Estudi del perfil dels visitants i grau de satisfacció dels comerços Barcelona novembre 2009 Índex. Página 1. - Objectius. .................................................................................... 2 2. - Metodologia. ................................................................................ 3 3. - Perfil sociodemogràfic. ................................................................. 5 4. - Hàbits de visita. ........................................................................... 14 5. - Hàbits de compra. ........................................................................ 18 6. - Avantatges, inconvenientes i aspectes millorables............................ 36 7. - Valoració dels comerços i serveis. .................................................. 41 8. - Coneixement de l'organització Eix Comercial GRAN DE GRÀCIA. ...... 43 9. - Conclusions. ................................................................................. 45 1 1. – Objectius.  El objectiu ès definir:  Perfil sociodemogràfic.  Sexe, edat, classe social, nacionalitat, professió, lloc de residència i mitjà de transport utilitzat.  Hàbits de visita.  Visita sol o acompanyat  Intenció de visitar algún establiment i de quin tipus  Freqüencia de visita  Hàbits de compra.  Forma de pagament (efectiu o targeta)  Zona de compra habitual  Zona de compra en èpoques especials: Nadal, Reis, Rebaixes  Motius si compra en altres zones i/o comparteix.  On compra habitualment: Alimentació, Elements per a la llar, Cuidado personal, Oci.  Valoració i grau de satisfacció dels comerços i serveis.  Coneixement de l’organització Eix Comercial GRAN DE GRÀCIA i activitats realitzades. 2 2. – Metodologia.  La tècnica utilitzada ha estat la d’entrevista personal amb questionari predefinit.  Es van realitzar dintre de l’Eix Comercial GRAN DE GRÀCIA.  L’entrevisa es realitzaran en català i castellà, segons l’idioma de l’ entrevistat.  El Target objectiu d’aquest estudi han estat individus de més de 14 anys, que estaban al carrers de l’ Eix en l’horari de 10 a 20 hores, de dilluns a dissabte.  S’han realitzat un total de 510 entrevistes del target descrit.  La selecció dels entrevistats es va fer de forma “aleatoria”.  Amb aquesta mostra tenim un error mostral de +/- 4,5 % amb un nivell de confiança del 95,5 % i en el supòsit de màxima indeterminació (p=q=50 %).  El treball de camp es va realitzar en el següent període: Del 2 al 7 de novembre de 2009. Dilluns Dimarts Dimecres Dijous Divendres Dissabte Diumenge 2 3 4 5 6 7 -- 3 2. – Metodologia. Mapa de Eix Comercial GRAN DE GRÀCIA. Eix comercial 4 3. - Perfil sociodemogràfic. Sexe Edat més de 65 anys 14 a 25 anys 6,9% 18,4% Homes Dones 45 a 64 anys 21,0% 41,2% 58,8% 53,7% 26 a 44 anys (Base 510) (Base 510)  El 58,8% dels visitants en l’horari establert són dones.  Una mica més de la meitat dels visitants tenen entre 26 i 44 anys. Un 21,0% tene entre 45 i 64 anys. amb un 23,2%. La suma dels dos grups (de 26 a 64 anys) és el 75% dels visitants.  Els joves de 14 a 25 són el 18,4%, i els de més de 65 anys el 6,9%. 5 3. - Perfil sociodemogràfic. Classe social Baixa Alta 10,6% 15,7% 37,1% 36,7% Mitjana Mitjana Alta (Base 510)  La classe social dels visitants més representatives és la Mitjana Amplia (Mitjana Alta + Mitjana). La suma d’amdues és el 73,8%.  La Alta és el 15,7% i la Baixa el 10,6%. 6 3. - Perfil sociodemogràfic. Nacionalitat Estrangera 17,3% Espanyola 82,7% (Base 510)  La majoria dels visitants són espanyols (82,7%).  La resta amb un 17,3% són de països estrangers.  El 57% dels estrangers són de països d’ America del Sud i Central, destacant Argentina, Perú i Chile. La resta són europeus i d’altres continents.  El 48% dels estrangers viuen a Gràcia. 7 3. - Perfil sociodemogràfic. Professió entrevistat Admininistratiu - Funcionari 17,6% Titulat: Arquit-Ingen-Advoc. 9,8% Jubilat. 8,4%  El grup més gran de visitants són administratius/ Estudiant. 8,2% funcionaris amb un 17,6%. Professional independent. 8,0% 6,9%  En segon lloc amb un 9,8%, són els titulats com Professor - Mestre. 6,5% arquitectes, ingeniers, advocats, etc. Tècnic qualificat 5,9% No treballa - Està al atur.  A continuació hi ha els jubilats que són el 8,4%. Professional manual qualificat. 3,9%  El quart grup són els estudiants amb un 8,2%. Hosteleria -Cambrer/a-Cuiner/a 3,3% 3,3%  Després li segueixen els professionals independents Operari - Peó. 3,3% (8,0%), els professors (6,9%) i tècnics qualificats (6,5%). Comercial - Venedor. Mestressa de casa. 2,7% Empressari - Comerciant. 2,5% Servei a llars - Neteja 2,4% Infermer/a i Auxiliar inferm 2,2% Dependent/a 2,2% Director - Cap. 1,8% Altres 1,0% 0% 5% 10% 15% 20% (Base 510) 8 3. - Perfil sociodemogràfic. Lloc de residència Resta Barcelona GRÀCIA 38,8% 46,9% 14,3% Fora de Barcelona (Base 510)  El 46,9% dels visitants viuen a Gràcia.  El 54% dels que viuen a Resta Barcelona ho fan als districtes propers com Resta Garàcia, Sant Gervasi i Eixample.  Els visitants de fora de Barcelona, són el 14,3,0%. 9 3. - Perfil sociodemogràfic. Lloc de residència – Ciutat de Barcelona GRÀCIA 46,9% 6,5% 8,0% 2,0% 7,5% 1,0% 1,6% Resta Barcelona 38,8% 5,5% 2,0% 1,6% 3,3% (Base 510) 10 3. - Perfil sociodemogràfic. Resta de Barcelona (38,8%) Fora de Barcelona (14,3%). Sarrià - Sant Gervasi 8,0% Resta GRÀCIA 7,5% 6,9% 6,5% Resta Provincia Barcelona Horta - Guinardó Eixample 5,5% 5,5% Sant Martí 3,3% Àrea Metropolitana Barcelona Nou Barris 2,0% Sants - Montjuic 2,0% 2,0% Resta Catal. - Espanya i Estrang. Ciutat Vella 1,6% Sant Andreu 1,6% 0% 2% 4% 6% 8% 10% Les Corts. 1,0% 0% 2% 4% 6% 8% 10% (Base 510) (Base 510)  De la resta de Barcelona els districtes amb més importancia són els propers a Gràcia, com Sant Gervasi, Resta Gràcia, Eixample.  Els visitants de fora de Barcelona, la majoria són de la reste de la provincia (6,9%) i Àrea Metrpolitana (5,5%). 11 3. - Perfil sociodemogràfic. Mitjà de transport utilitzat Transport públic 19,8% Metro. Autobús. 6,5% Tren. 5,5% A peu - 56,9% Caminant. Taxi. 0,2% 0% 5% 10% 15% 20% Transport 32,0% públic Transport particular Transport 11,2% Cotxe. 5,7% particular Moto. 4,9% 0% 20% 40% 60% Bicicleta. 0,6% (Base 510) 0% 5% 10% 15% 20% (Base 510)  El 56,9% dels visitants van accedir “a peu – caminant” a GRAN DE GRÀCIA.  Les altres formes són amb transport públic (32,0%) i privat (11,2%).  El metro és el mitjà de transports més utilitzat (19,8%), seguit de l’autobús (6,5%). El tren l'utilitza el 5,5%.  La utilització del cotxe particular és un 5,7% i el de la moto un 4,9%. 12 3. - Perfil sociodemogràfic. Hi va sol o acompanyat Acompanyat Sol 26,3% 73,7% (Base 510)  La major part dels visitants (tres de cada quatre) ho fan sols, mentres que la resta ho fa acompanyat.  Els homes ho fan majoritariament sols i les dones acompanyades.  Per edats , classe social i lloc de residència no hi ha diferències. 13 4. - Hàbits de visita. Motius de la visita a GRAN DE GRÀCIA. (resposta múltiple). Comprar. 28,4% Passejar. 23,3%  El motiu més anomenat és el de “comprar” que ho diu un Treball a la zona. 16,3% 28,4%. Al ser una resposta espontània pot existir altres motius (passejar, treballa/viu a la zona, etc..) Viu a la zona. 14,7%  En segon lloc el motiu pel qual està a la zona és el de Visitar Familiars - Amics. 9,0% “passejar” (23,3%). Gestions 5,1%  El tercer motiu és “treball a la zona” (16,3%). Estudiar. 3,3%  A continuació de “vic a la zona” amb un 14,7%. Oci - Turisme. 2,7%  El “visitar a familiars /amics” ho diu el 9,0% dels visitants Fer sport 2,5% Col.legi del nen. 2,0% Restaurant - Bar. 1,8%  La mitjana de respostes per entrevistat és de 1,1. Mirar botigues 1,4% Serveis (Metges i altres) 0,8% 0% 10% 20% 30% (Base 510) resposta mùltiple 14 4. - Hàbits de visita. Freqüència de visita Una vegada a la setmana o més. 62,7% Cada 15 dies 10,0% Una vegada al mes. 11,4% Una vegada cada 2/3 mesos. 6,9% Amb menys freqüència. 8,2% Es la 1ª vegada que vinc. 0,8% 0% 20% 40% 60% 80% 100% (Base 510)  El 62,7% dels entrevistats visiten amb molta freqüencia els comerços de GRAN DE GRÀCIA.  Dels visitants de “una vegada o més a la setmana”, el 61% viuen a Gracia.  Referent a l’edat no hi ha diferències significatives.  Les dones són les que més freqüentment visiten els comerços 15 4. - Hàbits de visita. Intenció de visitar algun establiment Anomenant el Mercat espontàneament 2,4% No SI 36,3% Sí 63,7% 58,9% NO 0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% (Base 510) (Base 510)  El 63,7% dels visitants tenen intención de visitar algun establiment.  La meitat dels que volen visitar un establiment, viuen a Gracia.  Per edat són els del segment de 26 a 44 els que tenen una mica més d’intenció de fer-ho.  El mercat és anomenat de forma espontània pel 2,4% dels visitants i representen el 12% dels que tenen intenció de visitar un establimet d’alimentació. Els més proper es el de la Llibertat que en aquells dies estaba com a provisional a la Plaça Gala Placidia. 16 4. - Hàbits de visita. Tipus d’establiment que preveu visitar. (resposta múltiple) Roba personal. 20,8% Alimentació. 14,9%  L’establimet amb més visites previstes són les botigues de Restaurant Bar. 11,0% roba personal amb un 20,8%. Calçat. 5,7% Banc - Caixa. 3,9%  El segon establiment en importància és el d’alimentació Viatge articles. 2,7% que ho faràn el 14,9% dels visitants. Complements de vestir. 2,2%  A continuació són les visites als restaurants i/o bars Decoracació i articles… 2,2% (11,0%). Electrodomèstics. 2,2%  Les sabateries seràn visitades pel 5,7%. 2,0% Telefonia  El 3,9% tenen intenció de visitar el banc/caixa. Llibres. 1,8% Perfumeria - cosmètica. 1,8% Altres. 1,6% Roba per a la llar. 1,4%  La mitjana d’establimets anomenats pels visitants amb Farmàcia. 1,2% 1,2% intenció de fer-ho és de 1,3. Ferreteria. Serveis varis 1,0% Informàtica. 0,8% Altres (13 tipus) 5,1% 0% 5% 10% 15% 20% 25% (Base 510) 17 5. - Hàbits de compra. Forma de pagament habitual Targeta Efectiu 43,9% 56,1% (Base 510)  Més de la meitat dels visitants, habitualment paguen amb targeta (56%).  Els segments d’edat de: 45 a 64 anys i més de 65 anys són els que més utilitzen l’efectiu como a forma de pagament.  Per contra el segment de 26 a 44 anys paga més amb targeta.  En quant a sexes no hi ha diferencies en la forma de pagament.  Per classe social les classes mitjana i baixa paga més en efectiu i la resta més en targeta. 18 5. - Hàbits de compra. Habitualmet compra a: En èpoques especials (Nadal, Reis, Rebaixes) compra a: No compren GRAN DE GRÀCIA Altres zones 1,8% Altres zones 15,1% GRAN DE GRÀCIA 9,4% 33,9% 31,4% 53,5% 54,9% Ambdues Ambdues (Base 510) (Base 510)  El 15,1% dels visitants manifesten comprar habitualment a GRAN DE GRÀCIA. El 53,5% diu que a més de GRAN DE GRÀCIA compra a altres zones. En total el 68,6% compra a GRAN DE GRÀCIA.  Un 31,4% només ho fa a altres zones.  En èpoques de Nadal, Reis i/o Rebaixes, el 9,4% és manté fidel a GRAN DE GRÀCIA  Del 5,7% que deixen de comprar exclusivament a GRAN DE GRÀCIA un 1,4% combina amb altres zones, i un 2,5% declara que ho fa només en altres zones. Hi ha un 1,8% que no sol comprar en èpoques especials. 19 5. - Hàbits de compra. Zones de compra: Habitual vs Nadal, Reis, Rebaixes (compradors d’ambdues i d’altres zones)  Dels 3 grups d'altres zones, habitualment destaca primer Resta de Districtes, després el “Centre” i en tercer lloc 25,1% Centre. “Centres Comercials” 40,6%  En èpoques especials de més compra, com Nadal, Reis i/o Rebaixes, es manté el ordre de llocs de compra, pero 74,3% Resta Districtes varien els percentatges. 64,9%  Els visitants a la Resta de districtes baixa gairebé 10 10,2% punts, pero és el més visitat. A continuació els del Centres Comercials 18,4% “Centre” que incrementa un 62% de visitants. Les visites a “Centres Comercials” tenen un fort increment, pero està molt baix de participació. 13,3% Fora de Barcelona 12,0%  Dels que visiten el “Centre” el 44% viuen a Gràcia i és un públic una mica més jove que el de GRAN DE GRÀCIA. 0% 10%20%30%40%50%60%70%80%  La classe social “mitjana alta” i “alta” és la que més visita el “Centre”. Habitual - 84,9% visitants amb 1,45 zones de mitjana. Nadal, Reis, Rebaixes - 88,8% visitants amb 1,53 zones de mitjana. (Base 510) 20 5. - Hàbits de compra. Altres zones de compra habitual: Altres zones de compra en èpoques especials (compradors d’ambdues i d’altres zones) (Nadal, Reis, Rebaixes): (compradors d’ambdues i d’altres zones) Resta GRÀCIA 43,5% Resta GRÀCIA 41,8% Centre. 25,1% Centre. 40,6% Eixample. 7,5% Eixample. 7,1% Sarrià - Sant Gervasi 7,3% Sarrià - Sant Gervasi 4,9% Horta - Guinardó 4,9% Horta - Guinardó 3,1% Sants - Montjuic 2,9% Sants - Montjuic 2,2% Resta districtes 8,2% Resta districtes 5,9% "L'Illa" 2,5% "El Corte Inglés" 4,9% "El Corte Inglés" 2,4% Centres Comercials. 4,9% Centres Comercials. 2,2% "L'Illa" 3,1% "La Maquinista." 1,2% "La Maquinista." 1,8% "Diagonal Mar" 1,2% "Diagonal Mar" 1,8% Resta Centr. Cials. 0,8% Resta Centr. Cials. 2,0% Resta Prov. Bcn. 7,1% Resta Prov. Bcn. 5,9% Àrea Metr. Bcn. 4,9% Àrea Metr. Bcn. 4,1% Resta 1,4% Resta 2,0% 0% 10% 20% 30% 40% 50% 0% 10% 20% 30% 40% 50% (Base 510)  En quant a districtes, la Resta Gràcia és el més utilitzat per comprar habitualment i manté la posició en èpoques especials.  Dels Centres Comercials els més destacat són “El Corte Inglés”, “Centres en general” i “L’Illa”.. 21 5. - Hàbits de compra. Motius de comprar en altres zones. (resposta múltiple). Viu a la zona. 22,7% Varietat -Surtit -Oferta més gran 20,2% 8,0%  El principal motiu pel qual els visitants compren en altres Proximitat. 4,9% zones és per que hi viuen. Recordem que és Resta de Millors preus i ofertes. Gràcia la zona més important. Passejar - Oci - Ambient 4,5%  El segon motiu és la "varietat" "assortit" "oferta més Hàbit-Costum-Coneix les botigues 4,1% gran“, ho diu el 20,2%. Li agrada 3,5%  El tercer motiu és “proximitat” al lloc on viu, del treball Hi ha de tot 3,1% i/o familiars i amics. (8,0%). Tipus botigues (més grans,) 3,1% 2,7%  El quart motiu és per “millors preus” (4,9%). Comoditat. Botigues de Marques (roba,…) 2,0%  A continuació diuen per “passejar” (4,5%), i “per hàbit / 1,8% costum/coneix les botigues” (4,1%). Productes i botigues especifics Les botigues estàn juntes 1,8% Atenció client 1,4% Per a veure novetats - Variar. 1,2% Qualitat 0,8% Altres motius 1,2% (Base 510) 22 5. - Hàbits de compra. Que sol comprar habitualment a GRAN DE GRÀCIA, en altres zones i que no sol comprar gairebé mai, en quant a: Alimentació 19,0% 26,5% 51,4% 3,1% Parament de la llar 16,1% 25,7% 46,7% 11,6% Cuidado Personal 18,8% 50,0% 30,4% 0,8% Oci 12,2% 27,5% 54,7% 5,7% 0% 20% 40% 60% 80% 100% Zona GRAN DE GRACIA Ambdues Altres zones No compren (Base 510)  El 19,0% dels visitants compren l’alimentació a GRAN DE GRÀCIA , els que comparteixen amb altres zones són un 26,5%.  En articles per la llar el 16,1% ho compra GRAN DE GRÀCIA, i la resta ho comparteix el 25,7%, i el 46,7% manifesta comprar-ho en altres zones.  En l’apartat de articles personals el 18,8% compra a GRAN DE GRÀCIA. La resta combinen el 50,0% i el 30,4% compra totalment a fora.  Els productes d'oci és l’apartat amb menys compra a GRAN DE GRÀCIA, tan sols un 12,2%. 23 5. - Hàbits de compra. Zones habituals de compra. Alimentació. Valors absoluts ( 510) 500 16 400 262 300 6 9 6 7 158 200 62 10 144 135 200 104 86 1 100 79 8 71 56 55 54 1 97 84 49 57 40 17 53 33 9 14 0 13 15 18 11 TOTAL Residents Altres Dones Homes 14 a 25 26 a 44 45 a 64 + de 65 GRACIA Residenc. anys anys anys anys Compran a GRAN DE GRACIA Ambdues Altres zones No compren 24 5. - Hàbits de compra. Zones habituals de compra. Compren a: GRAN DE GRÀCIA. Alimentació. Resideix Sexe Edat . No compren 20,00% 20,00% 3,1% 20,00% 1,0% Ambdues 18,00% 18,00% 18,00% 1,6% 2,9% 16,00% 16,00% 16,00% 7,8% Altres zones 14,00% 14,00% 14,00% 26,5% 12,00% 12,00% 12,00% 10,4 51,4% 10,00% 10,00% 10,00% % 16,4 19,0% 8,00% 8,00% 8,00% % 6,00% 6,00% 11,2 6,00% % GRAN DE GRÀCIA 4,00% 4,00% 4,00% 3,5% 2,00% 2,00% 2,00% 2,2% 0,00% 0,00% 0,00% Fora Barcelona Homes 14 a 25 anys Resta Barcelona (Base 510) 26 a 44 anys Dones GRAN DE GRÀCIA 45 a 64 anys + de 65 anys  El 19,0% dels visitants compren l’alimentació a GRAN DE GRÀCIA, i el 87% són residents.  El 59% dels compradors són dones.  Per edats els que més compren són els de 26 a 44 anys. 25 5. - Hàbits de compra. Zones habituals de compra. Compren a: Altres Zones Alimentació. Resideix Sexe Edat . No compren 60,00% 60,00% 60,00% 3,1% 50,00% 50,00% Ambdues 50,00% 11,6 10,6 % 20,4 % 40,00% 40,00% % 40,00% 26,5% Altres zones 51,4% 30,00% 30,00% 30,00% 27,6 28,2 % % 19,0% 20,00% 20,00% 20,00% 31,0 % GRAN DE GRÀCIA 10,00% 10,00% 10,00% 12,2 10,8 % % 0,00% 0,00% 0,00% 1,8% Fora Barcelona Homes 14 a 25 anys Resta Barcelona (Base 510) 26 a 44 anys Dones GRAN DE GRÀCIA 45 a 64 anys + de 65 anys  Els visitants que compren l’alimentació en altres zones són el 51,4%. D’aquests el 24% són residents a Gràcia.  Per sexes les dones són el 60%.  Per edats el grup de 26 a 44 anys és el que compra més a fora i per contra els de més de 65 anys compren menys a fora. 26 5. - Hàbits de compra. Zones habituals de compra. Parament de la llar (Roba, bateries cuina, paella, etc - Elements de decoració) Valors absoluts ( 510) 500 59 400 238 300 30 18 34 25 200 133 71 29 141 131 167 105 100 71 14 88 20 73 43 43 46 82 72 60 7 49 30 33 20 42 8 0 10 8 20 12 8 TOTAL Residents Altres Dones Homes 14 a 25 26 a 44 45 a 64 + de 65 GRACIA Residenc. anys anys anys anys Compran a GRAN DE GRACIA Ambdues Altres zones No compren 27 5. - Hàbits de compra. Zones habituals de compra. Compren a: GRAN DE GRÀCIA. Parament de la llar (Roba, bateries cuina, paella, etc - Elements de decoració) Resideix Sexe Edat . 18,00% 18,00% 18,00% No compren 0,6% 16,00% 16,00% 16,00% 1,4% 1,6% 11,6% 14,00% 14,00% 14,00% 6,5% Altres zones 12,00% 12,00% 12,00% Ambdues 10,00% 10,00% 10,00% 8,2% 25,7% 46,7% 8,00% 14,1 8,00% 8,00% 6,00% % 6,00% 6,00% 16,1% 9,6% 4,00% 4,00% 4,00% 3,9% 2,00% 2,00% 2,00% 2,4% GRAN DE GRÀCIA 0,00% 0,00% 0,00% Fora Barcelona Homes 14 a 25 anys Resta Barcelona (Base 510) 26 a 44 anys Dones GRAN DE GRÀCIA 45 a 64 anys + de 65 anys  El 16,1% dels visitants compren aquests articles a GRAN DE GRÀCIA i el 88% són residents.  La dona és la que compra majoritariamente aquests articles (60%).  Per edats els 26 a 44 anys són els més important. El grup de més de 65 anys té molta més participació en compra que en presència. 28 5. - Hàbits de compra. Zones habituals de compra. Compren a: Altres Zones Parament de la llar (Roba, bateries cuina, paella, etc - Elements de decoració) Resideix Sexe Edat . No compren 50,00% 50,00% 50,00% 45,00% 45,00% 45,00% 9,0% 11,6% 40,00% 8,8%40,00% 40,00% 20,6 35,00% 35,00% % 35,00% Ambdues Altres zones 30,00% 30,00% 30,00% 25,7% 24,0 46,7% 25,00% % 25,00% 25,00% 27,7 % 20,00% 20,00% 20,00% 16,1% 15,00% 15,00% 26,1 15,00% 10,00% % 10,00% 13,9 10,00% 5,00% % 5,00% 5,00% 8,4% 1,6% GRAN DE GRÀCIA 0,00% 0,00% 0,00% Fora Barcelona Homes 14 a 25 anys Resta Barcelona (Base 510) 26 a 44 anys Dones GRAN DE GRÀCIA 45 a 64 anys + de 65 anys  El 46,7% dels visitants compren aquests articles en altres zones. El 30% dels que compren fora viuen a Gràcia.  Per sexes les dones són el 60% dels compradors  El 59% dels que compren fora són del segment de 26 a 44 anys. Els de més de 65 anys tan sols són el 4%. 29 5. - Hàbits de compra. Zones habituals de compra. Cuidado personal (Roba, Calçat, Perfumería, Complements de vestir) Valors absoluts ( 510) 4 500 155 400 1 300 1 0 3 80 76 255 36 119 3 200 75 132 163 1 145 1 100 123 92 23 49 2 96 60 68 56 40 38 53 28 12 7 0 6 23 14 TOTAL Residents Altres Dones Homes 14 a 25 26 a 44 45 a 64 + de 65 GRACIA Residenc. anys anys anys anys Compran a GRAN DE GRACIA Ambdues Altres zones No compren 30 5. - Hàbits de compra. Zones habituals de compra. Compren a: GRAN DE GRÀCIA. Cuidado personal (Roba, Calçat, Perfumería, Complements de vestir) Resideix Sexe Edat . No compren 20,00% 20,00% 20,00% 0,8% 1,2% 18,00% 18,00% 18,00% 1,2% Ambdues Altres zones 16,00% 16,00% 16,00% 4,3% 7,8% 14,00% 14,00% 14,00% 30,4% 10,4 12,00% 12,00% 12,00% % 50,0% 10,00% 10,00% 10,00% 8,00% 8,00% 8,00% 18,8% 13,3 6,00% % 6,00% 11,0 6,00% GRAN DE GRÀCIA % 4,5% 4,00% 4,00% 4,00% 2,00% 2,00% 2,00% 2,7% 0,00% 0,00% 0,00% Fora Barcelona Homes 14 a 25 anys Resta Barcelona (Base 510) 26 a 44 anys Dones GRAN DE GRÀCIA 45 a 64 anys + de 65 anys  El 18,8% dels visitants compren articles d'ús personal a GRAN DE GRÀCIA. El 71% viuen a Gràcia.  El 58% dels compradors d’altres zones són dones.  Per edats el 55% són de 26 a 44 anys. És la mateixa sitiuació que en “Parament de la llar” públic més aviat gran. 31 5. - Hàbits de compra. Zones habituals de compra. Compren a: Altres Zones Cuidado personal (Roba, Calçat, Perfumería, Complements de vestir) Resideix Sexe Edat . 35,00% No compren 35,00% 35,00% 0,8% 30,00% 30,00% 30,00% Ambdues Altres zones 8,8% 25,00% 25,00% 14,7 25,00% 9,6% 30,4% % 20,00% 20,00% 20,00% 50,0% 15,00% 14,5 15,00% 15,00% 14,9 % 18,8% % 10,00% 10,00% 10,00% 15,7 % 5,00% 5,00% 5,00% 7,1% 4,5% GRAN DE GRÀCIA 0,00% 0,00% 0,00% 1,4% Fora Barcelona Homes 14 a 25 anys Resta Barcelona (Base 510) 26 a 44 anys Dones GRAN DE GRÀCIA 45 a 64 anys + de 65 anys  El 30,4% dels visitants compren aquests articles en altres zones i d’aquests el 23% són residents.  Per sexes gairebé està igualat.  Per grups d’edat, el de 26 a 44 anys és el que més compra a fora. Els joves compren més i els dos segments de 45 a 64 i més de 65 anys compren menys respecte a la seva participació de presència. 32 5. - Hàbits de compra. Zones habituals de compra. Oci (Articles d’esport, Discos, Llibres, Viatges, Informàtica) Valors absoluts ( 510) 500 29 400 279 300 21 9 9 20 200 8 163 152 183 96 116 140 100 1 7 81 85 84 56 59 55 60 62 42 24 27 111231 31 0 20 9 29 17 7 5 TOTAL Residents Altres Dones Homes 14 a 25 26 a 44 45 a 64 + de 65 GRACIA Residenc. anys anys anys anys Compran a GRAN DE GRACIA Ambdues Altres zones No compren 33 5. - Hàbits de compra. Zones habituals de compra. Compren a: GRAN DE GRÀCIA. Oci (Articles d’esport, Discos, Llibres, Viatges, Informàtica) Resideix Sexe Edat . 14,00% 14,00% 14,00% No compr00en% 12,00% 12,00% 12,00% 1,2% 1,8% Ambdues 5,7% 10,00% 10,00% 10,00% 2,8% Altres zones 6,1% 27,5% 8,00% 8,00% 8,00% 5,7% 54,7% 6,00% 6,00% 6,00% 12,2% 4,00% 8,2% 4,00% 4,00% 6,1% 3,3% GRAN DE GRÀCIA 2,00% 2,00% 2,00% 1,4% 0,00% 0,00% 0,00% Fora Barcelona Homes 14 a 25 anys Resta Barcelona (Base 510) 26 a 44 anys Dones GRAN DE GRÀCIA 45 a 64 anys + de 65 anys  El 12,2% dels visitants compren a GRAN DE GRÀCIA i el 68% són residents.  Per sexes està totalment igualat entre homes i dones.  Els de 26 a 44 anys són els que més compren, pero els dos grups més grans tenen més participació en compra que en presència. 34 5. - Hàbits de compra. Zones habituals de compra. Compren a: Altres Zones Oci (Articles d’esport, Discos, Llibres, Viatges, Informàtica) Resideix Sexe Edat . 60,00% 60,00% 60,00% No compren 10,4 50,00% 50,00% 50,00% 11,7 % Ambdues 5,7% 22,7 % % Altres zones 40,00% 40,00% 40,00% 27,5% 25,5 54,7% 30,00% % 30,00% 30,00% 29,8 % 12,2% 20,00% 20,00% 20,00% 32,0 % 10,00% 18,8 10,00% 10,00% GRAN DE GRÀCIA 11,0 % % 0,00% 0,00% 0,00% 2,2% Fora Barcelona Homes 14 a 25 anys Resta Barcelona (Base 510) 26 a 44 anys Dones GRAN DE GRÀCIA 45 a 64 anys + de 65 anys  El 54,7% dels visitants compren els articles d’oci en altres zones i d’aquests el 34% són residents a Gràcia (18,8% dels visitants).  Per sexes les dones són el 58%.  El 55% dels compradors a altres zones són del grup de 26 a 44 anys. Els de més de 65 anys compren poc a fora. 35 6. - Avantatges, inconvenients i aspectes millorables. Avantatges de comprar a GRAN DE GRÀCIA. Proximitat. 42,0% Cap. 14,7% Varietat - Assortiment 12,9% Productes - Serveis ofertats. 9,6% Amabilitat - Em coneixen. 9,6% Comoditat. 9,0% Botigues. (moltes i variades). 8,6% Li agrada en general. 8,0% Preus i ofertes atractives 4,3% Li agrada el barri. 3,3% Garantia de devolució. 0,4% Altres 2,5% 0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% (Base 510)  La proximitat als comerços és la principal avantage de comprar a GRAN DE GRÀCIA. Ho diu el 42,0% dels visitants.  Seguidament es valora la varietat/assortiment (12,9%) i els productes/serveis (9,6%).  Hi ha un 14,7% de visitants que diu “cap avantatge”. Són bàsicament no residents a Gràcia. 36 6. - Avantatges, inconvenients i aspectes millorables. Inconvenients de comprar a GRAN DE GRÀCIA. Cap. 51,0% Preus cars. 13,1% Transit - soroll en general 7,5% Manca varietat. 7,3% NO Proximitat. 6,9% Problemes amb el pàrquing. 6,5% Botigues petites i separades. 3,3% Molta Gent 2,4% Falta neteja 2,0% Els horaris no són bons. 1,0% 1,0% Aceres estretes Productes ofertats 0,2% Manca servei al client. 0,2% Altres 0,6% No saben - No contesten. 2,0% 0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% (Base 510)  El 51,0% dels visitants diuen que no hi ha cap inconvenient per comprar als comerços de GRAN DE GRÀCIA.  No obstant hi ha un 13,1% dels entrevistats que manifesten que el preus són cars i el 7,3% diu que manca varietat.  El segon inconvenient diuen que és el trànsit i el soroll dels carrers (7,5%). 37 6. - Avantatges, inconvenients i aspectes millorables. Aspectes millorables a GRAN DE GRÀCIA. (en general - resposta múltiple) Res- Tot està bé 29,6% Relacionat amb els establiments 40,6% Relacionat amb la zona 7,1% Relacionat amb l'oci 3,1% Altres 0,4% No saben - No contesten 28,6% 0% 10% 20% 30% 40% 50% (Base 510)  El 29,6% dels entrevistats manifesten que “tot està bé” i no fa falta millorar res.  El 40,6% suggereix temes relacionats amb els comerços.  Hi ha un 7,1% en temes de millora de la zona en general,.  Un 3,1% diuen temes relacionts amb l’oci (cafeteries, bars juvenils, etc.) 38 6. - Avantatges, inconvenients i aspectes millorables. Qué es trobar a faltar a GRAN DE GRÀCIA. (en quant a establiments – resposta múltiple). Total 40,6 % de sol—licituds Roba 9,2% Llibreries 5,9% Música - discos 4,9% Específiques d'alimentació 2,2% mancan botigues Especialitzades 2,0% 31,2 % Esports 1,8% Electrodom. Informàtica 1,6% Cuidado personal 1,4% Altres botigues 2,2% Supermercats 5,3% Centre comercial 1,2% Més varietat 1,8% Més grans i modernes 1,0% Millors preus 0,4% (Base 510) 0% 2% 4% 6% 8% 10% 12% 14%  Hi ha un 31,2% de sol—licituds de manca de botigues de: roba en general i de “marques”, llibreries, música/discos.  Un 5,3% diuen que hi faltan supermercats grans, i un 1,2% voldria un centre comercial a la zona.  El 1,8% manifesta que troba a faltar més varietat. 39 6. - Avantatges, inconvenients i aspectes millorables. Aspectes millorables a GRAN DE GRÀCIA (en quant a la zona - serveis). Total 7,1 % de sol—licituds Manteniment de la zona 3,1% Aparcament 2,2% Serveis 1,6% 0,2% Seguretat al carrer 0% 2% 4% 6% 8% 10% (Base 510)  El manteniment en quant a neteja, parcs infantils, trànsit, etc.  El 2,2% anomenen la millora de l'aparcament .  Com a serveis parlen de Residència, transport públic, 40 7. - Valoració dels comerços i serveis. Enquestes amb i sense valoració. 100% 7,5% 4,3% 3,5% 6,3% 6,1% 6,1% 8,4% 6,7% 90% 27,1% 80% 70% 70,8% 60% 50% 96,5% No saben - no 92,5% 95,7% 93,7% 93,9% 93,9% 91,6% 93,3% contestan 40% 72,9% 30% 20% 29,2% Enquestes amb 10% valoració 0% (Base 510)  La mitjana d’enquestes amb valoració està al voltant del 93%.  El tema de les devolucions tan sols ho ha valorat el 29% dels visitants, i l’aparcament el 73%. 41 7. - Valoració dels comerços i serveis. Valoració Mitjans de transport. 4,23 Proximitat a les botigues. 4,16 Instal·lacions dels establiments. 4,10 Serietat. 4,09 Productes - Serveis. 4,04 3,72 Valoració mitjana Cortesia i amabilitat dependents. 3,99 Horaris. 3,91 Respostes en devolucions. 3,78 Nivell de preus en general. 3,12 Aparcament. 1,33 0,0 0,5 1,0 1,5 2,0 2,5 3,0 3,5 4,0 4,5 5,0 Valoració: 5=molt bé 4=bé 3=normal 2=regular 1=dolent (Base 510)  La valoració mitjana “global de tots els aspectes” és de un 3,72. És gairebé un “bé”.  L’aspecte millor és els “mitjans de transport” amb un valor alt (4,23). La “proximitat” als comerços és el segon aspecte amb un 4,16.  Referent als comerços, hi ha cinc aspectes amb un valor al voltant del 4, que és un “bé” : “instal—lacions”, “serietat”, “productes i serveis”, “cortesia i amabilitat” i “horaris”.  Les “respostes en devolucions” i el “nivell de preus” tenen valoracions una mica més baixes amb un 3,78 i un 3,12.  L'element menys valorat és l'aparcament amb un 1,33. Destacar que hi ha visitants que el valorarian amb un zero. 42 8. - Coneixement de l'organització Eix Comercial GRAN DE GRÀCIA Coneix l’organització: Como ho defineix (Resposta espontània) Eix Comercial GRAN DE GRÀCIA Associació de 21,0% Comerços - Botigues Sí 29,2% NS / NC 7,8% No 70,8% Respostes No 0,4% correctes 0% 5% 10% 15% 20% 25% (Base 510) (Base 510)  L’organització EIX COMERCIAL GRAN DE GRÀCIA, és coneguda pel 29,2% dels visitants.  El 72% dels coneixedors, ho defineixen correctamente com una “Associació de comerços”.  Dels que diuen Associació de comerços, el 55% viuen a Gràcia.  Els percentatges dels segments d’edats dels coneixedors són semblants als dels visitants.  Per classes social no hi ha diferències significatives. El 92% són espanyols. 43 8. - Coneixement de l’organització Eix Comercial GRAN DE GRÀCIA Activitats que recorden de Eix Comercial GRAN DE GRÀCIA. (Resposta espontània i múltiple) Comerç al carrer 8,2% Promocions - Descomptes - Vals 3,3% Tren Nadal 2,4% Loteria Nadal 2,2% Festes vàries 1,6% Llums de Nadal 0,8% Targeta 0,8% Nadal "en general" 0,4% Cavalcada de Reis 0,4% Fires 0,2% Altres 0,6% No saben - No contesten. 6,1% 0% 2% 4% 6% 8% 10% (Base 510)  Del 21,0% que defineixen correctament EIX COMERCIAL GRAN DE GRÀCIA, el 71% (14,9% dels visitants) recorden variades activitats (1,4 respostes de mitjana).  L’activitat més recordada és el “comerç al carrer” amb un 8,2% dels entrevistats i un 67% d’ells viuen a Gràcia.  La segona activitat són les “promocions/descomptes” amb un 3,3%  A continuación temes de Nadal, tren i loteria. El 5% del visitants recorden activitats de Nadal – Reis. 44 9 – Conclusions. Perfil dels visitants.  El perfil tipus en quant a sexe està bastant igualat, amb una mica mes de participació de les dones. De la resta es pot definir entre 26 i 44 anys, resident a Gràcia, de classe social mitjana amplia (mitjana alta + mitjana).  El 46,9% dels visitants viuen a Gràcia.  La resta de visitants, són d’altres districtes de Barcelona (38,8%) i la resta de fora de Barcelona.  El 82,7% són de nacionalitat espanyola.  Tres de cada quatre visitants hi van sols.  El 56,9% accedeix caminant. La resta ho fa en transport públic (32,0%) i privat (11,2%).  El motiu principal d’estar en l’ Eix Comercial és el de comprar (28,4%), seguit de passejar (23,3%). Altres motius són: treballa a Gràcia (16,3%), viu a a la zona i visita a familiars i/o amics.  El 63,7% dels visitants tenen la intenció de visitar comerços. El principal és roba personal (20,8%) seguit d’alimentació (14,9%).  El 62,7% visiten una vegada a la setmana o més els comerços de EIX COMERCIAL GRAN DE GRÀCIA. 45 9. – Conclusions. Valoració de Eix Comercial GRAN DE GRÀCIA.  El 29,2% dels visitants coneixen l’organització Eix Comercial GRAN DE GRÀCIA, i un 21,0% ho defineixen com una “Associació de comerços”.  El 71% dels que diuen Associació de comerços recorden varies activitats. Les principals són: Comerç al carrer, promocions/descomptes i Nadal en general (tren, loteria,llums).  El 15,1% dels visitants, compren habitualment a GRAN DE GRÀCIA, comparteixen amb altres zones el 53,5% i un 31,4% compren exclusivament en altres zones.  Els compradors d’altres zones ho fan habitualment a: Resta Districtes, Centre i Centres Comercials.  En èpoques de major compra com Nadal,Reis i/o Rebaixes, la fidelitat a GRAN DE GRÀCIA baixa. Perd 5,7 punts i compra exclusivament a GRAN DE GRÀCIA el 9,4%. Un 54,9% comparteix les compres amb altres zones i un 33,9% només compra a altres zones.  En les categories de productes, s’observa que l’alimentació és comprada a l’EIX COMERCIAL pel 19,0%, mentre que parament de la llar només pel 16,1% i cuidado personal pel 18,8%. El tema d’oci és a on més baixa la fidelitat a un 12,2%. 46 9. – Conclusions. Valoració de Eix Comercial GRAN DE GRÀCIA.  Les tres principals avantatges de compra a GRAN DE GRÀCIA són: proximitat als comerços, varietat/assortiment i productes/ serveis.  En quant a inconvenients, el 51,0% diu que no hi ha cap. Destacar que el 13,1% dels visitants, manifesten que els preus són cars. També hi ha un 7,5% que diu com inconvenient el trànsit i soroll.  En conjunt la mitjana de valoració dels comerços i serveis de GRAN DE GRÀCIA és de 3,72 (gairebé un “bé”), en una escala de 1 a 5 (dolent a molt bé).  Els mitjans de transport (4,23), juntament amb la proximitat (4,16) són els aspectes millors valorats. L’aparcament és l’aspecte amb menys valoració (1,33). 47