Via Julia Estudi del perfil dels visitants i grau de satisfacció dels comerços Barcelona octubre 2009 Via Índex. Julia Página 1. - Objectius. .................................................................................... 2 2. - Metodologia. ................................................................................ 3 3. - Perfil sociodemogràfic. ................................................................. 5 4. - Hàbits de visita. ........................................................................... 14 5. - Hàbits de compra. ........................................................................ 18 6. - Avantatges, inconvenientes i aspectes millorables............................ 36 7. - Valoració dels comerços i serveis. .................................................. 41 8. - Coneixement de l'organització NOU BARRIS CENTRE COMERÇ. ....... 43 9. - Conclusions. ................................................................................. 45 1 Via 1. – Objectius. Julia  El objectiu ès definir:  Perfil sociodemogràfic.  Sexe, edat, classe social, nacionalitat, professió, lloc de residència i mitjà de transport utilitzat.  Hàbits de visita.  Visita sol o acompanyat  Intenció de visitar algún establiment i de quin tipus  Freqüencia de visita  Hàbits de compra.  Forma de pagament (efectiu o targeta)  Zona de compra habitual  Zona de compra en èpoques especials: Nadal, Reis, Rebaixes  Motius si compra en altres zones i/o comparteix.  On compra habitualment: Alimentació, Elements per a la llar, Cuidado personal, Oci.  Valoració i grau de satisfacció dels comerços i serveis.  Coneixement de l’organització NOU BARRIS CENTRE COMERÇ i activitats realitzades. 2 Via 2. – Metodologia. Julia  La tècnica utilitzada ha estat la d’entrevista personal amb questionari predefinit.  Es van realitzar dintre de la zona de VIA JULIA de NOU BARRIS CENTRE COMERÇ.  L’entrevisa es realitzaran en català i castellà, segons l’idioma de l’ entrevistat.  El Target objectiu d’aquest estudi han estat individus de més de 14 anys, que estaban al carrers de l’ Eix en l’horari de 10 a 20 hores, de dilluns a dissabte.  S’han realitzat un total de 500 entrevistes del target descrit.  La selecció dels entrevistats es va fer de forma “aleatoria”.  Amb aquesta mostra tenim un error mostral de +/- 4,5 % amb un nivell de confiança del 95,5 % i en el supòsit de màxima indeterminació (p=q=50 %).  El treball de camp es va realitzar en el següent període: Del 19 al 24 d’octubre de 2009. Dilluns Dimarts Dimecres Dijous Divendres Dissabte Diumenge 19 20 21 22 23 24 -- 3 Via 2. – Metodologia. Julia Mapa de NOU BARRIS CENTRE COMERÇ - VIA JULIA - . Eix comercial 4 Via 3. - Perfil sociodemogràfic. Julia Sexe Edat més de 65 anys 14 a 25 anys 10,0% Homes 18,2% 36,6% 45 a 64 anys Dones 23,2% 63,4% 48,6% 26 a 44 anys (Base 500) (Base 500)  El 63,4% dels visitants en l’horari establert són dones.  El grup d’edat de 26 a 44 anys és el que té major participació amb un 48,6%, seguit del de 45 a 64 anys amb un 23,2%. La suma dels dos grups (de 26 a 64 anys) és el 72% dels visitants.  Els joves de 14 a 25 són el 18,2%, i els de més de 65 anys el 10,0%. 5 Via 3. - Perfil sociodemogràfic. Julia Classe social Alta 3,8% Mitjana Alta Baixa 16,6% 39,4% 40,2% Mitjana (Base 500)  La classe social dels visitants més representatives és la Mitjana (40,2%), seguida de la Baixa (39,4%).  La Mitjana Alta és un 16,5% i l’Alta un 3,8%. 6 Via 3. - Perfil sociodemogràfic. Julia Nacionalitat Estrangera 17,4% Espanyola 82,6% (Base 500)  La majoria dels visitants són espanyols (82,6%).  La resta amb un 17,4% són de països estrangers.  El 79% dels estrangers són de països d’ America Central i del Sud, destacant Honduras, Ecuador i Bolivia. La resta són europeus i d’altres continents.  El 62% dels estrangers viuen a Via Julia. 7 Via 3. - Perfil sociodemogràfic. Julia Professió entrevistat Admininistratiu - Funcionari 14,8% Jubilat. 11,8% No treballa - Està al atur. 10,6%  El grup més gran de visitants són administratius/ Estudiant. 8,8% funcionaris amb un 14,8%. Professional manual qualificat. 7,6% 7,0%  En segon lloc hi ha els jubilats que són el 11,8% i després Mestressa de casa. 6,2% els que no treballan i/o estàn al atur (10,6%). En total dosOperari - Peó. 5,8% de cada deu visitants no treballan. Servei a llars - Neteja Infermer/a i Auxiliar inferm 5,0%  El quart grup són els estudiants amb un 8,8%. Professor - Mestre. 4,2%  La segona professió en importància és professionals Dependent/a 3,8% manuals qualificats amb el 7,6%. Comercial - Venedor. 3,4% 2,4%  Les mestresses de casa són el 7,0% dels visitants.Cambrer/a-Cuiner/a. Tècnic qualificat 2,0%  Després li segueixen els operaris (6,2%) i els que fan 2,0% Empressari - Comerciant. serveis a les llars i neteges (5,8%). Titulat: Arquit-Ingen-Advoc. 1,8% Professional independent. 1,4% Director - Cap. 1,0% Altres 0,4% 0% 5% 10% 15% 20% (Base 500) 8 Via 3. - Perfil sociodemogràfic. Julia Lloc de residència Resta Barcelona 34,2% VIA JULIA 59,8% 6,0% Fora de Barcelona (Base 500)  El 59,8% dels visitants viuen a la zona de Via Julia.  Les tres quartes parts dels que viuen a Resta Barcelona ho fan a Nou Barris. En total el 86% viu a Nou Barris.  Els visitants de fora de Barcelona, són el 6,0%. 9 Via 3. - Perfil sociodemogràfic. Julia Lloc de residència – Ciutat de Barcelona Resta Barcelona Zona26,6% 34,2% VIA JULIA 0,4% 59,8% 2,6% -- 0,4% 1,6% 1,4% 0,4% 0,4% 0,4% (Base 500) 10 Via 3. - Perfil sociodemogràfic. Julia Resta de Barcelona (34,2%) Fora de Barcelona (6,0%). Resta NOU BARRIS 26,6% Horta - Guinardó 2,6% 4,6% Resta Provincia Barcelona Sant Andreu 1,6% Eixample 1,4% 1,0% Àrea Metropolitana Barcelona Ciutat Vella 0,4% Gràcia 0,4% 0,4% Resta Catal.-Espanya-Estrang Sant Martí 0,4% Sants - Montjuic 0,4% 0% 5% 10% 15% 20% 25% Sarrià - St. Gervasi 0,4% 0% 5% 10% 15% 20% 25% 30% (Base 500) (Base 500)  El 78% de la resta de Barcelona, viuen a Resta Nou Barris. Els altres districtes tenen poca importància.  Els visitants de fora de Barcelona, la majoria són de la reste de la provincia (4,6%). 11 Via 3. - Perfil sociodemogràfic. Julia Mitjà de transport utilitzat Transport públic Metro. 8,4% Autobús. 5,8% A peu - 78,0% Caminant. Tren. 0,2% 0% 5% 10% Transport 14,4% públic Transport particular Transport 7,6% particular Cotxe. 6,2% 0% 20% 40% 60% 80% Moto. 1,4% (Base 500) 0% 5% 10% (Base 500)  El 78,0% dels visitants van accedir “a peu – caminant” a VIA JULIA.  Les altres formes són amb transport públic (14,4%) i privat (7,6%).  El metro i l’autobús són els mitjans de transports més utilitzats (8,4% i 5,8%).  La utilització del cotxe particular és un 6,2% i el de la moto un 1,4%. 12 Via 3. - Perfil sociodemogràfic. Julia Hi va sol o acompanyat Acompanyat Sol 36,6% 63,4% (Base 500)  La major part dels visitants (dos de cada tres) ho fan sols, mentres que la resta ho fa acompanyat.  Els homes ho fan majoritariament sols i les dones acompanyades.  Per edats , classe social i lloc de residència no hi ha diferències. 13 Via 4. - Hàbits de visita. Julia Motius de la visita a VIA JULIA. (resposta múltiple). 35,2% Passejar. Comprar. 30,8%  El motiu més anomenat és el de “passejar” que ho diu un 17,0% 35,2%. Al ser una resposta espontània pot existir altres Viu a la zona. motius (comprar, viu a la zona, etc..) Visitar Familiars - Amics. 9,8%  En segon lloc el motiu pel qual està a la zona és el de Treball a la zona. 6,8% “comprar” (30,8%). 4,4%  El tercer motiu és el de “vic a la zona” amb un 17,0%.Gestions  A continuació és “visitar a familiars /amics” (9,8%). Mirar botigues 4,0%  El de “treball a la zona” ho diu el 6,8% dels visitants. Col.legi del nen. 2,6% Serveis (Metges i altres) 1,8% Estudiar. 1,4%  La mitjana de respostes per entrevistat és de 1,2. Restaurant - Bar. 1,2% Oci - Turisme. 1,0% 0% 5% 10% 15% 20% 25% 30% 35% 40% (Base 500) resposta mùltiple 14 Via 4. - Hàbits de visita. Julia Freqüència de visita Una vegada a la setmana o més. 71,4% Cada 15 dies 8,4% Una vegada al mes. 10,2% Una vegada cada 2/3 mesos. 3,6% Amb menys freqüència. 5,8% Es la 1ª vegada que vinc. 0,6% 0% 20% 40% 60% 80% 100% (Base 500)  El 71,4% dels entrevistats visiten amb molta freqüència els comerços de VIA JULIA.  Dels visitants de “una vegada o més a la setmana”, el 72% viuen a la zona de Via Julia.  Referent a l’edat, el grup de 45 a 64 són el que visiten amb més freqüència.  Les dones són les que més freqüentment visiten els comerços. 15 Via 4. - Hàbits de visita. Julia Intenció de visitar algun establiment Anomenant el Mercat espontàneament 1,0% No SI 42,6% Sí 57,4% 57,3% NO 0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% (Base 500) (Base 500)  El 57,4% dels visitants tenen intención de visitar algun establiment.  Dels que volen visitar un establiment, el 62% viuen a la zona de Via Julia.  Per edat són els del segment de 26 a 44 i els de 45 a 64 anys que tenen més intenció de fer-ho.  El mercat és anomenat de forma espontània pel 1,0% dels visitants i representen el 5% dels que tenen intenció de visitar un establimet d’alimentació. Dintre de l’Eix no hi ha cap mercat. El més proper es el de Montserrat (Roquetes) 16 Via 4. - Hàbits de visita. Julia Tipus d’establiment que preveu visitar. (resposta múltiple) Alimentació. 22,4% 12,4% Roba personal.  L’establimet amb més visites previstes és el d’alimentació Restaurant Bar. 6,8% que ho faràn el 22,4% dels visitants. Calçat. 4,0% Electrodomèstics. 2,4%  El segon establiment en importància de visites són les 2,2% botigues de roba personal amb un 12,4% Complements de vestir. Banc - Caixa. 2,0%  A continuació són les visites als restaurants i/o bars 1,6% Perruqueria. (6,8%). Farmàcia. 1,4%  Les sabateries seràn visitades pel 4,0%. 1,4% Fotografia.  El 2,4% tenen intenció de visitar botigues Quiosk - Loteria 1,2% d’electrodomèstics. Estanc. 1,0% Joguines. 1,0% Merceria. 1,0% Roba per a la llar. 1,0%  La mitjana d’establimets anomenats pels visitants amb Telefonia 1,0% intenció de fer-ho és de 1,2. Joyeria. 0,8% Serveis varis 0,8% Altres (10 tipus) 4,4% 0% 5% 10% 15% 20% 25% (Base 500) 17 Via 5. - Hàbits de compra. Julia Forma de pagament habitual Targeta Efectiu 39,2% 60,8% (Base 500)  Hi ha més visitants que pagan en efectiu que amb targeta, (61% vs. 39%).  Els segments d’edat de: 45 a 64 anys i més de 65 anys són els que més utilitzen l’efectiu como a forma de pagament.  Per contra el segment de 26 a 44 anys paga més amb targeta.  En quant a sexes no hi ha diferencies en la forma de pagament.  Per classe social la classe baixa paga més en efectiu i la resta més en targeta. 18 Via 5. - Hàbits de compra. Julia Habitualmet compra a: En èpoques especials (Nadal, Reis, Rebaixes) compra a: No compren Altres zones 0,8% Altres zones 20,6% VIA JULIA VIA JULIA 26,4%39,8% 29,0% 39,6% 43,8% Ambdues Ambdues (Base 500) (Base 500)  El 39,8% dels visitants manifesten comprar habitualment a VIA JULIA. El 39,6% diu que a més de VIA JULIA compra a altres zones. En total el 79,4% compra a VIA JULIA.  Un 20,6% només ho fa a altres zones.  En èpoques de Nadal, Reis i/o Rebaixes, el 29,0% és manté fidel a VIA JULIA  Del 10,8% que deixen de comprar exclusivament a VIA JULIA un 4,2% combina amb altres zones, i un 5,8% declara que ho fa només en altres zones. Hi ha un 0,8% que no sol comprar en èpoques especials. 19 Via 5. - Hàbits de compra. Julia Zones de compra: Habitual vs Nadal, Reis, Rebaixes (compradors d’ambdues i d’altres zones)  Dels 3 grups d'altres zones, habitualment destaca primer “Centres Comercials” , després Resta de Districtes i el 11,4% Centre. tercer el “Centre”.20,8%  En èpoques especials de més compra, com Nadal, Reis i/o 27,2% Rebaixes, els visitants de VIA JULIA realitzen un canvi Resta Districtes d'hàbits important. Els visitants als “Centres Comercials” 19,8% s’incrementen un 40%, al “Centre” gairebé es dupliquen, i la Resta de Districtes perd 7 punts. 34,6% Centres Comercials 50,4%  Dels que visiten el “Centre” el 57% viuen a Via Julia i és un públic molt més jove que el de VIA JULIA. 4,8%  La classe social “mitjana amplia” és la que més visita el Fora de Barcelona 5,6% “Centre”.  El 81% que compren a “Centres Comercials” tenen entre 0% 10% 20% 30% 40% 50% 14 i 44 anys . El 62% viu a Via Julia.  El segment de més de 65 anys gairebé no visita ni el “Centre” ni “Centres Comercials”. Habitual - 60,2% visitants amb 1,30 zones de mitjana. Nadal, Reis, Rebaixes - 70,2% visitants amb 1,38 zones de mitjana. (Base 500) 20 Via 5. - Hàbits de compra. Julia Altres zones de compra habitual: Altres zones de compra en èpoques especials (compradors d’ambdues i d’altres zones) (Nadal, Reis, Rebaixes): (compradors d’ambdues i d’altres zones) Resta NOU BARRIS 16,8% Resta NOU BARRIS 10,4% Centre. 11,4% Centre. 20,8% Sant Andreu 5,0% Sant Andreu 4,2% Eixample. 2,0% Eixample. 1,4% Horta - Guinardó 1,2% Gràcia 1,2% Sant Martí 1,2% Horta - Guinardó 1,0% Sant Martí 0,6% Resta districtes 1,0% Resta districtes 1,0% "La Maquinista." 18,4% "La Maquinista." 24,8% "El Corte Inglés" 4,8% "El Corte Inglés" 8,6% Centres Comercials. 4,6% Centres Comercials. 8,4% "Heron City" 4,4% "Heron City" 4,8% "Diagonal Mar" 1,6% "Diagonal Mar" 2,4% Resta Centr. Cials. 0,8% Resta Centr. Cials. 1,4% Resta Prov. Bcn 4,2% Resta Prov. Bcn. 3,8% Àrea Metr. Bcn 0,6% Àrea Metr. Bcn. 1,0% Resta 0,0% Resta 0,8% 0% 5% 10% 15% 20% 25% 0% 5% 10% 15% 20% 25% (Base 500)  En quant a districtes és el proper a Via Julia com la Resta Nou Barris.  Dels Centres Comercials el més destacat és “La Maquinista” que és el més proper a Via Julia. 21 Via 5. - Hàbits de compra. Julia Motius de comprar en altres zones. (resposta múltiple). Varietat -Surtit -Oferta més gran 30,6% Viu a la zona. 11,2% Proximitat. 9,4%  El principal motiu pel qual els visitants compren en altres 8,2% zones és la "varietat" "assortit" "oferta més gran". Millors preus i ofertes. Passejar - Oci - Ambient 4,6%  Ho manifesta el 30,6% dels visitants, que són el 44% 3,8% dels que compren en altres zones i/o comparteixen ambTotes les botigues estàn juntes VIA JULIA. Hi ha de tot 3,6%  El segon motiu (11,2%) és degut a que compren a la Hàbit-Costum-Coneix les botigues 3,6% zona que viuen. Li agrada 3,6% 3,4%  El tercer motiu és “proximitat” al lloc on viu, del treballComoditat. 2,2% i/o familiars i amics. (9,4%).Tipus botigues (més grans,..) 1,8%  El quart motiu és per “millors preus” (8,2%). Aparcament Treballa a la zona 1,6%  A continuació diuen per “passejar” (4,6%), i “totes les Productes i botigues especifics 1,4% botigues estàn juntes” (3,8%). Qualitat 1,2% Per a veure les Novetats - Variar 0,8% Altres 1,2% 0% 5% 10% 15% 20% 25% 30% 35% (Base 500) 22 Via 5. - Hàbits de compra. Julia Que sol comprar habitualment a VIA JULIA, en altres zones i que no sol comprar gairebé mai, en quant a: Alimentació 53,0% 11,8% 30,8% 4,4% Parament de la llar 35,4% 20,2% 27,8% 16,6% Cuidado Personal 38,0% 36,0% 25,4% 0,6% Oci 23,0% 13,6% 49,2% 14,2% 0% 20% 40% 60% 80% 100% Zona VIA JULIA Ambdues Altres zones No compra habitualment (Base 500)  El 53,0% dels visitants compren l’alimentació a VIA JULIA , els que comparteixen amb altres zones són un 11,8%.  En articles per la llar el 35,4% ho compra VIA JULIA, i la resta ho comparteix el 20,2%, i el 27,8% manifesta comprar-ho en altres zones.  En l’apartat de articles personals el 38,0% compra a VIA JULIA. La resta combinen el 36,0% i el 25,4% compra totalment a fora.  Els productes d'oci és l’apartat amb menys compra a VIA JULIA, tan sols un 23,0%. 23 Via 5. - Hàbits de compra. Julia Zones habituals de compra. Alimentació. Valors absoluts ( 500) 500 22 400 154 13 11 300 59 34 96 4 36 200 9 7237 11 32 265 120 58 1 100 216 22 173 17 40 23 28 135 14 0 92 8 14 49 38 61 5 0 31 TOTAL Residents Altres Dones Homes 14 a 25 26 a 44 45 a 64 + de 65 VIA JULIA Residenc. anys anys anys anys Compran a VIA JULIA Ambdues Altres zones No compren 24 Via 5. - Hàbits de compra. Julia Zones habituals de compra. Compren a: VIA JULIA. Alimentació. Resideix Sexe Edat . No compren 60,00%60,00% 60,00% 0,8% Ambdues 50,00% 50,00% 4,4% 50,00% 7,6%9,0% 18,4 11,8% Altres zones %40,00% 40,00%40,00% 30,8% 27,0 30,00% 30,00% 30,00% % VIA JULIA 53,0% 43,2 20,00%20,00% % 20,00% 34,6 % 12,2 10,00% % 10,00% 10,00% 6,2% 0,00% 0,00% 0,00% Fora Barcelona Homes 14 a 25 anys Resta Barcelona (Base 500) 26 a 44 anysDones VIA JULIA 45 a 64 anys + de 65 anys  El 53,0% dels visitants compren l’alimentació a VIA JULIA, i el 82% són residents.  El 65% dels compradors són dones.  Per edats els que més compren són els de 26 a 44 anys. 25 Via 5. - Hàbits de compra. Julia Zones habituals de compra. Compren a: Altres Zones Alimentació. Resideix Sexe Edat . No compren 35,00% 35,00% 35,00% 00% Ambdues 30,00% 30,00% 30,00%4,4% 4,8% 5,6% 25,00% 11,6 11,8% 25,00% 25,00%% 30,8% 20,00% 20,00% Altres zones 20,00% 14,419,2 % 15,00% % 15,00% 15,00% VIA JULIA 53,0% 10,00% 10,00% 19,2 10,00% % 8,0% 5,00% 5,00% 5,00% 6,8% 2,8% 0,00% 0,00% 0,00% Fora Barcelona Homes 14 a 25 anys Resta Barcelona (Base 500) 26 a 44 anysDones VIA JULIA 45 a 64 anys + de 65 anys  Els visitants que compren l’alimentació en altres zones són el 30,8%. D’aquests el 22% són residents a Via Julia, és a dir un 6,8% dels visitants residents a Via Julia compren fora .  Per sexes les dones són el 62%.  Per edats el grup de 26 a 44 anys és el que compra més a fora. 26 Via 5. - Hàbits de compra. Julia Zones habituals de compra. Parament de la llar (Roba, bateries cuina, paella, etc - Elements de decoració) Valors absoluts ( 500) 500 83 400 139 300 44 49 101 58 85 28 200 39 86 59 34 72 81 54 16 100 55177 25 138 42 29 28111 23 27 11 66 13 74 5 39 27 48 6 0 28 TOTAL Residents Altres Dones Homes 14 a 25 26 a 44 45 a 64 + de 65 VIA JULIA Residenc. anys anys anys anys Compran a VIA JULIA Ambdues Altres zones No compren 27 Via 5. - Hàbits de compra. Julia Zones habituals de compra. Compren a: VIA JULIA. Parament de la llar (Roba, bateries cuina, paella, etc - Elements de decoració) Resideix Sexe Edat . 40,00% 40,00% 40,00% No compren 0,4% 35,00% 35,00% 35,00% Altres zones 7,4% 5,4%30,00% 30,00% 13,2 30,00% 16,6% 27,8% % 25,00% 25,00% 25,00% 14,8 Ambdues 20,00% 20,00% % 20,00% 20,2% 15,00% 27,6 15,00% 15,00% 35,4% % 22,2 10,00% 10,00% % 10,00% 9,6% 5,00% 5,00% 5,00% 5,6% VIA JULIA 0,00% 0,00% 0,00% Fora Barcelona Homes 14 a 25 anys Resta Barcelona (Base 500) 26 a 44 anysDones VIA JULIA 45 a 64 anys + de 65 anys  El 35,4% dels visitants compren aquests articles a VIA JULIA i el 78% són residents.  La dona és la que compra majoritariamente aquests articles (63%).  Per edats els 26 a 44 anys són els més important. El grup de més de 65 anys té molta més participació en compra que en presència. 28 Via 5. - Hàbits de compra. Julia Zones habituals de compra. Compren a: Altres Zones Parament de la llar (Roba, bateries cuina, paella, etc - Elements de decoració) Resideix Sexe Edat . 30,00% 30,00% 30,00% No compren 4,0% 25,00% 25,00% 25,00% 4,6% 10,8 16,6% 27,8% % 20,00% 20,00% 20,00% 12,2 Ambdues Altres zones % 15,00% 15,00% 15,00% 17,2 20,2% % 35,4% 10,00% 10,00% 17,0 10,00% 11,6 % 5,00% % 5,00% 5,00% 5,0% VIA JULIA 0,00% 0,00% 0,00% 1,0% Fora Barcelona Homes 14 a 25 anys Resta Barcelona (Base 500) 26 a 44 anysDones VIA JULIA 45 a 64 anys + de 65 anys  El 27,8% dels visitants compren aquests articles en altres zones. El 42% dels que compren fora viuen a Via Julia.  Per sexes les dones són el 61% dels compradors  El 62% dels que compren fora són del segment de 26 a 44 anys. Els de més de 65 anys tan sols són el 4%. 29 Via 5. - Hàbits de compra. Julia Zones habituals de compra. Cuidado personal (Roba, Calçat, Perfumería, Complements de vestir) Valors absoluts ( 500) 3 500 127 400 0 3 300 180 59 73 3 0 200 3 65 100 68 131 54 99 0 0 100 190 80 49 17 137 37 39 0113 8 77 31 76 60 1153 0 23 31 TOTAL Residents Altres Dones Homes 14 a 25 26 a 44 45 a 64 + de 65 VIA JULIA Residenc. anys anys anys anys Compran a VIA JULIA Ambdues Altres zones No compren 30 Via 5. - Hàbits de compra. Julia Zones habituals de compra. Compren a: VIA JULIA. Cuidado personal (Roba, Calçat, Perfumería, Complements de vestir) Resideix Sexe Edat . No compren 0,6% 40,00% 1,2% 40,00% 40,00% 35,00% 35,00% 35,00% 4,6% Ambdues Altres zones 9,4% 15,4 30,00% 30,00% 30,00% 25,4% % 15,2 36,0% 25,00% 25,00% 25,00% % 20,00% 20,00% 20,00% 15,00% 27,4 15,00% 15,00%38,0% % 22,6 12,0 10,00% 10,00% % 10,00% % 5,00% 5,00% 5,00% 6,2% VIA JULIA 0,00% 0,00% 0,00% Fora Barcelona Homes 14 a 25 anys Resta Barcelona (Base 500) 26 a 44 anysDones VIA JULIA 45 a 64 anys + de 65 anys  El 38,0% dels visitants compren articles d'ús personal a VIA JULIA. El 72% viuen a Via Julia.  El 60% dels compradors d’altres zones són dones.  Per edats és la mateixa sitiuació que en “Parament de la llar” públic més aviat gran. 31 Via 5. - Hàbits de compra. Julia Zones habituals de compra. Compren a: Altres Zones Cuidado personal (Roba, Calçat, Perfumería, Complements de vestir) Resideix Sexe Edat . 30,00% 30,00% 30,00% No compren 0,6% 25,00% 2,6% 25,00% 25,00% Ambdues Altres zones 7,4% 20,00% 10,8 25,4% 20,00% 20,00% % 36,0% 11,0 15,00% % 15,00% 15,00% 13,0 10,00% 38,0% 10,00% 10,00% % 14,6 11,8 % 5,00% % 5,00% 5,00% 3,4% VIA JULIA 0,00% 0,00% 0,00% 1,6% Fora Barcelona Homes 14 a 25 anys Resta Barcelona (Base 500) 26 a 44 anysDones VIA JULIA 45 a 64 anys + de 65 anys  El 25,4% dels visitants compren aquests articles en altres zones i d’aquests el 47% són residents.  Per sexes el 58% són dones.  Per grups d’edat, el de 26 a 44 anys és el que més compra a fora. Els joves compren més i els dos segments de 45 a 64 i més de 65 anys compren menys respecte a la seva participació de presència. 32 Via 5. - Hàbits de compra. Julia Zones habituals de compra. Oci (Articles d’esport, Discos, Llibres, Viatges, Informàtica) Valors absoluts ( 500) 500 71 400 300 246 51 37 15 200 132 34 151 20 142 68 41 114 95100 45 9 25 23 33 41 115 89 27 5670 16 22 26 45 16 53 7 0 10 34 183 TOTAL Residents Altres Dones Homes 14 a 25 26 a 44 45 a 64 + de 65 VIA JULIA Residenc. anys anys anys anys Compran a VIA JULIA Ambdues Altres zones No compren 33 Via 5. - Hàbits de compra. Julia Zones habituals de compra. Compren a: VIA JULIA. Oci (Articles d’esport, Discos, Llibres, Viatges, Informàtica) Resideix Sexe Edat . 25,00% 25,00% 25,00% No compren 0,2% 2,0% 5,0%20,00% 20,00% 14,2% 20,00% 9,0% Ambdues Altres zones 10,6 13,6% 15,00% 15,00% 15,00% % 49,2% 10,00% 17,8 10,00% 10,00%23,0% % 14,0 6,8% % 5,00% 5,00% VIA JULIA 5,00% 3,6% 0,00% 0,00% 0,00% Fora Barcelona Homes 14 a 25 anys (Base 500) Resta Barcelona 26 a 44 anysDones VIA JULIA 45 a 64 anys + de 65 anys  El 23,0% dels visitants compren els articles d’oci a VIA JULIA i el 77% són residents.  El 61% dels que compren són dones.  Per edats, els de 26 a 44 anys són els que més compren. Els de més de 65 anys tenen una participació alta respecte a la seva presència. 34 Via 5. - Hàbits de compra. Julia Zones habituals de compra. Compren a: Altres Zones Oci (Articles d’esport, Discos, Llibres, Viatges, Informàtica) Resideix Sexe Edat . 50,00% No compren 50,00% 50,00%4,0% 45,00% 45,00% 45,00% 11,2 14,2% 40,00% 40,00% 19,0 %40,00%% Ambdues 18,835,00% 35,00% Altres zones % 35,00% 13,6% 30,00% 30,00% 30,00% 49,2% 25,00% 25,00% 25,00% 28,4 % 23,0% 20,00% 20,00% 20,00%30,2 15,00% 26,4 15,00% 15,00% % 10,00% % 10,00% VIA JULIA 10,00% 5,00% 5,00% 5,00% 8,2% 0,00% 0,00% 0,00% 1,4% Fora Barcelona Homes 14 a 25 anys (Base 500) Resta Barcelona 26 a 44 anysDones VIA JULIA 45 a 64 anys + de 65 anys  El 49,2% dels visitants compren els articles d’oci en altres zones i d’aquests el 54% són residents a Via Julia (26,4% dels visitants).  Per sexes les dones són el 61%.  El 58% dels compradors a altres zones són del grup de 26 a 44 anys. Els de més de 65 anys compren poc a fora. 35 Via 6. - Avantatges, inconvenients i aspectes millorables. Julia Avantatges de comprar a VIA JULIA. (resposta múltiple) Proximitat. 58,2% Preus i ofertes atractives 16,2% Cap. 15,6% Comoditat. 11,0% Amabilitat - Em coneixen. 7,2% Varietat - Assortiment 5,0% Productes - Serveis ofertats. 4,8% Li agrada en general. 2,4% Li agrada el barri. 1,2% Botigues. (moltes i variades). 1,0% Garantia de devolució. 0,6% Altres - NS/NC 1,2% 0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% (Base 500)  La proximitat als comerços és la principal avantage de comprar a VIA JULIA. Ho diu el 58,2% dels visitants.  Seguidament es valora els preus/ofertes (15,6%) i la comoditat (11,0%).  Hi ha un 15,6% de visitants que diu “cap avantatge”. Són bàsicament no residents a Via Julia. 36 Via 6. - Avantatges, inconvenients i aspectes millorables. Julia Inconvenients de comprar a VIA JULIA. Cap. 65,0% Manca varietat. 13,8% Preus cars. 8,0% Botigues petites i separades. 4,2% Problemes amb el pàrquing. 3,2% NO Proximitat. 2,6% Productes ofertats 1,4% Falta neteja 1,2% Altres 0,8% Manca servei al client. 0,6% No és comodo 0,6% Transit - soroll en general 0,4% Molta Gent 0,4% Altres - NS/NC 1,2% 0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% (Base 500)  El 65,0% dels visitants diuen que no hi ha cap inconvenient per comprar als comerços de VIA JULIA.  No obstant hi ha un 13,8% dels entrevistats que manifesten una manca general de varietat, i un 8,0% diu preus cars.  El 4,2% diuen que les botigues són petites i estàn separades. 37 Via 6. - Avantatges, inconvenients i aspectes millorables. Julia Aspectes millorables a VIA JULIA. (en general – resposta múltiple) Res- Tot està bé 10,8% Relacionat amb els establiments 42,0% Relacionat amb la zona 7,4% Relacionat amb l'oci 7,8% Altres 2,2% No saben - No contesten 42,8% 0% 10% 20% 30% 40% 50% (Base 500)  El 10,8% dels entrevistats manifesten que “tot està bé” i no fa falta millorar res.  El 42,0% suggereix temes relacionats amb els comerços.  Hi ha un 7,4% en temes de millora de la zona en general,.  Un 7,8% diuen temes relacionts amb l’oci (Cine, fast food, restaurants i cafeteries, etc.) 38 Via 6. - Avantatges, inconvenients i aspectes millorables. Julia Qué es trobar a faltar a VIA JULIA. (en quant a establiments – resposta múltiple). Total 42,0 % de sol—licituds Roba 10,6% Llibreries 4,6% Música - discos 4,0% Específiques d'alimentació 3,2% mancan botigues Cuidado personal 1,8% 33,0 % Especialitzades 1,8% De serveis 1,6% Esports 1,4% Altres botigues 4,0% Supermercats 2,4% Centre comercial 2,4% Més varietat 2,8% mes grans i modernes 1,0% Millors preus 0,2% (Base 500) 0% 2% 4% 6% 8% 10% 12% 14%  Hi ha un 33,0% de sol—licituds de manca de botigues de: roba en general i de “marques”, llibreries, música/discos.  Un 2,4% diuen que hi faltan supermercats grans, i un 2,4% voldria un centre comercial a la zona.  El 2,8% manifesta que troba a faltar més varietat. 39 Via 6. - Avantatges, inconvenients i aspectes millorables. Julia Aspectes millorables a VIA JULIA. (en quant a la zona - serveis). Total 7,4 % de sol—licituds Aparcament 3,4% Manteniment de la zona 2,4% 1,2% Serveis 0,4% Seguretat al carrer 0% 2% 4% 6% 8% 10% (Base 500)  L’aparcament és l’aspecte més sol—licitats pel visitants (3,4%).  A continuació es el manteniment en quant a neteja, jardins, parcs infantils i trànsit són els aspectes sol—licitats pel 2,4% dels visitants.  Com a serveis sol—liciten majoritariament “c.a.p.” i millora dels autobusos. 40 Via 7. - Valoració dels comerços i serveis. Julia Enquestes amb i sense valoració. 100% 2,8% 1,6% 4,0% 4,4% 3,6% 3,0% 4,0% 4,6% 90% 18,6% 80% 53,0% 70% 60% 50% 97,2% 98,4% 96,0% 96,4% 97,0% 96,0% No saben - no 95,6% 95,4% contestan 40% 81,4% 30% 47,0% 20% Enquestes amb 10% valoració 0% (Base 500)  La mitjana d’enquestes amb valoració està al voltant del 96%.  El tema de les devolucions tan sols ho ha valorat la meitat del visitants. També en l’aparcament hi ha un 19% que no ha valorat. 41 Via 7. - Valoració dels comerços i serveis. Julia Valoració Mitjans de transport. 4,51 Proximitat a les botigues. 4,25 Horaris. 4,06 Serietat. 4,01 Cortesia i amabilitat dependents. 4,00 3,78 Valoració mitjana Instal·lacions dels establiments. 3,96 Productes - Serveis. 3,93 Respostes en devolucions. 3,87 Nivell de preus en general. 3,52 Aparcament. 1,35 0,0 0,5 1,0 1,5 2,0 2,5 3,0 3,5 4,0 4,5 5,0 Valoració: 5=molt bé 4=bé 3=normal 2=regular 1=dolent (Base 500)  La valoració mitjana “global de tots els aspectes” és de un 3,78. És gairebé un “bé”.  L’aspecte millor és els “mitjans de transport” amb un valor alt (4,51). La “proximitat” als comerços és el segon aspecte amb un 4,25.  Referent als comerços, hi ha cinc aspectes amb un valor al voltant del 4, que és un “bé” : “horaris”, “serietat” , “cortesia i amabilitat”, “instal—lacions” i “productes i serveis”.  Les “respostes en devolucions” i el “nivell de preus” tenen valoracions una mica més baixes amb un 3,87 i un 3,52.  L'element menys valorat és l'aparcament amb un 1,35. 42 Via 8. - Coneixement de l'organització NOU BARRIS CENTRE COMERÇ Julia Coneix l’organització: Como ho defineix (Resposta espontània) NOU BARRIS CENTRE COMERÇ Associació de 17,6% Sí Comerços - Botigues 29,0% NS / NC 9,8% No 71,0% Respostes No 1,6% correctes 0% 5% 10% 15% 20% 25% (Base 500) (Base 500)  L’organització NOU BARRIS CENTRE COMERCIAL, és coneguda pel 29,0% dels visitants.  El 61% dels coneixedors, ho defineixen correctamente com una “Associació de comerços”.  Dels que diuen Associació de comerços, el 63% viuen a Via Julia.  Per edat, el 67% tenen entre 26 i 44 anys. I el 19% entre 45 i 64 anys.  Per classes social no hi ha diferències significatives. La nacionalitat és 100% espanyola. 43 Via 8. - Coneixement de l’organització NOU BARRIS CENTRE COMERÇ Julia Activitats que recorden de NOU BARRIS CENTRE COMERÇ. (Resposta espontània i múltiple) Nadal "en general" 3,0% Targeta 2,4% Comerç al carrer 2,0% Llums de Nadal 2,0% Festes vàries 1,2% Promocions - Descomptes - Vals 1,0% Fires 0,8% Cavalcada de Reis 0,8% Festa Carnaval 0,4% Publicitat - revista 0,4% Loteria Nadal 0,2% Altres 1,6% No saben - No contesten. 9,0% 0% 2% 4% 6% 8% 10% (Base 500)  La meitat dels que diuen Associació de comerços no recorden cap activitat.  L’activitat més recordada és el “Nadal en general” i tot seguit la “targeta” que ho diu el 3,0% i el 2,4% dels visitants.  El “comerç al carrer” i les “llums de Nadal” és recordat pel 11% dels coneixedors, 2% dels visitants.  El 6% dels visitants recorden activitats de Nadal i Reis. 44 Via 9 – Conclusions. Julia Perfil dels visitants.  El perfil tipus es pot definir com dona entre 26 i 44 anys, resident a Via Julia, de classe social mitjana i baixa.  El 59,8% dels visitants viuen a la zona de Via Julia.  La resta de visitants, són d’altres districtes de Barcelona (34,2%) i la resta de fora de Barcelona.  El 82,6% són de nacionalitat espanyola.  Dos de cada tres visitants hi van sols.  El 78,0% accedeix caminant. La resta ho fa en transport públic (14,4%) i privat (7,6%).  El motiu principal d’estar en l’ Eix Comercial és el de passejar (35,2%), seguit de comprar (30,8%). Altres motius són: viu a la zona (17,0%), visita a familiars i/o amics i treballa a Via Julia.  El 57,4% dels visitants tenen la intenció de visitar comerços. El principal és d’alimentació (22,4%), seguit de roba personal (12,4%).  El 71,4% visiten una vegada a la setmana o més els comerços de VIA JULIA. 45 Via 9. – Conclusions. Julia Valoració de Eix Comercial VIA JULIA.  El 29,0% dels visitants coneixen l’organització NOU BARRIS CENTRE COMERÇ, i un 17,6% ho defineixen com una “Associació de comerços”.  La meitat dels que diuen Associació de comerços no recorden cap activitat. L’altre meitat anomena principalment: Nadal en general, targeta, comerç al carrer, llums de Nadal i festes vàries.  El 39,8% dels visitants, compren habitualment a VIA JULIA, comparteixen amb altres zones el 39,6% i un 20,6% compren exclusivament en altres zones.  Els compradors d’altres zones ho fan habitualment a: Centres Comercials, Resta Districtes i Centre.  En èpoques de major compra com Nadal,Reis i/o Rebaixes, la fidelitat a VIA JULIA baixa. Perd 10,8 punts i compra exclusivament a VIA JULIA el 29,0%. Un 43,8% comparteix les compres amb altres zones i un 26,4% només compra a altres zones.  En les categories de productes, s’observa que l’alimentació és comprada a l’Eix Comercial pel 53,0%, mentre que parament de la llar només pel 35,4% i cuidado personal pel 38,0%. El tema d’oci és a on més baixa la fidelitat a un 23,0%. 46 Via 9. – Conclusions. Julia Valoració de Eix Comercial VIA JULIA.  Les tres principals avantatges de compra a VIA JULIA són: proximitat als comerços, preus /ofertes i comoditat.  En quant a inconvenients, el 65,0% diu que no hi ha cap. Destacar que el 13,8% dels visitants, manifesten clarament una manca general de varietat o d’assortiment.  En conjunt la mitjana de valoració dels comerços i serveis de VIA JULIA és de 3,78 (gairebé un “bé”), en una escala de 1 a 5 (dolent a molt bé).  Els mitjans de transport (4,51), juntament amb la proximitat (4,25) són els aspectes millors valorats. L’aparcament és l’aspecte amb menys valoració (1,35). 47