Ordenança fiscal núm. 3.4 RECOLLIDA D'ESCOMBRARIES I SERVEIS ESPECIALS DE NETEJA VIÀRIA Art. 1r. Disposicions generals. 1. D’acord amb allò que disposen l'article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local i, específicament, l’article 58 de la Llei 39/1988, de 28 de desembre, reguladora de les hisendes locals i de conformitat amb els articles 15 i 19 de la mateixa Llei, s’estableixen taxes pel servei de recollida de deixalles sòlides domiciliàries (urbanes, industrials o comercials); la recollida de mobles i estris domèstics; la recollida i el transport de terres i runes; el transport de residus especials; la col•locació i l’estacionament de contenidors a la via pública per a la recollida de runes i enderrocs, així com la prestació de serveis especials de neteja que es regeixen pels articles 20 a 27 de la Llei 39/1988. I. Taxa pel servei de recollida de deixalles sòlides domiciliàries Art. 2n. Fet imposable. 1. Constitueix el fet imposable la prestació del servei de recepció obligatòria de recollida domiciliària d'escombraries i residus sòlids urbans dels locals o establiments on es fan activitats industrials, comercials, artístiques i de serveis i que pertanyin a la categoria i les especificacions que estableix l'article 5 apartat segon. 2. Per a la qualificació dels diferents tipus de residus sòlids urbans cal atenir-se a allò que disposen les ordenances municipals de neteja vigents. 3. En tot cas, la prestació del servei obligatori a què fan referència els dos apartats anteriors no inclou els residus de tipus industrial, les runes d'obres, els detritus humans, les matèries i els materials contaminants, corrosius o perillosos o les matèries i els materials la recollida o l'abocament dels quals requereixen l'adopció de mesures higièniques o de seguretat especials. 4. Els locals o establiments que disposin del sistema de recollida pneumàtica estaran sotmesos als mateixos criteris que la resta de subjectes passius pel que fa 1 de 17 a l'estimació de la taxa del servei de recollida, amb la distinció que seran al seu càrrec les despeses originades pel manteniment de les instal·lacions comunitàries, definides pel tram comprès des de la comporta d'abocament fins a les vàlvules seccionadores de la xarxa de transport. Tanmateix, les despeses originades per reparacions d'avaries provocades pel mal ús de les instal•lacions seran repercutides subsidiàriament als causants de l'anomalia. Art. 3r. Subjecte passiu. Són subjectes passius contribuents les persones físiques o jurídiques i les entitats a què es refereix l'article 33 de la Llei general tributària que ocupen o utilitzen els locals situats en llocs, places, carrers o vies públiques en què es presta el servei, sigui a títol de propietari, sigui a títol d'usufructuari, d'arrendatari o qualsevol altre. 2. A l'efecte de l'aplicació d'aquesta taxa, i per raó del tipus d'activitat, els diferents locals s'agrupen d'acord amb el barem següent, referenciat en la classificació de l'impost sobre activitats econòmiques (IAE): Barem a. Garatges i aparcaments de vehicles de tracció mecànica Epígraf 751.1: garatges 0,42 Kg/m2 Epígraf 751.2: aparcaments subterranis i pàrquin 0,42 Kg/m2 Epígraf 751.3: guarda de vehicles en solars o terrenys sense edificar 0,42 Kg/m2 Epígraf 615.1: comerç a l’engròs de vehicles, motocicletes 4,20 Kg/m2 Epígraf 654.1: venda de vehicles a motor 2,40 Kg/m2 Epígraf 691.2: locals de reparació de vehicles a motor 0,75 Kg/m 2 b) Grup 943: consultes i clíniques d'estomatologia i odontologia amb superfície inferior a 300 m2 7,50 Kg/m2 Grup 945: consultes i clíniques veterinàries amb superfície inferior a 300 m2 7,50 Kg/m2 c) Hotels, hospitals, clíniques i assimilats Grup 681: hotels i motels amb menjador 14,00 Kg/m2 2 de 17 Grup 682: hostals i pensions amb menjador 14,00 Kg/m2 Grup 684: hotels-apartaments amb menjador 14,00 Kg/m2 Epígraf 687.1 a 687.4: campaments turístics 14,00 Kg/m2 Epígraf 941.1 i 941.2: hospitals 14,00 Kg/m2 Grup 943: consultes i clíniques d’estomatologia i odontologia amb superfície igual o superior a 300 m 2 4,20 Kg/m 2 Grup 945: consultes i clíniques veterinàries amb superfície igual o superior a 300 m2 4,20 Kg/m2 d) Centres de comerç mixt Epígraf 661.1: grans magatzems 14,00 Kg/m2 Epígraf 661.2: hipermercats 14,00 Kg/m2 Epígraf 661.3: magatzems populars 14,00 Kg/m2 Epígraf 662.1: economats i cooperatives de consum 14,00 Kg/m 2 e) Supermercats Epígraf 647.3: superserveis (sala vendes entre 120 m 2 i 400 m 2 ) 24,00 Kg/m 2 Epígraf 647.4: supermercats (sala vendes superior a 400 m 2 ) 24,00 Kg/m 2 f) Els restaurants, bars, establiments de begudes, cafès i locals en els quals es venen o degusten productes alimentaris cuinats Epígraf 671.1 a 671.5: restaurants 24,00 Kg/m2 Epígraf 673.1 I 673.2: bars 24,00 Kg/m2 Epígraf 672.1 a 672.3: cafeteries 24,00 Kg/m2 Grup 675: quioscos a la via pública 24,00 Kg/m2 Grup 676: xocolateries, gelateries i orxateries 24,00 Kg/m2 g) Les oficines, despatxos, organitzacions religioses no dedicades al culte i els no previstos en cap dels apartats següents 4,20 Kg/m2 Grup 682: hostals i pensions sense menjador 7,50 Kg/ m2 3 de 17 Grup 681: serveis d'allotjament en hotels i motels sense menjador 7,50 Kg/m 2 Grup 684: serveis d'allotjament en hotels-apartaments sense menjador 7,50 Kg/m2 Epígraf 647.2: autoserveis (sala de vendes inferior a 120 m 2 ) 1 4,00 Kg/m 2 Art. 4t. Responsables. Han de respondre solidàriament de les obligacions tributàries del subjecte passiu les persones físiques i jurídiques a què es refereixen els articles 38 a 40 de la Llei general tributària. Art. 5è. Locals no subjectes. 1. No estan subjectes a la taxa de recollida obligatòria de residus sòlids urbans els locals a què es refereix l'apartat 1r. de l'article 2 la superfície dels quals és inferior a 60 m2, que eliminen un volum diari de deixalles de 60 litres com a màxim i que no estan inclosos en les categories c), d), e) i f) a què fa referència l'apartat 2n. de l'article tercer. 2. Igualment, no estan subjectes a la taxa de recollida obligatòria d'escombraries aquells locals de nova construcció que pertanyen a la persona o a l'entitat promotora de l'edificació, es troben desocupats i no han estat objecte d'alta en algun dels serveis de subministrament d'aigua, electricitat o gas. 3. Els locals on s'exerceixin activitats incloses dins la secció 2a. de les Tarifes de l'impost sobre activitats econòmiques i els locals desocupats no estan sotmesos a aquesta taxa. 4. No obstant allò que es preveu en l'apartat anterior, tots aquells professionals que exerceixin una activitat del mateix caràcter sota la forma de persona jurídica o entitat de l'article 33 de l'LGT, els quals, en el cas d'exercir la mateixa activitat a títol individual, es trobessin inclosos en algun dels grups o epígrafs de la secció 2a. de les Tarifes de l'impost sobre activitats econòmiques, rebran, a l’efecte de la present taxa el mateix tractament que els professionals de la secció 2a. esmentada. 5. Igualment, no estaran subjectes a la taxa els locals que gestionin per si mateixos la recollida d’escombraries i presentin la justificació corresponent. Art. 6è. Bonificacions. 1. Gaudeixen d'una bonificació del 75% de la quota, que es retorna un cop satisfet el rebut corresponent i a proposta del Sector de Manteniment i Serveis, a aquells establiments que guardin el contenidor subministrat per l'Ajuntament dins del seu local d'acord amb els horaris de recollida establerts per les Ordenances municipals de neteja o disposin d'un sistema de compactació mecànica que els permeti disminuir el volum original entre dos i quatre vegades. 2. Gaudeixen d'una bonificació del 75% de la quota, i en les mateixes condicions, els establiments les dependències dels quals disposin d'instal·lacions per a la recollida selectiva d'escombraries i/o compostatge in situ de la matèria orgànica. 4 de 17 3. Les activitats incloses dins el grup 675 esmentat en la lletra g) de l'apartat 4 de l'article anterior considerats com a "activitat de temporada" (quioscos de venda de gelats, etc.), gaudiran d'una bonificació del 50% de la quota corresponent sempre que l'activitat esmentada sigui exercida durant un període màxim de sis mesos dins el mateix any natural. Art. 7è. Base imposable. 1. La taxa és liquidada per unitat de local. 2. Pel que fa a les galeries comercials i d'alimentació o els centres privats d'alimentació, cada lloc de venda es considera com un local. 3. Els locals destinats conjuntament a activitats industrials, comercials o de servei i d'habitatge han de tributar exclusivament per la superfície destinada efectivament a aquestes activitats. 4. Els locals en què s'exerceixen conjuntament diverses activitats han de tributar per l'activitat a la qual correspongui la quota més gran. Art. 8è. Tipus impositiu. La quota única anual serà de 17.930 ptes. Art. 9è. Correccions de la quota. Amb relació a la classe d'activitat, segons la classificació que estableix l'article 3r. i la superfície del local, les quotes que cal satisfer en concepte de taxa resulten de multiplicar les tarifes assenyalades en l'article anterior pels coeficients següents: Coeficient a) Fins a 60 m2 de superfície. Locals dels grups d),e) i f) 2,5 Locals del grup c) 3,5 b) De 61 m2 a 200 m2 de superfície. Locals dels grups a) i b) i g) 1,0 Locals dels grups d) e) i f) 3,0 Locals del grup c) 3,5 a. Per als locals de 201 m2 a 1.000 m2 de superfície cal aplicar el coeficient que s'obtingui d'afegir al mòdul que correspondria a un local de superfície inferior a 200 m2 de la mateixa categoria el resultat de l'operació següent: Superfície del local - 200 5 de 17 _____________________ N en què N = 4.800 per als locals del grup a) i els que tributin pels epígrafs 615.1 i 653.1 de l’IAE; N = 800 per als locals dels grups b) i g) i N = 200 per als locals dels grups c), d) ,e) i f). a. Per als locals de 1.001 m2 en endavant, s'aplicarà la fórmula anterior utilitzant com a superfície del local el valor establert de 1.000 . b. Els locals amb superfície superior a 150 m2 estan obligats a fer una declaració de producció d'escombraries en el termini de dos mesos a partir de l'entrada de vigor d'aquesta Ordenança. Als locals que incompleixin l'obligatorietat de presentar la declaració indicada se'ls aplicarà el barem descrit en l'article 3.2 al cost unitari de 17.930 ptes. per tona o volum equivalent. Art. 10è. Facultats d'inspecció. A fi de comprovar el volum de deixalles efectivament produït per cada local, l'Ajuntament pot dur a terme en qualsevol moment les inspeccions corresponents als subjectes passius respectius mitjançant procediments aleatoris de mostra que serviran com a prova per a l'estimació de la producció mitjana anual, i pot aplicar, si escau, les liquidacions oportunes amb les sancions corresponents. Art. 11è. Període impositiu. Constitueix el període impositiu l'any natural o fracció, reductible per trimestres en primera ocupació o possessió per qualsevol títol. Art. 12è. Acreditació. 1. Per primer cop, quan s'inicia l'ocupació o possessió del local subjecte a aquesta taxa; s'ha de prorratejar per trimestres naturals o fracció. 2.Posteriorment, la taxa s’acredita el dia 1 de gener. En el cas de baixa per cesament en l’exercici de l’activitat, les quotes es prorratejaran per trimestres naturals, amb dret a devolució, si s’ha satisfet la quota integra anual, i la baixa s’ha produït abans de l’1 d’octubre. Art. 13è. Autoliquidació. Els subjectes passius han de practicar l'autoliquidació de la quota corresponent al primer acreditació d'acord amb el termini, la forma i els efectes previstos per l'Ordenança fiscal general. 6 de 17 II. Taxes per altres serveis Art. 14è. Fet imposable. 1. Constitueix el fet imposable la prestació del servei de conducció, transport, abocament i manipulació de les deixalles sòlides, urbanes, industrials o comercials; la recollida de mobles i estris domèstics; la recollida i el transport de terres i runes; el transport de residus especials; la col•locació i l'estacionament de contenidors a la via pública per a la recollida de runes i enderrocs, i la prestació de serveis especials de neteja. 2. A l'efecte d'allò que disposa el paràgraf anterior tenen la consideració de: A) Deixalles sòlides urbanes, industrials o comercials: a. Residus, cendres i escòries no contaminants produïts per les fàbriques, tallers i magatzems. b. Cendres produïdes per instal·lacions de calefacció central en els edificis; terres, materials procedents de demolicions i deixalles d'obres, si el volum és superior a 20 litres. c. Qualsevol material residual que, d'acord amb el contingut o la forma de presentació, es pugui qualificar com a atípic, de conformitat amb allò que estableixen les ordenances de la neteja. d. Qualsevol material residual urbà que d'acord amb el contingut, el volum, el pes, la quantitat de lliurament diari, la humitat o altres circumstàncies, a criteri dels serveis municipals, no pot ser objecte de la recollida de les deixalles urbanes. B) Mobles i estris domèstics: a) Mobiliari i elements d'embalatge. b) Roba, calçat i estris domèstics. c) Qualssevol altres productes anàlegs. C) Terres i runes: a) Terres, pedres i materials similars provinents d'excavacions. 7 de 17 b) Residus resultants de treballs de construcció, de demolició i d’enderrocament i, en general, tots els que sobren d'obres majors i menors. c) Qualsevol material residual assimilable als anteriors i els que, en circumstàncies especials, determini l'Alcaldia. D) Residus especials: a. Detritus d'hospitals, clíniques, centres assistencials, i laboratoris farmacèutics i d'anàlisis clíniques, excepte els radioactius. b. Animals morts de pes superior a 30 kg. c. Deixalles i fems produïts pels escorxadors, laboratoris, casernes, parcs urbans i altres establiments públics o privats. d. Productes procedents de decomís. E) Serveis especials de neteja. a) Neteja de solars i descàrregues a la via pública. b) Prestació de serveis especials de neteja. c) Neteja de voreres. d) Retirada de pancartes, banderoles, cartells, pintades i altres elements publicitaris similars. e) Reg de zones privades. 3. La utilització dels serveis referits en aquest article és optativa. Consegüentment, els particulars i les empreses poden fer directament, pel seu compte, les activitats esmentades, d'acord amb les normes de policia que hi siguin aplicables, sempre que s'hagi sol•licitat i obtingut l'autorització corresponent en els casos procedents. En tot cas, els establiments productors de residus industrials o comercials i residus especials han de presentar una declaració de la quantitat i la composició dels residus produïts. En cas que, per negligència de l'obligat, els serveis municipals executin subsidiàriament qualsevol servei o activitat recollits per aquesta Ordenança, els treballs són a càrrec de l'obligat, i cal aplicar-los les tarifes assenyalades per a la prestació optativa. 4. Així mateix, també té caràcter optatiu la utilització del servei d'eliminació 8 de 17 municipal per a aquelles deixalles sòlides la recollida de les quals no ha estat realitzada pel servei municipal, en el qual cas cal comunicar al Centre Gestor de Neteja la destinació dels productes que s'han d'eliminar. 5. La prestació dels serveis de recollida i d'eliminació de les deixalles sòlides urbanes industrials, en les diferents facetes de lliurament dels productes al servei de recollida o de lliurament a la planta, als centres de transferència o eliminació municipals o a l'abocador, queda supeditada al fet que els productes referits no puguin pertorbar aquesta recollida o eliminació per causa d'un excés d'humitat, per toxicitat, per inflamabilitat o per altres característiques. En conseqüència, per beneficiar-se de qualsevol de les modalitats dels serveis anteriors cal sol.licitar prèviament l'autorització municipal, que és emesa pel Centre Gestor de Neteja. El pagament de la taxa corresponent té implícita l'autorització per a l'aprofitament de la via pública, segons indicacions reflectides en l'Ordenança de la neteja, per col·locar-hi contenidors per a runes i enderrocs, per la qual cosa no cal la sol·licitud prèvia a aquest pagament. Art. 15è. Obligats al pagament. Estan obligats al pagament d'aquestes taxes les persones naturals o jurídiques que sol.licitin el servei, excepte pel que fa a la col·locació de contenidors i sacs de runes a la via pública; en aquest cas l'obligat al pagament és l'industrial transportista encarregat del trasllat i la descàrrega del contenidor i/o sac. Art. 16è. Base de càlcul. 1. La base imposable és determinada pel pes, pel volum i per la classe de les deixalles extretes, pel nombre dels elements de recollida emprats, per la freqüència del servei, per la utilització respectiva del vehicle o pel volum de matèries abocades. 2. En la col·locació de contenidors per a runes i enderrocs a la via pública la base imposable és fixada pel nombre de llicències atorgades per a la instal·lació dels contenidors al carrer. Art. 17è. Tarifes 1. Servei especial de recollida domiciliària de mobles, estris domèstics o similars - Mitjançant col·locació i retirada d’un contenidor d’11 m ubicat a la via pública, excloent-ne la càrrega d'aquest - Servei porta a porta de recollida de residus a comerços i locals, amb vehicle de caixa oberta i càrrega manual, fins a 1 m3 per lliurament 9 de 17 - Per cada m3 de sobrevolum recollit en un mateix lliurament Servei especial de recollida domiciliària de mobles i estris domèstics, des del vestíbul de l’immoble -Vehicle sencer -Fins a ¾_ del vehicle -Fins a ½ del vehicle -Fins a ¼ del vehicle -1 unitat de menys d’1 m3 Servei especial de recollida domiciliària de mobles i estris domèstics, des de qualsevol habitatge de l’immoble - Vehicle sencer - Fins a ¾_ del vehicle - Fins a ½ del vehicle - Fins a ¼ del vehicle - 1 unitat de menys d’1 m3 2. Neteja de solars i recollida de runes i materials a la via pública a) Equip compost de pala carregadora i 4 camions de caixa oberta. - Per cada hora. b) Equip manual compost de 3 operaris i camió de caixa de 9 m3. - Per cada hora - Tractament. Per tona 3. Recollida transport i tractament de residus hospitalaris. Grup II. Forma de presentació: a) Bosses de galga segons norma, dintre de recipients de 240 litres. Per cada recipient de 240 litres o fracció: -D’1 a 3 elements -De 4 a 10 elements -D’11 a 20 elements -A partir de 21 elements b) Bosses de galga segons norma dintre de contenidor de 12 m en centres Per cada contenidor o fracció, recollida, transport i tractament 4. Recollida, transport i tractament de les deixalles.Per tona o fracció Per la revisió anual dels vehicles especials homologats d´empreses particulars de recollida industrial.Per vehicle. 10 de 17 Recollida i tractament de deixalles industrials per mes: Element Bujol Bujol Bujol Contenció servei 120 l. 240 l. 330 l. diari (âdhuc els 10.500 15.260 17.890 diumenges) Servei diari (excepte els 8.925 12.970 15.205 diumenges) Servei tres cops/setma na 4.515 6.560 7.690 En el cas que els residus tinguin com destinació una instal·lació de tractament diferent al trasvàs o al P.I.B. s´aplicarà una correcció per excés de kilometratge. - Per cada Km d´increment 5. Per la tramitació de l'homologació dels vehicles especials d'empreses particulars de recollida industrials. Per vehicle 6. Tractament de deixalles. Lliurament de deixalles sense contingut de matèria orgànica al dipòsit controlat - Per tona o fracció En el cas de serveis especials on incloguin el lliurament de matèria orgànica, s´aplicarà el següent increment de tarifa. - Per tona o fracció Lliurament de deixalles que requereixin l'obertura de rases - Per tona o fracció Lliurament de deixalles sense contingut de matèria orgànica a la planta de trasvassament - Per tona o fracció En el cas de serveis especials on incloguin el lliurament de matèria orgànica, s´aplicarà el següent increment de tarifa - Per tona o fracció 11 de 17 En tots els casos en què els residus lliurats tinguin com a destinació final el dipòsit controlat i la densitat d’aquests sigui menor de 0,3 tones/m3 quedaran subjectes a la següent correcció de tarifa per sobrevolums - Per tona o fracció -Densitat entre 0 i 0,1 -Densitat entre 0,11 i 0,2 -Densitat entre 0,21 i 0,3 7.Servei de Punts Verds. Lliurament de runes o banals per particulars.Màxim 500 kg Lliurament de runes o banals per industrials a) En cas de que el punt verd no disposi de sistema de pesatge Exclusivament runes: -Vehicles amb un PMA fins a 1.500 kg -Vehicles amb un PMA comprès entre 1.501 i 2.500kg -Vehicles amb un PMA comprès entre 2.501 i 3.400 kg -Vehicles amb un PMA de 3.500 kg -Residus banals: -Vehicles amb un PMA fins a 1.500 kg -Vehicles amb un PMA comprès entre 1.501 i 2.500kg -Vehicles amb un PMA comprès entre 2.501 i 3.400 kg -Vehicles amb un PMA de 3.500 kg Els sobrevolums a partir de 5 m3 tindran un recàrrec de 1.100 ptes. per cada m3 en excés. b)Punts verds que disposin de sistema de pesatge -Lliurament de runes -Lliurament de banals -Lliurament mixt runes/banals -Lliurament de residus especials: -Unitat de pneumàtic tipus turisme (fins a 4 unitats per lliurament) -Unitat de pneumàtic tipus furgoneta (fins a 4 unitats per lliurament) -Unitat de pneumàtic tipus camió (fins a 2 unitats per lliurament) -Unitat de pneumàtic tipus tractor (fins a 2 unitats per lliurament) 8. Prestació de serveis especials de neteja (es consideren 2 hores de desplaçament per a la prestació del servei) -Escombrada manual de manteniment amb vehicle auxiliar (1 operari) 12 de 17 -Accions diverses brigada manual composta de 3 operaris i 1 camió de caixa de 9 m3 -Equip de neteja amb aigua a pressió compost de 3 operaris i 1 vehicle cisterna d'11,5 m -Equip de neteja amb aigua a pressió compost de 2 operaris i 1 vehicle auxiliar -Equip de reg mecànic a pressió compost de 2 operaris i 1 màquina regadora Reg mecànic de calçades amb camió d'11,5 m3 -Equip d'escombrada mixta compost de 4 operaris i 1 màquina escombradora d'aspiració -Equip d'escombrada mecànica compost d'1 operari i 1 màquina escombradora d'aspiració 1 9. Servei especial de recollida de residus sòlids urbans Recollida de bosses Correspon a la recollida de deixalles dipositades en bossa homologada dins l'itinerari habitual de recollida fins a una quantitat màxima de 500 l per lliurament -Preu per tona recollida -Preu per cada 500 l o fracció -Recollida amb contenidor Inclou col·locació i buidat d’elements de contenció necessaris per a recollides extraordinàries no incloses en el servei obligatori -Moviment contenidor de 10 m3 -Moviment contenidors de 5 m3 Recollida mitjançant contenidor de 1.100l: -Instal·lació i retirada d'elements de contenció -Recollida i eliminació per unitat de contenidor Recollida mitjançant contenidors de 2.400 l: -Instal·lació i retirada d'elements de contenció -Recollida i eliminació per unitat de contenidor -Instal·lació i retirada d´elements de contenció -Recollida i eliminació per unitat de contenidor Recollida mitjançant contenidors de 3.100 litres: -Instal·lació i retirada d'elements de contenció -Recollida i eliminació per unitat de contenidor 13 de 17 Servei especial de recollida comercial de paper/cartró a domicili. De dilluns a divendres: -Per cada desplaçament per recollir lliuraments amb un volum comprès entre 120lts i 330lts -Per cada desplaçament per recollir lliuraments amb un volum comprès entre 330lts i 1 m3 Recollida mitjançant bujol de 240 litres: Serveis especials de recollida de deixalles de festes i actes públics mitjançant lliurament i posterior retirada de caixes de cartró de 120 lts. Per unitat -Fins a 10 caixes -Fins a 20 caixes -Fins a 50 caixes 10.Desplaçament de contenidors -Canvi d´ubicació de qualsevol tipus de contenidors incloent esborrat, i repintat, de la senyalització i trasllat del contenidor -Per cada contenidor addicional de la mateixa ubicació -Preu unitari per la retirada i posterior recol·locació de qualsevol tipus de contenidor amb motiu de festes, obres i activitats diverses al carrer 11. Per la reposició de mobiliari urbà (sense incloure-hi la retirada de l'element malmès ni el transport del nou) -Contenidors d'escombraries de 1.100 l. Per unitat -Contenidors d'escombraries de 2.400 l. Per unitat -Contenidors d'escombraries de 3.200 l. Per unitat -Unitat de bústia per a recollida pneumàtica -Iglús fins a 3 m3. Per unitat -Papereres fins a 70 l . Per unitat Servei especial de reposició de mobiliari urbà (comprèn la retirada de l'element malmès i la substitució per una nova unitat): - Contenidor d'escombraries de 1.100 l. Per unitat - Contenidor d'escombraries de 2.400 l. Per unitat - Contenidor d'escombraries de 3.200 l. Per unitat - Unitat de bústia per a recollida pneumàtica. Per unitat - Contenidor de brossa neta fins a 3 m3. Per unitat 14 de 17 - Papereres fins a 70 l. Per unitat -Transformació de voreres per a la reubicació de contenidors. Preu unitari de la formació o anul·lació d'un encaix a la vorera, amb recomposició de la vorada i rebaixament del paviment, per a qualsevol tipus de contenidor -Per cada unitat de contenidor afegit a la mateixa ubicació 12. Servei especial de senyalització de contenidors Pintat d'ubicació de contenidors de 1.100 l. Per una ubicació fixa o alternativa segons grafia actualment en ús: - Preu unitari quan el pintat és dins la programació dels treballs - Preu unitari quan el pintat requereix el desplaçament exprés de l'equip Pintat d'ubicació de contenidors de 2.400 - 3.200 l i per a la recollida selectiva Correspon al pintat de les franges de delimitació de la zona reservada, sobre calçada o sobre vorera - Preu unitari quan el pintat es fa dins la programació dels treballs - Preu unitari quan el pintat requereix el desplaçament exprés del vehicle - Esborrat de senyalització de contenidor: -Preu unitari quan l'esborrat es fa dins la programació dels treballs 3 -Preu unitari quan l'esborrat requereix el desplaçament exprés de l'equip 13 . Servei especial de rentat de contenidors - Preu unitari de l'esborrat de qualsevol tipus de pintada sobre contenidors dins la programació d'aquests treballs - Preu unitari del rentat interior i exterior de contenidors de 1.100 - 2.400 - 3.200 l amb suport d'un vehicle amb aigua a pressió dins la programació d´aquests treballs - Preu unitari del rentat manual exterior de contenidors tipus iglú, dins la programació d'aquests treballs -Quan l'actuació tingui caràcter exprés s'afegirà el cost del desplaçament 15 de 17 14 . Retirada de pancartes, cartells i esborrat de pintades i grafits -Retirada de pancartes. Per actuació -Retirada de cartells. Per actuació -Esborrat de pintades i grafits. Per m2 -Per cada m2 o fracció extra sobre la mateixa actuació 15 Utilització de la via pública per a la col·locació de contenidors i sacs d’obres i enderrocs -Per l'homologació prèvia de l'empresa corresponent comercialitzadora de contenidors i sacs d'obres i enderrocs a la via pública de la ciutat -Contenidors de més de 2 m3 de capacitat amb placa sense soldar al contenidor Per llicència i any -Amb placa soldada al contenidor per llicència i any -Contenidors multiús fins a 1,9 m3 amb placa fixa al contenidor. Per llicència i any -Contenidors d'un sol ús fins a 1,9 m3 amb marca identificativa fixa al contenidor per llicència i contenidor Per utilització del servei de grua per al trasllat de contenidors: -Contenidors de més de 2 m3 de capacitat -Contenidors fins a 1,9 m3 de capacitat Art. 18è. Acreditació 1. Les quotes pel servei voluntari de recollida de deixalles sòlides industrials s’acrediten en el moment de l’inici de la prestació, i són percebudes semestralment mitjançant la liquidació corresponent. 2. Les prestacions voluntàries de caràcter periòdic es consideren instades de nou per a la temporada següent i per a les successives, llevat que hi hagi una petició que n’indiqui el contrari. 3. La taxa corresponent a la col·locació a la via pública de contenidors per a runes i enderrocs s’acreditarà anualment mitjançant el lliurament d’un distintiu, que el contenidor ha de dur col·locat mentre estigui ocupant la via pública. 16 de 17 III. Infraccions i vigència Art. 19è. Infraccions. Cal atenir-se al allò que disposa l'Ordenança fiscal general. Art. 20è. Data d'aprovació i vigència. Aquesta Ordenança, aprovada definitivament pel Consell Plenari amb data 22 de desembre de 1999, començarà a regir l'1 de gener de 2000 i continuarà vigent mentre no se n'acordi la modificació o derogació. 17 de 17