Estudi del perfil dels visitants i grau de satisfacció dels comerços Barcelona novembre 2009 Índex. Página 1. - Objectius. ............................................................................................ 2 2. - Metodologia. ........................................................................................ 3 3. - Perfil sociodemogràfic. ......................................................................... 5 4. - Hàbits de visita. ................................................................................... 14 5. - Hàbits de compra. ................................................................................ 18 6. - Avantatges, inconvenientes i aspectes millorables..................................... 36 7. - Valoració dels comerços i serveis. ........................................................... 41 8. - Coneixement de l'organització Eix Comercial SAGRADA FAMÍLIA-GAUDÍ .... 43 9. - Conclusions. ......................................................................................... 45 1 1. – Objectius.  El objectiu ès definir:  Perfil sociodemogràfic.  Sexe, edat, classe social, nacionalitat, professió, lloc de residència i mitjà de transport utilitzat.  Hàbits de visita.  Visita sol o acompanyat  Intenció de visitar algún establiment i de quin tipus  Freqüencia de visita  Hàbits de compra.  Forma de pagament (efectiu o targeta)  Zona de compra habitual  Zona de compra en èpoques especials: Nadal, Reis, Rebaixes  Motius si compra en altres zones i/o comparteix.  On compra habitualment: Alimentació, Elements per a la llar, Cuidado personal, Oci.  Valoració i grau de satisfacció dels comerços i serveis.  Coneixement de l’organització Eix Comercial SAGRADA FAMÍLIA - GAUDÍ i activitats realitzades. 2 2. – Metodologia.  La tècnica utilitzada ha estat la d’entrevista personal amb questionari predefinit.  Es van realitzar dintre de l’Eix Comercial SAGRADA FAMÍLIA - GAUDÍ.  L’entrevisa es realitzaran en català i castellà, segons l’idioma de l’ entrevistat.  El Target objectiu d’aquest estudi han estat individus de més de 14 anys, que estaban al carrers de l’ Eix en l’horari de 10 a 20 hores, de dilluns a dissabte.  S’han realitzat un total de 500 entrevistes del target descrit.  La selecció dels entrevistats es va fer de forma “aleatoria”.  Amb aquesta mostra tenim un error mostral de +/- 4,5 % amb un nivell de confiança del 95,5 % i en el supòsit de màxima indeterminació (p=q=50 %).  El treball de camp es va realitzar en el següent període: Del 9 al 14 de novembre de 2009. Dilluns Dimarts Dimecres Dijous Divendres Dissabte Diumenge 9 10 11 12 13 14 -- 3 2. – Metodologia. Mapa de Eix Comercial SAGRADA FAMÍLIA - GAUDÍ. Eix comercial 4 3. - Perfil sociodemogràfic. Sexe Edat més de 65 anys 14 a 25 anys 9,6% 16,8% Homes D o n e s 45 a 64 anys 42,8% 24,2%57,2% 49,4% 26 a 44 anys (Base 500) (Base 500)  El 57,2% dels visitants en l’horari establert són dones.  La meitat dels visitants tenen entre 26 i 44 anys. A continuación hi ha el segment de 45 a 64 anys amb un 24,2%. La suma dels dos grups (de 26 a 64 anys) és el 74% dels visitants.  Els joves de 14 a 25 són el 16,8%, i els de més de 65 anys el 9,6,%. 5 3. - Perfil sociodemogràfic. Classe social Baixa Alta 16,0% 8,8% 32,6% 42,6% Mitjana Mitjana Alta (Base 500)  La classe social dels visitants més representatives és la Mitjana (42,6%), seguida de la Mitjana Alta (32,6%).  La Baixa és un 16,0% i l’Alta un 8,8%. 6 3. - Perfil sociodemogràfic. Nacionalitat Estrangera 20,4% Espanyola 79,6% (Base 500)  La majoria dels visitants són espanyols (79,6%).  La resta amb un 20,4% són de països estrangers.  El 82% dels estrangers són de països d’ America del Sud i Central, destacant Argentina, Colombia, Perú i Ecuador. La resta són europeus i d’altres continents.  El 17% viuen a la zona de Sagrada Família. 7 3. - Perfil sociodemogràfic. Professió entrevistat Admininistratiu - Funcionari 13,6% Jubilat. 10,8% Estudiant. 10,2%  El grup més gran de visitants són administratius/ No treballa - Està al atur. 7,4% funcionaris amb un 13,6%. Comercial - Venedor. 7,2% 6,4%  En segon lloc estàn els jubilats amb un 10,8%.Tècnic qualificat Titulat: Arquit-Ingen-Advoc. 6,0%  El tercer lloc amb un 10,2% són els estudiants. 4,8% Professional manual qualificat.  A continuación hi ha els que no treballan / estàn al atur Professional independent. 4,8% amb un 7,4%. Operari - Peó. 4,2%  Amb un 7,2% hi ha els comercials/venedors. Infermer/a i Auxiliar inferm 4,0% Professor - Mestre. 3,6%  Després li segueixen els tècnics qualificats (6,4%) i els Hosteleria - Cambrer/a-Cuiner/a. 3,4% titulats (6,0%). Mestressa de casa. 3,0% Servei a llars - Neteja 2,8% Empressari - Comerciant. 2,6% Dependent/a 2,4% Director - Cap. 1,4% Altres 1,4% 0% 5% 10% 15% (Base 500) 8 3. - Perfil sociodemogràfic. Lloc de residència Resta Barcelona SAGRADA FAMÍLIA 31,4% 57,8% 10,8% Fora de Barcelona (Base 500)  El 57,8% dels visitants viuen a la zona de SagradaFamília.  El 60% dels que viuen a Resta Barcelona ho fan als districtes porpers com: Eixample, Sant Martí i Guinardó.  Els visitants de fora de Barcelona, són el 10,8%. 9 3. - Perfil sociodemogràfic. Lloc de residència – Ciutat de Barcelona Resta Barcelona 31,4% 1,2% 3,0% Zona 7,0% SAGRADA FAMÍLIA 0,6% 3,8% 2,4% - GAUDÍ 57,8% 6,0% 0,8% 0,6% 6,0% (Base 500) 10 3. - Perfil sociodemogràfic. Resta de Barcelona (31,4%) Fora de Barcelona (10,8%). Horta - Guinardó 7,0% Sant Martí 6,0% 6,6% Resta EIXAMPLE DRET 4,4% Àrea Metropolitana Barcelona Gràcia 3,8% Nou Barris 3,0% 3,2% Resta Provincia Barcelona Sant Andreu 2,4% Eixample Esquerra 1,6% 1,0% Sarrià - St. Gervasi 1,2% Resta Catal.-Espanya-Estrang. Sants - Montjuic 0,8% Ciutat Vella 0,6% 0% 2% 4% 6% 8% 10% Les Corts. 0,6% 0% 2% 4% 6% 8% 10% (Base 500) (Base 500)  De la resta de Barcelona els districtes amb més importancia són els propers al Eix com: Horta Guinardó, Sant Martí i Eixample.  La majoria dels visitants de fora de Barcelona, són de l’Àrea Metropolitana (6,6%). 11 3. - Perfil sociodemogràfic. Mitjà de transport utilitzat Transport públic 21,4% Metro. Autobús. 6,8% Tren. 1,2% A peu - 60,2% Caminant. Taxi. 0,2% 0% 5% 10% 15% 20% 25% Transport 29,6% públic Transport particular Transport 10,2% Cotxe. 5,8% particular Moto. 3,0% 0% 20% 40% 60% 80% Bicicleta. 1,4% (Base 500) 0% 5% 10% 15% 20% 25% (Base 500)  El 60,2% dels visitants van accedir “a peu – caminant” a SAGRADA FAMÍLIA - GAUDÍ.  Les altres formes són amb transport públic (29,6%) i privat (10,2%).  El metro és el mitjà més utilitzat (21,4%). L'autobús és utilitzat pel 6,8%.  La utilització del cotxe particular és un 5,8% i el de la moto un 3,0%. 12 3. - Perfil sociodemogràfic. Hi va sol o acompanyat Acompanyat Sol 19,2% 80,8% (Base 500)  El 80,8% dels visitants ho fan sols, mentres que la resta ho fa acompanyat.  Els homes ho fan majoritariament sols i les dones acompanyades.  Per edats , classe social i lloc de residència no hi ha diferències. 13 4. - Hàbits de visita. Motius de la visita a SAGRADA FAMÍLIA - GAUDÍ. (resposta múltiple). Viu a la zona. 21,4% Comprar. 20,6%  El motiu més anomenat és el de “vic a la zona” que ho 18,2% diu un 21,4%. Al ser una resposta espontània pot existirPassejar. altres motius (comprar, passejar, etc..) Treball a la zona. 18,0%  En segon lloc el motiu pel qual està a la zona és el de Visitar Familiars - Amics. 10,6% “comprar” (20,6%).  El tercer motiu és el de “passejar” (18,2%). Estudiar. 8,0%  A continuació és “treball a la zona” amb un 18,0% Serveis (Metges i altres) 3,4%  El “visitar a familiars /amics” ho diu el 10,6% dels Gestions 2,6% visitants. Oci - Turisme. 2,2% Restaurant - Bar. 2,0% Fer sport 1,4%  La mitjana de respostes per entrevistat és de 1,1. Col.legi del nen. 0,6% 0% 10% 20% 30% (Base 500) resposta mùltiple 14 4. - Hàbits de visita. Freqüència de visita Una vegada a la setmana o més. 58,6% Cada 15 dies 9,0% Una vegada al mes. 12,2% Una vegada cada 2/3 mesos. 6,0% Amb menys freqüència. 13,0% Es la 1ª vegada que vinc. 1,2% 0% 20% 40% 60% 80% 100% (Base 500)  El 58,6% dels entrevistats visiten amb molta freqüència els comerços de SAGRADA FAMÍLIA - GAUDÍ.  Dels visitants de “una vegada o més a la setmana”, el 82% viuen a la zona de Sagrada Família – gaudí.  Referent a l’edat no hi ha diferències significatives.  Les dones són les que més freqüentment visiten els comerços. 15 4. - Hàbits de visita. Intenció de visitar algun establiment Anomenant el Mercat espontàneament 4,2% SI No 45,4% Sí 54,6% 50,4% NO 0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% (Base 500) (Base 500)  El 54,6% dels visitants tenen intención de visitar algun establiment.  Dels que volen visitar un establiment, el 64% viu a la zona de Sagrada Família-Gaudí.  Per edat els del segment de 26 a 44 anys tenen més intenció de fer-ho.  El mercat és anomenat de forma espontània pel 4,2% dels visitants, i representen el 19% dels que tenen intenció de visitar un establimet d’alimentació. 16 4. - Hàbits de visita. Tipus d’establiment que preveu visitar. (resposta múltiple) Alimentació. 21,8% Restaurant Bar. 13,6%  L’establimet amb més visites previstes és el d’alimentació Roba personal. 10,0% que ho faràn el 25,0% dels visitants. Banc - Caixa. 3,8% Calçat. 3,2%  El segon establiment en importància de visites són les 2,4% botigues de roba personal amb un 18,6%Serveis varis Electrodomèstics. 1,2%  A continuació són les visites als restaurants i/o bars Estanc. 1,2% (5,4%). Joguines. 1,2%  El bancs i/o caixes ho visitarén el 4,4%. 1,2% Altres. 0,8%  El 3,4% tenen intenció de visitar sabateries.Complements de vestir. Roba per a la llar. 0,8%  La resta de comerços tenen una previsió de visita més Telefonia 0,8% baixa. Farmàcia. 0,6% Ferreteria. 0,6% Llibres. 0,6% Perruqueria. 0,6%  La mitjana d’establimets anomenats pels visitants amb Regals 0,6% intenció de fer-ho és de 1,2. Altres (10 tipus) 3,2% 0% 5% 10% 15% 20% 25% (Base 500) 17 5. - Hàbits de compra. Forma de pagament habitual Targeta Efectiu 44,4% 55,6% (Base 500)  Hi ha més visitants que pagan en efectiu que amb targeta, (56% vs. 44%).  El segment d’edat de més de 65 anys és el que més utilitza l’efectiu como a forma de pagament.  Per contra el segment de 26 a 44 anys paga més amb targeta.  En quant a sexes no hi ha diferencies en la forma de pagament.  Per classe social la classe baixa paga més en efectiu i la resta més en targeta, en especial la classe mitjana. 18 5. - Hàbits de compra. Habitualmet compra a: En èpoques especials (Nadal, Reis, Rebaixes) compra a: No compren Altres zones 1,0% Altres zones SAGRADA FAMÍLIA - GAUDÍ SAGRADA FAMÍLIA 30,8% 32,8% - GAUDÍ 40,6%20,4% 36,4% 38,0% Ambdues Ambdues (Base 500) (Base 500)  El 30,8% dels visitants manifesten comprar habitualment a SAGRADA FAMÍLIA - GAUDÍ. El 36,4% diu que a més de SAGRADA FAMÍLIA - GAUDÍ compra a altres zones. En total el 67,0% compra a SAGRADA FAMÍLIA - GAUDÍ.  Un 32,8% només ho fa a altres zones.  En èpoques de Nadal, Reis i/o Rebaixes, un de cada cinc visitants és manté fidel a SAGRADA FAMÍLIA - GAUDÍ.  Del 10,4% que deixen de comprar exclusivament a SAGRADA FAMÍLIA - GAUDÍ, un 1,6% combina amb altres zones, i un 7,8% declara que ho fa només en altres zones. Hi ha un 1,0% que no sol comprar en èpoques especials. 19 5. - Hàbits de compra. Zones de compra: Habitual vs Nadal, Reis, Rebaixes (compradors d’ambdues i d’altres zones)  Dels 3 grups d'altres zones, habitualment destaca la Resta de Districtes, davant del “Centre” de“Centres Comercials” i 28,0% Centre. 38,8%  En èpoques especials de més compra, com Nadal, Reis i/o Rebaixes, els visitants de SAGRADA FAMÍLIA-GAUDÍ realitzen un canvi d'hàbits. Els visitants als “Centres 35,0% Resta Districtes Comercials” s’incrementen un 60%, al “Centre” un 35% i 33,2% la Resta de Districtes gairebé no perd. 19,0%  Dels que visiten el “Centre” el 63% viuen a la zona de Centres Comercials 30,0% Sagrada Família-Gaudí. i és un públic molt més jove que el de l’Eix Comercial. 8,8%  La classe social “mitjana amplia” és la que més visita el Fora de Barcelona 9,4% “Centre”.  Els visitants a “Centres Comercials” tenen gairebé el 0% 10% 20% 30% 40% mateix perfil que el visitant mig de l’Eix Comercial SAGRADA FAMÍLIA-GAUDÍ. Habitual - 69,2% visitants amb 1,31 zones de mitjana. Nadal, Reis, Rebaixes - 78,6% visitants amb 1,42 zones de mitjana. (Base 500) 20 5. - Hàbits de compra. Altres zones de compra habitual: Altres zones de compra en èpoques especials (compradors d’ambdues i d’altres zones) (Nadal, Reis, Rebaixes): (compradors d’ambdues i d’altres zones) Centre. 28,0% Centre. 38,8% Resta EIXAMPLE DRET 5,8% Ciutat Vella. 6,2% Gràcia. 4,8% Gràcia. 6,2% Sant Martí 4,8% Sant Martí 3,6% Horta - Guinardó 4,6% Resta EIXAMPLE DRET 3,4% Ciutat Vella 3,6% Horta - Guinardó 3,4% Resta districtes 11,4% Resta districtes 10,4% "Glorias" 5,2% "Glorias" 8,0% Centres Comercials. 4,6% "El Corte Inglés" 5,8% "El Corte Inglés" 2,8% Centres Comercials. 5,8% "Diagonal Mar" 2,2% "Diagonal Mar" 4,2% "La Maquinista." 2,0% "La Maquinista." 3,4% Resta Centr. Cials. 2,2% Resta Centr. Cials. 2,8% Area Metrop. Bcn. 4,2% Area Metrop. Bcn. 3,0% Resta Prov. Bcn. 3,6% Resta Prov. Bcn. 4,6% Resta Catal.- Espanya-Estrang 1,0% Resta Catal.- Espanya-Estrang 1,8% 0% 10% 20% 30% 40% 0% 10% 20% 30% 40% (Base 500)  En quant a districtes, la Resta Nou Barris passa de ser el més utilitzat per comprar habitualment a la tercera posició en èpoques especials.  Dels Centres Comercials els més destacat són: “La Maquinista” que és el més proper a Fabrai Puig, i “El Corte Inglés”. 21 5. - Hàbits de compra. Motius de comprar en altres zones. (resposta múltiple). Varietat -Surtit -Oferta més gran 30,2% Viu a la zona. 17,6% Tipus de botigues (més grans,…) 9,0%  El principal motiu pel qual els visitants compren en altres zones és la "varietat" "assortit" "oferta més gran". Millors preus i ofertes. 8,6% Proximitat. 7,2%  Ho manifesta el 30,2% dels visitants, que són el 38% 6,4% dels que compren en altres zones i/o comparteixen ambHi ha de tot SAGRADA FAMÍLIA-GAUDÍ. Comoditat. 5,0%  El segon motiu (17,6%) és degut a que compren a la Li agrada 4,6% zona que viuen. Passejar - Oci - Ambient 4,4%  El tercer motiu és “pel tipus de botigues” –més grans, Hàbit-Costum-Coneix les botigues 3,0% totes juntes, més modernes, etc.- (9,0%). Botigues de Marques (roba,…) 2,4% 2,2%  El quart motiu és per “millors preus” (8,6%).Atenció client Productes i botigues especifics 2,2%  A continuació diuen per “proximitat al lloc de treball i/o Les botigues estàn juntes 2,0% familiars” (7,2%), i “hi ha de tot” (6,4%). Per veure les Novetats - Variar. 1,4% Horaris 0,8% Altres motius -NS/NC 1,8% 0% 5% 10% 15% 20% 25% 30% 35% (Base 500) 22 5. - Hàbits de compra. Que sol comprar habitualment a SAGRADA FAMÍLIA - GAUDÍ, en altres zones i que no sol comprar gairebé mai, en quant a: Alimentació 56,0% 6,4% 33,0% 4,6% Parament de la llar 22,8% 14,8% 42,6% 19,8% Cuidado Personal 22,4% 30,8% 46,0% 0,8% Oci 10,2% 11,0% 68,8% 10,0% 0% 20% 40% 60% 80% 100% SAGRADA FAMILIA - GAUDI Ambdues Altres zones No compran (Base 500)  El 56,0% dels visitants compren l’alimentació a SAGRADA FAMÍLIA-GAUDÍ, els que comparteixen amb altres zones són un 6,4%.  En articles per la llar el 22,8% ho compra a SAGRADA FAMÍLIA-GAUDÍ, i la resta ho comparteix el 14,8, i el 42,6% manifesta comprar-ho en altres zones.  En l’apartat de articles personals només el 22,4% compra a SAGRADA FAMÍLIA-GAUDÍ. La resta combinen el 30,8% i el 46,0% ho compra totalment a fora.  Els productes d'oci és l’apartat amb menys compra a SAGRADA FAMÍLIA-GAUDÍ, tan sols el 10,2%. 23 5. - Hàbits de compra. Zones habituals de compra. Alimentació. Valors absoluts ( 500) 500 23 400 165 300 32 8 7 10 14 4 94 16 15 200 92 20 71 280 17 4257 155 12 100 15 37 165 9 115 26 134 0 18 4 10 39 71 2 0 23 36 TOTAL Residents Altres Dones Homes 14 a 25 26 a 44 45 a 64 + de 65 SGDA. Residenc. anys anys anys anys FAMÍLIA Zona SGDA. FAMÍLIA-GAUDÍ Ambdues Altres zones No compren 24 5. - Hàbits de compra. Zones habituals de compra. Compren a: SAGRADA FAMÍLIA - GAUDÍ. Alimentació. Resideix Sexe Edat . No compren 60,00% 60,00% 60,00% 0,8% Ambdues 3,8% 4,6% 7,8%50,00% 50,00% 50,00% 6,4% 23,0 Altres zones %40,00% 40,00% 40,00% 33,0% 26,8 % 30,00% 30,00% 30,00% 51,4 56,0% % 20,00% 20,00% 33,0 20,00% 14,2 % % SAGRADA FAMÍLIA 10,00% 10,00% 10,00% - GAUDÍ 7,2% 0,00% 0,00% 0,00% Fora Barcelona Homes 14 a 25 anys Resta Barcelona (Base 500) 26 a 44 anysDones SAGRADA FAMÍLIA 45 a 64 anys - GAUDÍ + de 65 anys  El 56,0% dels visitants compren l’alimentació a SAGRADA FAMÍLIA - GAUDÍ, i el 92% són residents.  El 59% dels compradors són dones.  Per edats els que més compren són els de 26 a 44 anys, pero els més joves i els més grans tenen una partcipació més alta respecte a la presència. 25 5. - Hàbits de compra. Zones habituals de compra. Compren a: Altres Zones Alimentació. Resideix Sexe Edat . No compren 35,00% 35,00% 35,00% Ambdues 4,6% 30,00% 30,00% 30,00% 5,2% 8,8% 6,4% 14,2 25,00% 25,00% % 25,00% 33,0% Altres zones 20,00% 20,00% 20,00% 18,4 % 15,00% 22,2 15,00% 15,00%56,0% % 10,00% 10,00% 18,8 10,00% SAGRADA FAMÍLIA % - GAUDÍ 5,00% 5,00% 5,00% 7,4% 0,00% 2,0% 0,00% 0,00% 2,0% Fora Barcelona Homes 14 a 25 anys Resta Barcelona (Base 500) 26 a 44 anysDones SAGRADA FAMÍLIA 45 a 64 anys - GAUDÍ + de 65 anys  Els visitants que compren l’alimentació en altres zones són el 33,0%. D’aquests el 94% viuen fora de l’Eix Comercial.  Per sexes les dones són el 64%.  Per edats el grup de 26 a 44 anys és el que compra més a fora. Els de més de 65 anys compren poc a fora. 26 5. - Hàbits de compra. Zones habituals de compra. Parament de la llar (Roba, bateries cuina, paella, etc - Elements de decoració) Valors absoluts ( 500) 500 99 400 300 213 55 43 28 200 72 44 123 56 123 74 54 18 100 141 9042 40 48 114 36108 32 17 78 31 22 20 36 6 56 11 0 6 11 33 14 6 TOTAL Residents Altres Dones Homes 14 a 25 26 a 44 45 a 64 + de 65 SGDA. Residenc. anys anys anys anys FAMÍLIA Zona SGDA. FAMÍLIA-GAUDÍ Ambdues Altres zones No compren 27 5. - Hàbits de compra. Zones habituals de compra. Compren a: SAGRADA FAMÍLIA - GAUDÍ. Parament de la llar (Roba, bateries cuina, paella, etc - Elements de decoració) Resideix Sexe Edat . 25,00% 25,00% 25,00% No compren 1,2% 2,2% 20,00% 20,00% 20,00% 7,2% 19,8% Altres zones 11,2 15,00% 15,00% 15,00% Ambdues 42,6% % 14,8% 21,6 10,00% % 10,00% 10,00% 15,6 22,8% % 6,6% 5,00% 5,00% 5,00% 2,8% SAGRADA FAMÍLIA - GAUDÍ 0,00% 0,00% 0,00% Fora Barcelona Homes 14 a 25 anys Resta Barcelona (Base 500) 26 a 44 anysDones SAGRADA FAMÍLIA 45 a 64 anys - GAUDÍ + de 65 anys  El 22,8% dels visitants compren aquest articles a SAGRADA FAMÍLIA - GAUDÍ i el 95% són residents.  La dona és la que compra majoritariamente aquests articles (68%).  Per edats els 26 a 44 anys són els més important. El grups de 45 a 64 i més de 65 anys tenen més participació en compra que en presència. 28 5. - Hàbits de compra. Zones habituals de compra. Compren a: Altres Zones Parament de la llar (Roba, bateries cuina, paella, etc - Elements de decoració) Resideix Sexe Edat . No compren 45,00% 45,00% 45,00% 40,00% 40,00% 40,00% 6,2% 8,4% 19,8% 35,00% 35,00% 18,0 35,00% % 30,00% 30,00% 30,00% Ambdues 42,6% Altres zones 25,00% 19,8 25,00% 25,00% 24,6 14,8% % % 20,00% 20,00% 20,00% 15,00% 22,8% 15,00% 15,00% 24,6 10,00% 10,00% % 10,00%14,4 9,6% 5,00% % 5,00% 5,00% 2,2% SAGRADA FAMÍLIA - GAUDÍ 0,00% 0,00% 0,00% Fora Barcelona Homes 14 a 25 anys Resta Barcelona (Base 500) 26 a 44 anysDones SAGRADA FAMÍLIA 45 a 64 anys - GAUDÍ + de 65 anys  El 42,6% dels visitants compren aquests articles en altres zones. El 34% dels que compren fora viuen a la zona de Sagrada Família-Gaudí.  Per sexes les dones són el 58% dels compradors  Per edats el segment de 26 a 44 anys són els que compren més fora. 29 5. - Hàbits de compra. Zones habituals de compra. Cuidado personal (Roba, Calçat, Perfumería, Complements de vestir) Valors absoluts ( 500) 500 4 400 230 300 1 1 83 1 3 115 3 200 154 119 105 115147 2 95 100 41 0 86 59 112 59 37 1100 49 75 11 37 19 41 41 12 0 12 6 24 TOTAL Residents Altres Dones Homes 14 a 25 26 a 44 45 a 64 + de 65 SGDA. Residenc. anys anys anys anys FAMÍLIA Zona SGDA. FAMÍLIA-GAUDÍ Ambdues Altres zones No compren 30 5. - Hàbits de compra. Zones habituals de compra. Compren a: SAGRADA FAMÍLIA - GAUDÍ. Cuidado personal (Roba, Calçat, Perfumería, Complements de vestir) Resideix Sexe Edat . No compren 25,00% 25,00% 25,00% 0,8% 0,6% 1,2% 1,8% 20,00% 20,00% Ambdues Altres zones 20,00% 7,4% 8,2% 30,8% 46,0% 15,00% 15,00% 15,00% 20,0 10,00% 10,00% 10,00% % 15,0 8,2%22,4% % 5,00% 5,00% 5,00% SAGRADA FAMÍLIA 4,8% - GAUDÍ 0,00% 0,00% 0,00% Fora Barcelona Homes 14 a 25 anys Resta Barcelona (Base 500) 26 a 44 anysDones SAGRADA FAMÍLIA 45 a 64 anys - GAUDÍ + de 65 anys  El 22,4% dels visitants compren articles d'ús personal a SAGRADA FAMÍLIA - GAUDÍ. El 89% viuen a la zona.  Per sexes el 67% són dones.  Per edats els segments de 45 a 64 anys i els de més de 65 anys tenen una alta participació en compra respecte a la presència. 31 5. - Hàbits de compra. Zones habituals de compra. Compren a: Altres Zones Cuidado personal (Roba, Calçat, Perfumería, Complements de vestir) Resideix Sexe Edat . No compren 50,00% 50,00% 50,00% 0,8% 45,00% 45,00% 45,00% 8,2% 11,8 Ambdues 40,00% 40,00% 40,00% % 35,00% 35,00% 23,0Altres zones 35,00%% 30,8% 30,00% 30,00% 30,00% 46,0% 21,2 25,00% % 25,00% 25,00% 23,8 20,00% 20,00% 20,00% % 22,4% 15,00% 15,00% 15,00% 23,0 10,00% 16,6 10,00% % 10,00% SAGRADA FAMÍLIA 5,00% % 5,00% 5,00% 8,2% - GAUDÍ 0,00% 0,00% 0,00% 2,2% Fora Barcelona Homes 14 a 25 anys Resta Barcelona (Base 500) 26 a 44 anysDones SAGRADA FAMÍLIA 45 a 64 anys - GAUDÍ + de 65 anys  El 46,0% dels visitants compren aquests articles en altres zones i d’aquests el 36% són residents.  Per sexes està totalment igualat.  Per grups d’edat, el de 26 a 44 anys és el que més compra a fora. Els joves compren més i els de 65 anys menys respecte a la seva participació de presencia. 32 5. - Hàbits de compra. Zones habituals de compra. Oci (Articles d’esport, Discos, Llibres, Viatges, Informàtica) Valors absoluts ( 500) 500 50 400 300 344 31 33 16 200 19 17 176 186 187 14 168 158100 55 6 36 7634 66 14 51 46 21 2819 33 10 14 15 0 5 18 2 16 17 16 3 TOTAL Residents Altres Dones Homes 14 a 25 26 a 44 45 a 64 + de 65 SGDA. Residenc. anys anys anys anys FAMÍLIA Zona SGDA. FAMÍLIA-GAUDÍ Ambdues Altres zones No compren 33 5. - Hàbits de compra. Zones habituals de compra. Compren a: SAGRADA FAMÍLIA - GAUDÍ. Oci (Articles d’esport, Discos, Llibres, Viatges, Informàtica) Resideix Sexe Edat . 12,00% 12,00% 12,00% No compr00en% 10,00% 10,00% 10,00%1,0% 0,4% Ambdues 10,0% 3,6% 8,00% 8,00% 3,2% 11,0% 8,00%Altres zones 6,00% 6,00% SAGRADA FAMÍLIA 1 0,2% 6,00% - GAUDÍ 3,4%68,8% 9,2% 4,00% 4,00% 4,00% 6,6% 2,00% 2,00% 2,00% 3,2% 0,00% 0,00% 0,00% Fora Barcelona Homes 14 a 25 anys Resta Barcelona (Base 500) 26 a 44 anysDones SAGRADA FAMÍLIA 45 a 64 anys - GAUDÍ + de 65 anys  El 10,2% dels visitants compren els articles d’oci a SAGRADA FAMÍLIA - GAUDÍ i el 90% són residents.  El 65% dels que compren a SAGRADA FAMÍLIA - GAUDÍ són dones.  Per edats està repartit entre els tres segments a partir de 26 anys, pero les participacions en presència són molt diferents, en especial els de més de 65 anys. 34 5. - Hàbits de compra. Zones habituals de compra. Compren a: Altres Zones Oci (Articles d’esport, Discos, Llibres, Viatges, Informàtica) Resideix Sexe Edat . No compren 70,00% 70,00% 70,00% 9,6% 13,2 60,00% 60,00% 60,00% % Ambdues 10,0% 31,6 11,0% Altres zones 50,00% 24,0 50,00% % 50,00% % 10,2% 40,00% 40,00% 40,00%SAGRADA FAMÍLIA 37,468,8% % - GAUDÍ 30,00% 30,00% 30,00% 20,00% 35,2 20,00% 37,2 20,00% % % 15,2 10,00% 10,00% 10,00% % 0,00% 0,00% 0,00% 3,0% Fora Barcelona Homes 14 a 25 anys Resta Barcelona (Base 500) 26 a 44 anysDones SAGRADA FAMÍLIA 45 a 64 anys - GAUDÍ + de 65 anys  El 68,8% dels visitants compren els articles d’oci en altres zones i d’aquests el 51% són residents a la zona.  Per sexes les dones són el 54%.  Per edats el segment de 26 a 44 anys són els que més compren fora. Els de més de 65 anys compren poc a fora. 35 6. - Avantatges, inconvenients i aspectes millorables. Avantatges de comprar a SAGRADA FAMÍLIA - GAUDÍ. Proximitat. 53,8% Cap. 21,0% Comoditat. 17,8% Amabilitat - Em coneixen. 10,0% Preus i ofertes atractives 5,0% Varietat - Surtit. 4,8% Botigues. (moltes i variades). 3,4% Productes - Serveis ofertats. 2,4% Li agrada en general. 2,4% Li agrada el barri. 1,8% Garantia de devolució. 1,2% Altres 2,8% 0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% (Base 500)  La proximitat als comerços és la principal avantage de comprar a SAGRADA FAMÍLIA - GAUDÍ. Ho diu el 53,8% dels visitants.  Seguidament es valora la comodidat (17,8%) i l’amabilitata varietat/assortiment (10,6%).  Hi ha un 12,8% de visitants que diu “cap aventatge”. Són bàsicament no residents a Sagrada Família-Gaudí. 36 6. - Avantatges, inconvenients i aspectes millorables. Inconvenients de comprar a SAGRADA FAMÍLIA - GAUDÍ. Cap. 60,8% Manca varietat. 14,2% Preus cars. 11,4% NO Proximitat. 5,2% Botigues petites i separades. 2,6% Els horaris no són bons. 1,6% No és comodo. 1,6% 1,0% Manca servei al client. Problemes amb el pàrquing. 0,6% Problemes en les devolucions. 0,4% 0,4% Falta neteja Productes ofertats 0,2% El transport públic no funciona bé. 0,2% Altres 0,8% No saben - No contesten. 2,0% 0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% (Base 500)  El 60,8% dels visitants diuen que no hi ha cap inconvenient per comprar als comerços de SAGRADA FAMÍLIA - GAUDÍ.  No obstant hi ha un 14,2% dels entrevistats que manifesten una manca general de varietat, i un 11,4% diu que els preus són cars.  El 5,2% diuen que la NO proximitat és un inconvenient, doncs viuen fora de la zona de SAGRADA FAMÍLIA - GAUDÍ. 37 6. - Avantatges, inconvenients i aspectes millorables. Aspectes millorables a SAGRADA FAMÍLIA - GAUDÍ. (en general - resposta múltiple) Res- Tot està bé 32,8% Relacionat amb els establiments 43,2% Relacionat amb la zona 6,4% Relacionat amb l'oci 10,2% Altres 0,2% No saben - No contesten 23,2% 0% 10% 20% 30% 40% 50% (Base 500)  El 32,8% dels entrevistats manifesten que “tot està bé” i no fa falta millorar res.  El 43,2% suggereix temes relacionats amb els comerços.  Hi ha un 6,4% en temes de millora de la zona en general,.  Un 10,2% diuen temes relacionats amb l’oci (Cine, ludoteca, bars juvenils, restaurants, etc.) 38 6. - Avantatges, inconvenients i aspectes millorables. Qué es trobar a faltar a SAGRADA FAMÍLIA - GAUDÍ. (en quant a establiments – resposta múltiple). Total 43,2 % de sol—licituds Roba 8,8% Llibreries 7,8% Música - discos 4,8% Esports 3,2% mancan botigues Específiques d'alimentació 2,8% Electrodom. Informàtica 2,6% 36,2 % D'Oci 1,6% De serveis 1,4% Altres botigues 3,2% Supermercats 1,8% Centre comercial 0,8% Més varietat 2,4% Més grans i modernes 1,6% Millors preus 0,2% Horaris 0,2% (Base 500) 0% 2% 4% 6% 8% 10% 12% 14%  Hi ha un 36,2,0% de sol—licituds de manca de botigues de: roba en general i de “marques”, llibreries i música/discos.  Un 1,8% diuen que hi faltan supermercats grans, i un 0,8% voldria un centre comercial a la zona.  El 2,4% manifesta que troba a faltar més varietat. 39 6. - Avantatges, inconvenients i aspectes millorables. Aspectes millorables a SAGRADA FAMÍLIA - GAUDÍ (en quant a la zona - serveis). Total 6,4 % de sol—licituds 2,2% Aparcament Manteniment de la zona 1,8% Seguretat al carrer 1,2% 1,2% Serveis 0% 2% 4% 6% 8% 10% (Base 500)  L’aparcament és l’aspecte més sol—licitats pel visitants (2,2%).  A continuació es el manteniment en quant a neteja, jardins, parcs infantils, menys obres, sol—licitat pel 1,8% dels visitants.  Com a serveis sol—liciten majoritariament: Residència de dia, transport públic. 40 7. - Valoració dels comerços i serveis. Enquestes amb i sense valoració. 100% 5,2% 2,8% 11,2% 9,8% 6,2% 13,4% 11,0% 12,2% 90% 32,4% 80% 70% 65,4% 60% 50% 97,2% No saben - no 94,8% 88,8% 90,2% 93,8% 86,6% 89,0% 87,8% contestan 40% 67,6% 30% 20% 34,6% Enquestes amb 10% valoració 0% (Base 500)  La mitjana d’enquestes amb valoració està al voltant del 90%.  El tema de les devolucions tan sols ho ha el 35% dels visitants. També en l’aparcament hi ha un 32% que no ha valorat. 41 7. - Valoració dels comerços i serveis. Valoració Mitjans de transport. 4,57 Serietat. 4,07 Cortesia i amabilitat dependents. 4,04 Proximitat a les botigues. 4,02 Instal·lacions dels establiments. 3,91 3,73 Valoració mitjana Horaris. 3,81 Productes - Serveis. 3,78 Respostes en devolucions. 3,65 Nivell de preus en general. 3,06 Aparcament. 1,73 0,0 0,5 1,0 1,5 2,0 2,5 3,0 3,5 4,0 4,5 5,0 Valoració: 5=molt bé 4=bé 3=normal 2=regular 1=dolent (Base 500)  La valoració mitjana “global de tots els aspectes” és de un 3,73. És gairebé un “bé”.  L’aspecte millor és els “mitjans de transport” amb un valor alt (4,57).  Referent als comerços, hi ha quatre aspectes amb un valor al voltant del 4, que és un “bé”: “serietat” , “cortesia i amabilitat” “proximitat” i “instal—lacions”.  Tres aspectes una mica més baixos: “horaris”, “productes/serveis” i “respostes en devolucions”. El “nivell de preus” té un 3,06.  L'element menys valorat és l'aparcament amb un 1,73. 42 8. - Coneixement de l'organització Eix Comercial SAGRADA FAMÍLIA - GAUDÍ Coneix l’organització: Como ho defineix (Resposta espontània) Eix Comercial SAGRADA FAMÍLIA - GAUDÍ Associació de 23,4% Comerços - Botigues Sí 29,2% NS / NC 5,8% No 70,8% Respostes No 0,0% correctes 0% 5% 10% 15% 20% 25% (Base 500) (Base 500)  L’organització EIX COMERCIAL SAGRADA FAMÍLIA-GAUDI és coneguda pel 29,2% dels visitants.  El 80% dels coneixedors, ho defineixen correctamente com una “Associació de comerços”.  Dels que diuen Associació de comerços, el 73% viuen a la zona de Sagrada Família-Gaudí.  Els percentatges dels segments d’edats dels coneixedors són semblants als dels visitants.  Per classes social no hi ha diferències significatives. El 94% dels coneixedors són espanyols. 43 8. - Coneixement de l’organització Eix Comercial SAGRADA FAMÍLIA - GAUDÍ Activitats que recorden de Eix Comercial SAGRADA FAMÍLIA - GAUDÍ. (Resposta espontània i múltiple) Llums de Nadal 2,8% Festes vàries 2,6% Tren Nadal 2,6% Loteria Nadal 1,8% Publicitat - revista 1,2% Nadal "en general" 1,0% Desfile de moda 0,8% Promocions - Descomptes - Vals 0,8% Cavalcada de Reis 0,6% Targeta 0,6% Altres 0,6% No saben - No contesten. 11,8% 0% 2% 4% 6% 8% 10% 12% 14% (Base 500)  Del 23,4% que defineixen correctament EIX COMERCIAL SAGRADA FAMÍLIA-GAUDÍ, la meitat (11,6% dels visitants) recorden variades activitats (1,3 respostes de mitjana).  L’activitat més recordada és Nadal – Reis (llums,tren, loteria i cavalcada) amb un 6% dels visitants.  A continuació les “festes vàries” amb un 2,6%  La tercera activitat més recordada és la “revista” amb un 1,2%. 44 9 – Conclusions. Perfil dels visitants.  El perfil tipus en quant a sexe està bastant igualat, amb una mica mes de participació de les dones. De la resta es pot definir entre 26 i 44 anys, resident a la zona de Sagrada Família-Gaudí, de classe social mitjana amplia.  El 57,8% dels visitants viuen a la zona de Sagrada Família-Gaudí.  La resta de visitants, són d’altres districtes de Barcelona (31,4%) i la resta de fora de Barcelona.  El 79,6% són de nacionalitat espanyola.  El 80,8% del visitants hi van sols.  El 60,2% accedeix caminant. La resta ho fa en transport públic (29,6%) i privat (10,2%).  El motiu principal d’estar en l’ Eix Comercial és el de viu a la zona (21,4%), seguit de comprar (20,6%). Altres motius són: passejar (18,2%), treballa a la zona i visita a familiars i/o amics.  El 54,6% dels visitants tenen la intenció de visitar comerços. El principal és d’alimentació (21,8%), seguit dels restaurants - bars (13,6%).  El 58,6% visiten una vegada a la setmana o més els comerços de l’EIX COMERCIAL SAGRADA FAMÍLIA-GAUDÍ. 45 9. – Conclusions. Valoració de de EIX COMERCIAL SAGRADA FAMÍLIA-GAUDÍ.  El 29,2% dels visitants coneixen l’organització de l’EIX COMERCIAL SAGRADA FAMÍLIA-GAUDÍ, i un 23,4% ho defineixen com una “Associació de comerços”.  El 80% dels que diuen Associació de comerços recorden variades activitats com: Nadal-Reis, festes vàries i la revista.  El 30,8% dels visitants, compren habitualment a l’EIX COMERCIAL SAGRADA FAMÍLIA-GAUDÍ, comparteixen amb altres zones el 36,4% i un 32,8% compren exclusivament en altres zones.  Els compradors d’altres zones ho fan habitualment a: Resta Districtes, Centre i Centres Comercials .  En èpoques de major compra com Nadal,Reis i/o Rebaixes, la fidelitat a l’EIX COMERCIAL baixa. Perd 10,4 punts i compra exclusivament a l’EIX el 20,4%. Un 38,0% comparteix les compres amb altres zones i un 40,6% només compra a altres zones.  En les categories de productes, s’observa que l’alimentació és comprada a l’EIX COMERCIAL pel 56,0%, mentre que parament de la llar només pel 20,4% i cuidado personal pel 22,8%. El tema d’oci és a on més baixa la fidelitat a un 10,2%. 46 9. – Conclusions. Valoració de Eix Comercial SAGRADA FAMÍLIA - GAUDÍ.   En quant a inconvenients, el 60,8% diu que no hi ha cap. Destacar que el 14,2% dels visitants, manifesten clarament una manca general de varietat o d’assortiment.  En conjunt la mitjana de valoració dels comerços i serveis de l’EIX COMERCIAL SAGRADA FAMÍLIA-GAUDÍ és de 3,73 (gairebé un “bé”), en una escala de 1 a 5 (dolent a molt bé).  Els mitjans de transport (4,57), juntament amb la serietat dels comerços (4,07) són els aspectes millors valorats. L’aparcament és l’aspecte amb menys valoració (1,73). 47