Actuacions Nova Xarxa de Bus 2013 Març 2013 Actuacions NXB 2013 La futura Nova Xarxa de Bus de Barcelona 1. Xarxa de línies Ortogonals i Diagonals 2. Xarxa de línies Urbanes i Interurbanes convencionals 3. Xarxa de línies de Proximitat: Bus del Barri i línies d’aportació 2 Actuacions NXB 2013 Les 17+8+3 línies ortogonals i diagonals 3 Actuacions NXB 2013 Principals beneficis de la Nova Xarxa 1. Més llegibilitat, de forma que es fa més senzilla d’utilitzar, fins i tot per als viatgers no freqüents 2. Més usabilitat: la xarxa permet un ús més intuïtiu, sense necessitat de ser un expert 3. Millora de la connectivitat espacial: la xarxa de bus ofereix més enllaços i cobreix més territori. Millora la intermodalitat 4. Menys temps d’espera i de viatge, més regularitat i fiabilitat de servei. Millora de la qualitat 5. Aplicació d’innovacions tècniques, organitzatives, infraestructurals, i de vehicles 6. Millora de la informació estàtica i dinàmica al passatger 7. Un transport públic més atractiu, sostenible en terme ambientals i econòmics i coherent amb el model de ciutat 4 Actuacions NXB 2013 Els cinc primers eixos 2012 Parc Vall d’Hebron V7 Sarrià Montbau V21 Rda de Dalt UPC Campus Nord Z. Universitària H6 Túnel de la Rovira Rda Gral. Mitre Parc Güell UPC Pl Prat de V Campus la Riba ia Ernest Lluch D20 A Sud ugusta H6 Fabra i Puig t Pl Lesseps tserra Mon Estadi v M. Déu A F.C. Barcelona A Tra v vess era Diag de ona Pl Francesc les Corts l Macià Travessera de Gràcia St. Antoni M. Claret Sagrada Família a diani er M Pl Europa Pl Cerdà Pl Tetuan Av H12 V7 H12 Gran Via de les Corts Catalanes Gornal Pl. Espanya Pl de les Besòs/Verneda Glòries Paral A · v le D l iagonal Parc de la Parc Ciutadella Diagonal Mar m Fòrum Colo Av Icària Cementiri Pg del sud-oest Moll de D20 Pg. Marítim Rd Barcelona a Litoral V21 Moll de la Barceloneta Pg. Marítim 5 Pg Zona Franca Rda del Mig La Rambla Pg Gràcia Via Laietana Gran de Gràcia Marina an ts S Actuacions NXB 2013 Primers resultats dels 5 eixos implantats el 2012 1. Bona resposta de la demanda 2. Valoració positiva de les actuacions infraestructurals (doble carril, semàfors, etc.) 3. Millora paulatina de la regularitat 4. Freqüències entre 6 i 9 minuts 6 Actuacions NXB 2013 Evolució Epvaoslusciaót  Pgaess sategtem  seatmnaanl alíl  nlínieiess  NNXXBB   Període oct/2012-feb/2013 Període  oct/2012-­‐feb/2013   450.000   400.000   350.000   300.000   250.000   200.000   150.000   100.000   50.000   0   7 1-­‐7/oct   8-­‐14/oct   15-­‐21/oct   22-­‐28/oct   29/oct-­‐4/nov   5-­‐11/nov   12-­‐18/nov   19-­‐25/nov   26/nov-­‐2/des   3-­‐9/des   10-­‐16/des   17-­‐23/des   24-­‐30/des   31/des-­‐6/gen   7-­‐13/gen   14-­‐20/gen   21-­‐27/gen   28/gen-­‐3/feb   4-­‐10/feb   11-­‐17/feb   Actuacions NXB 2013 Velocitat comercial (km/h) (mitjana diària dies feVineerlos cpietaríto  dceo:m noevr/c2i0a1l  2(k -m fe/bh/2)  0  13) (mitjana  diària  dies  feiners  període:  nov/2012  -­‐  feb/2013)   14,00   13,65   12,40   12,12   11,96   12,00   11,25   10,00   8,00   6,00   4,00   2,00   0,00   V21   V7   H12   H6   D20   8 Actuacions NXB 2013 Millores a incorporar el maig 2013 1. Reducció dels intervals de pas fins a situar-los entre els 5 i els 8 minuts a les hores puntes els dies feiners. 2. Aplicació d’aquests intervals a franges horàries més àmplies. 3. Augment de la velocitat comercial i per tant una disminució del temps de viatge. 9 Actuacions NXB 2013 Proposta eixos 2013 Recull la implantació de les següents 5 línies: – H8, Collblanc – La Maquinista – H10, Collblanc – La Pau – H16, Paral·lel – Diagonal Mar – V3, Zona Franca – Sarrià – V17, Port Vell – Carmel (Intervals de pas: 5-8 minuts) 10 Actuacions NXB 2013 Proposta nous eixos 2013 Parc Vall d’Hebron Sarrià V3 Rda de Dalt UPC Campus Nord Túnel de la Rovira Rda Gral. Mitre Parc Güell UPC Pl Prat de Campus la Riba Via A Sud ugu V17 s Carmel ta t Pl Lesseps ntserra o Déu M Collblanc H8 Estadi v M. A F.C. Barcelona A Tra v D H8 vessera iag de ona Pl Francesc les Corts l Macià La Maquinista Collblanc H10 Travessera de Gràcia St. Antoni M. Claret Sagrada Família naia H10 La Pau er id M Pl Europa Pl Cerdà Pl Tetuan Av Gran Via de les Corts Catalanes Pl de les Glòries Paral A · v le D l iagonal Paral·lel H16 Parc de la Parc Ciutadella Diagonal Mar H16 Diagonal Mar Colom Fòrum Cementiri Pg Av Icària del sud-oest Moll de V17 Rd Barcelona V3 a Litoral Port Vell Zona Franca Moll de la Barceloneta Els 5 nous eixos NXB de 2013 11 Pg Zona Franca Rda del Mig La Rambla Pg Gràcia Via Laietana Gran de Gràcia Marina an ts S Actuacions NXB 2013 H8 – Línia de referència: 15 – Longitud: 25,4 km – Flota: autobusos articulats 12 Actuacions NXB 2013 H10 Parc Vall d’Hebron Rda de Dalt UPC Campus Nord Túnel de la Rovira Rda Gral. Mitre Parc Güell UPC Pl Prat de la Riba V Campus ia A Sud ugusta Pl Lesseps at ontserr éu M Estadi Av M. D F.C. Barcelona A Tra v vess era Diag de ona Pl Francesc les Corts l Macià Collblanc H10 Travessera de Gràcia St. Antoni M. Claret Sagrada Família a ian H10 La Pau ride M Pl Europa Pl Cerdà Pl Tetuan Av Gran Via de les Corts Catalanes Pl de les Glòries Paral A · v le D l iagonal Parc de la Parc Ciutadella Diagonal Mar Fòrum g Colom Av Icària Cementiri P del sud-oest Moll de Rd Barcelona a Litoral Moll de la Barceloneta – Línia de referència: 43-44 – Longitud: 20,0 km – Flota: autobusos articulats 13 Pg Zona Franca Rda del Mig La Rambla Pg Gràcia Via Laietana Gran de Gràcia Marina nts Sa Actuacions NXB 2013 H16 – Línia de referència: 14-36-41 – Longitud: 14,3 km – Flota: autobusos estàndards 14 Actuacions NXB 2013 V3 Parc Vall d’Hebron Sarrià V3 Rda de Dalt UPC Campus Nord Túnel de la Rovira Rda Gral. Mitre Parc Güell UPC Pl Prat de V Campus la Riba ia A Sud ugusta t Pl Lesseps ra Montser Déu Estadi v M. A F.C. Barcelona A Tra v vess era Diag de ona Pl Francesc les Corts l Macià Travessera de Gràcia St. Antoni M. Claret Sagrada Família a idian er Pl Europa Pl Cerdà Pl Tetuan Av M Gran Via de les Corts Catalanes Pl de les Glòries Paral A · v le D l iagonal Parc de la Parc Ciutadella Diagonal Mar Colom Fòrum Pg Av Icària Cementiri del sud-oest Moll de Rd Barcelona V3 a Litoral Zona Franca Moll de la Barceloneta – Línia de referència: 72 – Longitud: 17,6 km – Flota: autobusos articulats 15 Pg Zona Franca Rda del Mig La Rambla Pg Gràcia Via Laietana Gran de Gràcia Marina ts San Actuacions NXB 2013 V17 – Línia de referència: 28 – Longitud: 17,4 km – Flota: autobusos estàndards 16 Actuacions NXB 2013 Eixos NXB previstos a finals del 2013 Parc Vall d’Hebron V7 Sarrià Montbau V21 Sarrià V3 Rda de Dalt UPC Campus Nord Z. Universitària H6 Túnel de la Rovira Rda Gral. Mitre Parc Güell UPC Pl Prat de V Campus la Riba ia Ernest Lluch D20 A Sud ugu V17 s Carmel ta H6 Fabra i Puig t Pl Lesseps ontserra éu M Collblanc H8 Estadi Av M. D F.C. Barcelona A Tra v D H8 vessera iag de ona Pl Francesc les Corts l Macià La Maquinista Collblanc H10 Travessera de Gràcia St. Antoni M. Claret Sagrada Família a ian H10 La Pau er id M Pl Europa Pl Cerdà Pl Tetuan v A H12 V7 H12 Gran Via de les Corts Catalanes Gornal Pl. Espanya Pl de les Besòs/Verneda Glòries Paral A · v le D l iagonal Paral·lel H16 Parc de la Parc Ciutadella Diagonal Mar H16 Diagonal Mar Fòrum Colom Av Icària Cementiri Pg del sud-oest Moll de V17 D20 Pg. Marítim Rd Barcelona V3 a Litoral Port Vell V21 Zona Franca Moll de la Barceloneta Pg. Marítim 17 Pg Zona Franca Rda del Mig La Rambla Pg Gràcia Via Laietana Gran de Gràcia Marina nts Sa Actuacions NXB 2013 Bus d’alta capacitat Van Hool ExquiCity 24 18 Actuacions NXB 2013 Imatge exterior Carental integral Doble articulació 4 3 2 1 23,82 m 4 portes lliscants, amb obertura per polsador exterior / interior 19 Actuacions NXB 2013 Capacitat interior 40 seients: 3 tipus “Jumbo” i 6 plegables 124 places dempeus: 5 pax/m2 4 places PMR 2 places per a cadira de rodes 1 rampa automàtica a la porta davantera 20 Actuacions NXB 2013 Conclusions 1. Pel que fa referència a les 5 línies de la primera fase: —Passatge: Bona resposta, millor evolució a les línies de la NXB que a les de la Xarxa convencional —Freqüències de pas: S’han situat entre els 6 i 9 minuts en hora punta 2. S’aplicaran mesures en la infraestructura i en l’operació per millorar la regularitat i la freqüència de pas 3. L’aprenentatge de les 5 primeres línies ha de servir per a la implantació d’una nova tongada de 5 línies a finals de 2013, amb plenes garanties 4. Implementació gradual de la nova xarxa 5. Canvi cultural de la mobilitat de superfície 21 Moltes gràcies