Ordenança fiscal 1.1 Ordenança fiscal núm. 1.1 ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE L'IMPOST SOBRE BÉNS IMMOBLES Art. 1r. Disposicions generals. 1. D'acord amb allò que preveu l'article 59è.1 en relació amb l'article 15è.2, tots dos del text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals i normes complementàries, s'estableix l'impost sobre béns immobles com a tribut directe de caràcter real que grava el valor dels béns immobles, regulat pels articles 60è i següents de l’esmentat text refós. 2. A més, cal atenir-se a allò que estableixen la Llei 1/2006, de 13 de març, per la qual es regula el règim especial del municipi de Barcelona i les disposicions concordants o complementàries dictades per tal de desplegar la normativa assenyalada. Art. 2n. Fet imposable. 1. Constitueix el fet imposable de l’impost sobre béns immobles la titularitat dels següents drets sobre els béns immobles rústics, urbans i de característiques especials: a) D’una concessió administrativa sobre els immobles mateixos o sobre els serveis públics als quals estiguin afectes. b) D’un dret real de superfície. c) D’un dret real d’usdefruit. d) Del dret de propietat. 2. La realització del fet imposable que correspongui d’entre els definits a l’apartat 1r per l’ordre que s'hi estableix determinarà la no subjecció de l’immoble urbà o rústic a les restants modalitats previstes en aquest apartat. Als immobles de característiques especials s’hi aplica aquesta mateixa prelació, excepte quan els drets de concessió que poden recaure sobre l’immoble no exhaureixen la seva extensió superficial, supòsit en el qual també es realitza el fet imposable pel dret de propietat sobre la part de l’immoble no afectada per una concessió. 3. Tenen la consideració de béns immobles rústics, urbans i de característiques especials els definits com a tals als articles 7è i 8è del text refós de la Llei del cadastre immobiliari. Article 3r. No subjecció. No estan subjectes a l’impost: a) Les carreteres, els camins, la resta de vies terrestres i els béns del domini públic maritimoterrestre i hidràulic, sempre que sigui d’aprofitament públic i gratuït. b) Els béns immobles següents propietat de l’Ajuntament: Els de domini públic afectes a l'ús públic. Els de domini públic afectes a un servei públic gestionat directament per l’Ajuntament, llevat quan es tracti d’immobles cedits a tercers mitjançant contraprestació. Els béns patrimonials, exceptuats igualment els cedits a tercers mitjançant contraprestació. Article 4t. Exempcions. 1. Gaudeixen d’exempció els béns següents: a) Els que, tot i ser propietat de l’Estat, de les Comunitats Autònomes o de les Entitats Locals, estiguin directament afectes a la seguretat ciutadana i als serveis educatius i penitenciaris, com també els de l’Estat afectes a la defensa nacional. b) Els béns comunals i els monts veïnals en mà comuna. c) Els béns de l’Església Catòlica, en els termes previstos a l’Acord entre l’Estat Espanyol i la Santa Seu sobre Assumptes Econòmics, de 3 de gener de 1979, i els de les associacions confessionals no catòliques legalment reconegudes, en els termes establerts en els respectius acords de cooperació subscrits en virtut del que disposa l’article 16è de la Constitució. d) Els que siguin propietat de la Creu Roja. e) Els terrenys ocupats per línies de ferrocarrils i els edificis, aixecats en els mateixos terrenys, destinats a estacions, magatzems o a qualsevol altre servei indispensable per a l’explotació de les línies esmentades. No estan exempts, per tant, els establiments d’hoteleria, 79 Ordenança fiscal 1.1 espectacles comercials i d’esbarjo, les cases destinades a habitatges dels empleats, les oficines de la direcció ni les instal·lacions fabrils. f) Els de naturalesa urbana i quota líquida inferior a 10 €. g) Els de naturalesa rústica, en cas que, per cada subjecte passiu, la quota líquida corresponent a la totalitat de béns rústics posseïts en el municipi sigui inferior a 10 €. h) Els béns als quals sigui d’aplicació l’exempció en virtut de convenis internacionals vigents i, a condició de reciprocitat, els dels governs estrangers destinats a la seva representació diplomàtica, consular, o als seus organismes oficials. 2. Prèvia sol·licitud, en seran exempts: a) Els béns immobles que es destinin a l’ensenyament per centres docents acollits, totalment o parcialment, al règim de concert educatiu, quant a la superfície afectada a l’ensenyament concertat, amb l’abast previst en el Reial Decret 2187/1995, de 28 de desembre. b) Els béns immobles declarats expressament i individualment monument o jardí històric d’interès cultural, mitjançant Reial Decret en la forma establerta per l’article 9è de la Llei 16/1985, de 25 de juny, del Patrimoni Històric Espanyol, i inscrits en el Registre General a què es refereix el seu article 12è com a integrants del Patrimoni Historicoartístic Espanyol, com també els compresos en les disposicions addicionals primera, segona i cinquena de la Llei esmentada. Aquesta exempció inclou, exclusivament, els béns immobles que reuneixin les condicions següents: En zones arqueològiques, els inclosos com a objecte d’especial protecció a l’instrument de planejament urbanístic a què es refereix l’article 20è de la Llei 16/1985, de 25 de juny, del Patrimoni Històric Espanyol. En llocs o conjunts històrics, els que comptin amb una antiguitat igual o superior a cinquanta anys i estiguin inclosos en el catàleg previst al Reial Decret 2159/1978, de 23 de juny, pel qual es va aprovar el Reglament de Planejament per al desenvolupament i aplicació de la Llei sobre règim del sòl i ordenació urbana, com a objecte de protecció integral en els termes previstos a l’article 21è de la Llei 16/1985, de 25 de juny. c) Aquells que, sense estar previstos en els apartats anteriors, compleixen les condicions establertes per l’article 62è.2 del text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals. L’efecte de la concessió d’exempcions comença a partir de l’exercici següent a la data de sol·licitud i no pot tenir caràcter retroactiu. Això no obstant, quan el benefici fiscal se sol·liciti abans que la liquidació sigui ferma, serà concedit si en la data de meritació del tribut concorrien els requisits exigits per al seu gaudiment. 3. Prèvia comunicació, seran exempts els béns dels quals siguin titulars, en els termes previstos en l’article 63è.1 del text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, les entitats sense finalitats lucratives en els termes previstos a l’article 15è de la Llei 49/2002, de 23 de desembre, de règim fiscal de les entitats sense finalitats lucratives i dels incentius fiscals al mecenatge. Art. 5è. Subjectes passius. 1. Són subjectes passius, a títol de contribuents, les persones físiques i jurídiques, com també les herències jacents, les comunitats de béns i altres entitats que, sense personalitat jurídica, constitueixen una unitat econòmica o un patrimoni separat, susceptible d’imposició, que tinguin la titularitat del dret que, en cada cas, sigui constitutiu del fet imposable de l’impost. En el supòsit de béns immobles de característiques especials, quan la condició de contribuent recaigui en un o en diversos concessionaris, cadascun d’ells ho serà per la seva quota, que es determinarà en raó a la part del valor cadastral que correspongui a la superfície concedida i a la construcció directament vinculada a cada concessió. Sense perjudici del deure dels concessionaris de formalitzar les declaracions a què es refereix l’article 76è del text refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals, l’ens o organisme públic al qual es trobi afecte o adscrit l’immoble o aquell al càrrec del qual es trobi la seva administració i gestió, estarà obligat a subministrar anualment al Ministeri d’Economia i Hisenda la informació relativa a dites concessions en els termes i resta de condicions que es determinin per ordre. Per aquesta mateixa classe d’immobles de característiques especials, quan el propietari tingui la condició de contribuent en raó de la superfície no afectada per les concessions, actuarà com a substitut del mateix, l’ens o organisme públic al qual es refereix el paràgraf anterior, el qual no podrà repercutir en el contribuent l’import del deute tributari satisfet. 2. El que es disposa en el punt anterior és d’aplicació sense perjudici de la facultat dels 80 Ordenança fiscal 1.1 contribuents o els seus substituts de repercutir l’impost d’acord amb les normes del dret comú. Les Administracions Públiques i l’ens o organisme públic al qual es trobi afecte o adscrit l’immoble o aquell al que el seu càrrec es trobi la seva administració i gestió repercutiran la part de la quota líquida de l’impost en els qui, no essent subjectes passius, facin ús mitjançant contraprestació dels seus béns demanials o patrimonials, els quals estaran obligats a suportar la repercussió. A aquest efecte la quota repercutible es determinarà en raó de la part del valor cadastral que correspongui a la superfície utilitzada i a la construcció directament vinculada a cada arrendatari o cessionari del dret d’ús. 3. En els supòsits de canvis de titularitat dels drets que constitueixen el fet imposable de l’impost, els béns immobles objecte dels esmentats drets quedaran afectes al pagament de la totalitat de les quotes tributàries en els termes previstos a l’article 79è de la Llei general Tributària. A aquests efectes, els notaris hauran de demanar informació i advertiran als compareixents sobre els deutes pendents per l’impost sobre els béns immobles associats a l’immoble que es transmet. 4. Responen solidàriament de la quota d’aquest impost, i en proporció a les seves respectives participacions, els copartícips o cotitulars de les entitats a què es refereix l’article 35è.4 de la Llei general tributària, si figuren inscrits com a tals en el Cadastre Immobiliari. Si no hi figuren, la responsabilitat s’exigirà per parts iguals en tot cas. Art. 6è. Base imposable. 1. La base imposable és constituïda pel valor cadastral dels béns immobles, urbans o rústics i de característiques especials. 2. Aquests valors es determinaran, notificaran i seran susceptibles d’impugnació d’acord amb el que estableix el text refós de la Llei del cadastre immobiliari. Art. 7è. Base liquidable. 1. La base liquidable d’aquest impost serà el resultat de practicar en la base imposable les reduccions que legalment s’estableixin. 2. Als immobles urbans el valor cadastral dels quals s’hagi incrementat com a conseqüència de la revisió realitzada d’acord amb la Ponència de Valors aprovada l’any 2001, se’ls aplicarà durant nou anys a comptar des de l’entrada en vigor dels nous valors la reducció que es determina en els apartats següents. 3. La quantia de la reducció, que decreixerà anualment, serà el resultat d’aplicar un coeficient reductor, únic per a tots els immobles del municipi, a un component individual de la reducció calculat per a cada immoble. El coeficient anual de reducció a aplicar tindrà el valor de 0,9 el primer any de la seva aplicació i anirà disminuint en 0,1 anualment fins a la seva desaparició. El component individual de la reducció serà la diferència positiva entre el nou valor cadastral assignat a l’immoble i el seu valor base que serà la base liquidable de l’exercici immediat anterior a l’entrada en vigor d’aquell. 4. No obstant això, el valor base del component individual serà el que s’indica a continuació en cada un dels casos següents: a) Pel que fa a immobles que van ser valorats d’acord amb la Ponència aprovada el 28 de juny de 1993, el valor base es determinarà multiplicant el valor assignat en el padró de l’any 2001 pel coeficient 0,5056, resultat de dividir el seu especial tipus impositiu en l’esmentat padró (0,45) pel tipus general (0,89). b) Pel que fa a aquells immobles –havent-se alterat les seves característiques físiques, jurídiques o econòmiques abans de l’1 de gener de l’any 2002– el valor cadastral dels quals encara no s’hagi modificat en el moment de l’aprovació de la Ponència de l’any 2001, el valor base serà l’import de la base liquidable que, d’acord amb les alteracions esmentades, correspongui a l’exercici immediat anterior a l’entrada en vigor dels nous valors cadastrals, per l’aplicació als esmentats béns de la ponència de valors anterior a l’última aprovada. c) Pel que fa als immobles el valor cadastral dels quals s’alteri abans de finalitzar el termini de reducció, a conseqüència de procediments d’inscripció cadastral mitjançant declaracions, comunicacions, sol·licituds, inspecció cadastral i subsanació de discrepàncies, el valor base serà el resultat de multiplicar el nou valor cadastral per un quocient, determinat per la Direcció General del Cadastre que, calculat amb els seus dos primers decimals, s’obté de dividir el valor cadastral 81 Ordenança fiscal 1.1 mitjà de tots els immobles de la mateixa classe del municipi inclosos en l’últim padró entre la mitjana dels valors cadastrals resultants de l’aplicació de la nova ponència de valors. 5. Per determinar el component individual en el cas de revisió o modificació de valors cadastrals posterior a la Ponència de l’any 2001 que afecti part dels immobles del municipi, la diferència positiva entre el nou valor cadastral i la base liquidable o el valor base referit en l’apartat anterior es dividirà per l’últim coeficient reductor aplicat. 6. En el cas de revisió o modificació de valors cadastrals que afecti la totalitat dels immobles, el període de reducció conclourà anticipadament i s’extingirà el dret a l’aplicació de la reducció pendent. 7. La reducció en la determinació de la base liquidable de l’impost respecte als béns rústics quedarà en suspens fins que per llei s’estableixi la data de la seva aplicació. 8. Tractant-se de béns immobles de característiques especials, la reducció a la base imposable únicament procedirà quan el valor cadastral resultant de l’aplicació d’una nova ponència de valors especial superi el doble del que, com immoble d’aquesta classe, tingués prèviament assignat. En defecte d’aquest valor, es prendrà com a tal el 40% del que resulti de la nova ponència. 9. En els béns immobles de característiques especials el component individual de la reducció serà, en cada any, la diferència positiva entre el nou valor cadastral que correspongui a l’immoble en el primer exercici de la seva vigència i el doble del valor a què es refereix l’apartat 3 que, a aquests efectes, es pendrà com a valor base. Art. 8è. Quotes i tipus de gravamen. 1. La quota íntegra d’aquest impost serà el resultat d’aplicar a la base liquidable el tipus de gravamen. La quota líquida s’obtindrà minorant la quota íntegra en l’import de les bonificacions previstes legalment. 2. El tipus de gravamen general serà el 0,75 %, quan es tracti de béns immobles urbans. El tipus de gravamen específic serà de l’1% quan es tracti de béns immobles urbans que, exclosos els d’ús residencial, tinguin assignat els usos, establerts a la normativa cadastral per a la valoració de les construccions, relacionats a l’annex 2. Aquest tipus específic solament s’aplicarà, com a màxim, al 10% dels béns immobles urbans que, per cada ús, tingui major valor cadastral, segons valors que s’indiquen a l’annex 2. En l’annex s’indica el llindar de valor per cada ús, a partir del qual serà d’aplicació el tipus específic. El tipus de gravamen serà del 0,73 %, quan es tracti de béns immobles rústics. El tipus de gravamen aplicable als béns de característiques especials serà el 0,638%, llevat l’aplicable a la central regasificadora que serà del 0,618% i al port comercial que serà del 0,682%. Art. 9è. Bonificacions. 1. En el supòsit de noves construccions i obres de rehabilitació integral, es tindrà dret a una bonificació del 90% de la quota íntegra de l’impost, sempre que així se sol·liciti pels interessats abans d’iniciar-se les obres, de conformitat amb l’article 73è.1 del Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals. 2. Per gaudir de la bonificació establerta en l’apartat anterior, els interessats hauran de complir els requisits següents: a) Comunicació de la/es referència/es cadastral/s de l’immoble/s sobre el/s que es van a realitzar les noves construccions i/o obres de rehabilitació integral. b) Comunicació de la data prevista d’inici de les obres d’urbanització o construcció de què es tracti, la qual haurà de fer-la el tècnic director competent. c) Acreditació que l’empresa es dedica a l’activitat d’urbanització, construcció i promoció immobiliària, la qual es farà mitjançant la presentació dels estatuts de la societat. d) Acreditació que l’immoble objecte de la bonificació no forma part de l’immobilitzat, la qual es farà mitjançant certificació de l’administrador de la societat. L’acreditació dels requisits anteriors es podrà realitzar també amb qualsevol documentació 82 Ordenança fiscal 1.1 admesa en dret. Si les obres de nova construcció o de rehabilitació integral afecten diversos solars, en la sol·licitud s'hauran de detallar les referències cadastrals dels diferents solars. El termini per beneficiar-se de la bonificació comprendrà des del període impositiu següent a aquell en què s’iniciïn les obres fins el posterior a la seva finalització, sempre que durant aquell temps s’hi facin obres d’urbanització o construcció efectiva, i sense que, en cap cas, pugui excedir de tres períodes impositius. A tal efecte s’haurà d’acreditar la data en què s’han iniciat les obres, mitjançant certificació del tècnic director competent, visada pel col·legi professional. 3. Els habitatges de protecció oficial gaudiran d’una bonificació del 50% de la quota íntegra de l’impost durant el termini de tres anys, comptats des de l’atorgament de la qualificació definitiva, la qual haurà d’ésser acreditada en el moment de la sol·licitud, que podrà fer-se en qualsevol moment anterior a la finalització dels tres períodes impositius de duració de la bonificació i produirà efectes, en el seu cas, des del període impositiu següent al de la sol·licitud. Aquesta bonificació no és acumulable amb la bonificació establerta a l’apartat 1r. 4. Gaudiran d’una bonificació del 95% de la quota íntegra de l’impost dels béns rústics les cooperatives agràries i d’explotació comunitàries de la terra, d’acord amb l’article 33è.4 de la Llei 20/1990, de 19 de desembre, de cooperatives. 5. Sense perjudici de les altres minoracions previstes legalment, la quota íntegra es minorarà en una quantia equivalent a la diferència positiva entre la quota íntegra de l’exercici i la quota líquida de l’exercici anterior incrementada pel coeficient màxim d’increment que per a cada un dels trams de valor cadastral i usos de construcció es determina en l’Annex 1. Aquesta bonificació serà compatible amb qualssevol altres que beneficien els mateixos immobles, però en el cas que una altra bonificació conclogui en el període anterior, la quota sobre la qual s’aplicarà, si s’escau, el coeficient d’increment màxim serà la quota íntegra de l’exercici anterior. Quan en algun dels períodes impositius en els quals s’apliqui aquesta bonificació tingui efectivitat un canvi en el valor cadastral dels immobles, resultant d’alteracions susceptibles d’inscripció cadastral, del canvi de classe de l’immoble o d’un canvi d’aprofitament determinat per la modificació del planejament urbanístic, per al càlcul de la bonificació es considerarà com a quota líquida de l’exercici anterior la resultant d’aplicar el tipus de gravamen d’aquest any al valor base determinat conforme el que disposa l’article 69è del Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals. 6. Els subjectes passius que tinguin la condició de titulars de família nombrosa tenen dret a una bonificació sobre la quota líquida de l'impost corresponent al domicili habitual del percentatge següent que varia segons el valor cadastral de l’immoble: Tipus de família nombrosa Amb un o més membres Supòsit general discapacitats Fins a 60.000,00€ 90% 60% Tram de De 60.000,01€ a 100.000,00€ 50% 50% valor De 100.000,01€ a 200.000,00€ 30% 20% cadastral De 200.000,01€ a 300.000,00€ 15% 10% De 300.000,01€ a 400.000,00€ 15% 5% Als sols efectes d’aplicar aquesta bonificació, la família nombrosa integrada per un o dos ascendents quan almenys un d’ells tingués un grau de discapacitat major del 33% i inferior al 65%, amb tres o més fills, siguin o no comuns, s’equiparà a les famílies amb un o més membres discapacitats. A aquests efectes, s'entendrà com a domicili habitual aquell en el qual figuri empadronat el subjecte passiu en la data de meritació de l'impost. Aquesta bonificació es tramitarà per l’Administració tributària municipal d’acord amb la informació sobre les famílies nombroses facilitada pel Departament de Benestar Social i Família de la Generalitat, i s'aplicarà en el rebut de l'impost sobre el béns immobles. 83 Ordenança fiscal 1.1 7. Gaudiran d’una bonificació del 95% de la quota íntegra de l’impost els immobles d’organismes públics d’investigació i els d’ensenyament universitari sempre que estiguin directament afectes a la investigació o ensenyament universitari. Aquesta bonificació s’ha de sol·licitar per l’organisme interessat a l’Administració tributària municipal, en els terminis i amb els requisits establerts a l’article 99è de l’Ordenança fiscal general. 8. Podran gaudir d’una bonificació del 50% de la quota íntegra de l’impost els béns immobles destinats a habitatge, en els quals s’hagi instal·lat sistemes per a l’aprofitament tèrmic o elèctric de l’energia provinent del sol, durant els tres períodes impositius següents a la instal·lació. L’aplicació d’aquesta bonificació restarà condicionada a l’acceptació per part de l’Ajuntament de la comunicació d’obra menor corresponent i que les instal·lacions per a la producció de calor incloguin col·lectors que disposin de la corresponent homologació per l’Administració competent. La bonificació haurà de ser sol·licitada per l’interessat en el termini de tres mesos posteriors a la instal·lació, acreditant la comunicació d’obres i el certificat final i d’especificacions tècniques de la instal·lació per a l’aprofitament d’energia solar tèrmica o elèctrica. No procedirà la bonificació quan la instal·lació dels sistemes per a l’aprofitament tèrmic o elèctric de l’energia provinent del sol siguin obligatòries d’acord amb la normativa específica en la matèria. Art. 10è. Immobles desocupats permanentment. S’aplicarà un recàrrec del 50% de la quota líquida de l’impost respecte dels immobles d’ús residencial que es trobin permanentment desocupats, quan compleixin les condicions que es determinin reglamentàriament. Aquest recàrrec s’acreditarà el 31 de desembre i es liquidarà anualment als subjectes passius de l’impost, una vegada constatada la desocupació de l’immoble. Art. 11è. Període impositiu i meritació de l'impost. 1. El període impositiu és l'any natural. 2. L'impost es merita el primer dia de l'any. 3. Els fets, actes o negocis que es produeixin en els béns gravats i hagin d’ésser objecte de declaració o comunicació, tindran efectivitat en el període impositiu següent a aquell en què tinguin lloc, sense que l’efectivitat esmentada quedi supeditada a la notificació dels actes administratius corresponents. 4. L’efectivitat dels procediments de valoració col·lectiva i de determinació del valor cadastral dels béns immobles de característiques especials ha de coincidir amb la data d’efectes cadastrals prevista al text refós de la Llei del cadastre immobiliari. Art. 12è. Normes de gestió de l'impost. 1. Els subjectes passius estan obligats a presentar la declaració d’alta, baixa o modificació de la descripció cadastral dels béns immobles que tinguin transcendència a l’efecte d’aquest impost. El termini de presentació de les declaracions, fins que el Ministeri d’Hisenda en determini altres, serà el següent: a) Per a les modificacions o variacions de les dades físiques, dos mesos, comptats a partir del dia següent a la data de finalització de les obres. b) Per a les modificacions o variacions de les dades econòmiques, dos mesos, comptats a partir del dia següent a l'atorgament de l'autorització administrativa de la modificació d'ús o destinació de què es tracti. c) Per a les modificacions o variacions de les dades jurídiques, dos mesos, comptats a partir del dia següent a la de l'escriptura pública o, si escau, el document en què es formalitzi la variació. 2. La liquidació i recaptació, com també la revisió dels actes dictats en via de gestió tributària d’aquest impost, serà competència exclusiva de l’Ajuntament i comprendrà les funcions de reconeixement i denegació d’exempcions i bonificacions, realització de les liquidacions, emissió dels documents cobratoris, resolució dels expedients de devolució d’ingressos indeguts, resolució dels recursos contra els esmentats actes i actuacions per a l’assistència i informació al contribuent en aquestes matèries. 84 Ordenança fiscal 1.1 3. No serà necessària la notificació individual de les liquidacions tributàries en els supòsits en què s’hagin practicat prèviament les notificacions del valor cadastral i base liquidable previstes en els procediments de valoració col·lectiva. Una vegada transcorregut el termini d’impugnació previst en les esmentades notificacions sense que s’hagin presentat els recursos pertinents, es consideraran consentides i fermes les bases imposables i liquidables notificades, sense que puguin ser objecte d’impugnació quan es procedeixi a l’exacció anual de l’Impost. 4. L’impost es gestiona a partir de la informació continguda en el Padró Cadastral i en els altres documents expressius de les seves variacions elaborats per la Direcció General del Cadastre, sense perjudici de la competència municipal per a la qualificació d’immobles d’ús residencial desocupats. Disposició addicional primera. Les modificacions produïdes per la Llei de pressupostos generals de l'Estat o qualsevol altra norma de rang legal que afectin qualsevol element del present impost seran d'aplicació automàtica dins l'àmbit d’aquesta Ordenança. Disposició final. Aquesta Ordenança, aprovada definitivament pel Plenari del Consell Municipal en data 23 de desembre de 2011, començarà a regir l'1 de gener de 2012 i continuarà vigent mentre no se n'acordi la modificació o derogació. 85 Ordenança fiscal 1.1 ANNEX 1 Increments màxims de la quota líquida respecte de la de l’any anterior, previstos a l’article 9è.5, segons els usos i trams: Habitatges : – Valor cadastral fins a 60.000 euros 4 % – Valor cadastral de més de 60.000 euros 6 % Aparcaments: – Valor cadastral fins a 15.000 euros 10 % – Valor cadastral de més de 15.000 euros 20 % Totes les altres activitats, serveis i solars – Valor cadastral fins a 60.000 euros 10 % – Valor cadastral de més de 60.000 euros 20 % (inclou el 10% superior al que s’aplica el tipus del 1%) ANNEX 2 Quadre dels valors cadastrals assignat als usos, establerts a la normativa cadastral per a la valoració de les construccions, a partir dels quals s’aplicarà el tipus del 1% Ús Valor cadastral A : Aparcament Des de 15.000,51 € C: Comerç Des de 256.042,21 € E : Ensenyament i Cultura Des de 2.824.596,78 € G: Turisme i Hostaleria Des de 3.378.062,85 € I : Indústria Des de 195.361,16 € K : Esportiu Des de 1.718.777,70 € O: Oficines Des de 524.202,36 € P : Administracions Públiques Des de 5.794.628,78 € R : Religiós Des de 2.557.594,82 € T : Espectacles Des de 1.760.125,45 € Y : Sanitat Des de 1.753.710,54 € 86