Ordenança fiscal núm. 3.3 Ordenança fiscal núm. 3.3 TAXES PER SERVEIS URBANÍSTICS Art. 1r. Disposicions generals. D'acord amb allò que estableixen l'article 106è de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, l’article 57è del Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, i de conformitat amb els articles 15è i 19è del mateix text re- fós, s’estableixen taxes per les activitats dels serveis urbanístics municipals que es regeixen pels articles 20è a 27è del text refós esmentat i per aquesta Ordenança. Art. 2n. Fet imposable. 1. Constitueix el fet imposable la realització d’una activitat, tant tècni- ca com administrativa, que es refereixi, afecti o beneficiï de forma particular al subjecte passiu, i sigui necessària per a la prestació dels serveis següents: 1.- Urbanístics: a) Atorgament de llicències urbanístiques exigides per la legislació d’urbanisme i la seva pròr- roga. b) Tramitació de consultes prèvies, informes urbanístics i emissió de certificats. c) Inspecció d’obres. d) Tramitació d’expedients contradictoris de ruïna. e) Tramitació de legalització d’obres. f) Assenyalament d’alineacions i rasants, cessions i afectacions. 2.- Actes de prevenció i control d’activitats, establiments, instal·lacions: a) Emissió de certificat de compatibilitat urbanística. b) Autorització ambiental municipal. c) Atorgament de llicències ambientals i d’obertura d’establiments. d) Tramitació comunicació prèvia. e) Control inicial d’activitats. f) Emissió d’informe vinculant per a l’autorització ambiental. g) Revisió periòdica i renovació d’autorització ambiental municipal i de llicències ambientals. h) Control periòdic. i) Tramitació d’informes previs de llicències d’activitats. 2. No estan subjectes a aquesta taxa les activitats municipals esmentades pel que fa a les obres de simple ornament, conservació i reparació que es facin a l'interior dels habitatges. Art. 3r. Subjectes passius. 1. Són contribuents d’aquesta taxa en concepte de contribuents les persones físiques i jurídiques, així com les entitats a què es refereix l’article 35è.4 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària, que sol·licitin o resultin beneficiades o afectades per aquests serveis, o siguin propietàries dels elements d’edificació particular en estat perillós, per tal d’obtenir de l’Administració municipal la llicència, el certificat, l’informe o l’actuació corres- ponents. 2. Tindran la consideració de substituts del contribuent els propietaris del immobles en què es fan les construccions o instal·lacions o s’executen les obres, els quals podran repercutir, si és el cas, les quotes sobre els respectius beneficiaris. Art. 4t. Base imposable. La base imposable està constituïda per les tarifes corresponents in- closes en l’annex d’aquesta Ordenança. Art. 5è. Exempcions, reduccions i bonificacions. Cal aplicar les que recull la legislació vi- gent. Art. 6è. Quota tributària. Les quotes que cal satisfer són el resultat d’aplicar les tarifes que fi- guren consignades en l'annex d'aquesta Ordenança. 12 5 Ordenança fiscal núm. 3.3 Art. 7è. Meritació. La taxa es merita i, per tant, l'obligació de contribuir neix, en el moment d’iniciar-se l’activitat municipal que constitueix el fet imposable. Quant a resultes d’una inspecció es comprovi l’existència d’obres o instal·lacions o l’exercici d’activitats sense llicència o autorització o sense haver presentat la corresponent comunicació, es considerarà iniciada l’activitat administrativa de prestació de serveis urbanístics en el moment de la comprovació. Art. 8è. Normes de gestió, liquidació i tramitació. 1. Les taxes per prestació de serveis urbanístics s’exigiran en règim d’autoliquidació, sempre que l’activitat s’iniciï a instància de l’interessat. Per a les obres subjectes a règim de llicència, el subjecte passiu practicarà l'autoliquidació d'aquesta Taxa en el termini de dos mesos a comptar des del dia següent a la recepció del re- queriment de l’administració perquè es practiqui. 2. S’exigirà en règim de liquidació, la qual practicarà l’òrgan gestor de l’expedient, quan la prestació del servei s’iniciï d’ofici. 3. En els supòsits de desistiment de la petició, caducitat del procediment o denegació de la lli- cència sol·licitada, es procedirà a la devolució de l’import ingressat per la taxa. 4. Un cop concedida la llicència no procedirà devolució de la taxa per motius de caducitat o renúncia de la llicència. Art. 9è. 1. Atès que la realització de les obres o instal·lacions a què es refereix aquesta Orde- nança pot requerir la utilització privativa o l’aprofitament especial d’elements del domini públic i comportar la seva destrucció o deteriorament, per a la reintegració de les despeses de la recons- trucció dels elements de domini públic, cal atenir-se a les normes següents: a) L’aprofitament especial derivat de les obres, instal·lacions o activitats a què es refereix aquesta Ordenança, que comporti la depreciació continuada, la destrucció o el desarranjament temporal de les obres o instal·lacions municipals, està subjecte al reintegrament del cost total de les despeses respectives de reconstrucció, reparació, reinstal·lació, adobament i conservació, sen- se perjudici de les taxes que es poden originar. b) La reposició dels paviments destruïts, de les calçades i de les voreres es farà sempre a càrrec de l'interessat. c) En cas que la inspecció facultativa municipal consideri mal compactat el terraplenament que s'ha practicat, caldrà fer-lo novament a càrrec de l'interessat. d) L'import dels treballs a càrrec de l'interessat per a la reposició de paviments, a la qual fa re- ferència la lletra b) d'aquest article, s'ha de valorar per mitjà de la inspecció facultativa municipal. 2. L’interessat a què es refereix l'apartat anterior ha de constituir un dipòsit previ de les quanti- tats reintegrables, en garantia de les reposicions que ells mateixos facin. 3. Per determinar el càlcul del dipòsit i la quantitat a satisfer, cal atenir-se al cost suportat efec- tivament per l'Ajuntament per tal de practicar les reconstruccions de què es tracti, i, en tot cas, cal aplicar com a tarifes mínimes les següents: a) Ferms primaris (terra, macadams) 35,02 €/ m2 b) Empedrats 175,08 €/ m2 c) Formigons 100,22 €/ m2 d) Aglomerats asfàltics 88,24 €/ m2 e) Lloses de pedra natural 286,20 €/ m2 f) Voreres 100,45 €/ m2 4. En cas que es tracti d'un paviment no inclòs en el detall anterior, el dipòsit s'ha d'avaluar sobre la base del preu que figura per al paviment esmentat en el quadre de preus de l’Institut Tecnològic de la Construcció de Catalunya. 5. En cas que la reposició afecti diferents elements del paviment, se n'ha de valorar el cost re- latiu a la reconstrucció per exigir-lo per la via administrativa. 6. En el cas que el dany sigui irreparable i la reposició resulti impossible, cal procedir de la mateixa manera que per al número anterior i recarregar en un 100% l'estimació tècnica. 7. Executades les obres i reposats els elements urbanístics de conformitat amb la llicència d'obres, es procedirà a la devolució d'ofici dels dipòsits. En el cas que els serveis tècnics compe- tents considerin que la reposició del paviment o altres elements urbanístics no han estat satisfac- toris, cal disposar d'aquest dipòsit per reconstruir-los. Art. 10è. L'exacció i la liquidació d'aquesta taxa són independents de l'exacció i de la liquida- ció de l'impost sobre obres, instal·lacions i construccions. 12 6 Ordenança fiscal núm. 3.3 Art. 11è. Infraccions i sancions. Cal atenir-se a allò que disposa l'Ordenança fiscal general. Art. 12è. En tot allò no expressament previst en aquesta Ordenança serà d’aplicació l’Ordenança fiscal general. Disposició final. Aquesta Ordenança, aprovada definitivament pel Plenari del Consell Munici- pal en data 17 de desembre de 2010, començarà a regir l'1 de gener de 2011 i continuarà vigent mentre no se n'acordi la modificació o derogació. 12 7 Ordenança fiscal núm. 3.3 ANNEX TARIFES Epígraf I. Obres 1.1. Les quotes exigibles en concepte de taxes per llicències d'obres són les següents: a) Llicència d’obres majors La quota s'obté mitjançant el producte de la superfície de l'obra en m2 pel mòdul de 6,06 €/ m2, corregit amb els coeficients següents: Coeficient Nova planta i ampliació 1 Rehabilitació o reforma 0,7 € b) Llicència d’obres menors: per cada llicència 400,01 1.2. Les quotes exigibles en concepte de co- municació d’obres menors Per cada comunicació 220,66 1.3. Per a les qualificacions d'obra major o me- nor cal atenir-se a allò que disposen la legislació vigent, les ordenances metropolitanes d'edificació, l’Ordenança d’obres menors, i la resta de normati- va urbanística. 1.4. Les llicències de primera ocupació s’atorgaran d'ofici, sense cap càrrec, una vegada comunicat a l'Administració l'acabament de l'obra. 1.5. Taxes per la pròrroga de llicències d'obres majors i menors 200,00 1.6. La taxa per la pròrroga dels comunicats d'obres menors serà del 50% de l'import que cor- respondria en cas de petició de nou comunicat. 1.7. Legalització d'obres majors i menors: la quota és la que correspondria a la sol·licitud de la llicència necessària per a les obres realitzades. 1.8. Informe sobre obres majors: per informe sobre llicències d'obres majors emès a instància de particular, incloent-hi els informes previs a la sol·licitud de la llicència. € a) Per informe 178,95 b) Per informe certificat 238,61 1.9. Informes sobre avantprojectes d’obres ma- jors previs a la presentació de sol·licitud de llicèn- cia 577,21 Epígraf II. Activitats, establiments i ins- tal·lacions 2.1. Per la tramitació de la certificació de com- patibilitat urbanística relativa a les activitats i ins- tal·lacions compreses als annexos I i II (II.1 i II.2) del Reglament de la Llei 3/1998, la taxa a satisfer, per cada certificació sol·licitada, és 577,91 2.2. Per la tramitació simultània de l’autorització municipal i de l’informe vinculant municipal, corresponents a les activitats i ins- tal·lacions de l’annex I del Reglament de la Llei 3/1998, la taxa a satisfer, per autorització 12 8 Ordenança fiscal núm. 3.3 sol·licitada, és 2.229,42 2.3. Per la tramitació de la llicència ambiental corresponent a les activitats i instal·lacions de l’annex II (II.1 i II.2) del Reglament de la Llei 3/1998, la taxa a satisfer, per cada autorització sol·licitada, és 1.510,88 2.4. Per la tramitació de la llicència ordinària d’obertura d’establiment corresponent a les activi- tats i/o instal·lacions de l’annex III del Reglament de la Llei 3/1998, incloses a l’Annex III.1 de l’Ordenança municipal d’activitats i intervenció integral de l’Administració ambiental de Barcelo- na, la taxa a satisfer, per cada autorització sol·licitada, és 754,32 2.5. Per la tramitació de la comunicació prèvia a l'inici d'activitat o utilització de les instal·lacions corresponents a l'Annex III. 2 i 3 de l' Ordenança municipal d’activitats i intervenció integral de l’Administració ambiental de Barcelona, i també per les comunicacions d’obertura d’establiments destinats a comerç alimentari minorista amb una superfície de venda inferior a 120 m² i la total a 200 m², la taxa a satisfer, per cada comunicació, és 220,66 2.6. Pels procediments de revisió periòdica o renovació de l’autorització i/o llicència ambiental, corresponents als annexos I i II de la Llei 3/1998, la taxa a satisfer serà el 40% de la que corres- pondria en cas de tractar-se de l’autorització o la llicència inicial. 2.7. Pels procediments de control periòdic, cor- responents als annexos I, II, III.1 i III.2 de l'OMA- IA, la taxa a satisfer és 220,66 2.8. Per la legalització d’activitats i ins- tal·lacions sense llicència, segons el procediment que s’escaigui, en compliment d’una ordre de l’Administració, la taxa a satisfer serà igual a la que correspondria per la tramitació de l’autorització inicial, de la llicència inicial o de la comunicació prèvia. 2.9. Per la realització d’informes previs de lli- cències d’activitats. a) Per informe 178,95 b) Per informe certificat 238,61 Epígraf III. Concessió de llicències o autoritzacions per a obres i instal·lacions amb motiu de l’ocupació de la via pú- blica 3.1. Construcció de barraques i quioscos a la via pública per a venda, exposició o similars 3.2. Claveguerons A tots els elements precedents, cal aplicar-hi una única tarifa: 166,57 12 9 Ordenança fiscal núm. 3.3 Epígraf IV. Col·locació de cartells publicitaris visibles des de la via pública € 4.1. Construcció de cartelleres. Per cada mòdul de 3 x 4 170,35 4.2. Per la instal·lació de rètols al coronament, la coberta o la mitgera d'un edifici 904,37 4.3. Per la legalització de col·locació de cartells publicitaris visibles des de la via pública sense lli- cència, segons el procediment que s’escaigui, en compliment d’una ordre de l’Administració, la taxa a satisfer serà igual a la que correspondria per la tra- mitació de l’autorització inicial, de la llicència inicial o de la comunicació prèvia. 4.4. La taxa per la pròrroga de les llicències de col·locació de cartells publicitaris visibles des de la via pública serà del 50% de l'import que correspon- dria en cas de petició de nova llicència. Epígraf V. Inspecció d'execució d’obres a ins- tàncies de particulars 5.1. Per la inspecció de l'execució d'obres a la via pública i per a la seva recepció cal abonar les taxes següents: a) Connexions ordinàries, sondatges i reparaci- ons de qualsevol mena a la via pública, per unitat 41,00 b) Obres per noves instal·lacions a la via pública, per hm o fracció 164,76 5.2. Per la realització d'assaigs de la qualitat de les obres s'han d'abonar les taxes següents: a) Obres a la via pública de reparació i connexió, per unitat 47,46 b) Obres a la via pública per a noves ins- tal·lacions. Segons els assaigs practicats, amb un mínim per hm o fracció. 164,00 c) Obres de construcció, reconstrucció o supres- sió de guals, per unitat 56,79 d) Obres de construcció o reconstrucció de vore- res, per cada 25 m2 o fracció 56,79 5.3. Per la inspecció de l'execució d'obres majors practicada a instància particular. € Per informe 80,08 Per informe certificat 120,12 Epígraf VI. Tramitació d'expedients contradictoris de ruïna Per la tramitació de cada expedient 2.385,22 Epígraf VII. Parcel·lacions 7.1. Per la tramitació de cada expedient de lli- cència de parcel·lació o de llicència de constitució o modificació de règim de propietat horitzontal 686,26 7.2. Per la tramitació d’expedients de declaració d’innecessarietat de les llicències de l’apartat 8.1 i 102,16 13 0 Ordenança fiscal núm. 3.3 d’altres informes relacionats Epígraf VIII. Actes d'informació urbanística 8.1. Informe urbanístic 54,61 8.2. Certificat de règim urbanístic 102,16 8.3. Plànols d’alineacions i rasants, cessions i afectacions 54,61 13 1 Ordenança fiscal núm. 3.3 13 2