BUTLLET˝ OFICIAL DE LA PROV˝NCIA DE BARCELONA Altres Entitats 1 / 12 / 2006Nœm. 287 / Pàg. 124 CONSORCIS Consorci del Centre de Documentació i Museu TŁxtil ANUNCI El Consell General del Consorci del Centre de Documentació i Museu TŁxtil de Terrassa, en sessió de 29 de novembre de 2006, va aprovar inicialment el pressupost del Consor- ci per a l’exercici de 2007, per un import de 1.455.106,00 EUR. De conformitat amb allò que disposa l’arti- cle 169.1 del Text Refós 2/2004, de 5 de març, Regulador de les Hisendes Locals, i article 20.1 del Reial decret 500/1990, de 20 d’abril, el pressupost estarà de manifest al pœblic al taulell d’anuncis del Consorci, pel termini de quinze dies, comptats des del següent al de la publicació d’aquest anunci al BUTLLET˝ OFICIAL DE LA PROV˝NCIA, durant els quals els interessats podran examinar-lo i presentar les reclamacions que estimin opor- tunes. En el supòsit que no sigui presentada cap reclamació, el pressupost es considerarà defi- nitivament aprovat. En cas contrari el Consell General del Consorci disposarà del termini d’un mes per resoldre-les. Terrassa, 30 de novembre de 2006. El Secretari, Ferran Torres Cobas. 022006033125 A Consorci del Centre de Documentació i Museu TŁxtil ANUNCI De conformitat amb el que disposen l’arti- cle 177 del Text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aprovat per Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, es fa pœblic que segons Dictamen de la Direcció- GerŁncia del Consorci del Centre de Docu- mentació i Museu TŁxtil de Terrassa, de data 29 de novembre de 2006, el Consell General del Consorci ha acordat aprovar provisional- ment la modificació de crŁdit nœmero 4/2006 per suplements de crŁdit per import de 92.936 EUR, segons els acords que es trans- criuen literalment a continuació per a conei- xement pœblic: “Primer. - Aprovar la modificació de pres- supost 4/2006 del Consorci del Centre de Documentació i Museu TŁxtil de Terrassa de l’exercici 2006, que recull suplements de crŁdit per un import total de noranta-dos mil nou-cents trenta-sis euros (92.936 euros), amb càrrec al romanent líquid de tresoreria de l’exercici 2005, amb el detall que es recull en l’annex, que es considerarà part integrant d’aquest acord a tots els efectes Segon. - Exposar al pœblic els acords pre- cedents durant un termini de quinze dies hàbils, als efectes de reclamacions, mit- jançant la inserció del corresponent anunci en el BUTLLET˝ OFICIAL DE LA PROV˝NCIA; trans- corregut aquest termini sense haver-se pre- sentat cap reclamació aquests acords restaran definitivament aprovats. Tercer. - Publicar en el BUTLLET˝ OFICIAL DE LA PROV˝NCIA l’acord d’aprovació definitiva i l’estat de les modificacions pressupostàries. Quart. - Trametre una còpia de les modifi- cacions pressupostàries a la Delegació d’Hi- senda, a la Delegació Territorial del Govern de la Generalitat de Catalunya i al Departa- ment d’Economia i Finances de la Generalitat de Catalunya, de conformitat amb el que dis- posa l’article 169 del Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, aprovat pel Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març.” ANNEX Concepte§Descripcio§ Consignacio# SUPLEMENTS DE CR¨DIT# PRESSUPOST DE DESPESES# 221.00§ Manteniment edifici§ 8.936,00# 226.09§ Exposicions§ 60.000,00# 623.00§ Maquinària, Instal. I Utillatge§ 24.000,00# § Total§ 92.936,00# Partides§Descripció§ Consignació# FINAN˙AMENT# PRESSUPOST D’INGRESSOS# 870.01§ Ampliació per finançament de suplements de crŁdit§ 92.936,00# § Total§ 92.936,00# Terrassa, 30 de novembre de 2006. El Secretari, Ferran Torres i Cobas. 022006033127 A Consorci Institut d’Estudis Regionals i Metropolitans de Barcelona ANUNCI Es comunica que el Consell de Govern de l’Institut d’Estudis Regionals i Metropolitans de Barcelona, reunit el 29 de juny de 2006, acordà per unanimitat: Modificar els estatuts del Consorci Institut d’Estudis Regionals i Metropolitans de Barce- lona, que queden redactats d’acord amb el text que segueix: ESTATUTS DEL CONSORCI INSTITUT D’ESTUDIS REGIONALS I METROPOLITANS DE BARCELONA PREÀMBUL El desenvolupament urbà Øs una qüestió present i prioritària en tots els programes de govern, amb independŁncia que el seu plan- tejament sigui a escala local, supralocal, regional o nacional. Les implicacions d’a- quest fenomen l’han convertit, en els darrers vint anys, en un dels referents imprescindi- bles per a poder planificar i implementar les polítiques pœbliques i, encara mØs, als territo- ris i comunitats de les ciutats metropolitanes. Les metròpolis contemporànies són entitats diverses i complexes, on apareixen exponen- ciats tots els efectes positius i negatius del desenvolupament urbà, on es generen nous espais socials, polítics i jurídics i es manifes- ten, des de la urgŁncia de la proximitat, la totalitat de les necessitats de la ciutadania. És des d’aquesta realitat i amb la necessitat d’entendre els mœltiples efectes del desenvo- lupament urbà, les seves conseqüŁncies socials, econòmiques i territorials, així com de preveure’n la seva evolució, que s’expli- quen l’objecte i les finalitats que persegueix el Consorci Institut d’Estudis Regionals i Metropolitans de Barcelona. El precedent de l’actual Consorci fou cons- tituït l’any 1984 per la Corporació Metropoli- tana de Barcelona, la Universitat Autònoma de Barcelona i la Cambra Oficial de Comerç, Industria i Navegació de Barcelona. Aquell primer Institut, anomenat d’estudis metropoli- tans, va veure com la Mancomunitat de Municipis de l’Àrea Metropolitana de Barce- lona succeïa, l’any 1988, l’extingida Corpo- ració Metropolitana de Barcelona. Així mateix, els anys següents, el Consorci va anar ampliant la seva representació i progressiva- ment entraren a formar-ne part l’Ajuntament de Barcelona, les Universitats de Barcelona i PolitŁcnica de Catalunya, el Consorci de la Zona Franca, la Federació de Municipis de Catalunya i, finalment, la Diputació de Bar- celona. D’altra banda, en paral•lel al procØs d’am- pliació dels membres, l’entitat original va adaptar-se a les noves lleis i reglamentacions aparegudes en l’àmbit català. Així, va trans- formar i concretar la seva naturalesa jurídica, passant d’entitat pœblica de caràcter associa- tiu i naturalesa voluntària, a Consorci pœblic de caràcter local. L’any 2004, el Consorci es va trobar en situació d’afrontar una nova ampliació en rebre la proposta d’incorporació de la Gene- ralitat de Catalunya i de la Universitat Pom- peu Fabra. En ambdós casos, l’interŁs en aconseguir les participacions ha estat estratŁ- gic, ja que completen l’escala de representa- ció institucional del Consorci i amplien les possibilitats de relació interuniversitària. Així mateix, amb la incorporació de la Generalitat de Catalunya queda mØs ben concretat el marc d’intervenció dels treballs de l’Institut que, si bØ es mantØ vinculat de manera prefe- rent amb l’àmbit de la conurbació de Barce- lona i les seves problemàtiques metropolita- nes, tambØ es defineix en relació amb les rea- litats urbanes i metropolitanes de la resta de ciutats de Catalunya. Així doncs, la formalització dels acords d’adhesió de la Generalitat de Catalunya i la Universitat Pompeu Fabra, així com la seva incorporació als Òrgans de govern i càrrecs de representació, han estat el motiu primer per a impulsar la present modificació dels Estatuts, a mØs d’adequar-ne les manifesta- cions a les característiques que necessita la BUTLLET˝ OFICIAL DE LA PROV˝NCIA DE BARCELONA Altres Entitats 1 / 12 / 2006 Nœm. 287 / Pàg. 125 participació del Govern de Catalunya. D’altra banda, tambØ s’ha aprofitat l’avi- nentesa per a millorar determinats aspectes de l’organització interna del Consorci, de manera que se n’asseguri el bon govern i administració i se’n faciliti la participació dels membres i col•laboradors. CAP˝TOL PRIMER DISPOSICIONS GENERALS Article 1 1. L’Institut d’Estudis Regionals i Metropo- litans de Barcelona Øs un Consorci de dret pœblic i finalitats d’interŁs general que tØ per objecte la promoció d’estudis, activitats de recerca i de formació en els temes urbans i metropolitans que configuren les diverses realitats de les ciutats de Catalunya, particu- larment els referits a la conurbació barceloni- na. 2. L’Institut Øs integrat per les Administra- cions Pœbliques, les Universitats i les Entitats següents: - Generalitat de Catalunya. - Ajuntament de Barcelona. - Diputació de Barcelona. - Mancomunitat de Municipis de l’Àrea Metropolitana de Barcelona. - Universitat Autònoma de Barcelona. - Universitat de Barcelona. - Universitat PolitŁcnica de Catalunya. - Universitat Pompeu Fabra. - Cambra Oficial de Comerç, Indœstria i Navegació de Barcelona. - Federació de Municipis de Catalunya. - Consorci de la Zona Franca. 3. L’Institut tØ caràcter voluntari i indefinit i es regirà pels presents Estatuts. En tot allò que aquests no prevegin serà d’aplicació la legis- lació local i l’ordenament jurídic general. Article 2 L’Institut Øs una entitat de dret pœblic de caràcter associatiu que tØ personalitat jurídi- ca pròpia i plena capacitat d’actuar per al compliment de les seves finalitats i pot realit- zar actes d’administració i de disposició de bØns, celebració de contractes, i en general, tot el necessari per assolir, d’acord amb la legislació, els objectius establerts en aquests Estatuts. Igualment es manifesta, dins el marc normatiu d’aplicació, la capacitat de l’Institut de participar en relacions de dret privat i prestar serveis en l’àmbit mercantil. Article 3 1. Són finalitats de l’Institut: a) L’anàlisi general i sectorial del fenomen urbà, metropolità i regional. b) L’anàlisi i l’estudi de les infraestructures, dotacions, sistemes, xarxes i serveis pœblics. c) L’ensenyament i la formació del perso- nal al servei de les entitats pœbliques en rela- ció amb els objectius del propi Institut, amb vinculació als àmbits acadŁmics universitaris. 2. Per a la consecució d’aquests objectius podrà realitzar investigacions, estudis, recer- ques, cicles d’ensenyament, seminaris, con- ferŁncies i publicacions. Article 4 L’Institut tØ la seva Seu al campus de la Universitat Autònoma de Barcelona. Això no obstant, per acord del Consell de Govern, segons el que preveu l’article 14.2, en podrà ser variat el domicili. CAP˝TOL SEGON ÒRGANS DE L’INSTITUT Article 5 Són òrgans de govern, administració i ges- tió de l’Institut els següents: a) Consell de Govern. b) Comissió Executiva. c) President del Consorci. d) Director. e) Gerent. Article 6 1. El Consell de Govern Øs l’òrgan superior de govern de l’Institut i Øs format pel Presi- dent de la Mancomunitat de Municipis de l’Àrea Metropolitana de Barcelona, pel Rec- tor de la Universitat Autònoma de Barcelona, pel President de la Diputació de Barcelona, pel President de la Cambra Oficial de Comerç, Indœstria i Navegació de Barcelona, pel representant nomenat per la Generalitat de Catalunya i per dos vocals en representa- ció de cadascuna de les entitats consorcia- des. Els vocals seran designats per cadascuna de les institucions consorciades d’acord amb les respectives normatives. TambØ formen part del Consell de Govern el director i el gerent. 2. La renovació dels membres del Consell de Govern es farà d’acord amb la periodicitat pròpia de la institució a la qual representen. 3. Són atribucions del Consell de Govern: a) L’establiment de les directrius generals d’actuació i l’aprovació de programa global d’activitats. b) L’aprovació dels pressupostos i els comptes anuals. c) L’admissió de nous membres. d) La modificació dels estatuts. e) La dissolució i liquidació del consorci. f) Els actes de disposició i gravamen del patrimoni del consorci. g) L’aprovació de la plantilla de personal. h) L’aprovació dels contractes de durada superior a un any, sempre i quant l’import superi el 10% del pressupost. i) El nomenament del director i del gerent. 4. El Consell de Govern es reunirà amb caràcter ordinari un cop l’any, per aprovar els pressupostos, així com la liquidació de comptes i la memòria de gestió de l’exercici anterior. Article 7 1. La Comissió Executiva està integrada pel president i els vicepresidents del Consor- ci. Tant el president com els vicepresidents poden delegar les seves funcions a la Comis- sió Executiva en qualsevol altre membre del Consell de Govern, àdhuc per temps indefinit mentre no sigui revocada la delegació. 2. La Comissió Executiva es reunirà amb caràcter ordinari tres cops l’any i tindrà com a funcions pròpies el seguiment de l’adminis- tració ordinària i l’impuls de les actuacions del Consorci. Igualment li corresponen totes les funcions que no estiguin expressament atribuïdes a cap altre òrgan del Consorci, i les que pugui rebre per delegació del Consell de Govern o del president. 3. Actuarà com a president de la Comissió Executiva el president del Consorci o el membre del Consell de Govern en que aquest delegui, segons allò que estableix el paràgraf primer. Correspondrà al president fixar l’ordre del dia de les reunions de la Comissió Executiva, així com convocar, pre- sidir, dirigir, suspendre i aixecar les sessions. Article 8 1. Serà president del Consorci el qui ho sigui de la Mancomunitat de Municipis de l’Àrea Metropolitana de Barcelona i en seran Vicepresidents el Rector de la Universitat Autònoma de Barcelona, el President de la Diputació de Barcelona, el President de la Cambra Oficial de Comerç, Indœstria i Nave- gació de Barcelona i el representant nomenat per la Generalitat de Catalunya. 2. Correspondrà al President del Consorci: a) Representar legalment l’Institut, tant judicial com extrajudicialment, podent con- ferir manaments i apoderaments per a l’exer- cici de l’esmentada representació. b) Fixar l’ordre del dia de les reunions del Consell de Govern, així com convocar, presi- dir, suspendre i aixecar les sessions i dirigir- ne les deliberacions. c) Decidir, en cas d’urgŁncia, l’exercici d’accions administratives i judicials. d) Coordinar les actuacions per tal de garantir el seguiment de les directrius, pro- grames i objectius fixats. El President podrà delegar les seves fun- cions, llevat les de la lletra b), en qualsevol membre del Consell de Govern. 3. Els vicepresidents, per l’ordre expressat a l’anterior apartat 1, substituiran el President en cas d’absŁncia, vacant o malaltia. Article 9 1. El Director serà nomenat pel Consell de Govern, per majoria absoluta, a proposta conjunta del President de la Mancomunitat de Municipis de l’Àrea Metropolitana de Bar- celona i el Rector de la Universitat Autònoma de Barcelona. 2. El director Øs el responsable de les acti- vitats de l’Institut i, en aquest àmbit, li corres- ponen les següents funcions: a) Dirigir, coordinar i supervisar els serveis i activitats de l’Institut b) Executar, publicar i fer complir els acords del Consell de Govern, de la Comissió executiva i del Consell acadŁmic c) Preparar, conjuntament amb el gerent, el projecte de pressupost i el pla global d’ac- tivitats d) Contractar serveis, estudis i personal en el marc dels acords fixats pels òrgans de govern superiors. e) Organitzar els serveis acadŁmics i de recerca de l’Institut. BUTLLET˝ OFICIAL DE LA PROV˝NCIA DE BARCELONA Altres Entitats 1 / 12 / 2006Nœm. 287 / Pàg. 126 3. El director tindrà la condició de càrrec eventual i de confiança. Article 10 1. El gerent serà nomenat pel Consell de Govern, per majoria absoluta, a proposta del Director de l’Institut. 2. El gerent, que depŁn jeràrquicament i funcional de la Direcció, Øs responsable de l’administració i gestió de l’Institut en tots aquells àmbits o aspectes que no correspo- nen al director. 3. Són funcions del gerent: a) Col•laborar amb el director per executar els acords del òrgans de govern i administrar i gestionar l’Institut i el seu personal. b) Organitzar els serveis d’administració i gestió de l’Institut. c) Administrar el patrimoni de l’Institut. d) Contractar obres, activitats, serveis i personal en el marc dels acords fixats pels òrgans de govern superiors. e) Preparar, conjuntament amb el director, el projecte de pressupost i el pla global d’ac- tivitats. 4. El gerent tindrà la condició de càrrec eventual i de confiança. Article 11 1. El Consell AcadŁmic Øs un òrgan de consulta i assessorament de l’Institut. El seu primer objectiu es vetllar per la qualitat, el reconeixement i la defensa dels treballs de recerca que es desenvolupin al si de l’Institut. Està constituït per un representant nomenat per cadascuna de les Universitats que formen part del Consorci i el Director de l’Institut, que en serà el president. El Consell AcadŁmic es reunirà, com a mínim, un cop l’any i podran participar-hi totes aquelles persones que s’estimi convenient de convidar. 2. Són funcions del Consell AcadŁmic: a) Informar el pla global d’activitats i pro- posar noves activitats. b) Assessorar els òrgans de l’Institut en tot allò que es refereix a l’estudi, la formació i la recerca. c) Vetllar pel desenvolupament de les acti- vitats acadŁmiques. d) Formular les propostes de concessió d’ajudes i premis per a la formació i la recer- ca. 3. Per desenvolupar la seva tasca, el Con- sell AcadŁmic podrà organitzar-se en grups de treball amb finalitats específiques. Article 12 1. L’Institut tindrà un secretari amb la fina- litat d’assessorar i donar suport als seus òrgans de govern, administració i gestió. Aquest càrrec serà exercit per persona desig- nada pel Consell de Govern. 2. El secretari assistirà, amb veu i sense vot, a les reunions dels òrgans col•legiats i aixecarà, amb el vist-i-plau del president, acta de les reunions. TambØ li correspondrà certificar el acords dels esmentats òrgans. CAP˝TOL TERCER FUNCIONAMENT DELS ÒRGANS COL•LEGIATS Article 13 1. La convocatòria de les reunions ordinà- ries es farà per escrit que contindrà el dia, hora i lloc de la reunió, l’ordre del dia i la documentació que sigui escaient. Serà trame- sa pel secretari, per ordre del president de l’òrgan, a cadascun dels seus membres amb una antelació mínima de deu dies. Les reu- nions extraordinàries es podran convocar amb 48 hores d’antelació. 2. El president haurà de convocar reunió si ho demana una tercera part dels membres integrants de l’òrgan col•legiat. 3. S’estableix la possibilitat de que els membres formalitzin la delegació de la seva representació per escrit. Article 14 1. Els acords seran adoptats per majoria de la meitat mØs un dels membres que es trobin presents en el moment de la votació, llevat del que disposen els articles 9.1, 10.1, 14.2 i 19.1 d) d’aquests Estatuts. 2. Caldrà el vot favorable de la meitat mØs un del nombre legal de membres per a la validesa dels acords que s’adoptin sobre les matŁries següents: a) Proposta de modificació dels Estatuts. b) Proposta d’integració o de separació d’entitats del consorci. c) Proposta de dissolució i liquidació del consorci. d) Aprovació del pressupost. 3. L’alteració substancial dels Estatuts que impliqui una modificació de la voluntat ini- cial necessitarà, a mØs, la ratificació dels membres que integrin el consorci. 4. Els acords que impliquin aportació o responsabilitat econòmica requeriran la ratifi- cació de les respectives institucions quan aquesta sigui necessària, d’acord amb la legislació en cada cas aplicable. Article 15 1. La comptabilitat i els comptes de pres- supostos i d’administració del patrimoni seran presentades pel gerent i aprovades pel Consell de Govern. 2. Als efectes del control comptable, el Consell de Govern establirà els mecanismes d’auditoria que consideri adients. 3. Anualment el director i el gerent, sotme- tran a aprovació del Consell de Govern la memòria de gestió i l’inventari-balanç de l’e- xercici anterior. Article 16 La selecció del personal de l’Institut es rea- litzarà respectant els principis d’igualtat, mŁrit i capacitat, i mitjançant procediments que garanteixin la publicitat, la lliure con- currŁncia i l’objectivitat, sense perjudici de les especialitats que resultin d’aplicació en el nomenament del personal eventual o en aquells llocs de treball de recerca de caràcter no fix que justifiquin altres mŁtodes de selec- ció. Article 17 1. Per a la realització dels seus fins, lInsti- tut disposarà dels següents recursos: a) El rendiment dels serveis que presti o les activitats que desenvolupi. b) Les aportacions dels membres consor- ciats. c) El rendiment del seu patrimoni. d) El producte de subvencions, ajudes i donacions. e) Els obtinguts mitjançant crŁdits o prØs- tecs financers. F) Qualsevol altre que li pugui correspon- dre. Article 18 1. Procedirà la separació de les institu- cions consorciades sempre que ho hagi acor- dat el seu òrgan de govern competent, indi- cant la causa de la decisió, quan no siguin perjudicats els interessos pœblics generals que el consorci representa i estigui la institu- ció sol•licitant al corrent dels seus compromi- sos anteriors, garanteixi el pagament de les aportacions compromeses i la liquidació de les seves obligacions pendents. 2. Per garantir el bon funcionament del consorci, els seus membres no podran retirar- se’n fins que hi hagi acord vàlid del Consell de Govern que aprovi la separació de la insti- tució consorciada, i aquest acord no es podrà portar a terme fins el final de l’anualitat començada i/o fins que haguØs acabat de pagar l’amortització de serveis delegats. Article 19 1. L’Institut es dissoldrà per: a) Acord unànime de totes les institucions que l’integren. b) Acord majoritari dels seus membres, quan sigui inviable la continuïtat amb els membres que vulguin continuar. c) Per impossibilitat legal o material de complir les seves finalitats. d) Per transformació de l’Institut en una altra entitat per acord de la majoria absoluta dels seus membres. 2. L’acord de dissolució determinarà la forma en al qual hagi de procedir-se a la liquidació dels bØns pertanyents al consorci i de realitzar-se la reversió de les obres i ins- tal•lacions existents. Disposició transitòria La integració de la Generalitat de Catalun- ya prevista a l’article 1.2 serà efectiva a partir de la ratificació d’aquests Estatuts per acord del Govern. Barcelona, 21 de novembre de 2006. El Secretari del Consell de Govern, Eduard Saurina i Maspoch. 022006032487 A