèstits i préstecs. f) Altres recursos que puguin establir-se d'acord amb la Llei. El Consorci pot emprar la via administrativa de constrenyiment per tal de recaptar o recuperar, per ell mateix, els ingressos i altres drets de caràcter públic dels quals sigui creditor, sens perjudici que pugui encarregar les gestions recaptadores que consideri oportunes a qualsevol dels ens locals territorials que l'integren. Article 26 Aportacions dels ens consorciats Les aportacions econòmiques dels ens integrants en el Consorci estan establerts en els programes plurianuals i pressupostos dels ens consorciats. Si no n'hi ha s'establiran en els programes plurianuals i pressupostos del Consorci. En aquest últim cas serà necessària la ratificació expressa dels òrgans de govern dels ens consorciats. Així mateix, s'admetrà l'aportació mitjançant la prestació de serveis i l'ajuda tècnica. Article 27 Elaboració del pressupost El Consorci elaborarà i aprovarà un pressupost anual, que s'ajustarà a la normativa vigent sobre hisendes locals, que s'elevarà a l'Assemblea General per a la seva aprovació. Article 28 Comptabilitat del Consorci El règim de comptabilitat i de rendició de comptes del Consorci serà el de la comptabilitat pública local. Així mateix, la contractació del Consorci s'adequarà a la legislació de contractes del sector públic, i la prestació de serveis públics per part del Consorci s'atindrà a la normativa reguladora dels serveis públics. Article 29 Els béns del Consorci Els béns del Consorci aportats pels diferents ens consorciats conserven la seva qualificació i titularitat originària. Les facultats de disposició limitades que es puguin reconèixer al Consorci sobre els béns esmentats seran les que constin als acords de cessió corresponents i es limitaran sempre a les finalitats estatutàries del Consorci. Els béns adquirits en el Consorci s'integren en el seu patrimoni, al qual seran aplicables les normes reguladores del patrimoni dels ens locals i de la qualificació jurídica dels seus béns. C VE -N úm . d e re gi st re : 0 22 01 10 11 31 8 10 Dilluns, 9 de maig de 2011 Títol V Separació i dissolució del Consorci Article 30 Separació Cadascun dels ens consorciats podrà separar-se del Consorci, sempre que doni un preavís al mateix Consorci amb un mínim de sis mesos d'antelació, que estigui al corrent en el compliment de les obligacions i els compromisos anteriors i que en garanteixi el compliment dels pendents. Un cop rebut el preavís de separació d'algun membre, l'Assemblea General es reunirà per tal d'impulsar, si s'escau, les modificacions estatutàries i pressupostàries oportunes o, eventualment, la dissolució del Consorci. Article 31 Dissolució La dissolució del Consorci es produirà: a) Per disposició legal. b) Per impossibilitat d'acomplir les finalitats que li son pròpies. c) Per acord unànime dels ens consorciats. d) Per separació d'un o diversos ens consorciats, si amb això el Consorci esdevé inoperant. e) Per transformació del Consorci en un altre ens. Article 32 Acord de dissolució 1. L'acord de dissolució ha de contenir els criteris de liquidació del Consorci i també la reversió a cada entitat consorciada dels seus béns i drets, i determinar la solució de les obligacions respectives. 2. Per a l'adopció d'aquest acord es requerirà el vot favorable dels dos terços del nombre legal de membres. 3. L'acord de dissolució també haurà de determinar la destinació del personal del Consorci, amb respecte a tots els seus drets. Disposició addicional única Els efectes de tot ordre que pugui produir la declaració de Collserola com a Parc Natural, segons la Llei 12/1985, de 13 de juny, d'espais naturals, no afecten les competències de gestió assumides pel Consorci. Disposició transitòria Primera Correspon al Consorci del Parc Natural de la Serra de Collserola la gestió del Pla especial d'ordenació i protecció del medi natural del Parc de Collserola, aprovat definitivament per la Corporació Metropolitana de Barcelona, en data 1 d'octubre de 1987, amb Text refós aprovat per la Corporació mateixa en data 28 de gener de 1988, mentre no s'aprovi definitivament el Pla especial de protecció del medi natural i del paisatge que preveu l'article 5 de la Llei 12/1985, de 13 de juny, d'espais naturals, en concordança amb l'article 8.5 del Decret 328/1992, de 14 de desembre, pel qual s'aprova el Pla d'espais d'interès natural, i l'article 67 del Decret legislatiu 1/2005, de 25 de juliol, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei d'urbanisme. Segona El nombre de membres representants de la Generalitat de Catalunya a l'Assemblea General seran proporcionals amb les seves aportacions econòmiques en relació amb les aportacions de la Diputació de Barcelona i la Mancomunitat de Municipis de l'Àrea Metropolitana de Barcelona. Fins que no s'equiparin entre les tres institucions, els membres que correspondrien a la Generalitat de Catalunya restaran vacants.” C VE -N úm . d e re gi st re : 0 22 01 10 11 31 8 11 Dilluns, 9 de maig de 2011 La qual cosa es fa pública als efectes del previst a l’article 66 del Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s’aprovà el Reglament d’obres, activitats i serveis dels ens locals i a l’article 196.2 del Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s’aprovà el Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals. Si voleu impugnar aquest acord, que posa fi a la via administrativa, heu d’interposar recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, en el termini de dos mesos, a comptar des del dia següent a la publicació d’aquest anunci. Barcelona, 28 d’abril de 2011 El secretari, Sebastià Grau Àvila https: //bop.diba.cat ● bop@ diba.cat ● DL: B-41698-2002 C VE -N úm . d e re gi st re : 0 22 01 10 11 31 8