1558 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA NÚM. 34 20-XII-2000 DISPOSICIONS GENERALS Acords dels òrgans de govern PREUS PÚBLICS MUNICIPALS PER A L’ANY 2001 (Aprovats per acord de la Comissió de Govern de 8 de novembre de 2000) La Comissió de Govern, en sessió del dia 8 de no- vembre de 2000, acordà: Aprovar la regulació general dels preus públics mu- nicipals, com també els preus públics, per a l’any 2001 i següents, pels serveis de: 1. Serveis d’Educa- ció; 2. Instal·lacions esportives municipals; 3. Estudis d’anàlisi i control ambiental; 4. Laboratoris munici- pals; 5. Serveis de la Secció Muntada i Secció Cani- na de la Guàrdia Urbana; 6. Llars residències per a disminuïts físics i llars residències per a disminuïts psíquics; 7. Residències i habitatges tutelats; 8 Actes de gestió i planejament urbanístics; 9. Productes i serveis de Barcelona Informació. 10. Serveis de Torre Jussana; i 11. Tallers per a la gent gran. REGULACIÓ GENERAL DELS PREUS PÚBLICS Article 1. Naturalesa de la regulació 1. D’acord amb allò que disposa l’article 117 de la Llei 39/1988, de 28 de desembre, reguladora de les hisendes locals, i l’article 16.m) de la Carta Municipal de Barcelona, l’Ajuntament estableix la present regu- lació general de les contraprestacions coactives i dels preus públics que conté les normes comunes, tant substantives com processals, que cal considerar, amb caràcter general, parts integrants de la regulació de cadascun d’aquells, en tot allò que aquestes no regulin expressament. 2. Els preus públics l’aprovació dels quals no es faci en aquest expedient, només contindran els ele- ments indispensables per a la fixació de la quantia corresponent com també, si escau, aquells criteris es- pecífics de gestió, liquidació o recaptació que siguin necessaris d’acord amb la naturalesa de l’aprofita- ment o del servei de què es tracti. La present regula- ció general, per tant, és directament aplicable en la resta d’aspectes. Article 2. Concepte 1. Tenen la consideració de preus públics les con- traprestacions pecuniàries que se satisfacin per les prestacions de serveis i la realització d’activitats efec- tuades en règim de drets públics, quan hi concorren les circumstàncies següents: a) Si es tracta de serveis o activitats que no són de sol·licitud o de recepció obligatòries pels adminis- trats. b) Si alhora són prestats o realitzades pel sector privat. 2. A l’efecte d’allò que estableix l’apartat 1, no es considera voluntària la sol·licitud pels administrats: a) Si els és imposada per disposicions legals o re- glamentàries. b) Si el servei o l’activitat sol·licitats són essencials o imprescindibles per a la vida privada o social dels administrats. 3. S’entendran compreses dins els preus públics dels apartats anteriors d’aquest article les contrapres- tacions que corresponguin, entre d’altres, als concep- tes següents: – Ensenyament en escoles bressol. – Ensenyaments especials. – Quotes d’entrada i serveis oferts a les instal·la- cions esportives de gestió directa. – Serveis d’inspecció sanitària en general i anàlisis químiques, bacteriològiques i de qualsevol altra mena. – Actuacions de la secció canina i muntada de la Guàrdia Urbana. – Actes de gestió i planejament urbanístic. – Estudis d’anàlisi i control ambiental. – Productes i serveis de Barcelona Informació. – Llars residències per a disminuïts físics i llars resi- dències per a disminuïts psíquics. – Residències i habitatges tutelats. Article 3. Obligats al pagament 1. Són subjectes obligats al pagament dels preus públics les persones físiques o jurídiques que són afectades o beneficiades personalment o en llurs béns pel servei prestat o l’activitat realitzada. 2. Estan solidàriament obligats al pagament: a) Els que hagin sol·licitat la prestació del servei. b) Les activitats per les quals cal satisfer les contra- prestacions, encara que no hagin demanat la cor- responent llicència, autorització o concessió. 3. No estan obligades al pagament de preus pú- blics les administracions públiques per als aprofita- ments inherents als serveis públics de comunicacions que explotin directament i per a tots els que immedia- tament interessin la seguretat ciutadana i la defensa nacional. 4. El pagament de qualsevol preu públic per activi- tats o serveis efectuats i no autoritzats prèviament o que ultrapassin els límits de l’autorització rebuda, no comporta, en cap cas, la legalització de les activitats o prestacions no autoritzades o ultrapassades, i és com- patible amb la suspensió de la prestació del servei i amb les sancions o altres mesures que corresponguin. 5. Quan per raons no imputables a l’obligat al pa- gament del preu públic no es faci l’activitat, no proce- dirà la devolució de l’import corresponent. 1559 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA NÚM. 34 20-XII-2000 Article 4. Quantia 1. L’import dels preus públics per prestació de ser- veis o realització d’activitats haurà de donar cobertu- ra, com a mínim, fins al cost del servei prestat o de l’activitat realitzada. 2. Quan hi hagi raons socials, benèfiques, culturals o d’interès públic que així ho aconsellin, l’Ajuntament podrà fixar contraprestacions per sota dels límits fi- xats en l’apartat anterior. Article 5. Naixement de l’obligació de pagament 1. L’obligació de pagar els preus públics neix amb l’inici de la prestació del servei o la realització de l’ac- tivitat, tot i que l’Ajuntament pot exigir el dipòsit previ de l’import total o parcial. 2. Igualment, l’obligació de pagament neix del preu públic en el moment d’utilitzar un servei, encara que no hagi estat autoritzat. 3. Un cop nascuda l’obligació de pagament, i un cop transcorreguts els terminis de pagament esta- blerts per a cadascuna de les diferents contrapresta- cions sense que s’hagi acreditat el pagament que correspongui, l’Ajuntament pot exigir aquests deutes per la via de constrenyiment, d’acord amb allò que s’estableix en l’article 12. Article 6. Períodes de pagament Per al pagament de cada preu públic, els períodes de caràcter voluntari seran els que s’assenyalin en les respectives normes d’aplicació o, si escau, ca- lendari de cobraments aprovat anualment per l’Ajun- tament. Article 7. Procediment de recaptació 1. La recaptació de les contraprestacions es farà: a) En període voluntari. b) En període executiu. 2. El procediment recaptador només se suspendrà per les raons i en els casos expressament previstos per la Llei. Article 8. Domiciliació en entitats de dipòsit 1. Els obligats al pagament podran domiciliar el pa- gament dels deutes pels preus públics en comptes oberts en entitats de dipòsit. 2. Les domiciliacions fetes pels obligats al paga- ment tindran validesa durant el temps que duri la prestació del servei fins que el mateix interessat no les anul·li o les canviï. Article 9. Falta de pagament 1. La falta de pagament en el termini establert produeix el cessament automàtic de la prestació del servei o l’activitat objecte de la contraprestació exigida. Article 10. Gestió de les contraprestacions 1. L’Administració pot exigir dels usuaris totes les declaracions o aportacions de dades que consideri necessàries per conèixer el grau real d’utilització del servei i pot, així mateix, fer les comprovacions opor- tunes. 2. En el cas que els usuaris no facilitin les dades sol·licitades o impedeixin les comprovacions esmen- tades anteriorment, l’Administració municipal podrà practicar les liquidacions per estimació, partint de les dades que posseeixi. Article 11. Interessos Quan els preus públics no s’hagin satisfet en el ven- ciment que els correspongui, l’Administració municipal pot exigir, a més de les quotes vençudes, els interes- sos de demora corresponents, un cop hagi transcorre- gut un mes des del venciment de l’obligació. Article 12. Constrenyiment Passat el període voluntari de pagament, l’Ajunta- ment exigirà les quantitats que es deguin per la via de constrenyiment. Article 13. Data d’aprovació i vigència La present regulació començarà a regir l’1 de ge- ner de 2001 i continuarà vigent mentre no se n’acordi la modificació o derogació. PREUS PÚBLICS PELS SERVEIS D’EDUCACIÓ Article 1. Disposicions generals D’acord amb el que disposa l’article 16.m) de la Carta Municipal de Barcelona i l’article 117 de la Llei 39/1988, de 28 de desembre, reguladora de les hi- sendes locals, i de conformitat amb els articles 41 a 48 de la mateixa Llei, es fixen els preus pels serveis d’escolaritat a les escoles bressol, ensenyament a l’Escola Massana, Conservatori Municipal de Música, escoles especials de música, cursos d’especialització audiovisual i els serveis de menjador escolar Article 2. Objecte Es regula la contraprestació pecuniària per la pres- tació dels serveis d’escolaritat a les escoles bressol, ensenyament a l’Escola Massana, Conservatori Mu- nicipal de Música, escoles especials de música, cur- sos d’especialització audiovisual i els serveis de men- jador escolar. Article 3. Obligació de pagament Estan obligats al pagament de les corresponents tarifes els qui utilitzin qualsevol dels serveis esmen- tats al punt anterior. L’obligació de pagament comen- ça en el moment de presentar la sol·licitud de la ma- trícula corresponent. Article 4. Quantia Les tarifes aplicables pels anys acadèmics 2001/ 2002 seran: 1. Escoles bressol – Quota mensual d’escolaritat ................ 36.400 – Quota mensual escolaritat per EB Trinitat Nova (horari reduït) ................. 27.300 2. Escola Massana – Graduat en Arts i Disseny ................... 585.000 – Projecte final carrera graduat .............. 200.000 – Massana permanent (base: 102 hores) 75.000 – Pla 63 – assignatures lliures ............... 25.000 3. Conservatori Municipal de Música Alumnes oficials Grau elemental – Matrícula anual .................................... 14.537 Grau mitjà LOGSE – Quota anual ......................................... 65.360 Grau mitjà Pla 66 – Matrícula anual .................................... 17.442 – Quota anual ......................................... 28.065