r1 1 0 2 8 ENQUESTA ÒMNIBUS MUNICIPAL DIRECCIÓ DE COMERÇ I CONSUM PRESENTACIÓ DE RESULTATS SETEMBRE 2011 Direcció de Comunicació i Atenció Ciutadana Direcció de Serveis d’Estudis i Avaluació Paradís, n. 14, Planta: 3 Tel. 934 027 918 Registre d’Enquestes i Estudis d’Opinió r11028 ENQUESTA ÒMNIBUS MUNICIPAL DIRECCIÓ DE COMERÇ I CONSUM SETEMBRE 2011 Fax. 934 023 210 08002 Barcelona Protegim el Medi Ambient. No imprimiu aquest document si no és necessari. Tots els drets reservats. Aquesta publicació no pot ser reproduïda, ni en tot ni en part, ni registrada en o transmesa per un sistema de recuperació en cap forma ni en cap mitja sigui electrònic, mecànic, per fotocòpia, de gravació o altres, sense el permís del propietari del copyright. EN Q U E S T A Ò M N I B U S M U N I C I P A L P R E S E N T A C I Ó D E R E S U L T A T S ÍNDEX 2 003 005 006 008 009 FITXA TÈCNICA RESPONSABLE DE COMPRES GRAU DE SATISFACCIÓ MILLOR ATENCIÓ VALORACIÓ DE DIFERENTS 0 010 012 0 013 027 ASPECTES SISTEMA DE PAGAMENT OBERTURA DE COMERÇOS EN DIUMENGE TAULES D’EVOLUCIÓ DADES D’IDENTIFICACIÓ EN Q U E S T A Ò M N I B U S M U N I C I P A L P R E S E N T A C I Ó D E R E S U L T A T S FITXA TÈCNICA 3 ÀMBIT Municipi de Barcelona. GRANDÀRIA DE LA MOSTRA 1.000 entrevistes. UNIVERS PONDERACIÓ No és procedent. PROCEDIMENT DE MOSTREIG S'ha realitzat una mostra aleatòria estratificada segons sexe, edat, districte municipal i nacionalitat. S’han aplicat quotes EMPRESA DE TREBALL DE CAMP Instituto Apolda, S.L. El bloc de preguntes de Comerç i Consum forma part de l‘ÒMNIBUS MUNICIPAL de SETEMBRE de 2011. Població de Barcelona de 16 anys i més, llars amb telèfon. METODOLOGIA Entrevista telefònica. AFIXACIÓ Proporcional. per a cadascun dels estrats calculades segons el padró municipal d’habitants. ERROR MOSTRAL Per a un nivell de confiança del 95,5% (2σ), i P = Q, l'error és de ±3,10 per al conjunt de la mostra. DATA DE REALITZACIÓ Del 12 al 19 de setembre de 2011. EN Q U E S T A Ò M N I B U S M U N I C I P A L P R E S E N T A C I Ó D E R E S U L T A T S 4 SIGLES Base. Perfil d’enquestats que responen a la pregunta de l’estudi Número de respostes. Quantitat de respostes valorades per la pregunta concreta de l’estudi. Tipus de resposta. Possibilitat o possibilitats que s’han contemplat per ala pregunta formulada 5E N Q U E S T A Ò M N I B U S M U N I C I P A L P R E S E N T A C I Ó D E R E S U L T A T SRESPONSABLE DE COMPRES P1.- VOSTÈ PERSONALMENT ACOSTUMA A REALITZAR LES COMPRES DE CASA SEVA? El 51,4% dels barcelonins afirma que acostuma a realitzar sempre les compres de casa seva, en tant que un 20,1% diu que hi va sovint, el 12,9% algunes vegades i un 5,5% poques vegades. El 9,9% dels entrevistats no hi va mai o gairebé mai. Entre les dones (69,2%), les persones de 45 a 54 anys (59,2%) i les més grans (62,4%) n’hi ha més que realitzen sempre les compres a la seva llar. Per contra, un 32,6% dels entrevistats de 16 a 24 anys no s’encarreguen mai o gairebé mai de la compra de casa seva. 52 55 48 54 54 55 58 54 54 56 55 56 55 54 53 57 55 54 56 51 53 53 53 52 50 51 40 60 80 % Evolució: Es mantenen els resultats amb poques diferències. P1. 1000 Poques vegades Mai o girebé mai Sempre Sovint Algunes vegades 12 11 12 14 10 16 10 15 17 17 15 12 15 15 15 10 17 16 17 20 19 20 16 22 20 20 9 10 13 12 12 13 10 9 14 12 11 13 13 13 14 13 15 14 13 13 13 13 14 13 15 13 3 4 3 4 4 5 3 3 6 5 4 6 5 5 5 7 6 6 4 6 7 5 6 5 6 6 24 20 24 16 21 11 19 20 9 11 15 14 12 13 14 12 7 11 11 10 8 8 11 8 9 10 0 20 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 EN Q U E S T A Ò M N I B U S M U N I C I P A L P R E S E N T A C I Ó D E R E S U L T A T S 6 GRAU DE SATISFACCIÓ En una escala de 0 a 10, els entrevistats que acostumen a realitzar les compres de casa seva valoren l’oferta comercial de Barcelona amb una nota mitjana de 7,9. En concret, un 83,1% n’està molt o bastant satisfet, un 13,2% està satisfet i el 2,7% poc o gens satisfet. més satisfets amb els horaris comercials de Barcelona. Els barcelonins que acostumen a fer les compres de casa valoren la satisfacció amb l’atenció personal per part dels comerciants amb un 7,1 de mitjana, en una escala de 0 a 10. Es mostren més satisfets amb l’oferta comercial de la ciutat les persones de 25 a 44 anys i els veïns de Sarrià-Sant Gervasi i Sant Andreu. Quan es demana pel grau de satisfacció amb els horaris comercials, els compradors els valoren amb una nota mitjana de 7,8, en una escala de 0 a 10. En detall, el 83,3% valora la seva satisfacció amb els horaris comercials de la ciutat amb una puntuació de set o més. Un 12,8% li posa un cinc o un sis i el 3,0% una nota inferior a l’aprovat. Les dones, els més grans (55 anys i més) i els que viuen a Gràcia i Sant Andreu es mostren Un 66,1% dels compradors es mostra molt o força satisfet amb l’atenció rebuda per part dels comerciants barcelonins, un 29,0% n’està satisfet i un 4,1% poc o gens satisfet. Els que es mostren més satisfets amb l’atenció personal per part dels comerciants són les persones de més de 64 anys i els veïns de Sant Andreu. Evolució: La valoració que es fa de l’oferta comercial de Barcelona augmenta una dècima respecte a la passada consulta, assolint un nou valor més alt de la sèrie, la valoració de la satisfacció amb els horaris comercials es manté estable d’ençà tres anys enrere i la satisfacció amb l’atenció rebuda per part dels comerciants augmenta una dècima. 7E N Q U E S T A Ò M N I B U S M U N I C I P A L P R E S E N T A C I Ó D E R E S U L T A T SGRAU DE SATISFACCIÓ P2.- GRAU DE SATISFACCIÓ AMB ELS SEGÜENTS ASPECTES RELACIONATS AMB EL COMERÇ DE LA CIUTAT: 7,7 7,6 7,4 7,7 7,7 7,6 7,7 7,7 7,7 7,6 7,6 7,4 7,3 7,5 7,4 7,5 7,4 7,5 7,6 7,6 7,6 7,6 7,8 7,8 7,9 5 6 7 8 9 10 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 Mitjana OFERTA COMERCIAL 7,7 7,6 7,6 7,7 7,9 7,8 7,8 7,7 7,7 7,7 7,5 7,5 7,6 7,6 7,5 7,6 7,6 7,8 7,8 7,7 7,8 7,8 7,7 7,8 8 9 10 Mitjana P2. 899 0=Gens satisfet; 10=Molt satisfet Realitzen les compres de casa seva 7,4 7,3 7,3 7,2 7,1 7,1 7,2 7,3 7,0 7,1 7,0 6,9 7,1 6,8 7,0 6,8 6,9 6,8 7,0 6,9 7,0 7,0 7,0 7,1 5 6 7 8 9 10 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 Mitjana L’ATENCIÓ PERSONAL 7,4 5 6 7 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 HORARIS 8E N Q U E S T A Ò M N I B U S M U N I C I P A L P R E S E N T A C I Ó D E R E S U L T A T S 2007 2008 2009 2010 2011 % Març Set. Març Set. Març Set. Març Set. Març Set. A LA BOTIGA DE BARRI/BOTIGA ESPECIALITZADA 52,9 52,6 52,2 52,7 50,6 48,5 49,3 47,8 43,7 48,3 AL MERCAT MUNICIPAL 22,1 23,1 22,0 23,4 25,2 23,8 24,0 27,1 26,6 23,4 AL SUPERMERCAT 14,2 12,8 16,1 14,5 12,5 15,3 13,2 12,2 15,9 15,8 ALS GRANS CENTRES COMERCIALS 3,6 4,3 3,7 3,2 3,8 3,5 3,0 4,0 4,0 3,0 AL GRAN MAGATZEM 1,8 2,6 1,9 2,2 1,8 2,5 2,4 1,3 2,1 2,7 A L'HIPERMERCAT 1,9 0,7 1,0 0,8 0,8 1,3 1,1 0,9 1,3 0,8 DEPÉN (DEL LLOC, EL PERSONAL) - - - - - - - - 0,2 0,1 ALTRES 0,5 2,4 1,0 0,3 0,1 0,4 0,0 0,1 0,2 0,2 A TOTS PER IGUAL - - - - - - 4,1 3,4 3,2 3,0 CAP - - - - - - 0,2 0,0 0,1 0,0 MILLOR ATENCIÓ P3.- A QUIN TIPUS D’ESTABLIMENT L’ATENEN MILLOR? Pel 48,3% d’entrevistats que acostumen a realitzar les compres de casa seva, la botiga de barri o especialitzada és el tipus d’establiment on millor l’atenen. A continuació, els compradors se senten millor atesos al mercat municipal (23,4%), seguit del supermercat (15,8%). En menor mesura, es decanten per grans centres comercials (3,0%) i grans magatzems (2,7%). Un 3,0% afirma que no troba diferències. NS-NC 2,9 1,7 2,1 2,9 5,2 4,7 2,6 3,2 2,7 2,8 N (932) (892) (895) (898) (923) (920) (892) (924) (933) (899) El segment de 25 a 44 anys es decanta en major proporció per la botiga de barri o especialitzada, mentre que el segment de 64 anys i més es decanta en major proporció pel mercat municipal. Pel que fa als més joves, de 16 a 24 anys, prefereixen el centre comercial i el supermercat. Evolució: La botiga de barri o especialitzada es manté com el tipus d’establiment on millor atesos se senten els compradors. P3. 899 Realitzen les compres de casa seva * En aquesta taula s’inclouen només les dades des de març de 2007, per veure les dades anteriors anar a les taules d’evolució. 9E N Q U E S T A Ò M N I B U S M U N I C I P A L P R E S E N T A C I Ó D E R E S U L T A T SVALORACIÓ DE DIFERENTS ASPECTES P4.- QUAN VA A COMPRAR COM VALORA ELS SEGÜENTS ASPECTES...? Quan se suggereixen als entrevistats un seguit d’aspectes que usualment es contemplen a l’hora de comprar, tots ells són molt o bastant valorats. Els més desitjats són l’honradesa i el tracte rebut, considerats com a molt o bastant importants per més del 95% dels compradors. També s’atorga molta importància tant a la professionalitat (94,9%), com a la rapidesa (90,2%) o a l’assessorament del producte (85,3%). 2007 2008 2009 2010 2011 % MOLT I BASTANT Març Set. Març Set. Març Set. Març Set. Març Set. L'HONRADESA 96,6 96,7 93,9 96,2 94,6 94,9 93,8 96,8 95,2 96,7 EL TRACTE QUE REP 96,0 95,9 92,3 93,0 93,7 94,2 93,6 95,3 95,7 95,2 LA PROFESSIONALITAT 94,2 96,7 92,3 96,1 94,3 95,0 93,9 96,0 94,3 94,9 LA RAPIDESA 90,7 90,2 86,7 88,8 87,3 86,5 87,0 88,7 91,5 90,2 ASSESORAMENT PRODUCTE 88,6 88,1 83,7 83,6 81,9 83,9 83,3 87,3 81,6 85,3 N (932) (892) (895) (898) (923) (920) (892) (924) (933) (899) Ara bé, si analitzem el percentatge d’entrevistats que valoren molt aquests aspectes es detecten més diferències: es dóna més importància a l’honradesa (72,6%), li segueix la professionalitat (62,1%), el tracte (57,8%), l’assessorament del producte (44,8%) i finalment la rapidesa (43,4%). Evolució: Les altes valoracions dels diversos factors es mantenen similars a passades consultes. P4. 899 Realitzen les compres de casa seva * En aquesta taula s’inclouen només les dades des de març de 2007, per veure les dades anteriors anar a les taules d’evolució. 2007 2008 2009 2010 2011 % MOLT Març Set. Març Set. Març Set. Març Set. Març Set. L'HONRADESA 72,5 73,5 65,0 70,7 68,1 69,3 68,0 72,5 72,1 72,6 EL TRACTE QUE REP 61,9 62,3 55,2 54,7 52,5 57,7 55,0 55,8 57,4 57,8 LA PROFESSIONALITAT 60,4 63,3 53,6 59,4 55,4 59,1 53,9 57,7 60,6 62,1 LA RAPIDESA 51,4 50,1 41,8 42,0 38,9 42,0 40,0 38,1 43,3 43,4 ASSESORAMENT PRODUCTE 49,1 51,1 42,7 42,3 41,3 42,3 45,1 43,0 42,8 44,8 N (932) (892) (895) (898) (923) (920) (892) (924) (933) (899) EN Q U E S T A Ò M N I B U S M U N I C I P A L P R E S E N T A C I Ó D E R E S U L T A T S 10 SISTEMA DE PAGAMENT El 60,9% dels entrevistat prefereixen pagar en efectiu quan van a comprar els aliments, per un 34,8% que acostuma a fer-ho amb targeta de crèdit o dèbit i un 1,6% diu que no va a comprar. Els entrevistats entre 25 i 44 anys, més que la resta de segments d’edat, paguen els aliments amb targeta de crèdit o dèbit. En aquest cas, els joves (fins a 24 anys) i els més grans (64 i més anys) prefereixen més pagar en efectiu. En el cas de productes de parament de la llar, també la major part dels entrevistats acostuma a pagar amb targeta de crèdit o dèbit (58,2%), en tant que un 33,3% prefereix pagar en efectiu i el 7,2% no compra aquest Evolució: Respecte a l’anterior consulta disminueix en tres punts la proporció dels que paguen en efectiu els aliments, incrementa en tres punts la proporció dels que paguen amb targeta de crèdit o dèbit altres productes quotidians, els valors dels sistemes de pagament de la roba i el calçat es mantenen similars, disminueix en quatre punts la En el cas dels altres productes quotidians també són majoria els que opten per pagar en efectiu (58,5%), mentre que un 36,9% normalment fa servir la targeta de crèdit o dèbit i un 2,7% no compra. Les persones que tenen entre 35 i 44 anys opten per pagar amb targeta força més que la resta. El 65,3% dels barcelonins quan va a comprar roba i calçat prefereix pagar de manera habitual amb targeta de crèdit o dèbit. No obstant això, un 31,2% es decanta per pagar en efectiu i l’2,2% afirma que no compra aquest tipus de productes. tipus de productes. Els més joves (fins 24 anys) i els més grans (64 anys i més) opten més que la resta per pagar en efectiu. A l’hora de comprar productes d’oci, les diferències entre els que prefereixen pagar en efectiu (44,2%) i els que opten per la targeta (46,2%) són pràcticament inexistents i un 7,2% no compra aquest tipus de mercaderies. Les persones més grans de 54 anys i els menors de 25 tendeixen més a pagar en efectiu els articles d’oci. proporció dels que paguen en efectiu els productes de parament de la llar i s’incrementa en tres punts la proporció dels que paguen amb targeta, i no hi ha variacions significatives respecte als productes d’oci. 11 E N Q U E S T A Ò M N I B U S M U N I C I P A L P R E S E N T A C I Ó D E R E S U L T A T S 37 38 35 34 33 31 61 60 63 64 64 65 0 20 40 60 80 2009 2010 2011 % 71 72 70 76 62 59 28 26 27 22 34 37 0 20 40 60 80 2009 2010 2011 % 66 67 65 67 64 61 32 32 32 31 34 35 0 20 40 60 80 2009 2010 2011 % SISTEMA DE PAGAMENT P5.- QUAN VA A COMPRAR HABITUALMENT PAGA EN EFECTIU O TARGETA DE CRÈDIT / DÈBIT? ALTRES PRODUCTES QUOTIDIANSALIMENTS ROBA, CALÇAT 37 39 36 35 37 33 57 56 58 59 55 58 5 4 4 5 8 7 0 20 40 60 80 2009 2010 2011 % 53 54 48 48 45 44 41 41 46 45 48 46 4 4 4 5 7 7 0 20 40 60 80 2009 2010 2011 % P5. 1000 En efectiu Targeta crèdit / dèbit No compra OCI (LLIBRES, CD, JOCS…)PARAMENT DE LA LLAR 12 E N Q U E S T A Ò M N I B U S M U N I C I P A L P R E S E N T A C I Ó D E R E S U L T A T SOBERTURA DELS COMERÇOS EN DIUMENGE P6.- EN QUINA MESURA ESTÀ A FAVOR O EN CONTRA DE L’OBERTURA DELS COMERÇOS EN DIUMENGE? Aquesta qüestió continua presentant força divisió d’opinions, com ja passava anteriorment. Així doncs, un 35,7% dels barcelonins està en contra o molt en contra de que s’obrin els comerços els diumenges, per un 31,9% que es mostra favorable a aquesta mesura i un 31,0% manté una postura neutral. Es mostren més partidaris de que els comerços obrin en diumenge els homes, a mesura que minva l’edat de l’entrevistat, sobretot al segment de 16 a 34 anys. 33 31 31 34 32 34 30 28 34 37 33 32 33 34 34 35 34 34 37 32 29 26 27 26 28 31 45 46 48 43 45 45 46 48 44 40 46 47 46 42 36 38 38 39 34 36 30 40 50 60 % Els veïns de Ciutat Vella i Sarrià – Sant Gervasi són els més partidaris d’obrir les botigues els diumenges. Evolució: En aquesta consulta disminueix el percentatge d’opinions favorables a favor de les neutrals i dels contraris a obrir els comerços els diumenges. P6. 1000 Molt a favor / a favor Ni a favor ni en contra En contra / molt en contra 21 21 20 22 22 21 24 24 21 22 19 20 21 24 0 10 20 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 EN Q U E S T A Ò M N I B U S M U N I C I P A L P R E S E N T A C I Ó D E R E S U L T A T S 13 TAULES D'EVOLUCIÓ EN Q U E S T A Ò M N I B U S M U N I C I P A L P R E S E N T A C I Ó D E R E S U L T A T S 14 TAULES D'EVOLUCIÓ P1.- VOSTÈ PERSONALMENT ACOSTUMA A REALITZAR LES COMPRES A CASA SEVA? 2000 2001 2002 2003 2004 2005 % Març Juny Set. Des. Març Set. Març Set. Març Set. Març Set. Març Set. SEMPRE 52,0 54,5 47,8 53,6 53,6 55,2 57,8 54,0 54,2 55,7 54,5 55,5 55,0 54,1 SOVINT 12,4 11,1 12,3 14,0 10,2 15,5 10,3 14,6 17,2 17,4 14,7 12,2 15,4 15,1 ALGUNES VEGADES 8,6 9,9 13,0 12,4 11,6 12,6 9,7 9,4 14,2 11,7 11,3 12,7 12,6 13,3 POQUES VEGADES 3,2 4,4 2,6 3,9 3,5 5,3 3,3 2,5 5,7 4,5 4,3 5,9 5,3 4,8 MAI O GAIREBÉ MAI 23,8 20,1 24,1 16,1 21,1 11,4 18,9 19,5 8,7 10,7 15,2 13,7 11,6 12,6 ALTRES - - - - - - - - - - - - - 0,1 NS-NC - - - - - - - - - - - - 0,1 - N (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) 2006 2007 2008 2009 2010 2011 % Març Set. Març Set. Març Set. Març Set. Març Set. Març Set. SEMPRE 53,0 57,0 55,1 53,7 55,6 50,5 52,6 53,4 53,4 52,2 49,8 51,4 SOVINT 14,6 10,3 16,8 15,8 17,3 19,9 19,0 20,3 16,3 22,0 19,7 20,1 ALGUNES VEGADES 14,0 13,4 15,0 13,7 12,8 13,0 13,3 13,0 14,0 13,0 15,1 12,9 POQUES VEGADES 4,9 7,0 6,3 6,0 3,8 6,4 7,4 5,3 5,5 5,2 6,4 5,5 MAI O GAIREBÉ MAI 13,5 12,3 6,8 10,8 10,5 10,2 7,7 8,0 10,8 7,6 9,0 9,9 ALTRES - - - - - - - - - - - - NS-NC - - - - - - - - - - - 0,2 N (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1026) (1000) EN Q U E S T A Ò M N I B U S M U N I C I P A L P R E S E N T A C I Ó D E R E S U L T A T S 15 TAULES D'EVOLUCIÓ P2.- GRAU DE SATISFACCIÓ AMB L’OFERTA COMERCIAL DE BARCELONA (BASE: REALITZEN LES COMPRES DE CASA SEVA) (0 = GENS SATISFET ; 10 = MOLT SATISFET) 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 % Des. Març Set. Març Set. Març Set. Març Set. Març Set. Març Set. 0 0,2 0,9 0,3 1,0 0,6 1,7 0,5 1,1 0,3 1,7 0,6 1,4 1,9 1 0,0 0,0 0,3 0,3 0,0 0,1 0,0 0,0 0,3 0,4 0,1 0,2 0,3 2 0,1 0,3 0,7 0,4 0,2 1,1 0,6 0,8 0,7 1,3 0,2 0,7 1,0 3 0,9 0,7 0,8 0,8 0,3 2,2 1,2 0,8 0,6 1,1 0,7 1,5 1,3 4 1,2 2,2 2,2 2,2 1,7 1,8 1,9 2,1 2,1 1,9 3,8 2,7 3,6 5 6,0 9,6 11,1 7,6 7,2 9,4 8,4 9,1 9,0 6,6 8,0 9,1 7,7 6 10,3 10,0 11,6 9,4 9,5 6,4 6,7 7,1 8,5 8,3 8,5 7,8 10,3 7 20,0 14,8 18,7 15,1 16,7 12,1 15,8 13,3 15,0 14,6 17,0 18,6 16,7 8 32,4 32,8 31,9 30,8 32,2 28,2 31,8 28,9 29,2 31,4 31,9 28,4 28,6 9 15,7 14,3 11,7 13,4 17,8 13,7 19,1 18,2 19,1 14,9 14,1 13,8 14,5 10 11,6 14,0 10,5 17,5 13,0 21,9 12,9 17,4 14,1 15,6 13,0 13,9 11,7 NS-NC 1,6 0,4 0,3 1,6 0,8 1,2 1,0 1,3 1,0 2,5 2,1 1,9 2,3 N (1000) (762) (759) (789) (886) (811) (805) (913) (893) (848) (863) (883) (873) MITJANA 7,7 7,6 7,4 7,7 7,7 7,6 7,7 7,7 7,7 7,6 7,6 7,4 7,3 2006 2007 2008 2009 2010 2011 % Març Set. Març Set. Març Set. Març Set. Març Set. Març Set. 0 1,5 0,8 1,5 1,3 0,7 0,9 0,3 0,4 0,4 0,1 0,4 0,7 1 0,3 0,1 0,3 0,1 0,1 0,2 0,2 0,1 0,3 - 0,1 0,2 2 0,3 0,8 0,3 0,7 0,7 0,4 0,4 0,5 0,3 0,1 0,3 0,2 3 1,0 1,3 0,5 1,0 1,7 1,2 0,4 0,8 1,0 0,4 0,5 0,3 4 1,8 2,4 2,1 2,4 2,6 1,8 1,2 1,6 0,8 1,6 1,5 1,2 5 9,0 10,3 8,4 7,3 7,5 5,8 8,1 8,4 7,4 6,6 6,8 5,2 6 10,9 9,0 10,4 12,2 9,1 11,5 9,6 9,1 10,2 7,9 6,5 8,0 7 14,7 18,2 17,2 18,2 18,7 15,9 19,3 18,2 18,0 16,2 19,7 17,2 8 32,0 30,7 30,6 30,7 33,1 32,7 34,3 32,6 32,3 35,7 32,9 33,1 9 12,3 13,7 14,8 13,3 13,7 14,1 11,8 14,9 14,2 16,2 16,1 16,4 10 14,5 11,4 12,0 11,4 11,4 14,1 13,2 11,6 12,8 14,1 15,0 16,4 NS-NC 1,6 1,4 1,8 1,3 0,9 1,2 1,0 1,7 2,1 1,0 0,2 1,0 N (865) (877) (932) (892) (895) (898) (923) (920) (892) (924) (933) (899) MITJANA 7,5 7,4 7,5 7,4 7,5 7,6 7,6 7,6 7,6 7,8 7,8 7,9 EN Q U E S T A Ò M N I B U S M U N I C I P A L P R E S E N T A C I Ó D E R E S U L T A T S 16 TAULES D'EVOLUCIÓ P2.- GRAU DE SATISFACCIÓ AMB ELS HORARIS COMERCIALS DE BARCELONA (BASE: REALITZEN LES COMPRES DE CASA SEVA) (0 = GENS SATISFET ; 10 = MOLT SATISFET) 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 % Des. Març Set. Març Set. Març Set. Març Set. Març Set. Març Set. 0 0,5 0,4 0,7 1,1 0,7 0,5 0,7 0,8 0,7 0,9 1,0 0,9 0,9 1 0,0 0,0 0,0 0,1 0,2 0,2 0,0 0,1 0,0 0,4 0,1 0,6 0,1 2 0,8 0,9 0,3 0,4 0,6 0,4 0,6 0,3 0,7 0,8 0,9 0,6 1,0 3 1,6 1,3 1,1 1,5 0,9 1,7 0,7 0,9 0,8 0,8 0,6 1,0 1,0 4 1,9 1,7 1,6 2,5 1,8 2,0 2,0 2,2 2,0 3,1 2,1 1,1 1,4 5 8,7 5,9 6,2 5,6 6,0 5,8 4,3 6,6 6,2 12,5 7,0 9,4 8,1 6 10,7 8,1 11,1 8,7 6,5 8,3 6,7 7,9 8,3 17,1 7,0 11,0 9,3 7 20,6 16,9 17,8 14,7 17,5 13,7 17,8 14,9 16,9 22,1 17,3 16,5 17,2 8 30,3 34,6 36,0 35,5 36,9 30,2 35,4 32,7 32,1 21,7 31,4 29,7 34,1 9 12,6 15,0 14,1 12,7 16,4 14,7 17,4 18,1 16,9 9,4 15,4 13,4 12,5 10 11,6 14,4 10,9 14,8 11,7 21,6 13,8 14,9 15,1 9,6 16,1 15,3 12,9 NS-NC 0,7 0,7 0,4 2,3 0,8 1,0 0,5 0,7 0,3 1,7 1,2 0,6 1,4 N (1000) (762) (759) (789) (886) (811) (805) (913) (893) (848) (863) (883) (873) MITJANA 7,4 7,7 7,6 7,6 7,7 7,9 7,8 7,8 7,7 7,7 7,7 7,5 7,5 2006 2007 2008 2009 2010 2011 % Març Set. Març Set. Març Set. Març Set. Març Set. Març Set. 0 0,9 0,7 1,4 1,0 0,4 0,6 0,3 0,7 0,7 0,3 0,7 0,7 1 0,3 0,1 0,3 0,1 0,2 0,0 0,1 0,1 0,2 - 0,1 0,2 2 0,2 0,5 0,8 0,3 0,6 0,4 0,4 0,5 0,2 0,4 0,4 0,3 3 0,8 1,4 0,9 1,2 0,4 0,7 1,3 0,4 1,2 0,4 0,7 0,6 4 2,3 1,7 2,1 2,6 2,8 2,3 2,2 2,5 1,2 1,8 1,1 1,2 5 5,8 5,7 5,0 7,5 6,6 4,5 4,8 5,2 4,8 4,9 6,1 5,5 6 9,8 8,9 10,1 8,3 8,9 9,7 7,8 8,8 7,5 7,3 8,6 7,3 7 19,0 21,2 19,0 18,8 18,0 16,7 15,7 17,7 18,7 18,1 19,7 19,4 8 31,9 32,6 33,6 30,4 34,7 33,5 36,3 33,8 31,2 34,5 31,6 32,4 9 14,8 14,4 12,6 15,5 12,5 16,5 16,8 14,8 17,9 17,5 15,7 15,6 10 13,3 12,4 13,5 12,9 13,7 14,0 13,8 14,6 15,2 13,5 14,4 16,0 NS-NC 0,8 0,5 0,8 1,3 1,0 1,1 0,5 0,9 1,0 1,2 0,8 0,9 N (865) (877) (932) (892) (895) (898) (923) (920) (892) (924) (933) (899) MITJANA 7,6 7,6 7,5 7,6 7,6 7,8 7,8 7,7 7,8 7,8 7,7 7,8 EN Q U E S T A Ò M N I B U S M U N I C I P A L P R E S E N T A C I Ó D E R E S U L T A T S 17 TAULES D'EVOLUCIÓ P2.- GRAU DE SATISFACCIÓ AMB L’ATENCIÓ PERSONAL PER PART DELS COMERCIANTS DE BARCELONA (BASE: REALITZEN LES COMPRES DE CASA SEVA) (0 = GENS SATISFET ; 10 = MOLT SATISFET) 2000 2001 2002 2003 2004 2005 % Març Set. Març Set. Març Set. Març Set. Març Set. Març Set. 0 0,7 0,8 0,4 0,7 1,4 1,1 0,3 0,7 1,3 0,6 0,6 0,5 1 0,3 0,3 0,0 0,3 0,2 0,1 0,2 0,2 0,1 0,3 0,1 0,3 2 0,3 0,5 0,8 0,3 0,7 0,7 0,3 0,8 0,6 0,3 0,8 0,8 3 0,5 0,8 1,0 1,2 1,4 1,0 1,4 1,3 0,9 1,3 0,5 2,3 4 2,2 1,7 1,3 1,7 2,5 2,0 2,7 1,8 1,4 2,1 3,7 3,1 5 9,2 8,3 11,8 10,4 15,0 12,0 11,0 10,3 6,1 13,0 12,5 13,6 6 13,0 13,8 13,4 15,0 12,8 14,3 13,3 11,8 7,8 17,4 18,9 18,0 7 20,5 22,1 18,8 24,8 18,7 22,5 21,2 22,7 15,3 22,2 23,1 22,6 8 31,4 29,1 30,3 27,3 22,9 24,6 29,6 28,7 34,0 22,8 20,2 20,8 9 11,7 12,3 9,6 9,6 10,0 11,3 9,1 12,5 15,7 9,5 9,1 7,9 10 9,2 9,6 9,8 7,9 12,7 8,4 9,5 8,6 15,4 8,8 9,3 8,4 NS-NC 1,2 0,7 2,9 0,7 1,6 1,9 1,3 0,6 1,3 1,6 1,4 1,7 N (762) (759) (789) (886) (811) (805) (913) (893) (848) (863) (883) (873) MITJANA 7,4 7,3 7,3 7,2 7,1 7,1 7,2 7,3 7,0 7,1 7,0 6,9 2006 2007 2008 2009 2010 2011 % Març Set. Març Set. Març Set. Març Set. Març Set. Març Set. 0 0,3 0,6 0,6 0,6 0,4 0,4 0,8 0,5 0,6 0,3 0,6 0,6 1 0,7 0,2 0,1 0,0 0,1 0,3 0,0 0,2 0,1 0,2 0,3 0,1 2 0,7 1,4 1,2 0,4 1,3 0,9 0,5 0,9 0,6 0,6 0,3 0,3 3 0,9 1,9 1,8 2,1 1,8 1,4 1,2 1,2 1,3 1,1 0,8 0,9 4 2,3 4,1 2,5 3,1 3,1 3,5 2,2 3,0 2,8 2,6 2,9 2,2 5 10,8 13,0 13,3 15,2 11,7 13,7 11,6 11,4 10,8 12,0 10,7 9,9 6 18,2 19,2 16,7 17,6 20,4 19,3 20,0 19,0 17,4 16,0 18,7 19,1 7 24,3 21,9 23,5 24,9 25,5 24,6 24,4 25,1 25,7 27,6 26,8 25,3 8 23,2 21,8 22,3 21,0 20,3 21,2 23,0 23,4 22,6 22,8 23,1 22,1 9 8,7 7,5 8,6 7,2 7,2 6,0 7,3 7,3 9,5 9,6 7,8 9,3 10 9,0 6,6 8,4 6,8 7,5 6,5 8,3 6,8 7,1 6,1 7,8 9,3 NS-NC 0,9 1,8 1,0 1,0 0,6 2,2 0,8 1,1 1,6 1,0 0,3 0,8 N (865) (877) (932) (892) (895) (898) (923) (920) (892) (924) (933) (899) MITJANA 7,1 6,8 7,0 6,8 6,9 6,8 7,0 6,9 7,0 7,0 7,0 7,1 EN Q U E S T A Ò M N I B U S M U N I C I P A L P R E S E N T A C I Ó D E R E S U L T A T S 18 TAULES D'EVOLUCIÓ P3.- A QUIN TIPUS D’ESTABLIMENT L’ATENEN MILLOR? (BASE: REALITZEN LES COMPRES DE CASA SEVA) 2000 2001 2002 2003 2004 2005 % Març Set. Març Set. Març Set. Març Set. Març Set. Març Set. A LA BOTIGA DE BARRI 49,7 53,2 50,2 51,6 53,8 52,4 - - - - - - A LA BOTIGA ESPECIALITZADA 4,2 4,0 5,1 7,8 5,7 7,3 - - - - - - A LA BOTIGA DE BARRI/BOTIGA ESPECIALITZADA - - - - - - 42,9 52,9 58,3 52,3 55,8 51,0 AL MERCAT MUNICIPAL 19,3 15,9 12,3 15,9 16,8 14,0 27,3 18,9 16,3 17,6 20,2 20,0 AL SUPERMERCAT 16,9 16,7 16,9 11,9 13,8 14,2 19,5 14,3 12,9 15,9 15,3 16,0 ALS GRANS CENTRES COMERCIALS 1,6 2,2 3,4 1,5 0,7 1,6 3,0 2,9 2,7 3,2 1,9 4,2 AL GRAN MAGATZEM 2,5 2,6 5,7 3,6 3,1 3,7 0,9 4,3 3,8 3,4 2,5 2,4 A L'HIPERMERCAT 1,3 1,6 1,1 0,8 1,2 2,0 1,7 1,6 1,2 2,3 0,5 1,1 DEPÉN (DEL LLOC, EL PERSONAL) - - - - - - - - - - - - ALTRES 0,9 1,8 2,0 5,2 1,0 2,4 1,7 1,5 2,8 2,2 2,2 0,6 A TOTS PER IGUAL - - - - - - - - - - - - CAP - - - - - - - - - - - - NS-NC 3,5 1,8 3,3 1,8 3,9 2,4 3,0 3,7 2,1 3,1 1,7 4,6 2006 2007 2008 2009 2010 2011 % Març Set. Març Set. Març Set. Març Set. Març Set. Març Set. A LA BOTIGA DE BARRI/BOTIGA ESPECIALITZADA 53,4 54,4 52,9 52,6 52,2 52,7 50,6 48,5 49,3 47,8 43,7 48,3 AL MERCAT MUNICIPAL 22,2 19,5 22,1 23,1 22,0 23,4 25,2 23,8 24,0 27,1 26,6 23,4 AL SUPERMERCAT 12,7 14,7 14,2 12,8 16,1 14,5 12,5 15,3 13,2 12,2 15,9 15,8 ALS GRANS CENTRES COMERCIALS 4,3 3,9 3,6 4,3 3,7 3,2 3,8 3,5 3,0 4,0 4,0 3,0 AL GRAN MAGATZEM 2,5 2,7 1,8 2,6 1,9 2,2 1,8 2,5 2,4 1,3 2,1 2,7 A L'HIPERMERCAT 1,6 2,2 1,9 0,7 1,0 0,8 0,8 1,3 1,1 0,9 1,3 0,8 DEPÉN (DEL LLOC, EL PERSONAL) - - - - - - - - - - 0,2 0,1 ALTRES 1,6 0,6 0,5 2,4 1,0 0,3 0,1 0,4 0,0 0,1 0,2 0,2 A TOTS PER IGUAL - - - - - - - - 4,1 3,4 3,2 3,0 CAP - - - - - - - - 0,2 0,0 0,1 0,0 NS-NC 1,6 2,1 2,9 1,7 2,1 2,9 5,2 4,7 2,6 3,2 2,7 2,8 N (865) (877) (932) (892) (895) (898) (923) (920) (892) (924) (933) (899) N (762) (759) (789) (886) (811) (805) (913) (893) (848) (863) (883) (873) EN Q U E S T A Ò M N I B U S M U N I C I P A L P R E S E N T A C I Ó D E R E S U L T A T S 19 TAULES D'EVOLUCIÓ 4.- QUAN VA A COMPRAR VALORA MOLT, BASTANT, REGULAR POC O GENS? (BASE: REALITZEN LES COMPRES DE CASA SEVA) EL TRACTE QUE REP 2001 2002 2003 2004 2005 2006 % Març Set. Març Set. Març Set. Març Set. Març Set. Març Set. MOLT 61,3 56,2 60,8 54,0 52,2 54,4 54,4 60,1 52,7 55,4 58,2 57,1 BASTANT 33,0 37,2 33,0 39,8 42,7 40,1 38,7 34,0 42,5 38,3 36,4 36,7 REGULAR 0,0 3,6 3,1 3,1 2,6 3,4 3,8 3,2 2,0 2,7 2,1 3,3 POC 3,3 2,5 2,2 2,9 1,9 1,7 2,5 2,3 2,5 3,0 2,9 2,2 GENS 2,0 0,5 0,6 0,2 0,3 0,4 0,7 0,3 0,3 0,5 0,3 0,6 NS-NC 0,4 0,0 0,2 0,0 0,2 0,0 0,0 0,0 0,0 0,1 0,1 0,1 N (789) (886) (811) (805) (913) (893) (848) (863) (883) (873) (865) (877) 2007 2008 2009 2010 2011 % Març Set. Març Set. Març Set. Març Set. Març Set. MOLT 61,9 62,3 55,2 54,7 52,5 57,7 55,0 55,8 57,4 57,8 BASTANT 34,1 33,5 37,1 38,3 41,2 36,5 38,6 39,5 38,3 37,4 REGULAR 1,7 2,0 4,7 2,4 2,2 2,6 3,1 2,1 1,2 1,1 POC 1,5 1,7 2,7 4,0 3,7 2,9 2,4 2,3 2,6 3,1 GENS 0,5 0,3 0,3 0,4 0,3 0,2 0,7 0,2 0,3 0,2 NS-NC 0,2 0,1 0,0 0,1 0,1 - 0,2 0,1 0,2 0,3 N (932) (892) (895) (898) (923) (920) (892) (924) (933) (899) EN Q U E S T A Ò M N I B U S M U N I C I P A L P R E S E N T A C I Ó D E R E S U L T A T S 20 TAULES D'EVOLUCIÓ 4.- QUAN VA A COMPRAR VALORA MOLT, BASTANT, REGULAR POC O GENS? (BASE: REALITZEN LES COMPRES DE CASA SEVA) L’ASSESSORAMENT DEL PRODUCTE 2001 2002 2003 2004 2005 2006 % Març Set. Març Set. Març Set. Març Set. Març Set. Març Set. MOLT 56,8 42,0 48,7 40,4 36,7 40,0 41,6 47,2 42,2 45,8 43,7 45,2 BASTANT 35,2 44,1 36,9 43,9 46,0 45,9 41,4 40,3 42,1 41,7 41,8 39,7 REGULAR 4,8 6,3 6,9 8,4 7,9 6,5 5,5 4,4 6,6 5,2 5,3 6,6 POC 2,0 5,8 5,4 6,1 5,3 5,8 7,9 6,4 6,8 5,7 6,0 6,4 GENS 0,4 1,6 1,6 1,0 3,0 1,5 2,8 1,5 2,0 0,8 2,9 1,5 NS-NC 0,8 0,2 0,5 0,2 1,2 0,3 0,7 0,2 0,2 0,8 0,1 0,7 N (789) (886) (811) (805) (913) (893) (848) (863) (883) (873) (865) (877) 2007 2008 2009 2010 2011 % Març Set. Març Set. Març Set. Març Set. Març Set. MOLT 49,1 51,1 42,7 42,3 41,3 42,3 45,1 43,0 42,8 44,8 BASTANT 39,5 37,0 41,0 41,3 40,6 41,6 38,2 44,4 38,8 40,5 REGULAR 4,9 5,2 7,3 2,0 4,6 3,4 3,5 3,1 3,9 3,6 POC 4,0 4,4 6,8 11,0 9,6 10,4 9,2 7,8 10,3 7,2 GENS 2,0 2,0 1,3 2,4 3,4 1,7 2,8 1,1 3,2 2,3 NS-NC 0,4 0,3 0,9 0,9 0,5 0,5 1,2 0,6 1,0 1,6 N (932) (892) (895) (898) (923) (920) (892) (924) (933) (899) EN Q U E S T A Ò M N I B U S M U N I C I P A L P R E S E N T A C I Ó D E R E S U L T A T S 21 TAULES D'EVOLUCIÓ 4.- QUAN VA A COMPRAR VALORA MOLT, BASTANT, REGULAR POC O GENS? (BASE: REALITZEN LES COMPRES DE CASA SEVA) L’HONRADESA 2001 2002 2003 2004 2005 2006 % Març Set. Març Set. Març Set. Març Set. Març Set. Març Set. MOLT 69,6 65,6 72,0 66,5 58,9 62,0 71,5 71,1 68,0 70,3 69,4 66,5 BASTANT 27,5 31,0 24,3 28,8 35,6 31,4 24,2 24,4 28,9 25,5 26,2 29,3 REGULAR 1,5 1,9 2,0 3,4 2,7 4,1 2,0 2,4 1,7 1,9 2,4 2,2 POC 1,0 0,9 0,7 0,9 2,3 1,7 0,9 1,3 1,2 1,3 1,4 1,3 GENS 0,4 0,3 0,4 0,2 0,2 0,6 0,5 0,2 0,0 0,1 0,1 0,3 NS-NC 0,0 0,2 0,6 0,2 0,2 0,2 0,9 0,5 0,2 0,8 0,2 0,5 N (789) (886) (811) (805) (913) (893) (848) (863) (883) (873) (865) (877) 2007 2008 2009 2010 2011 % Març Set. Març Set. Març Set. Març Set. Març Set. MOLT 72,5 73,5 65,0 70,7 68,1 69,3 68,0 72,5 72,1 72,6 BASTANT 24,0 23,2 28,8 25,5 26,4 25,5 25,8 24,2 23,1 24,0 REGULAR 1,7 1,7 3,9 0,9 2,1 2,4 1,9 0,6 2,0 0,9 POC 1,3 0,8 1,5 2,2 2,8 1,8 2,6 2,3 1,9 1,8 GENS 0,3 0,3 0,6 0,1 0,3 0,3 0,6 0,1 0,7 0,3 NS-NC 0,1 0,4 0,2 0,6 0,2 0,5 1,1 0,2 0,2 0,3 N (932) (892) (895) (898) (923) (920) (892) (924) (933) (899) EN Q U E S T A Ò M N I B U S M U N I C I P A L P R E S E N T A C I Ó D E R E S U L T A T S 22 TAULES D'EVOLUCIÓ 4.- QUAN VA A COMPRAR VALORA MOLT, BASTANT, REGULAR POC O GENS? (BASE: REALITZEN LES COMPRES DE CASA SEVA) LA RAPIDESA 2001 2002 2003 2004 2005 2006 % Març Set. Març Set. Març Set. Març Set. Març Set. Març Set. MOLT 53,5 41,9 54,5 43,9 40,6 40,3 42,0 44,3 43,6 44,7 43,9 43,3 BASTANT 38,7 46,7 34,4 42,4 44,7 44,7 41,9 44,8 44,7 42,0 41,2 43,1 REGULAR 5,3 7,7 7,4 10,2 9,7 10,8 12,6 6,8 7,4 8,1 7,6 7,8 POC 1,5 3,2 3,0 2,6 3,9 3,9 3,2 3,1 3,7 3,8 5,8 5,1 GENS 0,3 0,6 0,2 0,9 0,5 0,3 0,4 0,6 0,3 0,7 1,0 0,6 NS-NC 0,8 0,0 0,5 0,1 0,4 0,0 0,0 0,3 0,2 0,7 0,4 0,1 N (789) (886) (811) (805) (913) (893) (848) (863) (883) (873) (865) (877) 2007 2008 2009 2010 2011 % Març Set. Març Set. Març Set. Març Set. Març Set. MOLT 51,4 50,1 41,8 42,0 38,9 42,0 40,0 38,1 43,3 43,4 BASTANT 39,3 40,1 44,9 46,8 48,4 44,6 47,0 50,6 48,2 46,8 REGULAR 5,6 5,7 9,1 4,9 6,2 7,0 5,6 5,1 4,2 3,4 POC 3,3 3,0 3,9 5,3 5,6 6,0 6,1 5,4 3,7 4,7 GENS 0,4 0,7 0,2 0,9 0,9 0,4 0,6 0,3 0,4 1,2 NS-NC - 0,3 0,1 0,1 - 0,1 0,8 0,4 0,2 0,4 N (932) (892) (895) (898) (923) (920) (892) (924) (933) (899) EN Q U E S T A Ò M N I B U S M U N I C I P A L P R E S E N T A C I Ó D E R E S U L T A T S 23 TAULES D'EVOLUCIÓ 4.- QUAN VA A COMPRAR VALORA MOLT, BASTANT, REGULAR POC O GENS? (BASE: REALITZEN LES COMPRES DE CASA SEVA) LA PROFESSIONALITAT 2001 2002 2003 2004 2005 2006 % Març Set. Març Set. Març Set. Març Set. Març Set. Març Set. MOLT 65,1 54,2 63,1 55,2 51,7 51,3 58,3 60,4 55,5 59,7 54,6 59,0 BASTANT 31,2 41,0 30,5 37,1 40,3 40,6 36,6 34,0 39,6 36,0 38,2 34,4 REGULAR 1,4 2,7 4,3 5,0 5,3 5,3 2,7 3,0 2,7 2,7 3,8 3,4 POC 1,5 1,9 1,4 2,0 1,6 1,9 1,9 1,9 1,8 1,0 2,2 2,3 GENS 0,3 0,1 0,5 0,6 0,4 0,8 0,5 0,3 0,3 0,3 0,8 0,7 NS-NC 0,5 0,1 0,2 0,1 0,7 0,1 0,1 0,5 0,0 0,2 0,3 0,2 N (789) (886) (811) (805) (913) (893) (848) (863) (883) (873) (865) (877) 2007 2008 2009 2010 2011 % Març Set. Març Set. Març Set. Març Set. Març Set. MOLT 60,4 63,3 53,6 59,4 55,4 59,1 53,9 57,7 60,6 62,1 BASTANT 33,8 33,4 38,7 36,7 38,9 35,9 40,0 38,3 33,7 32,8 REGULAR 3,5 1,6 4,2 1,2 2,5 1,8 2,8 1,3 2,2 1,9 POC 1,6 1,2 3,0 2,1 2,5 2,7 2,4 2,4 2,6 2,3 GENS 0,3 0,1 0,4 0,2 0,5 0,4 0,4 - 0,6 0,3 NS-NC 0,3 0,3 - 0,3 0,2 - 0,4 0,3 0,3 0,6 N (932) (892) (895) (898) (923) (920) (892) (924) (933) (899) EN Q U E S T A Ò M N I B U S M U N I C I P A L P R E S E N T A C I Ó D E R E S U L T A T S 24 TAULES D'EVOLUCIÓ 5.- COM ACOSTUMA A PAGAR QUAN VA A COMPRAR ...? ELS ALIMENTS ALTRES PRODUCTES QUOTIDIANS 2009 2010 2011 % Març Set. Març Set. Març Set. EN EFECTIU 66,0 66,5 64,7 67,2 63,5 60,9 TARJA CRÈDIT/DÈBIT 31,5 31,8 31,9 30,6 33,8 34,8 NS-NC 1,9 1,2 2,5 1,3 1,1 2,7 NO COMPRA 0,6 0,5 0,9 0,9 1,6 1,6 N (1000) (1000) (1000) (1000) (1026) (1000) 2009 2010 2011 % Març Set. Març Set. Març Set. EN EFECTIU 70,5 72,2 69,6 75,5 62,5 58,5 ROBA I CALÇAT TARJA CRÈDIT/DÈBIT 27,6 26,2 27,3 22,4 34,4 36,9 NS-NC 1,2 0,8 1,5 1,3 0,6 1,9 NO COMPRA 0,7 0,8 1,6 0,8 2,6 2,7 N (1000) (1000) (1000) (1000) (1026) (1000) 2009 2010 2011 % Març Set. Març Set. Març Set. EN EFECTIU 37,1 37,8 34,7 33,8 33,4 31,2 TARJA CRÈDIT/DÈBIT 60,7 60,4 62,8 64,0 64,5 65,3 NS-NC 1,4 0,7 1,6 1,0 0,7 1,3 NO COMPRA 0,8 1,1 0,9 1,2 1,5 2,2 N (1000) (1000) (1000) (1000) (1026) (1000) EN Q U E S T A Ò M N I B U S M U N I C I P A L P R E S E N T A C I Ó D E R E S U L T A T S 25 TAULES D'EVOLUCIÓ 5.- COM ACOSTUMA A PAGAR QUAN VA A COMPRAR ...? PARAMENT DE LA LLAR OCI (LLIBRES, CD, JOCS) 2009 2010 2011 % Març Set. Març Set. Març Set. EN EFECTIU 37,0 39,3 35,9 35,0 36,6 33,3 TARJA CRÈDIT/DÈBIT 56,9 55,9 58,4 58,6 54,7 58,2 NS-NC 1,6 1,2 1,4 1,1 1,0 1,3 NO COMPRA 4,5 3,6 4,3 5,3 7,7 7,2 N (1000) (1000) (1000) (1000) (1026) (1000) 2009 2010 2011 % Març Set. Març Set. Març Set. EN EFECTIU 53,2 53,9 47,9 48,2 44,7 44,2 TARJA CRÈDIT/DÈBIT 41,1 41,2 45,9 44,9 48,0 46,2 NS-NC 1,7 1,2 2,0 1,8 0,6 2,4 NO COMPRA 4,0 3,7 4,2 5,1 6,8 7,2 N (1000) (1000) (1000) (1000) (1026) (1000) EN Q U E S T A Ò M N I B U S M U N I C I P A L P R E S E N T A C I Ó D E R E S U L T A T S 26 TAULES D'EVOLUCIÓ P6.- EN QUINA MESURA ESTÀ A FAVOR O EN CONTRA DE L’OBERTURA DELS COMERÇOS EN DIUMENGE? 2001 2002 2003 2004 2005 % Març Set. Març Set. Març Set. Març Set. Març Set. MOLT A FAVOR 7,2 5,3 6,7 7,0 6,9 4,4 6,2 4,8 8,2 6,5 A FAVOR 25,4 26,0 24,6 27,1 24,8 29,7 23,3 22,7 25,9 30,5 NI A FAVOR NI EN CONTRA 21,2 21,0 20,2 22,1 21,5 20,5 24,1 23,7 21,4 21,8 EN CONTRA 32,3 35,6 35,6 27,7 27,9 29,6 27,0 29,7 31,6 28,3 MOLT EN CONTRA 12,7 10,8 11,9 15,2 17,4 15,5 18,6 18,2 12,2 11,8 NS-NC 1,2 1,3 1,0 0,9 1,5 0,3 0,8 0,9 0,7 1,1 N (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) 2007 2008 2009 2010 2011 % Març Set. Març Set. Març Set. Març Set. Març Set. MOLT A FAVOR 8,6 6,8 8,4 6,9 7,4 8,5 8,2 8,0 10,7 9,9 A FAVOR 24,8 25,4 24,1 26,6 26,4 26,4 26,0 25,8 26,4 22,0 NI A FAVOR NI EN CONTRA 19,0 19,9 21,2 24,1 29,3 26,0 26,5 26,3 27,8 31,0 EN CONTRA 29,8 30,5 30,6 27,4 22,8 27,2 27,7 26,7 21,9 22,9 MOLT EN CONTRA 16,4 16,6 15,3 14,3 13,2 11,0 10,5 12,6 12,5 12,8 NS-NC 1,4 0,8 0,4 0,7 0,9 0,9 1,1 0,6 0,8 1,4 N (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1000) (1026) (1000) EN Q U E S T A Ò M N I B U S M U N I C I P A L P R E S E N T A C I Ó D E R E S U L T A T S 27 DADES D'IDENTIFICACIÓ 28 E N Q U E S T A Ò M N I B U S M U N I C I P A L P R E S E N T A C I Ó D E R E S U L T A T S LLOC DE NAIXEMENT 62,9 9,1 20,0 2,5 5,0 BARCELONA CIUTAT RESTA CATALUNYA RESTA D'ESPANYA UNIÓ EUROPEA RESTA DEL MÓN DADES D'IDENTIFICACIÓ 46,8 53,2 0 20 40 60 HOME DONA % SEXE 8,9 18,5 18,7 15,7 13,2 16 A 24 ANYS 25 A 34 ANYS 35 A 44 ANYS 45 A 54 ANYS 55 A 64 ANYS EDAT 93,6 2,1 4,3 0 20 40 60 80 100 ESPANYOLA UNIÓ EUROPEA ALTRES % NACIONALITAT 6,5 16,7 11,4 5,1 8,6 7,6 10,6 10,4 9,0 14,1 0 5 10 15 20 CIUTAT VELLA EIXAMPLE SANTS - MONTJUÏC LES CORTS SARRIÀ-ST.GERVASI GRÀCIA HORTA - GUINARDÓ NOU BARRIS SANT ANDREU SANT MARTÍ % DISTRICTE ACTIVITAT 48,8TREBALLA 0,5 0 20 40 60 80 NO CONTESTA % 1000 25,0 0 10 20 30 > 65 % NIVELL D’ESTUDIS 3,7 18,8 22,0 20,0 35,2 0,3 0 20 40 60 80 < PRIMARIS PRIMARIS SECUNDARIS SECUNDARIS PROF. UNIVERSITARIS NO CONTESTA % 51,2 0 20 40 60 NO TREBALLA % 14,8 38,0 24,5 17,5 5,0 0,2 0 10 20 30 40 1 2 3 4 5 O MÉS NO CONTESTA % PERSONES A LA LLAR 57,2 41,6 1,2 0 20 40 60 CATALÀ CASTELLÀ ALTRES % LLENGUA HABITUAL Mitjana 2,6 persones 29 E N Q U E S T A Ò M N I B U S M U N I C I P A L P R E S E N T A C I Ó D E R E S U L T A T SDADES D’IDENTIFICACIÓ SENTIMENT DE PERTINENÇA 6,7 4,6 35,2 26,3 20,9 3,6 2,7 0 10 20 30 40 ÚNICAMENT ESPANYOL MÉS ESPANYOL QUE CATALÀ TAN ESPANYOL COM CATALÀ MÉS CATALÀ QUE ESPANYOL ÚNICAMENT CATALÀ ALTRES NS-NC % 67,7TV3 27,7 55,9 6,1 10,2 0,1 0 10 20 30 40 50 60 SOLTER/A CASAT/ADA, VIU AMB PARELLA SEPARAT/ADA, DIVORCIAT/ADA VIDU/A NO CONTESTA % SITUACIÓ PERSONAL IDEOLOGIA 36,3 15,4 13,9 9,6 4,8 6,1 0 10 20 30 40 ESQUERRA CENTRE ESQUERRA CENTRE CENTRE DRETA DRETA APOLÍTIC % CANAL DE TELEVISIÓ MÉS HABITUAL (Multiresposta) DIARI MÉS LLEGIT (n=932) (Multiresposta)LLEGEIX PREMSA 1000 35,9 24,5 23,5 17,7 16,0 12,6 12,2 11,5 11,3 10,4 10,0 17,4 3,3 0,1 0 20 40 60 80 TVE 1 TELE 5 ANTENA 3 LA SEXTA C33 BTV CUATRO 8TV TVE 2 ENTRETENIMENT/ SÈRIES/ CINE INFORMATIUS ALTRES NO VEU/ NO TÉ TV NS-NC % 50,2 39,6 22,2 18,2 13,6 7,9 7,8 3,6 2,4 1,7 1,1 0,8 0,6 0,3 1,6 2,0 0 10 20 30 40 50 60 LA VANGUARDIA EL PERIÓDICO DIARIS GRATUÏTS EL PAÍS DIARIS ESPORTIUS EL PUNT / AVUI ARA EL MUNDO PÚBLICO DIARIS ECONÒMICS DIARIS INTERNACIONALS LA RAZÓN ALTRES DIARIS COMARCALS / LOCALS ABC ALTRES NS-NC % CATALÀ 24,9 / CASTELLÀ 25,3 CATALÀ 20,4 / CASTELLÀ 19,2 65,1 8,4 17,0 2,7 6,7 0,1 0 20 40 60 80 CADA DIA NOMÉS CAPS DE SETMANA DE TANT EN TANT QUASI MAI MAI NO HO SAP % EN Q U E S T A Ò M N I B U S M U N I C I P A L P R E S E N T A C I Ó D E R E S U L T A T S ENQUESTES I ESTUDIS D’OPINIÓ BARCELONA Aquests estudis sociològics permeten determinar les prioritats de la població, conèixer la realitat social, saber com es valora l’activitat i els serveis municipals, i esbrinar l’opinió sobre l’actuació política municipal. Pla d’Estudis Sociològics Sèrie d’Avaluació Contínua Investigació de Comunicació Enquestes de Sistemes de Qualitat Estudis Ad-Hoc