Estudi del perfil dels visitants i grau de satisfacció dels comerços Barcelona novembre 2009 Índex. Página 1. - Objectius. .................................................................................... 2 2. - Metodologia. ................................................................................ 3 3. - Perfil sociodemogràfic. ................................................................. 5 4. - Hàbits de visita. ........................................................................... 14 5. - Hàbits de compra. ........................................................................ 18 6. - Avantatges, inconvenientes i aspectes millorables............................ 36 7. - Valoració dels comerços i serveis. .................................................. 41 8. - Coneixement de l'organització SARRIÀ EIX COMERCIAL. …………..... 43 9. - Conclusions. ................................................................................. 45 1 1. – Objectius.  El objectiu ès definir:  Perfil sociodemogràfic.  Sexe, edat, classe social, nacionalitat, professió, lloc de residència i mitjà de transport utilitzat.  Hàbits de visita.  Visita sol o acompanyat  Intenció de visitar algún establiment i de quin tipus  Freqüencia de visita  Hàbits de compra.  Forma de pagament (efectiu o targeta)  Zona de compra habitual  Zona de compra en èpoques especials: Nadal, Reis, Rebaixes  Motius si compra en altres zones i/o comparteix.  On compra habitualment: Alimentació, Elements per a la llar, Cuidado personal, Oci.  Valoració i grau de satisfacció dels comerços i serveis.  Coneixement de l’organització SARRIÀ EIX COMERCIAL i activitats realitzades. 2 2. – Metodologia.  La tècnica utilitzada ha estat la d’entrevista personal amb questionari predefinit.  Es van realitzar dintre de la zona de SARRIÀ EIX COMERCIAL .  L’entrevisa es realitzaran en català i castellà, segons l’idioma de l’ entrevistat.  El Target objectiu d’aquest estudi han estat individus de més de 14 anys, que estaban al carrers de l’ Eix en l’horari de 10 a 20 hores, de dilluns a dissabte.  S’han realitzat un total de 404 entrevistes del target descrit.  La selecció dels entrevistats es va fer de forma “aleatoria”.  Amb aquesta mostra tenim un error mostral de +/- 5,0 % amb un nivell de confiança del 95,5 % i en el supòsit de màxima indeterminació (p=q=50 %).  El treball de camp es va realitzar en el següent període: Del 16 al 21 de novembre de 2009. Dilluns Dimarts Dimecres Dijous Divendres Dissabte Diumenge 16 17 18 19 20 21 -- 3 2. – Metodologia. Mapa de SARRIÀ EIX COMERCIAL. Eix comercial 4 3. - Perfil sociodemogràfic. Sexe Edat més de 65 anys 14 a 25 anys 8,9% Homes 22,5% 33,2% 45 a 64 anys Dones 35,4% 66,8% 33,2% 26 a 44 anys (Base 404) (Base 404)  El 66,8% dels visitants en l’horari establert són dones.  Hi ha dos segments d'edats amb pràcticament la mateixa participació, són els de 45 a 64 anys (35,4%) i 26 a 44 anys (33,2%). La suma dels dos grups (de 26 a 64 anys) és el 69% dels visitants.  Els joves de 14 a 25 són el 22,5%, i els de més de 65 anys el 8,9%. 5 3. - Perfil sociodemogràfic. Classe social Baixa Alta 9,7% 19,1% 30,0% 41,3% Mitjana Mitjana Alta (Base 404)  La classe social dels visitants més representatives és la Mitjana Alta (41,3%), seguida de la Mitjana (30,0%).  L’Alta és un 19,1% i la Biaxa el 9,7%. 6 3. - Perfil sociodemogràfic. Nacionalitat Estrangera 5,9% Espanyola 94,1% (Base 404)  La majoria dels visitants són espanyols (94,1%).  La resta amb un 5,9% són de països estrangers.  El 67% dels estrangers són de paissos d’ America del Sud i Central, destacant Argentina, Bolivia i Ecuador. La resta són europeus i d’altres continents.  El 46% viuen a Sarrià. 7 3. - Perfil sociodemogràfic. Professió entrevistat Estudiant. 18,3% Titulat: Arquit-Ingen-Advoc. 14,1% Admininistratiu - Funcionari 10,9%  El grup més gran de visitants són els estudiants amb un Jubilat. 10,9% 18,3%. Professor - Mestre. 7,9% 5,7%  En segon lloc amb un 14,1%, són els titulats com,Professional independent. 5,4% advocats, economistes, ingeniers, metges etc.Servei a llars - Neteja 3,5% Tècnic qualificat  El tercer grup són els administratius/funcionaris amb un No treballa - Està al atur. 3,5% 10,9% Mestressa de casa. 3,2%  També amb un 10,9% hi han els jubilats. Comercial - Venedor. 3,2% 3,0%  Els professors i mestres són el 7,9% i els professionalsProfessional manual qualificat. Director - Cap. 2,7% independents amb un 5,7% Empressari - Comerciant. 2,5%  A continuació hi ha els treballadors de serveis a les llars i Infermer/a i Auxiliar inferm 1,7% neteja amb un 5,4% Hosteleria - Cambrer/a-Cuiner/a. 1,0% Operari - Peó. 1,0% Dependent/a 0,5% Altres 1,0% 0% 5% 10% 15% 20% (Base 404) 8 3. - Perfil sociodemogràfic. Lloc de residència Resta Barcelona 24,5% SARRIÀ 61,6% 13,9% Fora de Barcelona (Base 404)  El 61,6% dels visitants viuen a Sarrià.  Gairebé la meitat dels que viuen a Resta Barcelona ho fan a Resta Sarrià i a Les Corts.  Els visitants de fora de Barcelona, són el 13,9%. 9 3. - Perfil sociodemogràfic. Lloc de residència – Ciutat de Barcelona Zona SARRIÀ EIX COMERCIAL 61,6% 6,2% 0,2% 0,7% 5,4% 1,7% Resta Barcelona 2,2% 24,5% 4,0% 2,0% 1,0% 1,0% (Base 404) 10 3. - Perfil sociodemogràfic. Resta de Barcelona (24,5%) Fora de Barcelona (13,9%). Resta SARRIA 6,2% Les Corts. 5,4% 6,9% 4,0% Resta Provincia BarcelonaEixample Sant Andreu 2,2% 5,2% Sants - Montjuic 2,0% Àrea Metropolitana Barcelona Gràcia 1,7% Ciutat Vella 1,0% 1,7%Resta Catal. - Espanya i Estrang. Sant Martí 1,0% Horta - Guinardó 0,7% 0% 2% 4% 6% 8% 10% Nou Barris 0,2% 0% 2% 4% 6% 8% 10% (Base 404) (Base 404)  De la resta de Barcelona els districtes amb més importancia són els propers a Sarrià, com Resta Sarrià-Sant Gervasi, i Les Corts.  Els visitants de fora de Barcelona, la majoria són de la reste de la provincia (6,9%) i Àrea Metrpolitana (5,2%). 11 3. - Perfil sociodemogràfic. Mitjà de transport utilitzat Transport públic 12,1% Tren. Autobús. 10,9% Metro. 6,7% A peu - 53,2% Caminant. Taxi. 1,2% 0% 5% 10% 15% Transport 30,9% públic Transport particular Transport 15,8% Cotxe. 10,9% particular Moto. 4,5% 0% 20% 40% 60% Bicicleta. 0,5% (Base 404) 0% 5% 10% 15% (Base 404)  El 53,2% dels visitants van accedir “a peu – caminant” a SARRIÀ EIX COMERCIAL.  Les altres formes són amb transport públic (30,9%) i privat (15,8%).  El tren és el mitjà més utilitzat (12,1%). L'autobús és utilitzat pel 10,9% i el metro pel 6,7%.  El cotxe particular és utilitzat per el mateix percentatge que l’autobús (10,9%). La moto un 4,5%. 12 3. - Perfil sociodemogràfic. Hi va sol o acompanyat Acompanyat Sol 20,0% 80,0% (Base 404)  El 80% dels visitants ho fan sols, mentres que la resta ho fa acompanyat.  Per sexe, edat, classe social no hi ha diferències significatives.  Per lloc de residència, els que viuen fora de Sarrià van més acompanyats. 13 4. - Hàbits de visita. Motius de la visita a SARRIÀ EIX COMERCIAL. (resposta múltiple). Comprar. 26,2% Viu a la zona. 23,5%  El motiu més anomenat és el de “comprar” que ho diu un 17,8% 26,2%. Al ser una resposta espontània pot existir altres Treball a la zona. motius (viu a la zona, treballa, passejar, etc..) Passejar. 16,1%  En segon lloc el motiu pel qual està a la zona és el de Visitar Familiars - Amics. 7,2% “vic a la zona” amb un 23,5%. Estudiar. 5,0%  El tercer motiu és “treball a la zona” (17,8%). Gestions 4,2%  A continuació “passejar” ho diu el 16,1%.  El “visitar a familiars /amics” ho diu el 7,2% dels visitants Serveis (Metges i altres) 3,0% Col.legi del nen. 2,5% Restaurant - Bar. 2,5%  La mitjana de respostes per entrevistat és de 1,1. Oci - Turisme. 0,7% Fer sport 0,2% 0% 10% 20% 30% (Base 404) resposta mùltiple 14 4. - Hàbits de visita. Freqüència de visita Una vegada a la setmana o més. 73,3% Cada 15 dies 6,4% Una vegada al mes. 7,2% Una vegada cada 2/3 mesos. 3,2% Amb menys freqüència. 8,7% Es la 1ª vegada que vinc. 1,2% 0% 20% 40% 60% 80% 100% (Base 404)  El 73,3% dels entrevistats visiten amb molta freqüència els comerços de SARRIÀ EIX COMERCIAL.  Dels visitants de “una vegada o més a la setmana”, el 75% viuen a la zona de Sarrià.  Referent a l’edat, el segment de 45 a 64 visita amb més freqüència.  Les dones són les que més freqüentment visiten els comerços. 15 4. - Hàbits de visita. Intenció de visitar algun establiment Anomenant el Mercat espontàneament 0,5% SI No Sí 49,3% 50,7% 50,2% NO 0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% (Base 404) (Base 404)  La meitat dels visitants tenen intención de visitar algun establiment.  Dels que volen visitar un establiment, el 70% viu a Sarrià.  Per edat és el segment de 45 a 64 anys els que tenen una mica més intenció de fer-ho.  El mercat és anomenat de forma espontània pel 0,5% dels visitants. 16 4. - Hàbits de visita. Tipus d’establiment que preveu visitar. (resposta múltiple) Alimentació. 23,3% Restaurant Bar. 10,6%  L’establimet amb més visites previstes és el d’alimentació Roba personal. 5,4% que ho faràn el 23,3% dels visitants. Banc - Caixa. 2,7% Estanc. 2,0%  A continuació són les visites als restaurants i/o bars (10,6%). Serveis varis 2,0% Ferreteria. 1,7%  En tercer lloc són establiments de roba personal amb un Farmàcia. 1,5% 5,4%. Calçat. 1,2%  El bancs i/o caixes ho visitaran el 2,7%. 1,2% Fotografia. 1,0%  La resta de comerços tenen una previsió de visita mésMerceria. baixa. Quiosk - Loteria 1,0% Roba per a la llar. 1,0% Telefonia 1,0% Complements vestir. 0,5%  La mitjana d’establimets anomenats pels visitants amb Dietetica 0,5% intenció de fer-ho és de 1,2. Joguines. 0,5% Llibres. 0,5% Altres (8 tipus) 4,0% 0% 5% 10% 15% 20% 25% (Base 404) 17 5. - Hàbits de compra. Forma de pagament habitual Targeta Efectiu 41,3% 58,7% (Base 404)  Hi ha més visitants que pagan en efectiu que amb targeta, (59% vs. 41%).  El segment d’edat de més de 65 anys és el que més utilitza l’efectiu como a forma de pagament.  Per contra el segment de 26 a 44 anys paga més amb targeta.  En quant a sexes no hi ha diferencies en la forma de pagament.  Per classe social la classe baixa paga més en efectiu i la resta més en targeta. 18 5. - Hàbits de compra. Habitualmet compra a: En èpoques especials (Nadal, Reis, Rebaixes) compra a: No compren Altres zones 2,5% Altres zones SARRIÀ EIX SARRIÀ EIX COMERCIAL 34,9% 31,4% COMERCIAL 13,4% 47,5% 33,7% 36,6% Ambdues Ambdues (Base 404) (Base 404)  Una mica més de la tercera part dels visitants manifesten comprar habitualment a SARRIÀ EIX COMERCIAL i un altre tercera part diu que a més de SARRIÀ EIX COMERCIAL compra a altres zones. En total el 69% compra a SARRIÀ EIX COMERCIAL.  Un 31,4% només ho fa a altres zones.  En èpoques de Nadal, Reis i/o Rebaixes, un 13,4% de visitants és manté fidel a SARRIÀ EIX COMERCIAL.  Del 21,5% que deixen de comprar exclusivament a SARRIÀ EIX COMERCIAL, un 2,9% combina amb altres zones, i un 16,1% declara que ho fa només en altres zones. Hi ha un 1,0% que no sol comprar en èpoques especials. 19 5. - Hàbits de compra. Zones de compra: Habitual vs Nadal, Reis, Rebaixes (compradors d’ambdues i d’altres zones)  Dels 3 grups d'altres zones, habitualment la Resta de Districtes i “Centres Comercials”, estàn gairebé anivellats i 13,4% Centre. el “Centre” a la meitat.27,2%  En èpoques especials de més compra, com Nadal, Reis i/o Rebaixes, els visitants de SARRIÀ EIX COMERCIAL 31,7% Resta Districtes realitzen un canvi d'hàbits. Els visitants als “Centres 29,7% Comercials” gairebé es dupliquen. La Resta de Districtes es manté, i el “Centre” tot i duplicar, encara es queda per 30,4% sota dels districtes. Centres Comercials 56,2%  Els visitants a “Centres Comercials” tenen gairebé el mateix perfil que el visitant mig de l’Eix Comercial. 14,6% Fora de Barcelona 12,6% 0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% Habitual - 65,1% visitants amb 1,38 zones de mitjana. Nadal, Reis, Rebaixes - 84,1% visitants amb 1,49 zones de mitjana. (Base 404) 20 5. - Hàbits de compra. Altres zones de compra habitual: Altres zones de compra en èpoques especials (compradors d’ambdues i d’altres zones) (Nadal, Reis, Rebaixes): (compradors d’ambdues i d’altres zones) Centre. 13,4% Centre. 27,2% Resta SARRIÀ 8,7% Ciutat Vella. 7,7% Ciutat Vella 6,2% Resta SARRIÀ 6,2% Eixample. 4,2% Gràcia. 4,2% Gràcia. 3,0% Eixample. 4,0% Les Corts 2,7% Sants - Montjuic 2,5% Sants - Montjuic 2,7% Les Corts 2,0% Sant Martí 2,0% Sant Andreu 1,2% Resta districtes 2,2% Resta districtes 2,0% "L'Illa" 14,6% "L'Illa" 25,2% "El Corte Inglés" 10,6% "El Corte Inglés" 19,8% Centres Comercials. 5,2% Centres Comercials. 11,1% Resta Prov. Bcn. 7,9% Resta Prov. Bcn. 6,4% Àrea Metrop. Bcn. 4,2% Àrea Metrop. Bcn. 3,7% Resta 2,5% Resta 2,5% 0% 5% 10% 15% 20% 25% 30% 0% 5% 10% 15% 20% 25% 30% (Base 404)  En quant a districtes els més importants són : la Resta del districte de Sarrià- Sant Gervasi i Ciutat Vella  Dels Centres Comercials els més destacat són: “L’Illa,” i “El Corte Inglés”. 21 5. - Hàbits de compra. Motius de comprar en altres zones. (resposta múltiple). Varietat -Surtit -Oferta més gran 30,7% Viu a la zona. 12,1% Millors preus i ofertes. 10,4%  El principal motiu pel qual els visitants compren en altres zones és la "varietat" "assortit" "oferta més gran". Proximitat. 10,1% Comoditat. 7,2%  Ho manifesta el 30,7% dels visitants, que són el 37% 6,9% dels que compren en altres zones i/o comparteixen ambHi ha de tot SARRIA EIX COMERCIAL. Tipus de botigues (més grans,…) 5,9%  El segon motiu (12,1%) és degut a que compren a la Hàbit-Costum-Coneix les botigues 4,0% zona que viuen. Li agrada 3,2% 3,2%  El tercer motiu per “millors preus” (10,4%).Les botigues estàn juntes Passejar - Oci - Ambient 3,0%  El quart motiu és “proximitat al lloc de treball i/o familiars” (10,1%) Atenció client 2,5% Productes i botigues especifics 2,0%  A continuació diuen per “comoditat” (7,2%), “hi ha de Botigues de Marques (roba,…) 1,7% tot” (6,9%), “pel tipus de botigues” –més grans, totes juntes, més modernes, etc.- (5,9%). Qualitat 1,2% Per a veure novetats - Variar. 1,0% Altres motius 2,0% 0% 5% 10% 15% 20% 25% 30% 35% (Base 404) 22 5. - Hàbits de compra. Que sol comprar habitualment a SARRIÀ EIX COMERCIAL, en altres zones i que no sol comprar gairebé mai, en quant a: Alimentació 52,5% 13,4% 27,0% 7,2% Parament de la llar 10,4% 10,4% 49,3% 30,0% Cuidado Personal 14,6% 31,7% 52,0% 1,7% Oci 10,4% 11,1% 71,8% 6,7% 0% 20% 40% 60% 80% 100% SARRIA Ambdues Altres zones No compran (Base 404)  El 52,5% dels visitants compren l’alimentació a SARRIÀ EIX COMERCIAL, els que comparteixen amb altres zones són un 13,4%.  En articles per la llar el 10,4% ho compra a SARRIÀ EIX COMERCIAL, i la resta ho comparteix el 10,4%, i el 49,3% manifesta comprar-ho en altres zones.  En l’apartat de articles personals el 14,6% compra a SARRIÀ EIX COMERCIAL. La resta combinen el 31,7% i el 52,0% compra totalment a fora.  En productes d’oci, al igual que en articles per la llar hi ha menys compra a SARRIÀ EIX COMERCIAL, tan sols un 10,4%. 23 5. - Hàbits de compra. Zones habituals de compra. Alimentació. Valors absoluts ( 404) 500 400 29 109 300 12 14 54 16 62 200 32 42 17 3 3 15 37 100 212 44 189 93 47 22 23 152 2112 21 22 5 160 66 80 743 0 23 5 23 TOTAL Residents Altres Dones Homes 14 a 25 26 a 44 45 a 64 + de 65 SARRIA Residenc. anys anys anys anys Compran a SARRIA Ambdues Altres zones No compren 24 5. - Hàbits de compra. Zones habituals de compra. Compren a: SARRIÀ EIX COMERCIAL. Alimentació. Resideix Sexe Edat . No compren 60,00% 60,00% 60,00% 1,5% Ambdues 50,00% 4,2%50,00% 50,00% 10,7 7,2% 14,9 % % 13,4% 27,0% 40,00% 40,00% 40,00% Altres zones 16,3 30,00% 30,00% 30,00% % 46,8 52,5% 20,00% % 20,00% 37,6 20,00% % 19,8 % 10,00% 10,00% 10,00% 5,7% SARRIÀ EIX COMERCIAL 0,00% 0,00% 0,00% Fora Barcelona Homes 14 a 25 anys Resta Barcelona (Base 404) 26 a 44 anysDones SARRIÀ EIX 45 a 64 anys COMERCIAL + de 65 anys  El 52,5% dels visitants compren l’alimentació a SARRIÀ EIX COMERCIAL, i el 89% són residents.  El 72% dels compradors són dones.  Per edats els que més compren són els de 45 a 64 anys, pero no hi ha diferències significatives. 25 5. - Hàbits de compra. Zones habituals de compra. Compren a: Altres Zones Alimentació. Resideix Sexe Edat . No compren 30,00% 30,00% 30,00% Ambdues 25,00% 25,00% 25,00% 7,2% 5,2%9,2% 11,6 13,4% 27,0% 20,00% 20,00% % 20,00% Altres zones 10,9 15,00% 15,00% 15,00% % 52,5% 13,910,00% % 10,00% 10,00% 15,4 % 9,2% 5,00% 5,00% 5,00% 3,9% SARRIÀ EIX COMERCIAL 0,00% 0,00% 0,00% 1,7% Fora Barcelona Homes 14 a 25 anys Resta Barcelona (Base 404) 26 a 44 anysDones SARRIÀ EIX 45 a 64 anys COMERCIAL + de 65 anys  Els visitants que compren l’alimentació en altres zones són el 27,0%. D’aquests el 85% viuen fora de l’Eix Comercial.  Per sexes les dones són el 57%.  Per edats el grup de 26 a 44 anys és el que compra més a fora. 26 5. - Hàbits de compra. Zones habituals de compra. Parament de la llar (Roba, bateries cuina, paella, etc - Elements de decoració) Valors absoluts ( 404) 500 400 121 300 76 200 79 199 42 131 20 28 102 100 45 42 97 84 68 55 82 32 31 18 42 36 2610 32 11 16 1610 4 14 70 6 6 17 5 6 TOTAL Residents Altres Dones Homes 14 a 25 26 a 44 45 a 64 + de 65 SARRIA Residenc. anys anys anys anys Compran a SARRIA Ambdues Altres zones No compren 27 5. - Hàbits de compra. Zones habituals de compra. Compren a: SARRIÀ EIX COMERCIAL. Parament de la llar (Roba, bateries cuina, paella, etc - Elements de decoració) Resideix Sexe Edat . 12,00% 12,00% 12,00% 0,2% No compren 10,00% 10,00% 10,00%1,2% 2,5% 1,5% Altres zones 8,00% 8,00% 8,00% 30,0% 3,5% 6,00% 6,00% 6,00% 49,3% 10,4% 8,9%4,00% 4,00% 7,9% 4,00% 10,4% 4,2% Ambdues 2,00% 2,00% 2,00% 1,2% SARRIÀ EIX 0,00% 0,00% 0,00% COMERCIAL Fora Barcelona Homes 14 a 25 anys Resta Barcelona (Base 404) 26 a 44 anysDones SARRIÀ EIX 45 a 64 anys COMERCIAL + de 65 anys  El 10,4% dels visitants compren aquests articles a SARRIÀ EIX COMERCIAL i el 86% són residents.  La dona és la que compra majoritariamente aquests articles (76%).  Per edats els 45 a 64 anys són els més important. Aquest segment i els de més de 65 anys tenen més participació en compra que en presència. 28 5. - Hàbits de compra. Zones habituals de compra. Compren a: Altres Zones Parament de la llar (Roba, bateries cuina, paella, etc - Elements de decoració) Resideix Sexe Edat . 50,00% 50,00% 50,00% No compren 45,00% 45,00% 45,00% 6,5% 9,2% 16,8 40,00% 40,00% % 40,00% 30,0% 35,00% 14,9 35,00% 35,00% 20,8 49,3% Altres zones 30,00% % 30,00% 30,00% % 25,00% 25,00% 25,00% 20,00% 20,00% 20,00%10,4% 32,5 10,4% 15,00% 25,2 15,00% % 15,00%Ambdues 20,3 10,00% % 10,00% 10,00% % 5,00% 5,00% 5,00% 1,7% SARRIÀ EIX 0,00% 0,00% 0,00% COMERCIAL Fora Barcelona Homes 14 a 25 anys Resta Barcelona (Base 404) 26 a 44 anysDones SARRIÀ EIX 45 a 64 anys COMERCIAL + de 65 anys  El 49,3% dels visitants compren aquests articles en altres zones. El 49% dels que compren fora viuen a Sarrià.  Per sexes les dones són el 66% dels compradors  Per edats el dos segments del mitg, de 26 a 44 i 45 a 64 anys, són els que compren més fora. 29 5. - Hàbits de compra. Zones habituals de compra. Cuidado personal (Roba, Calçat, Perfumería, Complements de vestir) Valors absoluts ( 404) 500 7 400 300 210 2 3 200 103 122 4 5 31 128 100 91 107 1 97 70 69 88 55 2 42 49 59 52 37 49 31 29 16 0 7 10 6 21 22 180 TOTAL Residents Altres Dones Homes 14 a 25 26 a 44 45 a 64 + de 65 SARRIA Residenc. anys anys anys anys Compran a SARRIA Ambdues Altres zones No compren 30 5. - Hàbits de compra. Zones habituals de compra. Compren a: SARRIÀ EIX COMERCIAL. Cuidado personal (Roba, Calçat, Perfumería, Complements de vestir) Resideix Sexe Edat . No compren 16,00% 16,00% 16,00% 1,7% 0,2%14,00% 14,00% 1,5% 2,5% 14,00% 1,5% Ambdues 12,00%12,00% 12,00% Altres zones 10,00% 5,2%31,7% 10,00% 10,00% 52,0% 8,00% 8,00% 8,00% 12,9 12,1 6,00% 6,00% 6,00% 14,6% % % 5,4% 4,00% 4,00% 4,00% SARRIÀ EIX COMERCIAL 2,00% 2,00% 2,00% 2,5% 0,00% 0,00% 0,00% Fora Barcelona Homes 14 a 25 anys Resta Barcelona (Base 404) 26 a 44 anysDones GRAN DE SARRIÀ 45 a 64 anys + de 65 anys  El 14,6% dels visitants compren articles d'ús personal a SARRIÀ EIX COMERCIAL. El 88% viuen a Sarrià.  Per sexes el 83% són dones.  Per edats són els dos segments de 26 a 44 i 45 a 64 anys els que més compren. Els de més de 65 anys tenen una alta participació en compra respecte a la presència. 31 5. - Hàbits de compra. Zones habituals de compra. Compren a: Altres Zones Cuidado personal (Roba, Calçat, Perfumería, Complements de vestir) Resideix Sexe Edat . 60,00% 60,00% No compren 60,00% 1,7% 50,00% 11,1 50,00% 50,00% 13,6 Ambdues % 21,8 % 40,00% 40,00% % 40,00% 31,7% Altres zones 15,3 30,00% % 30,00% 30,00% 17,3 % 52,0% 20,00% 20,00% 14,6% 20,00%30,2 25,5 % 17,1 10,00% % 10,00% 10,00% % SARRIÀ EIX COMERCIAL 4,0% 0,00% 0,00% 0,00% Fora Barcelona Homes 14 a 25 anys Resta Barcelona (Base 404) 26 a 44 anysDones SARRIÀ EIX 45 a 64 anys COMERCIAL + de 65 anys  El 52,0% dels visitants compren aquests articles en altres zones i d’aquests la meitat són residents.  Per sexes el 58% són dones.  Per grups d’edat, són els de 26 a 44 i els de 45 a 64 anys els que més compren a fora. Els joves compren més i els de 65 anys una mica menys respecte a la seva participació de presencia. 32 5. - Hàbits de compra. Zones habituals de compra. Oci (Articles d’esport, Discos, Llibres, Viatges, Informàtica) Valors absoluts ( 404) 500 400 27 300 20 290 16 200 183 163 11 117 4 100 5127 107 104 10345 31 34 67 42 39 14 33 11 11 14 14 16 7 0 3 9 8 12 15 7 6 TOTAL Residents Altres Dones Homes 14 a 25 26 a 44 45 a 64 + de 65 SARRIA Residenc. anys anys anys anys Compran a SARRIA Ambdues Altres zones No compren 33 5. - Hàbits de compra. Zones habituals de compra. Compren a: SARRIÀ EIX COMERCIAL. Oci (Articles d’esport, Discos, Llibres, Viatges, Informàtica) Resideix Sexe Edat . 12,00% 12,00% 12,00% No compr00en% 0,3% 10,00% 0,5%10,00% 10,00% Ambdues 2,2% 2,0% 6,7% 11,1% 8,00% 8,00% 8,00% 3,0% SARRIÀ EIX 10,4% Altres zones COMERCIAL 6,00% 6,00% 6,00% 71,8% 9,6% 4,00% 4,00% 8,2% 4,00% 3,7% 2,00% 2,00% 2,00% 1,7% 0,00% 0,00% 0,00% Fora Barcelona Homes 14 a 25 anys Resta Barcelona (Base 404) 26 a 44 anysDones SARRIÀ EIX 45 a 64 anys COMERCIAL + de 65 anys  El 10,4% dels visitants compren els articles d’oci a a SARRIÀ EIX COMERCIAL i el 93% són residents.  El 79% dels que compren a SARRIÀ EIX COMERCIAL són dones.  Per edats el segment de 45 a 64 anys és el que més compra, seguit del de 26 a 44 anys. Els de més de 65 anys tenen una participació alta respecte a la seva presència.  . 34 5. - Hàbits de compra. Zones habituals de compra. Compren a: Altres Zones Oci (Articles d’esport, Discos, Llibres, Viatges, Informàtica) Resideix Sexe Edat . 80,00% 80,00% 80,00% No compren 70,00% 11,4 70,00% 70,00% Ambdues % 16,66,7% 60,00% 60,00% 26,5 60,00% % 11,1% 20,0 % 50,00% 50,00% 50,00% SARRIÀ EIX %10,4% Altres zones 25,7 COMERCIAL 40,00% 40,00% 40,00% % 71,8% 30,00% 30,00% 30,00% 40,4 45,3 20,00% % 20,00% % 20,00% 25,5 % 10,00% 10,00% 10,00% 0,00% 0,00% 0,00% 4,0% Fora Barcelona Homes 14 a 25 anys Resta Barcelona (Base 404) 26 a 44 anysDones SARRIÀ EIX 45 a 64 anys COMERCIAL + de 65 anys  El 71,8% dels visitants compren els articles d’oci en altres zones i d’aquests el 56% són residents a Sarrià.  Per sexes les dones són el 63%.  Per edats els percentatges són molt semblants als d'articles d’ús personal. 35 6. - Avantatges, inconvenients i aspectes millorables. Avantatges de comprar a SARRIÀ EIX COMERCIAL. Proximitat. 49,0% Cap. 22,3% Comoditat. 16,1% Amabilitat - Em coneixen. 13,9% Li agrada en general. 7,2% Li agrada el barri. 4,0% Productes - Serveis ofertats. 3,7% Botigues. (moltes i variades). 2,7% Varietat - Surtit. 2,5% Preus i ofertes atractives 1,7% Garantia de devolució. 0,5% Altres - NS/NC 2,2% 0% 5% 10% 15% 20% 25% 30% 35% 40% 45% 50% (Base 404)  La proximitat als comerços és la principal avantage de comprar a SARRIÀ EIX COMERCIAL. Ho diu el 49,0% dels visitants.  Seguidament es valora la comodidat (16,1%) i l’amabilitat (13,9%).  Hi ha un 22,3% de visitants que diu “cap avantatge”. El 69% resideixen fora de Sarrià. 36 6. - Avantatges, inconvenients i aspectes millorables. Inconvenients de comprar a SARRIÀ EIX COMERCIAL. Cap. 36,9% Preus cars. 36,1% Manca varietat. 15,1% NO Proximitat. 3,2% Botigues petites i separades. 3,2% Problemes amb el pàrquing. 3,0% Els horaris no són bons. 1,7% No és comodo. 1,7% Altres 1,2% El transport públic no funciona bé. 1,0% No saben - No contesten. 1,0% Productes ofertats 0,5% Falta neteja 0,5% Altres 0,7% 0% 5% 10% 15% 20% 25% 30% 35% 40% 45% 50% (Base 404)  El 36,9% dels visitants diuen que no hi ha cap inconvenient per comprar als comerços de SARRIÀ EIX COMERCIAL.  No obstant hi ha el mateix percentatge (36,1%) que diu que els preus són cars.  El 15,1% diu que hi falta varietat als comerços de SARRIÀ EIX COMERCIAL. 37 6. - Avantatges, inconvenients i aspectes millorables. Aspectes millorables a SARRIÀ EIX COMERCIAL. (en general - resposta múltiple) Res- Tot està bé 27,5% Relacionat amb els establiments 55,2% Relacionat amb la zona 9,2% Relacionat amb l'oci 10,9% Altres 0,7% No saben - No contesten 21,5% 0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% (Base 404)  El 27,5% dels entrevistats manifesten que “tot està bé” i no fa falta millorar res.  El 55,2% suggereix temes relacionats amb els comerços.  Hi ha un 9,2% en temes de millora de la zona en general,.  Un 10,9% diuen temes relacionats amb l’oci (Cine, bars musicals i juvenils, cafeteries, fast food, etc.) 38 6. - Avantatges, inconvenients i aspectes millorables. Qué es trobar a faltar a SARRIÀ EIX COMERCIAL. (en quant a establiments – resposta múltiple). Total 55,2 % de sol—licituds Roba 10,4% Llibreries 6,7% Música - discos 5,7% Electrodom. Informàtica 3,7% mancan botigues Esports 3,5% Cuidado personal 2,5% 42,3 % Específiques d'alimentació 2,5% De serveis 1,7% Altres botigues 5,7% Supermercats 4,0% Centre comercial 1,2% Més varietat 3,5% Més grans i modernes 2,0% Millors preus 1,7% Horaris 0,5% (Base 404) 0% 2% 4% 6% 8% 10% 12% 14%  Hi ha un 42,3% de sol—licituds de manca de botigues de: roba en general i de “marques”, llibreries, música/discos, etc.  Un 4,0% diuen que hi faltan supermercats grans, i un 1,2% voldria un centre comercial a la zona.  El 3,5% manifesta que troba a faltar més varietat. 39 6. - Avantatges, inconvenients i aspectes millorables. Aspectes millorables a SARRIÀ EIX COMERCIAL (en quant a la zona - serveis). Total 9,2 % de sol—licituds Manteniment de la zona 3,7% 3,2% Aparcament Serveis 2,2% 0,0% Seguretat al carrer 0% 2% 4% 6% 8% 10% (Base 404)  El manteniment en quant a neteja, jardins i parcs infantils són els aspectes sol—licitats pel 3,7% dels visitants.  El 3,2% anomenen la millora de l'aparcament i "zona verda“.  Com a serveis sol—liciten majoritariament millora en el transport públic (autobusos). 40 7. - Valoració dels comerços i serveis. Enquestes amb i sense valoració. 100% 3,2% 9,7% 8,2% 5,4% 8,4% 10,9% 9,9% 6,2% 90% 26,2% 80% 70% 59,9% 60% 50% 96,8% No saben - no 90,3% 91,8% 94,6% 91,6% 89,1% 90,1% 93,8% contestan 40% 73,8% 30% 20% 40,1% Enquestes amb 10% valoració 0% (Base 404)  La mitjana d’enquestes amb valoració està al voltant del 92%.  El tema de les devolucions tan sols ho ha el 40% dels visitants. També en l’aparcament hi ha un 26% que no ha valorat. 41 7. - Valoració dels comerços i serveis. Valoració Serietat. 4,21 Proximitat a les botigues. 4,11 Cortesia i amabilitat dependents. 4,08 Respostes en devolucions. 3,94 Instal·lacions dels establiments. 3,93 3,53 Valoració mitjana Productes - Serveis. 3,74 Horaris. 3,63 Mitjans de transport. 3,52 Nivell de preus en general. 2,45 Aparcament. 1,50 0,0 0,5 1,0 1,5 2,0 2,5 3,0 3,5 4,0 4,5 5,0 Valoració: 5=molt bé 4=bé 3=normal 2=regular 1=dolent (Base 404)  La valoració mitjana “global de tots els aspectes” és de un 3,53. Està entre “normal i bé”.  L’aspecte millor és la “serietat” dels comerços amb un valor de 4,21. La “proximitat ” als comerços és el segon aspecte amb un 4,11.  Referent als comerços, hi ha tres aspectes amb un valor al voltant del 4, que és un “bé” : “cortesia i amabilitat”, “respostes en devolucions” i “instal—lacions”., i  A continuació hi ha tres aspectes amb valoracions una mica més baixes: “productes i serveis”, “horaris” i “mitjans de transport”.  El preus tenen una valoració de 2,45 i l'element menys valorat és l'aparcament amb un 1,50. 42 8. - Coneixement de l'organització SARRIÀ EIX COMERCIAL Coneix l’organització: Como ho defineix (Resposta espontània) SARRIÀ EIX COMERCIAL Associació de 31,9% Comerços - Botigues Sí NS / NC 3,2% No 36,4% 63,6% Respostes No 1,2% correctes 0% 5% 10% 15% 20% 25% 30% 35% (Base 404) (Base 404)  L’organització SARRIÀ EIX COMERCIAL és coneguda pel 36,4% dels visitants.  El 88% dels coneixedors, ho defineixen correctamente com una “Associació de comerços”.  Dels que diuen Associació de comerços, el 80% viuen a Sarrià.  Els percentatges dels segments d’edats dels coneixedors són semblants als dels visitants.  Per classes social no hi ha diferències significatives. El 97% dels coneixedors són espanyols. 43 8. - Coneixement de l’organització SARRIÀ EIX COMERCIAL Activitats que recorden de SARRIÀ EIX COMERCIAL. (Resposta espontània i múltiple) Comerç al carrer 15,8% Festes vàries 4,0% Publicitat - revista 3,5% Desfile de moda 2,5% Fires 2,0% Llums de Nadal 1,5% Loteria Nadal 0,7% Promocions - Descomptes - Vals 0,7% Targeta 0,7% Tren Nadal 0,5% Altres 2,0% No saben - No contesten. 9,7% 0% 5% 10% 15% 20% (Base 404)  Del 31,9% que defineixen correctament SARRIÀ EIX COMERCIAL, el 70% (22,2% dels visitants) recorden variades activitats (1,5 respostes de mitjana).  L’activitat més recordada és el “comerç al carrer” amb un 15,8% dels entrevistats. Un 89% d’ells viuen a Sarrià.  A continuació les “festes vàries” (festa major, jocs infantils,…) amb un 4,0%  La 3ª activitat més recordada és la revista (3,5%) i a continuació ve la “desfilada de moda” (2,5%).  El 3% dels visitants recorden activitats de Nadal i Reis.  . 44 9 – Conclusions. Perfil dels visitants.  El perfil tipus es pot definir com dona, d’edat entre 26 i 64 anys, resident a Sarrià, de classe social mitjana alta.  El 61,6% dels visitants viuen a Sarrià.  La resta de visitants, són d’altres districtes de Barcelona (24,5%) i la resta de fora de Barcelona.  El 94,1% són de nacionalitat espanyola.  El 80,0% del visitants hi van sols.  El 53,2% accedeix caminant. La resta ho fa en transport públic (30,9%) i privat (15,8%).  El motiu principal d’estar en l’ Eix Comercial és comprar (26,2%) seguit de viu a la zona (23,5%). Altres motius són:, treballa a la zona (17,8%), passejar i visita a familiars i/o amics.  La meitat dels visitants tenen la intenció de visitar comerços. El principal és d’alimentació (23,3%), seguit dels restaurants - bars (10,6%).  El 73,3% visiten una vegada a la setmana o més els comerços de SARRIÀ EIX COMERCIAL. 45 9. – Conclusions. Valoració de SARRIÀ EIX COMERCIAL.  El 36,5% dels visitants coneixen l’organització SARRIÀ EIX COMERCIAL, i un 31,9% ho defineixen com una “Associació de comerços”.  El 70% que diuen Associació de comerços recorden varies activitats com: comerç al carrer, festes vàries i la revista.  El 34,9% dels visitants, compren habitualment a SARRIÀ EIX COMERCIAL, comparteixen amb altres zones el 33,7% i un 31,4% compren exclusivament en altres zones.  Els compradors d’altres zones ho fan habitualment a: Centres Comercials, Resta Districtes i Centre.  En èpoques de major compra com Nadal,Reis i/o Rebaixes, la fidelitat a SARRIÀ EIX COMERCIAL baixa. Perd 21,5 punts i compra exclusivament a SARRIÀ EIX COMERCIAL el 13,4%. Un 36,6% comparteix les compres amb altres zones i un 47,5% només compra a altres zones.  En les categories de productes, s’observa que l’alimentació és comprada a l’Eix Comercial pel 52,5%, mentre que parament de la llar només pel 10,4% i cuidado personal pel 14,6%. El tema d’oci també es baix amb un 10,4%. 46 9. – Conclusions. Valoració de Eix Comercial SARRIÀ EIX COMERCIAL.  Les tres principals avantatges de compra a SARRIÀ EIX COMERCIAL són: proximitat als comerços, comoditat i amabilitat/ em coneixen.  En quant a inconvenients, el 36,9% diu que no hi ha cap. Destacar que el mateix percentatge (36,1%) diu que els preus són cars.  En conjunt la mitjana de valoració dels comerços i serveis de SARRIÀ EIX COMERCIAL és de 3,53 (entre “normal i bé”), en una escala de 1 a 5 (dolent a molt bé).  La serietat dels comerços (4,21), juntament amb la proximitat (4,11) són els aspectes millors valorats. L’aparcament és l’aspecte amb menys valoració (1,50). 47