Ordenança fiscal núm. 3.7 Ordenança fiscal núm. 3.7 TAXES PER SERVEIS DE REGISTRE, INSPECCIÓ I PREVENCIÓ SANITARIS RELATIUS A ESTABLIMENTS ALIMENTARIS, ESTABLIMENTS I SERVEIS PLAGUICIDES, ESPAIS PÚBLICS I ANIMALS DE COMPANYIA Art. 1r. Disposicions generals. 1. D'acord amb allò que disposen l'article 106è de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, i, específicament, l’article 57è del text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, i de conformitat amb els articles 15è i 19è del mateix text refós, s’estableixen taxes per la prestació de serveis d'enregistrament, d’inspecció i prevenció sanitària relatius a establiments alimentaris, establiments i serveis plaguicides, espais públics i animals de companyia, que es regeixen pels articles 20è a 27è del text refós esmentat. Art. 2n. Fet imposable. Constitueixen el fet imposable: 1. La inscripció en el Registre Censal d'animals de companyia. A l’efecte d'aquesta Ordenança s'entén per animal de companyia totes les subespècies i varietats de gats (Felis catus) i totes les subespècies i varietats de gossos (Canis familiaris). 2. La tramitació administrativa tendent a l'atorgament i renovació de la llicència per a la ti- nença i conducció de gossos potencialment perillosos. 3. Els serveis de prevenció sanitària relacionats amb la higienització d'espais i vials de pública concurrència. 4. Els serveis de prevenció sanitària relacionats amb els animals de companyia. 5. Els serveis de prevenció sanitària relacionats amb animals salvatges urbans. 6. Les autoritzacions, anotacions o registres administratius i les activitats de control sanitari, en matèria de protecció de la salut, practicat sobre indústries, establiments, serveis, productes i altres activitats relacionades. Constitueix el fet imposable la prestació dels serveis següents: a) Control sanitari oficial. b) Estudis, informes i elaboració de propostes de resolució. c) Comprovació de dades. d) Tramitació administrativa. Aquests serveis es presten per acomplir els actes o activitats següents: a) L’autorització sanitària per al funcionament d'indústries, d’establiments, serveis o ins- tal·lacions, i també la revalidació periòdica de l’autorització i les seves ulteriors modificacions per reforma, ampliació, trasllat o canvi de titular, entre altres. b) Les actuacions de control sanitari sobre les indústries, els establiments, els serveis, les instal·lacions i els productes. c) Les anotacions o qualsevol acte d’inscripció en els registres oficials relatius a la sanitat ambiental, la seguretat alimentària i, en general, a l’àmbit de la protecció de la salut. d) L’expedició dels certificats sanitaris corresponents a les activitats de control sanitari i als damunt dits registres, anotacions i autoritzacions. 7. Els serveis de prevenció sanitària relatius als serveis higiènics. Art. 3r. Subjectes passius. 1. En el cas de l'apartat 1r de l'article anterior, és el propietari o posseïdor d'un animal de companyia resident habitualment a Barcelona. 2. En el cas de l'apartat 2n de l'article anterior, la persona a nom de la qual es sol·liciti la lli- cència per a la tinença i conducció de gossos potencialment perillosos que hagin d'estar inscrits en el Registre Censal d'animals de companyia de l’Ajuntament de Barcelona. 3. Amb caràcter general, són subjectes passius de la taxa, obligats a aquest pagament, els sol·licitants o les persones naturals o jurídiques, públiques o privades, en benefici dels quals es presta el servei. Art. 4t. Exempcions. En el cas de la inscripció en el Registre Censal d'animals de com- panyia, les persones amb disminució visual que siguin propietàries o posseïdores d'un gos pigall, les persones posseïdores de la targeta rosa i les persones que acreditin obtenir una renda fami- liar inferior al salari mínim interprofessional. En cas d'adopció d'animals de companyia, les per- sones posseïdores de la targeta rosa, i les persones que acreditin obtenir una renda familiar infe- 131 rior al salari mínim interprofessional. En el cas de les autoritzacions, anotacions o registres admi- nistratius i les activitats de control sanitari, en matèria de protecció de la salut, efectuat sobre indústries i establiments alimentaris gaudeixen d’exempció en el pagament de la taxa, en qualse- vol dels supòsits determinats a l’epígraf VI, els centres docents i els destinats a la gent gran de titularitat pública. Art. 5è. Base imposable i tarifes. Les bases i tarifes aplicables són les indicades en l'annex d'aquesta Ordenança. Art. 6è. Acreditació, gestió, liquidació i recaptació. 1. L'obligació de contribuir neix amb la prestació de serveis. 2. En el cas de l'apartat 1r de l'article 2n, tot propietari o posseïdor d'un animal de companyia ha d'acreditar la taxa per la inscripció en el Registre Censal d'animals de companyia. La taxa s'acredita una sola vegada durant la vida de l'animal. Els subjectes passius han de practicar l’autoliquidació de la quota, d’acord amb el termini, la forma i els efectes previstos per l’Ordenança fiscal general. 3. Amb caràcter general, la liquidació de les taxes que cal satisfer s'ha de fer una vegada prestat el servei, i s'ha d'ingressar en els terminis establerts en l'Ordenança fiscal general però, en aplicació del què disposa l'article 26è.1 de la Llei 39/1988, reguladora de les hisendes locals, en pot ésser exigit el pagament en el moment que la persona interessada fa la sol·licitud de la prestació del servei. 4. Quan es tracta de taxes que s'acrediten per mesos o períodes inferiors, la taxa s'ha de sa- tisfer en el termini dels deu dies naturals següents a l'acabament del període. 5. En el cas dels evacuatoris públics, la taxa se satisfarà prèviament a la utilització del servei. 6. En el cas de concessió de la gestió de les activitats d’avaluació preventiva de les condi- cions sanitàries dels establiments, serveis o instal·lacions en l’àmbit del control sanitari establert a l’article 2n.6, a altres entitats públiques i/o privades col·laboradores de l’Administració, en virtut de la normativa aplicable, se’ls podrà cedir el rendiment corresponent com a ingrés propi per a rescabalar-se del cost del servei. Art. 7è. Infraccions i sancions. Cal atenir-se a allò que disposa l'Ordenança fiscal general. Disposició addicional. Les modificacions que es puguin produir per la Llei de taxes de la Gene- ralitat de Catalunya o qualsevol altra norma de rang legal que afectin qualsevol element de la taxa per les autoritzacions, anotacions o registres administratius i les activitats de control sanitari, en matèria de protecció de la salut, efectuat sobre indústries, establiments, serveis, productes i altres activitats relacionades, seran d'aplicació automàtica dins l'àmbit de la present Ordenança. Disposició final. La present Ordenança, aprovada definitivament pel Consell Plenari amb data 24 de novembre de 2006, començarà a regir l’1 de gener de 2007 i continuarà vigent mentre no se n’acordi la modificació o derogació. 132 Ordenança fiscal núm. 3.7 ANNEX TARIFES Epígraf I. Inscripció en el Registre Censal d'animals de companyia 1.1. La base imposable d'aquesta taxa és el nombre d'animals de companyia. 1.2. La quota d'aquesta taxa són 35,57 €. Epígraf II. Tramitació administrativa tendent a l'atorgament i renovació de la llicència per a la tinença i conducció de gossos potencialment perillosos. 2.1. La quota d'aquesta taxa és 53,36 €. Epígraf III. Serveis de prevenció sanitària relacionats amb la higienització d’espais i vials de pública concurrència 3.1. Inspecció i planificació de la intervenció 108,87 3.2. Tractaments de desinfecció, desinsectació i desratització a) Desplaçament (1/2 h brigada) 19,03 b) Aplicació de tractaments, per aplicador (nivell qualificat, hora o fracció) 21,78 c) Aplicació de tractaments, per aplicador (nivell bàsic, hora o fracció) 16,35 d) Materials i productes específics Rodenticides – Anticoagulants 5,8 €/kg Insecticides – Microencapsulats 65,29 €/l – Emulsionables 47,88 €/l – Concentrats 79,80 €/250 ml – Aerosol 2,92 €/150 ml – Esquers 2,53 €/10 gr – Gel 13,16 €/35 gr Desinfectants – De superfícies 15,99 €/l – Atmosfèrics 14,51 €/l Epígraf IV. Serveis de prevenció sanitària relacionats amb animals de companyia € 4.1. Recollida d’animals de companyia a la via pública 38,09 4.2. Reconeixement sanitari i identificació de l’animal 29,73 4.3. Estada, manutenció i custòdia al Centre Municipal d’Aco- lliment d’Animals de Companyia (CAAC), per dia o fracció 5,26 4.4. Recollida d’animals de companyia amb gàbies-parany a) Instal·lació gàbia-parany 19,03 b) Dies de permanència – 1-10 dies. Per cada dia o fracció 1,82 – 11-20 dies. Per cada dia o fracció 1,98 – Més de 20 dies. Per cada dia o fracció 2,18 c) Recollida d’animals de companyia engabiats (cada visita) 3,62 d) Reposició per pèrdua o deteriorament de la gàbia-parany 195,91 4.5. Captura d’animals de companyia a propietats privades – Hora o fracció 38,09 4.6. Gestió dels gats recollits a) Control sanitari, reproductiu i reintroducció a la colònia Femella 92,88 Mascle 61,92 b) Control sanitari, reproductiu i custòdia Femella 134,16 Mascle 98,04 4.7. Identificació amb microxip 34,12 133 4.8. Observació de la ràbia al CAAC a) Reconeixement sanitari 29,73 b) Observació diària per un tècnic veterinari (13 dies) 127,34 c) Manutenció, estada i custòdia al CAAC (14 dies) 72,92 4.9. Observació de la ràbia ambulatòriament a) Reconeixement sanitari (3 dies) 89,23 4.10. Vacunació antiràbica 21,78 4.11. Adopció d’animals de companyia 30,00 4.12. Analítica de ràbia a) Amb extracció de mostra 41,58 b) Sense extracció de mostra 21,97 Epígraf V. Serveis de prevenció sanitària relacionats amb animals salvatges urbans € 5.1. Captura, eutanàsia i eliminació sanitària de coloms Sense engranallament previ. Per hora o fracció 253,95 5.2. Engranallament previ a la captura de coloms Per hora o fracció 38,09 5.3. Eliminació sanitària de cadàvers de coloms capturats 0,77/Kg. 5.4. Recollida d’ous de gavià argentat (Larus cachinnans) a propietats privades. Per hora i fracció 123,84 5.5. Recollida de polls no voladors de gavià argentat (Larus cachinnans) a propietats privades. Per hora i fracció 123,84 Epígraf VI. Les autoritzacions, anotacions o registres administratius i les activi- tats de control sanitari, en matèria de protecció de la salut, efectuat sobre indús- tries, establiments, serveis, productes i altres activitats relacionades. 6.1. L’import de la quota pels serveis de tramitació d’actuacions administratives obligades per la normativa vigent és: a) Per la tramitació d’autoritzacions seguides € d’anotació en el registre oficial. 1. Quan comporti una activitat de control sanitari, in situ, en el domicili de l’establiment o servei 118,47 2. Sense que comporti l’activitat de control sanitari definida pel punt primer 74,87 b) Per la tramitació d’anotacions en registres ofi- cials sense l’existència d’un acte d’autorització 1. Quan comporti una activitat de control sanitari, in situ, en el domicili de l’establiment o el servei 51,70 2. Sense que comporti l’activitat de control sanitari definida pel punt primer 8,10 c) Certificats sanitaris oficials dimanants d’arxius i registres de l’Ajuntament de Barcelona, per cada certificat emès 10,94 6.2. Quan es realitzin simultàniament dues actuacions administratives o més (autorit- zacions i anotacions), soles o combinades entre si, en interès del mateix sol·licitant, i que el contingut de l’acte s’entengui com a unitari, es cobra la quota d’un sol acte, atenent a un mateix cost del servei, excepte en el cas de la lletra c del quadre d’imports que es co- bra per cada certificat emès. 6.3. La quota pels serveis de control sanitari independents a l’autorització o l’anotació registral, és a) Per un acte de control sanitari: 43,65 b) Per les inspeccions de caràcter programat i pe- riòdic, d’acord amb campanyes establertes per l’Administració sanitària, en virtut de la normativa vigent, s’estableix el barem de liquidacions de l’apartat 6è.4, que fixa un nombre màxim de liquida- cions per any natural i per subjecte passiu, amb in- dependència que el nombre d’actes de control sani- 43,65 134 Ordenança fiscal núm. 3.7 tari hagi estat superior al nombre de liquidacions establert en el barem. En cas que, per qualsevol su- pòsit, el nombre d’actes de control sigui inferior al nombre de liquidacions previst en el barem, es liqui- da pel nombre d’actes de control efectuats. L’import de cada liquidació és de 6.4. El barem de liquidacions a què es refereix l’apartat 6è.3.b és el següent: a) Una sola liquidació de la taxa per any natural a les empreses, els establiments, els serveis o les instal·lacions que són objecte d’una activitat de control sanitari oficial a l’any o de fins a quatre. b) Dues liquidacions per any natural a les empreses, els establiments, els serveis o les ins- tal·lacions que són objecte de cinc activitats de control sanitari l’any, o de més de quatre i fins a dotze. c) Quatre liquidacions de la taxa per any natural a les empreses, els establiments, els serveis o les instal·lacions que són objecte de tretze o més activitats de control sanitari l’any. Als efectes del que estableix el fet imposable 6è, l’acte de control sanitari no solament és l’acte d’inspecció de les instal·lacions o dels processos de fabricació o manipulació, o les avalua- cions preventives de les condicions sanitàries dels establiments, serveis o instal·lacions, sinó que també comprèn, d’acord amb la normativa comunitària que regula el control oficial, la presa de mostres, la revisió documental, i qualsevol altra actuació de comprovació d’aspectes relacionats amb la protecció de la salut de la població. Epígraf VII. Altres serveis de prevenció sanitària € Serveis higiènics: a) Instal·lació de sanitaris portàtils en actes públics – Per transport, neteja i instal·lació 1.451,22 b) Evacuatoris públics – Per ús dels evacuatoris automàtics 0,36 – Per ús dels evacuatoris no automàtics 0,27 135 136