MANUAL DE FAMÍLIA Guia Bàsica ÍNDEX 1. CLAIM 4 2. COLORS DEL CLAIM 5 3. BODYCOPY I TANCAMENT 6 4. TIPOGRAFIA 7 5. PALETA DE COLORS 8 6. IL·LUSTRACIONS 9 7. SIGNATURA CORPORATIVA 11 8. PÒSTER 16 9. ROLL-UP 18 La guia bàsica de la campanya de Família 2014 de l’Ajuntament de Barcelona recull les directrius generals d’ús d’aquesta. Les pautes aquí exposades han de ser respectades amb la finalitat de crear i comunicar una identitat homogènia i coherent en tots els suports de comunicació. Qui gestioni la producció de qualsevol element de comunicació serà responsable de la seva correcta aplicació. 1. CLAIM El claim de la campanya (‘Celebrem l’any internacional de la família’) s’expressa amb la tipografia “Neutra Text Bold ALT” en caixa alta. El claim va diferenciat en ‘Celebrem l’any internacional de’ en color negre, i ‘la família’ de diferents colors (vegeu pàgina 5 per a més informació). Com a norma general, el claim sempre apareixerà en català. En el cas de les peces en altres idiomes el claim es podrà expressar adoptant les mateixes característiques que el claim en català (exemple en castellà). 4 2. COLORS DEL CLAIM El claim de la campanya (‘Celebrem l’any internacional de la família’) s’expressa amb la tipografia “Neutra Text Bold ALT” en caixa alta. El claim va diferenciat en ‘Celebrem l’any internacional de’ en color negre, i ‘la família’ de diferents colors. R:232 G:73 B:56 C:0 M:82 Y:77 K:0 PANTONE: 7625 C R:59 G:172 B:95 C:73 M:0 Y:76 K:0 PANTONE: 7739 C Multiplicat 100% Multiplicat 36% R:36 G:183 B:213 C:70 M:1 Y:15 K:0 PANTONE: 631 C R:238 G:126 B:0 C:0 M:59 Y:99 K:0 PANTONE: 716 C Multiplicat 50% Multiplicat 83% R:232 G:83 B:141 C:1 M:79 Y:11 K:0 PANTONE: 7424 C R:83 G:74 B:73 C:57 M:54 Y:51 K:49 PANTONE: 438 C Multiplicat 70% Multiplicat 100% R:252 G:203 B:78 C:0 M:22 Y:76 K:0 PANTONE: 1225 C Multiplicat 87% 5 3. BODYCOPY I TANCAMENT El bodycopy: Seguint les proporcions d’un A4, el bodycopy va amb tipografia “Neutra Text Demi Italic”, amb cos de 13 pt amb un interlineat de 14 pt. El text anirà centrat i en 5 línies, entre la 4a i 5a línia ha d’haver-hi un tracking i kerning de 0 pt. L’última línia “El projecte bàsic de diàleg” té les mateixes característiques del paràgraf anterior però amb un interlineat de 24 pt. Tant és quina sigui la família: la teva, la nostra o la seva. Tant li fa com sigui aquesta família: curta, llarga, propera, llunyana... És allò que forma part de nosaltres i ens fa com som. La família és un model de convivència i de respecte. El projecte bàsic de diàleg. El tancament: El tancament s’expressa amb la tipografia “Neutra Text Bold ALT” en caixa alta, amb cos de 14 pt i 14,5 pt d’interlineat. El text centrat i en 2 línies, color negre, amb una separació entre paraules amb tracking i kerning de 0 pt, i una separació de 16 pt d’in- terlineat entre el bodycopy i el tancament. PERQUÈ BARCELONA ÉS FAMÍLIA, M’AGRADA VIURE AMB TU! 6 4. TIPOGRAFIA La tipografia assignada als claims és la “Neutra Text Bold Alt” en caixa alta. La utilitza- ció d’aquesta tipografia comporta l’obligació de respectar el tracking i kerning de 0 pt entre la darrera lletra de cada paraula i la primera de la següent. ABCDEFGHIJKLMN OPQRSTUVWXYZ 1234567890!”$%& /() Neutra Text BoldAlt La tipogafia assignada als cossos de text de totes les peces de comunicació és la “Neu- tra Text Demi Italic” en totes les seves versions tipogràfiques. abcdefghijklmnopqrstuvwxyz 1234567890!”$%& /() Neutra Text Demi Italic 7 5. PALETA DE COLORS 8 6. IL·LUSTRACIONS La campanya està protagonitzada per 9 personatges i una il·lustració que formen un conjunt per a totes les peces de comunicació. En totes les aplicacions del conjunt es respectarà la posició establerta de cada un dels personatges, la integritat de les il·lustracions i les seves proporcions i colors. 9 IL·LUSTRACIONS La campanya disposa també d’una il·lustració alternativa al conjunt de personatges per a diferents aplicacions i peces. En totes aquestes aplicacions es respectarà la in- tegritat de la il·lustració i les seves proporcions i colors. Totes les peces de la campanya van acompanyades amb aquesta il·lustració introduïda dins de la llima corporativa de l’Ajuntament de Barcelona. 10 7. SIGNATURA CORPORATIVA Signatura utilitzada per signar les comunicacions de la campanya. Llima 3 Color Fons: Blanc Color de text: c58 m53 y53 k51 Informació: 2014 ANY INTERNACIONAL DE LA FAMÍLIA Tamany: 13,4 pt Tipografies: Neutra Text - Bold Alt Llima 3 Color Fons: gris 15%k Color de text: c58 m53 y53 k51 Informació: 2014 ANY INTERNACIONAL DE LA FAMÍLIA Tamany: 13,4 pt Tipografies: Neutra Text - Bold Alt 11 SIGNATURA CORPORATIVA Opcions per a aplicacions sobre fons de colors Ús amb fons de color blanc Llima escut: Vermell Llima Ajuntament de Barcelona: Negre Llima informació: 50%K Llima producte: 20%K Ús amb fons de color gris Llima escut: vermell Llima Ajuntament de Barcelona: Negre Llima informació: Gris 20%K Llima producte: Blanc 12 SIGNATURA CORPORATIVA Opcions per a aplicacions sobre fons de colors Ús amb fons de color vermell Llima escut: Blanc Llima Ajuntament de Barcelona: Negre Llima informació: Gris 50%K Llima producte: Blanc Ús amb fons de color negre Llima escut: Vermell Llima Ajuntament de Barcelona: Gris 50%K Llima informació: Gris 20%K Llima producte: Blanc 13 SIGNATURA CORPORATIVA Grandària La mida de la signatura ens la donarà el tant per cent indicat en funció de l’alçada de cada format. Àrea de protecció La signatura sempre es col·loca en un lateral a sang, respectant per dalt i per baix l’àrea de protecció on no es podran col·locar textos, logos, etc. La mida dels marges de la pàgina i l’àrea de protecció estaran determinats en funció de l’altura de la signatura. Si l’altura de la signatura és A, l’àrea de protecció és la meitat de A, o sigui A/2. Alçada Total 100% A/2 Area de protecció A=% A/2 Area de protecció A/2 Sang 14 SIGNATURA CORPORATIVA Exemple de gràfica Alçada Total 100% Tant és quina sigui la família: la teva, la nostra o la seva. Tant li fa com sigui aquesta família: curta, llarga, propera, llunyana... És allò que forma part de nosaltres i ens fa com som. La família és un model de convivència i de respecte. El projecte bàsic de diàleg. PERQUÈ BARCELONA ÉS FAMÍLIA, M’AGRADA VIURE AMB TU! A/2 Area de protecció A=% A/2 Area de protecció A/2 Sang 15 8. PÒSTER 16 8. PÒSTER 17 9. ROLL-UP 18 ROLL-UP 19