Estudi perfil dels visitants i grau de satisfacció dels comerços Barcelona novembre 2009 Índex. Página 1. - Objectius. .................................................................................... 2 2. - Metodologia.................................................................................. 3 3. - Perfil sociodemogràfic. ................................................................. 5 4. - Hàbits de visita. ........................................................................... 14 5. - Hàbits de compra. ...................................................................... 18 6. - Avantatges, inconvenientes i aspectes millorables............................ 36 7. - Valoració dels comerços i serveis. .................................................. 41 8. - Coneixement de l'organització SANT MARTÍ EIX COMERCIAL …….... 43 9. - Conclusions. .................................................................................. 45 1 1. – Objectius.  El objectiu ès definir:  Perfil sociodemogràfic.  Sexe, edat, classe social, nacionalitat, professió, lloc de residència i mitjà de transport utilitzat.  Hàbits de visita.  Visita sol o acompanyat  Intenció de visitar algún establiment i de quin tipus  Freqüencia de visita  Hàbits de compra.  Forma de pagament (efectiu o targeta)  Zona de compra habitual  Zona de compra en èpoques especials: Nadal, Reis, Rebaixes  Motius si compra en altres zones i/o comparteix.  On compra habitualment: Alimentació, Elements per a la llar, Cuidado personal, Oci.  Valoració i grau de satisfacció dels comerços i serveis.  Coneixement de l’organització SANT MARTÍ EIX COMERCIAL i activitats realitzades. 2 2. – Metodologia.  La tècnica utilitzada ha estat la d’entrevista personal amb questionari predefinit.  Es van realitzar dintre de l’Eix SANT MARTÍ EIX COMERCIAL.  L’entrevisa es realitzaran en català i castellà, segons l’idioma de l’ entrevistat.  El Target objectiu d’aquest estudi han estat individus de més de 14 anys, que estaban al carrers de l’ Eix en l’horari de 10 a 20 hores, de dilluns a dissabte.  S’han realitzat un total de 1.023 entrevistes del target descrit.  La selecció dels entrevistats es va fer de forma “aleatoria”.  Amb aquesta mostra tenim un error mostral de +/- 3,2 % amb un nivell de confiança del 95,5 % i en el supòsit de màxima indeterminació (p=q=50 %).  El treball de camp es va realitzar en el següent període: Del 2 al 14 de novembre de 2009. Dilluns Dimarts Dimecres Dijous Divendres Dissabte Diumenge 2 3 4 5 6 7 -- 9 10 11 12 13 14 -- 3 l bal l t re e nt d Po 2. – Metodologia. Mapa de SANT MARTÍ EIX COMERCIAL 2 bria Can tà 1 Menorca 12 Menorca 3 Menorca 11 Huelva Huelva 10 Rambla Guipúscoa Rambla de Guipúscoa 4 Concili de Trento 9 5 8 Andrade Andrade 6 Gran Vía de les Corts Catalanes 7 Gran Vía de les Corts Catalanes Eix comercial Accessos principals 4 FF ll uu vv ii àà PP rr oo vv ee nn çç aa ll ss SS ee ll vv aa dd ee MM aa rr TT rr ee bb aa ll ll AA gg rr ii cc uu ll tt uu rr aa AAAA gggg rrrr iiii cccc uuuu llll tttt uuuu rrrr aaaa CC aa nn tt àà bb rr ii aa CC aa nn tt àà bb rr ii aa PP uu ii gg cc ee rr dd àà Puigcerdà Puigcerd MM aa rr ee ss mm ee à 3. - Perfil sociodemogràfic. Sexe Edat més de 65 15,5% 14 a 25 17,8% Homes 37,6% Dones 45 a 64 62,4% 25,5% 26 a 44 41,2% (Base 1.023) (Base 1.023)  El 62,4% dels visitants en l’horari establert són dones.  En relació a l’edat, el grup més gran és el de 26 a 44 anys amb un 41,2%, seguit del de 45 a 64 anys emb un 25,5%  Els joves de 14 a 25 anys són el 18,8% i els de més de 65 anys el 15,5%. 5 3. - Perfil sociodemogràfic. Classe social Alta 3,9% Mitjana Alta Baixa 19,9% 35,7% Mitjana 40,5% (Base 1.023)  La classe social dels visitants més representatives és la Mitjana (40,5%), seguida de la Baixa (40,5%).  La Mitjana Alta és un 9,9% i l’Alta un 3,9%. 6 3. - Perfil sociodemogràfic. Nacionalitat Estrangera 14,4% Espanyola 85,6% (Base 1.023)  La majoria dels visitants són Espanyols (85,6%).  La resta amb un 14,4% són de països estrangers. Ressaltar que el 88,5% són originaris d’ America Central i del Sud. Els països amb major representación són: Ecuador, Perú, Colombia, Argentina, Chile.  Dels estrangers, el 55% viuen a SANT MARTÍ 7 3. - Perfil sociodemogràfic. Professió entrevistat Jubilat 15,6% Administratiu 13,6% Operari - Peó 11,2%  El grup més gran de visitants són el jubillats amb un Estudiant 10,9% 15,6%. Mestressa Casa 10,8%  Les mestresses de casa són el 10,8% dels visitants. Pro. Qualificat 7,2%  Podem dir que 1 de cada 4 visitants estàn formats per Prof Independent 5,4% jubilatats i mestresses de casa. Enfermer/a 3,8%  La professió més important són els administrtius (13,6%) Pofessor - Mestre 3,8% seguit del operaris/peons amb un 11,2%. Cambrer-Cuiner 3,2%  Els estudiants són el 10,9% dels visitants. Titulats 3,2% Comercial 2,9% Tècnic+Informàtic 2,8% Està al atur 2,5% Empresari-Comerciant 1,2% Altres 1,8% (Base 1.023) 8 3. - Perfil sociodemogràfic. Lloc de residència Resta Barcelona Sant Martí 15,0% 75,1% 9,9% Fora de Barcelona (Base 1.023)  El 75,1% dels visitants viuen a SANT MARTÍ.  Dins de SANT MARTÍ es pot entendre, a part de la zona de l'Eix Comercial, les zones properes al mateis Eix, donc el porcentatje és elevat.  De la resta de BARCELONA, el 3,3% manifesten que viuen al districte de SANT MARTÍ. En total el 78,4% viu al districte de SANT MARTÍ. 9 3. - Perfil sociodemogràfic. Lloc de residència – Ciutat de Barcelona Resta Barcelona 15% 1,6% 0,2% 1,8% 0,5% 1,1% EIX SANT MARTÍ 1,5% 75,1% 2,8% 1,5% 0,8% 3,3% (Base 1.023) 10 3. - Perfil sociodemogràfic. Resta de Barcelona (15,0%) Fora de Barcelona (9,9%). Resta Sant Martí 3,3% Badalona 2,5% Eixample 2,8% 1,1% Nou Barrris 1,8% L´Hospitalet Horta - Guinardó 1,6% Sant Adrià 0,8% Sant Andreu 1,5% Sta. Coloma 0,6% Sants - Montjuic 1,5% 1,1% 0,5%Gràcia Reste Area Metrop Ciutat Vella 0,8% Resta Prov. Bcn. 3,8% Les Corts 0,5% Resta 0,7% Sarrià St. Gervasi 0,2% 0% 1% 2% 3% 4% 5% 6% 0% 1% 2% 3% 4% 5% 6% (Base 1.023)  Del 15% que viuen a la resta de Barcelona, a part del 3,3% de SANT MARTÍ, hi han vsitants dels 9 districtes. El que té més visitants és l’Eixample amb un 2,8%, seguit de Nou Barris amb el 1,8%.  En referència als visitants de fora de Barcelona, el 5,4% són del Àrea Metropolitana de Barcelona. Badalona és la población amb més visitants (2,5%). 11 3. - Perfil sociodemogràfic. Mitjà de transport utilitzat Transport públic Metro 26,0% Autobús 9,7% Taxi 0,4% A peu - 53,0% Tren-Tranvia 0,5% caminant 0% 5% 10% 15% 20% 25% 30% Transport 36,5% públic Transport particular Transport 10,5% Cotxe 8,8%particular 1,2% 0% 20% 40% 60% Moto Bici 0,5% (Base 1.023) 0% 5% 10% 15% 20% 25% 30% (Base 1.023)  Una mica més de la meitat dels visitants (53%) van accedir caminant al EIX COMERCIAL.  Les altres formes són amb transport públic (36,5%) i privat (10,5%).  El mitjà més utilitzat és el metro que ho utilitza una de cada quatre visitants. A continuació li segueixen l'autobús i el cotxe amb percentatges molt semblants. La utilització de la moto és del 1,2%, i la reta de mitjans està al voltant del 0,5%. 12 3. - Perfil sociodemogràfic. Hi va sol o acompanyat Acompanyat Sol 35,6% 64,4% (Base 1.023)  La major part dels visitants (dos de cada tres) ho fan sols, mentres que la resta ho fa acompanyat.  Els homes ho fan majoritariament sols i les dones acompanyades.  Per edats el grup de sols és principalmente els de 45 a 64 anys i els de més de 65 anys.  Els que van acompanyats destaca el grup de 26 à 44 anys 13 4. - Hàbits de visita. Motius de la visita a L’EIX COMERCIAL Viu a SANT MARTI 58,6%  El motiu més anomenat és el “vic a la zona” amb un 58,6%. 11,2% Treballo a la zona Al ser una resposta espontània pot existir altres motius 10,6% (comprar, passejar, etc..)Visita Familiars/amics  En segon lloc el motiu pel cual està a la zona de l'Eix és el Passejar 9,2% de “treballo a la zona” amb un 11,2%. Comprar 8,2%  Hi han 2 motius amb un pes gairebé igual: “Visitar a 3,7% familiars i/o amics” 10,6% i “passejar” 9,2%Estudiar  El cinquè motiu és “comprar” amb un 8,2%. Aquest motiu Gestions 2,2% en realitat és més elevat ja que un 30,6% dels visitats Col.legi nen 2,0% visitaran un establiment d’alimentació. Restaurant/Bar 1,0% Fer sport 0,9% (Base 1.023) resposta mùltiple 14 4. - Hàbits de visita. Freqüència de visita Una vegada a la setmana o més 74,3% Una vegada cada 15 dies 5,4% Una vegada al mes 4,4% Una vegada cada 2-3 mesos 3,5% Amb menys freqüència 9,3% Es la 1ª vegada 3,1% 0% 20% 40% 60% 80% 100% (Base 1.023)  El 74,3% dels visitants visitan amb molta freqüencia els comerços de SANT MARTÍ.  Dels visitants de “una vegada o més a la setmana”, un 90,3% viuen a SANT MARTÍ.  Referent al segment d’edats, el de més de 65 anys és el que visita en més freqüencia.  Les dones són les que més freqüentment visiten els comerços 15 4. - Hàbits de visita. Intenció de visitar algun establiment Anomenant el Mercat espontàneament SI 3,7%Sí No 44,3% 55,7% NO 40,6% 0% 10% 20% 30% 40% 50% (Base 1.023) (Base 1.023)  El 44,3% dels visitants tenen intención de visitar algun establiment.  Els residents tenen més intenció que la resta (77,5% residents)  Per edat el segment de 45 a 64 anys és el que manifesta més intencions de visitar comerços.  El mercat és anomenat de forma espontània pel 3,7% dels visitants, i representen el 12,1% dels visitants que tenen intenció de visitar un establimet d’alimentació. 16 4. - Hàbits de visita. Tipus d’establiment que preveu visitar (resposta múltiple) Alimentació 30,6% Restaurant-Bar 4,3%  L’establimet amb més visites previstes és el d’alimentació que Banc Caixa 2,5% ho faràn el 30,6% dels visitants. Roba personal 1,9%  El segon establiment en importància de visites són els Estanc 1,3% restaurants i/o bars amb un 4,3% Sabateria 0,9%  A continuació són el bancs i/o caixes amb un 2,5%. Farmàcia 0,8%  Els comerços de roba personal seràn visitats per un 1,9%. Ferreteria 0,8%  La resta de comerços tenen una previsió de visita baixa. Quiosk-Loteria 0,8% Serveis varis 0,7% Paraments de la llar 0,6% Perruqueria 0,6%  La mitjana d’establimets anomenats pels visitants amb intenció de fer-ho és de 1,1. Perfumeria 0,6% Informàtica 0,5% Electrodomèstics 0,4% Altres 3,0% 0% 10% 20% 30% 40% (Base 1.023) 17 5. - Hàbits de compra. Forma de pagament habitual Targeta 35,6% Efectiu 64,4% (Base 1.023)  La majoria dels visitants pagan habitualment en efectiu (64,4%)  El segment d’edat de més de 65 anys és el que més utilitza l’efectiu como a forma de pagament.  Per contra el segment de 26 a 44 anys paga de forma habitual amb targeta.  En quant a sexes no hi ha diferencies en la forma de pagament. 18 5. - Hàbits de compra. Habitualmet compra a: En èpoques especials (Nadal, Reis, Rebaixes compra a: SANT MARTÍ EIX Altres zones Altres zones COMERCIAL 23,8% 40,0% SANT MARTÍ EIX COMERCIAL 23,3% 49,4% 26,9% 36,7% Ambdues Ambdues (Base 1.023) (Base 1.023)  La meitat desl visitants manifesten comprar a SANT MARTÍ.  El 26,9% diuen que a més de SANT MARTÍ compra a Altres zones i un 23,8% ho fa directament a altres zones.  En èpoques de Nadal, Reis i/o Rebaixes només un de cada quatre visitants és manté fidel a SANT MARTÍ.  Del 26,1% que deixen de comprar a SANT MARTÍ, un 16,2% declara que ho fa en altres zones i un 9,8% combina SANT MARTÍ i altres zones. 19 5. - Hàbits de compra. Altres zones de compra habitual: Altres zones de compra en èpoques especials (compradors d’ambdues i d’altres zones) (Nadal, Reis, Rebaixes): (compradors d’ambdues i d’altres zones) Diagonal Mar 17,7% Diagonal Mar 34,6% Glorias 14,3% Glorias 26,7% Centre 13,9% Centre 21,0% La Maquinista 8,6% La Maquinista 17,2% El Corte Ingles 5,5% El Corte Ingles 11,6% Area Metr. Bcn 3,7% Centres Cials 3,9% Reste Prov. Bcn 2,5% Area Metr. Bcn 2,3% Centres Cials. 2,3% Reste Prov Bcn 2,1% Eixample 2,3% Sant Andreu 2,2% Resta districtes 9,4% Resta districtes 8,9% Altres 0,8% Altres 0,7% 0% 5% 10% 15% 20% 25% 30% 35% (Base 1.023)  Les altres zones de compra són el Centres Comercials en un 38,6% habitualment i que es duplica en èpoques especials de grans compres.  En segon lloc està el “centre” que hi va el 13,9% dels visitants habitualment i que arriba el 21% en èpoques especials. 20 5. - Hàbits de compra. Zones de compra: Habitualment vs Nadal, Reis, Rebaixes 17,70% Diagonal Mar 34,60% 14,30% Glorias 26,70%  En èpoques especials de més compra, com Nadal, Reis i/o Rebaixes, els visitants de SANT MARTÍ realitzen un canvi d'hàbits 13,90% Centre 21,00% molt fort, fins al punt que els centres comercials duplicant la seva 8,60% participació. La Maquinista 17,20%  El 83,3% que visitan Diagonal Mar i el 85,0% que visitan Glorias 5,50% en èpoques especials viuen a SANT MARTÍ. Recordem que del El Corte Ingles 11,60% total visitants viuen a SANT MARTÍ un 75,1%. 3,70% Àrea Metr. Bcn 2,30%  Aquets porcentatges en la resta del any (habitual) són el 79% i el 80,8% respectivament. Resta Prov. Bcn 2,50% 2,10%  El segment d’edat de 14 a 25 anys són els que més compren als 2,30% Centres Comercials. També cal destacar que els de 26 a 44 anys Centres Cials. 3,90% són el següent segment en importància. 11,70% Resta districtes 11,00%  El segment de més de 65 anys té poc pes en Centres Comercials. Altres 0,80% 0,70% Habitual Nadal, Reis, Rebaixes (Base 1.023 21 5. - Hàbits de compra. Motius de comprar en altres zones Varietat - Assortit - 38,4% Oferta més grans 15,7% Millors preus i ofertes  El principal motiu pel qual els visitants compren en altres Proximitat - Viuen en 10,1% una altre zona zones és la "varietat" "assortit" "oferta més gran". Comoditat 6,0%  Ho manifesta el 38,4% dels visitants. Són la meitat dels Totes les botigues 5,5% visitants que compren en altres zones i/o comparteixen juntes amb SANT MARTÍ. Viu/Traballa a la zona 4,8%  El segon motiu són els preus amb un 15,7%. Hi ha de tot 4,2% 2,8%  El tercer motiu és per motius de proximitat a la zona que Botigues més grans viu. (10,1%). Li agrada 2,7% Botigues de Marques 1,9% Passejar - Oci 1,3% 1,2% Calitat 4,1% Altres No saben - No 1,4% contesten (Base 1.023) 22 5. - Hàbits de compra. Que sol comprar habitualment a SANT MARTÍ EIX COMERCIAL, en altres zones i que no sol comprar quasi mai, en quant a: Alimentació 68,0% 6,7% 19,7% 5,5% Parament de la llar 38,1% 14,6% 39,8% 7,5% Cuidado Personal 31,2% 19,4% 49,0% 0,5% Oci 21,8% 14,0% 52,4% 11,8% 0% 20% 40% 60% 80% 100% SANT MARTI Ambdues Altres zones No compren (Base 1.023)  El 68% dels visitants compren l’Alimentació a SANT MARTÍ, els que comparteixen amb altre zona són un 6,7%.  En articles per la llar el 38,1% ho compra a SANT MARTÍ, i la resta ho comparteix el 14,6% i un 39,8% manifesta comprar-ho en altres zones.  En l’apartat de articles personals hi ha una incidencia molt destacada de Altres zones (49,0%)  Els productes d’oci és l’apartat amb menys compra a SANT MARTÍ, tan sols un 21,8%. 23 5. - Hàbits de compra. Zones habituals de compra. Alimentació. Valors absoluts (1.023) 1000 56 900 202 800 38 69 20 700 47 23 600 117 500 41 4 400 33 106 696 663 300 85 32 5 18 28 43 200 456 18 1 182 46 7 240 4 279100 161 8195 22 79 143 0 33 TOTAL Residents Altres Dones Homes 14 a 25 26 a 44 45 a 64 + de 65 SANT Residenc. anys anys anys anys MARTI Compran a SANT MARTI Ambdues Altres zones No compren 24 5. - Hàbits de compra. Zones habituals de compra. Compren a: SANT MARTÍ EIX COMERCIAL Alimentació. Resideix Sexe Edat . No compren 70,00% 0,1% 70,00% 70 ,00% Ambdues 2,2% 7,7% 5,5% Altres zones 60,00% 60,00% 60 ,00% 6,7% 23,4%19,8% 50,00% 50,00% 50 ,00% 27,3% SANT MARTÍ EIX 40,00% 40,00% 40 ,00% COMERCIAL 68,1% 64,8%30,00% 30,00% 30 ,00% 19,1% 20,00% 20,00% 44,6% 20 ,00% 10,00% 10,00% 10 ,00% 14,0% 0,00% 0,00% 0 ,00% Fora Barcelona Homes 14 a 25 anys Resta Barcelona (Base 1.023) 26 a 44 anysDones SANT MARTÍ 45 a 64 anys + de 65 anys  El 68,1% dels visitants compren l’alimentació a SANT MARTÍ i el 95,3% són residents.  El 65,5% són dones.  Per edats predominan el segment de 26 a 44 anys, pero la cuota de compra dels de més de 65 anys és superior a la cuota de presència. 25 5. - Hàbits de compra. Zones habituals de compra. Compren a: Altres Zones Alimentació. Resideix Sexe Edat . No compren 20,00% 20,00% 20 ,00% Ambdues 5,5% Altres zones 18,00% 18,00% 18 ,00% 4,5% 6,7% 16,00% 7,2%19,8% 16,00% 8,3% 16 ,00% 14,00% 14,00% 14 ,00% SANT MARTÍ EIX 12,00% 12,00% 12 ,00% COMERCIAL 10,00% 10,00% 10 ,00% 10,4% 68,1% 8,00% 8,00% 8 ,00% 10,6% 6,00% 6,00% 6 ,00%11,4% 4,00% 4,00% 4 ,00% 4,2% 2,00% 2,0% 2,00% 2 ,00% 0,00% 0,00% 0 ,00% 0,7% Fora Barcelona Homes 14 a 25 anys Resta Barcelona (Base 1.023) 26 a 44 anysDones SANT MARTÍ 45 a 64 anys + de 65 anys  Els visitants que compren l’alimentació en altres zones són el 19,8%. D’aquests un 10% són residents a SANT MARTÍ, és a dir un 2% dels visitants residents a SANT MARTÍ compren fora i un 6,7% comparteixen.  Per sexes són les dones pero amb un pes important dels homes.  Per edats compren a fora els més joves de 14 a 44 anys. 26 5. - Hàbits de compra. Zones habituals de compra. Parament de la llar (Roba, bateries cuina, paella, etc - Elements de decoració) Valors absoluts (1.023) 1000 121 900 800 700 109 536 600 78 500 322 400 21337 43 300 143 121 199 27112 42 200 87 11 214 111 47 100 223 216 56 130 67 24 135 41 13 22 88 2219 620 677 75 TOTAL Residents Altres Dones Homes 14 a 25 26 a 44 45 a 64 + de 65 SANT Residenc. anys anys anys anys MARTI Compran a SANT MARTI Ambdues Altres zones No compren 27 5. - Hàbits de compra. Zones habituals de compra. Compren a: SANT MARTÍ EIX COMERCIAL Parament de la llar (Roba, bateries cuina, paella, etc - Elements de decoració) Resideix Sexe Edat . 40,00% No compren 40,00% 0,3% 40 ,00% 1,0% 35,00% 35,00% 3,6%35 ,00% Ambdues 7,5% 30,00% 13,8% 14,6% Altres zones 30,00% 30 ,00% 11,5% 25,00% 25,00% 39,8% 25 ,00% SANT MARTÍ EIX 20,00% 20,00% 20 ,00%36,9% COMERCIAL 38,1% 11,9%15,00% 15,00% 15 ,00% 24,3% 10,00% 10,00% 10 ,00% 5,00% 5,00% 5 ,00% 11,1% 0,00% 0,00% 0 ,00% Fora Barcelona Homes 14 a 25 anys Resta Barcelona (Base 1.023) 26 a 44 anysDones SANT MARTÍ 45 a 64 anys + de 65 anys  El 38,1% dels visitants compren a SANT MARTÍ i també en aquests articles la majoria són residents.  També és la dona la que compra aquests articles (63,8%).  Per edats està molt repartir entre els 26 i els més de 65 anys, pero el segment de més de 65 anys té molta més participació en compra que en presència. 28 5. - Hàbits de compra. Zones habituals de compra. Compren a: Altres Zones Parament de la llar (Roba, bateries cuina, paella, etc - Elements de decoració) Resideix Sexe Edat . No compren 40,00% 40,00% 40 ,00% 7,5% Ambdues 7,5% 35,00% 35,00% 35 ,00% 7,9% 14,0% 14,6% Altres zones 30,00% 30,00% 30 ,00% 39,8% 25,00% 12,4% 25,00% 25 ,00% SANT MARTÍ EIX 20,00% 20,00% 20 ,00% 21,6% COMERCIAL 38,1% 15,00% 15,00% 15 ,00% 25,8% 10,00% 19,8% 10,00% 10 ,00% 5,00% 5,00% 5 ,00% 8,5% 0,00% 0,00% 0 ,00% 1,8% Fora Barcelona Homes 14 a 25 anys Resta Barcelona (Base 1.023) 26 a 44 anysDones SANT MARTÍ 45 a 64 anys + de 65 anys  El 39,8 dels visitants compren en Altres zones. Lla meitat dels que compren fora viuen a SANT MARTÍ.  Per sexes no hi han diferencies significatives. El 64,9% són dones.  Per edats el segment de 26 a 44 anys són els que compren més fora. 29 5. - Hàbits de compra. Zones habituals de compra. Cuidado personal (Roba, Calçat, Perfumería, Complements de vestir) 5 Valors absoluts (1.023) 1000 900 800 2 501 700 283 2 600 500 309 400 198 1175 3 300 192 221 3 130 200 87 319 308 2218 68 2 83 62 18 100 196 81 26 123 23 27 85 105 107 0 11 22 TOTAL Residents Altres Dones Homes 14 a 25 26 a 44 45 a 64 + de 65 SANT Residenc. anys anys anys anys MARTI Compran a SANT MARTI Ambdues Altres zones No compren 30 5. - Hàbits de compra. Zones habituals de compra. Compren a: SANT MARTÍ EIX COMERCIAL Cuidado personal (Roba, Calçat, Perfumería, Complements de vestir) 35,00% Resideix3 5,00% Sexe 3 5 ,00% Edat .No compren 0,4% 30,00% 0,7% 30,00% 30 ,00% 2,2% Ambdues 0,5% 25,00% 25,00% 12,0% 25 ,00% 19,4% 8,3%Altres zones 20,00% 20,00% 20 ,00% 49,0% SANT MARTÍ EIX 15,00% 30,1% 15,00% 15 ,00% 10,3% COMERCIAL 31,2% 10,00% 10,00% 19,2% 10 ,00% 5,00% 5,00% 5 ,00% 10,4% 0,00% 0,00% 0 ,00% Fora Barcelona Homes 14 a 25 anys Resta Barcelona (Base 1.023) 26 a 44 anysDones SANT MARTÍ 45 a 64 anys + de 65 anys  El 31,2 dels visitants compren articles de ús personal a SANT MARTÍ. El 96,6 % viuen a SANT MARTÍ.  El 61,4% són dones.  Per edats és la mateixa sitiuació que en “Parament de la llar” públic més aviat gran. 31 5. - Hàbits de compra. Zones habituals de compra. Compren a: Altres Zones Cuidado personal (Roba, Calçat, Perfumería, Complements de vestir) Resideix Sexe Edat . No compren 50,00% 50,00% 50 ,00% Ambdues 45,00% 8,5% 45,00% 45 ,00% 0,5% 12,8% 40,00% 40,00% 18,8% 40 ,00%19,4% Altres zones 35,00% 12,8% 35,00% 35 ,00% 49,0% 30,00% 30,00% 30 ,00% SANT MARTÍ EIX 25,00% 25,00% 25 ,00% COMERCIAL 24,6% 31,2% 20,00% 20,00% 20 ,00% 15,00% 27,7% 15,00% 30,2% 15 ,00% 10,00% 10,00% 10 ,00% 9,2% 5,00% 5,00% 5 ,00% 0,00% 2,4%0,00% 0 ,00% Fora Barcelona Homes 14 a 25 anys Resta Barcelona (Base 1.023) 26 a 44 anysDones SANT MARTÍ 45 a 64 anys + de 65 anys  El 49,0% dels visitants compren aquests articles en altres zones i d’aquests una mica més de la meitat (56,5%) són residents.  Per sexes també és la dona que té més participació (61,7%).  El segment d’edat més joves són els que compren fore de l’EIX COMERCIAL. 32 5. - Hàbits de compra. Zones habituals de compra. Oci (Articles d’esport, Discos, Llibres, Viatges, Informàtica) Valors absoluts (1.023) 1000 121 900 800 700 109 536 600 78 500 322 400 21337 43 300 143 121 12 199 271 42 200 87 11 214 111 47 100 223 216 56 130 67 41 24 135 13 22 88 22 19 62 67 750 7 TOTAL Residents Altres Dones Homes 14 a 25 26 a 44 45 a 64 + de 65 SANT Residenc. anys anys anys anys MARTI Compran a SANT MARTI Ambdues Altres zones No compren 33 5. - Hàbits de compra. Zones habituals de compra. Compren a: SANT MARTÍ EIX COMERCIAL Oci (Articles d’esport, Discos, Llibres, Viatges, Informàtica) 25,00% Resideix2 5,00% Sexe 2 5 ,00% Edat . No compren 0,1% 0,6% 1,9% 20,00% 20,00% 20 ,00% 11,8% Ambdues 8,6%Altres zones 6,1% 14,0% 15,00% 15,00% 15 ,00% 52,4% SANT MARTÍ EIX 10,00% 21,1% 10,00% 10 ,00% 6,5% COMERCIAL 21,8% 13,2% 5,00% 5,00% 5 ,00% 7,3% 0,00% 0,00% 0 ,00% Fora Barcelona Homes 14 a 25 anys Resta Barcelona (Base 1.023) 26 a 44 anysDones SANT MARTÍ 45 a 64 anys + de 65 anys  El 21,8% dels visitants compren a SANT MARTÍ i gairebé la totalitat són residents.  El 60,5% són dones.  Per edats està molt repartir entre els 26 i els més de 65 anys. El segment més jove no compra al EIX COMERCIAL. 34 5. - Hàbits de compra. Zones habituals de compra. Compren a: Altres Zones Oci (Articles d’esport, Discos, Llibres, Viatges, Informàtica) 60,00% Resideix6 0,00% Sexe 6 0 ,00% Edat . No compren 50,00% 8,3% 50,00% 50 ,00% 12,7% 11,8% Ambdues 19,5%40,00% 40,00% 40 ,00% 14,0% 12,6%Altres zones 30,00% 30,00% 30 ,00% 52,4% SANT MARTÍ EIX 26,5% COMERCIAL 21,8% 20,00% 20,00% 20 ,00% 31,5% 32,9% 10,00% 10,00% 10 ,00% 10,9% 0,00% 0,00% 0 ,00% 2,3% Fora Barcelona Homes 14 a 25 anys Resta Barcelona (Base 1.023) 26 a 44 anysDones SANT MARTÍ 45 a 64 anys + de 65 anys  El 52,4% dels visitants compren els articles d’oci en altres zones i d’aquests el 60% són residents a SANT MARTÍ (31,5% dels visitants)  Per sexes no hi han diferencies significatives. El 62,9% són dones.  El segment d’edat de 26 a 44 anys són els que més compren a Altres Zones. 35 6. - Avantatges, inconvenients i aspectes millorables. Avantatges de comprar a SANT MARTÍ EIX COMERCIAL. Proximitat 66,7% Comoditat 25,9% Cap 16,6% Amabilitat - Em coniexen 13,3% Preus 6,5% Ofertes atractives 3,5% Productes-Serveis ofertats 2,7% Horaris 1,1% Altres 2,6% No saben - No contesten 3,9% 0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% (Base 1.023)  La proximitat als comerços és l’avantage més anomanada pels visitants (66,7%).  Seguidament es valora la comodidat i el fet que els comerços et coneguin i a més que siguin amables.  L’avantatge “Cap” ho diuen bàsicament els no residents. 36 6. - Avantatges, inconvenients i aspectes millorables. Inconvenients de comprar a SANT MARTÍ EIX COMERCIAL. Cap 55,3% Manca varietat 21,8% Preus cars 9,8% No proximitat -Viu fora 4,7% Ofertes poc atractives 4,0% Horaris 1,5% Aparcament 1,4% Productes ofertats 0,8% Problemes amb devolucions 0,8% Botigues separades i petites 0,8% Manca servei al client 0,7% Altres 1,0% No saben - no contesten 2,4% (Base 1.023) 0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70%  Una mica més de la meitat diuen que no hi ha cap inconvenient per comprar als comerços de SANT MARTÍ.  No obstant hi ha un 21,8% dels entrevistats que manifesten clarament una manca general de varietat o d’assortiment.  Altre inconvenient són els preus cars en un 9,8%. 37 6. - Avantatges, inconvenients i aspectes millorables. Aspectes millorables a SANT MARTÍ EIX COMERCIAL (en general – resposta múltiple) 17,0% Res- Tot està bé Relacionat amb els establiments 42,1% Relacionat amb la zona 16,6% Relacionat amb l'oci 19,2% Altres 0,6% No saben - No contesten 14,6% 0% 10% 20% 30% 40% 50% (Base 1.023)  El 17% dels entrevistats manifesten que “tot està bé” i no fa falta millorar res. El 75,3% d’aquests visitants viuen a SANT MARTÍ.  El 42,1% suggereix temes relcionados amb els comerços.  Hi ha un 16,6% en temes de millora de la zona en general, bàsicament serveis.  Un 19,2% diuen temes relacionats amb l’oci. 38 6. - Avantatges, inconvenients i aspectes millorables. Qué es trobar a faltar a SANT MARTÍ EIX COMERCIAL (en quant a establiments). Total 41,0 % Roba 13,5% Oci - Sports 6,5% Especialitzades 5,9% Sabateries 1,6% mancan botigues Més grans i modernes 1,6% Parament Llar 1,4% 32,7% De serveis 1,1% Alimentació fresca 1,1% 4,4% Supermercats Centre Comercial 3,1% Més varietat 0,8% Horaris 0,6% Servei alclient 0,3% Millors preus 0,2% 0% 2% 4% 6% 8% 10% 12% 14% 16% (Base 1.023)  El 32,7% dels entrevistats manifesten que falten botigues en especial de roba, oci-sports i especialitzades.  Un 4,4% diuen que hi faltan supermercats, i anomenen Mercadona la gran majoria.  També hi ha un 3,1% que voldria un Centre Comercial a la zona 39 6. - Avantatges, inconvenients i aspectes millorables. Aspectes millorables a SANT MARTÍ EIX COMERCIAL (en quant a la zona - serveis). Total 16,6 % Aparcament 7,3% Serveis en general 4,8% Manteniment de la zona 2,3% Seguetat - vigilància 2,2% 0% 2% 4% 6% 8% 10% 12% 14% (Base 1.023)  La sol.licitud mes anomenada és l’aparcament en un 7,3% dels visitants.  Com a serveis generals hi ha: hospital, ambulatori, metges, residencia 3ª edad. 40 7. - Valoració dels comerços i serveis. Enquestes amb i sense valoració. 100% 10,7% 9,9% 10,4% 10,5% 10,6% 10,0% 10,3% 9,4% 90% 18,9% 31,0% 80% 70% 60% 50% 89,3% 90,1% 89,6% 89,5% 89,4% 90,0% 89,7% 90,6% 40% 81,1% 69,0% No saben - no contestan 30% 20% Enquestes amb valoració 10% 0% (Base 1.023)  La mitjana d’enquestes amb valoració està al voltant del 90%.  Tan sols el aspecte de les devolucions només ho contestan el 69% dels visitants. 41 7. - Valoració dels comerços i serveis. Valoració 4,53 Mitjans de transport. Proximitat 4,34 Amabilitat i cortesia 4,11 Serietat. 4,05 Horaris. 3,97 3,79 Valoració mitjana Productes - Serveis. 3,89 Instal·lacions 3,84 Devolucions. 3,79 Nivell de preus 3,33 Aparcament. 1,85 0,0 0,5 1,0 1,5 2,0 2,5 3,0 3,5 4,0 4,5 5,0 Valoració: 5=molt bé 4=bé 3=normal 2=regular 1=dolent (Base 1.023)  La valoració mitjana “global de tots els aspectes” és de un 3,79. Està entre un “normal alt” i el “bé”  La millor valoració és per als mitjans de transport amb un 4,53.  Referent als comerços, la proximitat als mateixos és l'aspecte més valorat (4,34).  Els visitants valoren molt positivament el tracte que reben per part dels comerços. La "amabilitat“ (4,11) i la "serietat" (4,05).  El nivell de preus és el que obté la valoració més baixes dels comerços amb un 3,33.  L'element pitjor valorat és l'aparcament amb un 1,85. Destacar que hi ha visitants que el valorarian amb un zero. 42 8. - Coneixement de l’organització SANT MARTÍ EIX COMERCIAL Coneix l’organització: Como ho defineix (Resposta espontània) SANT MARTÍ EIX COMERCIAL Sí Associació de 29,4% Comerços - Botigues 35,6% No NS / NC 6,2% 64,4% Respostes No 0,0% correctes 0% 10% 20% 30% (Base 1.023) (Base 1.023)  L’organització EIX COMERCIAL DE SANT MARTÍ és coneguda pel 35,6% dels visitants. (1 de cada 3).  El 83% dels coneixedors ho defineixen correctamente com una “Associació de comerços”  El 89% del visitants que coneixen l’organització viuen a SANT MARTÍ.  Els grups de edat de 26 a 44 anys i de 45 a 64 anys són els que més coneixen l’organització. Per contra el grup de 16 a 24 anys són els de menys coneixement. 43 8. - Coneixement de l’organització SANT MARTÍ EIX COMERCIAL Activitats que recorden del SANT MARTÍ EIX COMERCIAL. (Resposta espontània i múltiple) Comerç al carrer 6,3% Festes vàries 5,3% Promocions - descomptes 5,1% Fira 2,6% Llums de Nadal 2,2% Tarjeta EIX 2,0% Tren de Nadal 1,9% Loteria Nadal 1,0% Cavalcada Reis 0,6% Publicitat -Revista 0,5% Altres 1,3% No saben - No contesten 8,2% 0% 2% 4% 6% 8% 10% (Base 1.023)  El 77% dels coneixedors de l’organització EIX COMERCIAL DE SANT MARTÍ recorden moltes i variades activitats.  L’activitat més recordada és el “comerç al carrer” amb un 6,3% dels entrevistats.  A continuació les “festes varies” (festa major, havaneres, jocs infantils,…) amb un 5,3%  Les promocions, decomptes i vals tenen un 5,1% dels entrevistats. Aquí hi podriem afegir e 2,0% de la targeta.  Les activitats de Nadal (llums, tren, loteria, cavalcada) ho recorden un total del 5,7% dels visitants. 44 9 – Conclusions. Perfil dels visitants.  El perfil tipus es pot definir com dona de més de 45 anys, resident a SANT MARTÍ, de classe social mitjana i baixa.  El 75,1% dels visitants viuen a SANT MARTÍ.  La resta de visitants, són d’altres districtes de Barcelona (15%) i la resta de fora de Barcelona.  Mes de la meitat accedeix caminant i un de cada quatre ho fa en metro.  El motiu principal d’estar en l’ Eix és el de que viu a la zona (58,6%), seguit de que hi traballa (11,2%). Altres motius són visita a familiars i/o amics i passejar.  El 44,3% dels visitants tenen la intenció de visitar comerços. El principal és d’alimentació (30,6%). 45 9. – Conclusions. Valoració de SANT MARTÍ EIX COMERCIAL.  Un de cada tres (35,6%) visitants coneixen “SANT MARTÍ EIX COMERCIAL” i un 29,4% ho defineixen com una “Associació de comerços”  La meitat dels visitants compren habitualment a SANT MARTÍ, comparteixen amb altres zones el 23,8% i un 26,9% compren exclusivament en altres zones.  Els compradors d’altres zones ho fan bàsicamnet als Centres Comercials més propers – Diagonal Mar, Glorias i La Maquinista -.  En èpoques de major compra com Nadal,Reis i/o Rebaixes, la fidelitat a SANT MARTÍ baixa a la meitat (de 49,4% al 23,3%), que pasan a compartir les compres en altres zones.  En conjunt la mitjana de valoració dels comerços i serveis de SANT MARTÍ EIX COMERCIAL és de 3,8 en una escala de 1 a 5 (normal alt). L’aparcament és l’aspecte amb menys valoració. En cuant als preus és de 3,3. 46 9. – Conclusions. Valoració de SANT MARTÍ EIX COMERCIAL.  Els aspectes més valorats són: proximitat - comoditat  En quant a inconvenients més de la meitat (55,3%) diu que no hi ha. Cal destacar que el 21,8% maniifestan clarament una manca general de varietat o d’assortiment. El tema preus és un inconvenient pel 9,8% dels visitants.  En les categories de productes, s’observa que l’alimentació té una fidelitat ata en l’EIX, mentre que parament de la llar i cuidado personal baixa a una tercera part de visitants. El tema d’oci és a on més baixa la fidelitat a un 22%. 47