Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya Núm. 4277 – 10.12.2004 25301 DIVERSOS CONSORCI PER A LA GESTIÓ b) Dependència que tramita l’expedient: Barcelona, 26 de novembre de 2004 DE RESIDUS URBANS D’OSONA Secretaria c) Número d’expedient: 3/03 JORDI CASES I PALLARÈS EDICTE 2.- Objecte del contracte: Secretari del Consorci per a la Gestió de Residus Urbans a) Tipus de contracte: Concessió d’obra pú- d’Osona, sobre adjudicació d’una obra (NEG- blica 04/004). b) Descripció: Construcció de l’ampliació del ANNEX vas “B” de l’abocador comarcal d’Osona, així En compliment del que estableix l’article 93.2 Text refós dels Estatuts del Consorci Localret com la seva gestió i aportació de maquinària i del Text Refós de la Llei de Contractes de les demés elements Administracions Públiques, aprovat pel Reial c) Divisió per lots i número: No n’hi ha Decret Legislatiu 2/2000, de 16 de juny, mitjan- TÍTOL I d) Butlletí o diari oficial i data de publicació çant aquest edicte es fa pública l’adjudicació de de l’anunci de licitació: DOGC núm. 4046, de l’expedient de contractació que s’indica a con- CAPÍTOL I 12/01/2004 tinuació: 3.- Tramitació, procediment i forma d’adjudi- Article 1 1.- Entitat adjudicadora: cació: Amb la denominació Localret es constitueix a) Organisme: Consorci per a la gestió de a) Tramitació: Ordinària un Consorci a l’empara del que preveuen l’ar- residus urbans d’Osona b) Procediment: Obert ticle 87 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, Regula- b) Dependència que tramita l’expedient: c) Forma: Concurs dora de les Bases de Règim Local i els articles Secretaria 269 i següents del Decret Legislatiu 2/2003, de c) Número d’expedient: 2/04 4.- Pressupost base de licitació: 28 d’abril, pel qual s’aprova el Text Refós de la a) Construcció de l’ampliació del vas “B”: 2.- Objecte del contracte: Llei municipal i de règim local de Catalunya a 3.754.912,46 euros, IVA inclòs. a) Tipus de contracte: Obres fi i efecte d’impulsar la implantació de xarxes de b) Reposició de maquinària: 460.100,00 eu- b) Descripció: Redacció del projecte i exe- telecomunicacions i el foment de la Societat de ros, IVA inclòs. cució de les obres de la planta de valorització i la Informació. c) Reposició del camí d’accés: 200.000,00 transferència de residus de la comarca d’Oso- euros, IVA inclòs. na Article 2 d) Cànon per la gestió de l’abocador: c) Divisió per lots i número: No n’hi ha El Consorci és una entitat pública de caràc- 12,02 euros per tona, IVA inclòs. d) Butlletí o diari oficial i data de publicació ter associatiu amb personalitat jurídica pròpia e) Cànon per la gestió de la depuradora de de l’anunci de licitació: DOGC núm. 4132, de i plena capacitat per a l’acompliment dels seus lixiviats: 2,76 euros per tona, IVA inclòs. 13/05/2004 fins, format per les següents entitats: 5.- Adjudicació: 2.1. Municipis catalans que han expressat la 3.- Tramitació, procediment i forma d’adjudi- a) Data: 20 d’abril de 2004 seva voluntat d’integrar-se en el Consorci cació: b) Contractista: Cespa Gestión de Residuos, 2.2. L’Associació Catalana de Municipis i a) Tramitació: Ordinària SA Comarques i la Federació de Municipis de Ca- b) Procediment: Obert c) Forma: Concurs c) Nacionalitat: Espanyola talunya. d) Import de l’adjudicació: 4.- Pressupost base de licitació: 2.949.915,00 — Construcció de l’ampliació del vas “B”, Article 3 euros, IVA inclòs reposició de maquinària i reposició de camí d’ac- 3.1 El Consorci podrà ser ampliat amb l’ad- cés: 3.904.173,79 euros, IVA inclòs. missió d’aquells municipis catalans en els quals 5.- Adjudicació: — Cànon per la gestió de l’abocador: es donin les circumstàncies previstes en l’arti- a) Data: 21 de setembre de 2004 11,77 euros per tona, IVA inclòs. cle anterior que ho desitgin. b) Contractista: Urbaser, SA — Cànon per la gestió de la depuradora de 3.2 L’acord d’admissió de nous membres c) Nacionalitat: Espanyola lixiviats: 2,76 euros per tona, IVA inclòs. haurà de ser adoptat pel Consell d’Administra- d) Import de l’adjudicació: 2.854.677,09 eu- ció d’acord amb el procediment previst en ros, IVA inclòs Vic, 25 de novembre de 2004 aquests Estatuts. 3.3 Durant el primer any de funcionament Vic, 25 de novembre de 2004 JOSEP BURGAYA I RIERA del Consorci, la incorporació com a nous mem- President bres d’aquells municipis que reuneixin les con- JOSEP BURGAYA I RIERA dicions de l’article segon i que ho sol·licitin, serà President PG-113499 (04.335.059) automàtica des del moment en què acreditin PG-113517 (04.335.077) haver adoptat l’acord d’adhesió i d’aprovació dels estatuts, passant a exercir els seus drets i CONSORCI LOCALRET obligacions immediatament. CONSORCI PER A LA GESTIÓ Article 4 DE RESIDUS URBANS D’OSONA ANUNCI del Consorci Localret, sobre publicació dels es- Les diputacions catalanes, en la seva condició tatuts. d’entitats locals de caràcter territorial i compartint EDICTE els objectius i finalitats del Consorci, podran es- del Consorci per a la Gestió de Residus Urbans En compliment del que disposen els articles tablir una relació preferent amb el Consorci mit- d’Osona, sobre l’adjudicació d’un contracte de jançant el reconeixement de la condició d’entitat concessió d’una obra pública (NEG-04/003). 313 i 160 del reglament d’obres, activitats i ser- veis dels ens locals, es publica íntegrament el text local vinculada al consorci Localret. Reconei- En compliment del que estableix l’article 93.2 refós dels Estatuts del Consorci Localret, apro- xement que comportarà l’establiment d’un marc del Text Refós de la Llei de Contractes de les vats inicialment mitjançant acord de l’Assem- especial de relació que, entre d’altres qüestions, Administracions Públiques, aprovat pel Reial blea general del Consorci en sessió ordinària de contemplarà: Decret Legislatiu 2/2000, de 16 de juny, mitjan- 31 de gener de 2004, ratificats per les entitats a) La participació, amb veu però sense vot, çant aquest edicte es fa pública l’adjudicació de consorciades en els termes de l’acord amb la de cada Diputació vinculada en l’Assemblea l’expedient de contractació que s’indica a con- consideració que, atès que en el tràmit d’infor- general de Consorci. tinuació: mació pública no s’han presentat al·legacions, b) La participació, amb veu però sense vot, aquell acord esdevé definitiu. d’un representant de cada Diputació vinculada 1.- Entitat adjudicadora: en la Comissió delegada de l’Assemblea gene- a) Organisme: Consorci per a la gestió de S’adjunta com a Annex el text refós dels Es- ral del Consorci. residus urbans d’Osona tatuts. c) La participació, amb veu però sense vot, 25302 Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya Núm. 4277 – 10.12.2004 d’un representant de cada Diputació vinculada Consorci i serà validada per l’Assemblea general a) Coordinar els membres del Consorci en en el Consell d’Administració del Consorci. de Consorci), i que podrà tenir una durada re- el desenvolupament de propostes i iniciatives re- d) La participació de representants de les lacionada amb la mateixa vigència del Consorci. latives al desenvolupament de les xarxes de te- Diputacions vinculades en qualsevol òrgan de lecomunicacions i serveis públics que puguin ser participació o comissió de treball específica que Article 6 prestats per mitjans telemàtics. creï el Consorci. El domicili del Consorci serà al carrer Llacu- b) Col·laborar amb persones o entitats pú- e) La participació d’un representant de cada na, 162, 3a planta, de la ciutat de Barcelona. bliques i privades amb similars finalitats que les Diputació vinculada en els òrgans de govern col·- El domicili podrà ser modificat per acord de exposades en el punt anterior. legiat de les entitats personificades de gestió del l’Assemblea general. c) Coordinar i supervisar tècnicament en Consorci. nom dels municipis consorciats el procés d’im- f) La contribució econòmica de la Diputació CAPÍTOL II plantació i construcció de les xarxes en l’àmbit vinculada al funcionament general del Consorci, Règim jurídic local i, en cas de delegació d’algun d’aquests mitjançant un aportació econòmica en forma de Article 7 municipis, exercir les funcions de direcció del quota anual, la quantia de la qual serà determi- El Consorci, en tant que entitat pública de procés. nada per acord entre la Diputació i el Consor- caràcter associatiu, voluntària i constituïda per d) Impulsar la prestació de serveis de teleco- ci i validada per l’Assemblea general de Con- temps indefinit, es regeix per aquests estatuts, municacions i vetllar per l’accés dels programa- sorci. pels reglaments interns que regulin la seva or- dors i dels prestadors de serveis a les xarxes El reconeixement de la condició d’entitat ganització, el funcionament i l’ordenació de les existents en les condicions previstes en els plecs vinculada al Consorci Localret es formalitzarà diverses activitats i, supletòriament, per les dis- de condicions d’acord amb els principis de neu- mitjançant un conveni interadministratiu de co- posicions legals que li siguin aplicables. tralitat, transparència i no discriminació. operació, en el que es concretaran els aspectes e) Supervisar l’aplicació de la normativa fis- principals de la relació entre ambdues entitats Article 8 cal aplicable als operadors en relació als tributs i que podrà tenir una durada relacionada amb El Consorci regulat en aquests estatuts està i preus públics de caràcter local i assumir la la mateixa vigència del Consorci. dotat de personalitat jurídica plena, i indepen- gestió de la recaptació en el cas que se li dele- dentment de la dels seus membres, amb tota la gui. Article 5 capacitat jurídica de dret públic i dret privat que f) Impulsar la creació i desenvolupament de Els consells comarcals, en la seva condició requereix la realització dels seus propis objectius. xarxes locals. d’entitats locals de caràcter territorial i amb la En conseqüència el Consorci, per mitjà dels g) Participar en el desenvolupament d’altres finalitat de facilitar la seva participació en les ac- seus òrgans representatius, a més de les facul- xarxes. tivitats i els objectius del Consorci gaudiran d’un tats que com a subjecte actiu de l’Administració h) Prestar i gestionar, per delegació dels marc especial de relació amb el consorci Localret Pública li corresponen, podrà adquirir, posseir, municipis consorciats, serveis o aplicacions mu- que es concretarà en: reivindicar, permutar, gravar i alienar tota mena nicipals a través de xarxes o sistemes de teleco- a) La constitució d’una Comissió de Consells de béns, celebrar contractes, assumir obligaci- municacions. Comarcals que agruparà a les entitats comarcals ons, establir i explotar serveis, interposar recur- i) Qualsevol altra finalitat que els ajunta- i que tindrà per objecte establir un marc esta- sos i exercir les accions que preveuen les Lleis ments consorciats li encomanin o deleguin en ble de discussió, debat i proposta sobre l’acció i en general realitzar tots els actes necessaris per relació a les xarxes i als serveis de telecomuni- del Consorci i la problemàtica especifica dels al compliment de les finalitats que li són atribu- cació. petits municipis en el procés d’implantació de ïdes, d’acord amb el que disposen aquests esta- j) Fomentar i coordinar el desenvolupament la banda ampla de telecomunicacions i de l’im- tuts i la legislació aplicable. de les Tecnologies de la Informació i la Comu- puls de la Societat de la Informació. Com a administració pública, i d’acord amb nicació en els municipis catalans. b) La participació, amb veu però sense vot, el que estableix l’article 8 del Decret Legislatiu k) Coordinar la participació de les instituci- dels consells comarcals, que hagin establert 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el Text ons locals catalanes en el projecte d’Adminis- conveni amb al Consorci per a la seva incorpo- Refós de la Llei municipal i de règim local de tració Oberta de Catalunya. ració a la Comissió de Consells Comarcals, en Catalunya, correspon al Consorci en l’àmbit de l’Assemblea general de Consorci. les seves competències i en els termes establerts Article 10 c) La participació, amb veu però sense vot, per la legislació de règim local, les potestats i Per acomplir els seus objectius, el Consorci de dos representants dels consells comarcals, prerrogatives següents: realitzarà entre d’altres les funcions següents: integrats en la Comissió de Consells Comarcals, a) La reglamentària i d’autoorganització. a) Representar als municipis consorciats en la Comissió delegada de l’Assemblea gene- b) La tributària, referida exclusivament a davant tota mena d’empreses i organismes re- ral del Consorci. l’establiment de preus públics, taxes i contribu- lacionats amb la construcció i explotació de les d) La participació, amb veu però sense vot, cions especials, i la financera. xarxes de telecomunicacions i amb la prestació de dos representants dels consells comarcals c) La de programació i planificació. de serveis de telecomunicacions, i subscriure integrats en la Comissió de Consells Comarcals, d) La d’investigació, d’atermenament i de convenis de col·laboració amb persones o enti- en el Consell d’Administració del Consorci. recuperació d’ofici de llurs béns. tats públiques i privades, necessaris per a la e) La participació, amb veu però sense vot, e) La d’execució forçosa i la sancionadora. consecució de les seves finalitats. de dos representants dels consells comarcals f) La de revisió d’ofici de llurs actes i acords. b) Redactar estudis i plans de caràcter gene- integrats en la Comissió de Consells Comarcals, g) La presumpció de legitimitat i la d’execu- ral i concret per tal d’assolir les finalitats esmen- en qualsevol òrgan de participació o comissió de tivitat de llurs actes i acords. tades en l’àmbit dels municipis consorciats. treball específica que creï el Consorci. h) La d’inembargabilitat de llurs béns i drets, c) Redactar a instàncies dels municipis con- f) La participació, amb veu però sense vot, en els termes establerts per les Lleis, i les de pre- sorciats les normes tècniques i reglamentàries de dos representants dels consells comarcals lació, de preferència i altres prerrogatives reco- que s’hauran de seguir en la implantació de les integrats en la Comissió de Consells Comarcals, negudes a la Hisenda pública en relació a llurs xarxes i actuar quan escaigui com a òrgan d’exe- en els òrgans de govern col·legiat de les entitats crèdits, sense perjudici de les que corresponen cució de projectes i d’instal·lacions i dirigir, re- personificades de gestió del Consorci. a la Hisenda de l’Estat i de la Generalitat. alitzar, contractar i fiscalitzar les obres i les ac- El reconeixement d’aquesta especial relació i) La d’exempció dels impostos de l’Estat i cions corresponents. i la integració a la Comissió de consells comar- de la Generalitat en els termes establerts per les d) Supervisar i informar el compliment dels cals es formalitzarà mitjançant conveni interad- Lleis. compromisos assumits pels operadors de te- ministratiu de cooperació entre el consell co- lecomunicacions en el procés de liberalitza- marcal i el consorci Localret , en el que es CAPÍTOL III ció i el compliment de la normativa especial concretaran els aspectes principals de la relació Finalitats i funcions del sector quan afecti el cercle d’interessos entre ambdues entitats, la participació en dita municipals. Comissió, les aportacions econòmiques en forma Article 9 e) Realitzar la contractació d’obres, serveis de quota anual (la quantia de la qual serà deter- Constitueixen els objectius del Consorci els i subministraments, així com de serveis específics minada per acord entre el consell comarcal i el següents: i d’assessorament especial. Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya Núm. 4277 – 10.12.2004 25303 f) Contractar i/o gestionar la prestació de Article 12 k) Exercir les facultats atribuïdes per aquests serveis de telecomunicacions en l’àmbit dels mu- Les demarcacions territorials definides a estatuts a la Comissió delegada de l’Assemblea nicipis consorciats. l’acord signat entre la Federació de Municipis general sempre que sigui requerit. g) Impulsar i/o participar directament en el de Catalunya, l’Associació Catalana de Muni- l) La creació d’ens instrumentals amb perso- desenvolupament d’aplicacions i serveis, tant cipis i Comarques i la Generalitat de Catalunya nalitat jurídica pròpia. pels municipis consorciats, com pels veïns. en data de 21 de març de 1996 i que varen cons- L’aprovació del pressupost i l’aprovació dels h) Exercir, per delegació dels municipis con- tituir l’àmbit territorial per al desplegament de comptes poden ser exercides per la Comissió de- sorciats, les funcions de gestió tributaria i recap- la xarxa de cable segons ordres del Ministeri de legada de l’Assemblea en el termes que s’indi- tatòries dels tributs, preus públics i cànons de Foment de data 18 de febrer de 1997 (publica- quen a l’article 15. caràcter local que hagin de satisfer els operadors des en el BOE de data 26 de febrer de 1997), 14.2 El Plenari de l’Assemblea general es- de telecomunicacions. constitueixen l’àmbit territorial d’agrupació i re- tarà integrat per un representant de cada Mu- i) Sol·licitar i acceptar subvencions, donatius presentació dels municipis consorciats per a la nicipi que integra el Consorci. i qualsevol tipus d’ajudes. determinació de la composició i la formació de Article 15 j) Exercir accions, interposar recursos i tot la voluntat dels òrgans de govern del Consorci, De la Comissió delegada tipus de reclamacions, davant tot tipus d’auto- en els termes indicats en els presents estatuts i 15.1 Funcions ritats i administracions, davant de tot tipus de respectant el sistema de representació establert La Comissió delegada de l’Assemblea general jurisdiccions. a l’acord fundacional del Consorci. que actuarà per delegació d’aquesta tindrà atri- k) Actuar, en les matèries objecte del Con- A aquest únics efectes existiran tres àmbits buïda les funcions que li assignen el presents sorci, com a òrgan d’assessorament dels ens con- territorials que seran : Demarcació Oest, Demar- estatuts més aquelles que li pugui delegar el sorciats. cació Nord-est, i Demarcació Barcelona - Be- Plenari de l’Assemblea per acord adoptat amb l) Representar a les entitats associades da- sòs. el vot favorable de la majoria absoluta dels seus vant de les altres Administracions i de les ins- membres. titucions en els assumptes relacionats amb l’Ad- CAPÍTOL I 15.2 Composició. minstració Oberta de Catalunya i el foment de De l’Assemblea general La Comissió delegada estarà integrada pels les tecnologies de la informació i la comunica- membres següents: ció. Article 13 a) El President del Consorci. m) Ostentar els títols legals pertinents per a 13.1 L’Assemblea general és l’òrgan supe- b) Tretze (13) electes locals corresponents a la gestió d’infraestructures i la prestació de ser- rior de govern del Consorci, amb capacitat per l’àmbit territorial de la demarcació Nord-est veis de telecomunicació. adoptar quantes resolucions consideri escaients segons la següent representació: En general, les finalitats esmentades en aquest per al bon funcionament i assoliment del seu — 1. El vicepresident corresponent a aquest article les podrà portar a terme el propi Consor- objecte i finalitats àmbit territorial. ci, ja sigui directament o bé mitjançant les for- 13.2 L’Assemblea general assumeix la més — 3 representants de municipis fins a 10.000 mes de gestió de serveis establertes per la legis- alta representació del Consorci. habitants. lació de règim local. 13.3 L’Assemblea general elegirà un presi- — 3 representants de municipis entre 10.001 dent del Consorci que ho serà també de l’Assem- i 30.000 habitants. blea. — 3 representants de 30.001 i 100.000 habi- TÍTOL II 13.4 Es podrà delegar el vot per cada ses- tants. Òrgans de govern sió de l’Assemblea general en aquells ens con- — 3 representants de municipis de més de sorciats que estiguin dins del mateix tram de 100.000 habitants. població de la respectiva demarcació territori- Article 11 c) Dotze (12) electes locals corresponents a al. 11.1. Són òrgans de Govern del Consorci l’àmbit territorial de la demarcació Barcelona- 13.5 La Federació de Municipis de Cata- — L’Assemblea general, en règim de Plenari Besòs, segons la següent representació: lunya i l’Associació Catalana de Municipis i i de Comissió delegada. — 1. El vicepresident corresponent a aquest Comarques tindran un representant cadascuna — El Consell d’Administració. àmbit territorial. a l’Assemblea general, que assistirà amb veu i — El President. — 8 representants del municipi de Barcelona. sense vot a les reunions de l’esmentada Assem- — Tres Vicepresidents, que seran designats — 3 representants d’altres municipis. blea. pel President i que hauran de correspondre a d) Tretze (13) electes locals corresponents a 13.6 L’Assemblea general podrà funcionar cadascuna de les tres demarcacions territorials l’àmbit territorial de la demarcació Oest segons en règim de Plenari i de Comissió delegada. definides a l’article 12 del presents estatuts. la següent representació: — La Comissió executiva. — 1. El vicepresident corresponent a aquest Article 14 — El Director general. àmbit territorial. De l’Assemblea general en règim de Plenari També seran òrgans del Consorci les comis- — 3 representants de municipis fins a 10.000 14.1 Correspondran al Plenari de l’Assem- sions específiques que es considerin adients. habitants. blea general els acords relatius a: 11.2 Els representants dels municipis en els — 3 representants de municipis entre 10.001 a) La modificació dels Estatuts. òrgans de govern del Consorci hauran de ser ne- i 30.000 habitants. b) La dissolució i liquidació del Consorci. cessàriament membres electes de les respecti- — 3 representants de 30.001 i 100.000 habi- c) La separació de membres del Consorci. ves corporacions i seran nomenats i substituïts tants. d) L’aprovació del programa general d’actu- lliurement pels respectius municipis consorci- — 3 representants de municipis de més de ació biennal del Consorci. ats. Llur mandat coincidirà amb el període que 100.000 habitants. e) L’aprovació i la modificació dels pressu- duri el del consistori que li hagi encomanat l’es- e) Els membres del Consell d’Administració postos. mentada representació. 15.3 Correspon a la Comissió delegada de f) L’aprovació de comptes. 11.3 La finalització del mandat dels òr- l’Assemblea: g) L’aprovació del Reglament de Règim In- gans de govern unipersonals i dels membres a) L’aprovació i la modificació dels pressu- tern i de Serveis del Consorci. dels col·legiats coincidirà amb la de les Cor- postos. h) L’elecció, mitjançant votacions per demar- poracions Locals. Una vegada finalitzat aquest b) L’aprovació de comptes. cacions, del President i dels membres del Consell mandat, continuaran en les seves funcions sols c) L’aprovació de plantilla orgànica i de la d’Administració. per a la gestió ordinària fins a la convocatò- relació de llocs de treball. i) L’elecció dels membres de la Comissió ria i celebració de la sessió del Plenari de l’As- d) La deliberació sobre altres qüestions de delegada de l’Assemblea general segons els semblea general per a la renovació dels seus caràcter general que afecten a les finalitats i ob- criteris de distribució territorial i poblacional in- membres. Aquesta sessió s’haurà de celebrar jectius del Consorci. dicats a l’article 15. preceptivament en el termini màxim de quatre j) La deliberació sobre altres qüestions de Article 16 mesos des de la constitució de les Corporaci- caràcter general que afecten a les finalitats i ob- Funcionament i règim de sessions del Plenari de ons Locals. jectius del Consorci. l’Assemblea general 25304 Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya Núm. 4277 – 10.12.2004 16.1. L’Assemblea general en règim de Ple- 17.6 No podran exercir el dret a vot a l’As- 19.4 Tindran també la condició de membres nari celebrarà una sessió cada dos anys com a semblea General els municipis que no estiguin del Consell d’Administració amb veu però sense mínim. al corrent de les seves obligacions econòmiques vot, el Director general del Consorci, un repre- 16.2. L’Assemblea general es podrà reunir en amb el Consorci. sentant de l’Associació Catalana de Municipis sessió extraordinària: i Comarques i un representant de la Federació a) A instància del seu President. Article 18 de Municipis de Catalunya. b) Quan ho decideixi la majoria del Consell Funcionament i règim de sessions de la Comis- 19.5 També assistiran al Consell d’Adminis- d’Administració. sió delegada tració dos representants dels Consells Comarcals 16.3. La convocatòria de les sessions de l’As- 18.1. La Comissió delegada de l’Assemblea integrats a la Comissió indicada a l’article 5. semblea general es farà per escrit amb el corres- general celebrarà una sessió cada dos anys com ponent ordre del dia i es notificarà a cadascun a mínim, coincidint amb l’any en que no se ce- Article 20 dels representants dels membres del Consorci lebri sessió Plenària de l’Assemblea general. 20.1 El Consell d’Administració tindrà les amb una antelació mínima de quinze dies. 18.2 Si per acord del Consell d’Administra- següents atribucions: 16.4. La convocatòria extraordinària es farà, ció es resolt convocar sessió plenària de l’Assem- a) Donar compliment als acords de l’Assem- almenys, amb 7 dies d’antelació i per escrit. blea general l’any que correspondria sessió de blea general en règim de Plenari i de Comissió 16.5. En casos d’urgència, es convocarà en el la Comissió delegada, el Plenari actuarà en la delegada. termini de 72 hores per qualsevol mitjà del que seva condició d’òrgan superior i no serà neces- b) Determinar els recursos propis de caràcter hi hagi constància. sària la convocatòria de la Comissió delegada. tributari amb les limitacions establertes a la Llei 16.6. Per tal de poder celebrar sessió en pri- 18.3 La Comissió delegada de l’Assemblea i desenvolupar la gestió econòmica conforme mera convocatòria, caldrà l’assistència de, com general es podrà reunir en sessió extraordinària: amb el pressupost aprovat. a mínim, un terç dels membres que la formen i a) A instància del seu President. c) Aprovar els projectes d’obres, instal·la- en segona convocatòria (que es constituirà mitja b) Quan ho decideixi la majoria del Consell cions i serveis i la seva contractació conforme hora després de la primera) serà suficient amb d’Administració. els Plans del Consorci. els membres presents. 18.4 La convocatòria de les sessions de la d) Acordar la realització d’activitats i la pres- Comissió delegada de l’Assemblea general es tació de nous serveis relacionats amb les fina- Article 17 farà per escrit amb el corresponent ordre del dia litats del Consorci i establir les contraprestaci- Adopció d’acords i es notificarà a cadascun dels seus membres amb ons a percebre. Els acords de l’Assemblea general s’adopta- una antelació mínima de quinze dies. e) Administrar, adquirir i alienar el patrimoni ran per majoria de vots emesos expressats per 18.5 La convocatòria extraordinària es farà, del Consorci. trams de població i per demarcació, d’acord amb almenys, amb 7 dies d’antelació i per escrit. f) Organitzar els serveis tècnics i administra- el que segueix: 18.6 En casos d’urgència, es convocarà en tius del Consorci. 17.1 Tots els municipis membres del Con- el termini de 72 hores per qualsevol mitjà del que g) Aprovar la celebració de tota mena de sorci estaran representats a l’Assemblea general hi hagi constància. convenis i contractes. en règim de Plenari i votaran per demarcacions 18.7 Per tal de poder celebrar sessió en pri- h) Formular la proposta de pressupost del territorials. Cada demarcació tindrà un terç dels mera convocatòria, caldrà l’assistència de, com Consorci, l’inventari, els balanços, els comptes vots del Plenari de l’Assemblea general. a mínim, un terç dels membres que la formen i de resultats, liquidacions i comptes generals del 17.2 Els municipis membres del Consorci de en segona convocatòria (que es constituirà mitja pressupost. les demarcacions Nord-est i Oest votaran dins hora després de la primera) serà suficient amb i) Adoptar els acords d’admissió dels nous del tram de població i de la demarcació a la que els membres presents. membres. pertanyin en funció de la relació següent: 18.8 Els acords de la Comissió delegada j) Realitzar totes aquelles activitats que l’As- — Els municipis fins a 10.000 habitants tin- s’adoptaran en les mateixes proporcions que els semblea general li delegui i les que resultin dran un vot cada municipi i el resultat majori- indicats per al Plenari de l’Assemblea general. d’aquests Estatuts. tari de la votació equivaldrà a una quarta part CAPÍTOL II k) Nomenar el Director General. dels vots de la demarcació. Del Consell d’Administració l) Qualsevol altra no atribuïda expressament — Els municipis entre 10.001 i 30.000 habi- a un altre òrgan de govern. tants tindran un vot cada municipi i el resultat Article 19 20.2. El Consell d’Administració es reunirà, majoritari de la votació equivaldrà a una quarta 19.1. El Consell d’Administració del Consorci com a mínim, un cop cada 3 mesos. part dels vots de la demarcació. estarà format per una mínim de 16 membres i — Els municipis entre 30.001 i 100.000 habi- un màxim de 28 membres, d’acord amb la se- CAPÍTOL III tants tindran un vot cada municipi i el resultat güent composició: Del President majoritari de la votació equivaldrà a una quarta — El President del Consorci part dels vots de la demarcació. — Els tres Vicepresidents Article 21 — Els municipis de més de 100.000 habitants — Un mínim de 12 i fins un màxim de 24 elec- Correspondrà al President: tindran un vot cada municipi i el resultat majo- tes locals elegits per l’Assemblea general, res- a) Representar el Consorci. ritari de la votació equivaldrà a una quarta part pectant sempre una igual representació de ca- b) Convocar, presidir, suspendre i aixecar dels vots de la demarcació. dascuna de les demarcacions territorials: totes les sessions dels òrgans del Consorci i di- — Les capitals de comarca amb una pobla- o De quatre a vuit membres corresponents a rigir les deliberacions dirimint els empats amb ció inferior a 10.000 habitants s’integren en el la demarcació territorial Nord-est, un o dos per el vot de qualitat. tram de població entre 10.001 i 30.000 habi- cada tram de població, assignats en la Comissió c) Supervisar l’administració i els serveis del tants. delegada de l’Assemblea. Consorci. 17.3 Els municipis de la Demarcació Barce- o De quatre a vuit membres en representa- d) Ordenar la publicació dels acords del Con- lona-Besòs votaran dins la seva demarcació en ció de la Demarcació Oest, un o dos per cada sorci, executar i fer complir els acords i dictar funció de la següent relació: tram de població, assignats en la Comissió de- les disposicions particulars que exigeixi el seu — Barcelona: 75% legada de l’Assemblea . millor compliment. — La resta de municipis: 25% o De quatre a vuit membres en representa- e) L’exercici de les atribucions que li deleguin 17.4 Els acords adoptats amb les formalitats ció de la Demarcació de Barcelona-Besòs. l’Assemblea general i el Consell d’Administra- i el quòrum exigit per la Llei i els Estatuts obli- 19.2 El vot en el si del Consell d’Adminis- ció en matèries de les seves respectives compe- garan als ens consorciats en la mesura que els tració serà delegable i, en cas d’empat, corres- tències. afectin. pondrà al President exercir el vot de qualitat. f) Exercir en cas d’urgència les funcions en- 17.5 En cas d’empat en el si d’una demar- 19.3 També assistiran al Consell d’Adminis- comenades a l’Assemblea general i al Consell cació, tindrà vot de qualitat el tram de població tració, amb veu però sense vot, un representant d’Administració, donant compte de les resolu- en el que la relació entre membres de dret i de cada Diputació que ostenti la condició d’en- cions que adopti a la següent reunió dels òrgans membres de fet sigui major en el moment d’efec- titat vinculada al consorci Localret, en el termes col·legiats. tuar-se la votació. indicats a l’article 4. g) Aprovar la liquidació del pressupost. Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya Núm. 4277 – 10.12.2004 25305 Article 22 seu nombre, categories i funcions vindran de- termes establerts als articles 194 a 203 de la Llei Dels vicepresidents terminades en la plantilla i en la relació de llocs 39/1988, de 28 de desembre, reguladora de les 22.1 El President designarà tres vicepresi- de treball aprovades per l’Assemblea general. hisendes locals. dents, un per cadascuna de les tres demarcaci- La selecció de personal es farà d’acord amb 30.4 La funció pública de control i fiscalit- ons territorials definides a l’article 12, que hau- els principis d’igualtat, publicitat, mèrit i capa- zació interna de la gestió econòmico-financera ran de ser representants municipals. citat. i pressupostària, en la seva triple accepció de 22.2 Correspon a les Vicepresidències les El Consorci podrà disposar de personal propi funció interventora, funció de control financer funcions de substitució de la Presidència en els o de personal adscrit per les entitats consorci- i funció de control d’eficàcia, correspondrà a un casos d’absència, vacant, malaltia o deure legal ades, en règim funcionarial o laboral. òrgan administratiu, amb la denominació d’In- d’abstenció. tervenció general 22.3 Les Vicepresidències podran exercir, Article 27 a més, totes aquelles altres funcions i comeses El Consorci estarà assistit per una Secretaria Article 31 específiques que la Presidència els delegui. i una Intervenció. La Comissió especial de comptes estarà inte- Els càrrecs de la Secretaria i la Intervenció grada pel President del Consorci i un màxim de CAPÍTOL IV seran exercits per funcionaris que desenvolupin cinc vocals a designar per l’Assemblea general De la Comissió executiva aquestes funcions en algun dels Municipis con- en règim de Plenari, entre representants els seus sorciats i seran designats per acord del Consell membres i que no formin part del Consell d’Ad- Article 23 d’Administració, vinculant-se al Consorci en ministració. La Comissió executiva estarà integrada pel règim d’acumulació de funcions en els termes Correspon a la Comissió l’examen, l’estudi i President i els tres Vicepresidents del Consor- establerts a la legislació aplicable. l’informe dels comptes del Consorci en els ter- ci amb l’assistència del Director general. mes indicats a la Llei d’Hisendes Locals. Correspon a la Comissió executiva l’assistèn- Article 28 cia a la Presidència en l’exercici de les seves El patrimoni del Consorci, que podrà consistir funcions i la realització del seguiment de la gestió en béns i drets de qualsevol classe, quedarà re- TÍTOL IV ordinària del Consorci. En aquest sentit, assis- flectit al corresponent inventari, que revisarà i Separació i dissolució del Consorci tirà a la Presidència en la formació de l’ordre del aprovarà anualment el Consell d’Administra- dia de l’Assemblea general i del Consell d’Ad- ció. Article 32 ministració. Separació del Consorci Així mateix, la Comissió executiva exercirà Article 29 32. 1 La separació d’algun dels seus membres les atribucions que li pugui delegar el President 29.1 Per a la realització dels seus objectius, s’autoritzarà sempre que existeixi per fer-ho una o el Consell d’Administració del Consorci. el Consorci disposarà dels recursos següents: causa justa i la institució dissident estigui al La Comissió Executiva celebrarà sessió amb a) Rendiment dels serveis que presti i activi- corrent del seus compromisos adquirits i garan- periodicitat mensual. tats que desenvolupi. teixi la liquidació de les seves obligacions pen- A les sessions deliberatives i per exercir les b) Aportacions dels ens locals consorciats. dents. funcions de assistència no serà necessària la c) Subvencions, ajudes i donatius. 32.2 Per garantir el bon funcionament del presència del secretari, que serà d’assistència d) Productes del seu patrimoni. Consorci, els seus membres no podran retirar- preceptiva en les sessions resolutòries per exercir e) Qualssevol altres que puguin correspon- se’n fins que existeixi un acord vàlid de l’Assem- les funcions delegades. dre al Consorci d’acord amb les lleis. blea general que aprovi la retirada de l’organis- 29.2 Les aportacions econòmiques dels me consorciat i aquest acord no es podrà portar CAPÍTOL V membres del Consorci destinades al seu finan- a terme fins al final de l’anualitat començada i/ Del Director General çament es calcularan d’acord amb la participació o fins que hagués acabat de pagar l’amortitza- de cada municipi en el tram de població i demar- ció dels serveis. Article 24 cació que li correspongui, de tal manera que El Director general serà nomenat pel Consell cada demarcació haurà d’aportar una quantitat Article 33 d’Administració a proposta del President i tindrà proporcional al pes del vot que té en el conjunt Dissolució del Consorci la condició de personal eventual del Consorci. de la demarcació. 33.1 El Consorci es dissoldrà per les causes següents: Article 25 Article 30 a) Acord unànime de tots els membres que El Director General tindrà les següents fun- 30.1 L’Assemblea general, en règim de Ple- l’integren. cions: nari o de Comissió delegada, amb la proposta b) Acord majoritari quan sigui inviable la a) Dirigir i inspeccionar l’administració, el prèvia del Consell d’Administració, aprovarà un continuació amb els membres restants. personal i els serveis del Consorci i fer execu- pressupost anual d’ingressos i despeses abans del c) Per impossibilitat legal o material de com- tar els acords del Consell d’Administració. 31 de desembre de cada any, per aplicar-lo a plir les seves finalitats. b) Assumir la representació del Consorci l’exercici econòmic següent. Igualment, n’apro- d) Per transformació del Consorci en una quan no sigui exercida per la Presidència. varà les modificacions durant l’exercici. Si en altra entitat per acord de la majoria absoluta dels c) Autoritzar i disposar la despesa i reconèi- aquella data no s’ha aprovat el pressupost, s’en- seus membres. xer obligacions dins dels límits de la delegació que tendrà prorrogat l’anterior. 33.2 L’acord de dissolució determinarà la li atorgui el Consell d’Administració o el Presi- 30.2 El règim pressupostari i comptable forma en què hagi de procedir-se a la liquidació dent i, amb el mateix límit, ordenar pagaments. s’adaptarà a les disposicions vigents sobre règim dels béns pertanyents al Consorci i en què hagi d) Elevar una memòria anual de l’actuació local i altra normativa que en el futur es dicti de realitzar-se la reversió de les obres i instal·- del Consell d’Administració a l’Assemblea ge- sobre la matèria. lacions existents. neral. Les bases d’execució del pressupost regula- PG-113782 (04.342.079) e) Assistir a les sessions del òrgans del Con- ran la gestió pressupostària pel que fa, entre sorci amb veu però sense vot. d’altres, a les competències per a l’autorització f) Altres funcions que l’Assemblea general o disposició de despeses, als dipòsits del fons i o el Consell d’Administració li deleguin. persones autoritzades per al seu moviment i a CONSORCI DEL PARC l’operatòria en pagaments. DE COLLSEROLA 30.3 Tots els actes, documents i expedients TÍTOL III de l’Administració del Consorci i de totes les ANUNCI Règim de personal, patrimonial i econòmic entitats depenents d’aquest, amb independència del Consorci del Parc de Collserola, sobre mo- de la seva naturalesa jurídica, de la que se’n dificació d’un projecte d’obres. Article 26 derivin drets i obligacions de contingut econò- El Consorci disposarà del personal necessari mic estaran subjectes al control i la fiscalització El Director Gerent del Consorci del Parc de per al compliment del seu objecte i finalitats. El interna per la Intervenció del Consorci en els Collserola, mitjançant Decret emès en data 8 de