31 I 12/1997 8UTLLETI 0FICI_,4,L DE LÀ PR.OV!NC/_,4, DE 8_,4,RCELONA NOm, 313, Annex IV I P~g. 1 S . \ '• de connexions de sef\lei de menys de 50 kW. -Dades del sol-licitant o del seu repre- sentant -Tram de carrer que s'ha de guamír amb mouus lluminosos. -Descripció dels elements que s'han d'ins- tal-lar especificant tipus d'element i de cada unitat lluminosa que conforma l'element. -Pressupost de la instal-lació. -Potència contractada. -Situa.-ió de la connexió. -Companyia elèctrica. -lnstal-lador que farà la connexió. - Posteriorment es facilitar~ butlletl d'au- torització segellat. Es dipositarà, com a garantia, el 6% del pressupost. Si es tracta de connexions de servei de més de SC kW, s'haurà de presenw el projecte 'lècnic corresponent. Article 4.5 Terminis de l'operació El muntatge de les instal·lacions es farà a partir de 1'1 d'octubfe i la retirada ~'ha de dur a terme abans del31 de gener. Es retiraran tots els elements de ï .a ... ió. Els SefVeis Tècnics podran autoritzar la perma- nència dels ancoratges especials a les façanes, sl les seves caracterlstiques ho aconsellen. Article 4.6 Cobertura de riscos Els sol·licitants, com a titulars de les auto- ritzacions, hauran de disposar, directament o a través dels seus instal-ladors, d'una pòlissa de responsabilitat civil per un valor mfnim de 100 milions de ~tes per ta! d'afrontar la compensació de possibles danys causats a ter- cers o al patrimoni municipal. CAPITOt.s SUBVENCIONS Les subvencions es determinaran cada any de forma homogènia i en el marc de la poHtica general de subvencions de l'Ajuntament de Barcelona. les subvencions primaran en tot cas als titulars de les instal·'acionsque utilitzin materials que redueixin el ; .. .nsum d'energia d'acord a les especificacions òels Programes d'Actuació per a una Polltica Mediambiental a Barcelona i que s'expressa més concreta- ment en la present Normativa. CAPITOL6 INCOMPLIMENT Of lA NOAA\Aòï'I.A Article 6.1 Responsabifitac de la normativa El sol·llcitant que hagi obtingut l'auroritza- ció serà el responsable del complunent de les disposicions establertes per la present Norma- tiva, aixf com que la instal-lacióes faci d'acord amb el Reglament Electrotècnic per a Baixa Tensió I Normes Complementàries de la Gene- ra Hiat de Catalunya: En tot cas. l'instal·lador respondr~ de la quà- lltat i seguretat tècnica del treball efectuat. les actuacions que per incompliment de la preseht normativa hagués de dur a terme, subsidiàriament. l'administració municipal, seran a compte del dipòsit fet. Administración local Anicl~ 6.2 lnslal-lacions no autoritzades o fora de normes les instal·lacions no autoritzades ~ran des- connectades immediatament_ adverttínt als possibles titulars perquè slgu:n retirades al seu c~rrec. Sl en instal·laclons degudament autori~ta­ des es detecten incompliments en fil no.rmativa de seguretat que eslableix el Reglament Elec- trotècnic per a Baixa. Tensió, aqut!stes. es des· connectaran d ' immf'diat. En totes circumstàncies es cursarà denúnda al Servei Territorial d' lnd6stria de la Gene- ralitat. Article 6.3 Règim Sancionador D'aCOfd amb la potestat sancionadora que té l'Ajuntament segons l'Article 4 de la LRBRl I l'Article 221 .2 de l MRLC. i donat que les relacions ent.te el titular de l'aOtoril7aci6 ¡ l'A- juntament són de su.,jecció especial i atès el -curt espai teo1poral de la seva vigència, es tipifiquen les següents infr;1ccions I sancion; conseqüents: a) Per instal-lacions no <\utoritzades o fora de normes de seguretat, la sanció a aplicar serll de 25.000 PTA per ' connexió de servei i dia a comptar des del dia d'inici úe la cam- panya fins al dia et~ la desconnexió. bl Per incompliment del calj!ndari, t.anl en els dics de funcionament com en l'horañ d'en- cesa i apagada. la sanció a apHcar serà de 15.000 PTA per connexi6 de servei i dia, comptant· des de la detecció de l'anomalia fins a la seva normalitZació. e) Per ultrapassar els terminis de retirada de la instal-lació, la sanció a aplicar serà de 10.000 PTA per connexió de servei i dia a comptar des del term:ni autoritzat. Articfa6.4 Relceració en l'incompliment de la prest!nt normati~·a la persona, -""tilal o instal·lador que, rei- teradament, incomplei'lli les disposicions de la present normativa, o les llOfl'nes'~seguretat que estableax el REBT, no podrà fer lnstal·la· cions d'enllumenat nadalenc dur;:nt un ter- mini de dos anys. ANNEX A tnol informatiu, s'indica el calendari/ho- rartvigent als ¡nys 1994, 1995 i 1 !:96 DiE'S: 1994 cenerhl 1/12 a 611 Espec'.¿l 24, 25, J1/1.21 S.'l 1995 Gener¡( 24/ll a6/l Especial .24,25, J l/12 I 5,1 1996 ~I 22/11 a &'1· E5P«nenl i nfQn;nació actualirlada sobte prestacío,ns i pretr.s, la qoal pot ~r consultada per oualsevol persona interessada, .3. E·ls serveis f1.1neraris autoritzats a dur a terme !turs activitats· en el municipi de Bar- celona _no poqen .d(!hegar el st!rvéi per a les- person-és difuntes, el domicili mortuori de les quals sigui en el mateix terme municipal. 4. Els drets .que-estableix aquest Article són garantits per l'Ajuntament Article 8 Deures dels usuaris Són deures dels usuaris utilitzar els serveis funeraris de coniorñútat amb aquesta grde- nança i acomplir les obligacions de c.1racter formal i material establertes en les altres nor- mes que siguin d'aplicació. TITOL li INTERvu-¡QÓ Of. l'ACliYITII T PIUVADA EN tA PitES- f ACIÓ O EtS SERVEIS FUNEAARtS Caprtoll Article 9 ,#.ctivitat privada dé serveis funeraris 1 . Les empreses privades de serveis. fu~ raris, han d'obtenir prèviament l'autorització de l'Ajuntament~ Barcelona pe; a dur a ter· me aquestes activitats. L'OrdenanÇa regufa· dora per a atorgar 3quest~ autoritzacions esta- bleix els criteris que s'especifiquen a con- tinuació: a) S'ha de tractar d'autorltzacio."ls reglades i s'atorgaran necess~riament a to~es les empre- ses que compleixin els requisits ftXats en aquesta Ordenança. · · b) L'atorgament de les autQritzacjons s'ha de condicionar: -al compliment -dels requisit$ estahlert.s per la normativa aplrcable per al manteniment i el res¡)ecte dè les condicions sa'nit~ries, a la garantia del princ~i dc COfi··~ tinu'1lat dels serveis i· al .respecÍe dels• altres· drets'ae les persones usu~ries.-abans definides í per altrès normes d'aplicació -, e) Amb la finàlitat de· garantir é.l princit)i de continuïiat dels serveis (unerarfs. l'Ajun- tament fixa rà úna garantia adequada. ' dl Amb la finalitat de garantir el principi d'universalitat i d'accés als serveis.funeraris, l'Ajuntament podr~ atorgar autorització a les eml)feses titulars ambJa condició gue prestin ,. el servei gratuttament o de forma bonifiC4da a les persones que, d'acord amb les indica- cions dels servei~ socials muniéipals. ho requereixin per manca de mitjans econòmics propis, o en els casps en què _ho acprdi l'au- toritat judicial. Aquestes presíacions forçoses han de ser distribuïdes~ l'Ajuntament eritre · les empreses funeràries autoritzades-de mane- ra proporcional a la facturació de ~dascuna d'elles. · • e) L'atorg~ent de les aut'o;itzàcions ha de respectar. en tot cas, els prinçipis· de lliu[e cóncurrèncía i d'igualtat. Artic~10 . Capacitat per a exercir l'activitat · 1. Poden,'exercir l'activitat de prestar ser- vels f~ncrarls en el terme municipal de Bar- celona lès persones flsiques o j~ rrdiqu~ qu~ compleixin èls segoents reQuisits~ ..,. ' , a) La persona individuaL que garanteixi l'exercici de l'activitat mitjançant el dipòsit ~ d1ul'la garantia ·ae ' 100 miliohs de pessetes. b) ta .persona jurrdica (societat mercantil o cOOperati"a) que acrediti un capi¡al com a mfnim de 1 CIO milions de pessetes, cornple- tiímer)t desemborsat de forma fefaeñt. e) Disposar d'una experiència en l'el(ercici de l'activitat com a mlnim de S anys. d) Disposar en el moment de posada en marxa del servei d'establíl)'lent permanent en el municipi de Barcelo."lél. e) Estar al corrent de ~gament-dels impos. tos municipals i de la seguretat sos;ial 2. Als efectes del requisit exigit en l'apartat e) del paràgraf l)fecedent, Jes empreses de nova creació o de vida Inferior a c.inc_anys, l'éxperlència podr~ ser suOcientment demos- trada, sl pot ser acreditada, ~l' qualsevol per- ~ vinculada a 1a societat o_ .ccil)peratïva. " 3. S'ehtene~ per empre.ses vinculades · ' 31/ 12/ 1997 8 UTLt.ETI OFICIAL DE LA PROVINCIA DE BARCELONA Núm. 313. Annex IV I Pàg. 17 I •: aquellt!S en les quals l'empresa que sol·licita l'autorització pugui exercir, direcument o indirectat, u nil infJ~ncia domh,.nt o aquelles que puguin exerc,ir-la damut. ' ¿fia o que, de la mateixa manera que la sol·licitant. esti- guin sotmeses a la infJu~ncia dominant d'una a !tra ~presa per raons de propietat, partí · ctpació financera o normes que la regulin. Es presumirà que hi ha influència domina.nt quan una empresa, directament o indirectament, en relació a una altra: a) Posseeixi la (Tlajoria del capital subscrit. b) Oi~ i de la majoria dels "ots inherents a les participacions emeses pef l'empresa. e) Pugui designar més de la meitat dels membres de l'òrgan d'admintstraci~. direcció o \-Ontrol de l'empresa. Article 11 Entitats asseguradores i agents d'assegurances De conformitat amb el que estableix l'Ar- ticle 5.lb de la llei 30/1995, de 8 de no'll'm- bre, d'ordenació i super'lisió de l' asse::¡uranc;a privada i l'Article 6 de la Llei 9/1992, de ~O • d'abril, de mediació d'assegurances privades, les entitats asseguradores i els seus a.g~ts no podran aerclr l'acti"ítat de prestació dels ser- veis funeraris ressenyada en aquesta Orde- ratura entre 3 i 8 graus centrgrads. e) El tanatori tindrà e ls sef'lels sanitaris i ass.~encials suficients. 3. Zona de sef'leis per a pràctiques sani- tàries autoritzades. 3.1. Independentment de les sales de vet- lla, obligatòriament hi ha d' ha'll'r una sala pef a la real ització dd condicionament sanitari del cadàver. taules i aparells per a les pràc- tiques de tanatopl'àxía i autòpsia. 3.2. Armaris frigorífics amb capacitat ~ufi­ cient en proporció a les sales de vetlla. 3.3. Masatzem de fèretres, lloc per emma- gatzemar taUts i urnes, amb un el>toc mrnim per a cinc d 1es de mortalitat mitjana de Bar- celona dels darrers tres anys. 4 . Dependències d 'atenció al pú blic 4.1. El tanatori disposar.\; en dependències separades, d'una oficina de recepció de des- patxos de contractació de S\.>rVers, sala per a emmagatzemar corones i flors i llocs per als sef'lcts sanitaris i la..,abos. 4.2. les depE-ndències d'atendO al púbhc estaran obertes les 24 hores del dia, tots els dies de l'any i disposaran de fulls de recla- mació i de suggeriments. 5. local per a vehicles 5.1. Suficient per a tots els vehicles des- tinats a la p!'estació dels sef'll'rs funeraris. 5.2. Disposarà de mitjans necessaris per al rentatge I desinfecció dels 'll'hide;, amb sòl impermeable i amb condicionament de con- ducció .de les a igUes sense deixar residus. 5.3. En cap cas no podran aparcar-s'hi vehicles p!' ivats. 6. Oraton 6.1. Oratori per a cerimònies amb una capacitat mrnima de 100 persones assegudes que permetin la celebració dels actes religio- sos o ci"ils a satisfacció de l'usuari . 7. Estacionament per a vehicles de visitants 7 .1. Local amb una capacitat mrnima per a 100 vehicles i ubicat, sl és possible, en el mateix edifici tanatori o en una zona annexa i immediata. • 8. Entrada i clrculació de cadàvers 8 .1. l 'entrada de les lliteres amo cadàvers ser~ independent de la reservada per a l'accés de famOies i visitants. la ci rculació I mani- pulació de cadàvers haurà de fer-se en una zona independent. 8.2. Magatzem general. A més del magat- 7.em al qual es refereix l'apartat 3.3. anterior, l'empresa disposarà d'un segon magatzem per a fèret res amb una capacitat per a un estoc mrnim de 200 tauts. Aquest segon ma~tzem no serà necessari si el primer té una capacitat necesstlria per a fer-se càrrec de l'estoc mrnim assenyalat. 8.3. Vehicles. l'empresa dtsposarà dc vehicles suficients adequats amb les caracte- rfstiques establertes en els Reglaments de poli- cia sanitària mortuòria, tant per a fa conducció o trasllat corn de furgons-ambulància per a la recollida de cadàvers a domicili o a hos· pitals per a la seva conducció al tanatori. 8.4. Condicionament dels vehicles. Els '1eh1cles hauran d'estar condiciOnats per al compliment dc la seva funció i estaran proveïts de les lhcències corresponents i tenir l'auto- rttzació de l'autoritat sanitària 1 de transports de conformitat amb les disposicions legals vigents. . 8.5. Altres mitjans materials. l'empresa dosposarà, aixl mateix, dels mitjans f'!ecessaris per a la desinfecció de vehicles, estris, robes i altre material d'ús funerari i d'instal-lacions per a la gestió de residus especial$ que gene- rin. 8 .6. Mitjans personals. -El personal de les empreses runeràries estarà d'acord amb les necessitats de les instal-ladons i altres mitjans materials d'aquestes, per garantir l'adequada assistència a l'usuari i cobrir els serveis que s'han de prestar; disposarà també de Ve$luali i material de treball. 8.7. L'empresa d isposarà com a mrnim de dues persones especialitzades en fes pràcti- ques sanit<\ries o de tanatOprbía, regulades en el Decret 167/1990, dc 22 de juny, de la Generalitat de Catalunya. sota l'adequada supervisió mèdica. Article 111 Comunicació dels preus 1. les entitats prestadores dels sef'll'js fune- raris són responsables dels materials que sub- minislren r també del funcionament correcte del servei i dels preus que aploquin, els quals s'hauran de comunicar a l'Ajuntament. 2. Els prestadors de serveis funeraris fiau ran de pre\ll'ure un ser'lei gratuit i digne per a les persones sense recursos econòmic!> degu- dament justificats per ccrtifícació del Çonsell Municipal del respectiu Districte. 3. El~ prestadors de ser'll'ts (uneram; pre- veuran un sef'let subvencionat, que cada al'\y fixarà l'Ajuntament de Barcelona, per a aque- lles persones que ingressin menys del mrnim necessari per a declarar l'Impost sobre la Ren- da de Persones Fr!>iques, o què cobrih la pensió mfnima. 4. El nombre defs tipus d~ serveis previstos als apartats' anferlors 2 i 3 eS repartiran entre totes les empreses aotoritzades en Pfoporció a la quota de mercat de. cadascuna d'elles. Aquesta Q"\JOta de mercat.es calcularà en funci~ dels resultats. de l'any immediatament antenor. , . Núm. 313, Annex IV I Pàg. 18 BtiTLLET{ OFICIAL DE LA PROVINC/~ D,E BARCELONA 31/12/1997 . I 'l ·. S. Els interessats a accedir a aquests serveis subvencionats hauran de demostrar fefaent- ment la impossibilitat de pagar un servei ordinari. 6. Hi haurà, com a mínim, un servei inte- grat amb tots els complements util itzats a un preu únic. Article 15 Exposició de la llista de preus la llista de preus estarà exposada per al coneixement de les famrlies de forma visible a les oficines, sales de vetlla o altres llocs fàcil- ment identificables. Es facilitarà a les famílies i usuaris la ll ista de preus abans de contractar el servei. Capítol 11 Article 16 Sol·licitud i documentació. I. la sof·licitud per a accedir a l'autorit- zació d'empresa de serveis funeraris es pre· sentarà davant de l'Ajuntament de Barcelona. 2. Amb la sol·lícitud d' autorització muni- cipal especffica. es presentarà: al la documentació acreditativa de requi- sits de capacitat establerts en aquesta Orde· nança. b) l a documentació relativa a la disponi- bilitat dels mitjans materials i personals des· crits en el Capftol primer. e) l a sol· licitud de la ll icència municipal de l'activitat classificada per les instal·lacions que ho requereixin junt amb els projectes, memòries i altres documents exigits per la reglamentació d'activitats molestes, insalu- bres, nocives i perilloses. d) la sol·licitud de la llicència municipal d'edificació de les instal·lacions necessàries per exercir l'activitat. e) la documentació necessària per tal que l'Ajuntament pugui elevar a l'Administració de la Generalítat de Catalunya ta proposta d'autorització de ls vehicles per al transport funerari, regulat en el Decret 319/1990, de 21 de desembre, o norma que'èl substitueixi. Article 17 Procediment 1 1. El procediment d'autorització serà tra- mitat per l'Ajuntament., i la proposta ser1l., si escau, objecte de resolució per l'òrgan com· petent de l'Ajuntament. 2. Sense perjudici del que preveu el parà- graf anterior, la tramitació de la ll icència muni- cipal d'activitat classifiC'ada i de 'la llicència municipal d'edificació d' aquelles instal·la- cions funeràries de fes quals fa menció l'Or- denança, anirà a càrrec dels serveis compe· tents de l'Ajuntament de Barcelona. 3. la proposta d'autorització d'activitat de prestació dels serveis fu neraris, ha de tenir e l previ i preceptiu informe favorable de l'òrgan . competent de l'Administració de la Genera- litat de Catalunya, de conformitat amb la nor- mativa .legal vigent. Article 18 Competència per a l'atorgament de l'auto- rització Administración, Local 1. La competència per atorgar l' autoritza- ció municipal especifica de la prestélció de serveis funeraris serà de l'alcalde', sense per- judici de la seva deSus i les caracterfsliqües;del fèr~tre êomú·, ségons el catàleg facilitat pels gestors.f(Jneraris. 2. les empreses funerf ríes ha~ <;f'é~iregar el fèretre en el· lloe on estigÚi diPoSitat ef"¿adà::- ver i no podran fer la conducció,,o el trasllat· fins que aquest hagi ~at autoritzat. . · Article 26 La gestió del permfs tl'enté¡;arfíenf?. · 1 . les empreses r fun'eràrieS::Són 'respÒnsa- bles de la gestió de l~obteñció del permls d 'enterrament. . . :· . · . 2. Amb motiP:cl'aquesi~ inÍei'VenciÓ, tii:l~ dran c ura ·del coïnpliment ';de 1es condkions exigibles per al trasl_!at o la ~cndutlció:: CapftÓIJV . , . Article U . ; ,, . ,.· :~ . Conélucció del cadA' ver diA s del terme mw• .. cipal ' ·' '! ' 31 I 12 / 19~7 8UTt.LET{ OFICIAL DE Llt P ROVINCIA DE BARCELONA Núm. 313, Annex IV I Pàg. 19 •• ·. La conducció de cadàvers i de restes cada- vèriques dins del terme municipal solament podran realitzar-la les entitats a què es refereix l'Article S d 'aquesta Ordenança. úpftoiV Conducció i trasllat de cad~vers Article 28 Conducció o trasllat cap a altres termes muntcipals 1. La conducció o el trasllat de cadàvers des del municipi de Barcelona fins a altres poblacions podrà efectuar-se a elecció dels usuaris, per les entitats a què es refereix l' Ar· ticle anterior o bé per entitats J')festapores de serveis funeraris degudament autoritzades en el lloc de destinació. :l. El fèretres les urnes i el condicionament sanitari s'han de subministrar i realitzar per alguna entitat prestadora autoritzada a Bar- celona. Article 29 Conducció o trasllat des d 'altres municipis 1. La conducció o el trasllat de cadàvers o de restes cadavèriques des d'altres pobla- cions i amb destinació a Barcelona, poden efectuar-se a elecció dels usuaris per entitats prestadores dels serveis funeraris degudament autoritzades en el lloc d'origen, o bé per enti- tats autoritzades a Barcelona. 2. Els fèretres, les urnes i el condiciona· ment sanitari, s' han de subministrar i realitzar per alguna entitat prestadora autoritzada en el lloc d'origen. Article 30 Documentació per a la conducció o trasllat Tota classe de conducció o de trasllat de cadàvers o de restes cadavèriques ha d'estar proven, des del moment d'Iniciar-se el viatge de recollida, de la documentació firmada pel pel"'..onal responsable de l'empresa funerària, identificat iva del nom del difunt. de la persona que l'ha contractat, del dia, l 'hor~. i el mitjà pel qual s'ha contractat, el lloc de recollida i del lloc d'inhumació o d'incineració, aixr com del compliment de les normes sanitàries vigents. Cap(tol VI Inspecció i control Article 31 Inspecció i control 1. La prestació de serveis funeraris per les empreses autoritzades estarà sotmesa al con- trol i a la inspecció pels òrgans de la Gene- ralitat i de l'Ajuntament a través dels serve1s centrals, i dels altres serveis municipals com- petents segons l'objecte de l'actuació Ins- pectora. 2. Els funcionaris que tinguin atribuTdes les funcions d'inspecció i control tindran la con- dició d'agents de l'autoritat. Article 32 Actuacions d'inspecció 1. Les empreses funerànes ~n obligades a facil itar l' accés dels inspectors de la Gene- rali~at i municipals a totes les instal-lac1ons de la seva titularitat. 2. Les inspeccions poden realitzar-se en Administración Local qualsevol moment del dia, sense avrs previ, i amb l' únic requisit de la degt.~da acreditació dels inspectors municipals. Article 33 Actes d'inspecció Oc totes les inspeccions s'aixecarà la corresponent acta, que serà firmada per l' ins- pector/inspectors municipals que l'lilagin rea- litzat. També firmarà l' acta un representant de l'empresa funerària o empleat que estigui a clrrec de la instal ·laciÓ tnspeccionada, els quals podran, si més no, negar-s'hi, la qual cosa haurà de constnr en l'acta. Els usuaris podran formular davant de la Generalitat i de l'Ajuntament les reclamacions oportunes en relació a la 1nadequada prestació del servei. Capftol VIl Résim d'infraccions i sancions Article 34 .,_ Règim jurfdic sancionador 1. Les entitats prestadores dels serveis fune- raris poden ésser sancionades per la comissió de les infraccions tipificades per aquest Arti- cle, sens perjudici de les sancions aplicables per la vulneració de la normativa en matèria cfe Pohc ia Sanitària Mortuòria i en matèria de defensa de les persones consum1dores o usuàries Article 35 Infraccions 1. Són infraccions molt gràls: al Gestionar serveis funeraris sense la pre- ceptiva autorització municipal b) No prestar els serve1s contrilctats amb les persones usuàries. e) Infringir les normes sanitàries o els Reglaments o les Ordenances municipals i provocar, aixl, una sltuac1ó de nsc per a les condicions sanit~ries de la població. d) Falsejar dades relatives al servei funerari i donar Informació falsa sobre les condicions de prestació dels serveis. e) Facturar serveis no contractats ni sol-li- citats f) Impedir o dlficuhar als agents dels Òl'gans competents la inspecdó dels serveis funeraris. g) Cometre qualsevol V\Jineració gret.r dels drets de Ics persones usuàries èspecifícats en aquesta Ordenança. h) Reincidir en la comissió de dues faltes , greus o mé.s de dues, en el termini d'un any. 2. SQn infraccions greus: a) Nò disposar del tipus de material i de serveis que tenen en els cc1tàlegs i que han estat ob¡ecte de contractació per les persones usuàries. b) Donar informació o assessorament erro- nis a les persones usuàries sobre els tràmits legals a seguir o dels materials a utilitzar pér- ceptivament i les pràctiques sanitàries a com- plir. e) Infringir les normes sanitàries i els regla- ments o les ordenances rnunicipJis. sense pro- vocar una situació de risc per a les condicions sanitàries de la població. dl Prestar els SCfVeis amb vehi~les no autoritzats. e) No tenir els fulls de reclamació o negar-se a facilitar-los. f) Obstruir l'activitat inspectora dels òrgans de la Generalitat o de l'Ajuntament. · g) No reajustar la fiança, si en tenen l'obligació. h) Incomplir qualsevol aJuP de les condi· cions de les autoritzaciNlS de prestació dels serveis funeraris. . 3. ú una infracció lleu qualsevol altre ancompliment de les Ordenances o Regla- ments municipals reguladors dels serveis fune- raris. Article 36 Qualificació de les infraccions Les infraccior• de l'apartat anterior .seran considerades greus quan hi hagi un cert risc i greu per a la salut, quan el benefici obtingut amb la infrc~cció dupliqui el benefici regla- mentàriament admissible, quan hi hagi una alteració social com a resultat de l'acció infractora, i quan hi hagi reincidència. Article 37 Sancions 1. l 'alcalde, amb la instrucció prèvia del procediment corresponent, pot sai'}Cionar les infraccions tipificades en aquesta Ordenança, sense perjudac1 de les competències sanclo- nadores de la Generalitat en matèria sanitària i de defensa de les persones consumidores o usuàries, d 'acord amb els criteris segUents: a) Infraccions lleus : Amonestament o mul- ta de fins a 100.000 pessetes. bl Infraccions greus : Multa de fins a 1.000.000 de pessetes. e) Infraccions molt greus : Multa de fins a 20.000.000 de J)L'Ssetes, o la susPensió .de l'autorització per a prestar serveis funeraris per un termini màxim de tres anys. 2. La determinació deg òrgans competents per a la imposició de sanciOn$, per infracció de les normes en matèria de Policia.Sanitària ' MortuÒI'ia i dfi defensa de les per,.o~ con- sumidor~ o usuàries, ht de ser la que consti en la OOfmativa sectorial aplicable. Article 38 Procediment sancionador. les sancions s'imposaran amb incoadó i Instrucció prèvies del corresponent expedient sancionador, ajustat al que preVC\1 el Regla- ment de procediment -sancionador, aprovat pel Reial decret 1398/1993, de .:J q'agost . Article 39 Cornpecêncies La incoació dels procediments sanciona- dors correspon a l'Alcalde, amb la ínstnJCció prèvia del procediment corresP