Estudi del perfil dels visitants i grau de satisfacció dels comerços Barcelona octubre 2009 Índex. Página 1. - Objectius. .................................................................................... 2 2. - Metodologia. ................................................................................ 3 3. - Perfil sociodemogràfic. ................................................................. 5 4. - Hàbits de visita. ........................................................................... 14 5. - Hàbits de compra. ........................................................................ 18 6. - Avantatges, inconvenientes i aspectes millorables............................ 36 7. - Valoració dels comerços i serveis. .................................................. 41 8. - Coneixement de l'organització SANTS - LES CORTS Eix Comercial .... 43 9. - Conclusions. ................................................................................. 45 1 1. – Objectius.  El objectiu ès definir:  Perfil sociodemogràfic.  Sexe, edat, classe social, nacionalitat, professió, lloc de residència i mitjà de transport utilitzat.  Hàbits de visita.  Visita sol o acompanyat  Intenció de visitar algún establiment i de quin tipus  Freqüencia de visita  Hàbits de compra.  Forma de pagament (efectiu o targeta)  Zona de compra habitual  Zona de compra en èpoques especials: Nadal, Reis, Rebaixes  Motius si compra en altres zones i/o comparteix.  On compra habitualment: Alimentació, Elements per a la llar, Cuidado personal, Oci.  Valoració i grau de satisfacció dels comerços i serveis.  Coneixement de l’organització SANTS - LES CORTS Eix Comercial i activitats realitzades. 2 2. – Metodologia.  La tècnica utilitzada ha estat la d’entrevista personal amb questionari predefinit.  Es van realitzar dintre de l’Eix Comercial SANTS - LES CORTS.  L’entrevisa es realitzaran en català i castellà, segons l’idioma de l’ entrevistat.  El Target objectiu d’aquest estudi han estat individus de més de 14 anys, que estaban al carrers de l’ Eix en l’horari de 10 a 20 hores, de dilluns a dissabte.  S’han realitzat un total de 501 entrevistes del target descrit.  La selecció dels entrevistats es va fer de forma “aleatoria”.  Amb aquesta mostra tenim un error mostral de +/- 4,5 % amb un nivell de confiança del 95,5 % i en el supòsit de màxima indeterminació (p=q=50 %).  El treball de camp es va realitzar en el següent període: Del 26 al 31 d’octubre de 2009 Dilluns Dimarts Dimecres Dijous Divendres Dissabte Diumenge 26 27 28 29 30 31 -- 3 2. – Metodologia. Mapa de SANTS - LES CORTS Eix Comercial. Eix comercial 4 3. - Perfil sociodemogràfic. Sexe Edat més de 65 anys 14 a 25 anys 9,4% 23,8% Homes D o n e s 45 a 64 anys 43,9% 56,1% 27,7% 39,1% 26 a 44 anys (Base 501) (Base 501)  El 56,1% dels visitants en l’horari establert són dones.  El grup d’edat de 26 a 44 anys és el que té major participació amb un 39,1%, seguit del de 45 a 64 anys amb un 27,7%. La suma dels dos grups (de 26 a 64 anys) és el 67% dels visitants.  Els joves de 14 a 25 són gairebé una quarta part del visitants (23,8%). Els de més de 65 anys són el 9,4%. 5 3. - Perfil sociodemogràfic. Classe social Baixa Alta 15,6% 13,4% 32,1% 38,9% Mitjana Alta Mitjana (Base 501)  La classe social dels visitants més representatives és la Mitjana (38,9%), seguida de la Mitjana Alta (32,1%).  La Baixa és un 15,6% i l’Alta un 13,4%. 6 3. - Perfil sociodemogràfic. Nacionalitat Estrangera 15,0% Espanyola 85,0% (Base 501)  La majoria dels visitants són Espanyols (85,0%).  La resta amb un 15,0% són de paisos estrangers.  El 77% del estrangers són de paissos d’ America del Sud i Central, destacant Argentina, Bolivia i Colombia. La resta són europeus i d’altres continents.  La meitat dels estrangers viuen a la zona de Sants – Les Corts.. 7 3. - Perfil sociodemogràfic. Professió entrevistat Estudiant. 16,0% Admininistratiu - Funcionari 12,2% Jubilat. 11,6%  El grup més gran de visitants són els estudiants amb un No treballa - Està al atur. 7,0% 16,0%. Titulat: Arquit-Ingen-Advoc. 6,8% 5,6%  A continuació són els d’administratius i/o funcionari s ambProfessor - Mestre. 5,2% un 12,2%.Tècnic qualificat 4,8% Professional manual qualificat.  El tercer i quart grup són els que no treballen, en total el Operari - Peó. 4,2% 18,6% format per jubilats (11,6%) i aturats/no treballen 4,4% Mestressa de casa. (7,0%). Professional independent. 4,2%  La segona professió són els titualts (6,8%) Comercial - Venedor. 4,2% 3,0%  Els professors i mestres són el 5,6% i els tècnicsServei a llars - Neteja 2,8% qualificats el 5,2%.Cambrer/a-Cuiner/a. Infermer/a i Auxiliar Inferm 2,6% Dependent/a 2,4% Empressari - Comerciant. 1,4% Director - Cap. 1,2% Altres 0,4% 0% 5% 10% 15% 20% (Base 501) 8 3. - Perfil sociodemogràfic. Lloc de residència Resta Barcelona 30,7% SANTS - LES CORTS 57,5% 11,8% Fora de Barcelona (Base 501)  El 57,5% dels visitants viuen a la zona de Sants – Les Corts.  El 71% de la Resta Barcelona ho fan a la Resta dels barris de Sants i de Les Corts. En total el 79% dels visitants viuen als barris de Sants i Les Corts.  Els visitants de fora de Barcelona, són el 11,8%. 9 3. - Perfil sociodemogràfic. Lloc de residència – Ciutat de Barcelona SANTS - LES CORTS Eix Comercial 0,4% 57,5% 0,6% 8,6% 2,2%1,2% Resta Barcelona 1,0% 30,7% 13,2% 3,2% 0,4% -- (Base 501) 10 3. - Perfil sociodemogràfic. Resta de Barcelona (30,7%) Fora de Barcelona (11,8%). Resta SANTS 13,2% Resta LES CORTS 8,6% 6,4% Àrea Metropolitana Barcelona Eixample 3,2% Horta - Guinardó 2,2% 4,0% Reste Provincia Barcelona Gracia 1,2% Sant Andreu 1,0% 1,4% Resta Catal.-Espanya-Estrang Sarrià - St. Gervasi 0,6% Ciutat Vella 0,4% 0% 5% 10% 15% Nou Barris. 0,4% 0% 5% 10% 15% (Base 501) (Base 501)  Del 30,7% que viuen a la resta de Barcelona, el 71% ho fan als dos barris Sants i Les Corts. De la resta de districtes destaca l’Eixample.  En referència al 6,4% de visitants de l’Àrea Metropolitana, la meitat són de Collblanc – l’Hospitalet. 11 3. - Perfil sociodemogràfic. Mitjà de transport utilitzat Transport públic Metro. 15,2% Autobús. 4,4% Tren. 2,6% Cadira 0,2% Taxi. 0,2% Rodes Tranvia. 0,2% A peu - 67,5% Caminant. 0% 5% 10% 15% 20% Transport particular Transport 22,6% públic Transport 9,8% Cotxe. 5,8% particular Moto. 3,2% 0% 20% 40% 60% 80% Bicicleta. 0,8% (Base 501) 0% 5% 10% 15% 20% (Base 501)  El 67,5% dels visitants van accedir “a peu - caminant “ al Eix Comercial SANTS - LES CORTS.  Les altres formes són amb transport públic (22,6%) i privat (9,8%). Hi ha un 0,2% amb cadira de rodes.  El metro és el mitjà de transport públic més utilitzat (15,2%), seguit per l’autobús (4,4%) i el tren (2,6%).  La utilització del cotxe particular és un 5,8% i el de la moto un 3,2%. 12 3. - Perfil sociodemogràfic. Hi va sol o acompanyat Acompanyat Sol 15,8% 84,2% (Base 501)  La major part dels visitants (84,2%) ho fan sols, mentres que la resta ho fa acompanyat.  Els homes ho fan majoritariament sols i les dones acompanyades.  Per edats , classe social i lloc de residència no hi ha diferències. 13 4. - Hàbits de visita. Motius de la visita a SANTS - LES CORTS. (resposta múltiple) Viu a la zona. 27,1% Comprar. 25,0%  El motiu més anomenat és el de “vic a la zona” que ho Treball a la zona. 17,0% diu un 27,1%. Al ser una resposta espontània pot existir altres motius (comprar, passejar, etc..) Passejar. 12,0%  En segon lloc el motiu pel qual està a la zona és el de Visitar Familiars - Amics. 8,2% “comprar” (25,0%). Estudiar. 4,4%  El tercer motiu és el de “treball a la zona” amb un 17,0% Fer sport 4,2%  A continuació és “passejar” (12,0%). Gestions 2,8%  El “visitar a familiars /amics” ho diu el 8,2% dels Serveis (Metges i altres) 2,8% visitants. Col.legi del nen. 2,6% Restaurant - Bar. 1,2% Oci - Turisme. 1,0%  La mitjana de respostes per entrevistat és de 1,1. Mirar botigues 0,4% 0% 5% 10% 15% 20% 25% 30% (Base 501) resposta mùltiple 14 4. - Hàbits de visita. Freqüència de visita 68,5% Una vegada a la setmana o més. Cada 15 dies 7,6% Una vegada al mes. 10,6% Una vegada cada 2/3 mesos. 5,6% Amb menys freqüència. 7,0% Es la 1ª vegada que vinc. 0,8% 0% 20% 40% 60% 80% 100% (Base 501)  El 68,5% dels entrevistats visiten amb molta freqüència els comerços de l’Eix SANTS - LES CORTS.  Dels visitants de “una vegada o més a la setmana”, el 75% viuen a la zona de Sants – Les Corts.  Referent a l’edat, els de 45 a 64 i els de més de 65 anys és el que visita amb més freqüència.  Les dones són les que més freqüentment visiten els comerços. 15 4. - Hàbits de visita. Intenció de visitar algun establiment Anomenant el Mercat espontàneament 0,6% SI No Sí 51,9% 48,1% 47,5% NO 0% 10% 20% 30% 40% 50% (Base 501) (Base 501)  Gairebé la meitat dels visitants tenen intención de visitar algun establiment.  El 62% que tenen intenció de visitar algun establiment, viu a la zona de Sants-Les Corts.  Per edat no hi ha diferències significatives.  El mercat és anomenat de forma espontània només pel 0,6% dels visitants. Dintre de l’Eix no hi ha cap mercat. Els més proper es el de Les Corts. 16 4. - Hàbits de visita. Tipus d’establiment que preveu visitar. (resposta múltiple) Alimentació. 22,6% 8,0% Restaurant Bar.  L’establimet amb més visites previstes és el d’alimentació Banc - Caixa. 4,0% que ho faràn el 22,6% dels visitants. Serveis varis 3,0% Roba personal. 2,6%  A continuació són les visites als restaurants i/o bars Farmàcia. 1,6% (8,0%). Quiosk - Loteria 1,6%  El bancs i/o caixes ho visitaran el 4,0%. 1,4% Calçat.  El quart establiment en importància de visites són els de Estanc. 1,4% serveis varis amb un 3,0% 1,2% Perruqueria.  El cinquè son les botigues de roba personal amb un 2,6%. Floristeria. 1,0% Bassar 0,8%  La resta de comerços tenen una previsió de visita més Decoracació i articles… 0,8% baixa. Drogueria - Pintura. 0,8% Electrodomèstics. 0,8% 0,8%  La mitjana d’establimets anomenats pels visitants ambFotografia. intenció de fer-ho és de 1,2. Merceria. 0,8% Ferreteria. 0,6% Altres (11 tipus) 5,0% 0% 5% 10% 15% 20% 25% (Base 501) 17 5. - Hàbits de compra. Forma de pagament habitual Targeta Efectiu 40,1% 59,9% (Base 501)  La majoria dels visitants pagan habitualment en efectiu (59,9%)  El segment d’edat de més de 65 anys és el que més utilitza l’efectiu como a forma de pagament.  Per contra el segment de 26 a 44 anys paga de forma habitual amb targeta.  En quant a sexes no hi ha diferencies en la forma de pagament.  Per classe social la classe alta i mitja alta paga més en targeta, i la clase mitjana i baixa més en efectiu. 18 5. - Hàbits de compra. Habitualmet compra a: En èpoques especials (Nadal, Reis, Rebaixes) compra a: No compren Altres zones 0,8% Altres zones SANTS - LES CORTS SANTS - LES CORTS 16,4% 31,7% 28,5% 42,1% 40,7% 39,7% Ambdues Ambdues (Base 501) (Base 501)  Un tercera part dels visitants manifesten comprar habitualment a SANTS - LES CORTS EIX COMERCIAL. El 39,7% diu que a més de SANTS - LES CORTS compra a altres zones. En total el 71,0% compra a SANTS - LES CORTS EIX COMERCIAL.  Un 28,5% només ho fa a altres zones.  En èpoques de Nadal, Reis i/o Rebaixes, un 16,4% és manté fidel a SANTS - LES CORTS EIX COMERCIAL.  Del 15,3% que deixen de comprar exclusivament a SANTS - LES CORTS, un 1,0% combina amb altres zones, i un 13,6% declara que ho fa només en altres zones. Hi ha un 0,8% que no sol comprar en èpoques especials. 19 5. - Hàbits de compra. Zones de compra: Habitual vs Nadal, Reis, Rebaixes (compradors d’ambdues i d’altres zones)  Dels 3 grups d'altres zones, habitualment destaca primer, Resta de Districtes i després “Centres Comercials” i el 15,0% Centre. “Centre”.28,7%  En èpoques especials de més compra, com Nadal, Reis i/o Rebaixes, els visitants de SANTS LES CORTS realitzen un 49,3% Resta Districtes canvi d'hàbits important. Els visitants als “Centres 41,9% Comercials” s’incrementen un 120%, al “Centre” gairebé es dupliquen, i la Resta de Districtes només perd 7 punts. 18,4% Centres Comercials 40,9%  Dels que visiten el “Centre” el 63% viuen a la zona de Sants – Les Corts. i és un públic molt més jove que el de l’Eix Comercial. 13,0% Fora de Barcelona 12,0%  La classe social “mitjana amplia” és la que més visita el “Centre”. 0% 10% 20% 30% 40% 50%  Els visitants a “Centres Comercials” tenen gairebé el mateix perfil que el visitant mitg de l’Eix Comercial SANTS – LES CORTS. Habitual - 68,2% visitants amb 1,40 zones de mitjana. Nadal, Reis, Rebaixes - 82,8% visitants amb 1,49 zones de mitjana. (Base 501) 20 5. - Hàbits de compra. Altres zones de compra habitual: Altres zones de compra en èpoques especials (compradors d’ambdues i d’altres zones) (Nadal, Reis, Rebaixes): (compradors d’ambdues i d’altres zones) Centre. 15,0% Centre. 28,7% Resta SANTS 22,8% Resta SANTS 21,2% Resta LES CORTS 12,6% Resta LES CORTS 9,8% Eixample. 4,6% Eixample. 3,4% Gracia 2,4% Sarrià - Sant Gervasi 2,4% Horta - Guinardó 2,2% Gracia 1,8% Resta districtes 4,8% Resta districtes 3,4% "El Corte Inglés" 7,4% "El Corte Inglés" 19,2% "L'Illa" 7,0% "L'Illa" 13,0% "Gran Via 2" 1,8% "Gran Via 2" 4,4% Centres Comercials. 1,8% Centres Comercials. 2,8% "Diagonal Mar" 0,4% "La Maquinista." 0,8% Resta Centr. Cials. 0,0% Resta Centr. Cials. 0,8% Àrea Metr. Bcn 7,0% Àrea Metr. Bcn 6,0% Resta Prov. Bcn 3,8% Resta Prov. Bcn 3,4% Resta 2,2% Resta 2,6% 0% 5% 10% 15% 20% 25% 30% 0% 5% 10% 15% 20% 25% 30% (Base 501)  En quant a districtes són els propers a L’Eix Comercial com la Resta SANTS i la Resta LES CORTS.  Dels Centres Comercials el més destacat és “El Cosrte Inglés” i “L’Illa”, que són els propers a L’Eix. 21 5. - Hàbits de compra. Motius de comprar en altres zones. (resposta múltiple). Varietat -Surtit -Oferta més gran 27,9% Viu a la zona. 16,2% 11,2%  El principal motiu pel qual els visitants compren en altresProximitat. 6,6% zones és la "varietat" "assortit" "oferta més gran". Millors preus i ofertes. Comoditat. 6,0%  Ho manifesta el 27,9% dels visitants, que són una tercera part dels que compren en altres zones i/o Passejar - Oci - Ambient 6,0% comparteixen amb SANTS - LES CORTS. Tipus botigues (més grans,..) 4,8% 4,0%  El segon motiu (16,2%) és degut a que compren a laLi agrada zona que viuen. Atenció client 2,8%  El tercer motiu és “proximitat” al lloc on viu, del treball Productes i botigues especifics 2,2% i/o familiars i amics. (11,2%). Hàbit-Costum-Coneix les botigues 2,0%  El quart motiu és per “millors preus” (6,6%). Hi ha de tot 1,4% Les botigues estàn juntes 1,4%  A continuació diuen per “comoditat” (6,0%), i “passejar” Aparcament 1,2% (6,0%). Altres motius 1,0% Qualitat 0,8% Altres 2,8% (Base 501) 22 5. - Hàbits de compra. Que sol comprar habitualment a SANTS - LES CORTS, en altres zones i que no sol comprar gairebé mai, en quant a: Alimentació 53,9% 15,6% 26,1% 4,4% Parament de la llar 20,4% 19,0% 40,1% 20,6% Cuidado Personal 20,0% 31,9% 47,1% 1,0% Oci 12,8% 12,0% 64,5% 10,8% 0% 20% 40% 60% 80% 100% Zona SANTS - LES CORTS Ambdues Altres zones No compra habitualment (Base 501)  El 53,3% dels visitants compren l’alimentació a SANTS - LES CORTS, els que comparteixen amb altres zones són un 15,6%.  En articles per la llar el 20,4% ho compra a SANTS - LES CORTS, i la resta ho comparteix el 19,0, i el 40,1% manifesta comprar-ho en altres zones.  En l’apartat de articles personals només el 20,0% compra a SANTS - LES CORTS. La resta combinen el 31,9% i el 47,1% compra totalment a fora.  Els productes d'oci és l’apartat amb menys compra a SANTS - LES CORTS, tan sols el 12,8%. 23 5. - Hàbits de compra. Zones habituals de compra. Alimentació. Valors absoluts ( 501) 500 22 400 131 300 78 13 8 8 34 66 14 9 4 200 53 65 66 1 270 123 25 17 233 27 31 100 29 29 154 44 10116 99 05 63 78 12 37 0 30 TOTAL Residents Altres Dones Homes 14 a 25 26 a 44 45 a 64 + de 65 SANTS - Residenc. anys anys anys anys LES CORTS Zona SANTS - LES CORTS Ambdues Altres zones No compren 24 5. - Hàbits de compra. Zones habituals de compra. Compren a: SANTS - LES CORTS. Alimentació. Resideix Sexe Edat . No compren 60,00% 60,00% 60,00% 0,6% 4,4% Ambdues 50,00% 6,8%50,00% 50,00% 12,6 23,2 % 15,6% 26,1% 40,00% 40,00% % 40,00% 19,8 30,00% 30,00% 30,00% % 46,5 53,9% 20,00% % 20,00% 20,00% 30,7 15,5 % SANTS - LES CORTS 10,00% 10,00% 10,00% % 6,0% 0,00% 0,00% 0,00% Fora Barcelona Homes 14 a 25 anys Resta Barcelona (Base 501) 26 a 44 anysDones SANTS - 45 a 64 anys LES CORTS + de 65 anys  El 53,9% dels visitants compren l’alimentació a SANTS – LES CORTS, i el 86% són residents.  El 57% dels compradors són dones.  Per edats els que més compren són els de 26 a 44 anys, pero amb menys participació de compra que de presència. 25 5. - Hàbits de compra. Zones habituals de compra. Compren a: Altres Zones Alimentació. Resideix Sexe Edat . No compren 30,00% 30,00% 30,00% 4,4% Ambdues 25,00% 25,00% 25,00% 5,8% 9,2% 15,6% 20,00% 20,00% 13,0 20,00% 26,1% % Altres zones 15,00% 15,00% 15,00% 13,2 % 53,9% 10,00% 15,3 10,00% 10,00% % 13,2 SANTS - LES CORTS 5,00% 5,00% % 5,00% 6,2% 0,00% 1,6% 0,00% 0,00% 1,0% Fora Barcelona Homes 14 a 25 anys Resta Barcelona (Base 501) 26 a 44 anysDones SANTS - 45 a 64 anys LES CORTS + de 65 anys  Els visitants que compren l’alimentació en altres zones són el 26,1%. D’aquests el 94% viuen fora de l’Eix Comercial.  Per sexes està igualat entre homes/dones.  La meitat d’aquests compradors són del grup de 26 a 44 anys. Els de més de 65 anys gairebé no compren fora. 26 5. - Hàbits de compra. Zones habituals de compra. Parament de la llar (Roba, bateries cuina, paella, etc - Elements de decoració) Valors absoluts ( 501) 500 103 400 300 201 65 49 200 85 38 54117 23 95 91 2684 100 50 116 61 43 54 42 102 3488 39 1145 31 54 48 14 40 17 0 14 23 28 11 8 TOTAL Residents Altres Dones Homes 14 a 25 26 a 44 45 a 64 + de 65 SANTS - Residenc. anys anys anys anys LES CORTS Zona SANTS - LES CORTS Ambdues Altres zones No compren 27 5. - Hàbits de compra. Zones habituals de compra. Compren a: SANTS - LES CORTS. Parament de la llar (Roba, bateries cuina, paella, etc - Elements de decoració) 25,00% Residei2x5,00% Sexe25,00% Edat . No compren 0,4% 20,00% 20,00% 20,00% 2,4% Altres zones 4,6% 20,5% 15,00% 15,00% 9,6% 15,00% Ambdues 40,1% 8,0% 19,0% 10,00% 17,6 10,00% 10,00% 20,4% % 10,8 5,00% 5,00% % 5,00% 5,6% 2,2% SANTS - LES CORTS 0,00% 0,00% 0,00% Fora Barcelona Homes 14 a 25 anys Resta Barcelona (Base 501) 26 a 44 anysDones SANTS - 45 a 64 anys LES CORTS + de 65 anys  El 20,4% dels visitants compren aquests articles a SANTS – LES CORTS EIX COMERCIAL, i el 86% són residents.  Per sexes està gairebé igualat.  Per edats no hi ha diferències significatives respecte al percentatge de presència. Els de 26 a 44 anys són els que més compren. 28 5. - Hàbits de compra. Zones habituals de compra. Compren a: Altres Zones Parament de la llar (Roba, bateries cuina, paella, etc - Elements de decoració) Resideix Sexe Edat . 45,00% 45,00% 45,00% No compren 40,00% 40,00% 40,00% 35,00% 8,0%35,00% 35,00% 7,8% 16,8 20,5% Altres zones 30,00% 30,00% % 30,00% Ambdues 40,1% 25,00% 15,1 25,00% 25,00% 18,1 % % 19,0% 20,00% 20,00% 20,00% 20,4% 15,00% 15,00% 15,00%23,3 10,00% 17,0 10,00% % 10,00% 10,8 % % 5,00% 5,00% 5,00% 3,4% SANTS - LES CORTS 0,00% 0,00% 0,00% Fora Barcelona Homes 14 a 25 anys Resta Barcelona (Base 501) 26 a 44 anysDones SANTS - 45 a 64 anys LES CORTS + de 65 anys  El 40,1% dels visitants compren aquests articles en altres zones. El 42% dels que compren fora viuen a la zona de Sants – Les Corts.  Per sexes les dones són el 58% dels compradors  Per edats el segment de 26 a 44 anys són els que compren més fora. 29 5. - Hàbits de compra. Zones habituals de compra. Cuidado personal (Roba, Calçat, Perfumería, Complements de vestir) Valors absoluts ( 501) 5 500 400 236 300 3 1 105 2 4 123 200 1 160 131 113 3 105 1 95 48 100 105 55 67 0 100 85 65 59 52 16 52 48 33 16 0 15 16 31 38 15 TOTAL Residents Altres Dones Homes 14 a 25 26 a 44 45 a 64 + de 65 SANTS - Residenc. anys anys anys anys LES CORTS Zona SANTS - LES CORTS Ambdues Altres zones No compren 30 5. - Hàbits de compra. Zones habituals de compra. Compren a: SANTS - LES CORTS. Cuidado personal (Roba, Calçat, Perfumería, Complements de vestir) 25,00% Resideix Sexe Edat . No compren 1,0% 0,4%20,00% 20,00% 20,00% 2,6% Ambdues 18,00% 18,00% 3,2% Altres zones 16,00% 16,00% 15,00% 9,6% 14,00% 14,00% 6,2% 31,9% 47,1% 12,00% 12,00% 10,00% 10,00% 10,00%17,0 8,00% 8,00% 20,0% % 7,6% 6,00% 10,4 6,00% 5,00% 4,00% % 4,00% 2,00% 2,00% SANTS - LES CORTS 3,0% 0,00% 0,00% 0,00% Fora Barcelona Homes 14 a 25 anys Resta Barcelona (Base 501) 26 a 44 anysDones SANTS - 45 a 64 anys LES CORTS + de 65 anys  El 20,0% dels visitants compren articles d'ús personal a SANTS – LES CORTS. El 85% viuen a la zona de l’Eix.  Per sexes gairebé està igualat.  Per edats predomina els de 45 a 64 anys. Els de més de 65 anys tenen una alta participació en compra respecte a la presència. 31 5. - Hàbits de compra. Zones habituals de compra. Compren a: Altres Zones Cuidado personal (Roba, Calçat, Perfumería, Complements de vestir) Resideix Sexe Edat . No compren 50,00% 50,00% 1,0% 50,00% 45,00% 7,6% 45,00% 45,00% Ambdues 13,340,00% 40,00% 40,00% 22,5 % 35,00% 35,00% % 35,00% 31,9% 18,547,1% 30,00% 30,00% 30,00%Altres zones % 25,00% 25,00% 25,00% 21,0 20,00% %20,00% 20,00% 20,0% 15,00% 15,00% 15,00% 21,0 24,5 10,00% % 10,00% % 10,00% 9,6% 5,00% 5,00% 5,00% SANTS - LES CORTS 3,2% 0,00% 0,00% 0,00% Fora Barcelona Homes 14 a 25 anys Resta Barcelona (Base 501) 26 a 44 anysDones SANTS - 45 a 64 anys LES CORTS + de 65 anys  El 47,1% dels visitants compren aquests articles en altres zones i d’aquests el 45% són residents.  Per sexes, també està molt igualat.  Per grups d’edat, el de 26 a 44 anys és el que més compra a fora, seguit dels de 14 a 25 anys. 32 5. - Hàbits de compra. Zones habituals de compra. Oci (Articles d’esport, Discos, Llibres, Viatges, Informàtica) Valors absoluts ( 501) 500 54 400 300 323 39 35 15 19200 14 165 180 158 143 11 14140 100 60 80 33 85 37 23 64 1551 27 23 2029 35 1211 18 0 13 19 25 8 6 TOTAL Residents Altres Dones Homes 14 a 25 26 a 44 45 a 64 + de 65 SANTS - Residenc. anys anys anys anys LES CORTS Zona SANTS - LES CORTS Ambdues Altres zones No compren 33 5. - Hàbits de compra. Zones habituals de compra. Compren a: SANTS - LES CORTS. Oci (Articles d’esport, Discos, Llibres, Viatges, Informàtica) Resideix Sexe Edat . 14,00% 14,00% No compren 14,00% 0,4% 12,00% 12,00% 12,00% 2,4% Ambdues 10,8% 2,2% 10,00% 10,00% Altres zones 10,00%12,0% 7,0% 3,8% 8,00% 8,00% 8,00% SANTS - LES CORTS 12,8% 64,5% 6,00% 6,00% 6,00%10,2 % 4,00% 4,00% 4,00% 5,0% 5,8% 2,00% 2,00% 2,00% 1,6% 0,00% 0,00% 0,00% Fora Barcelona Homes 14 a 25 anys (Base 501) Resta Barcelona 26 a 44 anysDones SANTS - 45 a 64 anys LES CORTS + de 65 anys  El 12,8% dels visitants compren els articles d’oci a SANTS – LES CORTS, i el 80% són residents.  Hi ha més homes que dones que compren aquests articles a l’Eix Comercial.  Per edats, és molt semblant al que passa en articles d'ús personal. 34 5. - Hàbits de compra. Zones habituals de compra. Compren a: Altres Zones Oci (Articles d’esport, Discos, Llibres, Viatges, Informàtica) Resideix Sexe Edat . No compren 70,00% 70,00% 70,00% 60,00% 8,7% 60,00% 60,00% 17,0 Ambdues 10,8% 50,00% 28,6 % 50,00% 50,00% 12,0% 22,7 % 40,00% % 40,00% 40,00% 64,5% Altres zones 27,9 SANTS - LES CORTS 12,8% 30,00% 30,00% 30,00% % 20,00% 32,9 20,00% 35,9 20,00% % % 16,0 10,00% 10,00% 10,00% % 0,00% 3,6%0,00% 0,00% Fora Barcelona Homes 14 a 25 anys (Base 501) Resta Barcelona 26 a 44 anysDones SANTS - 45 a 64 anys LES CORTS + de 65 anys  El 64,5% dels visitants compren els articles d’oci en altres zones i d’aquests el 51% són residents a la zona (32,9% dels visitants).  Per sexes les dones són el 56%.  Per edats el segment de 26 a 44 anys són els que més compren fora. Els de més de 65 anys compren poc a fora. 35 6. - Avantatges, inconvenients i aspectes millorables. Avantatges de comprar a SANTS - LES CORTS. Proximitat. 55,9% Cap. 19,0% Comoditat. 11,2% Amabilitat - Em coneixen. 10,4% Preus i ofertes atractives 7,4% Varietat - Assortiment 4,8% Productes - Serveis ofertats. 3,0% Li agrada el barri. 1,6% Botigues. (moltes i variades). 0,8% Li agrada en general. 0,8% Horaris. 0,4% Altres - NS/NC 2,2% 0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% (Base 501)  La proximitat als comerços és la principal avantage de comprar a SANTS – LES CORTS. Ho diu el 55,9% dels visitants.  Seguidament es valora la comoditat (11,2%) i l’amabilitat (10,4%).  Hi ha un 19,0% de visitants que diu “cap avantatge”. Són bàsicament no residents a la zona de Sants – Les Corts. 36 6. - Avantatges, inconvenients i aspectes millorables. Inconvenients de comprar a SANTS - LES CORTS. Cap. 60,5% Manca varietat. 13,0% Preus cars. 12,4% NO Proximitat. 3,8% Botigues petites i separades. 3,2% Problemes amb el pàrquing. 2,2% No és comodo 1,2% Els horaris no són bons. 1,0% Falta neteja 0,6% Transit - soroll en general 0,6% Manca servei al client. 0,4% Molta Gent 0,4% Productes ofertats 0,2% Altres - NS/NC 1,8% 0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% (Base 501)  El 60,5% dels visitants diuen que no hi ha cap inconvenient per comprar als comerços de SANTS – LES CORTS.  No obstant hi ha un 13,8% dels entrevistats que manifesten una manca general de varietat, i un 12,4% diu preus cars.  El 3,8% diuen com inconvenient NO proximitat. Són visitants que viuen fora de l’Eix Comercial. 37 6. - Avantatges, inconvenients i aspectes millorables. Aspectes millorables a SANTS - LES CORTS. (en general) Res- Tot està bé 14,4% Relacionat amb els establiments 32,9% Relacionat amb la zona 8,0% 5,2% Relacionat amb l'oci Altres 1,2% No saben - No contesten 47,3% 0% 10% 20% 30% 40% 50% (Base 501)  El 14,4% dels entrevistats manifesten que “tot està bé” i no fa falta millorar res.  El 32,9% suggereix temes relacionats amb els comerços.  Hi ha un 8,0% en temes de millora de la zona en general.  Un 5,2% diuen temes relacionts amb l’oci (Cine, oci en general i divesions pels nens, etc.) 38 6. - Avantatges, inconvenients i aspectes millorables. Qué es trobar a faltar a SANTS - LES CORTS. (en quant a establiments – resposta múltiple). Total 32,9 % de sol—licituds Roba 9,0% Llibreries 3,6% Específiques d'alimentació 2,0% Especialitzades 1,8% mancan botigues Música - discos 1,6% Cuidado personal 1,4% 24,8 % Altres botigues 1,4% De serveis 1,2% Altres botigues 2,8% Supermercats 2,4% Centre comercial 1,4% Més varietat 2,4% Mes grans i modernes 1,2% Millors preus 0,4% Horaris 0,4% (Base 501) 0% 2% 4% 6% 8% 10% 12% 14%  Hi ha un 24,8 de sol—licituds de manca de botigues de: roba en general i de “marques”, llibreries, específiques d’alimentació.  Un 2,4% diuen que hi faltan supermercats grans, i un 1,4% voldria un centre comercial a la zona.  El 2,4% manifesta que troba a faltar més varietat. 39 6. - Avantatges, inconvenients i aspectes millorables. Aspectes millorables a Eix Comercial SANTS - LES CORTS (en quant a la zona - serveis). Total 8,0 % de sol—licituds Manteniment de la zona 3,8% Aparcament 2,0% 1,6% Serveis 0,6% Seguretat al carrer 0% 2% 4% 6% 8% 10% (Base 501)  El manteniment en quant a neteja i parcs infantils són els aspectes sol—licitats pel 3,8% dels visitants.  El 2,0% anomenen la millora de l'aparcament en general.  Com a serveis sol—liciten majoritariament “c.a.p.” i millora dels autobusos (Nº 54) 40 7. - Valoració dels comerços i serveis. Enquestes amb i sense valoració. 100% 9,8% 5,8% 6,6% 8,6% 8,2% 9,4% 9,0% 9,6% 90% 26,7% 80% 70% 55,9% 60% 50% No saben - no 90,2% 94,2% 93,4% 91,4% 91,8% 90,6% 91,0% 90,4% contestan 40% 73,3% 30% 20% 44,1% Enquestes amb 10% valoració 0% (Base 501)  La mitjana d’enquestes amb valoració està al voltant del 93%.  El tema de les devolucions tan sols ho ha valorat la meitat del visitants. També en l’aparcament hi ha un 27% que no ha valorat. 41 7. - Valoració dels comerços i serveis. Valoració Mitjans de transport. 4,35 Proximitat a les botigues. 4,31 Serietat. 4,03 Cortesia i amabilitat depenents. 4,00 Horaris. 3,95 3,74 Valoració mitjana Productes - Serveis. 3,88 Instal·lacions dels establiments. 3,85 Respostes en devolucions. 3,64 Nivell de preus en general. 3,21 Aparcament. 1,62 0,0 0,5 1,0 1,5 2,0 2,5 3,0 3,5 4,0 4,5 5,0 Valoració: 5=molt bé 4=bé 3=normal 2=regular 1=dolent (Base 501)  La valoració mitjana “global de tots els aspectes” és de un 3,74. És gairebé un “bé”.  L’aspecte millor és els “mitjans de transport” amb un valor alt (4,35). La “proximitat” als comerços és el segon aspecte amb un 4,31.  Referent als comerços, hi ha tres aspectes amb un valor al voltant del 4, que és un “bé” : “serietat” , “cortesia i amilitat” i “horaris”.  A continuació els “productes i serveis” i “instal—lacions” tenen puntuacions semblants”.  Les “respostes en devolucions” i el “nivell de preus” tenen valoracions una mica més baixes amb un 3,64 i un 3,21.  L'element menys valorat és l'aparcament amb un 1,62. 42 8. - Coneixement de l’organització Eix Comercial SANTS - LES CORTS Activitats que recorden de l’Eix Comercial SANTS - LES CORTS. (Resposta espontània i múltiple) Comerç al carrer 7,2% Festes vàries 5,4% Nadal "en general" 1,8% Cavalcada de Reis 1,8% Promocions - Descomptes - Vals 0,8% Loteria Nadal 0,6% Llums de Nadal 0,4% Targeta 0,4% Fires 0,2% Altres 1,6% No saben - No contesten. 7,6% 0% 5% 10% (Base 501)  Del 22,4% que defineixen correctament SANTS – LES CORTS EIX COMERCIAL, el 66% (14,8% dels visitants) recorden variades activitats (1,4 respostes de mitjana).  L’activitat més recordada és el “comerç al carrer” amb un 7,2% dels entrevistats i un 64% d’ells viuen a Sants – Les Corts.  A continuació les “festes vàries” amb un 5,4%  La tercera activitat més recordada és Nadal – Reis (cavalcada, loteria, llums) amb un 4,4% dels visitants. 43 8. - Coneixement de l'organització Eix Comercial SANTS - LES CORTS Coneix l’organització: Como ho defineix (Resposta espontània) Eix Comercial SANTS - LES CORTS Associació de 22,4% Comerços - Botigues Sí 32,9% NS / NC 9,6% No 67,1% Respostes No 1,0% correctes 0% 5% 10% 15% 20% 25% (Base 501) (Base 501)  L’organització Eix Comercial SANTS - LES CORTS és coneguda pel 32,9% dels visitants.  El 68% dels coneixedors, ho defineixen correctamente com una “Associació de comerços”.  Dels que diuen Associació de comerços, el 63% viuen a la zona de Sants – Les Corts  Els percentatges dels segments d’edats dels coneixedors són semblants als dels visitants.  Per classes social no hi ha diferències significatives. El 96% dels coneixedors són espanyols. 44 9 – Conclusions. Perfil dels visitants.  El perfil tipus en quant a sexe està bastant igualat, amb una mica mes de participació de les dones. De la resta es pot definir entre 26 i 44 anys, resident a la zona de Sants - Les Corts, de classe social mitjana amplia.  El 57,5% dels visitants viuen a la zona de Sants – Les Corts  La resta de visitants, són d’altres districtes de Barcelona (30,7%) i la resta de fora de Barcelona.  El 85,0% són de nacionalitat espanyola.  El 84,2% del visitants hi van sols.  El 67,5% accedeix caminant. La resta ho fa en transport públic (22,6%) i privat (9,8%).  El motiu principal d’estar en l’ Eix Comercial és el de viu a la zona (27,1%), seguit de comprar (25,0%). Altres motius són: treballa a la zona (17,0%), passejar i visita a familiars i/o amics.  El 48,1% dels visitants tenen la intenció de visitar comerços. El principal és d’alimentació (22,6%), seguit dels restaurants - bars (8,0%).  El 68,5% visiten una vegada a la setmana o més els comerços de SANTS – LES CORTS EIX COMERCIAL. 45 9. – Conclusions. Valoració de SANTS – LES CORTS EIX COMERCIAL.  El 32,9% dels visitants coneixen l’organització SANTS – LES CORTS EIX COMERCIAL, i un 22,4% ho defineixen com una “Associació de comerços”.  El 66% dels que diuen Associació de comerços recorden variades activitats com: Comerç al carrer, festes vàries i Nadal.  El 31,7% dels visitants, compren habitualment a SANTS – LES CORTS, comparteixen amb altres zones el 39,7% i un 28,5% compren exclusivament en altres zones.  Els compradors d’altres zones ho fan habitualment a: Resta Districtes i Centres Comercials i Centre.  En èpoques de major compra com Nadal,Reis i/o Rebaixes, la fidelitat a L’EIX COMERCIAL baixa. Perd 15,3 punts i compra exclusivament a SANTS – LES CORTS el 16,4%. Un 40,7% comparteix les compres amb altres zones i un 42,1% només compra a altres zones.  En les categories de productes, s’observa que l’alimentació és comprada a l’EIX COMERCIAL pel 53,9%, mentre que parament de la llar només pel 20,4% i cuidado personal pel 20,0%. El tema d’oci és a on més baixa la fidelitat a un 12,8%. 46 9. – Conclusions. Valoració de SANTS – LES CORTS EIX COMERCIAL.  Les tres principals avantatges de compra a SANTS – LES CORTS són: proximitat als comerços, comoditat i amabilitat/em coneixen.  En quant a inconvenients, el 60,5% diu que no hi ha cap. Destacar que el 13,0% dels visitants, manifesten clarament una manca general de varietat o d’assortiment.  En conjunt la mitjana de valoració dels comerços i serveis de SANTS – LES CORTS EIX COMERCIAL és de 3,74 (gairebé un “bé”), en una escala de 1 a 5 (dolent a molt bé).  Els mitjans de transport (4,35), juntament amb la proximitat (4,31) són els aspectes millors valorats. L’aparcament és l’aspecte amb menys valoració (1,62). 47