o;m, Ajuntament ·• · de Barcelona Gerencia de Finances Direcció de Comptabllitat LIQUIDACIÓ DEL PRESSUPOST 2007 $ Ajuntament • de Barcelona DECRET di a mes any 27 febrer 2008 Assumpte Referencia LIQUIDACIÓ DEL PRESSUPOST DE 2007 Sector órgan auxiliar GER~NCIA DE FINANCES Direcció de Comptabilitat ANTECEDENTS Ates: La fiquidacló del Pressupost de 2007, corresponent a I'Ajuntament de Barcelona DISPOSICIONS APLICABLES Vlst: Els· articles 191 i 193.4 del Real Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de marc;, pel que s'aprova el text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, així com els articles 89-91 del Real Decret 500/1990 de 20 d'abril. PART DISPOSITIVA DISPOSO: 1.- APROVAR la liquidació del Pressupost de 2007 corresponent a I'Ajuntament de Barcelona. 2.- DONAR-NE Compte al Consell Plenari. AJUNTAMJ ~ DE BARCELONA Se< :rewia General ES OOPIA de 1' original aJgnat per l'Bxcm. Sr. Alcalde ·el dia de la data Ho·certifico. Barcelona, 2 7 -fEO. t\;,;.J El Secre~· General, · ¡' / 1 1 L'ALCALDE, 1 , r-¡ ¿·' 1 - 1 lllZ> Ajuntament ~- de Barcelona R E S U L T A T P R E S S U PO S T A R 1 2007 Drets Reconeguts CONCEPTES Nets a. Operacions corrents 2.338.139.852,39 b. Altres operacions no financeres 40.949.140,48 1 • Total operacions no financeres 2.379.088.992,87 2. Actius financers 0,00 3. Passius financers 3.361.457, 74 RESULTAT PRESSUPOSTARI DE L'EXERCIC! 2.382.450.450,61 AIUSTOS: 4-. Despeses finam;ades amb remanent de tresoreria per a despeses generals S. Desviacions de financ;ament negatives de l'exercici 6. Desviacions de finane;ament positives de l'exercici RESULTAT PRESSUPOSTARII\IUSTAT l'ALCALDE Obligacions Rec. Netes 1.508. 719.043,91 579.152.129,65 2.087.871.173,56 8.250.064,27 135.123.493,89 2.231.244.731,72 Gerimcia de Finances Dlrecci6 de Comptsbllttat Resultat Ajustos Pressupostari i 151.205.718,89 45.262.139,24 28.599.744,53 "23.861.490,59 201.206.112 07 Barcelona, 27 de febrer de 2008 . ' ,_ LIQUIDACIÓ DEL PRESSUPOST D'INGRESSOS - DRETS RECONEGUTS CLASSJFICACIÓ : ECONÓMICA EXERCJCJ PRESSUPOSTARI : 2007 1 Economic Previsió Inicial 1 IMPOSTOS DIRECTES 2 689.400.000,00 IMPOSTOS INDIRECTES 71 .000.090,00 Modificacions 0,00 0,00 3 TAXESIALTRESINGRESSOS 252.342.076,00 51 .087.694,48 4 TRANSFERENCIES CORRENTS 935.699.258,00 57.031.484,72 5 INGRESSOS PATRIMONIALS 30.509.980,00 16.733.058,48 6 VENDA D'INVERSIONS REALS 21 .520.000,00 5.172.702,14 7 TRANSFERENCIES DE CAPITAL 8 21 .025.244,00 ACTIUS FINANCERS 0,00 9 PASSIUS FINANCERS 100.000.020,00 14.599.657,84 83.101.848,50 1.517.600,00 229.244.046,16 Previsió Definitiva Drets Reconeguts 689.400.000,00 762.879.261,24 71.000.090,00 91 .896.994,65 303.429.770,48 405.426.277,57 992.730.742,72 1.061.349.673,23 47.243.038,48 64.479.929,03 26.692.702,14 26.433.548,87 35.624.901,84 14.515.591,61 83.101.848,50 0,00 101.517.620,00 3.361.457,74 2.350.740.714,16 2.430.342. 733,94 L'ALCALDE, Drets Anul.lats 27.143.122,67 3.171 .672,13 10.999.463,38 14.000,00 127.637,15 0,00 0,00 0,00 0,00 41 .455.895,33 Drets Cancelats 0,00 0,00 6.436.388,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 6.436.388,00 Data : 31-12-2007 MODEL : 006LIN Drets Nets 735.736.138,57 88.725.322,52 387.990.426,19 1.061 .335.673,23 64.352.291,88 26.433.548,87 14.515.591,61 0,00 3.361.457,74 2.382.450.450,61 EL GERENT MUNICteA~ /~ ~- Barcelona, 27 de febrer de 2008 LIQUIDACIÓ DEL PRESSUPOST D'INGRESSOS - COBRAMENTS PRESSUPOSTARIS Dala: 31-12-2007 CLASSIFICACIÓ : ECONÓMICA EXERCICI PRESSUPOST ARI : 2007 MODEL : 006LIN (-) Exces /Defecte Economic Drets Nets Reca tació Pendent Cobrament Previsió 1 IMPOSTOS DIRECTES 735.736. 138,57 691 .428.004,13 44.308.134,44 -46.336.138,57 2 IMPOSTOSIN[WRECTES 88.725.322,52 86.854.990,84 1.870.331 ,68 -17.725.232,52 3 T AXES 1 AL TRES INGRESSOS 387.990.426,19 277.119.520,58 110.870.905,61 -84.560.655,71 4 TRANSFER~NCIES CORRENTS 1.061.335.673,23 1.003.925.873,92 57.409.799,31 -68.604.930,51 & INGRESSOS PATRIMONIALS 64.352.291,88 50.189.121 ,44 14.163.170,44 -17.109.253,40 6 VENDA D'INVERSIONS REALS 26.433.548,87 26.431 .426,71 2.122,16 259.153,27 7 TRANSFERENCIES DE CAPITAL 14.515.591,61 13.946.495,41 569.096,20 21 .109.310,23 8 ACTIUS FINANCERS 0,00 0,00 0,00 83.101 .848,50 9 PASSIUS FINANCERS 3.361 .457,74 3.361 .457,74 0,00 98.156.162,26 2.382.450.450,61 2.153.256.890, 77 229.193.559,84 -31 .709.736,45 L'ALCALDE, Barcelona, 27 de febrer de 2008 LIQUIDACIÓ DEL PRESSIJPQST JJ~ OE5P-~~~S • Qf,U,IGACIONS RfgQQNEGUDE3 D!ilta: 31-12-2007 CLAllSIFICAC!Ó : ECONÓMICA EXERClCl PRESSUPOSTA_IU : 2007 MODEL : 006LDE D~~~es Obtig.acions Oblisachms Remanmts nOm.ic ··c.ré'dlt lnlciir " Mofi~ Gtedlt Credit.Defioitiu Com m &SeS Recon.€ ·N~~ Pende...tl.t3 P~ C.redit en.t 1 DESP~SE$ DE P-ERSONA!, 317.004.541 ,35 11.005.654,77 328.010.196,12 3.19.3e4.916Aa 3Hl.373.!:r?4,7Q 317.356.670,39 2.021.904,31 6.631.621,42 OESPESES EN BENS CQRRENTS 1 SeRVEI-5 405.385.434,57 53.417.538,76 456.602.973,33 450.054.094,46 444.904.293,91 323.840.363,13 121.003.910,{6 13.698.679,42 OE8PE&E& FINANCERE8 4-4.868.1 Q1 ,24 •7.162.747,00 37.705.444,24 35.515.583,S1 35.515.6ªl,!!l1 35.515.576,95 e,ee 2.11il~.IJ60,33 4 TRAN3FEMNC!E8 CORRiNTS 68B.913.301VD ~0.11!12.38a,30 725.1 QB-693, 'i'IJ 1QQ.351:Ul92,47 108.920.5~1 ,39 61 0.2Gfl.7·l ~.66 90.663.07~.~3 17. 1{1~1.1 Q2,3Q INWR8!QN¡ RE.N-.3 457.880.148,00 -218.8e0.853,58 241.22111.492,42 219.787.550,56 199.926.172,43 157.028.201,45 42.699.970,96 41.301.319,99 7 TRANSFERtlNCIES DE CAPITAL 66.709.854,00 346.684.203,64 413.394.057,64 413.387.815,93 379.223.957,22 275.961 .302,23 103.262.654,99 34.170.100,42 8 ACTIUS FINANCERS 10.000.000,00 250.064,27 10.250.064,27 8.250.064,27 8.250.064,27 8.250.064,27 0,00 2.000.000,00 9 PASSIUS FINANCERS 133.725.192,36 1.517.600,00 135.242.792,36 135.123.493,89 135.123.493,89 134.856.715,17 266.778,72 119.298,47 229.24~ÜM6, 16 2.350.740.714,16 2.290.860.111 ;92 2:231.244.731 ,72 1.863.065.629,45 368.179.102,27 119.495.982,44 EL GERENT MUNICIPAL, L'ALCALDE, Barcelona, 27 de febrer de 2008 __ , $ Ajuntament ·• · de Barcelona Gerencia de Finances Direcció de Comptabilitat ESTAT DEL ROMANENT DE TRESORERIA A 31 . 12.2007 COMPONENTS 1.- (+) FONS LIQUIDS 2.- (+) DRETS PENDENTS DE COBRAMENT (+)del Pressupost Corrent (+)de Pressupostos Tancats ( +) d'operacions no pressupostaries (1) (-) ingressos realitzats pendents d'aplicació definitiva (2) (veure full adjunt) 2.- (-) CREDITORS PENDENTS DE PAGAMENT (+)del Pressupost Corrent (+)de Pressupostos Tancats ( +) d'operaccions no pressupostaries (3) (ve u re full adjunt) (+) pagaments pendents de realitzar 1.- Romanent de Tresoreria Total (1 + 2- 3) 11.- Saldos de dubtos cobrament 111.- Exces finan~ament afectat IV.- Romanent de Tresorerla per a despeses enerals (1 - JI - 111) L'ALCALDE 2007 2006 (31.12) (31.12) 496.596.708,33 414.545.629,28 552.257.067,17 568.111.824,68 229.193.559,84 242.243.352,72 329.954.944,08 333.099.142,13 3.559.773,68 2.007.608,1 S 1 0.451.210,43 9.238.278,32 453.396.036,28 450.100.774,75 368.179.102,27 355.357.876,83 8.901.504,23 11.046.656,78 76.31 5.429, 78 83.696.241 '14 0,00 0,00 595.457.739,22 532.556.679,21 294.429.800,04 292.873.971,21 31.587.224,72 32.240.741,89 269.440.714,46 207.441.966,11 EL GERENT MUNICIPAL, Barcelona, 27 de febrer de 2008 ; ( ~ .) .... @ Ajuntament ·•· de Barcellona ESTAT DEL ROMANENT DE TRESORERIA A 31 . 12.2007 (1) Operacions no pressupostiries (deutnrs) Saldo 440 ; Oeu(urs per !VA repercutit Saldo 4'-4-9 : AltJes deutors no pressupost.atis Saldo 470+471+4.72 : Entitats Públiques Saldo 542 : credits a curt termini Saldo 566 : Dipbsits constituits a ct lOTAL DEUroRS NO PRESSUPOSTARIS (2) lngressos reafitzats pendents d'aplic.a.ció definitiva Saldo 554 : Cobraments pendents d'aplicació Saldo 55911 : Pendent aplicar regularització IVA Saldo 41990: lncidéncies pendents d'aplicació Total ingressos pendents aplicació (3) Operadons no pressupost.iries (cred~} Saldo 410: Creditors per IVA suportat Saldo419 (excepte41990) : Altres aeditors no pressupostatis Saldo 45: Admisitfació de recursos d'altres Ens Saldo 475+476+477 : Entllals Públiques Saldo 560 : Fianoes rebudes a ct Saldo 561 : Diposits rebuts a ct lOTAL CREDITORS NO PRESSUPOSTARIS 2007 (31.12) 3.186.830,49 232.824,98 0,00 133.215,46 6.902,75 3.559.773,68 2007 (31.12) 7.124.933,65 1.005.188,04 2.321 .088,74 10.451.210,43 2007 (31.12) 685.886,11 7.199.938,09 18.796.396,18 27.918.047,31 4.920.394,20 16.794.767,89 76.315.429,78 Geréncia de Flnances Direcció de Comptabilitat 2006 (31.12) 1.614.112,26 282.441,80 0,00 104.151,34 6.902,75 2.007.608,1 S 2006 (31.12) 5.520.501,03 1.257.187,65 2.460.589,64 9.238.278,32 2006 (31.12) 550.054,74 9.024.477,88 19.212.571 ,88 29.907.545,14 5.158.083,64 19.843.507,86 83.696.241 '14 ESTAT EXECUCJÓ PRESSUPOSTOS TANCATS- DRETS RECONEGUTS Data : 31-12-2007 MODEL: 006DAT CLASSWICACIÓ : ECONÓMICA EXERCICI PRESSUPOST ARI : 2006 1 ANTERIORS MODEL : 006DCT Economic Saldo Inicial Rectificacions Total D.R. Drets Anul.lats Drets Cancelats Total D.R. Nets Reca tat Pendent Cobrament 1 IMPOSTOS DIRECTES 174.141.706,09 1.473.672,60 175.615.378,69 19.882.699,99 11.432.285,01 144.300.393,69 21.926.241,28 122.374.152,41 2 IMPOSTOS INDIRECTES 12.402.568,16 1.447.648,85 13.850.217,01 6.062.293,15 11.646,84 7.n6.277,02 4.380.973,32 3.395.303,70 3 TAXESIALTRESJNGRESSOS 282.930.455,58 3.192.610,28 286.123.065,86 19.427.362,85 37.743.176,80 228.952.526,21 52.727.151 '10 176.225.375,11 4 TRANSFERENCIES CORRENTS 50.710.031 ,47 104.360,09 50.814.391,56 603.846,87 0,00 50.210.544,69 41.301 .620,75 8.908.923,94 5 INGRESSOS PATRIMONIALS 10.966.338,18 550.240,10 11 .516.578,28 642.039,35 3.651,38 10.870.887,55 10.020.099,95 850.787,60 6 VENDA D1NVERSJONS REALS 587.962,34 0,00 587.962,34 0,00 0,00 587.962,34 233.570,08 354.392,26 7 TRANSFERENCIES DE CAPITAL 43.603.433,03 0,00 43.603.433,03 350.848,30 0,00 43.252.584,73 25.406.575,67 17.846.009,06 TOTALS 575.342.~94 ,85 6.768.531 ,92 582.111 .026,77 46.969.090,51 49.190.760,03 485.951 .176,23 155.996.232,15 329.954.944,08 ELGERENT M IPAL, ./ r L'ALCALDE, Barcelona, 27 de febrer de 2008 CLASSIFICACIÓ : ECONÓMICA Economic 1 3 4 8 7 8 9 Saldo Inicial Rectilicnclons DESf-'ESES DE PERSONAL 2.714.794,64 0,00 DESPESES EN BEN8 CORRENTB 1 SERVE!~ 121.174.671 '10 6.880,50 DEBP!SEB FfNANCEREI 9.769,80 0,00 TRAN3FERI!NCIE8 CORRENTS 90.229.188,91 397.066,04 INVERSIONS REAL& 45.432.617,36 0,00 TRANSFERENCIES DE CAPITAL 104.660.138,52 0,00 ACTIUS FINANCERS 2.003.366,66 0,00 PASSIUS FINANCERS 179.986,62 4.900,86 408.847,40 EXERCICI PRESSUPOSTARl : 2006 I ANTERIOR.S Obli ocions Pn nments 2. 714.794,64 2.714.794,64 121.167.790,60 121.121.766,50 9.769,80 9.113,61 89.632.122,87 85.208.927,47 45.432.617,36 44.932.782,12 104.660.138,52 101 .930.028,55 2.003.366,66 1.001.683,33 175.085,76 175.085,76 365.995.686,21 357.094.181 ,98 L'ALCALDE, 0,00 46.024,10 656,19 4.623.195,40 499.835,24 2.730.109,97 1.001.683,33 0,00 8.901.504,23 !Jata : 3·1-12-2007 MODEL : 0060BT Barcelona, 27 de febrer de 2008 AJUNTAMENT DE BARCELONA COMPTABILITAT * R E S U M D E U R E 400 CREDITORS OBLIG.REC. PT.CORRENT 401 CREDITORS OBLIG.REC. PT. TANCATS 408 CREDITORS PER DEVOLUCIONS JNGR. TOTAL PRESSUPOSTARIS 457 CREO. DEVOL.INGR. RECURS. A.ENS 453 ENS PúBLICS INGR.PENDENTS LIQUID. 455 ENS PUBLICS DEV.ING.PEND.PAGAM. 47000 47500 475 476 471 419 410 502 522 524 54 554 558 559 440 449 56 57800 578 579 472 477 RECURSOS D1 ALTRES ENS HISEHDA PUBLICA DEUTORA PER I.V.A . HISEHDA PUBLICA CREDITORA PER l.V.A. HISENDA PUBLICA CREDITORA PER IRPF 475 • <47500) SEGURETAT SOCIAL PENSIONS A CARREC SEGURETAT SOCIAL ALTRES CREOITORS NO PRESSUPOSTARIS CREDITORS PER IVA SUPORTAT EMPRESTITS A CURT TERMINI OPERACIONS DE TRESORERIA OPERACIONS 0 1 INTERCANVI FINANCER ~~~~:=~~~~ ~~=~:~i~~~ 1 APLICACIÓ PROV. FONS PAG. A JUSTIF. 1 BESTR.CA (55800 A 55850) ALTRES PARTIOES PENDENTS APLICACIO OEUTORS PER IVA REPERCUTIT ALTRES OEUTORS NO PRESSUPOSTARIS FIANCES 1 DIPOSITS A CURT TERMINI TRASPASSOS DE TRESORERIA ALTRES MOVIMENTS DE TRESORERIA (57801 + 57802) FORMALITZACIO TOTAL NO PRESSUPOSTARIS I.V.A. SUPORTAT I.V.A. REPERCUTIT IMPOST SOBRE EL VALOR AFEGIT D E U R E EXISTENCIES FINALS T O T A l D E U R E L'ALCALDE, G E N E R A L 1863.065.629,45 357.094.181,98 8 . 627.767,83 2228 . 787.579,26 259.043 , 64 57.213.133,91 281.266,36 57.753.443,91 1.920.429,30 10.250.630,81 50.300 . 914,67 83 .009 . 553,61 0 , 00 14 .21. 8.887,86 4.964.768,39 0,00 79 . 634 .103,85 0,00 157 . 374,67 2849.21 1 .649,44 10.978.646,38 2.817.948,78 12.179.362,36 o 00 11.999.029'62 19894.003.896:76 2311.019.218,68 525.276.135,37 25861.972.550,55 7.624.861,85 12.052.792,44 19.677.654,29 28168.191.228,01 496.596.708,33 28664.787.936,34 D E 31 DESEMBRE 26/02/08 2.007 T R E S O R E R l A * H A V E R 430 DEUTORS ORETS REC. PT.CORRENT 431 DEUTORS DRETS REC. PT . TANCATS TOTAL PRESSUPOSTARIS ~§~ ~:~0Púg~yg~ · ~=g~:P~~8~:~s f¡~~fo. 455 ENS PUBLICS DEV.ING.PEND.PAGAMENT 47000 47500 475 476 471 419 410 502 522 524 54 554 558 559 440 449 56 57800 578 579 472 477 RECURSOS 0 1 ALTRES ENS HISENOA PUBLICA OEUTORA PER I.V.A. HISENOA PUBLICA CREDITORA PER I.V.A. HISENDA PUBLICA CREDITORA PER IRPF 475 - (47500 + 47599) SEGURETAT SOCIAL PENSIONS A CARREC SEGURETAT SOCIAL ALTRES CREDITORS NO PRESSUPOSTARIS CREDITORS PER IVA SUPORTAT EMPRESTITS A CURT TERMINI OPERACIONS DE TRESORERIA OPERACIONS D1 1NTERCANVI FINANCER INVERSIONS FIHANCERES COBRAMENTS PENDENTS D1 APLICACIÓ PROV . FONS PAG. A JUSTIF. I BESTR.CA (55810 A 55851) ALTRES PART IDES PENDENTS APLICACIO DEUTORS PER IVA REPERCUTIT ALTRES DEUTORS NO PRESSUPOSTARIS FIANCES I DIPOSITS A CURT TERMINI TRASPASSOS DE TRESORERIA ALTRES MOVIMENTS DE TRESORERIA (57801 + 57802) FORMALI TZAC 1 O TOTAL NO PRESSUPOSTARIS I.V.A. SUPORTAT I.V.A. REPERCUTIT IMPOST SOBRE EL VALOR AFEGIT 2161 . 884.658,60 155.996.232,15 2317.880.890,75 281.266,36 56.796.958,21 259.043,64 57.337.268,21 1 . 920.429,30 7.135.060,14 50.313.010,71 84.122. 792,82 0,00 12.284.847, 17 5.100 . 599, 76 0,00 79.634.103,85 o 00 128.310'55 2850.816.082:06 11.657.196,31 2 . 565.949,17 10.606.644,13 49.616,82 8.712.600 21 19894.003.896:76 2311.019.218,68 525.276.135,37 25855.346.493,81 7.624.861,85 12.052.792,44 19.677 . 654,29 HA V E R 28250.242.307,06 EXISTENCIES INICIALS 414 . 545.629,28 T O T A L H A V E R 28664.787 . 936,34 LA TRESORERA, INTERVENCIÓ - DIRECCIÓ llNlF'C}Itlm. P'IR:IOC:IER'JI'JilTJ IDIE: IL& HN1lERVENCIÓ DE FONS RELATIU A LA LIQUIDACIÓ DEL ll'IR'JESSIDJ?(!)'>Slf IDilll: :lJ,(!JXlJJ'T ID11E IU.AJ!ml'ITAMENT DE BARCELONA. Es. troomlrelCORllñ& erm e[s; seg~ ~xros legals i reglamentaris: - Rew ID10eret IL.eglisll:rtiu: .2/.200-4!- (IRDL), de 5 de mar<;, pel que s'aprova el text refós de la Llei ReguJ.aJdln.rn. oo lles: IH!Ireu~ IL4:Ja.lls (articles 191 a 193). - Regbmmemtt P'Jres;s~staunl ((JRP} aprovat pel Reial Decret 500/90 de 20 d'abril (articles 89 a 105). - lrl!lstruccñó ooli M~n N~ de Comptabilitat Local (!CAL) aprovada per Ordre del Ministeri d'IE?.coa~ ñ IH[Ji~ re .23 db mvembre de 2004 (Regles 76 a 86). - R.ei.ml ID~ ~sll.atiu 2/~7 dk:: 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei General d"Es.tabilimt i -Reia1 Decret Legislatiu 1463/2007, de 2 de novembre pel que s'aprova el regbmeot de cre-senvo[~ de la Llei 18/2001, de 12 de desembre, d'Estabilitat PressupostAria en t.a sew. a!poc.ació z.. les: emi~ iocals. Ambdós textos legals són aplicables en els Pressupostos que L:n sew. ela.foorclcló s ~llraJgi illicJi< a partir de 1 'u de gener de 2007. L':m:icle n'9:L3 &:n RDL 1/1®rb4!, li fif:micle 90 del Reial Decret 500/90, de 20 d'abril, disposen que l'aprowció de f.3J tñcq¡rnñdl&cv.ó dbll ~st de l'Ajuntament correspon al President, previ informe de l. 'Iinte!ivoorotr. Així mateh::., raurt::ide ll9<~.4!- I!Jlcl WL .212004, preveu que la liquidació de cadascun deis pressupostos que in.f:eg,'reu ell ~~ • U\1!1 oop aprovats, se'n donara compte al Plenari del Consell Municipal en la primera sessió qaJe celebri. De la oonua.tiw ~ i. més OOIIJClelam.ent deis arts. 191 del RDL i 93.1 R.P. i les Regles 78 a 80 de la ICAL, es: d'espren q_ue b ~ó del Pressupost es refereix exclusivament al "Pressupost corrent" i infol'Dl3lék Respecte z.. les ~ i ~ a ~ pa!1ida pressupostaria, els credits inicials, les seves modificacions i els credits defilmitituS, les: a.utoritzades i compromeses, les ob1igacions reconegudes, i els pagamems real~. Pel que m als ingressos ñ pe¡- at cada concepte, les previsions inicials , les seves modificacions i les previsions. defimti.ves, els drets ~ i anul·lats, els drets nets i la recaptació. 1 r ,- • j 0- )" Ajuntament .•. de Barcelona INTERVENCIÓ - DIRECCIÓ Per a la liquidació del Pressupost es determinen: a) Els drets pendents de cobrament i les obligacions pendents de pagament a 31 de desembre. b) El Resultat Pressupostari de l'exercici. e) Els Romanents de Credit. d) El Romanent de Tresoreria. Passem tot seguit a analitzar la liquidació del Pressupost 2007 de 1' Ajuntament de Barcelona, en els següents apartats: El Resultat Pressupostari de l'exercici 2007 Aquest estat ens informa, comparant els drets pressupostaris nets i les obligacions reconegudes netes, del superavit o deticit de fman9ament de l'exercici, es a dir,la capacitat o necessitat de finan9ament de l'ens, generada per les operacions pressupostaries de 1' exercici. Poden existir determinarles situacions tals com desviacions de finan9ament en despeses amb finan9ament afectat i obligacions pressupostaries finan9ades amb carrec al romanent líquid de tresoreria de 1' exercici anterior. La seva existencia fa que s'alteri el significat del resultat pressupostari com superavit o deficit. La Regla 80 de la ICAL determina que atesa !'existencia d'aquestes situacions, cal practicar ajustos al Resultat Pressupostari, a fi de donar a aquesta magnitud el seu correcte significat. El resultat pressupostari de l'exercici s'ajustara en augment per l'import de les obligacions reconegudes que hagin estat finan9ades amb romanent de tresoreria per a despeses generals. Tanmateix, quan es realitzin despeses amb finan9ament afectat, el resultat pressupostari de l'exercici s'ajustara en augment per l'import de les desviacions negatives, i en disminució, per l'import de les desviacions positives, d'acord amb el que preveu la regla 50. Per calcular les desviacions de finan9ament que ajusten el Resultat Pressupostari, s 'haurien d 'haver seguit els criteris establerts en laja esmentada regla 50 de la ICAL. i tl ~)O 2 INTERVENCIÓ - DIRECCIÓ m:ESlUIL1f'A'Jf WIRUH:SlS\lUroS1f'&IRilll007 (importen euros) Drets Obligacions Ajustos Resultat QQ¡Ner tsJ! de calcular Ka ~t!:alt o necessitat de finan9ament en termes de Comptabilitat Na.cion.8Jl, CBI1 proc.ediü & e1fodlt8!Jr diversos ajustaments entre el saldo pressupostari no finmca-, calculat dl'aooJrdl& Hes oormes própies de la comptabilitat pressupostilria i efectuar els oonrespolillmts ajt.DStm11ootts ~ obtenir el saldo en termes de Comptabilitat Nacional. Cq¡i:e.'l dl'!mgrro¡lSCs; llJftá reco- Recaptat Liquld Pendentde Hplsnets cobrament ' ú:npostos diroctes Calp. n 735.736.138,57 691.428.004,13 44.308.134,44 lmposCos indiroctes ~.1! 88.725.322,52 86.854.990,84 1.870.331,68 T QJtes i abres ingressos Cap.3 387.990.426,19 277.119.520,58 110.870.905,61 ~crencies corrents Qp.~ ti-061.335.673,23 1.003.925.873,92 57.409.799,31 lngressos r;mrimonials m~(r;l Drets recone2uts Cobrats 4!-50 ID11E IL'ADMJiNiiS1'. GIEIt&t, cdl'erist!lir cdlñvergencies, 1 'ajustament seria positiu. IP'e] que f& als ñnteressos ~~al Capítol 111, d'acord al Manual: "En Contabilidad Nocional. por el corúra.rio, rige eA principio de devengo. Este criterio coincide, con carácter general, cof!IJ el definido eDil el Ploim General de Contabilidad Pública. ~ 11. mn de ejierrdc:iio ~ ~rse los intereses explícitos devengados en el ejercicio, tanto v~ ClXJillmGJ &lCIIl v~ ILu; l!'dlrilluciones implícitas se imputarán durante el periodo de vida e&~ dlemclllll cde mmmilk!J> mn un plan financiero y afectarán al déficit .•. ". Segons les d!ades obtmgw.OO!es die la! lllirecció de Comptabilitat caldra efectuar un ajustament positiu de 711.231,33. K1Ii exlisteixm o~om db pammuá financera (SW AP) pero de ti pus d 'interés i no de diveJrSeS~ per ll& qua! OOS8l oo ~ ajustaments. P'en que fa. a lies mrnvei'Sñons realdwes mitjan~ant ens dependents, el criteri emprat per l'Ajuntameat dl'BlOOrdl diD~ d~Akaldia de 3-IV-1997: "Cinque. Quan e/s organismes , r- 't. ··~ ... 9 Ajuntament .• . de Barcelona INTERVENCIÓ - DIRECCIÓ autimoms disposin de les certificacions,factures o justificació de l 'obrafeta amb e/s propis mitjans corresponents a les adjudicacions esmentades al punt anterior, els administradors les introduiran al SIGEF-ACTIUS (OOAA), i en faran una relació mensual, que juntament amb el document formal d'entrega a l'Ajuntament, lliuraran a la Direcció de Serveis Generals i Coordinació d 'lnversions, a fi i efecte de la seva activació en 1 'inventari municipal. Sise. En consequencia, totes les inversions per compte de 1 'Ajuntament hauran de ser donades de baixa deis actius deis organismes autimoms un cop hagin estat lliurades a 1 'Ajuntament. Sete.Per part de 1 'Ajuntament, aquest traspas mensual de certificacions i factures donara /loe a un document "O", contra el document "AD" de transferencia de capital als organismes autonoms ". De les dades obrants en aquesta Intervenció no es dedueixen alteracions (reconeixement de l'obligació amb carrec al capítol VII, segons es merita l'obligació per part de l'ens), la qual cosa fa que no procedeixen ajustaments per aquest concepte. Pel que fa a les despeses de Capítol VIII, respecte de l'adquisició de noves accions de Fira 2000 SL, el Manual estableix que: "Unidades existentes participadas mayoritariamente por las Administraciones Públicas Se incluye en este apartado aquellas unidades con participación mayoritaria pública, entendiendo por tal, la aportación del conjunto de las Administraciones Públicas (Estado, Comunidades Autónomas y/o Corporaciones Locales), aun cuando aisladamente, la participación de cada uno de los agentes no sea mayoritaria. En este caso, se analizará la evolución económica de la unidad en los últimos ejercicios, a través de su balance y cuentas de pérdidas y ganancias, pudiendo distinguirse los siguientes supuestos: * Si la unidad tiene un patrimonio neto negativo: las aportaciones se consideran transferencia de capital, con incidencia por tanto, en el déficit público de la Administración que realice la aportación. * Si la unidad tiene pérdidas acumuladas: • Si la aportación financiera es inferior o igual al valor acumulado de las pérdidas, se considerará transferencia de capital y afectará al déficit de la Administración concedente de los fondos. • Si la aportación financiera supera el importe de las pérdidas acumuladas, podemos diferencias a su vez dos casos: + Cuando se prevé un cambio de orientación en la evolución del ente, motivado por un plan de reestructuración para recuperar su 10 46 *~· ' . . INTERVENCIÓ - DIRECCIÓ l''ePB~ilMJadl. la aportación financiera tendrá la consideración de traumsfare1!1lciat die capital hasta el valor de las pérdidas acumuladas y, de act:Jiv(()l 1ii1lll3llillcie:ro por el exceso. Por tanto, el déficit de la A.dJcvgirnW«WPB pública solo se verá afectado por el valor de los foNlhs OJSocilullos a las transferencias de capital. +· 0JiOJL'Biih cw se prevén cambios, la totalidad de la aportación financiera te[1Jo2fl'á el rtTrOJJ14JJmiento de transferencia de capital, con repercusión en el défu::it die la Áldlministración pública. lEl thrreñ oolanv aru&itatt de IFirn. 2000 SIL. reflexa unes perdues acumulades de 2.242.207,70. Segons en Ba.Ianc; die l'AjootaJrrmerr¡t ~cipa en 24.618.007 € sobre un capital de 130.000.000 €, es a dilru.n 18'9>4%. A ju.dici dl 'a¡q,uesta lfnterveHid.ó, ~ que aquesta aportació té com a contrapartida l'execució d'tmes mve:rsioJrnS, ~ix ~"•licació estricta del criteri abans esmentat, i per tant caldra roMidernlr oom a U'"811IDsferemcia db capital, la part de perdues corresponent al percentatge de pmidpació mooicipal, ñ la rese:a OOill!ll a operació financera, és a dir: 2.242.207.70 X 18,94 = 4-24·.674·.~4· l?'er tmt: fins a ooa. neces.sitaí de fimm~ent de 45.262.139,24 € no caldria l'aprovació d'un Pla ecooomic-firumcer. ResW!IIle3 de &jus~t:s Sald.o pos!~u &'operncioos ~ 291.217.819,31 Ajusta caixa CK Cll cm (-) 78.015.006,03 Ajust a caixa art 4-26 (-) 4.295.610, 72 CUISWAPs 711.231,33 CW Adquisició accions FIRA 2000(-) 424.674,14 Capacmt de FinRn(:ameot 209.193.759,75 Cal recordar que l'art. 21 del~ cstableix que: "Se exceptilan de lo dispuesto en el párrafo anterior las modificaciones presupuestarias financiadas con fl'emanertte dk tesoveritl para gastos generales, los cuales no precisarán de elaboración de Plan económico .fiN.mCiero hasta la liquidación del presupuesto, en su caso ". P'er taJmt, 1& capacitat de ~ partint deis saldo pressupostari d 'operacions no fimnceres Ji un.a veg¡ada ef~ els ajustaments, seria la següent: 254.455.898,99 € 11 4/ Ajuntament .•. de Barcelona INTERVENCIÓ- DIRECCIÓ Les despeses amb financament afectat D'acord amb les regles 46 a 50 de la ICAL que regulen les despeses amb finan~ament afectat, el seguiment i control d'aquestes despeses ha de realitzar-se mitjan~ant el sistema d'informació comptable. Els projectes amb finan~ament afectat han d'estar identificats amb un codi únic i invariable alllarg de la seva vida i ha de determinar-se el seu coeficient de fman~ament (resultat de dividir la totalitat deis ingressos afectats a la realització d'una despesa per l'import total d'aquesta despesa). El seu seguiment i control ha de permetre calcular en la liquidació del pressupost les desviacions de fman~ament que s'hagin prodult coma conseqüencia de desfases en el ritme d'execució de les despeses en relació als ingressos específics que les financen. Quan la despesa amb finan~ament afectat s'executi en varíes anualitats, amb carrec a més d'una aplicació pressupostaria i el fman~ament afectat procedeixi de més d'un agent finan9ador, el seu seguiment i control es realitzara per a cada anualitat, aplicació i agent. Les desviacions de :finan9ament per any i agent han de calcular-se per diferencia entre els drets reconeguts nets per ingressos afectats i el producte del coe:ficient de finan9ament pel total d'obligacions reconegudes netes. Les desviacions de fman9ament referides a l'exercici pressupostari (positives i negatives) ajusten el Resultat Pressupostari. Les desviacions de fman9ament acumulades alllarg del període d'execució de la despesa amb finan~ament afectat és l'excés de fman9ament afectat, import que ajusta el Romanent de Tresoreria. A data d'avui no és plena, en l'execució del Pressupost, la imputació de despeses i ingressos als diferents projectes afectats, projectes que no sempre estan identificats per un codi especific, tal i com preveu la Regla 43.1 de la ICAL, i els ajustos a la liquidació del Pressupost per desviacions de fman9ament afectat s 'han de calcular realitzant actuacions complementarles de forma manual. Si bé l'especificació per any i agent, en principi, no hauria de suposar grans diferencies en l'import del romanent, no és menys cert que aquestes no es poden precisar exactament, amb les dades de que disposem, a la data d'emissió d'aquest informe. Pera l'exercici 2008, caldria completar l'adaptació del sistema comptable a les especificacions que en materia de despeses amb finan9ament afectat estableix la ICAL, essent fonamental la utilització de la codificació especifica per a cada projecte, si bé cal constatar la millora de la informació i control observada al decurs del 2007. Els romanents de credit Els romanents de credit de l'exercici que es liquida pugen 119.495.982,44 euros i la seva composició és la següent: a) Els saldos de disposicions b) Els saldos d'autoritzacions. e) Els saldos de credits 48 12 INTERVENCIÓ- DIRECCIÓ !Els satldoo de les &ispos:.idomts m ds romanents de credit compromesos, (59.615.380,20 euros). ERs s:atldos de les au~olilitz.alci<001s:. á ells saldos de credit són e1s romanents de credit no compromesos (59'.880.602,24!· euros}. EHs mm:me~r~.ts de crrO:fuiti:s oo &llllrullH!aJ(cs podran incorporar-se al pressupost de l'any següent, en els suposíts prevlisltos eJi1l H'aurticle 182 .&el!R:ID•L 2/1.004, sempre que hi hagin els suficients recursos financers pera la SleVlll JÍJmC..Oil]lOrn.cii.Ó. IEns mlt1Dl2!.llioo1i:s moorrpoms:. 100 3llf~ podran ser aplicats tan sois dins 1' exercici pressupostari en el que s'acoroi l'.al moo¡¡poració. JEls crem~ que ~ Jll1!i'O]octes; fman~ats amb ingreSSOS afectats, s'hauran d'incorporar oMi.gatórialm.elllt, Uev~ deR C3llii éjl&.e m:(() s 'inicí'i o no es continu'i 1 'execució de la despesa. Com diocumea11: ñm.tegrnnt die 1!81 [ñq¡wl!fució del Pressupost, s' acompanya 1 'estat de tresoreria (Resum de Sñruació Acum.ttla!Jí: dl'Exii.sCcemcies; 3l C:Mxa). Del mateix es despren 1 'existencia de la tresoreria a l'inici i al fi.oalH d!eH període: de l'a.Eiy 2007, tq¡l!re oomparades amb 1 'any anterior en resulta: Existimcies 2007 Existencies 2006 414.545.629,28 278.224.877,97 I?I!NAJi...S 496.596.708,33 414.545.629,28 !En Zlplliica.ció d!e~s anides; 2:n9 ü 220 del RDL 2/2004, aquesta Intervenció General ha efectuat mensMiment la! verificació de Res oomciliacions entre els saldos comptables dels comptes integrats en el smbgrup 57 "1rresoreriai'" d'e R'exerrici 2007 i els saldos que es desprenen de la informació facilitada per les diferents enti~ ~- L'artide !9L2: del RDIL 2/~ .• ~que la quantificació del romanent de tresoreria s'haura de realitzallr minor3l1111: els drets ~ts die cobrament que es considerin de dificil o impossible realització. Ji....aJ. provi.sió que als efect.es s'esllabl.eix, figura en el Balan~ dins del grup 4, Creditors i Deutors, co~t e!lll en oompre 4.9$ "J?Irovisions per insolvencies" que compren provisions per diferents conceptes d!'mgressos pres~ essent la més important, la provisió per ingressos tributaris i mmti.tes. 1L'8p81rta1i: 3 de l'article 103 deE ~ Decret 500/90, preveu que per a la quantificació de la provisió, caldra temlr en compre PamigW.talll dlds deutes, el seu import, la naturalesa dels recursos en concret, els pe¡rcem.tattges de ~ó tDI1i: en p6ÍOde voluntari comen executiva, així com d'altres criteris que cada Entitat 1Loc.ml pugui establir. 13 Ajuntament ••• de Ban:elona INTERVENCIÓ - DIRECCIÓ Els percentatges d'insolvencia que s'han estimat han estat, per anys, Any d 'emissió deis % d'insolvencia deis tributs % d'insolvencia sobre el total tributs pendents de cobrar en de les multes pendents de cobrar executiva 2002 i anteriors 100% 100% 2003 100% 100% 2004 100% 100% 2005 80% 80% 2006 55% 70% 2007 35% 65% Seguint el criteri d'aplicació d'aquests percentatges sobre el total de drets liquidats pendents de cobrament per anys, el total provisionat per ingressos tributaris i multes és de 270.154.000 euros. No obstant, aquesta quantitat s'ha incrementat per import de 16.900.000 euros, per tal de donar un nivell més alt de cobertura als deutors de caracter tributari, quedant aixf prevista la provisió per ajut en 287.054.000 euros, que juntament amb les provisions per altres conceptes d'ingressos, per import de 7.375.800,04 euros, queda fixada l'any 2007 la provisió per drets de dificil cobrament, en 294.429.800,04 euros. El Romanent de Tresoreria En el Preambul de la ICAL, es configura el Romanent de Tresoreria com una magnitud de caracter fonamentalment pressupostari, a diferencia de la seva configuració anterior (en la !CAL de 1990) que era considerat com magnitud de caracter essencialment fmancer. El nou enfoc que la nova Instrucció dona al Romanent de Tresoreria, respon de manera més fidel al contingut que el RDL 2/2004, de 5 de mar~ i el R.P. aprovat pel RD 500/90 de 20 d'abril atribueixen a aquesta magnitud, és a dir, recurs pera finan~ar despesa si és positiu i deficit a fman~ar, si és negatiu. Vist aixf, el Romanent de Tresoreria ve a ser l'acumulació de resultats pressupostaris d'exercicis anteriors, i no com en la !CAL de 1990, en que la seva magnitud indicava la liquidesa financera a curt termini. La quantificació del Romanent de tresoreria, ve regulada en les Regles 81 a 86 de la ICAL, i en els articles 191.2 del RDL 2/2004 i 93.2 del RD 500/90. Els components del Romanent de Tresoreria són: Elements positius • Fons lfquids. • Drets pendents de cobrament al final de l'exercici del pressupost d'ingressos (Pressupost corrent) de pressupostos d'ingressos (Pressupostos tancats) d 'operacions no pressupostaries • Minorats amb els ingressos realitzats pendents d'aplicació definitiva i altres partirles pendents d'aplicació, existents al final d'exercici. Su 14 ~ Ajunlamenl ·*· de Ban:elona INTERVENCIÓ- DIRECCIÓ Elements negatius lll Les obligacions pendents de pagament al final de l 'exercici. Del pressupost de despeses (Pressupost corrent) de pressupostos de despeses (Pressupostos tancats) d' operacions no pressupostaries lll Minorades per l'existencia, al final de l'exercici, de pagaments pendents d'aplicació definitiva o pagaments realitzats amb carrec a bestretes de caixa fixa pendents de justificar. El Romanent de Tresoreria total s'obté per la suma deis fons líquids més els drets pendents de cobrament, deduint les obligacions pendents de pagament, amb el detall que s 'ha exposat. El Romanent de Tresoreria disponible per a fman9ar despeses generals, es determina minorant el Romanent de Tresoreria total en l'import dels drets pendents de cobrament que al final de l'exercici es considerin de dificil o impossible realització i en 1 'excés de fman9ament afectat. COMPONENTS 2007 2006 (31.12) (31.12) 1._(_+) FONS LÍQUIDS 496.596.708,33 414.545.629,28 2. (+) DRE'fS PENIDEN'JrS DE COBRAMENT 552.257.067,17 568.111.824,68 ( +) del Pressupost Corrent 229.193.559,84 242.243.352,72 ( +) de Pressupostos Tancats 329.954.944,08 333.099.142,13 ( +) d' operacions no pressupostaries 3.559.773,68 2.007 .608,15 (-) cobraments realitzats pendents d'aplicació 10.451.210,43 9.238.278,32 defmitiva. 3.1:) CREDITORS PENDENTS DE PAGAMENT 453.396.036,28 450.100.774,75 ( +) del Pressupost Corrent 368.179.102,27 355.357.876,83 ( +) de Pressupostos Tancats 8.901.504,23 11.046.656,78 ( +) d' opera.cions no pressupostaries 76.315.429,78 83.696.241,14 (-) pagaments pendents d'aplicació definitiva 0,00 0,00 l. Romanent de Tresoreria total (1+2-3) 595.457.739,22 532.556.679,21 ll. Saldos de dubtós cobram.ent 294.429.800,04 292.873.971,21 m. Excés de finan~ment afectat 31.587.224,72 32.240.741,89 IV. Romanent de Tresoreria per a despeses generals 269.440.714,46 207.441.966,11 a-n-DI) - 1 ,) . 15 INTERVENCIÓ - DIRECCIÓ L'excés de finan~eut afectat esta constituit per la suma de desviacions de fmans:ament positives acumulades al final de rexercici. El mateix s'ha de destinar exclusivament a fmans:ar els romanents de credi afectats, els quals s'h;m d ' inoorporar obligatóriament al Pressupost 2008, així com pera finans:ar generacion: de credit l 'any 2:008 per ingressos afectats aplicats al Pressupost 2006 i 2007. D'acord. amb el que preveu K'a!Iiide 166.1 d) del RDL 2/2004, s'adjunta l'annex núm. 3, on es presenta la variació deis passius finaucers en concepte d'endeutament financer, disposant la situació a l'inici de l 'exercici 2007, les amortitzacions financeres realitzades durant l'any, el nou endeutament, i la situació fmal a 3 t de desembre. D'aques:t estat se'n despren una d.ismi.nució de l'endeutament financer a llarg termini durant l'any 2007 per 133.359.296,2:1 euros, que és la diferencia entre les amortitzacions financeres de l'any 2007 (21.3.359.296,2.1. euros} i el noo endetrtament del mateix any (80.000.000 euros). Finalment, s ' infonua que el capntol 9' "Variació de Passius financers" del Pressupost d'ingressos recull en eli concepte 94l fiances a Uarg termini totes les fiances a llarg termini constituirles durant l'exercici (garanties d'elements urbanístics i guals). Així mateix les fiances a llarg termini pels mateixos conceptes, retoroades, apareix.en retledides en el mateix concepte del Pressupost de despeses. Bareelona, 27 de febrer4e 2 L '11\lTE ' 'E~lTOR GEl\TE 16 AJUNTAMENT DE BARCELONA. ESTAT D"EXECUCIÓ DELS INGRESSOS DEL PRESSUPOST A 31 DE DESEMBRE DE 2007 RESÚM PER CAPÍTOLS Prevlsló Inicial Modtflcacló de Prevlsló definitiva % Drets reco- 'Yo Recaptat Llquld % Capltol d'lngressos prevlsló neguts nets (1) (2) (3)= (1+2) 3/1 (4) 4/3 (5) 514 lmpostos directas Cap.1 689.400.000,00 0,00 689.400.000,00 100.0 735.736.138,57 106,7 691.428.004,13 94,0 Impostes indirectas Cap.2 71.000.090,00 0,00 71.000.090,00 100,0 88.725.322,52 125,0 86.854.990,84 97,9 Taxes i altres ingressos Cap.3 252.342.076,00 51.087.694,48 303.429.770,48 120,2 387.990.426,19 127,9 277.119.520,58 71 ,4 transferéncies corrents Cap.4 935.699.258,00 57.031.484,72 992.730.742,72 106,1 1.061.335.673,23 106,9 1.003.925.873,92 94,6 lngressos palrimonlals Cap. 5 30.509.980,00 16.733.058,48 47.243.038,48 154,8 64.352.291,88 136,2 50.189.121,44 78,0 Total operaclons corrent& 1.978.951.404,00 124.852237,68 2.103.803.641 ,68 106,3 2.338.139.852,39 111,1 2.109.517.510,91 90,2 Venda d'lnversions reais Cap.6 21.520.000,00 5.172.702,14 26.692.702,14 124,0 26.433.548,87 99,0 26.431 .426,71 100,0 T ransfeféncies de capital Cap.7 21.025.244,00 14.599.657,84 35.624.901,84 169,4 14.515.591,61 40,7 13.946.495,41 96,1 Varlació d'actius financers Cap.8 0.00 83.101.848,50 83.101 .848,50 >100,0 0,00 0,0 0,00 0,0 Varlació passlus financers Cap. 9 100.000.020,00 1.517.600,00 101 .517.620,00 101,5 (1) 3.361.457,74 3,3 3.361 .457,74 100,0 Total opereclons de capital 142.545.264,00 104.391.808,48 246.937.072,48 173,2 44.310.598,22 17,9 43.739.379,86 98,7 TOTAL INGRESSOS 2.121.496.668,00 229.244.046,16 2.350. 7 40.714,16 110,8 2.382.450.450,61 101 ,3 2.153256.890,77 90,4 (1) Flances constituidas: 365.896,15 a Harg termini i Retom de fiances a llarg tennini 2.995.561,59 € AJUNT AMENT DE BARCELONA ESTAT D"EXECUCIÓ DE DESPESES DEL PRESSUPOST A 31 DE DESEMBRE DE 2007 RESÚM PER CAPfTOLS Cr6dlt lnk:lal Modtflcacló de Credlt deflnltfu % Despasa % Despasa % Capltol de despeses cri!dft autorltzada compromesa (1) (2) (3) 3/1 (4) 413 (5) 5/3 Remuneracions de personal Cap.1 317.004.541,35 11.005.654,77 328.010.196,12 103,5 326.884.916,43 99,7 319.384.916,43 97,4 Compres de béns 1 serwis Cap.2 405.385.434,57 53.417.538,76 458.802.973,33 113,2 454.266.493,15 99,0 450.054.094,46 98,1 lnteressos Cap.3 44.868.191,24 -7.162.747,00 37.705.444,24 84,0 35.515.583,91 94,2 35.515.583,91 94,2 Transferencias corrents Cap.4 685.913.308,48 40.192.385,30 726.105.693,78 105,9 710.042.550,87 97,8 709.356~592,47 97,7 T~l~lonsc~ 1.453.171.475,64 97.452.831,83 1.550.624.307,4 7 106,7 1.526. 709.544,36 98,5 1.514.311.187,27 97,7 lnverslons reals Cap.6 457.890.146,00 -216.660.653,58 241229.492,42 52,7 222.143.682,08 92,1 219.787.550,56 91,1 Transfer6ncies de capital Cap. 7 66.709.854,00 346.684.203,64 413.394.057,64 619,7 413.387.815,93 100,0 413.387.815,93 100,0 Varlació d'actlus financers Cap.B 10.000.000,00 250.064,27 10.250.064,27 102,5 8.250.064,27 80,5 8.250.064,27 80,5 Varlació passius financers Cap.9 133.725.192,36 1.517.600,00 135242.792,36 101,1 135.123.493,89 99,9 135.123.493,89 99,9 (2) T~l opereclons de capital 668.325.192,36 131.791214,33 800.116.406,69 119,7 778.905.056,17 97,3 776.548.924,65 97,1 TOTAL DESPESES 2.121.496.668,00 229.244.046,16 2.350.740.714,16 110,S 2.305.614.600,53 98,1 2.290.860.111,92 97,5 (2) Amortitzacions linanceres: 133.725.192,36 € i Retom de fiances a llarg termini: 1.398.301 ,53 € Pendentde % cobrament (6) = (4-5) 6/4 44.308.134,44 6,0 1.870.331,68 2,1 110.870.905,61 28,6 57.409.799,31 5,4 14.163.170,44 22.0 228.622.341,48 9,8 2.122,16 0,0 569.096,20 3,9 0.00 0,0 0,00 0,0 571.218,36 1,3 229.193.559,84 9,6 Obliga ció % reconeguda (6) 613 319.378.574,70 97,4 444.904293,91 97,0 35.515.583,91 94,2 708.920.591,39 97,6 1.508.719.043,91 97,3 199.928.172,43 82,9 379.223.957,22 91,7 8.250.064,27 80,5 135.123.493,89 99,9 722.525.687,81 90,3 2.231.244.731,72 94,9 ~ ' e :::1 1 S' i :::1 -$ . i i" f Pagament % efectuat (7) 7/6 317.356.670,39 99,4 323.840.383,13 72,8 35.515.576,95 100,0 610.256.715,86 86,1 1.286.969.346,33 85,3 157.028.201 ,45 78,5 275.961 .302,23 72.,8 8.250.064,27 100,0 134.856.715,17 99,8 576.096.283,12 79,7 1.863.065.629,45 83,5 )> z z m X :::::1 c- 3 AJUNTAM~NT DE BARC~LONA. ~STAT D!~X~CYCIÓ DeiNGR~SSOS A 31 Dtg DE~tgMBR~ D~ 2001 AGRYPACIÓ oe~XERCICIS TANCAT~ Si'ldo Inicial Mg~lfi~~Jgns ºn~tª f:!m!l·h!~ 1 PrsU!IIqul!;fJl~ Roo~p.t!i!t ExarGICII tanca~ G~ms~l~m m;t~ (1) (2) (3) {4) =.! (11'2e3) (§) -- 2002 114.761.665,62 2.679.257,60 21.518.494,16 95.922.629,06 3.822.231 ,35 2003 35.313.124,92 508.794,09 5.285.127,72 30.536.791,29 3.171.299A1 2004 66.343.516,95 799.670,66 17.160.096,71 49.963.090,90 8.667.365,15 2005 116.660.634,64 2.262.304,66 ~1.596.413.45 81.344.525,65 21.234.252,66 2008 2~2.243 .352,72 518.500,91 20.597.718,50 222.164.139,13 i 19.10·1.063,68 TOTAL 575.342.494,85 6.766.531,92 96.159.650,54 485.951.176,23 155.996.232,15 - AJUNTAMENT DE BARCELONA. r ESTAT D'EXECUCIÓ DE DESPESES A 31 DE DESEMBRE DE 2007 AGRUPACIÓ D'EXERCICIS TANCATS Obligacions Modlflcaclons 1 Obligacions Pagaments o/o Obligaclons reconegudes a anuHacions reconegudes realitzats pendents de Exerclcis tancats 1/1/2007 pagament (1) (2) (3) = (1-2) (4) 4/3 (5) = (3-4) 2002 613.820,89 150.476,81 463.344,08 45,02 0,0 463.299,06 2003 2.055.642,36 0,00 2.055.642,36 1.012.416,11 49,3 1.043.226,25 1 2004 43.931,48 1.023,91 42.907,57 5.089,05 11,9 37.818,52 . 2005 8.333.262,05 340.904,48 7.992.357,57 7.345.245,94 91,9 647.111,63 2006 355.357.876,83 -83.557,80 355.441.434,63 348.731.385,86 98,1 6.710.048,77 TOTAL 366.404.533,61 408.847,40 365.995.686,21 357.094.181,98 97,6 8.901.504,23 t'f~ 5/4 4,0 10,4 17,3 24,3 53,6 32,1 Tgtal drnt3 pgndf)nt !;!13 cgt1rf!m~nt (Q) ¡;¡ (~) 92.100.397,71 27.365.491,86 41.315.705,76 66.1'10.213, 19 103.063.075,56 329.9~.96.4,08 )> z z m >< :::J c:- 3 ANNEXnúm. 3 VARIACIÓ NETA DELS PASSIUS FINANCERS (endeutament financer) Sttuadó lnlc.lal 1 Sltuacló flnel Descripció de ropen~eló lnlcl Vendment a 11112007 Alnortlmctons 1 Nou a 3111212007 en euros Haenceres , endeutam&Jit en euros Emissió 1997 Abril Ptes. 20.000 MM +~~may-97 06-mey-07 120.202.420,00 120.202.420,00 0,00 Emlssló 2004 Mery Euros 100 MM 30-mar-04 30-mar-11 100.000.000,00 100.000.000,00 sociéié.Ganarale Ptes. 10.000 MM 29-jul-96 29-ju~-16 60.101.210,44 60.101.210,44 Banco de Crédito Local Ptas. 10.000 MM 27-fab-01 12-nov-08 48.080.968,35 48.080.968,35 0,00 Banco de Crédito Local Ptas. 7.000MM 23-dic-98 23-dic-10 42.070.847,31 34.558.196,02 7.512.651,29 BBV-La Caixa Ptes. 5.000MM 16-jun-00 04-may-10 10.517.711,84 10.517.711,84 0,00 Banco de Crédito Local Ptes. 13.000 MM 05-sap-01 05-sap-31 78.131.573,56 78.131.573,56 Dexia Banco Local Ptes. 10.000 MM 14-sap-01 15-sep-08 60.101.210,44 60.101.210,44 Banco Europau d'lnvereions Euros 90MM 15-dic-02 15-sap-23 90.000.000,00 90.000.000,00 B. Bilbao Vizcaya Argenlarie Euros 50 MM 09-abr-03 31-mar-10 50.000.000,00 50.000.000,00 Calxa Gellcia Euros 12MM 22-ane-04 24-nov-13 12.000.000,00 12.000.000,00 B.S.C.H. Euros 30MM 26-nov-04 26-nov-10 30.000.000,00 30.000.000,00 B.Bilbao VIZcaya Argent Euros 20MM 23-dlc-05 23-dic-10 20.000.000,00 20.000.000,00 COi·locació privada Euros 60MM 14-ene-99 14-ene-09 60.000.000,00 60.000.000,00 CoHocacló privada Euros 50 MM 24-mar-99 24-mar-09 50.000.000,00 50.000.000,00 CoHocacfó privada Euros 90MM 18-abr-02 18-abr-12 90.000.000,00 90.000.000,00 CoHocacló privada Euros 60MM 27-may-04 24-may-14 60.000.000,00 60.000.000,00 HSBC Trinkaus & Burk. Euros 80MM 28-ene-05 26-ene-15 80.000.000,00 80.000.000,00 ------Dexia Sabadell Euros 80MM 28-nov-07 28-nov-17 0,00 80.000.000,00 80.000.000,00 -- TOTAUS 1.061.205.841,94 1 213.3&9..296,21 1 80.000.000,00 927.846.846,73 Seguint la ICAL, el total endeutament financer existent a 31 de desembre hauria de figurar en el balany distribuit en deutes a curt termini (la part de venciment l'any 2008) i en els comptes comptables d'endeutament a Jlarg termini, la resta. Sltuacló final Amortitzacfone 1 Amortltzaclons Resta Descripció de l'operacfó IRici Venciment a 3111212007 contractuals antlclp. pravlstes d 'anuaHttats en euros Press. 2008 1 Presa. 2008 Emissló 2004 MarQ Euros 100MM 30-mar-04 30-mar-11 100.000.000,00 100.000.000.00 Société Generala Ptes. 10.000 MM 29-jul-96 29-jul-16 60.101.210,44 60.101 .210,44 Banco de Crédito Local Ptas. 7.000 MM 23-dic-98 23-dic-10 7.512.651,29 7.512.651,29 0,00 Banco de Crédito Local Pies. 13.000 MM -- 78.131.573,56 78.131 .573,56 05-sep-01 OS-sep-31 0,00 Dexia Banco Local Ptes. 10.000 MM 14-sep-01 15-s&p-08 60.101.210,44 60.101.210,44 0,00 Banco Europeu d'lnversions Euros 90MM 15-dic-02 15-sep-23 90.000.000,00 90.000.000,00 B. Bilbao VIZcaya Argentaría Euros 50 MM 09-abr-03 31-mar-10 50.000.000,00 50.000.000,00 Caixa Galicia Euros 12MM 22-ene-04 24-nov-13 12.000.000,00 12.000.000,00 0,00 B. S. C. H. Euros 30MM 26-nov-04 26-nov-10 30.000.000.00 30.000.000,00 B.Bilbao VIZcaya Argent. Euros 20MM 23-dicXl5 23-dic-10 20.000.000,00 20.000.000,00 CoHocació privada Euros 60MM 14-ene-99 14-ene-09 60.000.000,00 60.000.000,00 CoHocació privada Euros 50 MM 24-mar-99 24-mar-09 50.000.000,00 50.000.000,00 Col·locació privada Euros 90MM 18-abr-02 18-abr-12 90.000.000,00 90.000.000,00 CoHocacló privada Euros 60MM 27-may-04 24-may-14 60.000.000,00 80.000.000,00 HSBC Trinksus & Burk. Euros 80MM 26-ene-05 26-ene-15 80.000.000,00 80.000.000,00 Dexia Sabadall Euros 80MM 28-nov-07 28-nov-17 80.000.000,00 60.000.000,00 TOTALS 927.848.646,73 87.t13.861,73 10.131..673,56 770.101.210,44 A¡untament ~ deBan:e.Jona