BUTLLET˝ OFICIAL DE LA PROV˝NCIA DE BARCELONA Administració Local 1 / 7 / 2008 Nœm. 157 / Pàg. 33 Policia Municipal que estimin necessari i amb la facultat de reclamar directament l’au- xili de la força pœblica si així calguØs per l’e- xacte compliment de la comesa que els ha estat assignada.” Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar recurs contenciós administratiu davant del Jutjat Contenciós Administratiu de Barcelona o del que correspongui al seu domicili, en el termi- ni de dos mesos comptats des de l’endemà de la present notificació. Mercat: Abaceria. Lloc/s: Lloc Especial/065-1. Barcelona, 12 de juny de 2008. El Secretari general, Jordi Cases i PallarŁs. 022008018217 A Barcelona Institut Municipal del Paisatge Urbà i la Qualitat de Vida ANUNCI El Regidor-President de l’Institut Municipal del Paisatge Urbà i la Qualitat de Vida, en œs de les facultats de l’article 6 “in fine” del “Procediment regulador del foment de les activitats de la campanya municipal per a la protecció i la millora del paisatge urbà”’, aprovat per Decret de l’alcaldia de 12 de març de 2002 (BUTLLET˝ OFICIAL DE LA PROV˝N- CIA 116 de 15 de maig de 2002 i Gaseta Municipal nœm. 18 de 20 de juny de 2002), ha resolt la modificació del Procediment i l’actualització dels percentatges i imports màxims de les subvencions d’acord amb el següent annex. PROCEDIMENT REGULADOR DEL FOMENT DE LES ACTIVITATS DE LA CAMPANYA MUNICIPAL PER A LA PROTECCIÓ I MILLORA DEL PAISATGE URBÀ I. Objectiu Article 1 Aquest Procediment tØ per objecte regular les actuacions de l’Ajuntament de Barcelona que, gestionades a travØs de l’Institut Munici- pal del Paisatge Urbà i la Qualitat de Vida (des d’ara l’Institut), van adreçades al foment de les iniciatives que tenen per objecte la rehabilitació del patrimoni privat i la millora del paisatge urbà i la qualitat de vida. II. Normes preliminars Article 2 Als efectes de l’article precedent, s’en- tendrà per paisatge urbà: els elements urbans naturals o culturals, pœblics o privats, tempo- rals o permanents que en una determinada ordenació configuren els llocs o indrets de la ciutat i la seva imatge, com ara edificis, mobiliari, espais i condicions ambientals. El bon œs del paisatge urbà i el seu manteni- ment s’entenen com un component impor- tant en la millora de la qualitat de vida ciuta- dana. Article 3 En allò que no disposa aquest Procedi- ment, s’aplicaran amb caràcter supletori les disposicions legals i reglamentàries vigents que regulen l’activitat de les administracions pœbliques i, en concret, allò que disposa el Reglament d’obres, activitats i serveis dels ens locals de Catalunya, aprovat per Decret 179/1995, de 13 de juny, i per la Normativa General Reguladora de les Subvencions a atorgar per l’Ajuntament de Barcelona (apro- vada pel Consell Plenari el 4 de febrer de 2005). Article 4 Dins de les activitats de foment, les sub- vencions, ja siguin pròpies o impròpies, que corresponguin a actuacions acollides a la Campanya per a la Protecció i Millora del Paisatge Urbà, constitueixen una activitat dis- crecional de l’Administració. Article 5 L’atorgament de subvencions estarà limitat per les dotacions econòmiques establertes en el pressupost amb aquesta finalitat. A aquests efectes el regidor president de l’Institut del Paisatge Urbà podrà: - Modificar amb caràcter general el contin- gut del Procediment, sempre de conformitat amb els interessos de foment i tutela del pai- satge i en vistes a la seva adequació a les dis- ponibilitats pressupostàries. - Prorrogar els programes continguts en aquest Procediment atenent el desenvolupa- ment de les actuacions i la previsió de les disponibilitats econòmiques de l’exercici pressupostari. - Qualificar el caràcter específic o extraor- dinari de les actuacions no tipificades i auto- ritzar els acords de patrocini i col•laboració. - Modificar amb caràcter general els crite- ris i elements descrits a l’annex, de conformi- tat amb els interessos de foment i tutela del paisatge urbà. Article 6 Les subvencions previstes en aquest Proce- diment s’imputaran als crŁdits pressupostaris 489.03, 470.00, 789.03 i 770.00 del pressu- post de l’Institut Municipal del Paisatge Urbà i la Qualitat de Vida. Article 7 Correspon a l’Institut la recepció, la trami- tació i la resolució de les sol•licituds de sub- venció i ajut tŁcnic a quŁ dóna lloc la Cam- panya, i tambØ qualsevol altra actuació de foment de les que es preveuen legalment o la seva proposta a l’òrgan municipal competent en cas que sigui procedent i, en especial, les relacionades amb les iniciatives privades interessades a col•laborar en el patrocini econòmic o publicitari d’actuacions relacio- nades amb l’objecte de la Campanya. Article 8 L’Institut donarà a conŁixer abastament entre els ciutadans el contingut de la Cam- panya, l’aprovació del programa, i tambØ les condicions bàsiques en quŁ els ciutadans podran accedir als ajuts d’aquest Procedi- ment. Article 9 Les dades de caràcter personal proporcio- nades pels ciutadans, es tractaran seguint allò establert en la legislació vigent sobre protec- ció de dades. Les dades facilitades formaran part d’un fitxer, titularitat de l’Institut, amb la finalitat de gestionar la tramitació dels expedients de subvenció d’obres acollides a la Campanya per a la Protecció i Millora del Paisatge Urbà. Article 10 L’Institut del Paisatge Urbà, impulsarà de manera efectiva l’accØs dels ciutadans a l’ad- ministració electrònica d’acord amb els pre- ceptes de l’Ordenança Electrònica aprovada per l’Ajuntament (BUTLLET˝ OFICIAL DE LA PROV˝NCIA nœm. 106, de 4 d’abril de 2006). III. Àmbit d’aplicació Article 11 Els ajuts inclosos en aquest procediment seran d’aplicació a tots els edificis de la ciu- tat de Barcelona que compleixin els requisits i obligacions generals, amb independŁncia de la seva ubicació. IV. Actuacions objecte de subvenció Article 12 Dins la Campanya per a la Protecció i Millora del Paisatge Urbà, Barcelona, posa’t guapa, s’estableix un programa tipificat d’ac- tuacions de millora del paisatge urbà, en les condicions especificades, per a cadascun dels següents programes: A.1. Obres no estructurals: A.1.1. Façanes. A.1.2. Terrats i cobertes. A.1.3. Mitgeres. A.1.4. Celoberts. A.1.5. Vestíbuls i escales. A.2. Accessibilitat: A.2.1. Instal•lació d’ascensor. A.2.2. Supressió de barreres arquitectòni- ques. A.2.3. Adaptació interior habitatges. A.3. Instal•lacions: A.3.1. Instal•lacions comunes. A.3.2. Aigua directa. A.3.3. Reubicació i endreçament d’ante- nes. A.3.4. Reubicació i endreçament d’apa- rells d’aire condicionat. A.3.5. Noves tecnologies. A.4. Sostenibilitat: A.4.1. Foment de la sostenibilitat. A.4.2. Plaques solars. A.4.3. Aïllament tŁrmic/acœstic. B. Locals comercials i d’activitats profes- sionals o serveis: B.1. Renovació de la imatge exterior: B.1.1 Retolació exterior en català. B.2. Supressió de barreres arquitectòni- ques: B.3. Millora de les condicions higiŁnico- sanitàries. B.4. Reubicació i endreçament d’aparells d’aire condicionat. B.5. Insonorització d’activitats molestes a BUTLLET˝ OFICIAL DE LA PROV˝NCIA DE BARCELONA Administració Local 1 / 7 / 2008Nœm. 157 / Pàg. 34 causa del soroll. C. Actuacions especials: C.1. Actuacions de caràcter específic i extraordinari sobre elements que incideixin en el paisatge urbà: C.1.1. Actuacions d’interŁs general. C.1.2. Actuacions col•lectives d’interŁs de districte o d’àrea. C.2. Foment de la sostenibilitat en edificis que no siguin d’habitatges: Les actuacions especials hauran de ser aprovades prŁviament pel President de l’Insti- tut a proposta del seu Gerent, indicant la quantia màxima a percebre. Aquestes subvencions seran compatibles amb les previstes als altres programes. V. Requisits generals Article 13 Podran acollir-se a les subvencions les actuacions abans esmentades en l’epígraf A de l’article 12, que es realitzin en edificis que en el moment d’efectuar la sol•licitud d’ins- cripció, tinguin com a mínim el 50% de la superfície œtil destinada a habitatge de residŁncia habitual i permanent excloent la planta baixa i la superfície sota rasant. Aquesta condició s’haurà de mantenir en acabar les obres de rehabilitació. Aquest condició no serà d’aplicació en els programes de locals comercials ni d’actua- cions especials (epígrafs B i C de l’article 12). En el cas d’edificis en els que no es com- pleixi la condició del 50% destinat a habitat- ge habitual, œnicament podran acollir-se als ajuts previstos en aquestes bases reguladores els habitatges destinats a residŁncia habitual, aplicant-se la subvenció de forma proporcio- nal al nombre d’habitatges habituals respecte del total de l’edifici. En el cas d’actuacions en habitatges indivi- duals, Øs condició que la vivenda sigui residŁncia habitual i permanent en el moment de formalitzar la sol•licitud d’ins- cripció. S’exclouen les promocions immobiliàries de rehabilitació o les que suposin un canvi d’œs. Resten igualment excloses les actuacions associades a una autorització d’œs excepcio- nal del paisatge urbà, les quals es regulen pels pactes entre la propietat, l’Ajuntament de Barcelona i/o l’Institut del paisatge urbà i la qualitat de vida, i el patrocinador. Article 14 No podran gaudir de les subvencions aquelles obres o actuacions que hagin estat iniciades o realitzades abans de formalitzar- se la sol•licitud d’inscripció a la campanya i de produir-se la visita del tŁcnic de l’Institut. Article 15 En aquelles actuacions que requereixin llicŁncia o comunicat d’obres, caldrà que aquestes estiguin vigents fins a la finalització de les obres. Article 16 Tindran prioritat les sol•licituds de subven- ció de les actuacions següents: Les actuacions de caràcter urgent per raons de seguretat o habitabilitat, amb infor- me previ de l’Institut. Les actuacions que millorin en la seva integritat el conjunt dels elements exteriors d’un edifici, amb informe favorable previ de l’Institut. Les actuacions que es produeixin com a conseqüŁncia d’una necessària rehabilitació integral de l’edifici, amb informe favorable previ de l’Institut. Les actuacions que s’hagin de dur a terme com a conseqüŁncia de requeriment judicial, municipal o d’una altra autoritat administrati- va, sempre que es realitzin dintre dels termi- nis assenyalats pel requeriment. Article 17 Als efectes de còmput dels terminis esta- blerts per aquest Procediment, el mes d’agost serà inhàbil. S’exclouen d’aquest còmput, els terminis per presentar al•legacions i interpo- sar recursos, que han de comptar segons allò establert a la llei 4/99 de modificació de la Llei de RŁgim Jurídic de les Administracions Pœbliques i de Procediment Administratiu Comœ. VI. Determinació de les quanties de la subvenció Article 18 Les actuacions acollides a aquesta Cam- panya i que hagin estat resoltes favorable- ment gaudiran d’una subvenció econòmica establerta per a cada programa o actuació a l’annex 1. Article 19 El pressupost subvencionable als efectes del càlcul de la subvenció estarà constituït en cada una de les actuacions previstes i segons cada programa d’ajuts pel pressupost de con- tracte de l’empresa, el cost de les llicŁncies o autoritzacions administratives, els tributs que gravin les actuacions (excepte aquells que tinguin caràcter recuperable), les despeses generals i el benefici industrial, els honoraris tŁcnics i si s’escau els costos de les diagnosis i estudis tŁcnics previst a l’elaboració del projecte. L’import del pressupost que consta a la llicŁncia municipal de les obres ha de coinci- dir amb el pressupost d’execució material de l’empresa que les realitza. En cap cas es consideraran com a cost a aquest efecte, les quantitats que superin el cost declarat en l’impost d’instal•lacions, construccions i obres. Per a la justificació de la despesa subven- cionable, d’acord amb el que disposa l’article 31.1. de la Llei 38/2003 General de Subven- cions, en el cas que el pressupost general atribuïble a cada habitatge o entitat que formi part de l’actuació de rehabilitació superi la quantitat de 30.000 EUR cal incorporar tres ofertes de diferents proveïdors. En el cas que el beneficiari no triï l’oferta mØs econòmica, ha de presentar una memòria explicativa que ho justifiqui. Article 20 Les quanties econòmiques hauran d’estar suficientment acreditades i justificades en l’expedient administratiu. A aquest efecte, les que corresponguin a taxes i impostos queda- ran acreditades per les que figurin en les res- pectives resolucions administratives; i les que estiguin determinades per la valoració final de l’informe tŁcnic, pel compliment de les condicions d’execució de l’obra. TambØ caldrà acreditar el cost, mitjançant les factu- res i rebuts, originals o còpies compulsades, que hauran de ser presentades a l’Institut en el termini de trenta dies naturals des de la finalització de les obres. A les factures origi- nals, s’hi farà constar que han servit per justi- ficar una subvenció de l’Ajuntament de Bar- celona. VII. Tramitació Article 21 Per acollir-se a la Campanya s’han de complir els següents requisits: a) Sol•licitar la inscripció prŁvia a partir del dia següent al de la publicació complerta del Procediment en el BUTLLET˝ OFICIAL DE LA PROV˝NCIA. b) Sol•licitar la subvenció en el moment que es presenti el comunicat de finalització de les obres o les actuacions. Article 22 Seran denegades les sol•licituds de sub- venció quan es realitzin prescindint del Pro- cediment. Article 23 Podran sol•licitar la inscripció prŁvia i la subvenció les persones físiques o jurídiques que promoguin obres o actuacions com a propietaris o titulars del dret, usufructuaris, arrendataris o per altres títols jurídics d’igual naturalesa admissible en dret. Podran fer-ho per si mateixes o mitjançant els seus repre- sentants legals degudament acreditats. Article 24 D’acord amb la llei 38/2003, de 17 de novembre, General de subvencions, a la sol•licitud d’ajuts i en la resta de documenta- ció que conforma l’expedient ha de constar una œnica persona sol•licitant. Article 25 La inscripció, que es podrà presentar pre- sencialment o per qualsevol dels mitjans que l’Ajuntament posi a l’abast dels ciutadans, s’haurà de fer en imprŁs normalitzat, i s’hi haurà d’adjuntar la documentació següent: a) Sol•licitud d’inscripció prŁvia i d’infor- me tŁcnic, acompanyada del DNI del sol•lici- tant. b) Document de sol•licitud de la llicŁncia d’obres, comunicat, o assabentat, segons els casos. La llicŁncia definitiva s’haurà d’aportar com a màxim amb els documents d’inici d’o- bres. c) Justificants corresponents al pagament de la taxa de serveis urbanístics i de l’impost d’instal•lacions, construccions i obres, eme- sos per l’òrgan municipal competent. d) Assumeix de direcció d’obra, si s’escau, signat pel tŁcnic competent i visat pel col•legi BUTLLET˝ OFICIAL DE LA PROV˝NCIA DE BARCELONA Administració Local 1 / 7 / 2008 Nœm. 157 / Pàg. 35 corresponent. e) Pressupost de l’actuació de l’empresa contractada. f) Memòria o projecte, quan calgui, degu- dament signat per tŁcnic competent. A aquests efectes caldrà que la memòria tŁcnica contempli l’estat d’amidaments i pressupost desglossat per partides de les actuacions sol•licitades. g) Fotografia a color, prŁvia, de cada actuació objecte de subvenció, en paper fotogràfic. Addicionalment es podran presen- tar les mateixes en arxiu digital. h) Títol jurídic que acredita el potencial beneficiari i el seu NIF/CIF. i) Declaració conforme el perceptor no es troba afectat per cap de les incompatibilitats previstes per al personal al servei de les administracions pœbliques. Article 26 Un cop rebuda la sol•licitud d’inscripció, l’Institut emetrà un informe tŁcnic amb els requisits que hauran d’acomplir les actua- cions objecte de subvenció. Article 27 A partir del comunicat a l’Institut de l’inici de les obres, les persones interessades, dispo- saran d’un termini de 6 mesos naturals per a l’execució de les obres, i les hauran de realit- zar de conformitat amb les prescripcions i terminis assenyalades a la llicŁncia i a l’infor- me tŁcnic. Quan les obres no s’hagin iniciat dins el termini que fixa la llicŁncia, sense que s’hagi acreditat haver demanat l’ampliació del ter- mini al Districte, la sol•licitud d’inscripció a la Campanya es considerarà anul•lada i haurà de tornar-se a formalitzar. Transcorreguts 6 mesos des de la sol•lici- tud d’inscripció prŁvia sense constància fefa- ent davant l’administració de cap actuació per part de l’interessat, s’entendrà desistida la sol•licitud i es considerarà anul•lada. Article 28 Els promotors de les actuacions hauran de presentar el comunicat d’inici d’obres dins del termini de deu dies naturals des del començament de les obres, adjuntant, si s’es- cau, els documents de concessió de la llicŁn- cia d’obres vigent. Article 29 TambØ, els promotors de les actuacions hauran de comunicar la finalització de les obres dintre dels deu dies naturals següents. El comunicat de finalització de les obres es presentarà acompanyat de: a) La sol•licitud de beneficis, en imprŁs normalitzat. b) Certificat de seguretat dels paraments exteriors, expedit en els termes de l’annex 3 de l’Ordenança Municipal dels Usos del Pai- satge Urbà (BUTLLET˝ OFICIAL DE LA PROV˝NCIA nœm. 146 de 19 de juny de 1999) en totes aquelles actuacions que afectin l’exterior de l’edifici i en aquells casos que, per l’estat general de l’edifici, el tŁcnic ho consideri oportœ. c) Certificat final d’obra, quan calgui. d) Factures i rebuts corresponents a les actuacions realitzades. e) Declaració de les subvencions concedi- des per l’Ajuntament de Barcelona o d’altres administracions en els œltims dotze mesos. f) Declaració o certificat de l’A.E.A.T, segons calgui, conforme està al corrent del pagament de les obligacions fiscals amb la Hisenda Pœblica o autorització a l’Institut per demanar-lo. g) Certificat d’estar al corrent, si escau, amb les obligacions amb la Seguretat Social. h) Full de transferŁncia bancària, en imprŁs normalitzat, degudament validat per l’entitat financera corresponent. L’Institut Municipal del Paisatge Urbà sol•licitarà a l’Institut Municipal d’Hisenda de Barcelona, certificat del beneficiari, d’estar al corrent dels deutes fiscals amb l’Ajuntament. Article 30 En els casos en quŁ s’aportin fotocòpies, l’Institut podrà exigir en tot moment l’aporta- ció dels documents originals. Article 31 L’incompliment injustificat de qualsevol de les condicions i comunicacions dels arti- cles anteriors en la forma en quŁ s’assenyala, serà causa, previ tràmit d’audiŁncia per un termini de 15 dies naturals, de l’arxiu de l’ex- pedient d’inscripció a la Campanya. VIII. Criteris tŁcnics de les actuacions Article 32 Les actuacions han d’estar sotmeses a la legalitat urbanística i paisatgística. Article 33 L’obtenció del permisos d’obra preceptius (llicŁncia, comunicat d’obres menors o assa- bentat) Øs un requisit necessari per obtenir els ajuts regulats en aquestes bases. Per tal que les actuacions siguin suscepti- bles de subvenció caldrà complir els requisits de la llicŁncia o comunicat d’obres, i tambØ els requisits tŁcnics fixats com a obligatoris en l’informe tŁcnic emŁs per l’Institut. Article 34 L’Institut emetrà un informe tŁcnic en el termini de trenta dies naturals des de la recepció de la sol•licitud d’inscripció degu- dament complimentada i de la resta de docu- mentació detallada a l’article 25 del Procedi- ment. Article 35 L’informe tŁcnic estableix els requisits tŁc- nics de l’actuació perquŁ pugui ser objecte de subvenció; en conseqüŁncia, tindrà caràc- ter vinculant. Les característiques de les actuacions queden recollides a l’Annex 1. L’execució dels requisits definits de com- pliment obligat pels informes tŁcnics, seran imprescindibles per a l’obtenció de la sub- venció, i la seva inobservança no justificada serà causa de denegació de la subvenció de l’actuació corresponent. La no execució dels requisits definits com de compliment recomanat, suposarà la reducció de la subvenció en els terminis fixats a l’annex 1. Article 36 Les persones sol•licitants dels ajuts estan obligats a donar publicitat adequada del caràcter pœblic del finançament de les obres acollides a la Campanya “Barcelona, posa’t guapa”, d’acord amb l’article 18..4 de la llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. L’incompliment d’aquest article originarà la pŁrdua dels drets a percebre la subvenció. L’Institut proporcionarà mitjans gratuïts per fer complir aquesta condició, ja siguin lones en bastides d’obra, cartells, plaques o altres elements similars. Així mateix controlarà les activitats publicitàries en lones d’obra sobre edificis, i aplicarà i farà aplicar la normativa municipal vigent en la matŁria. IX. Control i seguiment de les actuacions per part de l’Administració Article 37 Aquest Procediment s’estableix com a garantia del compliment de la finalitat de la subvenció i de la seva equitat. L’Institut es reserva el dret d’arbitrar els mecanismes administratius i tŁcnics que redueixin al màxim els tràmits que per aques- ta causa hauran de realitzar els ciutadans, i mantindrà en tot moment un control estricte dels ajuts atorgats. Article 38 Als efectes previstos a l’article anterior, els promotors de les actuacions estan obligats a facilitar l’accØs dels tŁcnics municipals a la finca o element objecte de millora, tant per emetre l’informe tŁcnic com per inspeccionar i comprovar les obres o actuacions tantes vegades com sigui necessari. Article 39 L’Institut, per a la comprovació de totes les dades i documents que aportin els sol•lici- tants, podrà demanar a les persones interes- sades la informació complementària que cre- gui convenient, i aquestes estaran obligades a proporcionar-la-hi en el temps i forma assen- yalats. Article 40 L’incompliment del que s’estableix als arti- cles precedents per part del promotor donarà motiu a l’arxiu de l’expedient d’inscripció a la Campanya o a la denegació de la subven- ció, segons procedeixi, amb audiŁncia prŁvia a la persona interessada en un termini de 15 dies naturals. Article 41 Encara que s’hagin executat les obres con- forme a les prescripcions establertes, si l’Ad- ministració observØs manca de veracitat a les dades o documents presentats, la subvenció podrà ser denegada en qualsevol moment del Procediment i revocada un cop atorgada o abonada. Article 42 El gerent de l’Institut podrà ordenar l’ad- missió de les sol•licituds i/o la tramitació de la subvenció quan concorrin circumstàncies BUTLLET˝ OFICIAL DE LA PROV˝NCIA DE BARCELONA Administració Local 1 / 7 / 2008Nœm. 157 / Pàg. 36 excepcionals que ho motivin o causes de força major que hagin impossibilitat el com- pliment dels terminis i/o de les condicions establertes per a aquest Procediment. Article 43 L’Institut vetllarà per a que les obres que siguin objecte de la subvenció s’executin dins dels terminis concedits en els permisos d’obres corresponents (assabentat, comunicat d’obres menors o llicŁncia). Els promotors de les obres hauran de sol•licitar les pròrrogues dels permisos d’obres en aquells casos en quŁ es produeixi la seva caducitat. X. Concessió i denegació de subvencions Article 44 Les subvencions seran concedides o dene- gades mitjançant resolució administrativa dictada en el termini màxim de sis mesos des de la presentació de la sol•licitud de benefi- cis, amb excepció dels casos en quŁ s’hagin d’arxivar les actuacions realitzades de con- formitat amb el que es preveu en aquest Pro- cediment. Article 45 Correspondrà al president de l’Inst¡tut la resolució sobre la concessió o denegació de qualsevol tipus de subvenció inclosa a la Campanya. Article 46 La detecció per part dels serveis tŁcnics de l’Institut, de qualsevol situació d’infracció a les ordenances municipals i a la legislació vigent, podrà originar la pŁrdua de la subven- ció sol•licitada. En aquells casos en quŁ la infracció a la normativa no estigui directament relacionada amb l’actuació objecte de subvenció caldrà que en la resolució administrativa denegatò- ria de la concessió es faci esment explícit de l’article i normativa objecte d’incompliment. Article 47 Les subvencions es consideraran accepta- des si, transcorreguts els trenta dies naturals següents a la notificació al beneficiari, aquest no s’ha manifestat en sentit contrari. Article 48 El benefici que es reconegui per raó d’una determinada actuació s’estendrà a qui es subrogui en la titularitat o œs de la finca, local o exercici de l’activitat de quŁ es tracti. En els supòsits assenyalats, i abans de fer efectiu el pagament de la subvenció, es podrà reconŁixer com a beneficiària la perso- na subrogada com a nova titular, sempre que ho sol•liciti de forma expressa i ho acrediti suficientment. Article 49 Una vegada resolta favorablement la sol•licitud de subvenció, l’Administració municipal estarà obligada al pagament de les quantitats en quŁ consisteixi, amb excepció dels casos en quŁ la resolució estimatòria de subvenció s’haguØs dictat sense cobertura pressupostària. El pagament de les subven- cions es farà en el termini de dos mesos des de la data de la resolució d’aprovació de la concessió, mitjançant transferŁncia bancària a favor del beneficiari. Article 50 L’Administració podrà revocar la subven- ció, sense que origini cap dret per al sol•lici- tant, en els supòsits següents: a) Per manca de veracitat amb intenció dolosa de les dades i documents aportats. b) Per alteració de les condicions que han determinat la concessió de la subvenció o per incompliment sobrevingut de la legalitat urbanística o paisatgística, en el termini de dos anys a partir de la data d’aprovació, imputables al beneficiari i sense que l’Admi- nistració les haguØs autoritzat. Article 51 Serà motiu de revocació la imputació per part de l’arrendador de l’import de la subven- ció com a part del cost global de les obres efectuades, a l’objecte de la seva repercussió en els increments de les rendes de l’arrenda- ment o de l’actualització corresponent. XI. Limitacions i garanties Article 52 L’Institut podrà exigir la presentació de pressupostos, rebuts i comprovants que demostrin que, com a mínim, s’han invertit en les obres de rehabilitació les quantitats declarades en la llicŁncia d’obres. Article 53 Totes les subvencions que es concedeixin en aplicació d’aquest Procediment tenen caràcter de parcialment compatibles amb altres ajuts pœblics per a les mateixes actua- cions. Aquesta compatibilitat parcial s’interpreta de forma que, en cap cas, el titular podrà rebre subvencions pœbliques que, en el seu conjunt, suposin mØs del 50% per cent del pressupost subvencionable. A aquests efectes, quan s’hagi produït la sol•licitud d’altres ajuts pœblics, l’interessat està obligat a declarar-ho a l’Institut, abans o en el moment de fer la sol•licitud de benefi- cis. L’incompliment d’aquesta condició com- portarà la pŁrdua automàtica de la subvenció total. Article 54 La subvenció màxima per actuació es fixa en 60.000 EUR. Qualsevol sol•licitud que per les seves característiques hagi de superar aquesta quantitat haurà de ser tramitada dins del programa d’actuacions de caràcter específic i extraordinari. DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA Aquest Procediment serà d’aplicació a tots els expedients de subvenció que es trobin en fase de tramitació a l’Institut a la data d’entra- da en vigor. DISPOSICIÓ FINAL Aquest Procediment entrarà en vigor a l’endemà de la seva publicació al BUTLLET˝ OFICIAL DE LA PROV˝NCIA. i Així mateix es publicarà a la Gaseta Municipal. ANNEX 1 ACTUACIONS QUE PODEN ACOLLIR-SE A LA CAMPANYA PER A LA PROTECCIÓ I MILLORA DEL PAISATGE URBÀ A.1. Obres no estructurals: La subvenció podrà arribar al 25% del pressupost subvencionable en funció del grau de complexitat d’aquestes i la qualitat assoli- da en la intervenció. En el cas d’edificis històrics amb interŁs arquitectònic inclosos al Catàleg vigent del Patrimoni Històric artístic de la ciutat de Bar- celona, la subvenció podrà arribar fins al 30% del cost de les obres. Les actuacions, lletra i nœmero, que es marquin com a obligatòries a l’informe tŁc- nic, tindran el caràcter d’indispensable. El seu incompliment serà causa de denegació de la totalitat de la subvenció. La resta d’ac- tuacions tindrà caràcter recomanable. Si es compleixen les actuacions obligatò- ries, la subvenció mínima serà d’un 15% del pressupost subvencionable. I si tambØ es compleixen totes les actuacions recomana- des, la subvenció serà la màxima establerta en el programa. En el cas de no complir totes les actua- cions recomanables, es reduirà el percentatge de la subvenció en 3 punts. I addicionalment, per cada actuació recomanable no executada es reduiran 2 punts. A.1.1. Façanes Les propostes de restauració de façanes hauran afectar la totalitat de la seva superfí- cie, amb tots els sistemes constructius, com- positius, ornamentals i de tancament que el conformen. Així mateix cal incloure la planta baixa i els sistemes de tancament dels locals comercials. Les actuacions hauran de ser respectuoses i compatibles amb els materials i sistemes constructius originals, i hauran de garantir en tot moment l’estabilitat de tots els elements de la façana, la bona pràctica constructiva, el futur manteniment i la composició original de l’edifici. Per raó de la dignitat i importància pai- satgística dels paraments exteriors dels edifi- cis, i atŁs el rŁgim comunitari de les façanes, la intervenció haurà de tenir com a objectiu la unitat final de tots els elements del sistema de tancament (fusteries i persianes). Així mateix caldrà homogeneïtzar, tipològicament i cromàticament, totes les baranes i tendals exteriors de protecció solar. No s’accepten tractaments cromàtics individuals en cap ele- ment constructiu, de tancament, ni de reves- timent. Per evitar distorsions paisatgístiques o patologies en els revestiments, i alhora donar compliment al que disposa l’Ordenança dels Usos del Paisatge Urbà de Barcelona, caldrà eliminar tots els elements i instal•lacions obsolets o aliens de la façana. A.1.2. Terrats i cobertes Les propostes d’actuació hauran d’abastar tots aquells elements i superfícies que consti- tueixen els terrats de la finca, amb patologies o manca de manteniment. BUTLLET˝ OFICIAL DE LA PROV˝NCIA DE BARCELONA Administració Local 1 / 7 / 2008 Nœm. 157 / Pàg. 37 A aquests efectes les lluernes, claraboies, i altres cobertes de badalots, trasters, etc., es consideren elements integrants del terrat. Als efectes d’aquest Procediment, es consi- deren terrats o cobertes les parts d’aquests, transitables o no, que no estan subjectes a œs restringit. Els terrats subjectes a œs restringit s’hi podran incloure quan se’n proposi la seva rehabilitació basada en un acord comunitari o de la propietat de la totalitat de l’immoble. Les propostes d’actuació parcial podran acollir-se a la Campanya quan les altres zones del terrat estiguin en perfecte estat i sense cap patologia constructiva. En aquest cas, caldrà justificar la bondat constructiva de les parts de no actuació, mitjançant infor- mes tŁcnics acreditats. Per garantir la duració i la bona execució de les obres de reparació de la superfície d’una coberta i a l’efecte d’aquesta Campan- ya, es disposa com a intervenció mínima la substitució. En cap cas s’acceptaran solu- cions de substitució parcial dels diferents ele- ments que conformen la solució constructiva d’un terrat. Totes les solucions acceptades seran com- pletes i tindran cura de tot allò que sigui necessari per al seu bon funcionament (min- vells, desguassos, pendents, canonades, etc). A.1.3. Mitgeres Serà objecte d’aquest programa la remode- lació de les parets mitgeres en façanes. L’ac- tuació ha de garantir una millor habitabilitat interna de l’edifici i la seva integració pai- satgística, mitjançant propostes compositives amb solucions constructives definitives i que assoleixin l’adequat aïllament tŁrmic/acœstic. A aquests efectes, per assolir els ajuts d’a- quest programa, caldrà complimentar el que disposa el Codi TŁcnic de l’Edificació pel que fa referŁncia als tancaments exteriors quant a aïllament tŁrmic. Quan l’espai a rehabilitar ocupi el 50% o mØs de l’alçada l’edifici, o bØ alguna de les seves parts tingui consideració de mitgera consolidada, la proposta compositiva aporta- da haurà de ser validada per la Comissió Mixta del Paisatge Urbà. A.1.4. Celoberts Formaran parts d’aquest programa totes aquelles actuacions de restauració que afec- tin als paraments verticals que configuren els celoberts i tots aquells elements que en for- min part integrant (finestres, baixants, con- ductes, etc) A aquests efectes les lluernes, claraboies o qualsevol element de cobriment dels celo- berts es consideren part integrant de l’actua- ció. Els elements de cobriment dels celoberts hauran de complimentar el que disposa en matŁria de ventilació natural l’art. nœm. 233.5 de les Ordenances Metropolitanes d’E- dificació i del Pla General Metropolità de Barcelona: “Els celoberts podran cobrir-se, sempre que es deixi un espai perifŁric lliure de tancament de cap tipus entre les parets del pati i l’element de cobriment amb una superfície de ventilació mínima del 20% superior a la del pati.” Si s’escau, i per raons de racionalitat cons- tructiva i oportunitat, es recomana l’endreça- ment de les sortides de fum i la seva recon- ducció a la coberta. A.1.5. Vestíbul - Escala Formaran parts d’aquest programa totes aquelles actuacions de restauració que afec- tin als vestíbuls i escales d’edificis, tant en els seus elements constructius, com en tots aquells elements que formin part integrant del conjunt. A aquests efectes les lluernes, claraboies o qualsevol element de cobriment de les esca- les es consideren part integrant de l’actuació. En cas que aquests espais donin ventilació a peces dels habitatges, els elements de cobriment de les escales hauran de compli- mentar el que disposa en matŁria de ventila- ció natural l’art. nœm. 233.5 de les Ordenan- ces Metropolitanes d’Edificació i del Pla General Metropolità de Barcelona: “Els celo- berts podran cobrir-se, sempre que es deixi un espai perifŁric lliure de tancament de cap tipus entre les parets del pati i l’element de cobriment amb una superfície de ventilació mínima del 20% superior a la del pati.” En el cas de precisar bastida o pont penjat, caldrà aportar l’assumeix de direcció. Totes les actuacions en vestíbuls i escales d’interŁs tipològic o patrimonial, hauran de mantenir i conservar les seves característi- ques i elements originals. Quan les obres de neteja o restauració es facin sobre edificis catalogats, serà impres- cindible disposar de l’assumeix de direcció dels treballs a fer. Per raons de racionalitat constructiva i oportunitat es recomana l’eliminació de les barreres arquitectòniques en les zones d’ac- tuació. En aquests casos es podrà acollir als corresponents programes d’accessibilitat d’a- questes bases reguladores. A.2. Accessibilitat: Totes les actuacions acollides a aquest programa hauran de complir els aspectes recollits en matŁria de supressió de barreres arquitectòniques a les Ordenances Metropo- litanes d’Edificació, a la Llei 20/91 de 25 de novembre i al Decret 135/95 que la desenvo- lupa, de la Generalitat de Catalunya, i qual- sevol altre vigent en el moment de la realitza- ció. La subvenció per a qualsevol dels apartats d’accessibilitat serà del 25% del pressupost subvencionable. En el cas que les obres d’instal•lació d’as- censor i supressió de barreres arquitectòni- ques es realitzin conjuntament aconseguint un itinerari adaptat, així com tambØ en l’a- daptació total d’un habitatge, la subvenció serà del 30% del pressupost subvencionable. En el cas d’edificis històrics amb interŁs arquitectònic inclosos al Catàleg vigent del Patrimoni Històric artístic de la ciutat de Bar- celona, la subvenció podrà arribar fins al 30% del cost de les obres. A.2.1. Instal•lació d’ascensors ComprŁn aquelles actuacions consistents en la dotació de nous ascensors tant en l’inte- rior com en l’exterior de les finques que no en tinguin. Serà condició indispensable que les noves botoneres disposin del sistema Braille o dels nœmeros en relleu. A.2.2. Supressió de barreres arquitectòniques Es consideraran les intervencions següents: - Supressió de desnivells a l’accØs des del carrer als vestíbuls dels edificis d’habitatges. - Construcció o instal•lació d’elements (rampes o elevadors o altres sistemes) que facilitin l’accessibilitat als edificis, així com a les zones comunes i d’esbarjo. - Senyalització a l’exterior de l’edifici de les instal•lacions i serveis accessibles a les persones amb mobilitat reduïda. A.2.3. Adaptació per a la mobilitat interior a l’habitatge Aquest programa inclou tant les actua- cions puntuals que millorin l’accessibilitat interna, com tambØ l’adaptació total. Es consideraran les intervencions següents: - Supressió de desnivells per facilitar l’accØs a l’habitatge des dels espais comuns, o des del carrer. Construcció o instal•lació d’elements (rampes, elevadors o altres siste- mes) que facilitin l’accessibilitat directament als habitatges. - Supressió de barreres arquitectòniques mitjançant reformes constructives que com- portin l’enderroc, eixamplament o adequació de portes, passadissos, habitacions, etc... en diferents àmbits dins de l’habitatge, com cambra de bany, cuina, passadís, dormitori, o altres habitacions de manera que quedin amb les condicions d’accessibilitat descrites al Decret 135/95. - Dotació d’ajuts tŁcnics pertinents en dife- rents àmbits dins l’habitatge, com cambra de bany, cuina, passadís, dormitori o altres habi- tacions. La dotació d’aquests ajuts tŁcnics per a l’accessibilitat dels seus ocupants ha de complir els requisits i paràmetres d’accessibi- litat especificats en el Decret 135/95. Per poder gaudir d’aquesta subvenció s’haurà de justificar que com a mínim un dels residents habituals de l’habitatge, o bØ Øs major de 65 anys, o bØ disposa d’un certificat de disminució. A.3. Instal•lacions: El procØs d’adequació comportarà l’elimi- nació de tots els elements obsolets de l’antiga instal•lació, i comporta l’obligatorietat de rea- litzar aquelles actuacions complementàries que la bona pràctica constructiva demana. En aquells casos que la instal•lació ho requereixi, caldrà adjuntar certificats i/o but- lletins de l’instal•lador autoritzat que ha efec- tuat l’obra. Les noves instal•lacions hauran d’adequar- se al que disposa l’Ordenança municipal dels usos del paisatge urbà de la ciutat de Barce- lona. La subvenció serà del 25% del pressupost subvencionable. BUTLLET˝ OFICIAL DE LA PROV˝NCIA DE BARCELONA Administració Local 1 / 7 / 2008Nœm. 157 / Pàg. 38 A.3.1. Instal•lacions comunes ComprŁn aquelles actuacions que com- porten l’actualització i millora de les instal•lacions comunes existents, adaptant-les a les normatives vigents. A.3.2. Aigua directa Engloba les actuacions d’eliminació de dipòsits d’aigua i la seva substitució per aigua directa de xarxa, en la part corresponent a les instal•lacions comunitàries. Les obres hauran de ser realitzades per un instal•lador autoritzat i comportaran l’elimi- nació de tots els elements corresponents a la instal•lació de dipòsits que quedin fora de servei. A la comunicació del final d’obres s’ad- juntaran els butlletins acreditatius de la realit- zació de la instal•lació. A.3.3. Reubicació i endreçament d’antenes ComprŁn totes aquelles actuacions en les quals les comunitats de particulars es posin d’acord en la substitució d’antenes indivi- duals per una œnica antena col•lectiva, i les comunitats que tinguin antenes col•lectives i que es posin d’acord per integrar-les totes en una de sola. TambØ comprŁn aquelles actuacions indi- viduals per re ubicar antenes parabòliques particulars, al terrat o coberta. Els ancoratges de les noves instal•lacions es fixaran sobre elements constructius sòlids, evitant suport sobre baranes i ampits. Les antenes es col•locaran en llocs de mínima visió des dels espais pœblics. En cas d’antenes parabòliques es col•locaran sobre terrats evitant cobertes de badalots o altres elements sobresortints del terrat. No s’admetrà la presŁncia de cables de distribució visibles sobre façanes. S’inclouen els treballs de desmuntatge i eliminació d’instal•lacions obsoletes, inclosos els elements de subjecció i distribució, cofre o panell, nova instal•lació fins a l’entrada a cada habitatge individualitzat, segons la nor- mativa vigent. A.3.4. Reubicació i endreçament d’aparells d’aire condicionat Són objecte d’aquest programa les actua- cions que ordenin o re ubiquin aparells o ins- tal•lacions d’aire condicionat existents, per evitar molŁsties a tercers i la contaminació visual que interfereix la composició arqui- tectònica de les façanes, tant pel que fa als aparells com a les conduccions o altres ele- ments tŁcnics de la instal•lació. Les noves instal•lacions hauran d’adequar- se al que disposin les normatives i ordenan- ces vigents en aquesta matŁria i han de crear les condicions que permetin que totes les futures instal•lacions d’aire condicionat de l’edifici es puguin situar en llocs no visibles. A.3.5. Noves tecnologies Engloba totes aquelles actuacions comu- nes que fomentin l’actualització de les instal•lacions amb les noves tecnologies, especialment la domòtica, les comunica- cions... A.4. Sostenibilitat: A.4.1. Foment de la sostenibilitat Engloba totes aquelles actuacions que tin- guin per objecte la realització d’obres: a) Que fomentin l’estalvi energŁtic o la uti- lització d’energies renovables i que no esti- guin contingudes en alguns dels programes específics d’aquest Procediment. b) Que fomentin l’œs eficaç o reutilització de l’aigua o l’aprofitament de l’aigua de pluja. c) Que fomentin la substitució de conduc- tes i canonades de materials no permesos per la legislació vigent. d) Que fomentin la recollida selectiva d’escombraries o el compostament in situ de la fracció orgànica. La subvenció serà del 25% del pressupost subvencionable. A.4.2. Plaques solars ComprŁn la incorporació de plaques solars amb tots els sistemes d’acumulació i conne- xió a les instal•lacions de servei. Tots els elements de la instal•lació es col•locaran en llocs de mínima visió des dels espais pœblics, evitant col•locar-los sobre badalots o altres elements sobresortints del terrat. La sol•licitud haurà d’anar acompanyada de la següent documentació, relativa a la ins- tal•lació: - projecte, - estudi del possible impacte visual i el seu entorn, - fotografia de l’espai objecte d’actuació. En cas que es tractØs d’un edifici inclòs en el Catàleg del patrimoni arquitectònic histori- coartístic de la ciutat de Barcelona, haurà d’Øsser preceptivament informat positivament pels serveis de Patrimoni. Caldrà aportar el compromís del sol•lici- tant de mantenir la instal•lació durant un mínim de tres anys. La subvenció serà del 25% del cost de l’actuació. A.4.3. Aïllament tŁrmic / acœstic de buits arquitectònics existents A.4.3.1. Actuació global ComprŁn totes aquelles actuacions d’aïlla- ment tŁrmic i acœstic mitjançant la substitu- ció dels vidres i la fusteria existents per d’al- tres de millors característiques aïllants en actuacions que englobin façanes senceres. La composició resultant haurà de respectar la tipologia de l’edifici utilitzant el mateix llenguatge i cromatisme que li Øs adient, i sense fer œs d’elements reflectants. En cas que la nova fusteria sigui metàl•lica s’haurà de justificar que sigui amb ruptura de pont tŁrmic. Amb la sol•licitud caldrà adjuntar la memòria valorada de la solució proposada, i incloure fotografies de la façana objecte de l’actuació i de l’edifici sencer. En cas que es tractØs d’un edifici inclòs en el Catàleg del patrimoni arquitectònic histori- co-artístic de la ciutat de Barcelona, haurà d’Øsser preceptivament informat positivament pels serveis de Patrimoni. La subvenció serà del 50% del cost de les obres efectuades amb un màxim de 1500EUR per habitatge afectat. A.4.3.2. Actuació individual Engloba totes aquelles actuacions d’estalvi energŁtic o insonorització que es duguin a terme en els buits arquitectònics existents, per a millorar les característiques aïllants de l’habitatge. La substitució dels vidres existents per d’altres de millors característiques aïllants, no afectarà l’aspecte exterior de la façana o del conjunt de l’edifici. En particular, no impli- carà l’alteració dels elements de tancament o de suport de les zones envidrades (fusteria, persianes...) ni la composició de l’envidra- ment (especejament, particions, nombre de batents...); i no s’acceptaran dobles finestres. La composició resultant haurà de respectar la tipologia de l’edifici utilitzant el mateix llenguatge i cromatisme que li Øs adient, i sense fer œs d’elements reflectants. En cas de fusteries metàl•liques, caldrà que disposin de ruptura de pont tŁrmic. La tramitació aplicable i documentació que caldrà aportar Øs la que es determina, de forma general, en aquests Procediment i, específicament, la que es detalla a continua- ció: - A l’inici de la tramitació s’emplenarà un full de declaració específic i s’hi aportaran: el pressupost desglossat de l’obra, i una fotogra- fia de la façana on es faci l’actuació, en la qual s’assenyali els elements objecte de l’ac- tuació proposada. - Un cop efectuada l’obra, i abans de transcórrer trenta dies naturals, s’aportarà la factura i el rebut corresponent. En el cas d’actuacions per a la substitució de vidres, en la factura constaran desglossats el cost del vidre instal•lat detallant les seves característiques (gruix, metres quadrats ins- tal•lats...) i el cost de la fusteria. Així mateix, s’aportarà la fotografia de la façana correspo- nent al final d’obra i s’assenyalaran els ele- ments nous. La subvenció serà: a) Canvi de vidres: 50% de la factura, amb un màxim de 1.000EUR per habitatge. b) Canvi de vidres mØs restauració de la fusteria de fusta: 50% de la factura, amb un màxim de 1.000EUR per habitatge. c) Canvi de vidres i fusteria: 25% de la fac- tura amb un màxim de 800EUR per habitat- ge. d) Altres sistemes, com ara junts hermŁtics: 25% de la factura amb un màxim de 600EUR per habitatge. B. Locals comercials i d’activitats professionals o serveis: Poden acollir-se aquells locals i/o establi- ments de superfície fins a 500 m2. ComprŁn aquelles actuacions que com- portin l’execució d’obres que tendeixin a la millora, adequació paisatgística i sostenibili- tat dels locals comercials existents. S’exclouen explícitament aquells casos en quŁ l’adequació sigui conseqüŁncia de la ins- tal•lació d’un negoci nou, llevat d’allò que BUTLLET˝ OFICIAL DE LA PROV˝NCIA DE BARCELONA Administració Local 1 / 7 / 2008 Nœm. 157 / Pàg. 39 estableixen els programes B.1.1 i B.2. B.1. Renovació de la imatge exterior Seran objecte d’aquest programa aquelles actuacions referides a locals comercials que adaptin la seva imatge exterior, adequant tots els elements compositius i de retolació d’i- dentificació a la normativa vigent. A la sol•licitud d’informe tŁcnic d’aquesta actuació complementària s’haurà d’adjuntar la memòria o el projecte tŁcnic. S’exclouen explícitament aquells casos en quŁ l’adequació sigui conseqüŁncia de la ins- tal•lació d’un negoci nou. La subvenció serà del 25% del pressupost subvencionable. B.1.1. Retolació exterior en català El contingut del rŁtol, incloent-hi la identi- ficació de l’activitat, haurà d’estar escrit en català, amb l’œnica excepció, en tot cas, del nom propi registrat de l’establiment. TambØ es podran incloure, en un espai que no supe- ri el 20% del total de la superfície de retola- ció, missatges en altres llengües sempre i quan siguin traduccions del text principal en català. En tot cas, els rŁtols hauran de complir les normatives existents en matŁria de retolació exterior. A la sol•licitud d’informe tŁcnic d’a- questa actuació complementària s’haurà d’adjuntar la memòria o el projecte tŁcnic. Si s’escau, caldrà obtenir el vist-i-plau dels con- tinguts per part de l’oficina del Centre de Normalització Lingüística de Barcelona. A aquesta subvenció podran acollir-se tots els establiments d’activitat comercial, empre- sarial o social amb identificació en el paisat- ge urbà, encara que siguin de nova implanta- ció. La subvenció serà del 40% del cost de les obres efectuades, fins a un màxim de 600EUR. B.2. Supressió de barreres arquitectòniques Totes les actuacions acollides a aquest programa hauran de complir els aspectes recollits en matŁria de supressió de barreres arquitectòniques a les Ordenances Metropo- litanes d’Edificació, a la Llei 20/91 de 25 de novembre i al Decret 135/95 que la desenvo- lupa, de la Generalitat de Catalunya, i qual- sevol altre vigent en el moment de la realitza- ció. A aquesta subvenció podran acollir-se tots els establiments d’activitat comercial, empre- sarial o social amb identificació en el paisat- ge urbà, encara que siguin de nova implanta- ció, als quals no sigui d’aplicació l’obligato- rietat de supressió de barreres arquitectòni- ques. La subvenció serà del 25% del pressupost subvencionable. B.3. Millora de les condicions higienico- sanitàries Poden acollir-se aquells locals i/o establi- ments de concurrŁncia pœblica de menys de 50 places. ComprŁn totes aquelles actuacions que millorin les condicions ambientals higie- nico-sanitàries en els locals. Les actuacions proposades hauran de con- templar millores de la sostenibilitat, Øs a dir, mecanismes de foment de l’estalvi energŁtic com ara estalviadors d’aigua i punts de llum de encesa i tancament automàtic. Serà indispensable adequar l’accessibilitat als serveis sanitaris del local adaptant-los a normativa vigent. En el cas que l’actuació es produeixi com a conseqüŁncia d’una inspecció de l’Admi- nistració Municipal, en el moment de forma- litzar la sol•licitud d’inscripció s’haurà d’ad- juntar el requeriment i l’informe adreçats al titular del local. S’exclouen explícitament aquells casos en quŁ l’adequació sigui conseqüŁncia de la ins- tal•lació d’un negoci nou. La subvenció serà del 25% del pressupost subvencionable. B.4. Reubicació i endreçament d’aparells d’aire condicionat Són objecte d’aquest programa les actua- cions que ordenin o reubiquin aparells o ins- tal•lacions d’aire condicionat existents, per evitar molŁsties a tercers i la contaminació visual que interfereix la composició arqui- tectònica de les façanes, tant pel que fa als aparells com a les conduccions o altres ele- ments tŁcnics de la instal•lació. En cas que la nova instal•lació s’ubiqui dins de buits arquitectònics, haurà de retirar- se 25 cm respecte al pla de façana, d’acord amb el que preveu l’Ordenança d’Usos del Paisatge Urbà. Les noves instal•lacions hauran d’adequar- se al que disposin les normatives i ordenan- ces vigents en aquesta matŁria. La subvenció serà del 25% del pressupost subvencionable. B.5. Insonorització d’activitats molestes a causa del soroll Podran gaudir dels esmentats beneficis els locals industrials, comercials o de serveis, situats en zones d’habitatges, que tinguin llicŁncia d’activitat, i produeixin sorolls i/o vibracions que causin molŁsties a tercers. ComprŁn aquelles actuacions per insono- ritzar el focus o origen del soroll i/o vibra- cions causats pel funcionament d’aparells d’aire condicionat, cambres frigorífiques, ventiladors, extractors, unitats condensadores i evaporadores, compressors, bombes, torres de refrigeració o altres aparells mecànics necessaris per a l’activitat autoritzada. Quan les obres d’insonorització hagin de tenir incidŁncia en la façana, caldrà elaborar el projecte corresponent, que seguirà la tra- mitació pertinent. Quan l’actuació afecti un edifici inclòs en el Catàleg del patrimoni arquitectònic histori- coartístic de la ciutat de Barcelona, haurà d’Øsser preceptivament informat pels serveis competents. En cas d’existir denœncies de les molŁsties per part dels veïns o comunicats de l’Ajunta- ment respecte d’això, s’aportarà la documen- tació corresponent. Els sol•licitants aportaran les mesures dels nivells de soroll reals, preses per tŁcnics competents, abans i desprØs de l’execució de les obres d’insonorització. El projecte d’obres inclourà la quantifica- ció de la millora teòrica esperada en els nivells de soroll. La subvenció serà del 25% del pressupost subvencionable. C. Actuacions especials: Els promotors de les actuacions, en quali- tat de propietaris o degudament autoritzats per la propietat dels elements afectats per l’actuació, hauran de: - Sol•licitar la llicŁncia d’obres que corres- pongui a l’actuació projectada. - Sol•licitar les subvencions, i adjuntar memòria descriptiva del projecte d’actuació i pressupost detallat de les obres a fer, així com la documentació que acrediti la qualifi- cació de l’interŁs pœblic de les obres. - En la sol•licitud es farà constar expressa- ment que s’acullen a aquest programa. A la vista de la sol•licitud, els serveis tŁc- nics de l’Institut, que requeriran quan calgui la col•laboració dels serveis municipals com- petents, emetran un informe sobre l’oportuni- tat, les condicions tŁcniques de l’actuació proposada i el possible import de la subven- ció. Quan calgui, el gerent de l’Institut propo- sarà protocols on quedin recollides les condi- cions de la concessió de la subvenció i d’al- tres possibles ajuts; aquests documents s’in- corporaran a l’expedient corresponent. La sol•licitud, conjuntament amb l’esmen- tat informe i, si Øs el cas, el protocol, seran sotmesos al regidor president de l’Institut, el qual qualificarà el caràcter específic i extra- ordinari de les actuacions, i elevarà a l’Alcal- dia la corresponent proposta de resolució. L’aprovació serà comunicada a la persona interessada en un termini de 30 dies. C.1. Actuacions de caràcter específic i extraordinari que incideixin en el paisatge urbà La subvenció podrà arribar fins al 30% del cost de les obres efectuades. C.1.1. Actuacions d’interŁs general Engloba totes aquelles actuacions puntuals que es realitzin en benefici del paisatge urbà i que, per les seves característiques, no es puguin incloure dins les actuacions tipifica- des i siguin justificades per la catalogació dels bØns, la seva importància patrimonial o paisatgística, o la seva inclusió en un conveni de col•laboració. C.1.2. Actuacions col•lectives d’interŁs de districte o d’àrea Engloba aquelles actuacions que afectin a col•lectius, entitats, agrupacions, associa- cions, etc, que promoguin accions d’interŁs paisatgístic o de sostenibilitat. Les actuacions hauran de comptar amb la preceptiva proposta del districte o àrea. En tot cas, per obtenir les subvencions s’haurà de signar un conveni en el qual s’es- tableixin les condicions relatives a l’actuació. C.2. Foment de la sostenibilitat en edificis que no siguin d’habitatges Engloba totes aquelles actuacions de BUTLLET˝ OFICIAL DE LA PROV˝NCIA DE BARCELONA Administració Local 1 / 7 / 2008Nœm. 157 / Pàg. 40 foment de la sostenibilitat que es realitzin en edificis que no siguin d’habitatges i per tant no es puguin incloure en el procediment general. La subvenció serà del 25% del pressupost subvencionable. Ho certifico. Barcelona, 20 de juny de 2008. El Secretari delegat, Joan de Moxó i Forga. 022008018357 A Barcelona Institut Municipal de Parcs i Jardins ANUNCI Exp. 08/079 El Gerent de Parcs i Jardins de Barcelona, Institut Municipal, per delegacions de la Pre- sidenta de data 02/01/2006, en data: 16/06/2008, va adoptar la següent resolució: “Esmenar la resolució aprovada pel Gerent de Parcs i Jardins, en data 06/06/2008, atŁs que per error de transcripció es va indicar que es retendria del preu del contracte l’im- port de 2.286,67 euros en concepte de garantia definitiva, sent la forma correcta de constitució qualsevol de les previstes a la clàusula 12.6 del plec de clàusules adminis- tratives particulars en el termini legalment establert a l’efecte.” Barcelona, 16 de juny de 2008. La Secretària delegada, p.d., M“ Àngels Dodero i Vintró. 022008017973 A Barcelona Institut Municipal d’Urbanisme ANUNCI Exp. 08-OBO-83. El President de l’Institut Municipal d’Urba- nisme, en data 4 d’abril de 2008, en œs de les facultats conferides per l’article 5.2 dels Esta- tuts de l’Institut Municipal d’Urbanisme va adoptar la següent resolució: “Aprovar inicialment el projecte de remo- delació d’un espai urbà al carrer Pallars can- tonada amb el carrer Espronceda, al districte de Sant Martí, d’acord amb els articles 235.1 del Decret legislatiu 2/2003 de 28 d’abril pel que s’aprovà el Text refós de la llei municipal i de rŁgim local de Catalunya, i 37 del Decret 179/1995, de 13 de juny, pel que s’aprova el reglament d’obres, activitats i serveis dels ens locals, amb un pressupost d’execució per contracte de dos cents trenta-dos mil quatre- cents quaranta-tres EUR amb seixanta-un cŁntims, (232.443,61 EUR), IVA inclòs; sot- metre’l a informació pœblica durant el termini de 30 dies naturals a partir del dia següent al de la publicació d’aquesta resolució, segons allò assenyalat en els articles precedents, mit- jançant anunci publicat en el BUTLLET˝ OFICIAL DE LA PROV˝NCIA de Barcelona; tenir-lo per aprovat definitivament, sempre i quan no es formulin al•legacions o emetin informes, en el termini d’informació pœblica, que facin palesa la necessitat d’introduir-hi rectifica- cions i publicar aquesta resolució en el BUT- LLET˝ OFICIAL DE LA PROV˝NCIA”. Aquesta resolució fou sotmesa a informa- ció pœblica durant el termini de 30 dies natu- rals, en el BUTLLET˝ OFICIAL DE LA PROV˝NCIA (BUTLLET˝ OFICIAL DE LA PROV˝NCIA) n” 92 del dia 16 d’abril de 2008, no havent-se presen- tat al•legacions al projecte, segons consta en la certificació de la Secretària Delegada de l’Institut d’Urbanisme de data divuit de juny de dos mil vuit. En virtut de la previsió continguda en la resolució esmentada, i en els seus propis ter- mes, queda aprovat definitivament el Projec- te de remodelació d’un espai urbà al carrer Pallars cantonada amb el carrer Espronceda, al districte de Sant Martí. La qual cosa es publica per pœblic conei- xement de conformitat a l’article 38.2 del Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s’a- prova el Reglament d’obres, activitats i ser- veis dels ens locals. Contra aquesta resolució podeu interposar recurs d’alçada davant l’Alcaldia, en el termi- ni d’un mes comptat des de l’endemà d’haver rebut la present notificació. Transcorregut el termini de tres mesos des de la interposició del recurs d’alçada sense haver estat notificat de llur resolució, es considerarà aquest desestimat als efectes de poder interposar recurs contenciós administratiu davant el Jut- jat del Contenciós Administratiu de Barcelo- na. Tanmateix es pot utilitzar qualsevol altre recurs que es cregui convenient. Barcelona, 20 de juny de 2008. La Secretària delegada de l’IMU, M. Cami- no SuÆrez García. 022008017916 A Barcelona Institut Municipal d’Urbanisme ANUNCI Exp. 08g46. El quart tinent d’alcalde, en œs de les facultats conferides per l’Art. 21.1 p) de la Llei 7/85, de 2 d’abril i la Llei 22/98, de 30 de desembre, de la Carta Municipal de Bar- celona Art. 13,1,o); i del Decret de l’Alcaldia de data 20 de juny de 2007, en data 16 de juny de 2008, ha resolt: “1r. Aprovar definitivament la relació de bØns i drets afectats per l’expropiació de les finques incloses a la tercera fase-A d’execu- ció del Pla Especial de Reforma Interior en el sector establert de remodelació dels habitat- ges de la Trinitat Nova (finques nœm. 4 del c. Llosa, i nœm. 21, 29, 39, 41 i 57 del c. S’A- garó), afectades de zona subjecte a ordenació de volumetria específica particular destinada a habitatge social (clau 18tHS/3), de sistema de parcs i jardins urbans de nova creació de caràcter local (clau 6b) i de vial (clau 5) per l’esmentat instrument urbanístic, aprovat definitivament en data 22 de març de 2002; 2n. Resoldre les al•legacions presentades en la fase d’informació pœblica en el sentit que figura en l’informe jurídic emŁs per la SPM Barcelona Gestió Urbanística SA en data 6 de juny de 2008, incorporat a l’expe- dient i que es dóna per reproduït; 3r. Iniciar l’expedient d’expropiació i; 4t. Notificar individualment als afectats l’i- nici de l’expropiació per a que en el termini de quinze dies aportin els títols que legitimin els seus drets i proposin el preu en que els valorin, a fi d’intentar el tràmit d’avinença previst a l’article 24 de la Llei d’Expropiació Forçosa i 155 del Reglament de Patrimoni dels Ens Locals, i, en el supòsit de que no hi hagi mutu acord, 5Ł. Iniciar la peça separada de just preu, d’acord amb allò establert a l’article 29 de la Llei d’Expropiació Forçosa i concordants del seu Reglament i a l’article 157 i següents del Reglament de Patrimoni dels Ens Locals, requerint als interessats, amb el lliurament d’una còpia de la diligŁncia d’obertura de l’expedient de just preu, per a que en el ter- mini de vint dies presentin full de just preu en el que concretin el valor en el que estimin els seus drets sobre els immobles objecte d’expropiació i addueixin quantes al•lega- cions considerin pertinents, i advertint als ocupants dels immobles i a tots aquells als quals afecti, que hauran de desallotjar la finca en el termini de cinc mesos a comptar des de la data de la notificació”. Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar recurs potestatiu de reposició davant l’òrgan que l’ha adoptat, en el termini d’un mes comptat a partir del dia següent al de la recepció de la present notificació, o es pot interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat del Contenciós Administratiu de Barcelona, en el termini de dos mesos comptats des de l’en- demà de la present notificació. Contra la resolució expressa del recurs potestatiu de reposició es podrà interposar recurs contenciós administratiu davant el Jut- jat del Contenciós Administratiu de Barcelo- na, en el termini de dos mesos a comptar des del dia següent a la seva notificació. Contra la desestimació tàcita del recurs potestatiu de reposició, que s’entendrà pro- duïda un cop transcorregut un mes comptat des del dia següent al de la seva interposició sense que s’hagi notificat resolució expressa, es pot interposar recurs contenciós adminis- tratiu davant el Jutjat del Contenciós Admi- nistratiu de Barcelona, en el termini de sis mesos a comptar des del dia següent al que s’hagi produït la desestimació tàcita. No obstant, se’n pot interposar qualsevol altre recurs que es consideri convenient. Us ho comunico als efectes oportuns. Expedient: 08-G-46